Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Bring it on! I'm inRyan_ schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:53:
Pratt gaat waarschijnlijk ook deeltje 2 en 3 doen. Nieuwe trilogie!
Wat had er dan moeten gebeuren?Angeloonie schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:16:
Ik vond het anders echt een moment van "yeah right" en "pffffff", net als wat andere mensen in de zaal die moesten lachen toen de T-Rex en Blue vriendelijk bedankt zeiden en netjes wegliepen.
Dat was echt een domper op op zich een coole final battle.
Rex die Blue ff 2x door elkaar schudt en dan wegloopt?
Vond het een prima einde zo.
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Alles voel goed op zn plek. Het sentiment met hele dikke kippenvel qua muziek sfeer en hommage aan deel 1.
Expres deel 1 gister weer gekeken. En damn de referenties, de teksten. Zo goed gedaan, ga binnenkort weer want goddamn!!!! Wat een film.
En de graphics waren gewoon echt perfect.
De raptors zagen er echt gaaf uit. Stukken beter dan vroeger.
En chris pratt deed het echt ijzersterk. Ben echt fan geworden van hem. Sowieso de.cast was heel sterk. Na deel 1 de beste van de 4. Deel 2 is ook leuk maar.3... wtf.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
In ieder geval niet dit. Een van de 2 had iets eerder kunnen wegrennen of wat dan ook, maar het was nu echt een beetje Disney-moment van "we zijn vriendjes".Kez schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:58:
[...]
Wat had er dan moeten gebeuren?
Rex die Blue ff 2x door elkaar schudt en dan wegloopt?
Vond het een prima einde zo.
En ook handig dat de T-rex ineens Raptoriaans sprak om te communiceren.
Denk meer de trex was op randje van dood. En de raptor was de laatste dus stond niet sterk. Dus was meer een acceptatie van de foodchain. En was absoluut niet nodig dat er een battle zou komen tussen de twee. Vond echt juist wel goed gedaan.Angeloonie schreef op zondag 14 juni 2015 @ 17:32:
[...]
In ieder geval niet dit. Een van de 2 had iets eerder kunnen wegrennen of wat dan ook, maar het was nu echt een beetje Disney-moment van "we zijn vriendjes".
En ook handig dat de T-rex ineens Raptoriaans sprak om te communiceren.
Echt zsm nog een keer zien deze film. Was echt bizar gaaf!!
Nu was de T-Rex redelijk zwaar gewond, ondanks dat we nu weten dat hij zeer goed herstelde, maar ze hebben in de film niet gekozen die nieuwe data te gebruiken dus dan zou het raar zijn, dat opeens wel te doen.
De film verraste me in hoe goed hij toch bleek te zijn, zeker dat met de raptors die zich als honden leken te gedragen in de trailer.
Waarschijnlijk ga ik nog wel een keer, maar dan de 2D versie, gewoon omdat ik het zonde vind nog een keer 3d te betalen.
Wat mij wel opviel waren de redelijk subtiele hints naar deel 1 in ook de reacties van het personeel.
-Ze hebben de beste technisch ingenieurs om ongelukken te voorkomen, Hammond had dat ook zegt de andere persoon.
-Er zijn geen kosten gespaard bij het bouwen.....
-iNGEn die deze keer alle samples meenemen ipv Nedry.
-Gewonde Tri-Ceratops.
-Volgens mij zelfde medicijn als in deel 1 wat gegeven wordt.
-Gewonde Brontosaurus en Chris Pratt die het dier gerust stelt (Net als de Tri-Ceratops in deel 1.
-Nightvision helm uit deel 1.
-Man zit nu achter auto ipv Toilet voor hij opgegeten wordt.
-Auto uit deel 1 (Nummer (028?, niks speciaals toch?).
[ Voor 8% gewijzigd door Koos2009 op 15-06-2015 06:49 ]
PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita
Echte fans moeten hem al gezien hebben en als je dat nog niet hebt gedaan is het niet slim hier nog te komen lijkt mij.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Als ze het zonder het "Hey bedankt Raptor-maatje! Nee is ok T-rex friend!" moment gedaan hadden (dus gewoon zonder pauze of rustige blikken) dan was het beter geweest. Ik vond het nu echt een onrealistisch Hollywood-alles-is-weer-goed-met-de-helden-moment geworden.Koos2009 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 06:43:
Zelf vond ik het ook goed gedaan hoor, dat einde.
Dat heb ik geloof ik gemist, welke gewonde Tri-Ceratops (behalve degenen die je gewoon ziet rennen) en welk medicijn? Enige gewonde dier dat ik gezien heb is die Brachiosaurus.Wat mij wel opviel waren de redelijk subtiele hints naar deel 1 in ook de reacties van het personeel.
spoiler:-Gewonde Tri-Ceratops.
-Volgens mij zelfde medicijn als in deel 1 wat gegeven wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 15-06-2015 09:31 ]

