Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Ik zoek een leuke film

Naast topics als
Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27]
Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen...

hebben we nu ook Ik zoek een leuke film
Zoek je een leuke film?
Zoek je een leuke film maar weet je niet wat je moet kijken? Vraag het hier. Handig is om (als je dat wil) een genre of films die je leuk vindt als referentie te noemen.

Aangezien er bij mijn weten nog geen topic als dit bestond en ik er ook geen kon vinden, heb ik er maar 1 aangemaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door Thomas op 15-11-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik zeg V for Vendetta. Een zeer goede film. Ook Rubber is aan te raden. Je hebt wat tijd nodig om erin te komen, maar dan is hij ook echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Als je nu echt een keer wat anders wil dan de gebruikelijke Hollywood pulp dan kan ik je Balada Triste De Trompeta (The Last Circus) zeker aanraden.
1 van de vermakelijkste films die ik de afgelopen jaren heb gezien, wat mij betreft een absolute aanrader.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yUPcg7EKMMFjf3H1f3afxvDY/full.jpg

Poster zegt ook genoeg imo :p

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Ik ben op zoek naar iets als Gattaca, Dark City, Minority Report, etc... Heb V for Vendetta al gezien. In principe maakt een heel ander genre niet uit, ga jouw film eens proberen ScrooLoose, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Thomasx4 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 22:54:
Ik ben op zoek naar iets als Gattaca, Dark City, Minority Report, etc... Heb V for Vendetta al gezien. In principe maakt een heel ander genre niet uit, ga jouw film eens proberen ScrooLoose, ben benieuwd!
Equilibrium al gezien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Yup... Eigenlijk alle goede recente films uit het genre (dystopie) voor zover ik weet :P. Moet nog eens aan Metropolis beginnen, heb THX1138 en A Clockwork Orange wel gezien qua oude films. Mocht iemand alsnog suggesties hebben, ik hoor het graag, dan zet ik ze op m'n lijstje voor de volgende keer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-10 21:20
enkele suggesties uit mijn recente playist:

Elite squad: (zuid Amerikaans politiefilm. Erg sterk)
IMDB: Tropa de Elite (2007)

Headhunters (Deense actie/comedie film. Zeer vermakelijk)
IMDB: Hodejegerne (2011)

The Raid: Redemption: (Actiefilm in Jakarta, deel 2 - IMDB: The Raid 2: Berandal (2014) - is minstens zo goed)
IMDB: The Raid (2011)

Primer: (elke beschrijving verklapt te veel. Gaaf verhaal!)
IMDB: Primer (2004)

Source Code:
IMDB: Source Code (2011)

[ Voor 4% gewijzigd door Pantera88 op 15-11-2014 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Mooi lijstje! Source code al gezien, de rest nog niet. Pi had ik al eens over gelezen maar was ik helemaal vergeten, die wil ik ook nog 'ns zien. Thanks allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darren Aronofsky heeft meer mooie films, check ze maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
De The Raid films zijn ab-so-lu-te aanraders. Veel kijkplezier en zet het volume op 10 indiem mogelijk

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 16:31
Pantera88 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:01:
enkele suggesties uit mijn recente playist:

Elite squad: (zuid Amerikaans politiefilm. Erg sterk)
IMDB: Tropa de Elite (2007)

Headhunters (Deense actie/comedie film. Zeer vermakelijk)
IMDB: Hodejegerne (2011)

The Raid: Redemption: (Actiefilm in Jakarta, deel 2 - IMDB: The Raid 2: Berandal (2014) - is minstens zo goed)
IMDB: The Raid (2011)

Primer: (elke beschrijving verklapt te veel. Gaaf verhaal!)
IMDB: Primer (2004)

Source Code:
IMDB: Source Code (2011)
Headhunters en Source Code kan ik ook aanraden. Vooral Headhunters, toffe film.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:12:
Alles behalve Noah, tenzij je graag nagelafdrukken in je tapijt wilt :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:12:
The Fountain en vooral Requiem for a Dream zijn beide must watch imo.
De rest van zijn films zijn wel "ok" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:41
Een paar films die zeker de moeite waard zijn:

Filth - Coke snuivende agenten
IMDB: Filth (2013)

Welcome to the punch - Detective/wraak
IMDB: Welcome to the Punch (2013)

Appaloosa - Mooie Western met prachtig acteerwerk
IMDB: Appaloosa (2008)

Shade - Con Artists die de verkeerde man van zijn geld beroven
IMDB: Shade (2003)

Zulu - Detective met een ijzersterke Forest Whitaker
IMDB: City of Violence (2013)

Mystery Road - Prachtige minimalistische detective uit de Outback
IMDB: Mystery Road (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Thomasx4 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 22:59:
[...]

