Laptop verkocht via marktplaats, hdd defect na aankomst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 583798

Topicstarter
.

[ Voor 114% gewijzigd door Anoniem: 583798 op 09-03-2015 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 15:24
Als koper én verkoper heb je beiden onderzoeksplicht en ben je als verkoper verplicht om mankementen te melden.

Indien de laptop bij jouw weten goed functioneerde én de verkoper heeft hem fysiek bekeken/onderzocht op locatie en hij heeft hem goed bevonden, hoef jij niks meer voor hem te doen.
Het is heel toevallig en zeer spijtig dat het direct al diezelfde dag is voorgevallen, maar jullie hebben de koop gesloten met de wetenschap dat de laptop goed functioneerde.

Uit coulance kan je eventueel €30,- retouren voor een tegemoetkoming van een HDD, maar dat is aan jou.

[ Voor 10% gewijzigd door CuBras op 22-11-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 23:00
Verplicht ben je tot niets: je wist niet van te voren dat er een defect was, sterker nog: misschien wás dit defect er nog wel helemaal niet op moment van verkoop.

Zoals je zelf al aangeeft kan hij ook tijdens vervoer in de auto defect zijn gegaan, dan ligt het toch echt aan de koper.

Maar, misschien ook niet en was het defect er al op moment van verkoop. Zelfs dan heb je geen verplichtingen: jij handelde ter goeder trouw, koper ook, apparaat is kennelijk uitgebreid getest en zoals altijd met 2e hands artikelen van een particulier: garantie tot aan de deur.

Wil je toch een stapje verder gaan en je koper helpen, dan is het helemaal aan jouw om te doen waar jij je goed bij voelt: je bent immers tot niks verplicht. Als je hem een oude harde schijf wilt geven, €5,- of een nieuwe harde schijf, de keuze is volledig aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:04
Zoals ik het lees ben je nergens toe verplicht:
Laptop was in orde toen je hem verkocht, jij wist niets van een defect af (toch?); ofwel je hebt voldaan aan de informatieplicht.
Koper heeft 'm getest en op dat moment was er geen defect aanwezig. Ofwel, op het moment van overdracht was de laptop in orde.

Het lijkt mij dan niet dat jij verantwoordelijk bent voor defecten *na* de verkoop. Je hebt het produkt verkocht zoals in de advertentie stond, zonder bekende defecten, maar zonder garantie - volgens mij ben je verder dan ook nergens toe verplicht.

Of je dus gaat vergoeden of niet is helemaal aan jou. Als je besluit iets te vergoeden dan is wellicht 1/3 van die 51,20 een mooi bedrag, maar hou er rekening mee dat er geen defect is (wellicht kwestie van formatteren) of dat de koper gewoon probeert wat geld terug te winnen door handig te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-05 07:59
We kunnen wel weer de hele juridische discussie gaan voeren, maar volgens mij kun je beter dit topic even doornemen:

Laptop verkocht via markplaats, bij aankomst defect
Wat er precies is in de melding staat weet ik niet. Ik denk dat de hardschijf defect is geraakt tijdens het vervoer (met een auto).
Daar kan een harde schijf natuurlijk prima tegen, of is de koper gaan offroaden in de Sahara?

Je zou natuurlijk even aan de koper kunnen vragen of hij duidelijk kan maken wat er precies mis is (bijvoorbeeld door een screenshot/foto te sturen). Als het dan wat meer duidelijk is wat het euvel precies is (user error is een prima mogelijkheid bij niet-technische gebruikers), kun je daarna beslissen of en hoe verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 583798 op 09-03-2015 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 561095

CuBras schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:19:
Als koper én verkoper heb je beiden onderzoeksplicht en ben je als verkoper verplicht om mankementen te melden.

Indien de laptop bij jouw weten goed functioneerde én de verkoper heeft hem fysiek bekeken/onderzocht op locatie en hij heeft hem goed bevonden, hoef jij niks meer voor hem te doen.
Ik denk dat de hardschijf defect is geraakt tijdens het vervoer (met een auto).
Nee hoor. Van een laptop mag je verwachten, ook bij een 2e handse, dat deze niet na de eerste de beste hobbel stopt met werken. Sterker nog: juist bij een laptop (draagbaar!) mag je verwachten dat deze tegen vervoer kan (lig licht vervoer).

Daarmee voldoet de laptop dus niet aan de verwachtingen die de koper mocht hebben, en kan hij de koop wegens wanprestatie ontbinden (na herstelmogelijkheden te bieden).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 561095 op 23-11-2014 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:11
Je bent tot niks verplicht, garantie tot aan de voordeur immers. De koper heeft hem werkend bij jou gezien, dus in principe is daarmee de kous af.

Mocht je over je hart willen strijken dan zou je hem nog wat geld terug kunnen geven, denk aan 20 / 30 euro ofzo idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-05 15:29
Ik zou helemaal niet beginnen om de dagwaarde van een hardeschijf te bepalen en dat aan de beste man terug te geven.