Zonde van m'n centen deze boutfilm..
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Het verhaal is flinterdun, de karakters zijn allemaal dom. (rondrennen op stiletto hakken...)
Alles wat fout gaat komt alleen door de domheid van de personen.
Er wordt ook op geen enkele manier een binding gecreëerd met de hoofdpersonen, het boeide me helemaal niks of ze zouden overleven of worden opgevreten.
Het enige wat mooi was was de CGI.
Er zitten ook zo veel fouten in die direct opvallen.
Ook zou hij ongeveer even groot moeten zijn als die Mosasaurus, maar die eet 'm toch in 1 keer op.
Pratt plaatst z'n geweer tegen een Jeep, de dino ramt even tegen de Jeep en het geweer blijft miraculeus staan.
Anoniem: 172410
Ik ga Mad Max wel doen
Negeer inderdaad vooral de positieve reviews.Anoniem: 172410 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:41:
Ik hoor het al, het is dus Transformers met dinosaurussen geworden. Gezien ik me bij die films ook nog steeds verbaas over hoe je zo'n concept met zo'n budget toch kunt verprutsen laat ik deze maar even links liggen.
Ik ga Mad Max wel doen

noobgrinder schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:39:
Ik heb 'm zaterdag gezien, maar ik vond deze film helemaal niks.
Het verhaal is flinterdun, de karakters zijn allemaal dom. (rondrennen op stiletto hakken...)
Alles wat fout gaat komt alleen door de domheid van de personen.
Er wordt ook op geen enkele manier een binding gecreëerd met de hoofdpersonen, het boeide me helemaal niks of ze zouden overleven of worden opgevreten.
Het enige wat mooi was was de CGI.
Er zitten ook zo veel fouten in die direct opvallen.
spoiler:De Indominus zou heat-sensing moeten hebben, maar onder een auto liggen en wat benzine over jezelf heen gooien lost dat uiteraard op.
Ook zou hij ongeveer even groot moeten zijn als die Mosasaurus, maar die eet 'm toch in 1 keer op.
Pratt plaatst z'n geweer tegen een Jeep, de dino ramt even tegen de Jeep en het geweer blijft miraculeus staan.
Waarschijnlijk een betere keuze, idd.Anoniem: 172410 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:41:
Ik hoor het al, het is dus Transformers met dinosaurussen geworden. Gezien ik me bij die films ook nog steeds verbaas over hoe je zo'n concept met zo'n budget toch kunt verprutsen laat ik deze maar even links liggen.
Ik ga Mad Max wel doen
Ik ben met een fanboy heen geweest en die vond de film geweldig!
Ik was iets kritischer...
Ik heb het idee dat ze teveel gespendeerd hebben aan het visuele plaatje en te weinig aan het verhaal en de karakters.
Want visueel is het een lust voor het oog. Een adembenemend mooi park/eiland. De dieren zijn ook ontzettend mooi gemaakt en bewegen zeer natuurlijk. Hierbij is 3D mijns inziens ook van toegevoegde waarde.
Het verhaal vind ik zeer voorspelbaar en flinterdun, de karakters zijn niet uitgediept waardoor je geen 'klik' hebt met deze personen. De enige die nog een beetje waardig karakter uitstraalde was Chris Pratt's Owen.
Veel theoretische dingen die veel vragen opriepen.
- Het genetisch gemanipuleerde beest is 15 meter groot en de muren van zijn 'kooi' zijn slechts 12 meter hoog
- Tijdsspanne: De 2 jongens jagen met de jeep als een malle richting de poort van het park terwijl Owen en Claire dit rennend afkunnen. Ze komen tegelijkertijd aan in het park.
- De velociraptors staan eerst aan de kant van de mens, die ze bijna proberen op te eten, daarna rennen ze, voorzien van helmpjes, met de mens mee, kiezen daarna de kant van de Dominus Rex(die alles vermoorde wat hem onbekend is), daarna helpen ze weer de mens en lopen na een Disney achtig einde met de T-Rex mee...
Het moment waar ik helemaal om dubbel lag was
Maar ik kijk wel uit naar 'deel 2'

Transformers 1 was leuk en nieuw.
Daarna is het 1 dikke wtf...
Deze film zit vol sentiment en voelde me weer een kleine jongen die naar dinosaurussen film ging.
Heb helaas deel 1 nooit gezien in bios(ja de 3d versie in 2013) maar the lost world wel. En eigenlijk is dit de film die ik hoopte dat the lost world was.
Vooral het goede gebruik maken van oude assets en herrineringen kreeg ik hele dikke kippenvel.
Icm de oude muziek zorgde voor een aantal slik momentjes. Zeker omdat ik JP de avond ervoor nog gekeken had. En ze dan mooie teksten en wijsheden overnamen.
Op een paar kleinigheidjes na vind ik het de perfecte sequal van jurrassic park. Echt keihard genoten !! En deze week nog een keer.misschien zelfs 2x
Ik vind de hele serie niet te pruimen en dat zeg ik met enige pijn, want van de tekenfilms was ik van jongs af aan groot fan. Ik wilde zo graag dat het goed was, maar het was alleen meer en groter zonder dat de basis klopte.v8power67 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:45:
Vergelijkingen met transformers![]()
Transformers 1 was leuk en nieuw.
Daarna is het 1 dikke wtf...
Nooit ttansformers.gezien voor de eerste film. En vond die behoorlijk goed. Zat leuk inmekaar. Veel uitgelegd. Leuke cast. Humor alles. Alleen erna was het soulless en micheal bay explosions....Anoniem: 172410 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:50:
[...]
Ik vind de hele serie niet te pruimen en dat zeg ik met enige pijn, want van de tekenfilms was ik van jongs af aan groot fan. Ik wilde zo graag dat het goed was, maar het was alleen meer en groter zonder dat de basis klopte.
We houden duidelijk van andere dingenv8power67 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:51:
Nooit ttansformers.gezien voor de eerste film. En vond die behoorlijk goed. Zat leuk inmekaar. Veel uitgelegd. Leuke cast. Humor alles. Alleen erna was het soulless en micheal bay explosions....
HahahaAnoniem: 172410 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:52:
[...]
We houden duidelijk van andere dingen
Stadia was beter....

