Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de de Tab 8.4S ook gekocht in een aktie bij mediamarkt maar de kleuren zijn me niet naar de zin. Heb het teruggebracht na 3 dagen. Netflix series kijken en films waren niet correct qua kleur.

Ik heb nog gedacht om een rom te installeren . Dit was omdat de tablet gewoon laggy is en traag en heb al 2 jaar geen Android gebruikt, maar vindt het niet werken met touchwiz en zo sloom.

Ik heb nu de Sony Z3 besteld via Duitsland als laatste poging, deze schijnt sneller en geen lag te hebben zoals de Samsung vol met bloatware.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2015 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Ik heb een paar dagen geleden de Muvit butterfly stand case gekocht voor mijn Tab S 10.5.

Opzich een fijne case. Precies wat ik zoek. Met een heel groot probleem icm de Tab S. Als ik de case naar de achterkant klap, dan gaat mijn scherm uit. Zodra ik het scherm weer aandrijf met de power knop en met de scanner weer toegang heb, zijn mijn hardware keys onbruikbaar. Ook met de tablet in de hand komt de magneet te dichtbij de sensor en gaat het scherm uit. Dit betekend dat de tablet alleen maar bruikbaar is in de met de cover gevouwen in de desktop stand. Dit beperkt het gebruiksgemak veel te veel.

Ik er een manier om de sensor uit te schakelen? Tablet is geroot. In de settings staat een mogelijkheid om iets met een smart cover te doen, maar die instelling lijkt niet te werken. Magneet uit de cover slopen is ook niet mogelijk. Misschien is er een kernel waar meer mee mogelijk in? Op XDA kan ik ook al niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:38:
Ik heb de de Tab 8.4S ook gekocht in een aktie bij mediamarkt maar de kleuren zijn me niet naar de zin. Heb het teruggebracht na 3 dagen. Netflix series kijken en films waren niet correct qua kleur.

Ik heb nog gedacht om een rom te installeren . Dit was omdat de tablet gewoon laggy is en traag en heb al 2 jaar geen Android gebruikt, maar vindt het niet werken met touchwiz en zo sloom.

Ik heb nu de Sony Z3 besteld via Duitsland als laatste poging, deze schijnt sneller en geen lag te hebben zoals de Samsung vol met bloatware.
deden ze niet moeilijk bij het retourneren? Staat op hun site dat je tablets niet terug kan brengen. Hoe maak ik de tablet helemaal leeg? voor als ik em terug breng.

Ik kan em ruilen tegen een tab pro 12.2, heb alleen geen idee hoe daarvan de beeldkwaliteit is.

[ Voor 9% gewijzigd door Manke op 05-02-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:38:

Dat lijkt mij algemeen bekend als je een Samsung Galaxy haalt (en op Tweakers zit ;)).

De kleuren zijn prima aan te passen evenals een andere launcher. Even rooten nog en je kan er een partij bloatware afhalen.

Wil je smooth dan ga je voor een iPad. Dat zijn tenslotte enkel icoontjes op je homescreens :)
Manke schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 19:15:
[...]
deden ze niet moeilijk bij het retourneren? Staat op hun site dat je tablets niet terug kan brengen. Hoe maak ik de tablet helemaal leeg? voor als ik em terug breng.

Ik kan em ruilen tegen een tab pro 12.2, heb alleen geen idee hoe daarvan de beeldkwaliteit is.
Hij heeft denk ik over de kleuren geklaagd. Zoals eerder gezegd vind ik het scherm van m'n Note 2014 iig rustiger ogen. Wellicht dat een matte screenprotector uitkomst biedt.

Er staan toch Tabpro's uitgestald daar? Er zijn wel redelijk wat spookverhalen over de accu van de 12.2".

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
De kleuren kan ik nu wel waarderen, ik erger me alleen aan die geelbruine waas. Ik vraag me af of jullie dat ook hebben en dat het hoort, of dat het een niet goed gekalibreerd scherm is.
Wat weten jullie over de levensduur van amoled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manke schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:21:
De kleuren kan ik nu wel waarderen, ik erger me alleen aan die geelbruine waas. Ik vraag me af of jullie dat ook hebben en dat het hoort, of dat het een niet goed gekalibreerd scherm is.
Wat weten jullie over de levensduur van amoled?
Ik heb de Tab S (stock op 4.4.2, max. helderheid, root, scherm-modus bioscoop) met een witte afbeelding naast de Note 2014 (CM12, max. helderheid, root, stock rom heeft wél aanwezigheid van aan te passen scherm-modus, in CM12 zit dit helaas niet) gehouden en vind dat deze op de Note witter oogt. De Tab S toont 'viezig' wit. Ik kan er uiteraard geen duidelijke foto van maken dus je zal dat in een Mediamarkt moeten bekijken. De Tabpro heeft een soortgelijk scherm als de Note 2014.

