Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand bevestigen dat het laatste cijfer van deze meter wel degelijk het komma getal is.
Daar er een schaalverdeling is aangebracht ga ik er dus vanuit dat mijn tellerstand 9805,8 KW is en niet 98058KW.
Dat zou mij ook logisch lijken daar ik anders sinds mijn verhuis op een maandje tijd +- 150 kw zou hebben verbruik met enkel een computertje dat +- 40 uur per week aanstaat en zuinige frigo en een 1 keer per week koken voor 30 minuten...

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/AsEeL/IMAG0004.jpg

Mijn leverancier echter stelt dat ik een tienvoud per maand zou verbruiken gebaseerd op de vorige eigenaars van dit huis.

sry voor grote foto maar ik heb geen software om dit te verkleinen.
(iemand gratis software?)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2014 10:34 ]

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

5 kWh per dag is niet extreem veel, 0,5 kWh wel extreem weinig.
8 uur een PC+monitor van 125W totaal aan is al 1kWh.
Ik denk dat de leverancier gelijk heeft.
Misschien dat er ook nog een circulatiepomp loopt?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik heb geen verstand van die dingen, maar logischerwijze zou ik denken dat het wel hele kWh's zijn.
Dat baseer ik mij op de streepjes naast de rechter 8. Aan de hand van die streepjes kun je de achter de komma uitlezen. 98058,3 zou het dan worden.
Proton_ schreef op zondag 09 november 2014 @ 10:52:
5 kWh per dag is niet extreem veel, 0,5 kWh wel extreem weinig.
8 uur een PC+monitor van 125W totaal aan is al 1kWh.
Ik denk dat de leverancier gelijk heeft.
Misschien dat er ook nog een circulatiepomp loopt?
een zuinige frigo doet al snel 1kWh per dag, al ligt dat wel een beetje aan het formaat.
Samen met berekening van Proton heb je dan al 2kWh te pakken. Die 0,5 ga je dan sowieso al niet halen.

Heb je geen wasmachine? Verwarming? Kook je op electra of of gas?
Verlichting?

Ik ga er nu zeker van uit dat het hele kWh's zijn

[ Voor 57% gewijzigd door EWK op 09-11-2014 10:56 ]

Hoi!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee is geen komma getal dan zou het een andere kleur hebben of een komma in het display staan
er staat KwH

onderin staat ook 200 omwentelingen per kwh dus tel er een paar en kijk of de laatste digit accordingly mee verplaatst

een gemiddeld huishouden gebruikt 3500kwh dan is de meter in 3 jaar rond (volgens jouw)
wat vreemd zou zijn vooreen driefasenmeter waar meestal wat meer vermogen doorheen gaat3x10A is niet veel

[ Voor 30% gewijzigd door Fish op 09-11-2014 11:03 ]

Iperf

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 17:59
Alleen een computer van 150 Watt die 40/week aan staat is 26kWh per maand
En dat is dan een best zuinige kantoor PC. Mijn "mainstream game-pc" trekt al snel het dubbele.
Een (nieuwe) A++ koelkast gebruikt ook iets van 10kWh/maand. De gemiddelde in Nederland het dubbele.

Dus dat je maar 15kWh gebruikt lijkt me niet haalbaar.

TheS4ndm4n#1919

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25
150kWh is vrij normaal, dat verbruik ik ook per maand samen met m'n vriendin. Ik neem aan dat je 's avonds ook niet in het donker zit, verlichting tikt vaak ook al aardig aan als je onzuinige verlichting hebt hangen.

Foto's verkleinen kan met paint.net

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 09-11-2014 11:13 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Erg laag zelfs kan ik je vertellen

edit: @below aha .... :P

[ Voor 32% gewijzigd door Fish op 09-11-2014 11:16 ]

Iperf

• ThinkPad
Ik doe er dan ook aardig m'n best voor, ben niet voor niets mede-auteur van Serieus elektriciteit besparen ;)
En ik ben allergisch voor sluipverbruik >:)

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 09-11-2014 11:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt allen, dat maakt de zaken iets duidelijker.

Als ik het dus goed begrijp heb ik ongeveer 144kw/u verbruikt van 9 oktober tot 9 november.
Ik lees namelijk de meterstand af bij overdracht op 97915 en nu 98059 dus 144kw/u.

Ik gebruik enkel spaarlampen en probeer toestellen als haardroger, waterkoker, kookvuur heel beperkt te gebruiken. TV heb ik niet. (circulatiepomp voor warm water en brander (mazout) zitten hier ook in +- 24/7)

Dus 144kw/u * 12 maand = 1728kw/u waarbij mijn verbruik op 2000kw/u werd gerekend door maatschappij.
Dat zit dus vrij goed.

Tis een beetje fout van vorige eigenaar die op blad van overdracht 9791 heeft geschreven en dus laatste getal niet. Daardoor was ik in de war.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2014 13:28 ]

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:38
De leveranciers baseren hun voorschot maandbedrag op de afgelopen 3 of 5 (?) jaar dat daar iemand woonde.
Ik zelf kwam vorig jaar alleen in mijn huis wonen en zou een te hoog maandbedrag moeten betalen. Voor mij woonde een stel die veel verbruikten en niet op de kleintjes letten. Scheelt nog al.

• ThinkPad
Daarom een maandje of 2 a 3 bijhouden en dat 'uitmiddelen' naar een jaar en daar je voorschot op berekenen. Energieverbruik is bij mij vrij constant (~150kWh maand). Zeker als je de dure maanden zoals december/januari pakt als voorbeeld, en het verbruik van die maanden voor elke maand rekent dan kom je waarschijnlijk wel goed uit op jaarbasis.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 20:02

Tomatoman

Fulltime prutser

(jarig!)
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:23:
Als ik het dus goed begrijp heb ik ongeveer 144kw/u verbruikt van 9 oktober tot 9 november.
Ik lees namelijk de meterstand af bij overdracht op 97915 en nu 98059 dus 144kw/u.
Met de fantasieafkorting kw/u (kilowatt per uur?) maak je het er niet duidelijker op. Je bedoelt kWh oftewel kilowattuur: het aantal kilowatts maal het aantal uren. Rekenvoorbeeldje: als je pc permanent aan staat en gemiddeld 100 watt = 0,1 kilowatt aan vermogen vraagt, verbruik je in een etmaal 0,1 kilowatt x 24 uur = 2,4 kilowattuur = 2,4 kWh aan energie. In een maand verbruikt die pc 30 keer wat hij in een etmaal verbruikt: 72 kWh.

Uit dit rekenvoorbeeld kun je afleiden dat 150 kWh in een maand overeenkomt met verbruikers die tezamen gemiddeld 200 Watt opnemen. Overdag zit je daar ver onder, maar als je 's avonds een paar halogeenlampen aandoet zit je er al snel ver boven.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 10:33:
Op een windows pc:
<windows toets>+r en dan: mspaint [enter]
Zit er al in sinds windows 95 ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 20:56

ATS

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 10:33:

The Gimp natuurlijk.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:23:

circulatiepomp voor warm water en brander (mazout) zitten hier ook in +- 24/7
Dikke kans dat deze voor een moderne A-label pomp vervangen (~€150-200) je stroomverbruik nog eens halveert (als het niet meer is) zonder iets van comfortvermindering.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Tomatoman schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:55:
[...]

Met de fantasieafkorting kw/u (kilowatt per uur?)
Nee hoor niks geen fantasie afkorting. maar als hij dat echt gebruikt dan slaat zijn teller op hol
144kw/u verbruikt van 9 oktober tot 9 november.
dat is dus 365+31=399 dagen

dus 144Kw*24*399 = 2585520 Kwh = 2,6 GWh (gigawatt-uur) Waarom denk ik nu aan de delorian en flux capacitors.
(Gelukkig gaat de energie belasting flink omlaag bij de hogere afnames :X :P )

En als ik de meter was zou ik in zijn gezicht ontploffen op het moment dat er 3x220 ampere getrokken word.

:P

(licht overdereven post om het verschil tussen kWh en kW/u aan te duiden)

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 09-11-2014 22:31 ]

Iperf

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

fish schreef op zondag 09 november 2014 @ 22:30:
(licht overdereven post om het verschil tussen kWh en kW/u aan te duiden)
Ik denk eerlijk gezegd dat je alleen maar meer verwarring sticht. :| :/

★ What does that mean? ★

Verwijderd

Dag,

Misschien een domme vraag ik begrijp mijn meterstand niet, ik heb een vergelijkbare meter als deze.
Nu was mijn meterstand 9875(4)
en nu check ik de stand en staat hij op 1071(5) hoe moet ik dit nu zien? gaat het na de negen weer op 1 ofzo?

Wie o wie

Groet ;)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 17:59
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:11:
Dag,

Misschien een domme vraag ik begrijp mijn meterstand niet, ik heb een vergelijkbare meter als deze.
Nu was mijn meterstand 9875(4)
en nu check ik de stand en staat hij op 1071(5) hoe moet ik dit nu zien? gaat het na de negen weer op 1 ofzo?

Wie o wie

Groet ;)
Hij gaat na de 9 op 0

Dus eigenlijk is je meterstand 11071(5) (of 21071(5) of 31071(5) of 41071(5) enz)

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Maar wat is dan nu mijn verbruik? want er staat echt 10718 ? en voorheen dus 98754

sorry ik begrijp het nog niet echt

Verwijderd

of was het 09875 o jee dat lijkt mij meer logisch.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als er geen komma op de meter staat, het gehele getal.
Soms zijn er ook 2 kleuren zwart en rood, dan is het meestal het zwarte gedeelte, daartussen zal een komma staan

Iperf

Verwijderd

alles is zwart er staan geen komma s alleen t laatste getal verspringt heel langzaam ...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een gemiddeld gezin gebrukt zo'n 3500 kwh per jaar. als je erg zuinig bent, de helft ofzo.

je zal geen 20000 kwh gebruikt hebben vermoed ik, of je moeit een snackbar oid draaien ..

Iperf

Pagina: 1