Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-09 21:16
Nou als dat zo zou moeten lijkt me dat niet veilig... Ik word nogal moordlustig in geval van snurkende mensen. IMO is snurken gelijk aan terreur... terreur die met de wortel moet worden uitgeroeid.

De snurkende collega verdwijnt... nooit meer gezien.. nee geen idee waar hij is gebleven... gisteravond was ie er nog...

Uiteindelijk dient het een groter doel... de wereld vrijmaken van snurkers... wellicht is op deze manier zelfs de evolutie er mee gedient...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 14:23
Wat ik me af vraag je moet met 2 personen op werkbezoek 1 van de 2 weigert met 2e personen samen kamer te delen,
betekend dit dat allebei de personen dan moeten dokken ???
of alleen de persoon die weigert ?
dan kan je altijd nog zeggen collega weigert en we betalen samen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fokker5o
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-10-2022
Bij ons is het niet acceptabel, en zou voor een directe opstand zorgen.
Vastgelegd is minimaal een 4-sterren hotel, met wifi en ontbijt. Wil men daarvan afwijken dan zal daar een goede reden voor moeten zijn, bijvoorbeeld omdat het te ver weg is en dus praktische bezwaren oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Misschien een gek idee, maar wel eens nagedacht over Airbnb? Dan huur je een compleet appartament/huis voor 50-70 euro per dag (en +10-20 euro meer heb je twee slaapkamers of beter, tuin/balkon enz).

Daar heb je gewoon een volledige keuken tot je beschikking ook nog, dus kan je tenminste een fatsoenlijk ontbijtje maken. Of, zoals ik zou doen, toch lekker zelf koken. Want eigenwijs + gezonder ;-).

Ik gebruik regelmatig Airbnb in allerlei steden en heb dan een mooiere ruimte tot mijn beschikking dan een hotel. Internet, tv, airco...privé zwembad...zelfs een bubbelbad..alles. Je kunt t' zelf instellen bij je zoekwensen, inclusief een buurt die het dichtste bij een transporthub of je werkbestemming(en) ligt.

Meestal krijg je min of meer dezelfde 'kwaliteit' als een hotelkamer van c.a de dubbele prijs. Als je de recenties van een ruimte goed leest, voorkom je verder ook nog rumoerige buurten/buren/kamers (iets waar ik me altijd groen en geel aan erger bij hotels...de 'buren' of de straat er onder).

Verder kan je gewoon met CC betalen krijg je een normale factuur die volgens mij gewoon afboekbaar is. Iig de moeite van het overwegen waard. Zelfs als je baas je dwingt met z'n tween één woonruimte te delen is het ook een oplossing ; vanaf 60-70 euro heb je in de meeste steden appartamenten of huizen met meerdere slaapkamers. Ideaal toch ?

Enfin. Zoals je merkt niks dan positief (MITS!!! je alleen hosts kiest met minstens een handje vol recenties en je buurt goed uitkiest;). Heeft mij iig al vele honderden euro's bespaard en veel reisplezier opgeleverd. Nooit meer een hotel voor mij ;-)

edit: voorbeeldje toegevoegd van een kamer in Vigo, Spanje. Hartje centrum...een super luxe douche, keukentje en alle gemakken. 35 euro 8)7 (voor twee personen, in totaal!).

Afbeeldingslocatie: http://www.michaeldk.nl/upload/airbnb_vigo.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 11-11-2014 21:44 . Reden: referral link verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 19:35
Airbnb is prive een mooie optie, ben alleen bang dat declareren een grijs gebied is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
descon schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:17:
Airbnb is prive een mooie optie, ben alleen bang dat declareren een grijs gebied is.
Heb t' bij de belastingdienst gewoon gedeclareerd, maar weet niet hoe dat zit inderdaad naar een baas toe (ben zelfstandig ondernemertje).

