• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022

Samsung Galaxy Tab S (8,4"& 10,5")

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2hrzehh.png
Introductie
De Samsung Galaxy Tab S 8,4"& 10,5" zijn de nieuwste tablets van Samsung, de tablets kenmerken zich met name door het Super AMOLED scherm met de QWXGA resolutie.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qwpfT9jtsMk]
Specificaties
  • CPU: Samsung Exynos 5 Octa 5420 (4x Cortex A15@1.9Ghz & 4x Cortex A7@1,3GHz)
  • GPU: Mali-T628 MP6 (533MHz)
  • RAM: 3GB
  • Opslag: 16GB/32GB (uitbredbaar: micro SD)
  • Scherm: 8,4" & 10,5", 2560x1600 (WQXGA) Super AMOLED Multi-touchscreen
  • Camera's: 8 MP (AF) rear-facing camera; 2,1 MP front-facing camera
  • Connectiviteit: WiFi a/b/g/n/ac, Bluetooth 4.0, GPS/GLONASS, GSM/HSDPA+/LTE
  • Accu: 7,900mAh
  • Gewicht: 8,4": 294g / 10,5": 465g
  • Extra's: Vingerafdruklezer, IR-Beamer, Stereo speakers
Belangrijke links
Verkrijgbaarheid & Prijs
Accessoires
Bookcovers:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2dtxaia.png
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/iyfok0.jpg

Keyboard cover:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/vpugk2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xl3y
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-05 18:35
Heb de Samsung Galaxy Tab S 8.4" LTE Brons besteld.
Ben zeer benieuwd !

Waarom staat er eigenlijk in het startertopic

Samsung Galaxy Tab S 8.4" LTE / Samsung Galaxy Tab S 10.5" 4G

De Tab S 8.4 heeft toch ook gewoon 4G of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
0xl3y schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:17:
Heb de Samsung Galaxy Tab S 8.4" LTE Brons besteld.
Ben zeer benieuwd !

Waarom staat er eigenlijk in het startertopic

Samsung Galaxy Tab S 8.4" LTE / Samsung Galaxy Tab S 10.5" 4G

De Tab S 8.4 heeft toch ook gewoon 4G of niet?
Ik ben de eigenaar van een 10,5 LTE :) Bevalt mij zeer goed! Scherm is echt fenomenaal! Heeft zoals ze in de review wel zeggen soms een beetje lag, maar ik vind het niet vervelend.

Wat betreft de naamgeving, zo staan ze in de pricewatch, heb het linkje 1 op 1 gekopieerd en de titel aangehouden zoals ze daar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een rust in dit topic voor de flagshiptablet van de 1 van de grootste tabletfabrikanten. Ik heb mij twee weken geleden een Tab S 10.5 aangeschaft, voor 399 bij Dixons (aanbiedinkje). Ik had eigenlijk op de Nexus 9 gewacht maar de rare beeldverhouding en 16 GB niet uitbreidbaar werd hem dus niet. Ik heb ook nog even over de Z2 getwijfeld maar daar hoor je net iets te veel 'rare' dingen over kennelijk gebrekkige QC.

Ik ben echt enorm blij met mijn Tab S, licht, snel, prachtig beeld. Ik merk hoegenaamd niets van lag, hij is bloedjesnel met 'gewoon' gebruik. Net als met mijn One M8; klikken = gaan.

Hebben jullie ook de officiële smartcover? Kost een paar centen (tip: iets van EUR 45 via amazon.de, anders nog veel meer..) maar het is wel een heel chique cover die de tablet ook stabiel overeind houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xl3y
Heb gisteren mijn TAB S 8.4 WIFI ontvangen.
Prachtige tablet. Perfect afgewerkt en ligt goed in de hand.
Heb even het demo filmpje afgespeeld, wat een prachtig beeld seg.
Onmiddellijk de google launcher geïnstalleerd want de standaard launcher is maar niks.

Vanavond wat verder testen maar tot nu toe ben ik echt onder de indruk ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:25
Heb sinds weekend ook een Tab S 10.5. Ziet er mooi uit. Cover gekocht bij Gecko cover, komt morgen in huis, samen met een folie over het scherm.

Vraag: Hebben jullie nog tips voor instellingen?

• marcdesnoo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-08 15:21
Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van grote bestanden op de externe sdcard in de tab s10.5? Bij mij worden veel bestanden corrupt. Bijv. een MKV van 1.9 GB doet het wel op de interne storage maar na verplaatsen naar de sd card niet meer. (en als ik'm terug plaats op de interne storage werkt het bestand ook niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0xl3y schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:29:
Heb gisteren mijn TAB S 8.4 WIFI ontvangen.
Prachtige tablet. Perfect afgewerkt en ligt goed in de hand.
Heb even het demo filmpje afgespeeld, wat een prachtig beeld seg.
Onmiddellijk de google launcher geïnstalleerd want de standaard launcher is maar niks.

Vanavond wat verder testen maar tot nu toe ben ik echt onder de indruk ! _/-\o_
Heb een 10.5 sinds vandaag, leek mij wel een redelijke keus voor een eerste tablet. Touchwiz is inderdaad heel leuk, zolang je maar niet in Nederland woont. Als je de meuk die op de Amerikaanse markt is gericht negeert is Magazine(?) enorm saai. Terwijl het mij wel handig leek om NOS en dergelijke daar te hebben.

Demo filmpje maar overgeslagen en met Gravity begonnen die Google mij gratis gunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Heb sinds een paar maanden een paar Tab S 10.5's en die bevallen goed.

Heb toendertijd een week lopen wikken en wegen omdat ik in de winkel de kleuren niet goed kreeg. Bleek dat de speler van Samsung nog een "verfraai"-optie had die standaard aanstaat.

