Wat heb ik nodig om zonnebank (4200W) veilig aan te sluiten?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
fish schreef op zondag 30 november 2014 @ 13:17:
maar duw wel goed en niet halfzacht, schrik niet als er een tweede relais meekomt
even proefduwen met de stroom er af :7

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Hij doet het! :D

Het was de microswitch met dat vaantje eraan, de microswitch zat nog maar met 1 schroef vast ipv twee. Daardoor werd de schakelaar niet ver genoeg ingedrukt.

De relais hoorde je toen ook duidelijk *BAM* toen de lampen aansprongen.

Nu draait alles dus weer als een tierelier, en dat zonder uitgefikte stopcontacten hopelijk *O*

Meterkast is nu ook helemaal afgerond:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NpsvZqET0qCiR8OgQANVb6Vk/full.jpg

De groep met de witte 'X' erop is niet meer in gebruik (bovenkant automaat zitten geen draden meer, onderkant ook niet). Is reserve voor later :) Op die groep zaten maar 2 stopcontacten, waar we nooit wat op aansluiten. Die zit nu bij de groep van de magnetron op, automaat nr. 7

[ Voor 51% gewijzigd door ThinkPad op 30-11-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
:7 nu kunnen ze weer lekker zonnebakken :D

fijn dat het iets simpels was

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ja, is voor m'n vader ook wel mooi, die was al flink chagrijnig haha. Bijna €300 tegen de meterkast aangegooid en nog steeds geen werkende zonnebank :') Gelukkig werkt het nu inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 30 november 2014 @ 15:28:
Meterkast is nu ook helemaal afgerond:
[afbeelding]
Ik ben nog even in de war ;) bij groep 5 staat 'BEL', wat mij doet vermoeden dat je bel onder die groep hoort, maar je hebt de beltrafo '6' genoemd. Vervolgens staat er op de 2e ALS 'groepen 1 t/m 4 + 6', wat doet vermoeden dat je bel toch op een andere fase zit aangesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en neem een kleiner fontje :P. dan is dat ook weer netjes,

proficiat iig

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
ValHallASW schreef op zondag 30 november 2014 @ 16:16:
[...]

Ik ben nog even in de war ;) bij groep 5 staat 'BEL', wat mij doet vermoeden dat je bel onder die groep hoort, maar je hebt de beltrafo '6' genoemd. Vervolgens staat er op de 2e ALS 'groepen 1 t/m 4 + 6', wat doet vermoeden dat je bel toch op een andere fase zit aangesloten...
Goeie :D De bel zit bij 4 of 5 aangesloten, weet het zo even niet uit m'n hoofd. Zal dat nog even checken en aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09 17:42
automaat met verkeerde schroefje ook vervangen, dit gaat meestal niet lang goed.

als ik het goed zie is dat groep 8

[ Voor 19% gewijzigd door ruzzel op 06-12-2014 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Nee, maar het is een huis uit 1995 en in al die tijd nooit problemen mee geweest. En ik heb aan alle draden getrokken om te voelen of ze goed vast zaten na montage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09 18:58
Zou schroefje van de niet gebruikte automaat gebruiken. Is ook ander materiaal (brons?) dan originele boutje.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 22:06

Stoney3K

Flatsehats!

Xander schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 17:39:
Heb je trouwens een hoofdschakelaar (apart kastje onder deze kast op de foto)? Of kijken we nu direct tegen de draden uit het meterbord aan? Een hoofdschakelaar is tegenwoordig ook verplicht (zie het verhaaltje hierboven om te bepalen of je het nu zou moeten aanpassen ;)). Maar behalve dat... als je geen hoofdschakelaar hebt dan wordt het tricky om die aardlekschakelaar te vervangen of om er één bij te plaatsen. Is wel prettig als je dat soort werk niet onder spanning hoeft te doen. ;)
Als je het goeie gereedschap hebt (VDE schroevendraaiers, geïsoleerde handschoenen enz.) en weet wat je doet, dan is het helemaal niet zo moeilijk om dat soort dingen onder spanning te doen.

Heb je die 4 draden van de hoofdschakelaar (werkschakelaar) er eenmaal in zitten, dan is de rest natuurlijk kinderspel.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:49
*knip*

Je kickt een topic van drie jaar oud voor zo'n opmerking? Doe maar niet.

[ Voor 84% gewijzigd door Rone op 08-10-2017 15:52 ]

Pagina: 1 2 Laatste