https://twitter.com/Kevfe...10858554719895552/photo/1
Sportief
[ Voor 5% gewijzigd door Ryan_ op 17-06-2015 13:13 ]
Wat kunnen ze trouwens nog verzinnen voor een vervolg nu? Het park heeft voor de 2de keer gefaald. Het lijkt mij dus niet dat er OOIT nog een nieuw park voor publiek komt. De hint om dino's in te zetten als soldaten tijdens oorlog zou ik echt verschrikkelijk vinden. Ik zie het ze helaas nog doen ook. Dr. Wu gooit er wat DNA van een hond door waardoor ze leren luisteren en naast een camera op hun hoofd (zoals in Jurassic World) krijgen de dino's nu ook wapens op hun rug geknoopt. Er is hier ooit in het verleden wel eens naar gehint, maar als dat gebeurd keer ik de franchise mijn rug toe.
Andere optie. Er lopen, zwemmen en vliegen nog steeds dino's rond op het eiland. Dat zal de mensheid niet ongemoeid kunnen laten dus wordt er een team gestuurd met alle gevolgen van dien. Dat riekt een beetje naar een mix van JP 2 en 3. Owen gaat natuurlijk mee (waarschijnlijk onvrijwillig) en wordt herenigd met Blue om de dag te redden. Het gaat natuurlijk wel om een trilogie, dus dit korte verhaal wordt gesplitst over 2 delen met een huge cliffhanger op de helft om de kaartverkopen voor deel 3 veilig te stellen...
Eerlijk gezegd heb ik geen idee wát we van de volgende delen kunnen verwachten. Het einde van Jurassic World gaf ook niks weg in dit geval. Wat denken jullie?
[ Voor 47% gewijzigd door Major_ton op 18-06-2015 12:56 ]
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
Ik heb em gister voor de 2e keer gezien, blijft cool
Alleen ben ik nog de volgende onlogische dingen tegengekomen:
- die britse oppasser.....beetje langdradig hoe ze gedood werd door al die dino's....Er was sowieso geen binding met haar, en normaliter wanneer iets zolang duurt volgt er een miraculeuze redding, maar ze ging gewoon dood. Vond ik een beetje onnodig
- het slowmo-shot van rennende blue als de redder in nood bij het gevecht tussen T-Rex en I-Rex....zo over the top, en dat muziekje erachter....maar het gaf me wel een smile op mijn gezicht