in hun faq staat er dit :
Ga naar deze Veelgestelde Vraag als je aan je factuur bepaalde details wilt toevoegen, bijvoorbeeld voor een visumaanvraag of voor zakelijke declaraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-09 16:52
majic schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:18:
Misschien een gek idee, maar wel eens nagedacht over Airbnb? Dan huur je een compleet appartament/huis voor 50-70 euro per dag (en +10-20 euro meer heb je twee slaapkamers of beter, tuin/balkon enz).
AirBnb vind ik prive top, maar zakelijk niet:

- Vlak van te voren iets vinden is ondoenbaar
- Weinig appartementen in zakencentra
- Veel minder flexibel met in/uitchecken
- En 50-70 euro, ja ergens in zuid Spanje buiten het seizoen misschien en zonder extra kosten mee te rekenen, maar bijv. in Londen in de buurt van Canary Wharf (waar ik vorige week was), betaal je ook gewoon min. 200 euro per nacht. Dan is het Mariott net zo duur. (Bijv. https://www.airbnb.nl/roo...out=30%2F11%2F2014&s=wek5, 1 bedroom, incl. alle kosten 227 euro per nacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
creator1988 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 01:29:
[...]

AirBnb vind ik prive top, maar zakelijk niet:

- Vlak van te voren iets vinden is ondoenbaar
- Weinig appartementen in zakencentra
- Veel minder flexibel met in/uitchecken
- En 50-70 euro, ja ergens in zuid Spanje buiten het seizoen misschien en zonder extra kosten mee te rekenen, maar bijv. in Londen in de buurt van Canary Wharf (waar ik vorige week was), betaal je ook gewoon min. 200 euro per nacht. Dan is het Mariott net zo duur. (Bijv. https://www.airbnb.nl/roo...out=30%2F11%2F2014&s=wek5, 1 bedroom, incl. alle kosten 227 euro per nacht)
Ik heb uiteraard geen specifieke kennis van exclusieve zakendistricten, maar ik heb gewoon in Barcelona en Santiago de Compostela geboekt in Augustus = Hoogseizoen. Prijzen waren zeer fair (40-45 euro voor 2 personen). Misschien dat de buurten die ik fijn vind (centraal gelegen maar niet te druk, dichtbij metro/tram/trein) niet ideaal zijn voor jou?

Verder nu ook weer 3 dagen rome tussen kerst en oud-en-nieuw voor 5 tientjes per nacht, in Roine xx testiacco. Wat toch behoorlijk centraal is.

Wel is het zo dat inderdaad hoe korter je van te voren boekt hoe minder er beschikbaar is en hoe duurder het wordt, maar dat is bji hotels niet anders.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Maar dan heb je geen schoonmaak, roomservice en minibar?

Ook *wil* ik niet zelf koken als ik een paar dagen voor de baas aan de slag ben; eten inslaan, koken, afwassen kost veel tijd. Werkgever geeft me een bedrag voor maaltijden en daar kan ik prima van rondkomen. Waarom zou ik rond gaan lopen knoeien?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• majic
Boudewijn schreef op donderdag 13 november 2014 @ 02:56:
Maar dan heb je geen schoonmaak, roomservice en minibar?

Ook *wil* ik niet zelf koken als ik een paar dagen voor de baas aan de slag ben; eten inslaan, koken, afwassen kost veel tijd. Werkgever geeft me een bedrag voor maaltijden en daar kan ik prima van rondkomen. Waarom zou ik rond gaan lopen knoeien?
Dit topic gaat over iemand die z'n kamer niet wil delen met een ander. En dus waarschijnlijk een baas die over de hogen kosten valt boven zich heeft. Ik bied een oplossing. Roomservice zal denkelijk bij de topicstarter sowieso geen optie zijn ivm de kosten.

Een minibar en roomservice zijn dingen die je thuis ook niet hebt en dus absoluut niet noodzakelijk om een prettig verblijf te hebben. Gewoon buiten de deur eten/declareren lijkt me. Het is maar waar je naar op zoek bent maar ik heb in de jaren dat ik in hotels zat nooit gebruik gemaakt van roomservice, en slechts één keer de minibar (want er stond zowaar een fles water in, ipv alcohol).