Scherm Note

Scherm Tabpro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Z3 moet ik nog een tijd op wachten (3-5 weken)en bestel nu via duitsland de nieuwe ASUS 8 inch
http://www.amazon.de/gp/p...psc=1&smid=A3JWKAKR8XB7XF

Als deze bevalt dan hou ik deze anders stuur ik het na 2 dagen retour. Mijn dochter heeft de memopad 7 inch en ziet er goed en de nieuwe ASUS is al een stuk beter.

Die Tablet S 8.4 van Mediamarkt heb ik netjes plastic op gelaten en retour gebracht en orignele software via samsung erop geladen. Ze deden niet moeilijk want het zag er gewoon orgineel uit. De lader etc heb ik ook niet gebruikt alleen de tablet die boven in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:37:
[...]

Ik heb de Tab S (stock op 4.4.2, max. helderheid, root, scherm-modus bioscoop) met een witte afbeelding naast de Note 2014 (CM12, max. helderheid, root, stock rom heeft wél aanwezigheid van aan te passen scherm-modus, in CM12 zit dit helaas niet) gehouden en vind dat deze op de Note witter oogt. De Tab S toont 'viezig' wit. Ik kan er uiteraard geen duidelijke foto van maken dus je zal dat in een Mediamarkt moeten bekijken. De Tabpro heeft een soortgelijk scherm als de Note 2014.

Scherm Note

Scherm Tabpro
Nog bedankt voor de test en info
Maakt cm12 hem veel sneller? Vind de tab s standaard best traag, laggy, haperig scrollen, soms reageert ie even helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lastig. CM12 draait prima op m'n Note. De Tab S is enkel geroot, ik heb daar verder niks mee gedaan. Status bar gaat zeker 10x soepeler in CM12...scheelt ook meer dan de helft in grootte natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/6st5dt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado85
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:14
Manke schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:35:
[...]

Nog bedankt voor de test en info
Maakt cm12 hem veel sneller? Vind de tab s standaard best traag, laggy, haperig scrollen, soms reageert ie even helemaal niet.
Het is alweer even geleden sins de stock rom. Ik draai momenteel de rom van eousphoros. Als ik alleen naar de Kraken benchmark moet kijken en deze vergelijk zoals op anandtech staat, zit ik (uit mijn hoofd) rond de 5500 punten. Heb hem niet gedraaid toen ik hem nog stock had helaas..

Ervaar verder geen lag. reageerd gewoon vlot. Kan de samsung meuk verder missen als kiespijn :*)

Let alleen nog wel op dat niet alle hardware wordt ondersteunt (denk aan vinger afdrukscanner e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 18:10
Ik zoek een goeie cover voor de Tab S 10.5 zodat die zich veel prettiger vasthoudt.
Voor de iPad ben ik de Kensington Blackbelt gewend, is een rubberen band die er omheen gaat (vind ik ideaal).
Voor de Tab S is die er nog niet, Tab 3 en 4 wel.

http://www.kensington.com...%80%94-black#.VOBwYpvb_MI

De Book cover en Simple cover van Samsung gaat het denk ik niet worden.
Las hier ook dat met omklappen van magneetcover hier praktische problemen mee zijn, en dat die alleen geschikt zijn voor desktopgebruik, en dus niet volledig moet platklappen.

[ Voor 19% gewijzigd door MadButcher op 15-02-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaeqx
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-09-2022
Dit is voor mij de perfecte cover;
Hij ligt lekker in de hand en heeft een geweldige uitstraling.
http://www.geckocovers.nl...5-leren-beschermhoes.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de bookcover, erg fijne cover. Wordt overal geshowd met 3 standen, maar in feite zijn het er 5.

Je kunt de cover op standje 1 (Viewing mode), 2 (Touch mode) en 3 (Typing mode) zetten, maar je kunt hem ook nog rechter zetten (zoals stand 1 maar dan nog rechter) of de cover helemaal platvouwen achter het scherm.

Afbeeldingslocatie: http://wp-up.s3.amazonaws.com/aw/2014/06/Book-Cover3.jpg

Echt een ideale en zeer fijne cover. En op tabletsupplies is hij ook nog eens 20 euro goedkoper dan ergens anders.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 19:32
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:54:
Heb de bookcover, erg fijne cover. Wordt overal geshowd met 3 standen, maar in feite zijn het er 5.

Je kunt de cover op standje 1 (Viewing mode), 2 (Touch mode) en 3 (Typing mode) zetten, maar je kunt hem ook nog rechter zetten (zoals stand 1 maar dan nog rechter) of de cover helemaal platvouwen achter het scherm.