- Ik vind het erg slecht dat ze weinig tot geen tijd hebben besteed aan de motivaties van Henry. In het gesprek tussen hem en de baas kwam het over alsof hij toch nog dat "hart voor de zaak" had en wees hij zijn baas min of meer de les. Ondertussen heeft hij die hele tijd achter de schermen met die Hoskins gewerkt
- Bryce Dallas Howard die met die belachelijke schoenen min of meer van een T-Rex kan wegrennen toen ze die flare in de handen had.....Ze liet de T-Rex namelijk akelig dichtbij komen.
- Een I-rex die 15m kan worden, en dan "maar" een muur van 12meter hoog maken
@RoadKill21: wat je veel ziet bij sequels op hele oude films is dat ze proberen het oude weer terug te halen. Maar ik vind dat ze ermee moeten ophouden want het lukt bijna nooit. Kijk dumb & dumber....de eerste was geweldig, maar als je in het vervolg 25 jaar later dan exact dezelfde grapjes erin gaat stoppen en dan 2x zo vaak, dan werkt t gewoon niet. Bij deze JP film vond ik dat ze het op een andere manier hebben gedaan. Ze hebben bijvoorbeeld het deuntje maar een paar keer gebruikt bij soortgelijke momenten, en voor de rest vloeide de muziek over in het eigen thema van deze film.
Ze hebben hier en daar wat props van het eerste deel dusdanig in de film verwerkt dat je ook met een positieve blik naar de eerste film terugkijkt zo van "o ja de nightvision, o ja, de walkietalkies, o ja, de JP-jeeps uit 1992 met het JP-badge aan de spiegel, o ja, het aanraken van een doek/stuk glas met een raptor erop wat in de eerste film ook was toen de kids dat ijs aan het eten waren".
Maar met deze film vond ik het absoluut niet overkomen alsof ze pretendeerden de nostalgie uit het eerste deel te overtreffen.
En ik blijf het zeggen: prachtige beesten die raptors. Echt heel elegant en gevaarlijk hoe ze zich bewegen. Wat een snelheid en goed camerawerk. Vond dat echt het mooiste van de hele film.
[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 19-06-2015 10:27 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Haha dat vond ik ook zo onnodig. Ik dacht de hele scene, 'die redt het uiteindelijk nog wel' en dan toch die buzzkill. Zat verder geen emotie achter of iets. Ze was gewoon in eens... uh... weg. Tot ziens!Deathchant schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:23:
...
Ik heb em gister voor de 2e keer gezien, blijft cool
Alleen ben ik nog de volgende onlogische dingen tegengekomen:
- die britse oppasser.....beetje langdradig hoe ze gedood werd door al die dino's....Er was sowieso geen binding met haar, en normaliter wanneer iets zolang duurt volgt er een miraculeuze redding, maar ze ging gewoon dood. Vond ik een beetje onnodig
...
Ik kom er verder nog steeds niet uit wat de schrijvers voor een vervolg deel uit hun hoge hoed gaan toveren. Dino's in de stad hoop ik niet. Dr. Wu die in een andere jungle op een geheime locatie en met InGen zijn werk voortzet? Zou nog kunnnen. Maar ergens moet er natuurlijk nog wel het e.e.a. afgerond worden op het huidige eiland. Dino's are running free! Sowieso vraag ik mij af wat er met de dino's van de voorgaande delen op de andere eilanden is gebeurd. Er valt nog genoeg te verzinnen!
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Wu gaat ongetwijfeld een hoofdrol spelen. De deal ging immers nog steeds door.Major_ton schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:18:
[...]
Ik kom er verder nog steeds niet uit wat de schrijvers voor een vervolg deel uit hun hoge hoed gaan toveren. Dino's in de stad hoop ik niet. Dr. Wu die in een andere jungle op een geheime locatie en met InGen zijn werk voortzet? Zou nog kunnnen. Maar ergens moet er natuurlijk nog wel het e.e.a. afgerond worden op het huidige eiland. Dino's are running free! Sowieso vraag ik mij af wat er met de dino's van de voorgaande delen op de andere eilanden is gebeurd. Er valt nog genoeg te verzinnen!
Ach is weer eens wat anders dan het "redding op laatste moment"-clichéDeathchant schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:23:
Je moet beseffen dat wanneer er gezegd wordt dat de i-rex 15m kan worden, ze dit bedoelen van kop tot staart. Qua schouderhoogte kom je dan uit op zo'n 6-7m? Dan is een 12m hoge muur nog niet zo vreemd. Zo kun je bijv op de website zien dat de t-rex 12m lang is, maar slechts 5m hoog.Deathchant schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:23:
- Een I-rex die 15m kan worden, en dan "maar" een muur van 12meter hoog makenVeel menselijke stommiteiten waar men na 20 jaar toch echt niet meer mee kan aankomen.
[ Voor 4% gewijzigd door Virtual Reality op 19-06-2015 11:37 ]
En het verhaal mist inderdaat wat body. Ook vind ik het jammer dat het zo snel mis gaat, ik had best nog 30 minuten van het mooie park willen genieten
Wat wel helpt is dat ik het verhaal meer ken dan de gemiddelde bios ganger. Want Owen heeft goede redenen om te denken dat dieren in het leger geen goed plan zijn. Hij heeft bij de marine namelijk in een geheime missie gewerkt die dolfijnen en andere zee-zoogdieren gebruikt voor militaire doeleinden. Dit en vele andere zaken hoor je niet in de film maar vullen wel wat aan.
Hoe ik dit weet?? Het spel op iOS en Andoid. Het is voornamelijk opdrachten doen en vechten maar als je tijd neemt om de dialogen te lezen dan komt er echt wat diepgang in de karakters. Nu weet ik niet of het spel als "canon" beschouwd mag worden maar het vult wel wat aan.
Stadia was beter....
Hij bleef ook gewoon mooi/leuk/whutever, hij duurt geloof ik bijna(?) 2 uur, maar dat vliegt echt voorbij, ook de 2e keer.
Ik snap alleen totaal niet wat dat eventueel wel/niet scheiden van de ouders van die kinderen met de film te maken had, kindje begint te huilen, broer troost, ok niets meer van gehoord. Heb ik dat nou 2 keer gemist, of zou dat in een volgend deel terugkomen..
Die materialen in de schuur die het na zoveel jaar nog prima doen vond ik ook wat simpel, maar niet zo storend (het is immers een actie/SF film en dan mag alles voor het verhaal
Stadia was beter....
Kortom, als je ouders gaan scheiden, ga noooiiit naar een dierentuin.artificial_sun schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:32:
De kinderen van JP1 hadden ook ouders die in een scheiding lagen. Reden genoeg toch
FixedAfvalzak schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:39:
[...]
Kortom, als je ouders gaan scheiden, ga noooiiit naar een dierendinotuin.
http://www.dierenparkamersfoort.nl/dinopark/ Het bestaat(!) ik ben er pas geweest, maar gelukkig liggen mijn ouders niet in scheiding.