Stel hem voor dat jij een nieuwe hardeschijf aan schaft, waarvan jullie samen de kosten delen? Dan heeft de laptop een gloednieuwe hardeschijf en kan die weer een tijd mee. Wilt de koper niet de helft meebetalen zou ik ergens een tweedehands schijfje scoren en die erin zetten plus de boel installeren.

Misschien kan je vragen wat voor melding het precies is. Misschien is de hardeschijf wel niet defect en is het softwarematig. Ongewenste software oid wat op de laptop is gekomen wat de melding veroorzaakt.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel de laptop opgeleverd heeft, dus het is een beetje afwegen wat jou het beste lijkt.

[ Voor 27% gewijzigd door Bas. op 23-11-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:12
Anoniem: 561095 schreef op zondag 23 november 2014 @ 09:16:
Nee hoor. Van een laptop mag je verwachten, ook bij een 2e handse, dat deze niet na de eerste de beste hobbel stopt met werken. Sterker nog: juist bij een laptop (draagbaar!) mag je verwachten dat deze tegen vervoer kan (lig licht vervoer).

Daarmee voldoet de laptop dus niet aan de verwachtingen die de koper mocht hebben, en kan hij de koop wegens wanprestatie ontbinden (na herstelmogelijkheden te bieden).
ALS de laptop bij aflevering (bij TS) niet aan de gerechtvaardigde verwachtingen van de koper voldoet, dan heeft de koper recht herstel, tenzij de verkoper hier niet redelijkerwijs aan kan voldoen. De koper heeft pas recht op ontbinding nadat hij een ingebrekestelling verstuurd heeft en het product niet binnen de genoemde redelijke termijn is hersteld.

Punt is wel dat de koper moet bewijzen dat de laptop non-conform was, nu de verkoper dit kan betwisten door aan te geven dat de laptop bij hem in orde was en de koper het product heeft getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 583798 op 09-03-2015 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 00:41

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Anoniem: 583798 schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:48:
Update: was niet thuis en de koper heeft de laptop terug gebracht en geld gekregen, zonder dat ik er van wist. Na wat onderzoek zijn er wat dingen verwisseld. de videokaart heeft een downgrade gekregen. De hdd is vervangen naar een ander 640gb model. Verder staat er veel spyware op.

Heb niet veel gegevens van de koper, alleen het huis en mobiel nummer. Is het verstandig om aangifte te doen?
Ik gok dat hij gewoon zijn kapotte laptop met die van jou heeft geruild. Je bent dus flink genept!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 23:00
Update: was niet thuis en de koper heeft de laptop terug gebracht en geld gekregen, zonder dat ik er van wist. Na wat onderzoek zijn er wat dingen verwisseld. de videokaart heeft een downgrade gekregen. De hdd is vervangen naar een ander 640gb model. Verder staat er veel spyware op.

Heb niet veel gegevens van de koper, alleen het huis en mobiel nummer. Is het verstandig om aangifte te doen?
Oef, dat is een pijnlijke uitkomst..

Als je geen contact meer kan krijgen met de koper zou ik dat wel doen ja.

Overigens nogal vervelend als er iemand thuis blind apparaten accepteert & geld weggeeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 583798 op 09-03-2015 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Balen zeg! Klinkt alsof het onder dwang is gebeurt, het geld terug geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-05 18:42

Zeker aangifte doen. Zijn adres kan je mogelijk vinden via zijn huisnummer. http://www.nummerzoeker.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:45

Eventueel wat forensisch onderzoek doen op de harde schijf :+

En aangifte doen: zeker. Die koper is niet echt goed bezig zo :X

[ Voor 5% gewijzigd door azerty op 23-11-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:10

Het lijkt me in deze sowieso slim om aangifte te doen bij de Politie.

Wat een verhaal zeg... Heeft de gene die het apparaat terug genomen heeft onder dwang het geld terug gegeven?

Edit: Maak ook melding van deze persoon bij Marktplaats. Misschien kunnen zij je verder helpen met gegevens?

[ Voor 7% gewijzigd door crypt0rr op 23-11-2014 14:01 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zoals hierboven staat ben je dan inderdaad opgelicht. Maar je kunt beter niet gaan handelen op MP als je zo makkelijk op te lichten bent, waarom is iemand bij je thuis zo dom om geld te geven of zelfs maar iets te doen?
Neem contact op en geef aan dat je dit zult doen. Verder:
How to - Veilig handelen op V&A
How to - Help! Ik ben opgelicht op V&A!
Is wel voor Tweakers V&A, maar veel van de tips gaan goed op voor MP.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 583798 op 09-03-2015 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Anoniem: 583798 schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:05:
[...]

Nee, mevrouw kwam vriendelijk over en zij dat ze iemand kende die het probleem probeerde op te lossen. Maar het hem niet lukte.

de laptop is wel even aangezet geweest om te kijk of die het deed.
Natuurlijk niet slim om geld te geven zonder overleg met jou. Maar dat is gebeurt, helaas.

