[Idee] Duidelijkheid in forumgedeelte Computers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Probleemstelling:
Dagelijks zijn er erg veel misplaatste topics en topics die niet aan de regeltjes voldoen zoals opgesteld in het algemeen beleid of het plaatselijke beleid.

Hypothese:
Ik denk dat dit komt omdat er té veel informatie getoond wordt aan mensen en ze dan niet weten waar ze iets moeten posten en met welke regeltjes.

Voorbeeld:
Jantje wilt een nieuwe videokaart kopen.
Hij gaat naar forum en ziet daar videokaarten en beeldschermen, plaatst daar zijn topic.
Vervolgens gaat hij eens beter kijken en ziet hij dit staan:
VB beleid
VB FAQ
De grote tv-out FAQ
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)
* Windows 8 (of ander nieuw OS) drivers mini-FAQ + beleid *
Het algemeen beleid

Denk je dat jantje dit allemaal gaat doorlezen voordat hij een topic opent? Nee.

Overigens heeft jantje het "componenten aankoopadvies" subforum helemaal over het hoofd gezien want hij was op zoek naar een "videokaart" en dacht dat dat beter zou passen in het videokaarten gedeelte dan in het gedeelte waar mensen advies krijgen over de aankoop van "componenten".

Oplossing 1:
Hou het algemeen beleid, videokaarten en beeldschermen beleid, maar voeg aan het videokaarten en beeldschermenbeleid duidelijk alle andere "topics" zoals hierboven aangegeven toe. Wel met een inhoudsopgave en samenvatting. Mensen willen niet 5000 woorden lezen voordat ze een topic maken.

Oplossing 2:
Geef de mensen een keuzemenu. Dit kan een interactieve zijn maar ook één die gewoon goed gestructureerd is. In deze DM staan linkjes (voor de modjes/adjes): http://gathering.tweakers...ge/5849684/378992#5849684

Omdat het niet mogelijk is de bron uit DM's te halen (zou ik graag ook willen zien), kan ik het hier alleen maar als een screenshot posten.

Afbeeldingslocatie: http://snag.gy/hRRTC.jpg

Mijn vraag is, of het voor nieuwelingen niet makkelijker gemaakt kan worden om gebruik te maken van ons forum? De echte diehards weten wel hoe alles werkt, maar er is zo'n overvloed aan informatie dat het naar mijn mening goed is om hier even wat aandacht aan te besteden. Hoe je het ook went of keert, T.net is zo sterk vanwege zijn grote community. Als we het nou makkelijker maken voor nieuwe mensen om bij ons informatie te vragen/vinden dan zullen er meer mensen blijven hangen en uiteindelijk meer mensen naar de website komen.

Edit:
Ik weet dat de tekst die bij CSL staat niet klopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Frozen op 06-11-2014 12:46 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Hallo heren,

2 weken geleden heb ik dit topic aangemaakt maar nog geen reactie ontvangen. Uit het verleden weet ik dat jullie alles lezen, maar staat dit wel in het goede subforum?
Ik heb hem op aanraden van een HW mod hier geplaatst, echter denk ik dat hij beter in LA past.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmoKramer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 14:53
Het inrichten van de FAQ's ligt bij de mods/admins, daar kunnen we vanuit Product niet veel aan doen. Ik geef je suggestie iig door aan zeef.

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
Ik zet 'm even naar LA voor de discussie. Overigens ben ik het met je eens over de veelheid aan regeltjes, FAQ's, beleidstopics etc. etc. Dat moet minder en imho kan dat ook minder. Een eerste quick win zie ik bijvoorbeeld bij de forumnamen en beschrijvingen. Soms nog met een ;) vanwege vroeger, maar misschien beter om eens te herzien. Met "Aankoop videokaarten" en "Ervaring met videokaarten", is het onderscheid al een stuk duidelijker. :)

Iets anders waar we over denken zijn topicstarts ombouwen tot wiki's. Vaak zie je dat de informatie en ervaringen alweer eenstuk verder zijn in het topic, maar dat de TS achterblijft. Ook dat zou onze verdwaalde videokaartenkoper kunnen helpen.

Maar ik verzin in m'n eentje de oplossing niet. ;) Dus vandaar de (tijdelijke) move naar LA en de discussie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
zeef schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:39:
Ik zet 'm even naar LA voor de discussie. Overigens ben ik het met je eens over de veelheid aan regeltjes, FAQ's, beleidstopics etc. etc. Dat moet minder en imho kan dat ook minder. Een eerste quick win zie ik bijvoorbeeld bij de forumnamen en beschrijvingen. Soms nog met een ;) vanwege vroeger, maar misschien beter om eens te herzien. Met "Aankoop videokaarten" en "Ervaring met videokaarten", is het onderscheid al een stuk duidelijker. :)

Iets anders waar we over denken zijn topicstarts ombouwen tot wiki's. Vaak zie je dat de informatie en ervaringen alweer eenstuk verder zijn in het topic, maar dat de TS achterblijft. Ook dat zou onze verdwaalde videokaartenkoper kunnen helpen.

Maar ik verzin in m'n eentje de oplossing niet. ;) Dus vandaar de (tijdelijke) move naar LA en de discussie. :)
Het makkelijkste lijkt mij om een "aankoopsectie" te maken, en een "problemen/ervaringen" sectie. Die kunnen vervolgens beide weer onderverdeeld worden.

Aankoop:
CAA
DAA
LAA
MAA
etc.

Problemen ervaringen:
Computers
It pro
etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
Dat is een idee. Maar dat gaan we niet morgen invoeren. Dat heeft de nodige gevolgen voor indeling qua onderwerpen. Dus ik kijk er serieus naar, samen met de modjes. Maar hoe het verder gaat: geen voorspellingen van mijn kant. :)
Pagina: 1