Deeltje 2 en 3 ook.artificial_sun schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:32:
De kinderen van JP1 hadden ook ouders die in een scheiding lagen. Reden genoeg toch
Enige, zeer ongeloofwaardige stuk in de film vond ik tegen het einde toen Claire even de T-Rex ging "halen" met een flare. Een leuke knipoog naar JP1, maar compleet ongeloofwaardig.
Tenzij Claire natuurlijk harder dan 51,2 KM/U (John Hammond: "we clocked the T-Rex at 32 miles per hour) kan rennen op pumps. Daarbij leek het wel een beetje alsof de kooi van de T-Rex wel een erg "even bij de T-Rex om de hoek" gevoel had.
Bovenstaande mocht echter de pret absoluut niet drukken. Voor mij zonder twijfel de beste JP sinds deel 1 uit 1993.
Wat betreft vervolgen: ze zullen ongetwijfeld iets met Henry Wu doen. Ik zelf vind een scenario waarbij ze het voormalige Jurassic World park gebruiken voor (militaire) trainingsdoeleinden niet ondenkbaar.
Alhoewel ik me wel afvraag of er ook bij Jurassic World geen Site-B eiland is waar e.e.a gekweekt/gemaakt wordt...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik zou zeggen, kijk ff op www.jurassicworld.com, bij de kaart. Daar kun je mooi zien wat waar precies zit in het park, en wat blijkt: T-rex zit inderdaad om de hoek.MazeWing schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:54:
Daarbij leek het wel een beetje alsof de kooi van de T-Rex wel een erg "even bij de T-Rex om de hoek" gevoel had.
Nomen nescio
[ Voor 21% gewijzigd door Angeloonie op 23-06-2015 13:17 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Wat gaat daar toch veel extra geld en energie in om in zulke dingen maken!
Had nog wel wat meer geld in mogen zitten, zodat ze wat beter research konden doen: in een rode bloedcel zitten geen chromosomen meeraapelite schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:47:
Mensen deze website ook al bekeken? http://www.masraniglobal.com
Wat gaat daar toch veel extra geld en energie in om in zulke dingen maken!
Da's alleen bij zoogdieren volgens wikipediaOsiris schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:01:
[...]
Had nog wel wat meer geld in mogen zitten, zodat ze wat beter research konden doen: in een rode bloedcel zitten geen chromosomen meer
Ik heb hem net ook gezien trouwens, in de JT in Hilversum. Was ook de eerste keer met een dolby Atmos zaal. Dat is me goed bevallen. Beter dan die tetterende schelle shit in de Pathe Imax in A'dam.
Film heb ik erg van genoten. Simpel, maar erg vermakelijk. Enige storende vond ik dat nutteloze emo verhaal met die broertjes en die gast die in de helikopter ging vliegen. An sich is het niet echt door hem fout gegaan met die vlucht, dus dat is een minipluspuntje. En 3d was soms erg mooi, maar soms (in overzichshots, die 1e helikoptervlucht, was dat nou een afstandbestuurbaar ding?) zag het er heel gek uit als een miniatuurfilm.
Verder vond ik het erg cool
[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 25-06-2015 22:30 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Serieus, da wist ik nog nietJvS schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:23:
[...]
Da's alleen bij zoogdieren volgens wikipedia. Reptielen en vogels hebben ze wel
.
Helemaal eens, de enige conclusie die ik kan trekken na het zien is dat bijna iedereen die bij het park werkt een steekje los heeft. Los van het matige acteerwerk en de talloze wtf momenten was de CGI top.Osiris schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:08:
Film-samenvatting: clichés, voorspelbaar, kansloze poging tot romantiek, enórme WTF-momenten (Owen die op een motor wel eventjes probleemloos door een jungle rijdt?) en als afsluiting een deus ex machina..
Zonde van m'n centen deze boutfilm..
Gelukkig maar dat ze de 22000 man allemaal veilig hebben geëvacueerd naar.. waarnaar eigenlijk? En dat de gemuteerde T-Rex het wel best vond na zijn eerdere rampage daarna even bleef chillen in sector 5 (overigens goed bereikbaar binnen 2 minuten voor zowel motors, quads als auto's