Verder, wat voor gegevens heb je van diegene? Heb je voor de overdracht thuis foto's gemaakt van de laptop en serienummers of ze opgeschreven o.i.d.?

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 583798 op 09-03-2015 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Anoniem: 583798 schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:11:
[...]

Ik het serienummer opgeschreven en een foto van het windows 7 serienummer. Had ik ooit nodig bij een herinstallatie. De koper zij waar die zou wonen maar dit hoeft niet te kloppen.
Je kan de gegevens in ieder geval overdragen aan de politie.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-05 07:59
Wat een bizarre twist.
De koper had voor mijn idee niet echt verstand van laptops. Heb daarom ook een half uur uitleg gegeven. Het lijkt me niet dat de koper de hardeschijf vervangen heeft en me probeert op te lichten.
Dus als de koper oprecht weinig kennis had, dan heeft die derde partij mogelijk (bewust of onbewust) de hardware vervangen? Vooropgesteld dat jij als verkoper weinig te maken hebt met iemand anders dan de koper, maar ik zou de koper er eerst even mee confronteren. Ik kan me wel een scenario indenken van een niet-technisch persoon die de laptop even inlevert bij een dubieuze 'reparateur' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:02:
[...]

Zoals hierboven staat ben je dan inderdaad opgelicht. Maar je kunt beter niet gaan handelen op MP als je zo makkelijk op te lichten bent, waarom is iemand bij je thuis zo dom om geld te geven of zelfs maar iets te doen?
Wat een onzinnige post zeg. Als dat al onder makkelijk op te lichten valt, wat kan iemand dan nog doen? Of de hele laptop terug, geld terug actie had moeten gebeuren kan je het over hebben, maar zelf lijkt het mij eigenlijk gewoon de makkelijkste oplossing waarbij ik me zelf ook het lekkerste had gevoeld.

En als ik dan die laptop zou krijgen, met dezelfde gebruikssporen, en hij voelt niet leeg aan, en hij start nog op, dan ga ik niet eerst uitzoeken of er nog dezelfde GPU in zit. Ik vind het idioot om dat een makkelijke oplichting te noemen.

De vraag dan ook is wat er nou precies in hemelsnaam mee is gedaan. Bij 98% van de laptops kan je niet zomaar de GPU wisselen. De enige realistische methode is het moederbord met alles erop en eraan overzetten. Prima, kan je doen. Maar dan is blijkbaar ook de HDD overgezet? Maar je hebt nog wel jouw serienummer enzo, dus dan zou ik denken dat er een backup is teruggezet van windows van jouw eigen HDD. Tegelijk zou Windows dat denk ik weer niet pikken (teveel verandert in één keer), en dan hebben ze daarna er nog spyware bij opgezet?

Wat staat er nog meer op die HDD? Enkel waarmee jij hem hebt geleverd? (Neem aan kale installatie).

Ik vind dit een heel vreemd verhaal. Waarom zou je in hemelsnaam zo moeilijk doen om een 3-4 jaar oude HDD en GPU te jatten en te vervangen door een stel andere? Dat gaat er bij mij niet in. En waarom die spyware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283748

Sissors schreef op zondag 23 november 2014 @ 16:39:
[...]
Wat staat er nog meer op die HDD? Enkel waarmee jij hem hebt geleverd? (Neem aan kale installatie).

Ik vind dit een heel vreemd verhaal. Waarom zou je in hemelsnaam zo moeilijk doen om een 3-4 jaar oude HDD en GPU te jatten en te vervangen door een stel andere? Dat gaat er bij mij niet in. En waarom die spyware?
De spyware klinkt alsof de koper zijn eigen oude HDD erin heeft gezet waarvan hij geen zin had om die op te schonen. Als dat zo is, staan daar misschien nog gegevens op van de koper? (Weet overigens niet in hoeverre dat legaal zou zijn..)

Als de koper daadwerkelijk spyware op een lege HDD heeft gezet dan klinkt het helemaal raar in mijn oren.

Hoe dan ook een bizar verhaal, wauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:11
Wat een stakker zeg! :')

Mooi aangifte doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik zou toch eerst op een rijtje willen zetten wat er nu precies aan de hand is voordat ik aangifte zou gaan doen, wat het verhaal is nogal apart momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat die laptop reparateur waar de koper heen is geweest de hdd en videokaart verwisseld heeft en de koper er programma,s opgezet heeft. Daar zat waarschijnlijk wat spyware tussen.