[afbeelding]

Echt een ideale en zeer fijne cover. En op tabletsupplies is hij ook nog eens 20 euro goedkoper dan ergens anders.
Same here

Zeer fijne cover. Naast handig en veelzijdig in gebruik sluit de cover ook naadloos aan op de tab s. Maakt alles bij elkaar een zeer dunne en gedegen geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n dochter -8jr- heeft ook een book cover en dat gaat prima.Ze gebruikt alle standen ook. Als een dametje van 8 geen problemen ondervindt dan zal dat bij een volwassene ook vast goed komen ;)

Bij CoolBlue kost deze 65,-.....bizar. Sowieso is het een duur ding. Prijzen van accessoires gaan nergens meer over. Zoals hierboven al staat zijn er zeker goedkopere aanbieders.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:11:
M'n dochter -8jr- heeft ook een book cover en dat gaat prima.Ze gebruikt alle standen ook. Als een dametje van 8 geen problemen ondervindt dan zal dat bij een volwassene ook vast goed komen ;)

Bij CoolBlue kost deze 65,-.....bizar. Sowieso is het een duur ding. Prijzen van accessoires gaan nergens meer over. Zoals hierboven al staat zijn er zeker goedkopere aanbieders.
ik heb twee gekocht op amazon.de voor rond de 35-37 euro per stuk en mijn dochters van 6 en 8 redden zicht er prima mee...mooie stijlvolle cover.

[ Voor 6% gewijzigd door Michel242186 op 17-02-2015 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter! Aan de Duitse Amazon denk ik dan trouwens geeneens. Rara waarom verschillen de prijzen zo joh.

Enkel omdat we een klein landje zijn en minder afnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:35
Een tip: laat hem niet van de tafel vallen op een stenen vloer...
Mijne is vanmorgen gevallen omdat iemand aan de oplader bleef hangen.
Hele scherm is naar z'n moer helaas.

Ben er doodziek van want als ie kapot is merk je pas hoeveel je hem eigenlijk gebruikt.
Deed er alles op school mee met de toetsenbord cover, keek er m'n series op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:54:

[afbeelding]

Hoe kan je hem dan nog rechter zetten dan de viewing mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal er morgen een foto van maken en plaatsen, beetje lastig uitleggen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Daarom heb ik gekozen voor de samsung bluetooth keyboard cover, kost weliswaar nog duurder (100 euro) maar dan sla je twee vliegen in 1 klap, en keyboard en bescherming >:) Daarbij sluit het geheel naadloos op elkaar aan. Maar eerlijk toegegeven heb ik er ook nog een stoffen bescherming om :+

[ Voor 11% gewijzigd door marcel23456 op 17-02-2015 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij de foto van de 'extra' stand van de bookcover:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3d44ssgl.jpg

Vooral een fijne stand wanneer hij op tafel op een afstandje staat, je zit net iets rechter voor het beeld i.p.v. dat je 'op' het beeld kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-08 19:45

Op ebay heb ik ook een book cover gekocht, 16 dollar incl verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:05

DON PAPA

Tweaker-fan

Heb ook net een book cover besteld via ebay voor net geen 18 euro (incl. verzendkosten), ben benieuwd of die net zo goed zal zijn als de originele van Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazimv
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-08 23:53
wanneer mogen we lollipop verwachten voor de 10.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
nazimv schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:25:
wanneer mogen we lollipop verwachten voor de 10.5?
Ben ook benieuwd, kan alleen vinden dat het komt, geen datum of zelfs een hint naar bijv Q2 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Ik heb enkele weken een tab s als vervanger van de dramatisch slechte asus infinity. Hij bevalt mij uitstekend. Ik heb een geckocover gekocht in combinatie met een bescherm folie voor net geen 46 euro.
De cover is gemaakt van leer en is mooi afgewerkt.

Wat mij verder opvalt is dat bij het browsen een soort van 'tearing' effect krijg. De andere helft van het scherm vertoont een lag bij het scrollen op een pagina (chrome). Herkent iemand dit?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 19:32
Ik niet. Scrollen bij chrome is echter niet zo smooth als op m'n M7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
Ik heb het ook met pdf bestanden in acrobat reader.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharktech
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 17:29
drernie schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:39:
Ik heb enkele weken een tab s als vervanger van de dramatisch slechte asus infinity. Hij bevalt mij uitstekend. Ik heb een geckocover gekocht in combinatie met een bescherm folie voor net geen 46 euro.
De cover is gemaakt van leer en is mooi afgewerkt.

Wat mij verder opvalt is dat bij het browsen een soort van 'tearing' effect krijg. De andere helft van het scherm vertoont een lag bij het scrollen op een pagina (chrome). Herkent iemand dit?
In de portret stand heeft het scherm idd een soort lag tussen de linker en rechter zijde door het scrollen (ongeacht welke app.). Echter in landscape modus werkt alles gewoon vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het ook, maar na even zoeken op Google blijkt dat ze het bijna allemaal (zo niet allemaal) hebben. Het is een gimmick van Samsung of Google (ik verdenk Samsung...) dus niks 'mis' met je Tab S.