En zo hing de gehele film van stommiteiten en fouten aan elkaar. Een goede film kun je dit echt niet noemen.. vermakelijk misschien wel.. als je echt je verstand op 0 zet.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Professioneel Heftruck Syndroom
Uit het niets:
- We zien dat de T-Rex een enorm verblijf heeft, waarbij bezoekers vanuit een holle boomstam kunnen kijken naar voedertijd. Hoe kan hij aan het einde van de film in zo'n klein verblijfje vlakbij het hoofdplein zitten?
Loopt op niets uit:
- Wu vliegt weg, en we horen niks meer van hem. Wat ik hier lees wordt het geïnterpreteerd als opzet voor een vervolg, maar aangezien er geen teaser of post-credits-scene is om dit te versterken ga ik uit van een gemist plotlijn.
En er was één dingetje wat mijns inziens beter had gekunt:
ユレゲヌ
En nu wil ik een tv-serie van Jurassic Park
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Yuregenu schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:38:
En er was één dingetje wat mijns inziens beter had gekunt:
spoiler:De Indominus Rex... Dat betekent "Kliever koning".
Opgezocht; en je hebt gelijk. Bronnen zijn eigenlijk alleen websites van Jurassic Park,
ユレゲヌ
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Dat van die scheiding was inderdaad wel een slap plot. Die hele broertjes en hun relatie onderling was slap.
Dat Wu weg is (met een aantal embryo's?) terwijl hij zijn vergoeding wel gewoon krijgt, is gewoon een opening naar een mogelijk vervolg. Daar heb je toch geen teaser voor nodig. Dat verzin je er zelf bij
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
*edit*
Die bios lijkt me zo vet! Ben onlangs verhuisd van Groningen naar Utrecht, stuk beter te doen dus! Is die bios nou écht zo awesome? Heb 'm gisteren gezien in Arena Imax, maar dat was ook weer verbluffend! (3e film die ik daar gezien heb nu)Ryan_ schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:13:
Ik vrijdagavond met mijn vriendin naar JT Eindhoven (vanuit Rotterdam). 3D Dolby CinemaBen benieuwd!
*edit 2*
Hadden jullie ook zo'n 'miniatuur' gevoel bij die helicopter? De hele vlucht en vlak voor de landingen lijkt 't net zo'n miniatuur
[ Voor 110% gewijzigd door NeFoRcE op 01-07-2015 09:25 ]
Professioneel Heftruck Syndroom
Vaak vind ik met dit soort films dat de humor te geforceerd is en de plank flink mis slaat, dat vond ik hier vaak niet het geval. Baard man die dreug een beest vanuit de helicopter neer knalt, de kids die met de jeep na de poort racen en de suffe reactie van de poort wachters. Ook Chris Pratt is wederom, na Guardians o.t. Galaxy, perfect in timing en uitvoering. Een huge movie star in wording. Bryce Dallas Howard was ook goed, alhoewel soms een beetje awkward geschreven. Enkele redelijk aktie scenes en effecten. Hier en daar een (makkelijke) sentimentele knipoog.
Voor de rest...sja.
Tenenkrommend slecht script, wat aan elkaar hangt van voorspelbare cliche's, ergelijke dommigheden, opvallend veel slecht uitgewerkte en compleet overbodige plotlijntjes die de pacing van de film compleet onderuit halen, om over de plotholes nog maar te zwijgen.
En tergend slecht acteerwerk van de kids.
Slechts mijn eigen mening natuurlijk, maar ach... best een leuke avond gehad.
Een hoop woorden die eigenlijk niks zeggen. Noem dan op zijn minst een paar voorbeelden. Uiteraard ben je vrij om je mening te geven, maar een beetje onderbouwing kan geen kwaad natuurlijkPsychoBoyJack schreef op zondag 05 juli 2015 @ 14:53:
...
Tenenkrommend slecht script, wat aan elkaar hangt van voorspelbare cliche's, ergelijke dommigheden, opvallend veel slecht uitgewerkte en compleet overbodige plotlijntjes die de pacing van de film compleet onderuit halen, om over de plotholes nog maar te zwijgen.
...
Die zijn al vaak genoeg genoemd, lijstje:Major_ton schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:50:
[...]
Een hoop woorden die eigenlijk niks zeggen. Noem dan op zijn minst een paar voorbeelden.
- In mijn ogen het grootste plothole in de film: ze checken de locatie van de I-Rex pas nádat ze in het verblijf gaan