Er zitten ook niet de juiste drivers op de laptop geïnstalleerd nog die van de vorige videokaart. Ben er ook nog achter gekomen dat de accu vervangen is door een ander exemplaar, die meer versleten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:44
Is het überhaupt wel de laptop die jij verkocht hebt? Een videokaart van een laptop vervangen doe je niet zomaar even. Gezien het feit dat er meerdere dingen zijn veranderd, kan het natuurlijk ook gaan om een swap. Jij zijn (oude) kapotte laptop en hij jouw werkende laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oohh schreef op zondag 23 november 2014 @ 18:27:
Is het überhaupt wel de laptop die jij verkocht hebt? Een videokaart van een laptop vervangen doe je niet zomaar even. Gezien het feit dat er meerdere dingen zijn veranderd, kan het natuurlijk ook gaan om een swap. Jij zijn (oude) kapotte laptop en hij jouw werkende laptop.
Laptop heeft de zelfde gebruikers sporen zoals krassen, afgebroken pinnetje om de laptop dicht te kunnen doen.

https://drive.google.com/...lOUx1VmM/view?usp=sharing

Dit pinnetje bedoel ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 583798 op 23-11-2014 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoV90
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-03 11:12
Verkocht is verkocht, garantie tot aan de deur. Als je zeker weet dat jij een werkend exemplaar hebt afgeleverd, zou ik er verder schijt aan hebben. Zij willen goedkoop uit zijn, willen ze garantie moeten ze maar een nieuwe kopen of 1 die nog onder fabrieksgarantie valt, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RemmyG schreef op zondag 23 november 2014 @ 18:32:
Verkocht is verkocht, garantie tot aan de deur. Als je zeker weet dat jij een werkend exemplaar hebt afgeleverd, zou ik er verder schijt aan hebben. Zij willen goedkoop uit zijn, willen ze garantie moeten ze maar een nieuwe kopen of 1 die nog onder fabrieksgarantie valt, vind ik.
Lees dit eens:

[/quote]
[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Heb je al contact genomen met de koper en dit allemaal verteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 21:20
Als je zo naief bent dat je een laptop mee geeft aan iemand, en vervolgens na klachten zo maar het geld terug geeft dan kan naar mijn mening ook beter geen zaken doen op marktplaats.
Ik ga toch ook niet zo maar mijn laptop uit lenen aan een wild vreemde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Haas_nl schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:48:
Als je zo naief bent dat je een laptop mee geeft aan iemand, en vervolgens na klachten zo maar het geld terug geeft dan kan naar mijn mening ook beter geen zaken doen op marktplaats.
Volgens mij heeft hij dat niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Haas_nl schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:48:
Even los van bovenstaande, maar ga je mij serieus vertellen dat als je een verkochte laptop zou terugnemen dat je hem gaat openschroeven om er zeker van te zijn dat dezelfde hardware er nog in zit? Dat niet doen is niet naiief, dat wel doen is paranoïde. (En ja dat moet je doen als je zeker wilt zijn, niet dat het perfect is, maar waarschijnlijk zekerder dan enkel in software kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Weet niet of het een huisgenoot oid is die hem zomaar aangepakt heeft zonder jouw toestemmen, anders mag hij het geld aan jou geven en is het zijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Sissors schreef op zondag 23 november 2014 @ 20:59:
[...]

Even los van bovenstaande, maar ga je mij serieus vertellen dat als je een verkochte laptop zou terugnemen dat je hem gaat openschroeven om er zeker van te zijn dat dezelfde hardware er nog in zit? Dat niet doen is niet naiief, dat wel doen is paranoïde. (En ja dat moet je doen als je zeker wilt zijn, niet dat het perfect is, maar waarschijnlijk zekerder dan enkel in software kijken).
Eerlijk gezegd zou ik dit dus wel doen.

De gebruiker klaagt over een hdd-fout dan zou ik in 5 minuten de laptop opengeschroefd hebben gewoon om even te kijken of de hdd nog wel goed zit. Zonder de hdd gezien te hebben zou ik geen geld teruggeven.

Alhoewel ik het opzich wel apart vind dat een huisgenoot gewoon even geld overhandigt. Bij mij zou de persoon (of het nou vriending of vrouw was) toch eerst even mogen bellen als ik niet van te voren heb gezegd dat het zou gaan gebeuren. Ik heb het ding verkocht en dus beslis ik of het ding teruggenomen wordt.

Net zoals ik niet spullen die mijn vriendin verkocht heeft blind ga terugnemen, dan heeft mijn vriendin het laatste woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Gomez12 schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:15:
[...]

De gebruiker klaagt over een hdd-fout dan zou ik in 5 minuten de laptop opengeschroefd hebben gewoon om even te kijken of de hdd nog wel goed zit. Zonder de hdd gezien te hebben zou ik geen geld teruggeven.

Alhoewel ik het opzich wel apart vind dat een huisgenoot gewoon even geld overhandigt. Bij mij zou de persoon (of het nou vriending of vrouw was) toch eerst even mogen bellen als ik niet van te voren heb gezegd dat het zou gaan gebeuren. Ik heb het ding verkocht en dus beslis ik of het ding teruggenomen wordt.

Net zoals ik niet spullen die mijn vriendin verkocht heeft blind ga terugnemen, dan heeft mijn vriendin het laatste woord.
TS is jong. Wslk heeft een moeder/vader de laptop aangenomen en geld teruggegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Gomez12 schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:15:
[...]