Nog steeds een goede keuze geweest voor ons. Het ding wordt echt veel gebruikt, zeker ook i.c.m. Google Chromecast. Moet wel zeggen dat LocalCast beter werkt dan de ChromeCast functie om het beeldscherm te delen; deze wil nog wel eens vast lopen. Maar het is dan ook nog een test-functie. Ideale tablet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Ik heb de bookcover tijdje terug bij Saturn in duitsland gehaald, in de winkel welliswaar 70 euro kaartje erop, maar op hun webwinkel was ie 42 euro. Na deze opmerking kon ik m zo voor dat bedrag meenemen van de verkoper.

Maaruh, ik vind het geluid op koptelefoon bagger vergeleken met ipad air.

[ Voor 14% gewijzigd door MadButcher op 06-03-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
Ondanks dat ik meldingen uitschakel voor 'subway surfers', blijf ik meldingen ontvangen en verdwijnt het vinkje spontaan. Weet iemand hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook. Ik gok dat het vinkje er weer na een update komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ,

Ik heb een Tab S 8.4. Op een of andere manier is het pictogram van instellingen verdwenen.
Iemand enig idee hoe ik dit terug kan krijgen ?

Groet Rolver
Groeten hoeft niet

[ Voor 23% gewijzigd door 13art op 17-03-2015 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdwenen in de app drawer of een van de home screen? In het 1e geval kan het zijn dat het icoontje onzichtbaar is gemaakt. Dit kan je volgens mij in de standaard launcher aanpassen. Ik heb Nova er gelijk opgezet, daar kan het 100% mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi_roy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:05
Ik heb ook dit zelfde screen mirroring probleem met mijn tab pro 10.1, ik heb er zojuist een fix voor gevonden die werkt!

Op de volgende site:
http://www.reddit.com/r/A...01_2014_screen_mirroring/

volgende post:
Thanks to a post I found online I now have a Samsung Galaxy Note 10.1 2014 successfully connected to a Samsung Blu-ray player (HT-H5530)!!
1 On your Note Pro/Tab Pro find All Share Cast from Samsung and UnInstall all the updates. Then click Force Close, all of this should be done in Application Manager.
2 Restart your Note Pro/Tab Pro (Very Important)
3 Now connect as you have been trying and it will work
Have fun!!! I'm so excited! lol
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:46:
[...]

Hier hetzelfde met Screen Mirroring,ze vinden elkaar en krijg dan de melding " Screen Mirroring kan niet gestart worden vanwege een hardware probleem" waar slaat dat op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Heb de witte 10.5 inch wifi versie nu 2 dagen. Vandaag een book cover bestelt (zwarte).
De witte wordt snel vies denk ik.

Jammer vind ik dat ik veel functies moeten uitschakelen om een smooth experience te krijgen.

Ook een punt is dat ik de widget page niet kan verwijderen. 8)7

Series kijken (netflix) is een genot op dit ding :). Ook lekker is dat ik 2 profielen kan instellen met elk een eigen vinger afdruk. Wat helemaal mooi zou zijn is dat wanneer de tablet de vinger herkent het gelijk overschakelt naar de bijbehorende profiel. Ik kan dromen toch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
drernie schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:07:
Ik heb het ook met pdf bestanden in acrobat reader.
Ook bij een hogere helderheid?

Ben helemaal klaar met touchwiz :P wat een trage bedoening, de hardware is prima. CM12 op de tab s, daar ben ik in geïnteresseerd, maar vervalt de garantie dan?

[ Voor 29% gewijzigd door Manke op 20-03-2015 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is de uitrol van lollipop 5.0.2 voor de tab s 10.5 wifi gestart in Frankrijk: http://www.techtastic.nl/...roid-5-0-lollipop-update/

Zal dan binnenkort ook hier wel beschikbaar komen. (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alberto-capo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2024
Heb de lollipop versie erop gezet en is sneller. Met de apps playstore en Google kiosk blijft het schokken tijdens het swipen hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Ben onderweg, maar de firmware is te downloaded bij SamMobile:

http://www.sammobile.com/...XU1BOCC_T800OXA1BOC4_XEF/

Ik ga mijn GSM abonnement er niet aan opstoken, straks thuis Ff downloaded en flashen. Nu zoeken naar een root methode.

Een snelle link: haal met 24mb/s binnen op mijn NAS.

[ Voor 9% gewijzigd door Koriel op 24-03-2015 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Draai nu op 5.02, geroot, alles teruggezet.

