Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MySQL] Een record aan meerdere andere records koppelen

Pagina: 1
Acties:

• tj.jackel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-09 06:30
Hallo,

Ik ben een website aan het maken waar mensen opdrachten moeten uitvoeren. Ze openen de pagina met de opdracht. Op deze pagina staat een ID nummer. Dit ID nummer met het antwoord doen ze uploaden. Als dit goed is krijgen ze punten. Nu wil ik voorkomen dat mensen twee keer dezelfde opdracht kunnen maken. Mijn vraag is hoe ik deze ID nummers het beste kan koppellen aan hun naam in de MYSQL database. Is het mogelijk om een kollom toe te voegen aan de users database en bij hun naam een array van nummers op te slaan en aan de hand van php deze array uitlezen? Wat zijn jullie ideeën?

Alvast bedankt

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Volgens mij kan je best zo'n databank-structuur aanmaken:

Opdracht;
id_opdracht
beschrijving

Gebruiker
id_gebruiker
naam

Spel
id_spel
id_opdracht
id_gebruiker

En vervolgens het resultaat van 'Spel' gebruiken als controle :)

• tj.jackel
Bedankt voor het antwoord. Deze oplossing lijkt me wat lastig toe te passen omdat het in de bestaande database structuur moet worden geïntegreerd. Is het mogelijk om bijvoorbeeld een string met de ID nummers op te slaan en aan de hand van PHP deze string uit te lezen?

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 19:54

krvabo

MATERIALISE!

Mogelijk? ja. Wenselijk: neh.

Als je het wil doen kun je kijken naar serialize() + deserialize(), implode() + explode() of json_encode() + json_decode().

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Het doel van een relationele database is het opslaan van, o.a., relaties :+
Door dat op te gaan slaan in arrays of andere constructies en dat te gaan verwerken in PHP is een slechte ontwerpkeuze, want er is al een bestaande en veel betere/snellere/flexibelere oplossing voorhanden.

Als je zoekt op 'koppeltabel' zal je genoeg informatie kunnen vinden vermoed ik :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

tj.jackel schreef op zondag 09 november 2014 @ 12:26:
Bedankt voor het antwoord. Deze oplossing lijkt me wat lastig toe te passen omdat het in de bestaande database structuur moet worden geïntegreerd.
Je wil een oplossing hebben die vanzelf werkt zonder iets te veranderen? :?

Je bent verkeerd bezig met de door jou bedachte oplossing, hoewel je zeker niet de eerste beginner bent die het zo oplost. Je moet als programmeur nooit bang zijn om spul weg te gooien en opnieuw te beginnen met een bepaald stukje, voortschrijdend inzicht is van groot belang in ons vakgebied. Al zul je in de toekomst dit soort normalisatiefouten niet meer maken als je het idee even goed in je hoofd hebt zitten. Ik zou zeggen: ga eens lezen over databasenormalisatie. ;)

Daarnaast: Waar hoort mijn topic?

WEB >> PRG

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 09-11-2014 13:41 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• tj.jackel
Bedankt voor de reacties. Het is voor de eerste keer dat ik een database structuur heb opgezet dus vandaar dat het niet optimaal is. Ik denk dat ik een aparte tabel aanmaak en hier de opdrachten koppel aan de users zoals jullie hebben gezegt.
Pagina: 1