Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:55

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
En heb je hem gehaald? Ik zag dat het maar 1 dag was, dus ben nu te laat. Wat was je totaalprijs incl. verzending?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Vandaag maar even een petje gemaakt:

Werkt ook fijn, dan wordt het geluid niet zo gedempt als je het uit de boxen wil houden. Bij hele wilde bewegingen verliest hij soms z'n orientatie, maar dat is nog een beetje afstellen denk ik. Ik kan hier mee stabielere pitch bewegingen maken zonder dat er yaw bij komt, bij de clip vond ik dat toch wat lastiger. In ieder geval wel fijn om beide typen te hebben.

MsG wijzigde deze reactie 15-06-2016 10:13 (58%)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:39

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
MsG schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:58:
En heb je hem gehaald? Ik zag dat het maar 1 dag was, dus ben nu te laat. Wat was je totaalprijs incl. verzending?
Oh, zie dit nu pas :F

Ja, heb hem gehaald. De totaalprijs was £17,94, ofwel €26,54. Ik heb hem ondertussen al weer een tijdje in gebruik en het werkt een stuk beter dan m'n eigen bouwsel :)

De LEDjes zijn velen malen feller en hij heeft een betere vorm waardoor hij geen problemen heeft met LEDjes die achter je hoofd verdwijnen en zo.

Ook had ik met mijn clip het probleem dat de assen niet helemaal ontkoppeld waren. Als ik bijvoorbeeld mijn hoofd te ver naar rechts draaide (yaw), kwam er ook roll bij. Dat is natuurlijk ongewenst. De mate van dat probleem hing allemaal nogal af van hoe ik hem gecenterd en gekalibreerd had. Misschien dat dat nog wel op te lossen was met tweaken van de afmetingen in PointTracker en beter kalibreren, maar ik kreeg het niet voor elkaar.

Compizfox wijzigde deze reactie 31-12-2015 16:59 (42%)

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
De felheid mag bij mij ook nog wel hoger, ik heb me echter keurig aan het schema gehouden wat overal op internet staat. Met een weerstandje van 7 Ohm. Misschien moet ik dat nog maar eens lager doen.

De assen die gekoppeld zijn is inderdaad een beetje gedoe. Ik had dat tot het eind ook nog met mijn clip. Volgens mij moet de webcam ook recht naar de clip kijken, in plaats van in het midden van je scherm. De pet bevalt me op dat vlak ook beter, de rotaties zijn wat normaler.

Ik ga binnenkort nog andere prototypes solderen om te kijken wat het beste werkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 00:16

K-Jay

Klaas Jan

Afgelopen vakantie eindelijk de tijd gevonden om een IR-clip te maken! De making-of heb ik beschreven op mijn tweakblog :)

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• red-devil84
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 20:49
Hiervoor is Vraag & Aanbod

Gropah wijzigde deze reactie 04-01-2016 23:17 (89%)

• martijnm71
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 25-06 12:54
Meld me hier ook maar even. Zie dat de meeste hier met IR aan het werk zijn gegaan maar ondanks dat ik niet de handigste ben als het op snoertjes solderen enzo aankomt ben ik ook met Opentrack aan de slag gegaan .

Ik gebruik echter geen ir maar de bewegingssensoren in een ouwe nexus 4 met een rommelgoogle account en een apk die ook te vinden is in de opentrack map.

De telefoon zit met een elastiek vast op mijn headset, ik zal er wel behoorlijk maf uitzien maar het werkt prima. Gebruik de headtracking eigenlijk alleen in Eurotruck simulator en American Truck simulator.

Ik kom van een 3 monitor setup maar dat was het allemaal net niet, mijn pc was er niet zo heel blij mee en dat liet ie goed merken als de framerate weer eens langdurig op vakantie ging. Kan ETS2 dankzij die headtracking nu gewoon op een single monitor draaien met alles vol open en eerlijk is eerlijk het geeft mij meer het gevoel dat ik een vrachtwagen bestuur. Het kunnen kijken helpt echt.

Op GitHub staat ook een uitgebreide uitleg hoe je mijn manier van tracken voor elkaar kunt krijgen. Leuke manier om te kijken of het was is en of je er niet misselijk van wordt (zoals mijn vrouw :P )

Nadelen:
- smartphone op je hoofd.
- smartphone gaat leeg dus je moet hem af en toe op laden.

martijnm71 wijzigde deze reactie 20-02-2016 19:05 (5%)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Mijn telefoon gaf altijd gekke waarden en ik miste de X Y Z movement, maar het is inderdaad wel makkelijk op te zetten, voor de meesten is solderen en een webcam open halen nog wel een beetje eng terrein.

Ik heb hier ook 3 monitors, maar mijn systeem trekt dat ook niet echt, dus ga met gamen altijd gewoon op de middelste. Heb de 3 monitors wel eens gecombineerd met de headtracking, dat vond ik helemaal gek, zodra je dan namelijk op zij wil kijken naar je zijramen, gaat het beeld dan nóg verder opzij.

• Loki.Nya
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 18-07 12:31
Sinds ik flink bezig ben met Elite:Dangerous ook maar eens een petje gemaakt met IR leds en gebruik daarbij de PS3 eye.. filter er uit gehaald en vervangen door een stukje van een floppy. Het werkte beter dan ik had verwacht!
De software was even uitzoeken.. Freetrack loopt steeds vast en als het werkt geeft het weer problemen met Elite. De software van Trackhat Opentrack doet het prima in Elite.
Hier het resultaat.

Dit is met een lamp op het bureau en de luxaflex open op een zonnige middag.

Deze onderdelen heb ik bij Conrad gekocht.
Osram Components SFH 485 P IR-emitter 880 nm 40 ° 5 mm Radiaal bedraad
Metaalfilmweerstand 30 Ω Axiaal bedraad 0207 0.25 W Royalohm MF0W4FF300JA20
Goobay 12443 Batterijhouder 2 AA met schakelaar
Schakeldraad Yv 1 x 0.20 mm²

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Mooi scherp beeld, je petje is ook perfect recht :). Had jij er geen last van dat je PS3 Eye onscherp wordt als je het IR-filter er uit haalt?

Of heb je de lens precies in die magische positie waar hij vast blijft zitten maar nog wel redelijk scherp is?

Heb je het floppy-gedeelte achter de lens geplaatst of voorop als een soort kapje?

Overigens heeft OpenTrack ook een eigen-variant, wat eigenlijk het officiële OpenTrack is. De man van de TrackHat heeft volgens mij een dealtje met de ontwikkelaar van OpenTrack, zodat deze ook af en toe builds maakt die specifiek zijn toegespitst op de TrackHat.

Foto's van je setup toevallig?

MsG wijzigde deze reactie 25-02-2016 14:04 (35%)

• Loki.Nya
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 18-07 12:31
Met gain en exposure helemaal op het maximum ziet het er niet uit en zijn de LED's erg fel en het ziet er inderdaad erg onscherp uit.
Ik heb de floppy als een vierkantje uitgeknipt en achter de lens zitten. Met een paar kleine puntjes secondelijm zit het vast (gel variant, tegen het uitlopen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Vandaag weer een printje gemaakt:

Ben benieuwd of dit een beetje een goed clipje gaat worden. Mijn vorige clip bungelde teveel waardoor ik altijd de pet gebruik in de praktijk.

• partyman
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16-04-2017
Hehe die foto's komen mij erg bekend voor van marktplaats ;p maar thxs dat je dit topic onder mijn aandacht hebt gebracht. Gaat goed van pas komen!

• martijnm71
Pffff, heb de laatste paar dagen na twee jaar probleemloos opentrack icm met een smartphone gebruikt te hebben ineens ontzettend veel last van drift in het beeld. Alles al opnieuw geïnstalleerd maar het blijft slecht werken. Erg raar.

Vanavond maar eens wat dieper gaan jagen op foutjes en als ik niets kan vinden ga ik toch maar eens nadenken over een delan of een echte track ir.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Nieuwere of juist oudere versies van opentrack al geprobeerd? Anders even een Issue aanmaken op de github van Opentrack? Een echte tracker kan ik je alsnog aanbevelen. Wat past er nou beter bij het trucken dan een head-tracking petje? ;-)

• martijnm71
Begon bij de vorige versie, hoopte met de nieuwe versie verlost te zijn van de problemen. Maar inderdaad eens kijken of ik nog een fossiele versie uit de archieven kan plukken. Goed idee :)

• martijnm71
Terug gegaan naar een hele ouwe versie lijkt het probleem idd (voorlopig) opgelost te hebben.