Ik heb meerdere exemplaren gekocht omdat ik regelmatig films en series wil kunnen kijken en ik zo niet konstant 128GB microsd-kaartjes moet gaan staan wisselen. Het scherm is zo goed als perfect, dus ik verwacht niet zo gauw te hoeven upgraden naar iets beters. Browsen enz. doe ik veel liever met mijn iPad Air 2. Ze zijn beiden zo licht dat je ze makkelijk samen in een tasje bij je kunt hebben.
--
marcdesnoo schreef op donderdag 11 december 2014 @ 19:16:
Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van grote bestanden op de externe sdcard in de tab s10.5? Bij mij worden veel bestanden corrupt. Bijv. een MKV van 1.9 GB doet het wel op de interne storage maar na verplaatsen naar de sd card niet meer. (en als ik'm terug plaats op de interne storage werkt het bestand ook niet meer).
Nog niks van gemerkt. Ik kopieer meestal door de kaartjes eruit te halen. Je zou eigenlijk een ander kaartje moeten testen om te zien of die het probleem ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xl3y
Layumi schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:52:
Heb sinds weekend ook een Tab S 10.5. Ziet er mooi uit. Cover gekocht bij Gecko cover, komt morgen in huis, samen met een folie over het scherm.

Vraag: Hebben jullie nog tips voor instellingen?
Ik heb onmiddelijk de launcher gewijzigd naar de Google Launcher.

En ik heb ook deze instelling in Chrome gewijzigd:

1. surf to chrome://flags/#max-tiles-for-interest-area

2. Change value from "default" to "512"

3. Click button on bottom that says "relaunch now"

Dit geeft minder lag tijdens het browsen met chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net mijn Tab S 10.5 LTE ontvangen.
Ik had gelezen dat je met de Tab S LTE alleen kan bellen door met een S5 te verbinden maar ik kan er gewoon zonder meer mee bellen.
Ook blijkt TomTom niet geschikt te zijn voor dit toestel,resolutie issue zoals bij LG G3 ?
Dit was zo het eerste wat me opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:14
Ik heb de TabS 8.4 ongeveer 2 maanden geleden aangeschaft, helaas ben ik niet zo tevreden met dat door Samsung geprezen OLED scherm. Bij het kijken van films via Netflix of UPC Horizon viel en valt het mij op dat als ik de helderheid niet op de hoogste stand zet, het scherm donkere scenes zeer pixelachtig weergeeft. Ik heb hierover contact gehad met de klantenservice van Samsung maar daar was bij Samsung niets van bekend. Als ik filmpjes kijk van hogere kwaliteit is dit effect niet of nauwelijks waarneembaar.

Het lijkt erop dat de stream kwaliteit van Netflix en andere aanbieders de hoge standaard van het scherm niet aankunnen op dit moment.

Misschien exemplarisch of toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb een vraag over deze tab S 10". Ik vroeg me af of het mogelijk was om deze aan te sluiten op de TV en zo films en series op de tv te bekijken?
Ik lees tegenstrijdige info overal, volgens de ene kan je via de microUSB een aansluiting kopen waar je dan HDMI op kan aansluiten naar de HDMi van je tv, maar volgens de andere niet.
Heeft iemand hier ervaring mee want dit is echt een belangrijk issue voor mij of de aankoop zal doorgaan ja of neen. PS de bluetooth functie is geen optie.

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 19:16
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 14:36:
Hallo

Ik heb een vraag over deze tab S 10". Ik vroeg me af of het mogelijk was om deze aan te sluiten op de TV en zo films en series op de tv te bekijken?
Ik lees tegenstrijdige info overal, volgens de ene kan je via de microUSB een aansluiting kopen waar je dan HDMI op kan aansluiten naar de HDMi van je tv, maar volgens de andere niet.
Heeft iemand hier ervaring mee want dit is echt een belangrijk issue voor mij of de aankoop zal doorgaan ja of neen. PS de bluetooth functie is geen optie.

bedankt!
Chromecast misschien een optie voor je? O.a Netlfix en Youtbube ondersteuning, werkt erg goed moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharktech
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:24
Crawl NL schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 06:58:
Ik heb de TabS 8.4 ongeveer 2 maanden geleden aangeschaft, helaas ben ik niet zo tevreden met dat door Samsung geprezen OLED scherm. Bij het kijken van films via Netflix of UPC Horizon viel en valt het mij op dat als ik de helderheid niet op de hoogste stand zet, het scherm donkere scenes zeer pixelachtig weergeeft. Ik heb hierover contact gehad met de klantenservice van Samsung maar daar was bij Samsung niets van bekend. Als ik filmpjes kijk van hogere kwaliteit is dit effect niet of nauwelijks waarneembaar.

Het lijkt erop dat de stream kwaliteit van Netflix en andere aanbieders de hoge standaard van het scherm niet aankunnen op dit moment.

Misschien exemplarisch of toch niet?
Dit komt door het amoledscherm.
Het wordt uitgelegd in dit filmpje:https://www.youtube.com/watch?v=VHDKXaIAf8E#t=962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 18:34
Ik heb vandaag een Tab s 10.5 gekocht en dacht even Samsung Smartview 2.0 te installeren (had ik op de note 10.1 ook) en wat scherst mijn verbazing.... niet compatibel met uw apparaat. Heeft iemand dit wel aan de gang op zijn tab s?

Xbox Live: Ofthewell NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:14
sharktech schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 15:55:
[...]
Dit komt door het amoledscherm.
Het wordt uitgelegd in dit filmpje:https://www.youtube.com/watch?v=VHDKXaIAf8E#t=962
Bedankt voor de link. Ik dacht al, heb ik weer, maar het is dus een algeheel Tab S issue. Inmiddels een iPad Air 2 aangeschaft en de Tab S aan mijn zoon gegeven, die is niet zo kieskeurig als zijn vader :)
Al met al voel ik me door Samsung aardig bij de neus genomen door dit product, wat een tegenvaller dat AMOLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chromecast misschien een optie voor je? O.a Netlfix en Youtbube ondersteuning, werkt erg goed moet ik zeggen.
[/quote]

Is misschien een optie bedankt, al wil ik gewoon zeker zijn dat het mogelijk is om via de miniUSB aansluiting een HDMI aan te koppelen en zo verder naar de TV te gaan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richy t schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 14:57:
[...]

Is misschien een optie bedankt, al wil ik gewoon zeker zijn dat het mogelijk is om via de miniUSB aansluiting een HDMI aan te koppelen en zo verder naar de TV te gaan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:20
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 13:11:
[...]

Je kan dmv een Chromecast je screen casten naar je tv, anders kun je de Trust TV connection kit eens proberen.