Dat is een andere, als de HDD fouten geeft kan je hem inderdaad openschroeven om te kijken of er iets los zit ofzo. Maar we hebben het hier erover om de onderkant van je laptop eraf te halen om je moederbord te bekijken om er zeker van te zijn dat niet iemand je GPU eraf heeft gesoldeerd en een andere erop heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-05 17:34
Als het plaatje klopt heeft deze laptop een MXM kaartje. Die is er met een kwartiertje uit en in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Sissors schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:23:
[...]

Dat is een andere, als de HDD fouten geeft kan je hem inderdaad openschroeven om te kijken of er iets los zit ofzo. Maar we hebben het hier erover om de onderkant van je laptop eraf te halen om je moederbord te bekijken om er zeker van te zijn dat niet iemand je GPU eraf heeft gesoldeerd en een andere erop heeft gedaan.
Bij mijn laptop moet ook de gehele onderkant eraf als ik de HDD eruit wil halen.

Net als Gomez12 zal ik (nadat ik de laptop in Windows heb bekeken) ook meteen de laptop openschroeven om te kijken of de HDD er nog in zit en hem er uithalen om hem verder te testen. Je kan dan best zien dat er andere dingen zijn verwisseld. Daarnaast, als Windows ook nog eens videokaart problemen geeft bij eerste keer opstarten, dan ga ik ook linea recta naar de videokaart kijken als ik toch de HDD er wil uithalen.

Dit vind ik echt geen rare gedachte en al helemaal geen paranoïde gedachte. Als je dit wel paranoïde vindt, dan ben je echt super naïef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Sissors schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:23:
[...]
Ok, dus je controleert de hdd. Je ziet dat die een ander model is (vervangen) dan ga ik idd wel het hele moederbord nakijken om te zien wat er nog meer aan is veranderd.

Maar ook al zou hij geen schade hebben, ik zou dit inderdaad doen op het moment dat ik iemand geld terug zou geven (wat al bijna nooit zal gebeuren) gewoon puur omdat ik iemand ben van garantie tot aan de deur en ik weet 100% zeker dat als ik iets verkoop dat het goed werkt (ik zit niet zo te wachten op gezeik)

Dus ik haal ook voordat ik iets verkoop eerst even rustig de onderkant ervanaf, even wat stof wegblazen met een busje lucht, fotootjes ervan maken (voor als iemand het vraagt) in elkaar zetten, even natesten en dan pas de ad online gooien.
Dus als iemand komt met het werkt niet, dan is het of zijn eigen schuld, of het is een oplichter. En bij alletwee voel ik me niet geroepen om geld terug te geven.
En als ik er al naar wil gaan kijken tja dan moet ik eerst even 100% het oplichters-scenario uitsluiten.

Dat kan je paranoide noemen, maar ik pak niet simpelweg iets van zolder en dump dat online om dan achteraf gezeik te hebben, ik besteed er tijd en effort aan om juist geen gezeik achteraf te hebben, elk gezeik is voor mij al verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-05 23:38
Wat weet je precies van de koper? Naam, adres, telefoonnummer?
Heb je al geprobeerd te koper te bellen? Nam die op of niet? Stuur anders een SMS.

Je kunt ff snel door de HDD kijken, maar, aangezien het erop lijkt dat dat nog steeds de originele HDD is, zal daar waarschijnlijk niet veel op staan.

Als de koper reageert, zal het waarschijnlijk inderdaad een non-integere reparateur zijn geweest. Als de koper niet reageert, kan hij schuldig zijn, maar kan het net zo goed zijn dat hij/zij gewoon geen zin heeft om de boel op te lossen (kop in het zand, geld toch al terug)

In dat geval kun je inderdaad gaan schermen met mogelijke data van de HDD (wel checken of daar een basis voor is, voordat je uitgelachen wordt) of met aangifte.

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:12
Niet helemaal van toepassing op deze data, maar misschien kun je er wat mee: http://rechtenmaatschappi...tweedehands-harde-schijf/
(artikel is trouwens n.a.v. een ander forumdraadje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368013

Laten we niet afdwalen: TS heeft de situatie geschetst en deze is nou eenmaal niet anders. Voor TS ook een vervelende les.

Maar wat is wijsheid? Persoonlijk zou ik eerst contact zoeken met de koper en de situatie voorleggen. Voor hetzelfde geld is de koper de dupe van een onbetrouwbare reparateur. Als diegene niet bereikbaar is of doet alsof hij er niets vanaf weet zou ik melden dat ik aangifte zou doen (en dat vervolgens dus ook doen).

Ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt.. Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05 15:43
Je hoeft hem toch niet helemaal open te schroeven? Je kunt met dxdiag vrij snel zien of de GPU verwisselt is. Ook met taakbeheer en in apparaatbeheer had je kunnen kijken of alles binnenin nog hetzelfde was. Dan hoef je hem niet paranoide open te schroeven, maar kun je toch zien of er mee gekloot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Pyramiden schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:46:
Je hoeft hem toch niet helemaal open te schroeven? Je kunt met dxdiag vrij snel zien of de GPU verwisselt is. Ook met taakbeheer en in apparaatbeheer had je kunnen kijken of alles binnenin nog hetzelfde was. Dan hoef je hem niet paranoide open te schroeven, maar kun je toch zien of er mee gekloot is.
En het is dan volgens jou niet "paranoide" om via taakbeheer, apparaatbeheer en dxdiag te controleren of alles er nog wel inzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb de koper gebeld op beide nummers maar er werd niet op genomen. Probeer het vanavond en morgen nog een keer. Mocht er dan niet opgenomen worden, ga ik aangifte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:15

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wie heeft de laptop aangenomen? Dat lijkt me nog wel even van belang om in ieder geval met die persoon een goed gesprek te voeren: hoe je het ook draait of keert, hij heeft in principe jouw geld weggegeven, zonder overleg met jou. Dat alleen al zou ik niet netjes vinden.

En ik zou inderdaad kijken of ik data op de HD kan vinden, al was het alleen maar om te kijken of daaruit wat contactgegevens van de koper af te leiden zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Ardana op 25-11-2014 03:13 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Anoniem: 583798 schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:41:
Heb de koper gebeld op beide nummers maar er werd niet op genomen. Probeer het vanavond en morgen nog een keer. Mocht er dan niet opgenomen worden, ga ik aangifte doen.
Probeer eens met een ander nummer te bellen. Als er dan wel opgenomen wordt weet je ook hoe laat het is.
Ardana schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 03:11:
Wie heeft de laptop aangenomen? Dat lijkt me nog wel even van belang om in ieder geval met die persoon een goed gesprek te voeren: hoe je het ook draait of keert, hij heeft in principe jouw geld weggegeven, zonder overleg met jou. Dat alleen al zou ik niet netjes vinden.

En ik zou inderdaad kijken of ik data op de HD kan vinden, al was het alleen maar om te kijken of daaruit wat contactgegevens van de koper af te leiden zijn.
Gezien de leeftijd van TS ben ik bang dat het een beetje naïeve actie geweest is van 1 van de ouders. En pas op met conclusies te trekken uit gegevens van de HD. Als het een bewuste actie is geweest van de verkoper dan is het niet onwaarschijnlijk dat het vaker gebeurt en dat de HD van een ander slachtoffer afkomstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Voor mij het vreemde blijft is dat het over een oude laptop gaat. Kijk als het een gloednieuwe ultrabook van 2000 euro was, zou het een ander verhaal zijn. Maar wie gaat in hemelsnaam zoveel moeite doen om een 3-4 jaar oude laptop HDD en GPU te stelen? (En dan ook nog te verwisselen door andere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Sissors schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:19:
Voor mij het vreemde blijft is dat het over een oude laptop gaat. Kijk als het een gloednieuwe ultrabook van 2000 euro was, zou het een ander verhaal zijn. Maar wie gaat in hemelsnaam zoveel moeite doen om een 3-4 jaar oude laptop HDD en GPU te stelen? (En dan ook nog te verwisselen door andere).
Ah.. Ik heb niet zo gekeken om wat voor laptop het ging. Maar dan lijkt het erop dat de koper een zelfde laptop had, die het niet meer goed deed. En dat de koper nu 'gratis' weer een goed werkende laptop heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05 17:44

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ik vind de hypothetische vraag over het waarom niet zo interessant in het geheel. Mensen stelen ook producten van een paar euro. Het gaat volgens mij hier vooral om het moedwillig stelen van het eigendom van een ander.

Heb je verder geen andere contactgegevens zoals e-mailadres, namen etc. Mogelijk kenteken auto of iets dergelijks..

Mogelijk kun je Marktplaats ook over dit voorval contacten. Hoe eerder zo'n persoon wordt geweerd des te beter.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb de koper gebeld en er werd weer niet opgenomen. Heb toen anoniem gebeld en er werd wel opgenomen en weer opgehangen toen ik me voorstelde. Ga morgen dan maar aangifte doen. Lijkt me duidelijk dat de koper de oplichter is.

@hierboven: Heb verder geen gegevens van de koper. Email ging via marktplaats.

Ga de "nieuwe" hdd zo even aan m'n pc hangen om te kijken wat er op stond.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 583798 op 25-11-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Anoniem: 583798 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 18:28:
Heb de koper gebeld en er werd weer niet opgenomen. Heb toen anoniem gebeld en er werd wel opgenomen en weer opgehangen toen ik me voorstelde. Ga morgen dan maar aangifte doen. Lijkt me duidelijk dat de koper de oplichter is.