Kan nog niet veel zinnigs zeggen over de performance. Vooralsnog ziet het er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alberto-capo
  • Laatst online: 08-08-2024
Heb ook geroot en bloatware verwijderd en is geen vergelijk met ervoor.
Alles verwijderd/freeze wat er in de link staat en geen vastlopers tot nu toe.

http://androidforums.com/...tab-s-8-4-sm-t700.905603/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Alberto-capo schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:08:
Heb ook geroot en bloatware verwijderd en is geen vergelijk met ervoor.
Alles verwijderd/freeze wat er in de link staat en geen vastlopers tot nu toe.

http://androidforums.com/...tab-s-8-4-sm-t700.905603/
Txs,

Had denk ik al 80% van dij lijst op gut-feeling bevroren, zal hem straks ff nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag allen,

Als nieuwkomer en leek heb ik een vraag, (als dat in dit topic mag tenminste??)

Ik ben sinds kort in het bezit van een TAB S 10.5 wifi versie,

Kan iemand mij helpen het aansluiten van een WD my passport aan de tablet.

Ik heb de harde schijf geformatteerd naar FAT 32 en later nog een keer naar exfat. In beide gevallen kan ik via mijn telefoon een Samsung S4 de harde schijf benaderen met een OTG kabel ertussen.

Alleen wanneer ik dezelfde aansluiting met de tablet maak geeft hij aan dat de usb is leeg of heeft een niet ondersteund bestandssysteem.
Ook via een USB-hub geprobeerd maar ook dit werkt niet

Weet iemand wat te doen???

Grt. Sjors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Heeft die Passport een externe voeding?

Je zou eventueel stickmount kunnen proberen. Anders kijken op XDA

In mijn pogingen om apk's te verwijderen heb ik ook de gallery app verwijderd. Nu blijkt dat die verantwoordelijk Is voor het individualisering an mijn lockscreen. Ik kan wel een standaard background selecteren, maar geen eigen wallpaper meer.

Kortom, ik heb de gallery APK van de Tab S nodig.. Kan iemand die posten?

Tia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee de passport 2,5 inch heeft geen externe voeding.

Wel geprobeerd met een voeding aan de usb-hub, helpt ook niet.

Stickmount werkt ook niet

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 14:03:
Nee de passport 2,5 inch heeft geen externe voeding.

Wel geprobeerd met een voeding aan de usb-hub, helpt ook niet.

Stickmount werkt ook niet
Dan zou ik zoeken op XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Betekent de upgrade naar lollipop een totale reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xl3y
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-05 18:35
Manke schreef op maandag 30 maart 2015 @ 03:56:
Betekent de upgrade naar lollipop een totale reset?
Neen, maar persoonlijk raad ik wel aan om een backup te maken en hierna een factory reset te doen na update naar lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
0xl3y schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:47:
[...]

Neen, maar persoonlijk raad ik wel aan om een backup te maken en hierna een factory reset te doen na update naar lollipop.
Backup? Het is geen ios :P bedoel je met apps uit de appstore zoals helium, of is er een betere methode voor?
Root is einde garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:01
Heb deze tablet besteld van de week komt deze binnen.
Ik wil deze tablet een custom rom installeren.

Welke rom kan ik het beste gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Manke schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 00:01:
[...]

Backup? Het is geen ios :P bedoel je met apps uit de appstore zoals helium, of is er een betere methode voor?
Root is einde garantie?
Je kunt vie het instellingen menu wel een backup maken via Google. Dat betekend gewoon dat zodra je weer "kaal" begint er gevraagd wordt als je je google account hebt ingesteld of je de apps dia er bij de laatste backup op stonden weer geinstalleerd mogen worden. Dit is volgens mij incl Wifi instellingen. Maar het fijne weet ik er ook niet van.

Backup kan idd verder betekenen dat er een nandroid backup wordt gemaakt van de tablet die je later in zijn geheel weer kunt restoren. Hier heb je een custom recovery zoals TWRP nodig. Verder kun je natuuurlijk ook apps individueel of in een batch backuppen met Titanium Backup. Voor deze laatste methodes heb je root nodig.

Root betekend niet dat je je garantie kwijt bent. Zelf root ik sinds een jaar of 5 alles direct uit de doos. CM roms ben ik van afgestapt omdat ik sinds de S4 op samsung telefoons/tablets altijd functionaliteit kwijtraak. Ik ga dus voor Root en verwijder of bevries zoveel mogelijk rommel. Op mijn Tab S heb ik meer dan 100 apps/services bevroren geloof ik.
Evertt schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:50:
Heb deze tablet besteld van de week komt deze binnen.
Ik wil deze tablet een custom rom installeren.

