404 Signature not found
Het was de microswitch met dat vaantje eraan, de microswitch zat nog maar met 1 schroef vast ipv twee. Daardoor werd de schakelaar niet ver genoeg ingedrukt.
De relais hoorde je toen ook duidelijk *BAM* toen de lampen aansprongen.
Nu draait alles dus weer als een tierelier, en dat zonder uitgefikte stopcontacten hopelijk

Meterkast is nu ook helemaal afgerond:

De groep met de witte 'X' erop is niet meer in gebruik (bovenkant automaat zitten geen draden meer, onderkant ook niet). Is reserve voor later
[ Voor 51% gewijzigd door ThinkPad op 30-11-2014 15:35 ]
Ik ben nog even in de warThinkPadd schreef op zondag 30 november 2014 @ 15:28:
Meterkast is nu ook helemaal afgerond:
[afbeelding]
proficiat iig
GoeieValHallASW schreef op zondag 30 november 2014 @ 16:16:
[...]
Ik ben nog even in de warbij groep 5 staat 'BEL', wat mij doet vermoeden dat je bel onder die groep hoort, maar je hebt de beltrafo '6' genoemd. Vervolgens staat er op de 2e ALS 'groepen 1 t/m 4 + 6', wat doet vermoeden dat je bel toch op een andere fase zit aangesloten...
als ik het goed zie is dat groep 8
[ Voor 19% gewijzigd door ruzzel op 06-12-2014 23:59 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Als je het goeie gereedschap hebt (VDE schroevendraaiers, geïsoleerde handschoenen enz.) en weet wat je doet, dan is het helemaal niet zo moeilijk om dat soort dingen onder spanning te doen.Xander schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 17:39:
Heb je trouwens een hoofdschakelaar (apart kastje onder deze kast op de foto)? Of kijken we nu direct tegen de draden uit het meterbord aan? Een hoofdschakelaar is tegenwoordig ook verplicht (zie het verhaaltje hierboven om te bepalen of je het nu zou moeten aanpassen). Maar behalve dat... als je geen hoofdschakelaar hebt dan wordt het tricky om die aardlekschakelaar te vervangen of om er één bij te plaatsen. Is wel prettig als je dat soort werk niet onder spanning hoeft te doen.
Heb je die 4 draden van de hoofdschakelaar (werkschakelaar) er eenmaal in zitten, dan is de rest natuurlijk kinderspel.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Je kickt een topic van drie jaar oud voor zo'n opmerking? Doe maar niet.
[ Voor 84% gewijzigd door Rone op 08-10-2017 15:52 ]