Hallo,
Voor mijn website moet de php code een kolom toevoegen aan een tabel. De naam van de kolom moet een variabele zijn en een integer (er wordt een nummer gebruikt als ID).
Hoe moet ik dit implementeren? Ik kom er niet uit hoe ik een variabele integer als kolom naam kan gebruiken in de query.
Alvast bedankt
Voor mijn website moet de php code een kolom toevoegen aan een tabel. De naam van de kolom moet een variabele zijn en een integer (er wordt een nummer gebruikt als ID).
Hoe moet ik dit implementeren? Ik kom er niet uit hoe ik een variabele integer als kolom naam kan gebruiken in de query.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| foreach($rows as $row): $IDtemp = htmlentities($row['ID'], ENT_QUOTES, 'UTF-8'); endforeach; //Add new challenge to completedchallenges table. $query3 = " ALTER TABLE completedchallenges ADD `'$IDtemp'` INT(255) "; try { $stmt = $db->prepare($query3); $result = $stmt->execute(); } catch(PDOException $ex) { // Note: On a production website, you should not output $ex->getMessage(). // It may provide an attacker with helpful information about your code. } |
Alvast bedankt
[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 10-11-2014 21:24 . Reden: Code tags toegevoegd ]