Yup... Eigenlijk alle goede recente films uit het genre (dystopie) voor zover ik weet :P. Moet nog eens aan Metropolis beginnen, heb THX1138 en A Clockwork Orange wel gezien qua oude films. Mocht iemand alsnog suggesties hebben, ik hoor het graag, dan zet ik ze op m'n lijstje voor de volgende keer :).
eXistenZ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:13
Laat ik dan iemand zijn die op zoek is naar wat leuks om te kijken, om specifieker te zijn uit de categorie horror/thriller. De laatste tijd ben ik weer eens door wat films van dit genre aan het bladeren, maar de films die ik kijk zijn wisselend; van hilarisch slecht tot vrij redelijk. Een aantal recent gekeken films:
  • Haunter - Wel leuk, maar alles behalve scary
  • Donnie Darko - Leuk film, redelijk "huh wat?" moment op het einde maar wederom niet bepaald eng
  • Sinister - Goede film, redelijk spannend
  • You're Next - Hilarisch fout/slecht, meer comedy dan horror of wat dan ook
Het type film waar ik, wat betreft horror/thriller, het meest van houd zijn diegene met een redelijk "normaal" verhaal, maar in een heel ongemakkelijk aanvoelende omgeving. Daarnaast moet het niet al te voorspelbaar zijn (liefst met een compleet verrassende twist en/of einde) en niet van die voorspelbare "scary monster in 3..2..1.." momenten. Een paar voorbeelden van films die ik goed vond:
  • Orphan - Redelijk normale setting met toch echt lugubere gebeurtenissen en een heel verrassend einde
  • Winter's Bone - Een voorbeeld van een film waar de hele tijd zo'n ongemakkelijke sfeer hangt
  • Identity - Erg goede film met een heel leuk en origineel verhaal
  • The Tall Man - Wederom wat lijkt een normale setting maar waar van alles creepy aan is plus een leuke twist op het einde
  • 1408 - Erg spannend met veel van die "wat zou er nu gebeuren?" stukken
  • The Descent - Het laatste half uur is spannend en creepy, helaas dat er in het eerste uur weinig gebeurt
  • Prisoners - Van voor tot achteren een goede film, niet bepaald horror maar wel erg spannend.
Waar ik niet zo van hou is horrorfilms waar het hoofdzakelijk gaat om het zo bloederig mogelijk maken van scenes of waar het verhaal puur en alleen gaat om het specifiek vermoorden van iemand. Films als Saw, Halloween of Scream vind ik bijvoorbeeld niet veel aan.

Dus.. mocht iemand wat leuke voorstellen hebben dan hoor ik dat graag :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 16:20
Daniel Radcliff in zijn eerste rol na Harry Potter: The woman in black - IMDB: The Woman in Black (2012) thriller met horrorelementen. Ik zat regelmatig stijf van schrik in m'n stoel.

En een oudje - The Others, over een gezin (moeder met 2 kinderen) die in een behekst huis lijken te wonen. IMDB: The Others (2001)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:24

Vuvuzela

My spire is forming

IMDB: The Shining (1980) blijft altijd goed.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind persoonlijk de miniserie prettiger (komt veel meer dichterbij het boek)

IMDB: The Shining (TV Mini-Series 1997)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Pat911 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:41:
Daniel Radcliff in zijn eerste rol na Harry Potter: The woman in black - IMDB: The Woman in Black (2012) thriller met horrorelementen. Ik zat regelmatig stijf van schrik in m'n stoel.

En een oudje - The Others, over een gezin (moeder met 2 kinderen) die in een behekst huis lijken te wonen. IMDB: The Others (2001)
The Others heb ik al gezien, The woman in black had ik wel al voorbij zien komen, maar nog niet gekeken. Ik zal hem eens gaan kijken een dezer dagen.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:34:
Ik vind persoonlijk de miniserie prettiger (komt veel meer dichterbij het boek)

