Westland1940 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:17:
Dit topic weer wat leven in blazen.
Ik ben altijd wel opzoek naar films met een historische setting (van Kingdom of Heaven tot aan een WWII film), of iets avontuurlijks. Iets Brits zoals Snatch, The Bank Job, The Gentlemen zijn ook altijd welkom.
Films die ik vrij recent heb gezien of sowieso graag weer is herbekijk;
Kingdom of Heaven
The Gentlemen
Lord of the Rings Trilogy
Black Hawk Down
John Adams (TV mini series)
Zodiac
The Blues Brothers
No Country for Old Men
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
Munich
Ik heb vrijwel niks met superhero, sci-fi, of de standaard popcorn actiefilm. Dan valt er vaak al een hoop af vandaag de dag

Misschien de volgende films:
* Come and see (Idri i smotri) - Een Russische film over de Tweede Wereldoorlog. Erg bruut en deprimerend
* Savior - Gesitueerd tijdens de Balkan oorlog
* Angel Heart - Een (bovennatuurlijke) thriller in de broeierige voodoo state
* Contagion - Interessant vanwege de huidige situatie
* Braveheart - Eigenlijk de 300, maar dan uit de tijd dat een 17" VGA met bolle beeldbuismonitor een super groot bakbeest was

* Kingsmen - Ik vond deel één erg gaaf, het tweede deel een heel stuk minder
* King Arthur: Legend of the sword - Een Guy Ritchie film gebaseerd op de welbekende legende
* Argo - Gebaseerd op het waargebeurde verhaal om Amerikanen het land uit te smokkelen
* Dances with Wolves - Avatar, maar dan zijn de Indianen niet blauw maar gebronsd
* Hooligans - Engelse voetbalhooligans en een knokkende Frodo
* Behind Enemy Lines - Ook tijdens de Balkan oorlog, maar dan Amerikaanser dan Saviour
* Con Air en The Rock - Uit de tijd dat actiefilms geen bloedeloze, niemand-kwetsende en jumpcut/shakycam films waren
* Enemy of the State -Just because you aren't paranoid, doesn't mean they're not after you
* Baz Luhrmann's Romeo & Juliette - Eigenlijk één lange videoclip, maar wel ontzettend gaaf gedaan. En gebruik makend van de originele tekst
Eervolle vermelding:
Sky Sharks -Want vliegende Nazi zombie haaien die onzichtbaar kunnen worden
Disclaimer: Hier zitten een aantal vreselijk oude films tussen. Dat klopt. Ik ben dan ook oud
[
Voor 8% gewijzigd door
Vrijdag op 23-02-2021 16:55
]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!