[ Voor 24% gewijzigd door Schizo007nl op 28-12-2014 10:41 ]

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:18
Ik heb ff geggoogeld wil deze tablet 10.5 ook aanschaffen, nu gaat mijn vrouw volgende week naar de usa, zitten er nog bezwaren/problemen aan het kopen daar ?
En weet iemand een winkelprijs daar? ik vind de internet prijzen al vrij hoog dus misschien toch beter hier kopen ivm garantie enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort zal je de BTW vrije dagen werken hebben bij Mediamarkt. Dan kom je op zo'n €340 uit. Of anders kijk je hier in het V&A gedeelte. Voor €300 is er wel 1 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:20
piotr123 schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:18:
Ik heb ff geggoogeld wil deze tablet 10.5 ook aanschaffen, nu gaat mijn vrouw volgende week naar de usa, zitten er nog bezwaren/problemen aan het kopen daar ?
En weet iemand een winkelprijs daar? ik vind de internet prijzen al vrij hoog dus misschien toch beter hier kopen ivm garantie enz?
Sowieso worden ze in de VS met een andere adapter verkocht, heb je waarschijnlijk andere garantie voorwaarden en wellicht andere software, is bij de telefoons van Samsung sowieso het geval.

Volgens bestbuy verkopen ze de SM-T800NTSAXAR voor een prijs van 449.
Hier in Nederland koop je de SM-T800NTSAPHN, de verschillen laat ik je zelf Googlen

Tja internetprijzen hoog.. ik vind het een prima tablet voor de prijs waar je ze nu voor koopt.. pas geleden nog 429 bij Media Markt en 50 euro cashback, prima prijs. Misschien nog even doorsparen dan? :9

[ Voor 9% gewijzigd door Schizo007nl op 28-12-2014 19:32 ]

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flupke123
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:50
Mijn tablet 10.5 is straks vastgelopen in een spel (brave frontier) nu reageert deze nergens meer op. Iemand een idee om de tablet opnieuw op te starten? Uitknop inhouden reageert de tablet niet op. Scherm blijft aan op het zelfde beeld. Voor de rest doet hij niks meer. Ligt inmiddels al een uur zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flupke123 schreef op zondag 28 december 2014 @ 19:35:
Mijn tablet 10.5 is straks vastgelopen in een spel (brave frontier) nu reageert deze nergens meer op. Iemand een idee om de tablet opnieuw op te starten? Uitknop inhouden reageert de tablet niet op. Scherm blijft aan op het zelfde beeld. Voor de rest doet hij niks meer. Ligt inmiddels al een uur zo.
Je kan hier eens kijken.

http://www.hardreset.info...ng-galaxy-tab-s-105-wifi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d8nser
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:27
@piotr123 Ik heb zelf deze tablet ook in Amerika gehaalt. Werkt prima in Nederland en ben een erg tevreden gebruiker. Het enige grote verschil is de USB stekker maar dit is makkelijk op te lossen aangezien dit een een lader is met een los usb snoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelopen maandag de Tab S 10.5 (lang getwijfeld tussen deze en Nexus 9) en ik moet zeggen; heerlijk apparaatje. Eerste ervaring met Touchwizz daarentegen, en... wat een bagger. Ik snap iedereen die er ooit over klaagt! Snel Apex er overheen gegooid, en dat is al een stuk prettiger, maar ik zit er toch hard over te denken er stock Android Lollipop op te zetten. Maar dat terzijde.

Het volgende:
Wanneer ik zelf gedownloade wallpapers als achtergrond instel (2560x1600 afbeeldingen), is dat prachtig in landscape modus, maar zodra ik naar portret modus draai, krijg ik een ingezoomd stuk afbeelding en boven en onder alsnog zwarte balken. Iemand hier een oplossing voor? Want met de achtergronden die er standaard op staan van Samsung gebeurt dit natuurlijk niet...

Als voorbeeld de volgende afbeelding:
http://www.mrwallpaper.co...ight-Lights-2560x1600.jpg

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowncortex
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 16:42
Simple Image Wallpaper

https://play.google.com/s...impleimagewallpaper&hl=en

[ Voor 12% gewijzigd door blowncortex op 30-12-2014 04:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar zoiets was ik ook op zoek maar het is me niet duidelijk hoe het te gebruiken want het is geen "fysieke" app.
Ik gebruikte altijd Wallpaper Wizardrii naar alle tevredenheid maar op mijn Tab S 10.5 doet die het ook niet goed.

Edit: Gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, goed bezig!

Heb ik nog een dingetje: ik heb er dus Apex opgezet (of het daar aan ligt weet ik niet), maar nu heb ik bovenin het scherm, net onder de statusbalk, 3 halve woorden staan. Beetje lastig uit te leggen, maar zie screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zZxWjVah.jpg
(Expres een iets grotere afbeelding; in kleiner formaat zijn de 'woorden' niet zichtbaar)

Als ik de statusbalk verberg (optie Apex), gaan de 'woorden' gewoon tegen de bovenkant van het scherm staan. Ik heb ze getikt, ingehouden, van alles al geprobeerd, maar krijg ze niet weg. Komt alleen voor in portret modus.

Het 1e woord lijkt iets met de letters: c/e - f/r - c/e - h/n
Het 2e woord lijkt iets met de letters: h/n - h/n - o
Het 3e woord lijkt iets met de letters: o - c/e - ?/?

Links naast het 2e woord lijkt iets zwarts te zitten; icoontje of iets dergelijks.

Iemand enig idee?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:18
Tja internetprijzen hoog.. ik vind het een prima tablet voor de prijs waar je ze nu voor koopt.. pas geleden nog 429 bij Media Markt en 50 euro cashback, prima prijs. Misschien nog even doorsparen dan? :9
[/quote]

bedankt
Ik doelde meer op de internet prijzen in de usa het verschil is dusdanig klein dat hier kopen dan beter is .
Het gaat me niet om door sparen maar als ze tablet mee kan nemen voor behoorlijk minder geld dan lijkt mij de keuze niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend eentje (10.5") uit V&A opgepikt voor mijn dochter, als vervanging van een antieke iPad 1. Van iTunes/Apple wilde ik sowieso al tijden af maar in het Android kamp zijn er m.i. geen goede alternatieven geweest. Ikzelf gebruik een klein jaar naar redelijke tevredenheid een Note 2014 en wachtte op een andere high end tablet van Samsung. De Tab S is met zijn amoled scherm en goede accuduur bij films een topper. Madame is er iig erg blij mee.