IMDB: The Shining (TV Mini-Series 1997)
Ik heb wel de film The Shining gekeken en ja, het is een leuke klassieker, qua spanning was het mij toch wat te min.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMDB: Se7en (1995) al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
Moi_in_actie schreef op zondag 16 november 2014 @ 23:35:
  • Orphan - Redelijk normale setting met toch echt lugubere gebeurtenissen en een heel verrassend einde
  • Winter's Bone - Een voorbeeld van een film waar de hele tijd zo'n ongemakkelijke sfeer hangt
  • Identity - Erg goede film met een heel leuk en origineel verhaal
  • The Tall Man - Wederom wat lijkt een normale setting maar waar van alles creepy aan is plus een leuke twist op het einde
  • 1408 - Erg spannend met veel van die "wat zou er nu gebeuren?" stukken
  • The Descent - Het laatste half uur is spannend en creepy, helaas dat er in het eerste uur weinig gebeurt
  • Prisoners - Van voor tot achteren een goede film, niet bepaald horror maar wel erg spannend.
Wij hebben echt exact dezelfde smaak! Allemaal geweldige films hierboven. Vorige week Prisoners gezien en vond hem echt goed. Orphan was ook verrassend!

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Ja, toevallig vorige week nogmaals gekeken. Erg leuke film ook.

Gisteren op aandringen van een vriendin nog eens de 1e Saw film gekeken en het viel me in positieve zin mee. Ik heb ooit jaren geleden een flink stuk van Saw 1 of 2 gezien en destijds vond ik het helemaal niets, nu was het wel oke. Nog altijd niet helemaal "my cup of tea", maar wel leuk om eens te zien.
funk-e schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:43:
[...]
Wij hebben echt exact dezelfde smaak! Allemaal geweldige films hierboven. Vorige week Prisoners gezien en vond hem echt goed. Orphan was ook verrassend!
Haha, mocht je toevallig nog tips hebben dan zijn ze van harte welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cube 1&2 zijn erg vermakelijk. Moet je wel van wat gore houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:48:
Cube 1&2 zijn erg vermakelijk. Moet je wel van wat gore houden :P
Ik meen dat ik Cube 1 deels gezien heb, maar dat is dan zo'n film wat niet mijn ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bledismauw
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 20:54
Heeft iemand nog tips qua Aziatische films?
Ik heb er een paar gezien zoals The Raid 1 en 2, Journey to the West en New World (IMDB: Sin-se-gae (2013)). De laatste is trouwens echt een aanrader.

• Franco10
Bledismauw schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:17:
Ik heb er een paar gezien zoals The Raid 1 en 2, Journey to the West en New World (IMDB: Sin-se-gae (2013)). De laatste is trouwens echt een aanrader.
I Saw The Devil
The Thieves
Cast Away on the moon
The Good, The Bad, The Weird
The Man from Nowhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Iemand een "coming of age" achtige film aanrader? Of iets wat in het lijstje hieronder zou passen. Heb er voor mn gevoel al vrij veel van gezien maar er zijn altijd wel onbekende pareltjes. Waar ik snel aan denk zijn deze:

The perks of being a Wallflower
The way way back
It's kind of a funny story
Adventureland
The kings of summer
Submarine
The breakfast club
Dazed and confused
Rushmore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De meeste titels komen me niet bekend voor
Maar wat in mij opkomt

Pump up the volume
Risky business
Footloose
Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
The Sorcerers Apprentice
pretty in pink

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Vuvuzela schreef op woensdag 26 november 2014 @ 23:02:
Iemand een "coming of age" achtige film aanrader? Of iets wat in het lijstje hieronder zou passen. Heb er voor mn gevoel al vrij veel van gezien maar er zijn altijd wel onbekende pareltjes. Waar ik snel aan denk zijn deze:
...
Eentje die ik nog niet voorbij heb zien komen is Easy A, die vond ik best wel goed.

Edit: een die me nog te binnen schiet, en dit is meer een randgevalletje, is Van Wilder. Zit een vleugje "coming of age" in, met verder een overdosis foute, ranzige en droge humor :9

[ Voor 19% gewijzigd door Moi_in_actie op 26-11-2014 23:45 ]

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Bledismauw schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:17:
Naast de films van Franco10 zijn dit films die bij mij zo gauw te binnen schieten:
Departures, My sassy girl, Windstruck, A moment to remember, Be with you, Il Mare, Like Father Like Son, Old Boy (en de rest van de vengeance trilogy), I'm a cyborg but thats okay, The King and the Clown, Samaria, Bin-Jip

Het overgrote deel van Ghibli vind ik zelf erg de moeite waard. Denk aan Spirited Away, Howl's Moving Castle, Princess Mononoke en Grave of the Fireflies. Eigenlijk zijn er voor mij geen slechte Ghibli's, hoogstens een paar die mij minder aanspreken.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