- Britse oppasser die echt totaal overbodig was in de film, droeg niets bij en kostte alleen nutteloze screen-time.
- De ouders die in scheiding liggen maar echt 0,0 met de film te maken hebben en later weer vrolijk samen zijn.
- Nauwelijks relatieontwikkeling tussen de broers.
- Broers die even vrolijk door een gat in het hek gaan met die bal. Bijna net zo tenenkrommend dom als dat meisje met de lamp in JP1.
- Sowieso het zelf laten besturen van die dingen + geen automatische "terug naar basisstation"-functie..
- Muts die de T-Rex even gaat "halen" en nog voor blijft ook (T-rex is sneller dan een mens).
- De slowmo-"thanks-bro!"-scene tussen Blue/T-Rex, wtf. Dit is geen Disneyfilm zeg.
- Waar waren alle duizenden bezoekers ineens aan het einde tijdens de bossfight? Ze waren nergens te bekennen maar ook niet geëvacueerd.
- Achtervolgingsscene in de jungle waar de raptors telkens onder bomen e.d. rennen en zij in de vrachtwagen en motor probleemloos een pad vinden. Oh, en grip enzo
- Hoge hakken
Kan nog wel even doorgaan.
Nogmaals: het is best een vermakelijke film, maar als je deze thuis op de bank kijkt zonder de bios-effecten zal het echt stukken minder zijn en valt het slappe plot nog meer op. Vond het een gave film maar er zitten echt veel slechte/rare/domme dingen in.
Ben ik serieus bang voor....RoadKill21 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:17:
Next up, Dino riders!
[ Voor 28% gewijzigd door jeka op 07-07-2015 10:36 ]
FCG
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Zo had het moeten zijn
[ Voor 16% gewijzigd door jeka op 21-07-2015 08:09 ]
FCG
Ik had echt niet door dat deze film werd gesponsord door Mercedes en Samsung.Donstil schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:00:
Godsiedorie ik stap net de bios uit (ik zit in GMT-8 op het moment) en wat een fet ding is het geworden, ik ben 29 en daardoor 8 toen de eerste film uitkwam, ik ben dus echt van de Jurassic Park generatie maar dit stelde niet teleur. Ik zat met kippenvel op mijn armen toen in een van de eerste shots het oude "deuntje" keihard door de zaal galmde. Heerlijk.
Het verhaal is wat dun maar de rest maakt dat meer dan goed, de CGI is goed, de muziek is goed, de wereld is geloofwaardig en de dino's zijn badass. Je moet alleen wel tegen Product placement kunnen want daar is er veel van, heel veel.
[...]
Ja, dat was wel overduidelijk aanwezig. Elk model van Mercedes werd wel vertegenwoordigd.
Maar voor de rest een prima film!
Wel vreemd dat het scherm bij de Euroborg bios in Groningen niet volledig uitgerekt werd.
Ik had het idee dat ik naar een 4:3 uitzending keek op een breedbeeld tv.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Want opeens magisch in 2015 werken telefoons en porto's overal? In een land als Nederland (vlak, vlak en vlak) is er al niet overal bereik. Laat staan dat je als pretpark op een eiland met bergen overal dekking gaat realiseren.lj_tree schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:20:
in 2015 geen enkele telefoon of porto die fatsoenlijk bereik heeft....wtf:S
Plothole misschien, maar ook niet het meest ongeloofwaardige ooit. Ik bedoel ik kan mij best voorstellen dat als je altijd een heat signature van de dino hebt gehad en dat opeens niet hebt je naar binnenloopt zonder verder checkt. Het is wellicht stom maar verre van het meest ongeloofwaardige wat ik ooit in een film heb gezien.Angeloonie schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:38:
[...]
Die zijn al vaak genoeg genoemd, lijstje:
- In mijn ogen het grootste plothole in de film: ze checken de locatie van de I-Rex pas nádat ze in het verblijf gaan
Anoniem: 63975
Ik twijfel nog of ik 'm ga kijken.
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 22-07-2015 00:26 ]
Dat lag niet aan de bioscoop. De regisseur heeft voor een andere verhouding gekozen. In de Pathé werd dit trouwens voorafgaand aan de film wel vermeld.rimave schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:25:
[...]
Ik had echt niet door dat deze film werd gesponsord door Mercedes en Samsung.![]()
Ja, dat was wel overduidelijk aanwezig. Elk model van Mercedes werd wel vertegenwoordigd.
Maar voor de rest een prima film!![]()
Wel vreemd dat het scherm bij de Euroborg bios in Groningen niet volledig uitgerekt werd.
Ik had het idee dat ik naar een 4:3 uitzending keek op een breedbeeld tv.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Jurassic World is the first film in years to be filmed in the simple 2:1 aspect ratio. Rather than filming in 2.35:1 or 1.85:1 like the previous Jurassic movies, director Colin Trevorow said in an interview that, "It allows us enough height to fit humans and dinosaurs into a single frame, without giving up that sense of scope. It's very close to the ratio of the digital IMAX screens, so it will look great in large format. I think other filmmakers will want to give it a try when they see how it looks."
Wired.com"[It will not be] just a bunch of dinosaurs chasing people on an island," Trevorrow said. "That’ll get old real fast."
"I feel like the idea that this isn’t always going to be limited to theme parks, and there are applications for this science that reach far beyond entertainment. And when you look back at nuclear power and how that started, the first instinct was to weaponise it and later on we found it could be used for energy."
"And this isn’t something necessarily that was in the book but is a seed that I wanted to plant in this movie, is that might be able to grow in more of these movies if they decide to make more of them, is: What if this went open source? It's almost like InGen is Mac, but what if PC gets their hands on it? What if there are 15 different entities around the world who can make a dinosaur?"
"And Dr Wu says in the film, when he's warning Dr Mesrani, 'we’re not always going to be the only ones who can make a dinosaur'. I think that’s an interesting idea that even if we don’t explore fully in this film, there is room for this universe to expand. I shouldn’t use the word universe, because people will think we’re making a Jurassic World universe -- we’re not."
Begrijpelijk dat ze dit weggelaten hebben
[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 22-10-2015 17:21 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Het was een scene waarbij die bazin van het park en Starlord zich gingen insmeren met dinosauruspoep (om niet opvallend te ruiken) met een haast erotische ondertoon.
Het had een hoge cringe-factor.