Uiteraard wel gelijk geroot en even bezig geweest om alles kant en klaar te maken. Alhoewel dat meer voor mij is dan m'n dochter lol. Ik begrijp trouwens serieus waar niet hoe iemand een Samsung tablet (telefoon eigenlijk ook) met Touchwizz zo laat. Anderzijds kan een gemiddelde gebruiker er denk ik gewoon niet veel mee want Android is wat mij betreft zwaar gebruiksonvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBosman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2022
Ik ben ook over stag gegaan en mijn oude Asus Transformer ingeruild voor een Samsung Tab S 10.5
Superscherm en vergeleken met mijn oude tablet goed snel.

Alleen heb ik een probleem met de koppeling naar mijn Bose Soundlink (1e generatie)
Op mijn oude tablet altijd goed gegaan over bluetooth maar nu zegt hij "Kan niet communiceren met 0C:A6:94:34:B4:71"
Beetje vreemd, ook omdat dus het apparaat nog eens niet met zijn eigen naam word weergegeven, wat altijd wel zo was.
Iemand toevallig een idee waar de schoen wringt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Samsung bluetooth keyboard heeft bluetooth 3.0. Kan daar misschien in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds dit weekend een tab s. Wil graag mijn telefoon als wifi hotspot gebruiken. Dit werkt prima bij mijn laptop, maar de tablet ziet hem niet. Iemand een idee hoe dit voorelkaar te krijgen? De telefoon is een Nokia e72 en hierop heb ik JoikuSpot voor de hotspot verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem is opgelost op XDA, maar als er meerderen zijn met dit probleem, hier de oplossing:

Het is inderdaad een probleem van de Apex Launcher, en is als volgt op te lossen:

Ga naar Apex Instellingen > Homescreen Instellingen
Zet 'Permanente zoekbalk tonen' op 'Altijd'
Zet 'Zoekbalk stijl' op 'Jelly Bean'

Instellingen afsluiten. De 'woorden' zijn nu weg en je hebt nu een zoekbalk op je homescreen. Ga nu weer naar Apex Instellingen > Homescreen Instellingen
Zet 'Permanente zoekbalk tonen' op 'Nooit'

De zoekbalk en de 'woorden' zijn nu weg. Apex weet hiervan en zoeken naar een 'nette' oplossing, maar dit is tot dan een werkende en blijvende oplossing.

Dit komt bij meerdere tablets voor (de oplosser van XDA had het ook op zijn Nexus 9), dus niet per sé een Tab S probleem alswel een Apex probleem, maar omdat ik niet wist waar het aan lag heb ik de vraag hier gesteld en nu dus ook de oplossing.

MEER ON-TOPIC
Films downloaden (tT), streamen met ondertiteling via Localcast, en als het te laat wordt lekker in bed afkijken op het prachtige scherm. Wat een heerlijke tablet. En de bookcover is ook echt een aanrader.

Enige minpunten tot nu toe zijn Touchwiz van Samsung (deels opgevangen door Apex Launcher), alle bloatware (zoveel mogelijk uitgeschakeld en verwijderd uit app-drawer) en dat sommige apps alleen in de 'verkeerde portretmodus' werken. Bijvoorbeeld de app van Algemeen Dagblad werkt in de portretmodus dat je de fysieke knoppen bij je linkerhand hebt zitten, terwijl ik het fijner vind wanneer deze knoppen onder mijn rechterduim zitten. Maar dat heeft volgens mij niks met de Tab S te maken, dat is een app-gerelateerd 'probleem'. En wat ik ook veel zie terugkomen op het forum hier, is dat hij veel apparaten niet herkent, wat ook ik kan beamen. Met mijn Nexus 5 vind ik echt alles, maar onze Samsung TV wordt niet gevonden door de Samsung Tab S. Toch raar...

EDIT: Met een third party app als Localcast vindt hij de Samsung TV wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xl3y
Enige minpunten tot nu toe zijn Touchwiz van Samsung (deels opgevangen door Apex Launcher), alle bloatware (zoveel mogelijk uitgeschakeld en verwijderd uit app-drawer)
Op welke manier heb jij al de bloatware verwijderd? Ik zou dit ook willen maar zoek nog naar de juiste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Middels je launcher kan je apps verbergen. Als je Tab S is geroot kan je met Titanium Backup apps freezen en bijv. ook verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0xl3y schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:35:
[...]

Op welke manier heb jij al de bloatware verwijderd? Ik zou dit ook willen maar zoek nog naar de juiste manier.
Idd zoals Sirius zegt, en aanvullend mijn wijze: ik ben via instellingen naar de apps gegaan en ongeveer 40% kun je 'Uitschakelen'. Hierdoor komen ze ook niet meer voor in je app drawer. De rest inderdaad verborgen middels Launcher. Maar dit is voor nu de oplossing, waarschijnlijk binnen afzienbare tijd gewoon rooten en alles er af halen, maar dit doe ik pas wanneer Android 5 goed geïnstalleerd kan worden op de Tab S; op XDA zijn ze er wel mee bezig, maar nog niet zonder kleine probleempjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:06
net voor 429 de 10.5 4g versie op de kop getikt bij bol.com

http://www.bol.com/nl/p/s...-bronze/9200000029116354/

inmiddels weer hersteld maar heb hem wel binnen voor die prijs.

[ Voor 18% gewijzigd door Michel242186 op 07-01-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh ? Als ik je link open staat daar...549 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:06
ja intussen aangepast...maar heb hem wel in huis voor die 429 euro :*) :*) ...waarschijnlijk foutje...heeft gisteren de hele dag voor die prijs erop gestaan bij zowel Bol als Mediamarkt.