• r_acker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-10 11:34
Iemand een "coming of age" achtige film aanrader? [...]
Boyhood :)

• Franco10
Hasta la vista
Into the wild
Youth in Revolt
Mary and Max
Flipped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het helemaal de bedoeling is van dit topic, maar aangezien iedereen hier gewoon een aantal films aanraadt spui ik ook even een kort lijstje van mijn favoriete, niet-zo-bekende films:

Oldboy (2003)
The Thin Red Line (1998)
Adams Aebler (2005)
Simon (2004)
Stardust (2007)
Children of Men (2006)
The Fall (2006)
In Bruges (2008)
Spygame (2001)
Cloud Atlas (2012)
Rapunzel (2010) Jep! Guilty pleasure... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Om dit topic weer even een schopje te geven... Ben op zoek naar een leuke film! Het liefst iets dat je aan het denken zet. Setting/onderwerp maakt me niet extreem veel uit, maar geen gekke romantische shit en heb ook geen zin in een 2e wereldoorlogsfilm (een oorlog mag wel, maar dan liever iets sci-fi achtigs).

Waar ik een beetje aan zit te denken is iets als Her, Big Fish of Forrest Gump. Suggesties zijn welkom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:48
Thomasx4 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 23:17:
Om dit topic weer even een schopje te geven... Ben op zoek naar een leuke film! Het liefst iets dat je aan het denken zet. Setting/onderwerp maakt me niet extreem veel uit, maar geen gekke romantische shit en heb ook geen zin in een 2e wereldoorlogsfilm (een oorlog mag wel, maar dan liever iets sci-fi achtigs).

Waar ik een beetje aan zit te denken is iets als Her, Big Fish of Forrest Gump. Suggesties zijn welkom :).
Donnie Darko
Enemy
The Man from Earth
K-Pax
Moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:38

SomerenV

It's something!

Thomasx4 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 23:17:

Wetlands
Camp X-Ray

Beide dit weekend gezien en was beide keren aangenaam verrast. Het zijn allebei drama's, maar beide heel verschillend. Maar als je van films houdt die je aan het denken zetten dan zijn ze zeker het kijken waard ;)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:18

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Had op aanraden van m'n broer Moonrise Kingdom gekeken, erg goede film. Past enigszins in het straatje Bigt Fish en Grand Budapest Hotel.

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 14:17
Beste kick maar goed eens kijken of jullie kunnen helpen. Aankomend weekend met wat vrienden een huisje geboekt voor zuipen, feesten en gamen. Er gaan ook films mee maar ik ben nog op zoek naar een leuke comedy. Een die met de onderstaande films te vergelijken is

Hall Pass
American Pie
Superbad
The Hangover
Van Wilder
Hot Tub time machine
The inbetweeners movie

Ik heb zelf al Masterminds gevonden maar die is nog niet eens uit.

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:35

Spooksel

Spooksel!

Klinkt alsof de Harold & Kumar serie wel in je straatje past dat weekend!

Wikipedia: Harold & Kumar

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• Janoz
  • Laatst online: 17:53

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

SuperKneus schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:45:
Beste kick maar goed eens kijken of jullie kunnen helpen. Aankomend weekend met wat vrienden een huisje geboekt voor zuipen, feesten en gamen. Er gaan ook films mee maar ik ben nog op zoek naar een leuke comedy. Een die met de onderstaande films te vergelijken is

Hall Pass
American Pie
Superbad
The Hangover
Van Wilder
Hot Tub time machine
The inbetweeners movie

Super Troopers

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

This is the end

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35

Hall Pass
American Pie
Superbad
The Hangover
Van Wilder
Hot Tub time machine
The inbetweeners movie

Eurotrip!

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:28
Ik vond hem volgens mij wel grappig (in zo'n zelfde soort weekend gezien, dus weet er niet alles meer van), maar als je meer van Britse films houdt is The World's End veel leuker! Bij het horen van de 1 moet ik denken aan de ander, vandaar dat ik deze erbij aanraad. Als The World's End slaagt is Shaun of the Dead ook meteen een aanrader. Hot Fuzz, die je er ook bij zou moeten zien, raad ik voor een zuipweek af, omdat er dan niet genoeg wordt opgelet.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Laatst online: 16:35

Spooksel

Spooksel!