Welke rom kan ik het beste gebruiken?
Ik heb zoals boven beschreven geen ervaringen met echte custom roms op de Tab S. Ik hou mij wel aanbevolen voor een goede Samsung based Lollipop rom. Ik wil nl mijn fingerprintscanner absoluut niet meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Bedankt voor de uitleg.
Wat gebruik jij om te bevriezen?
Is er een one click oplossing om te rooten, liefst zonder data kwijt te raken? (edit:bootloader unlocken wiped dus alles)

Welke microsd gebruiken jullie? Ik kwam deze tegen om te kopen www.dataio.nl/product/sam...ter-uhs-i-class-10-48mbs/

[ Voor 8% gewijzigd door Manke op 08-04-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort problemen met de calibratie van mijn batterij. Soms vliegt het percentage in stappen naar beneden. Als ik hem dan uit en weer aan zet heb ik ik zo weer 40%. 'Langzame' lader geprobeerd (500 mA), fabrieksinstellingen, calibratie app geprobeert (wat is een goede) maar niks werkt. Iemand dit ook meegemaakt en een idee hoe ik het op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xl3y
Wat gebruik jij om te bevriezen?
Titanium Backup

[ Voor 14% gewijzigd door 0xl3y op 08-04-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het bevriezen van apps heb je geen root (of Titanium Backup) nodig. Ga naar Instellingen / Apps / Alles en selecteer de app die je wilt bevriezen. Vink Meldingen weergeven uit / Gedwongen stoppen / Gegevens wissen / Uitzetten. De app verplaatst zich nu naar Uitgeschakeld. Ze zijn niet meer zichtbaar en worden niet meer geupdate. Vanuit Uitgeschakeld zijn ze weer direct te activeren, dus je kunt veilig experimenteren.

De volgende apps heb ik probleemloos bevroren: Achtergrond reizen, ANT Radio Service, ANT+ plugin, Business week, Cisco WebEx Meetings, Dropbox, Flipboard, Gmail, Google Play Kiosk, Google Play Movies, Google Play Music, Google+, Hancom Office, Hangouts, Netflix, NYTimes, S Voices, Samsung Galaxy en Samsung GALAXY Apps Widget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:34

reaL_G

G

Deze sd gebruik ik ook op de tabS, is een van de betere kaartjes

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xl3y
Wanneer kunnen wij de update naar Lollipop verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:49

Praetextatus

the dutch_paki

0xl3y schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:05:
Ik denk dat je dat beter aan Samsung kunt vragen. Hij wordt al uitgerold naar het schijnt enkel we gefaseerd.
Heb trouwens ook sinds enkele weken de 10.5 en ben helemaal O+ Geen behoefte meer gehad om de laptop aan te raken sindsdien eigenlijk. Via dx een hoes besteld en een screenprotector.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
0xl3y schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:05:
Even zoeken op sammobile, downloaden en flashen. Draai hem al een week of twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waat ik op de samsung tab s kan instellen dat dingen automatisch op de microsd card wordt opgeslagen? ( de documenten, foto's video's e.d.) Ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinhood166
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-11-2020
Ik heb een vraag, maar vind op internet tegenstrijdige informatie. Hopelijk kan een van jullie helpen. Ik ben aan het twijfelen om de Samsung Galaxy Tab S 8.4 te kopen. Nu is het zo dat ik thuis al een microSDXC kaart van 64GB heb liggen. Volgens sommige bronnen zou deze geheugenkaart wel compatibel moeten zijn met dit tablet, maar anderen beweren van niet. Weet iemand van jullie of een 64GB microSDXC, specifiek deze https://www.dataio.nl/pro...ter-uhs-i-class-10-48mbs/, compatibel is met dit tablet?

Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mipinzy
  • Laatst online: 19-05 08:56
Krijg nu een update van 900mb binnen, zal lollipop wel zijn ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Verhoef
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 13:21
Hier loopt ie ook binnen, ben benieuwd

Update is inderdaad lollipop, zonder probleem geupdate en loopt lekker soepel.
Wat batterij betreft ff afwachten.

[ Voor 60% gewijzigd door Arjan Verhoef op 22-04-2015 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
Ik sta op het punt de 8.4 te bestellen, zijn er nog stock rom's aan te bevelen of af te raden?

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
robinhood166 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:50:
Ik heb een vraag, maar vind op internet tegenstrijdige informatie. Hopelijk kan een van jullie helpen. Ik ben aan het twijfelen om de Samsung Galaxy Tab S 8.4 te kopen. Nu is het zo dat ik thuis al een microSDXC kaart van 64GB heb liggen. Volgens sommige bronnen zou deze geheugenkaart wel compatibel moeten zijn met dit tablet, maar anderen beweren van niet. Weet iemand van jullie of een 64GB microSDXC, specifiek deze https://www.dataio.nl/pro...ter-uhs-i-class-10-48mbs/, compatibel is met dit tablet?