[ Voor 41% gewijzigd door Michel242186 op 07-01-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:12
Michel242186 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:32:
net voor 429 de 10.5 4g versie op de kop getikt bij bol.com

http://www.bol.com/nl/p/s...-bronze/9200000029116354/

inmiddels weer hersteld maar heb hem wel binnen voor die prijs.
Was inderdaad alleen gisteren, heb hem ook voor 429 binnen via MM. Nu weer orginele prijs, mm verkoper vond het ook raar. WiFi versie is 419. 4g versie is 429.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:32
Ben sinds oktober in bezit van de tab S 8.4 wifi 16GB

Tot zover een zeer fijne tablet. 8 inch is een mooie middenweg tussen 10 inch te groot en 7 inch te klein. De combinatie van grootte en gewichtt bevalt prima.

Het scherm, de reden om voor de tab S ipv de tab pro te gaan, valt me zeker niet tegen. Zowel films kijken als browsen is het een zeer fijn scherm.

Accuduur is ook prima, alhoewel browsen/productivity (bijv. evernote) wel iets langer zou kunnen.

Enigste punt waar ik echt minder over te spreken ben is de lag die ik af en toe ervaar. Het is niet echt hinderlijk. Maar van een high end tablet de de Tab S 8.4 verwacht ik gewoon beter. Hopelijk dat de update naar lollipop hier wat in verbeterd. Heb gelezen dat TouchWiz op de Note 4 (nog wel op 4.4.2 dacht ik) wat lekkerder loopt dan de Tab S.

Heb nu Nova launcher er opgezet wat de ervaring wel wat beter maakt. Verder is TouchWiz, als je eenmaal de weg weet, wel fijn. Alles wat je nodig hebt, zit er in, als je het kunt vinden. Heeft enkele voordelen tov de bare Android ervaring van de Nexus 10 die ik aan m'n zoontje heb gegeven

Het samsung hoesje past naadloos en is fijn in gebruikt. De prijs (rond de 45 euro) was wel aan de hoge kant, maar voor mij het wel waard.

Alles bij elkaar zeker geen spijt dat ik de Tab S 8.4 hebaangeschaft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:36
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:58:

Enige minpunten tot nu toe zijn Touchwiz van Samsung (deels opgevangen door Apex Launcher), alle bloatware (zoveel mogelijk uitgeschakeld en verwijderd uit app-drawer) en dat sommige apps alleen in de 'verkeerde portretmodus' werken. Bijvoorbeeld de app van Algemeen Dagblad werkt in de portretmodus dat je de fysieke knoppen bij je linkerhand hebt zitten, terwijl ik het fijner vind wanneer deze knoppen onder mijn rechterduim zitten. Maar dat heeft volgens mij niks met de Tab S te maken, dat is een app-gerelateerd 'probleem'. En wat ik ook veel zie terugkomen op het forum hier, is dat hij veel apparaten niet herkent, wat ook ik kan beamen. Met mijn Nexus 5 vind ik echt alles, maar onze Samsung TV wordt niet gevonden door de Samsung Tab S. Toch raar...

EDIT: Met een third party app als Localcast vindt hij de Samsung TV wel...
Apart, mijn tab S vindt mijn samsung TV prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen jaar zijn de high end tablets van Samsung onderhand hetzelfde geweest qua hardware. Ikzelf heb de Note 2014, processor (wifi) is gelijk aan de TabPro (2gb ram) en de Tab S (3gb ram). Ik draai iig een andere rom maar ervaar ook nog steeds lag. Ik zal de originele firmware binnenkort eens flashen om te kijken of dat enig verschil maakt.

T.o.v. bijv. een iPad Air vind ik het apart dat wifi om wat voor reden ook minder snel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjant2 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:34:
[...]

Apart, mijn tab S vindt mijn samsung TV prima
Mijn Samsung tv wordt ook meteen gevonden door mijn S10.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Laatst online: 19:32
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:00:
[...]

Mijn Samsung tv wordt ook meteen gevonden door mijn S10.5
Idem.

Ook op Acer midrange tablet (Android 4.4.2) geprobeerd icm Samsung TV. Ze vonden elkaar wel, maar er kwam geen beeld. Heb het 3x geprobeerd. Blijkbaar is de screen mirroring optie dus nog niet volwassen genoeg dat met alle Android 4.4 deveices lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goofer_nieuw schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:36:
[...]

Idem.

Ook op Acer midrange tablet (Android 4.4.2) geprobeerd icm Samsung TV. Ze vonden elkaar wel, maar er kwam geen beeld. Heb het 3x geprobeerd. Blijkbaar is de screen mirroring optie dus nog niet volwassen genoeg dat met alle Android 4.4 deveices lekker werkt.
Hier hetzelfde met Screen Mirroring,ze vinden elkaar en krijg dan de melding " Screen Mirroring kan niet gestart worden vanwege een hardware probleem" waar slaat dat op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaeqx
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-09-2022
Ik wil de notitie's gemaakt op mijn eerste Samsung Tab. 7510 overzetten naar mijn nieuwe
Samsung Tab S 10.5, weet iemand in welke map ik de notitie's kan vinden om deze te kopieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Evert_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-07 14:14
Ik heb een paar weken de 10.5, werkt naar wens. Heb vandaag de microSD kaart via Samsung binnengekregen, maar deze word geheel niet herkend door de tablet. Bij instellingen -> algemeen -> opslag blijft SD-kaart koppelen grijs, op klikken doet niks, blijft staan "SD-kaart plaatsen". Dit probleem blijft na een aantal keer de tablet uit en aan zetten en de kaart meerdere malen plaatsen.
Iemand hetzelfde probleem? Ik heb geen sd naar micro sd convertor om deze micro sd te testen in een gewone PC. Ook heb ik geen andere micro sd om in de tablet te testen.
Ik hoor graag als iemand een oplossing weet.

Edit: microSD kunnen slopen uit een telefoon. Die werkt wel in de tablet. microSD van Samsung word ook niet herkend door telefoon. Lijkt dus dat het kaartje gewoon kapot is. |:(

[ Voor 13% gewijzigd door _Evert_ op 15-01-2015 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou als ik jou was een adapter proberen te regelen en het kaartje eerst even formatteren op een pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48

13art

Moderator Mobile
_Evert_ schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 17:35:
Ik heb een paar weken de 10.5, werkt naar wens. Heb vandaag de microSD kaart via Samsung binnengekregen, maar deze word geheel niet herkend door de tablet. Bij instellingen -> algemeen -> opslag blijft SD-kaart koppelen grijs, op klikken doet niks, blijft staan "SD-kaart plaatsen". Dit probleem blijft na een aantal keer de tablet uit en aan zetten en de kaart meerdere malen plaatsen.
Iemand hetzelfde probleem? Ik heb geen sd naar micro sd convertor om deze micro sd te testen in een gewone PC. Ook heb ik geen andere micro sd om in de tablet te testen.
Ik hoor graag als iemand een oplossing weet.