Mjah, maar zelfs met een film als Hot Fuzz kun je nog in je lol op tijdens een zuipweekend. Je ziet continu echt extreem debiele onzin voorbij komen op het scherm, boeiend dat je niet oplet wat er nou achter zit :P

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 14:17
Harold & kumar heb ik nooit echt leuk gevonden net als Jay & slient bob.

Super troopers en This is the end heb ik er bij gezet. De rest hebben we allemaal al meerdere keren gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie

Hall Pass
American Pie
Superbad
The Hangover
Van Wilder
Hot Tub time machine
The inbetweeners movie

Als je echt laag niveau wilt: Waiting is erg droge humor, Kaboom is gewoon een grote WTF van begin tot einde (het verhaal slaat echt alles). Van hetzelfde niveau maar iets realistischer en over skateboarden Grind. Een ander die ik nog niet op de lijst zie staan is Scott Pilgrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Hall Pass
American Pie
Superbad
The Hangover
Van Wilder
Hot Tub time machine
The inbetweeners movie

Ik weet niet of die ergens te vinden is (legaal dan wel illegaal) maar Repli-Kate vond ik destijds toch wel zeer geslaagd, vooral met wat bier en een stel vrienden :Y

Film is leuker dan de trailer doet voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:50

Cyphax

Moderator LNX

Hall Pass
American Pie
Superbad
The Hangover
Van Wilder
Hot Tub time machine
The inbetweeners movie

Forgetting Sarah Marshall en (nog leuker) Take Him To The Greek :)
Andere films die de moeite waard zijn: Groundhog Day en Trains, Planes and Automobiles. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Beste kick maar goed eens kijken of jullie kunnen helpen. Aankomend weekend met wat vrienden een huisje geboekt voor zuipen, feesten en gamen. Er gaan ook films mee maar ik ben nog op zoek naar een leuke comedy.
imdb: Big Nothing, bizarre film over een uit de hand gelopen diefstal, heerlijke droge humor met o.a. Simon Pegg en David Schwimmer.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Office Space :Y)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:44
De nieuwe film Spy is ook erg leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:05
Dit topic weer wat leven in blazen.

Ik ben altijd wel opzoek naar films met een historische setting (van Kingdom of Heaven tot aan een WWII film), of iets avontuurlijks. Iets Brits zoals Snatch, The Bank Job, The Gentlemen zijn ook altijd welkom.

Films die ik vrij recent heb gezien of sowieso graag weer is herbekijk;

Kingdom of Heaven
The Gentlemen
Lord of the Rings Trilogy
Black Hawk Down
John Adams (TV mini series)
Zodiac
The Blues Brothers
No Country for Old Men
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
Munich

Ik heb vrijwel niks met superhero, sci-fi, of de standaard popcorn actiefilm. Dan valt er vaak al een hoop af vandaag de dag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:41
Brits en WWII: The Dam Busters!
Ik heb onlangs de 2 Disk Jubileum versie gekocht. Met de gerestaureerde film en een aantal docu's op de 2de disk.
Normaal gesproken ben ik niet zo'n liefhebber van oorlogsfilms, maar de combinatie van oude vliegtuigen en waterwerken (als oud-RWS medewerker) en de engineering, die vooraf ging aan het eigenlijke bombardement van de dammen, maken dit een interessante film.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:01
Westland1940 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:17:

Ik ben altijd wel opzoek naar films met een historische setting (van Kingdom of Heaven tot aan een WWII film), of iets avontuurlijks. Iets Brits zoals Snatch, The Bank Job, The Gentlemen zijn ook altijd welkom.

Kingdom of Heaven
The Gentlemen
Black Hawk Down
Zodiac
The Blues Brothers
No Country for Old Men
Munich

Ik heb vrijwel niks met superhero, sci-fi, of de standaard popcorn actiefilm. Dan valt er vaak al een hoop af vandaag de dag :P
13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi is wel goed

en The Outpost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
@JukeboxBill Ja die ken ik, goede klassieker. Hoort wel in het rijtje met The Longest Day, of A Bridge Too Far.
@bie100 Há, jij noemt The Outpost, dacht ik meteen aan The Siege of Jadotville (2016), moet ik nog steeds checken. Ierse eenheden die omsingeld zijn in Congo in de jaren 60. :)