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb er zelf een class 10 micro sd kaart inzitten van 64G, deze werkt feilloos. Zal straks eens kijken of het dezelfde kaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Die sd kaart krijg ik morgen binnen, zal wel vermelden hoe die werkt.
Lollipop net geïnstalleerd en het lijkt allemaal sneller en meer snappy, wil alleen weer de appswitcher horizontaal onderin.

[ Voor 47% gewijzigd door Manke op 23-04-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
S voice uitzetten maakt de home button enorm snel, geen korte lag meer.
Iemand ervaring met een pen icm de tab s? Kan iemand bevestigen of de s pen van de note op de tab s werkt?

Edit
Sd kaart werkt, maar ik kan er niet naartoe schrijven in total commander, ook apps en obb erop zetten kan blijkbaar niet zomaar.

[ Voor 27% gewijzigd door Manke op 24-04-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Niemand met een note die z'n pennetje op z'n tab s wil uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Manke schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 12:37:
Sd kaart werkt, maar ik kan er niet naartoe schrijven in total commander, ook apps en obb erop zetten kan blijkbaar niet zomaar.
Dat is een Lollipop "feature"... Het lukt mij wel icm ES File explorer, maar ik moest geloof ik ergens in een pop-up scherm aangeven dat er naar toe geschreven mocht worden. Ik heb root btw, geen idee of dat er hier iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draait iemand van jullie een custom ROM incl werkend alternatief voor Samsung's multiwindow? Dit was helemaal perfect om te browsen terwijl YouTube in een klein venster ernaast bezig is.

In mijn geval gaat het om een Note 2014 en CM12.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:05
Hmz, nog steeds geen Lollipop hier, ik heb de 10,5inch LTE versie.
Iemand hem wel al binnen?

Rare is dat Sammobile schrijft dat hij uit is, ook in NL, maar vervolgens is hij niet te vinden op hun eigen website.
Teruggetrokken wellicht?

[ Voor 44% gewijzigd door Arjant2 op 29-04-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Hier ook nog niks voor de LTE versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 5.02 vorige week ontvangen maar heb wel een beetje moeten foetelen...
cashe van google services framework leegmaken en opnieuw opstarten...dan naar updates zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:05
Mja dan zou hij ook via Kies te vinden moeten zijn, maar die zegt ook dat er geen nieuwere versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07-2021
Manke schreef op zondag 26 april 2015 @ 11:38:
Niemand met een note die z'n pennetje op z'n tab s wil uitproberen?
Werkt niet, ziet de pen helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Joop557 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:28:
[...]

Werkt niet, ziet de pen helemaal niet.
Vroeg het me af omdat er een s pen sdk folder en service op de tab s zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:15
Heb de tab s 10.5 bronze nu sinds 2 maaanden. Dit samen met de bluetooth muis en keyboard cover ook van Samsung. Nu gebruik ik de tablet als een soort mini laptop. Als ik de tablet opstart met het toetsenbord en muis verbonden dan wil het sporadisch gebeuren dat de wifi module het niet meer doet. Het verbinden van het toetsenbord en muis gebeurd via bluetooth. De wifi module is gewoon aan en heeft ook verbinding met het netwerk, alleen internet en apps hebben dus geen verbinding. Na opnieuw opstarten van de tab, werkt alles gewoon weer normaal. Als de tablet word opgestart zonder keyboard en muis, werkt alles altijd prima. Besturingsysteem op dit moment is lollipop (5.0.2. )(orgineel) en hiervoor was het android 4.4.4 Kitkat (orgineel). Bij beide besturigsystemen vindt het probleem af en toe plaats. De bluetooth functie stoort de wifi verbinding sowieso, want zonder bluetooth aan is de snelheid hoger. Heeft iemand anders deze problemen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:52
Ik heb lollipop nog niet binnen voor mijn galaxy tab s 10.5. Ik heb de gewone 16gb Wifi versie. Heeft de rest hem allemaal al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Ik heb de gewone wifi versie, en heb hem al een tijdje binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
knakworst schreef op zondag 03 mei 2015 @ 22:01:
Ik heb de gewone wifi versie, en heb hem al een tijdje binnen.
Oké thanks,

Ik heb die van mij net nieuw via Marktplaats. Ik denk dat het dan geen Nederlandse versie is en dat de update op een ander moment komt ofzo. Iemand enig idee hoe ik dat kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
powermarcel10 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:17:
Ik heb lollipop nog niet binnen voor mijn galaxy tab s 10.5. Ik heb de gewone 16gb Wifi versie. Heeft de rest hem allemaal al binnen?
Al een tijdje, komt vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:58

Bozevkwa

The Falcons have landed

powermarcel10 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:17:
Bij mij is hij vandaag pas binnen gekomen. Ga zo meteen upgraden... 8)

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Bozevkwa schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:15:
[...]