Edit: microSD kunnen slopen uit een telefoon. Die werkt wel in de tablet. microSD van Samsung word ook niet herkend door telefoon. Lijkt dus dat het kaartje gewoon kapot is. |:(
Heb je de kaart geformatteerd als Fat32? Want anders herkend android idd de kaart niet.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb het ding net 2 weken in huis, maar vind dat de home knop nu al losser begint te zitten. En maakt ook al een soort van 'click'. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De home knop hier wiebelt ietsjes. M'n dochter gebruikt 'em met name en ik weet eerlijk gezegd niet of dit wiebelen in het begin minder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-08 23:26
ik wil kijken of ik de tablet tab s 10 kan vervangen voor de asus tf 303cl. Ik ben nog steeds niet te tevreden over deze tablet omdat deze wel geroot kan worden maar met een nieuwe firmware wordt dit ongedaan gemaakt. En er is nog steeds geen custom rom voor. Deze tablet werkt met 4.4.2 met Asus waar ik helemaal niet over te spreken ben. Ben bang dat er geen custom rom komt voor de Asus Transformer tf303cl hij is meer dan een half jaar op markt en deze is er nog niet.

De Samsung kan wel geroot worden maar zijn er ook custom roms waar ik Android 5.0 kan instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand toevallig een goede TouchWiz uitleg/help voor een leek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja:

Nova installeren en niet meer omkijken naar TouchWiz ;)

Voor een leek is Android m.i. overweldigend. Waarin heeft hij/zij uitleg nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk alle facetten van Android wel :). Ik heb wel zo'n pagina met tips & tricks alleen dat is voor stock Android dus dat zou alleen maar verwarring zaaien in plaats van opheldering bieden. Samsung TouchWiz kent toch een hele andere indeling waarbij vooral het instellingen menu er heel anders uitziet.

Edit: Ik heb aan de hand van een filmpje van YouTube en screenshots het een en ander duidelijk gemaakt. De standaard apps zijn immers overal hetzelfde :). Ik zal ook de handleiding nog eens bekijken en kijken of ik bepaalde delen eruit kan halen welke belangrijkste zijn. Ik kwam ook deze site tegen die zich specifiek richt op Samsung Tab (Pro) tablets: http://www.madformobile.c...ung-galaxy-tab-pro/page/1

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Ik heb een tab s 10.5 als vervanger van mijn asus transformer tf700. Wat een wereld van verschil. Nu wil ik een book cover aanschaffen bij amazon. Alleen twijfel ik over de screen protector. Er is zoveel keus en prijsverschil, is er één protector die aan te raden is?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 22:47

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

zo....ook maar eens aan de tablet :)

gekozen voor de Tab S 8.4 16gb wifi Bronze/Titanium voor net ff €300,- bij de Mediamarkt.

Heb aardig wat reviews gelezen en twijfelde tussen de Ipad Mini Retina en de Tab S, uiteindelijk de Samsung gekozen omdat ik al een android S4 smartphone heb die dezelfde knoppen en werking heeft, lekker laagdrempelig :P .

Ben erg benieuwd hoe het me gaat bevallen, de dikke desktop+24" Dell in de woonkamer gaat naar zolder, het forummen, browsen en een enkel mailtje doe ik nu ook al veel op mijn S4.

Mocht ik toch, als windowsfan, mijn PC teveel gaan missen dan neem ik er wel een laptop bij, die kan ik mooi na gebruik opruimen.

Zal me hier eens goed inlezen met al die tips&tricks _/-\o_

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:13
Krijgt iemand hier de gisteren vrijgegeven Microsoft Office apps werkend op de 10.5? Ik kan de nieuwe versies installeren, maar om te bewerken moet je een Office 365 abbo hebben. Hebben we met een 10.5 nu gewoon pech omdat de limiet voor gratis gebruik van de app op 10.1 inch ligt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Bij de mediamarkt kocht ik eerst de tabpro 12.2 maar deze was doa. dus na deze terug gebracht te hebben en geen vertrouwen meer in de 12.2 te hebben gekozen voor deze tab s. Prima tablet met specs waar ik voorlopig wel mee vooruit kan.

Scherm is awesome, maar de lags moeten doormiddels en update wel ff aangepakt worden. Gisteren vanuit vianen naar denhaag gekacheld en daar voor slechts 60 euro (!) de bijpassende bookcover bluetooth keyboard erbij gehaald, ik kan echt zeggen dat je het hiermee afmaakt. nu nog en bluetooh muis op de kop tikken en het is en prima vervangen voor mijn laptop :)

+-scherm en uitstraling.
- lags.

Dit is mijn uitspraak en daar moeten jullie het mee doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperDre
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-07 23:12
oh why oh why is er geen normale zwarte versie van te krijgen.. vind die 10.5" net iets fijner dan 10.1".... grrrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steen447
  • Laatst online: 10-09 16:07
Is het al bekend wanneer Android 5 naar deze tablets komt? Heb even zitten kijken maar volgens mij geeft Samsung daar zeer weinig informatie over vrij. Ik mag toch hopen dat de Tab S überhaupt Android Lollipop krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:59
Er is wel een grijze te vinden, is toch net zo mooi als een zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-08 19:45
Klopt, vandaag bij de mediamarkt de grijze gekocht (BTW actie). Naar mijn mening idd veel mooier dan dat lelijke 'brons', vind het design zelfs erg goed, zeker voor Samsung begrippen.
Benieuwd of en wanneer er een update naar Lollipop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Ik heb juist voor brons gekozen omdat iedereen zwart grijs of wit kiest, in combi met het originele keyboard (ook in brons) kan imho wit/zwart/grijs er niet aan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renderb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik heb de 10.5 even in huis gehad, maar ik vond de speakers nogal slecht. Op half volume was hij erg stil, maar daarboven begonnen ze te vervormen. Demo medel in de winkel deed hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Ik zie dat mediamarkt deze tablet heeft voor €371,79 http://www.mediamarkt.nl/...7,1794983.html?langId=-11 best goedkoop normaal deze is normaal vanaf 425. Toch maar goed over denken om deze te kopen wil deze vervangen voor de Asus tf 303cl. Wil hier gelijk een custum firmware met eventueel android 5.0 erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb deze vandaag gekocht bij de mediamarkt. Ben duidelijk geen amoled fan, mij te flets allemaal, en wit heeft een gele tint.
Wat me ook wel ergert is de flikkerende backlight, pwm aangestuurd, hebben alle tablets dit? Het vermoeit de ogen nogal.