Vergeet niet om het ook aan marktplaats zelf te melden. Aangifte kan je online doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:01
Anoniem: 583798 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 18:28:

Byte voor byte afscannen met speciale software. Mogelijk staan er oude brieven en foto's op.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Aangifte heeft weinig zin vrees ik.
HD grondig scannen en de koper mailen dat je nodige gegevens hebt gevonden van 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:01
Dat laatste kan je hoe dan ook mailen natuurlijk ;)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beetje druk zetten kan geen kwaad.

*btw, werkt de laptop verder nog wel?
Uiteraard uitproberen met andere HD en verse installatie.

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 197141 op 25-11-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Marktplaats op de hoogte brengen, en idd 'n mail aan de koper dat er nogal gevoelige informatie op z'n HD stond (ongeacht of dat zo is of niet). Dat als hij niet wil dat hier gevolg aan komt, hij direct contact met je moet op nemen.

Ja, zeggen dat je gevoelige info hebt gevonden is niet netjes als het niet zo is, maar je doet er 1) geen schade mee, 2) hebt de meeste kans om een reactie te krijgen.

"Geachte heer XX,

Via Marktplaats heeft u van mij een goedwerkende laptop gekocht. Deze heeft u teruggebracht met een andere, defecte HD erin. Ik heb echter de HD weer werkend gekregen en het bleek dat hierop nogal wat gegevens staan waarvan ik vermoed dat deze voor u van belang zijn, en waarvan ik verwacht dat u deze niet openbaar wilt hebben.

Ik verzoek u om zo spoedig mogelijk contact met mij op te nemen om deze zaak tot beider tevredenheid te kunnen oplossen.

Met vriendelijke groet,

XX".

Zoiets dus. Mits je natuurlijk heel zeker van je zaak bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Ja, altijd slim om er tegenin te gaan door te blackmailen. 8)7

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Maak voor de zekerheid een image van de hardeschijf en ga daar mee rotzooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Nee, geen blackmail, gewoon een waarschuwing dat hij voorzichtig met z'n data moet omgaan :)

Maar goed, iets subtieler mag denk ik wel, zal 't aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik zou 't wel weten als de harddisk nog persoonlijke gegevens bevat :)

Misschien staat de oplichter nog ingelogd op facebook, gmail, etc? Daar lekker in rond snuffelen :)

Adres achterhalen en dan langs gaan om op te halen wat van jou is (en een omkostenvergoeding).

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ardana schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 21:06:
Nee, geen blackmail, gewoon een waarschuwing dat hij voorzichtig met z'n data moet omgaan :)
Dat kan zeker geen kwaad, zoiets doen, zegt wat over zijn intelligentie.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 197141 op 25-11-2014 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Misschien zijn er hier nog wel mede Tweakers die je kunnen helpen met de data eraf halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Videokaart verwisselen kun je weinig mee, da's civiel.
Die verwisselde HD kun je wel wat mee,
Wanneer de niet zo slimme fop koper beetje onder druk komt gaat ie snel bezwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Persoonlijk zou ik er even een kwartiertje aan besteden om op de usual places te kijken of er nog iets staat, maar zoniet dan is het pech en verlies nemen.

Of de taktiek van ardana volgen, maar de rest kost enkel maar tijd en tijd is geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Kan je niet het typenummer/modelnummer op de Asus site opzoeken en zien wat voor hardware er in zou moeten zitten? Dan heb je al een case als het anders blijkt te zijn. Sterker nog je kan met serienummer op de Acer site de informatie opvragen.

[ Voor 18% gewijzigd door Wim-Bart op 26-11-2014 02:21 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05 17:44

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Gomez12 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 01:45:
Persoonlijk zou ik er even een kwartiertje aan besteden om op de usual places te kijken of er nog iets staat, maar zoniet dan is het pech en verlies nemen.

Of de taktiek van ardana volgen, maar de rest kost enkel maar tijd en tijd is geld.
Nadeel is alleen, dat de persoon ik kwestie weet waar jij woont en niet andersom... :/

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Dat gaat wel heel onwaarschijnlijk zijn dat hij naar jou huis komt en weet-ik-veel-wat hij wilt doen... Toch als ik hoerboven goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:19
Nog iets, jij hebt niet alleen de oude data van de koper, maar de koper heeft ook jouw oude data.

Dus hij kan dus hetzelfde mailtje terug naar jou sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Nu online
sorted.bits schreef op woensdag 26 november 2014 @ 08:06:
Nog iets, jij hebt niet alleen de oude data van de koper, maar de koper heeft ook jouw oude data.

voor het gemak gaan we er even van uit dat de verkoper zo slim is geweest om de schijf leeg te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
sorted.bits schreef op woensdag 26 november 2014 @ 08:06:

Hm, TS, wat is hier de situatie? Heb je data van jezelf op de schijf laten staan die de koper nu heeft?

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bardi-1 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 08:37:
[...]

Hm, TS, wat is hier de situatie? Heb je data van jezelf op de schijf laten staan die de koper nu heeft?
Heb mijn schijf gewist met killdisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Anoniem: 583798 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:25:
[...]