Bij mij is hij vandaag pas binnen gekomen. Ga zo meteen upgraden... 8)
Oké! Ik heb hem uiteindelijk handmatig geïnstalleerd met Odin. Toen ik toch eenmaal bezig was met flashen en rooten ook maar even de laatste cyanogenmod obv Android 5.1.1. Tablet voelt nu 2 keer zo snel aan! Denk dat ik dit er dus maar op laat staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerring1980
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 13:56
Ik zit te twijfelen tussen de tab s 8.4 en de nvidia shield tablet. Beide hebben vele positieve ervaringen en enkele negatieve. Wat raden jullie aan? Hebben jullie ook getwijfeld over de tablet en waardoor is de keuze gevallen voor de tab s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
powermarcel10 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 23:06:
[...]

Oké! Ik heb hem uiteindelijk handmatig geïnstalleerd met Odin. Toen ik toch eenmaal bezig was met flashen en rooten ook maar even de laatste cyanogenmod obv Android 5.1.1. Tablet voelt nu 2 keer zo snel aan! Denk dat ik dit er dus maar op laat staan..
En je bent de fingerprint scanner functionaliteit kwijt?.. Indien die zou werken ga ik vandaag nog over naar CM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
jringel77 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 22:15:
Ik zit te twijfelen tussen de tab s 8.4 en de nvidia shield tablet. Beide hebben vele positieve ervaringen en enkele negatieve. Wat raden jullie aan? Hebben jullie ook getwijfeld over de tablet en waardoor is de keuze gevallen voor de tab s?
Als de shield 10" was, had ik die gekocht. Vind Samsung te veel gehyped, het was een impulsaankoop bij de mm tijdens de btw vrije dagen. Er is nu trouwens een €50 cashback voor de tab s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Als ik het goed begrijp is Lollipop niet aan te raden voor de Tab S, beter op KitKat laten?
Wat zijn de voor- en nadelen tov elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Koriel schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 07:47:
[...]

En je bent de fingerprint scanner functionaliteit kwijt?.. Indien die zou werken ga ik vandaag nog over naar CM
Die ben je inderdaad kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
jringel77 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 22:15:
De Xperia Tablet Z3 Compact is ook een aanrader. Razensnel, stereo speakers aan de voorkant en het scherm is ook wel goed :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Laatst online: 06-05 13:01
Voor films kijken zijn die andere tablets geen concurentie. De Tab S 10.5 heeft makkelijk het beste scherm van alle tablets.

Ik ben benieuwd hoe goed de schermen van de Tab S2's gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Iemand ervaring met Lolipop op de Tab S?
Eventueel spijt dat ie ge-upgrade heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 10.5 wifi versie met de lollipop die Samsung op 22 april heeft gereleased. Werkt prima, ook de vingerscanner. De versie is zo goed als identiek als op de Galaxy S5 telefoon. Geen enkele spijt hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Ettepet schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 19:00:
Voor films kijken zijn die andere tablets geen concurentie. De Tab S 10.5 heeft makkelijk het beste scherm van alle tablets.

Ik ben benieuwd hoe goed de schermen van de Tab S2's gaan zijn.
en wanneer die eens gaan uitkomen :D :P

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Sinds afgelopen? week ook 5.02 er op en heb helaas wat problemen. Al 2 keer gehad dat batterij ineens leeg was terwijl er voor nog minstens 80%in zat. Tevens vandaag al 3 spontane reboots gehad. Grafiek van batterij laat ook rare dips zien alsof hij tijd geen metingen deed.
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/ehq0ejy8j/Screenshot_2015_05_10_19_16_21.jpg

// update: complete herinstallatie gedaan (weet even menu niet, maar hij wordt dan weer 'van fabriek af'). Aantal apps opnieuw geinstalleerd en nog steeds problemen. Vanacht ziggo tv laten draaien zonder laadsnoer. Vanochtend stond hij uit. Bij opstarten geeft reboot loop, maar hij meld weel heel even dat hij nog 69% batt heeft. Ik vertrouw die batt % niet meer. Dit soort rare problemen heb ik nooit gehad voor de upgrade naar lollipop. Vanavond maar weer verder modderen. Iemand nog ideeen???

[ Voor 56% gewijzigd door Dr.Roelski op 11-05-2015 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:30
nu bij de belgische webwinkel exellent de tab s 8.4 voor 249,99 euro.

sta op het punt te bestellen, iemand ervaring met bestellen via deze Belgische shop en verzending naar NL en met name hoe lang dit duurt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Ik gok dat het een prijsfout is. 250 euro is wel een groot verschil.

http://www.exellent.be/au...anium-sut700tit-sut700tit

Met credit card kun je het proberen. Bezorgen moet binnen 2-3 dagen kunnen als ze naar NL bezorgen.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste