Moeten we nog met spoilertags werken?
Nou, ik ben NET terug. Van alle gekte die ik had verwacht, ben ik compleet overrompeld door hoe goed de film in elkaar stak. Zeker waren er wat over de top momenten die Dedsec85 ook aanhaalt....
spoiler:er zat zelfs zo'n heldenmuziekje bij toen die T-Rex en daarna Blue aankwamen dat ik bijna dacht: we zijn hier naar personen aan het kijken, maar nee, het waren de dieren die een eigen heldenmuziekje verdienden, crazy, but cool

Ik heb altijd zoiets van: go crazy or go home. En they did it.
Ook goed dat er zoveel dingen in de trailer verborgen bleven. Als je de trailer ziet denk je: raptors onder controle houden zoals honden...really? Maar het komt actually erg geloofwaardig over omdat:
spoiler:- pratt constant aangaf dat je raptors echt niet zomaar onder controle houdt en dat hij ze zelf ook niet onder controle heeft
- dat de raptors pratt aanvielen zodra hij onder dat hek doorging aan het begin
- het feit dat de raptors van alfa switchen (van pratt naar de Indominus Rex) doordat deze raptor-dna in zich heeft
- Pratt gaf ook aan dat raptors zich hebben gehecht (imprinten) aan hem sinds de geboorte, dus ik vond het best geloofwaardig dat de raptors terugswitchten naar het zien van Pratt als alfa
- het feit dat zo'n grootheidswaanzinnige vent raptors wilt gebruiken als killing machines in het leger
Wat ook geloofwaardig was:
spoiler:Hij geeft ook aan dat die Indominus Rex alleen maar in dat ene verblijf is geweest en opgegroeid, en dus geen sociale aspecten kent en dus alles aanvalt wat ie ziet zodra ie buiten komt.
Dus voor mij zat het best snor met de logica achter alles.
spoiler:Wat ik dan niet zo goed vond is dat de personages (de 2 broertjes) en Bryce Dallas Howard enzo niet zo'n goeie karakter development hadden. Er is weinig band met het publiek en de personages zoals dat in JP1 was. Het was pas tegen het einde aan met al die actie dat ik zoiets had van: als er nu iets met 1 van ze zou gebeuren zou ik het erg vinden.
Weer mooi dat episch gevecht tussen Indominus Rex en T-rex samen met de raptors. Terugkijkend op JP3 had ik wel even zo'n moment dat ik dacht van: hoe kan de T-rex het in godsnaam winnen van zo'n uber-dino, want in JP3 was die Spinosaurus ook duidelijk de uber-dino.
Wat ik toch ook echt zo geweldig mooi vind om te zien is hoe die raptors zich bewegen, zo elegant, maar zo dodelijk en je zag ook hoe ongelooflijk snel ze waren, magnefieke dieren zeg, erg goed camerawerk. Ik vond dat nu nog veel meer overkomen dan in de 3e film.
Ik vind het ook zo geloofwaardig dat ze DIT ervan hebben gemaakt; een themepark waarbij mensen niet meer onder de indruk zijn van een stegosaurusje of T-rexje: ze willen groter, meer, adrenaline, gecombineerd met de hedendaagse technologieën. Wat men toen in 1993 als ramp beschouwde, en na 20 jaar verval ervan maken...totally believable en ik denk dat het daar bij JP3 de mist in is gegaan: terug willen gaan naar een oude setting van JP1, terwijl dat niet meer nieuw is voor de kijker. En dat doet deze film dus wel erg goed.
Goeie muziek ook weer, mooie hintjes naar deel 1, kippenvel bij de helicopter scene als die landt met het theme-muziekje erachter...heerlijk! Ik zat met behoorlijke regelmaat op het puntje van mijn stoel....Heel entertaining. Een stuk beter dan JP3 en 2 bij elkaar.....I totally bought it