Dat is dan weer een voordeel. 8)
Een echte tweaker is zich bewust van rond strooien van eventuele privé gegevens. :Y)

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Anoniem: 583798 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:25:
[...]

Goed geregeld, echte Tweaker actie inderdaad, bewust van zijn gegevens.

Maar heb je de persoon in kwestie gemailt o.i.d.?

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Hihi, bij mijn voorbeeld-mail ging ik er idd al van uit dat de verkoper op Tweaker-waardige manier de oorspronkelijke HD had beschermd, 'k stond er niet eens bij stil dat er ook Tweakers zouden kunnen zijn die dat niet ogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb een mail gestuurd naar de koper, dat er belangrijke data op de hdd staat.

Heb marktplaats ook ingelicht.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 583798 op 26-11-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Wat is een Tweaker?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Ardana schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:23:
'k stond er niet eens bij stil dat er ook Tweakers zouden kunnen zijn die dat niet ogen :)
Zo heb ik ooit een laptop overgenomen van een tweaker vol vakantiefotos en belastingaangifte gegevens. 8)7

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 12:32
Iemand die op deze site komt. Dat zegt echter niets over enige kennis whatsoever, zo blijkt vaak zat :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
hexta schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:59:
[...]

Zo heb ik ooit een laptop overgenomen van een tweaker vol vakantiefotos en belastingaangifte gegevens. 8)7
Tja, je hebt ook zo iets als onzorgvuldige Tweakers en Tweakers die niets geven om hun gegevens.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-04 08:56
even een opsomming van het probleem
1 laptop verkocht, later terug gekregen met andere harde schijf & GPU
2 zonder jouw weten geld terug gestort op zijn rekening
3 geen mogelijk tot contact/ weigeren van contact
4 hardeschijf (met mogelijke oude data van hem/haar)
5 NOG geen aangifte gedaan
6 ingelicht over **belangrijke data op de harde schijf**
---------------------------
nu nog alleen de politie inlichten over deze oplichting. en hun de *data* van de HDD doorspelen/ geven
----------------

een tip voor de volgende keer hem een contract tot koop laten onertekenen (IN VIERVOUD/ MEER) waarin staat dat er GEEN beroep op geld terug gedaan kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan ook nog wel even een datarecoveryprogramma los laten op de HDD. Goede kans dat je daarmee nog wat persoonlijke info boven water kan halen. Waarschijnlijk heeft deze persoon zijn data gewoon verwijderd en is het nog terug te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

darknessblade schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 21:57:
een tip voor de volgende keer hem een contract tot koop laten ondertekenen (IN VIERVOUD/ MEER) waarin staat dat er GEEN beroep op geld terug gedaan kan worden.
Vind je dat niet een beetje dubbelop?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:11
En stel nou, dat de data van iemand anders is?.... Iemand zet er gewoon een andere HDD in.., jij gaat naar de politie, geeft "foutieve" info... (iig, jij denkt dat het genuine info is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
darknessblade schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 21:57:
een tip voor de volgende keer hem een contract tot koop laten onertekenen (IN VIERVOUD/ MEER) waarin staat dat er GEEN beroep op geld terug gedaan kan worden
Al laat je hem dat contract in honderdvoud tekenen, als jouw huisgenoot het geld teruggeeft zonder overleg met jou dan heb je ook niets aan een contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:24

Jrz

––––––––––––

Als je geld hebt overgemaakt naar zn rekening, gewoon even zn bank bellen. Is mij iig al twee keer gelukt zonder problemen.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jrz schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 17:23:
Als je geld hebt overgemaakt naar zn rekening, gewoon even zn bank bellen. Is mij iig al twee keer gelukt zonder problemen.
Overgemaakt geld krijg je nooit meer terug. Alleen automatische overschrijvingen kan je storneren, verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb geen reactie gehad van koper/oplichter en op de hdd stonden alleen wat films. Het geld ging contant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Anoniem: 583798 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 18:57:
Heb geen reactie gehad van koper/oplichter en op de hdd stonden alleen wat films. Het geld ging contant.
Geprobeerd om verwijderde bestanden eventueel terug te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
saidddd93 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 19:00:
[...]

Geprobeerd om verwijderde bestanden eventueel terug te halen?
Ja, heb 2 a 3 films gekeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:05
Probeer ook AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\History.dat ;)

Uitleesbaar met: http://www.nirsoft.net/utils/chrome_history_view.html

@hieronder.
Ook genoeg tooltjes voor IE en FF.
http://www.nirsoft.net/computer_forensic_software.html

[ Voor 26% gewijzigd door Biersteker op 29-11-2014 19:34 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Niet iedereen gebruikt Chrome me thinks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Nu online
Anoniem: 583798 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 18:57:
Als er Windows op staat moet er toch wat te vinden zijn ;) of het is ook een Tweakers, maar dan stond er ook geen spyware etc. op...
Pagina: 1