• bie100
Westland1940 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:53:
@JukeboxBill Ja die ken ik, goede klassieker. Hoort wel in het rijtje met The Longest Day, of A Bridge Too Far.
@bie100 Há, jij noemt The Outpost, dacht ik meteen aan The Siege of Jadotville (2016), moet ik nog steeds checken. Ierse eenheden die omsingeld zijn in Congo in de jaren 60. :)
ja de overeenkomsten zijn er zeker :) wel waar gebeurd dat weer wel

je vind historische setting ook leuk om naar te kijken daar hou ik ook wel van films zoals

Elizabeth deel 1 en 2

en serie's zoals de the Tudors en wolf hall

[ Voor 14% gewijzigd door bie100 op 18-02-2021 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 17:53

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Iets Brits zoals Snatch, The Bank Job, The Gentlemen zijn ook altijd welkom.
Ik neem aan dat je "Lock, Stock and Two Smoking Barrels" ook al gezien hebt?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Westland1940
@bie100 Mijn interesse in films met historische setting is heel breed, maar films of series met een historische, drama en romantieke nadruk sla ik wel over. Series kijk ik sowieso niet, TV-mini series nog wel zoals John Adams, geniale serie.

@Janoz Zeker, ook RocknRolla (2008).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-10 18:13

Kingdom of Heaven
The Gentlemen
Black Hawk Down
Zodiac
The Blues Brothers
No Country for Old Men
Munich

Een tweetal films die mij te binnen schoten:
Gangs of New York
From Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
bie100 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:11:
[...]

13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi is wel goed

en The Outpost
Je moet er wel bij vertellen dat The Outpost een tergend langzame film is. Er is opzich genoeg actie en het verhaal wordt wel oké verteld maar in slaap vallen zal bij deze film snel gebeuren. Ik heb vorig jaar in de bioscoop gezien en dat was dan ook de enige reden dat ik mijn ogen open hield ;w

[ Voor 11% gewijzigd door BBTM op 19-02-2021 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
itzmxtch schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:21:
[...]

Je moet er wel bij vertellen dat The Outpost een tergend langzame film is. Er is opzich genoeg actie en het verhaal wordt wel oké verteld maar in slaap vallen zal bij deze film snel gebeuren. Ik heb vorig jaar in de bioscoop gezien en dat was dan ook de enige reden dat ik mijn ogen open hield ;w
ja dat klopt helemaal was ook poging 2 toen ik er naar keek en vond het achteraf nog best wel goed :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
@_NooT_ Allebei gezien, zeker Gangs of New York blijft erg goed :)
Gisteren The Siege of Jadotville (2016) gekeken... prima film, beetje plat en vlot in beeld gebracht, maar keek prima weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
Westland1940 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:19:
@bie100 Mijn interesse in films met historische setting is heel breed, maar films of series met een historische, drama en romantieke nadruk sla ik wel over. Series kijk ik sowieso niet, TV-mini series nog wel zoals John Adams, geniale serie.

@Janoz Zeker, ook RocknRolla (2008).
Nog wat suggesties:
  • There will be blood
  • Trainspotting 1+2 (vast al gezien)
  • The Grand Budapest Hotel (niet echt een historische setting, maar ik vermoed dat je de film zal waarderen)
  • Boardwalk Empire (Nu smokkel ik, want dit is een serie en je gaf aan die eigenlijk niet te kijken. Echt de moeite waard
Ik ben even te lui geweest om er links van te maken.
Op dit moment gebruik ik een ipad en ik vind het een hel om daar iets te copy-pasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
_NooT_ schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:28:
[...]

Nog wat suggesties:
  • There will be blood
  • Trainspotting 1+2 (vast al gezien)
  • The Grand Budapest Hotel (niet echt een historische setting, maar ik vermoed dat je de film zal waarderen)
  • Boardwalk Empire (Nu smokkel ik, want dit is een serie en je gaf aan die eigenlijk niet te kijken. Echt de moeite waard
Ik ben even te lui geweest om er links van te maken.
Op dit moment gebruik ik een ipad en ik vind het een hel om daar iets te copy-pasten
Jawel, allemaal gezien :P . There Will Be Blood is echt geweldig, vooral de setting, laat 1800s. TGBH was ook vermakelijk, alleen soms ben ik dat stijltje van Wes Anderson na een uur wel zat. Boardwalk Empire is samen met Breaking Bad de enige series die ik gezien heb, hoewel ik afgehaakt ben met BE bij seizoen 3 of 4, series is niks voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Westland1940 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:19:
@bie100 Mijn interesse in films met historische setting is heel breed.

Series kijk ik sowieso niet, TV-mini series nog wel zoals John Adams, geniale serie.
Oei, dan mis je wat mij betreft toch echt wel het beste wat entertainment te bieden heeft.

Om er maar even een paar te noemen:

IMDB: Peaky Blinders (TV Series 2013– )
IMDB: Taboo (TV Series 2017– )
IMDB: Yellowstone (TV Series 2018– )
IMDB: El Chapo (TV Series 2017– )

Kan me niet voorstellen dat dit niet in de smaak zal vallen, na een paar afleveringen ben je hooked en jaag je zo een heel seizoen door een paar dagen heen.

Films kunnen me al jaren niet meer zo veel bekoren, bij (goeie) series heb je diepgang, zie je personage ontwikkeling, achtergrond, beweegredenen etc.

Ik hoop dat je ze een kans geeft want dit is echt goud.

[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 19-02-2021 15:59 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:45
Ik kan The Grand Budapest Hotel ook aanraden, een van mijn favoriete films van de afgelopen jaren met een hele sterke (en hele grote) cast. Setting is centraal-Europa being 20e eeuw - fictief maar de hele sfeer is fantastisch neergezet.

Een paar andere sterke films met iets van een historische achtergrond die nog niet genoemd zijn LA Confidential en Das Leben Der Anderen.

Verder wil ik toch ook nog een TV-serie aanraden met een historische inslag en dat is Deadwood. De meesten hier zullen het al wel kennen maar de setting is de frontier in het noordwesten van de VS, rond 1870 ofzo. Zeer sterk acteerwerk en script.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
@Greatsword Ik moet je teleurstellen, ik denk niet dat ik op korte termijn weer een serie induik :P 3 van de door jou genoemde series ken ik bij naam, en trailer, maar ik wordt niet echt getriggerd omdat ik niks met series heb. Breaking Bad heb ik wel afgekeken, maar ook daar heb ik amper die trigger gehad om snel alle episodes achter elkaar te kijken.

Ik kijk liever in 2 - 2,5uur tijd een ontzettend goed verhaal, dan dat ik tientallen afleveringen moet kijken met af en toe een hoogte punt. Ook met Games of Thrones ben ik gestopt rond seizoen 2 of 3 :P Dat afleveringen concept is gewoon (nog) niks voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:29
Voor zover onbekend, Mark Kermode's Secrets of Cinema en de Kijk van Koolhoven zijn twee programma's die langs een rits aan films gaan en best veel inspiratie bieden qua titels.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:13

Kingdom of Heaven
The Gentlemen
Black Hawk Down
Zodiac
The Blues Brothers
No Country for Old Men
Munich

Gladiator mis ik in je lijstje, maar zal je vast al gezien hebben ;) Sicario als je No Country for Old Men ook goed vond. Dat vond ik echt een heerlijke film.

3:10 to Yuma
The Highwaymen
Knives Out
The Gentlemen stond al in je lijstje
1917
Lock, Stock and two Smoking Barrels
Full Metal Jacket
Hacksaw Ridge

En het is een serie, maar Band of Brothers is een miniserie, die je misschien nog wel leuk zal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
@JanW Allemaal gezien behalve The Highwaymen, Knives Out en 1917.

1917 altijd wel in de gaten gehouden maar het script staat me niet zo aan. Dat 2 jongens in deze gigantische oorlog de taak krijgen om een bericht door te geven, anders gaan er misschien zo'n 1600 slachtoffers vallen. Beetje cliché in mijn ogen, ik had liever een squad gevolgd in de front linies. Maar ach, beetje gezeik misschien, zal hem binnenkort is kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:06

Vrijdag

De Zwarte

Kingdom of Heaven
The Gentlemen
Black Hawk Down
Zodiac
The Blues Brothers
No Country for Old Men
Munich