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 23-10-2015 17:03 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
https://twitter.com/colintrevorrow/status/722105835124584451

Say goodbye to Hawaii: the sequel to Jurassic World is moving overseas to the UK. Last month we reported a rumor that Jurassic World 2 may be filming in London, and we speculated this meant Pinewood studios: today hot off the heels of the JA Bayona director announcement a UK based production informer, 'The Knowledge', confirmed the UK locale.
While it's currently unclear if this means Pinewood or another studio, this marks a significant move for the franchise which always found its home in the United States. The change of scenery comes as no surprise, as Colin Trevorrow previously confirmed that the sequel would be leaving the fictional location of the Parks, Isla Nublar (and Sorna).
Now, before this news gets misconstrued: it does not mean Dinosaurs in cities. Just as filming in the Los Angeles backlots did not mean Dinosaurs attacking California in Jurassic Park (go ahead, mention the ending of The Lost World to counter this, you know you want to). This will simply be the new home of production, where the offices are located, and where the backlot sets are built - just as Star Wars The Force Awakens filmed in Londons Pinewood Studios.
It has yet to be reported where the 'on location' filming will take place: the Jurassic franchise has always been about mostly isolated and wild, beautiful settings and we sincerely doubt that they're going away. Many fans such as myself have always wanted to see a Jurassic film set in Africa, perhaps Congo, Kenya or Tanzania. There are also quite a few European settings that would look fantastic on screen, such as Iceland. Either way, we're expecting a notable change and the setting to be closer to Europe than the United States.
So, when does filming start? Let's hear it from Owen Grady himself (starting at 3:15):
https://www.youtube.com/watch?v=5uqCs8SQuxU
If you couldn't watch the video, and didn't read the article title he confirms that filming starts early 2017. This gives the film roughly under a year and a half from filming start to release, which is a moderately healthy amount of breathing room. Chris Pratt goes on to mention that he can't talk story, but he's incredibly excited from what little he knows - and while it's one thing for him to say it, he also looks it!
As always, be sure to stay tuned for all the latest news, and sound off in the comments below!
Source:
http://www.theknowledgeon...-sequel-to-film-in-the-uk
http://www.jurassicworld.org/
MazeWing schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:54:
Tenzij Claire natuurlijk harder dan 51,2 KM/U (John Hammond: "we clocked the T-Rex at 32 miles per hour) kan rennen op pumps.
Niet dat de film voor de rest volledig plausibel en correct is, maar onderzoek wijst uit dat de T-rex maar ongeveer 30km/u kon lopen. Niet dat het ineens wél mogelijk is om zoiets voor te blijven op hakken, maar Usain Bolt zou wel winnen bij de eerste honderd meter.Olga2000 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 00:07:
Hoogtepunt: op de haken wegrennen van T-Rex (die 50 km/uur kan halen) en hem voor blijven! Respect, man!
quote: TelegraafJurassic Park-acteur krijgt 6 jaar cel om onzedelijk gedrag met minderjarige
Acteur en acteercoach Cameron Thor moet zes jaar brommen omdat hij misbruik maakte van een dertienjarige studente.
Thor speelde in Jurassic Park (1993) de rol van Lewis Dodgson, maar was ook onder meer te zien in de films Star Trek: The Next Generation en A Few Good Men.
Hij werd in 2014 door een dertienjarige studente aan zijn acteeracademie beschuldigd van onzedelijk gedrag. Zij stelt dat hij haar in 2009 verschillende keren seksueel heeft lastiggevallen.
De acteur werd in 2015 schuldig bevonden, de strafmaat werd pas woensdag bepaald, meldt tijdschrift Variety. De rechter achtte bewezen dat Thor profiteerde van zijn slachtoffer's kwetsbaarheid en bovendien had hij zijn misdaden goed voorbereid.
Grote beroemdheden, waaronder Madonna, Cameron Diaz en Courteney Cox volgden lessen aan zijn Carter Thor Studio.
Hopelijk krijgen we in het opkomende deel meer diepgang over wat er allemaal omheen speelt. Als ik alle geruchten moet geloven gaat JW2 heel erg lijken op het Jurassic Park; The Lost World van de boeken. Namelijk andere bedrijven die betrokken zijn, kleinere dinosauriërs, leefomgeving, personages van JP1 en dinosaurussen buiten Isla Sorna/Nublar. Zo kunnen ze ook meer diepgang geven in het verhaal en vooral personages wat miste in JW1. Nadat alle critici duidelijk benoemde dat dit nog al teleurstellend was weet ik zeker dat dit duidelijk aangekomen is bij de regisseurs/producenten/schrijvers. J.A. Bayona staat ook bekend als regisseur om een goede band tussen mens en monster weer te geven, dus ik hoop dat hij hierin goed alles meeneemt in de opkomende film. Zo heeft hij uiteraard ook de boeken gelezen van JP om zich compleet te verdiepen in de manier van schrijven van Michael Crichton en om soortgelijke personages neer te zetten. Op deze redenen ben ik erg enthousiast over de opvolger van JW1 en ben ik ervan verzekerd dat het een andere, maar zeer intense film, word dat historische dieren bevat die wij allemaal boeiend vinden; dinosauriërs!
“We’re in pre-production. In fact I just got back from London meeting with Juan Antonio and the production designer, we’re designing, he’s doing storyboards. We’re in full-boar pre-production to start shooting sometime early next Spring.”
“As a director Bayona has his input, but Colin and Derek are writing the script. So there have been numerous meetings, and we have the template for the movie. Of course he’s putting in his own ideas and taking ownership of it, but it’s pretty much the original story they came up with.”
“We set the bar pretty high. For me, it’s always about story. As long as the action sequences move the story forward, that’s what’s important. I think we’re just having to look and see how we can involve the characters in the story with whatever dinosaurs we have in the action sequences. It’s a challenge, but it’s a healthy challenge.”

Zin in!
T-rex is sowieso terug. Klinkt als mannetje en vrouwtje?
https://twitter.com/BryceDHoward/status/877244127775039488
Verder poste Bayona deze foto op twitter:
https://twitter.com/FilmBayona/status/877792728435662848

Ziet er naar uit dat dit de Explorer #4 uit JP1 is, wat me weer moest denken aan een officiële concept art van Jurassic World:

Edit:
En gespot

[ Voor 21% gewijzigd door Ryan_ op 23-06-2017 10:06 ]
Ik heb iig wel weer zin in deel 2!
FCG

Doet me trouwens wel denken aan:

"Taking dinosaurs off this island is the worst idea in the long, sad history of bad ideas."