Maar goed geen trek in weer gedoe, dus ga het hoofd geldzaken maar eens lief aankijken en een doos chocola brengen om een track ir te regelen :D

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Een echte? Het is relatief slechte hardware voor een premium prijs. Als ik jou was zou ik gewoon zo'n Delanclip setje halen. Kost je de kop niet.

• martijnm71
Delanclip, helemaal vergeten.

Eens kijken of die cc accepteren als betaling, heb PayPal een tijdje geleden de deur uitgedaan vanwege niet gebruiken.

• martijnm71
Ah, mooi ze accepter cc, nog een vraagje voor ik de bestelknop ga gebruiken.

Lees en hoor op sommige sites dat je moet betalen voor de drivers van de webcam? Is dat anno nu nog steeds het geval?

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ja, 2 euro of iets dergelijks, maar zijn ook wel te vinden. Ik heb ze toen wel gekocht. Weet niet of Delan die er ook bij levert.

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Ik heb een delainclip besteld en heb alleen nog een headstrapachtig iets nodig dat achter mijn hoofd langsloopt, iemand een idee waar ik dan het beste op kan zoeken?
Ik game vrijwel nooit met koptelefoon en een petje of de bij delan aangeboden headstrap leken mij niks

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
quote:
mschol schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:13:
Ik heb een delainclip besteld en heb alleen nog een headstrapachtig iets nodig dat achter mijn hoofd langsloopt, iemand een idee waar ik dan het beste op kan zoeken?
Ik game vrijwel nooit met koptelefoon en een petje of de bij delan aangeboden headstrap leken mij niks
Je kan bijvoorbeeld een zweetband of zo'n hoofdzaklamp-band gebruiken om het aan te bevestigen. Ik game ook vaker via mijn boxen. Gebruik dan ook vaker mijn headtracking-petje. Voordeel vind ik ook daarmee dat je bereik wat groter is qua links en rechts. Met een clip is soms een led toch nog uit beeld als je scherp opzij kijkt. En de rotaties gaan wat beter, bij een clip steekt het toch nog wel wat nauw hoe de clip staat ten opzichte van je hoofd.

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 22:27
Zijn er nog knutselaars hier die verder gegaan zijn met de ontwerpen? Heb het geheel minder vaak nodig vanwege VR, maar nu ik de nieuwe F1 game speel ben ik het toch weer gaan gebruiken.

Heb zelf een clip voor aan mijn headset en een petje getweakt, maar bij beide gebruik ik een 2x1.5 battery holder wat ik eigenlijk nog net te zwaar/bulky vind. Nu zit ik er aan te denken om dat te vervangen met een canon 3.7V accu die ik nog over heb en makkelijk kan opladen. Maar ik hoop eigenlijk dat iemand het wiel al heeft uitgevonden aangezien ik niet zo goed kan bepalen welke weerstanden er dan tussen moeten.

En nu met een 3D printer kan ik ook gelijk mijn aluminium clip aanpassen.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik wil nog eens een variant maken met CR2032, al weet ik niet hoe lang die dan op een set kan. Bij m'n koptelefoon heb ik sowieso al een snoer, dus dan vind ik het USB-draad wat minder vervelend, maar bij m'n petje (voor als ik gewoon in m'n eentje game, met boxen aan) had ik het geheel liever draadloos gehad.

Je kan ook een booster circuit achter die 3.7 volt plaatsen zodat je 5 volt krijgt, dan kan je gewoon de reguliere schema's gebruiken.

• ocf81
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:25

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Mijns inziens is de combinatie van een SR300 3D camera of kinect en de ED Tracker het beste. De inputs kan je combineren in OpenTrack.

De ED Tracker is simpelweg de meest nauwkeurige tracker als het om rotatie gaat. De SR300 kan je dan gebruiken voor nauwkeurige translatietracking.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

Pagina: 1 2 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True