Misschien de volgende films:
* Come and see (Idri i smotri) - Een Russische film over de Tweede Wereldoorlog. Erg bruut en deprimerend
* Savior - Gesitueerd tijdens de Balkan oorlog
* Angel Heart - Een (bovennatuurlijke) thriller in de broeierige voodoo state
* Contagion - Interessant vanwege de huidige situatie
* Braveheart - Eigenlijk de 300, maar dan uit de tijd dat een 17" VGA met bolle beeldbuismonitor een super groot bakbeest was :P
* Kingsmen - Ik vond deel één erg gaaf, het tweede deel een heel stuk minder
* King Arthur: Legend of the sword - Een Guy Ritchie film gebaseerd op de welbekende legende
* Argo - Gebaseerd op het waargebeurde verhaal om Amerikanen het land uit te smokkelen
* Dances with Wolves - Avatar, maar dan zijn de Indianen niet blauw maar gebronsd
* Hooligans - Engelse voetbalhooligans en een knokkende Frodo
* Behind Enemy Lines - Ook tijdens de Balkan oorlog, maar dan Amerikaanser dan Saviour
* Con Air en The Rock - Uit de tijd dat actiefilms geen bloedeloze, niemand-kwetsende en jumpcut/shakycam films waren
* Enemy of the State -Just because you aren't paranoid, doesn't mean they're not after you
* Baz Luhrmann's Romeo & Juliette - Eigenlijk één lange videoclip, maar wel ontzettend gaaf gedaan. En gebruik makend van de originele tekst

Eervolle vermelding:
Sky Sharks -Want vliegende Nazi zombie haaien die onzichtbaar kunnen worden

Disclaimer: Hier zitten een aantal vreselijk oude films tussen. Dat klopt. Ik ben dan ook oud 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 23-02-2021 16:55 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:55
Hier kan je ook zien welke filmsmede tweakers gezien hebben en wat ze er van vonden;

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]

• Westland1940
@Vrijdag De meeste van jou lijst gezien. Come and See zal ik niet gauw nog is kijken, Braveheart, Argo, Hooligans, goede films. Dances with Wolves nog steeds niet gekeken, moet die ook is checken.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:05
@Westland1940 thanks voo bump van dit topic, flink lijstje gemaakt met films/series om te kijken na afgelopen maanden weinig zin meer te hebben om de tv aan te zetten bij gebrek aan inspiratie.

Gisteren ook weer is Catch me if you can gezien blijft toch ook een toffe film!

Playstation 5

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:06

Vrijdag

De Zwarte

Westland1940 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:30:
@Vrijdag De meeste van jou lijst gezien. Come and See zal ik niet gauw nog is kijken, Braveheart, Argo, Hooligans, goede films. Dances with Wolves nog steeds niet gekeken, moet die ook is checken.
Dances with Wolves is zeg maar de film waar The Last Samurai en Avatar hun inspiratie vandaan hebben. Het is ook een vrij lange film, met 236 minuten voor de director's cut.

Het is ook niet echt een hele intense actiefilm, meer een western drama. Voor huidige maatstaven wellicht te traag maar vanwege de setting is deze film wat mij betreft goed oud geworden. Verwacht geen spetterende actie, hoewel het er wel in zit. Meer een mooie karakteropbouw en een mooi verteld verhaal.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• _NooT_
Vrijdag schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:05:
[...]

Dances with Wolves is zeg maar de film waar The Last Samurai en Avatar hun inspiratie vandaan hebben. Het is ook een vrij lange film, met 236 minuten voor de director's cut.

Het is ook niet echt een hele intense actiefilm, meer een western drama. Voor huidige maatstaven wellicht te traag maar vanwege de setting is deze film wat mij betreft goed oud geworden. Verwacht geen spetterende actie, hoewel het er wel in zit. Meer een mooie karakteropbouw en een mooi verteld verhaal.
Nou, voor de maatstaven van toen was de film ook erg traag hoor.
Ik heb echt geen moeite met een film die een rustig tempo aanhoudt, wat soms juist heel prettig is, maar bij deze film heb ik me destijds stierlijk verveeld.
Misschien dat ik het nu beter zou kunnen waarderen nu ik ouder ben, maar eerlijk gezegd betwijfel ik dat.

Ik ben toen in de bioscoop tijdens de pauze van de 3 uur versie bijna naar huis gegaan.
Achteraf gezien ook net zo goed kunnen doen. Dit was niet aan mij besteed.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 21:53
Vrijdag schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:05:
[...]

Dances with Wolves is zeg maar de film waar The Last Samurai en Avatar hun inspiratie vandaan hebben.
The Last Samurai is gebaseerd op ware gebeurtenissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Momenteel zoek ik films die zich afspelen in de 17e, 18e, of begin 19e eeuw. Ik ben bang dat ik de meeste grote (groot budget) films wel gezien heb. De 'kleinere', om het zo maar te noemen, films hoef ik niet te zien. Juist het decor, de setting, maakt het voor mij interessant om zo'n film te kijken. Veel films die zich afspelen in dat tijdperk zijn drama romantiek films... die zoek ik ook niet.

Kom maar op met de gouden tips :D
Pagina: 1