[ Voor 10% gewijzigd door Manke op 02-02-2015 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
Manke schreef op maandag 02 februari 2015 @ 02:57:
Ben duidelijk geen amoled fan, mij te flets allemaal
Amoled en flets in één zin kom je niet vaak tegen :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Ben het nog niet gewend, niet flets maar veel te vel, is amoled erg goed? Foto's geeft ie wel erg mooi weer.

[ Voor 15% gewijzigd door Manke op 02-02-2015 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 22:47

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik kan jouw commentaar op amoled ook niet onderschrijven.

zat gisteravond ff op mijn S4 smartphone te browsen (Tab S is nog onderwerg met PostNL helaas) en had me Otterbox-cover even verwijderd en schoongemaakt en zat weer dik te genieten van 't scherm zo zonder screenprotector, terwijl de Otterboxj lag te drogen van zijn wasbeurt :+ .

[ Voor 14% gewijzigd door Fraggert op 02-02-2015 08:20 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Vind de kleuren maar verzadigd en totaal niet natuurlijk, zwart is zwart, maar wit is gelig, denk dat ik em maar terugbreng om deze reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Ff wat anders dan gezeik: kan je em besturen met een wacom pen? Ik las dat het kan, ik heb een intuos3 pen, maar die werkt niet, misschien met een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Wat trouwens nog een puntje is waar potentiële kopers op moeten letten, is dat de pixels individueel worden aangestuurd en niet te dimmen zijn, om het wat donkerder te maken, laten ze de pixels minder snel flikkeren en dat kan gaan opvallen of vermoeiend worden voor je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Manke

Weet je zeker dat je een Samsung Galaxy Tab S 8.4 of 10.5 hebt gekocht...? Klinkt er namelijk totaal niet naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Gisteren bij de mediamarkt gekocht.
Ik heb hem net naast een goedkope Lenovo met ips gehouden en de Lenovo geeft de kleuren beter weer, veel echter en veel minder verzadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Manke schreef op maandag 02 februari 2015 @ 02:57:
Ik heb deze vandaag gekocht bij de mediamarkt. Ben duidelijk geen amoled fan, mij te flets allemaal, en wit heeft een gele tint.
Wat me ook wel ergert is de flikkerende backlight, pwm aangestuurd, hebben alle tablets dit? Het vermoeit de ogen nogal.
Ben het nog niet gewend, niet flets maar veel te vel, is amoled erg goed? Foto's geeft ie wel erg mooi weer.
Vind de kleuren maar verzadigd en totaal niet natuurlijk, zwart is zwart, maar wit is gelig, denk dat ik em maar terugbreng om deze reden.
Wat trouwens nog een puntje is waar potentiële kopers op moeten letten, is dat de pixels individueel worden aangestuurd en niet te dimmen zijn, om het wat donkerder te maken, laten ze de pixels minder snel flikkeren en dat kan gaan opvallen of vermoeiend worden voor je ogen.
Zelf gebruik ik al jaren Amoled schermen en heb geen last van flikkeringen. Juist niet. Kleuren zijn prachtig en ook goed instelbaar.
Wellicht heb je niet het S-model, maar een ander?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Ik ben de sm-t800 volgens de sticker.

Hoe stel je de kleuren in? Ik zie alleen 3 opties (bioscoop, foto, basic) .

[ Voor 51% gewijzigd door Manke op 02-02-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standje bioscoop is prima en de helderheid heb ik op zo'n 20-30% staan. Als een pennetje van belang voor jou is dan had je wellicht beter voor de NotePro of zelfs een tweedehands Note 2014 kunnen gaan

Dat Amoled een totaal andere kijkervaring geeft dan bijv. de schermen van de Note 2014 (heb ik)/TabPro is m.i. iets wat voor de aankoop toch wel duidelijk mag zijn....ze staan niet voor niets uitgestald bij MM ;) Het scherm, incl. geweldige accuduur bij video kijken, van de Tab S is hét usp. Qua hardware wordt deze nl. aangedreven door dezelfde octa SoC als die van de Note 2014 (die van eind 2014 is) en TabPro.

Misschien dat een matte screenprotector uitkomst biedt voor jou.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2015 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Ik dacht dat de note alleen een telefoon was, blijkbaar is die er ook in 10.1 formaat :P
Welke bevalt jou beter kwa kijkervaring, s of note?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Samsung is m.i. apart bezig want deze was hun 1e high end tablet...afgelopen jaar zijn er opeens een paar bijgekomen die elkaar niet veel ontlopen.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Note 2014: rustiger beeld door het ontbreken van de felheid van het scherm van de Tab S (ook bij het terugschroeven van de helderheid).

Als je geen pennetje nodig hebt dan is de TabPro ook een goede kandidaat voor jou. Prima accuduur bij browsen, t.o.v. de Note 2014...wel 2gb i.p.v. 3gb ram geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:48:
@Manke

Weet je zeker dat je een Samsung Galaxy Tab S 8.4 of 10.5 hebt gekocht...? Klinkt er namelijk totaal niet naar...
Dat idee kreeg ik dus ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowncortex
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 16:42
mbt kleur, heb 'm zelf op 'amoled photo' mode staan, (adobe rgb) met brightness op helft. vind 't er goed uit zien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:52:
Ja. Samsung is m.i. apart bezig want deze was hun 1e high end tablet...afgelopen jaar zijn er opeens een paar bijgekomen die elkaar niet veel ontlopen.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Note 2014: rustiger beeld door het ontbreken van de felheid van het scherm van de Tab S (ook bij het terugschroeven van de helderheid).

Als je geen pennetje nodig hebt dan is de TabPro ook een goede kandidaat voor jou. Prima accuduur bij browsen, t.o.v. de Note 2014...wel 2gb i.p.v. 3gb ram geheugen.
3gb is erg prettig, 2 wil ik niet meer :P , de tabpro 12.2 heeft wel 3gb, en ook nog eens 32gb. Mediamarkt had em niet liggen, maar wel stapels en stapels tab s.

Fel? Vind het soms net neon :P
Las ook ergens dat amoled ongeveer 5 jaar goed blijft, iemand die er meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manke schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:55:
[...]
3gb is erg prettig, 2 wil ik niet meer :P , de tabpro 12.2 heeft wel 3gb, en ook nog eens 32gb. Mediamarkt had em niet liggen, maar wel stapels en stapels tab s.

Fel? Vind het soms net neon :P
Las ook ergens dat amoled ongeveer 5 jaar goed blijft, iemand die er meer over weet?
De accuduur van de Tabpro is ook dik in orde. Multiwindow zal op die 12,2" nog beter uit de verf komen! Nu ik dit zo tik vraag ik mij af of ik geen afscheid van m'n Note moet nemen en lekker voor de Tabpro moet gaan. Eerst eens kijken of er uberhaupt wel een community voor is op XDA.

Het contrast moet iets terug worden geschroefd want een te lage helderheid maakt het ook niet mooier. Daar zijn vast wel appjes voor.

Met 2GB kan je prima uit de voeten hoor maar ik heb hetzelfde, hoe meer erin des te beter. Binnenkort 4GB in de telefoons. Wie had dat 2 jaar geleden durven denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruiken jullie de standaard launcher of kan het een stuk beter met een andere tablet launcher? Ik vind dat scherm met al die blokken zo nutteloos maar het kan niet worden uitgezet volgens mij :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik altijd Nova Prime voor m'n telefoon + tablet. De gratis variant mist belangrijke opties en dat geld is het m.i. zeer zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Nova, eerste wat ik geïnstalleerd heb. Zit eraan te denken om de Google versie van Android te installeren, weet alleen niet of dat wijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag,

Ik heb de volgende vraag:
Ik woon in Denemarken (bij de Duitse grens) en wil een Samsung Tab S 8.4 in Duitsland kopen.

Nu vraag ik me af of je met een in Duitsland gekocht toestel het toetsenbord gewoon internationaal kan instellen. Het lijkt me dat het voor de taal geen probleem is, maar een Duits toetsen bord……….

Vast mijn dank voor het antwoord.

Groet Rolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog nooit gelezen dat mensen daar problemen mee hebben gehad.

https://play.google.com/s...tabletkeyboard.free&hl=en

Bij deze app heb je bijv. totaal 6 indelingen voor je toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Blijkbaar ben ik niet de enige met een gelige witte kleur.
forum.xda-developers.com/galaxy-tab-s/help/normal-screen-faulty-t2822471

Als ik vanuit een kleine hoek kijk is het wel perfect wit.
Verder trek ik m'n woorden terug, kleurenweergave is uitstekend (in foto mode), op wit na :P
Maar als ik het met m'n oneplus one vergelijk, dan krijgt alles op de Samsung een gele waas :?

[ Voor 50% gewijzigd door Manke op 03-02-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:44:
Ik heb nog nooit gelezen dat mensen daar problemen mee hebben gehad.

https://play.google.com/s...tabletkeyboard.free&hl=en

Bij deze app heb je bijv. totaal 6 indelingen voor je toetsenbord.
Bedankt, ik moet nog even wennen hoe het met tablets werkt 8) .
Dit wordt mijn eerste . Met pc's heb ik meer ervaring :)
Ik ben in ieder geval gerust gesteld.
Nogmaals bedankt

Groet, Rolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
België heeft een cashback actie op de Galazy tab s.

De voorwaarden zegt "De Actie geldt alleen op goederen die in België of Luxemburg aangekocht zijn en de Deelnemer dient te beschikken over een geldig Europees bankrekeningnummer. Het product moet bovendien voldoen aan de specifieke voorwaarden die gelden zoals beschreven onder Promotiemodel en Actie van deze Bijzondere Actievoorwaarden"
staat niet in doet je in Belgie moet wonen om te kunnen deelnemen aan deze actie is interessant voor Nederland moet je wel deze tablet in België of Luxemburg kopen.

https://www.samsung.com/be/promotions/#/TC5PR3FNJJ5SA/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:14:
[...]

De accuduur van de Tabpro is ook dik in orde. Multiwindow zal op die 12,2" nog beter uit de verf komen! Nu ik dit zo tik vraag ik mij af of ik geen afscheid van m'n Note moet nemen en lekker voor de Tabpro moet gaan. Eerst eens kijken of er uberhaupt wel een community voor is op XDA.
Iets terug in dit topic heb ik kort geschreven over de 12.2. Overduidelijk zit er een dikke bug in de 12.2 die er voor zorgt dat je batterij niet vol te krijgen is en steeds swabbelt tussen 10/29 dan weer 100% enz. Het opladen duurde bij mij 18 uur! voor mij dé reden om hem weer terug te brengen gezien samsung er niets aan schijnt te kunnen/willen doen.

http://forums.androidcent...o-12-2-battery-drain.html (stukje hierover)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals daarin geopperd kan die drain ook door een achtergrondproces komen.

Maar er is meer over te vinden zag ik net.

Evt. oplossing:
I had the same problem after updating to 4.4.2. It only charged when off. When the device was on, it mentioned 'not charging' in the battery status, but in fact it did charge very slowly when the device was not in use, about 5% per hour.
Also when used, the battery was draining more quickly than before the upgrade.

This solved it for me:
- reboot in recovery mode (hold volume up, button and power while booting)
- clear cache partition
- reboot.

Looks like something in the cache is causing the system to consume (almost) more power than is supplied by the adapter...
Standaard zit er een 2mAh lader bij....zou je hierop zonder problemen een 3mAh lader aan kunnen hangen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Hebben jullie echt geen last van een gele tint op wit (in bioscoop mode) ? Want anders heb ik een foute en dan moet mediamarkt het wel terug nemen. Vind het echt lelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Manke op 05-02-2015 01:57 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste