Audio Pro geluidskwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• boudwerter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-01 20:36
Beste Tweakers,

Ik heb jullie advies nodig. Ik ben op zoek naar een versterking van het geluid van mijn TV. Deze moet aan een paar vereisten voldoen:
- Boxen moeten niet al te groot zijn en er strak uitzien;
- Draadloos;
- Mogelijkheid tot streaming;
- Liefst een mooie kwaliteit;
- Budget +- 1.000 euro.

Ik ben zelf erg gecharmeerd van de Audio Pro lijn uit Zweden. Ik heb de volgende opstelling in gedachte (3.1):
- 2 maal Audio Pro Living LV2e;
- 1 Maal Audio Pro Add on T10;
- 1 maal Sub;

De LV2e is draadloos en kan ik via USB aansluiten op mijn TV. De T10 (center) sluit ik dan via HDMI of optische kabel op mijn TV aan.

Ik heb hierbij twee vragen:
1) Loopt het geluid tussen mijn center (via kabel) en mijn twee boxen (wireless) synchroon?
2) Geeft dit een mooi geluid (bijv. beter dan een SONOS Playbar of Teufel Cinemate)?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:20
Volgens mij werkt dat niet naar behoren, je hebt een receiver nodig die de kanaal verdeling doet, anders komt al het geluid uit alle speakers in plaats van de stemmen uit het midden, het laag uit de sub, links uit links en rechts uit rechts. En met dit draadloze systeem heb je ook nog eens een receiver nodig met zogeheten pre-outs om de transmitters op aan te sluiten. Receivers met pre-outs beginnen vaak pas bij de 600,- euro dus veel ruimte voor speakers blijft er dan niet over. Die LV-Hub biedt ook alleen maar stereo oplossingen.

Als draadloos een vereiste is, houdt het dan bij stereo met een systeem als dit. Als draadloos niet perse nodig is, verruim dan je blikveld naar andere mogelijkheden.
Of ik moet ergens overheen lezen hoor, maar het is in ieder geval niet zo dat je zomaar al die speakers aan verschillende outputs kunt hangen en het dan werkt als zijnde 3.1 set.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 22:25
Hier een topic met een soortgelijke vraag:

Draadloze 5.1 cinema sets

Mijn antwoord daar was dat het in theorie wel kan, maar wel gedoe is. En je hebt inderdaad een receiver met pre-outs nodig. Want je TV gaat 99% zeker geen surround kunnen decoden en dit vervolgens in gesplitste kanalen naar HDMI en USB sturen.
Zo'n soort kastje kan dat wel, maar dan analoog: https://www.conrad.nl/nl/...-installaties-989129.html

...maar ik sta niet in voor de kwaliteit van dat soort kastjes :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor zover ik van die Audio Pro's kan zien lijkt die USB transmitter zich als een USB speaker voor te doen. Daardoor werkt het prima op laptops e.d. Maar dat wil nog niet zeggen dat je TV ze ook als speakerset gaat zien. Als ik moest gokken zou ik eerder zeggen van niet - de meeste TV's hebben qua USB een beperkte mogelijkheden, en gebruiken het alleen als mass storage. Zomaar een setje dure USB speakers kopen en die aan de TV hangen zou ik dan ook niet zomaar aandurven :)

Dat gezegd hebbend: het zijn actieve speakers, eigen ingebouwde versterker dus. Betekent ook een eigen voeding en dus alsnog een adapter per speaker, of erger nog, batterijen :X

Edit:
WIRELESS AUDIO FROM ANY SOURCE

Our flexible wireless transmitter makes it possible to connect to any sound source. You can connect it directly to your computer’s USB port or to your stereo, iPod, iPhone and iPad and their supporting docks via 3.5 mm stereo cable. That’s it! Now you can enjoy excellent wireless sound. Any sound source which has a sound output (such as headphones out) can be connected to the transmitter. All powered speakers which have line-in can be connected to the receiver (a separate USB power supply is needed if the unit doesn't have one.)
Er had eigenlijk een komma of een punt meer in die zin moeten staan denk ik. Dan wordt het:
You can connect it directly to your computer’s USB port, or to your stereo, iPod, iPhone and iPad and their supporting docks via 3.5 mm stereo cable.
Oftewel: PC gaat via USB. Stereo's, TV's en aanverwante apparatuur moeten 99% van de gevallen via een 3,5mm jackplug. Gaat dus ook nooit 5.1 geluid worden. Enige gimmick is dan nog het draadloze.

[ Voor 44% gewijzigd door The Eagle op 10-11-2014 21:39 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:53

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Goed, als ik je topics terug lees zie ik iets over soundsphere, sonos, audio pro, peaq. Dat staat ook door elkaar in verschillende topics. Wellicht kan je, voor het overzicht, je beperken tot 1 topic?

Wise enough to play the fool

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 22:25
Oftewel: PC gaat via USB. Stereo's, TV's en aanverwante apparatuur moeten 99% van de gevallen via een 3,5mm jackplug. Gaat dus ook nooit 5.1 geluid worden. Enige gimmick is dan nog het draadloze.
Juist omdat er nog een 3.5mm-plug inzit, kun je ze met een paar tactisch geplaatste jack-naar-tulp-verloopjes weer wel op een 5.1-decoder of receiver met pre-outs aansluiten. Maar houtje-touwtje is het wel een beetje.
Pagina: 1