Draadloze 5.1 cinema sets

Pagina: 1
Acties:

• boudwerter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-01 20:36
Welke draadloze 5.1 sets zijn momenteel op de markt?
Ik kom niet beeld verder dan philips fidelio e5 en setup met sonos playbar en lossen boxen.
Zijn er goede andere alternatieven met zo min mogelijk draad?

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
1e hit op google laat een setje van teufel zien....Cubycon® 2 Wireless... wel gezocht ?

Battle.net :: FazerFreak#2695

• boudwerter
Jawel, bij deze set zijn alleen de twee achterste boxen draadloos (wel electriciteit). Ik ben eigenlijk op zoek naar een volledig wireless set (alleen electriciteit zoals SONOS) voor een 5.1 ervaring. Ik vraag me echter af of dit kan..

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 22:25
Echte draadloze 5.1-oplossingen heb ik nog niet gezien... wel hebben de grotere merken tegenwoordig draadloze actieve speakers. Als je het niet erg vindt dat je center alsnog bedraad is, kun je met een geschikte receiver die de decoding doet (d.w.z. een receiver met pre-outs voor alle kanalen) een heel eind komen. Ik noem bijvoorbeeld KEF X300A, Teufel Raumfeld of Dynaudio Xeo. Draadloze subs zijn er ook best veel. Het enige wat ik nog niet gezien heb is een draadloze centerspeaker.

Het is moeilijk te beseffen, maar draadloze audio staat nog redelijk in de kinderschoenen, ook al is het inmiddels bijna 2015. Het is een kwestie van tijd totdat er een fabrikant van fatsoenlijke audio met een volledig draadloze 5.1-oplossing komt, maar ik denk dat je nog iets meer geduld moet hebben.

Ergens snap ik het ook wel, want in de meeste gevallen is het gewoon niet economisch om te doen: je center staat meestal hooguit 20cm van je receiver, je fronts misschien een meter of soms 2, maar daar gaat sowieso 1 kabel heen en dan is luidsprekerkabel economischer dan een stroomkabel (want daarvoor moet de versterker in de speaker gebouwd zijn). De rears en wellicht de sub staan vaak verder van de receiver, vandaar dat de meeste draadloze oplossingen zich vooral daarop richten.

Ik laat hier Philips en Sonos trouwens volledig buiten beschouwing, en bewust, want mijn oren kunnen geen Philips verdragen en Sonos kan geen moderne surroundformaten decoderen (en ik vind hun speakers ook weinig indrukwekkend).

• boudwerter
Oke, dank voor je reactie. Dit betekent dat je bijvoorbeeld met de Teufel Raumfeld in combinatie met wireless sub, centerspeaker en speakers een surround ervaring kan creëeren? De boxen voor de Raumfeld op de Teufel website zijn namelijk allemaal stereo. Ik weet niet of dit dan uitmaakt...

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 22:25
Je "misbruikt" dan eigenlijk de multi-roomfunctie om 2x2 stereokanalen te creëren.
Ik stel het me ongeveer zo voor:
- 2x Raumfeld Connector, analoog aangesloten op pre-outs (1 paar op fronts, 1 paar op rears) van je receiver.
- 4x Raumfeld speaker, 1 paar op Connector 1, 1 paar op Connector 2.
- Center bedraad aangesloten
- Draadloze sub van willekeurig merk welke waarschijnlijk een eigen transmitter heeft, aangesloten op sub-out.

Wel een enigszins bewerkelijke setup dus, maar het zou kunnen werken :P
Je hebt wel een receiver nodig met pre-outs voor zowel de fronts als de rears.

[ Voor 7% gewijzigd door Solarsparc op 30-10-2014 03:40 ]

Pagina: 1