Veel Airbnb ruimtes hebben gewoon al koffie, suiker, water en wat versnaperingen staan overigens! Maar t' het is geen 1:1 kopie van een luxe hotelkamer natuurlijk ! :)

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
AirBnB zou ik nooit doen als zakenreiziger vanwege de onvoorspelbaarheid. Mijn type zakenreis is voornamelijk gericht op 2 dagen vergaderen, uit eten, zoveel mogelijk slapen in 1 of 2 nachten en weer naar huis. Geen tijd dus om ontbijt te maken of inkopen te doen, tenzij er tussen de verblijfplaats en kantoor een ontbijttentje zit. (in London neem ik meestal geen ontbijt van 20 pond bij mijn kamer, maar koop ik eerder iets bij EAT of Nero voor 10 pond).

Ik heb wel een keer 2 weken achter elkaar in London gezeten op een mini-projectje. Toen heb ik juist wel op een appartementje met keuken gezeten. Want daar had ik gewoon mijn avond, tijd en zin om langs de Saintbury's te gaan en mijn eigen hachje te kopen en te koken. Dat doe ik dan weer liever dan iedere avond sushi af te halen of alleen in een restaurant te zitten.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
majic schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:54:
Dit topic gaat over iemand die z'n kamer niet wil delen met een ander. En dus waarschijnlijk een baas die over de hogen kosten valt boven zich heeft. Ik bied een oplossing. Roomservice zal denkelijk bij de topicstarter sowieso geen optie zijn ivm de kosten.
Ondertussen lijkt het wat overgewaaid te zijn. Van wat ik via-via heb opgevangen heeft uiteindelijk iedereen gewoon een eigen hotelkamer gehad, zoals gebruikelijk, zonder zelf te hoeven betalen.

Ofwel, ik gok dat iemand een proefballonnetje heeft opgelaten om eens te kijken of er bezuinigd kon worden.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:28
vanaalten schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:54:
[...]

Ondertussen lijkt het wat overgewaaid te zijn. Van wat ik via-via heb opgevangen heeft uiteindelijk iedereen gewoon een eigen hotelkamer gehad, zoals gebruikelijk, zonder zelf te hoeven betalen.

Ofwel, ik gok dat iemand een proefballonnetje heeft opgelaten om eens te kijken of er bezuinigd kon worden.
Goed om te lezen dat het niet door is gegaan. Er wordt idd vaak iets te rooskleurig gedacht over dienstreizen. Tuurlijk zit er soms een tripje bij waarbij je tijd hebt om wat te bekijken, maar meestal is dat gewoon niet het geval en zit je vol in meetings tot 's avonds laat en heb je weinig vrije tijd. Zo moet ik regelmatig naar Helsinki en dat is vaak een avondvlucht, hotel inchecken rond 23:30, slapen, meetings tot 18:00, restaurant, slapen, meetings tot 14:00 en vliegtuig weer in. Dan heb je dus echt weinig tot geen tijd om iets te doen/zien.

Aan de andere kant heb ik ook een keer een trip naar Hong Kong gehad van een week, kwam al op zondagochtend aan en had pas eerste meetings op dinsdag (vanwege andere collega's die wat later aankwamen). Toen was er nog genoeg tijd voor sightseeing en 's avonds ook om wat leuke dingen te doen gedurende de hele week. Maar dat zijn echt de uitzonderingen

• gijoy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 19:08
Het hangt ook wel heel af van het soort reis, bij een werkreis waarbij je gewoon werkt en voor je baas een hoop geld binnen staat te harken vind ik het absurd om te vragen als werkgever. Erg slechte manier om het rendement te verhogen.
Maar zoals bij conferenties waarbij de opbrengst in mijn branche heel indirect is en de open bar feestjes 's avonds een zeer centraal thema vormen deel ik regelmatig de kamer met een werknemer (uiteraard twin beds), daar heb ik ook nooit klachten over gehoord. Het scheelt natuurlijk ook wel wat voor soort organisatie het is. Een conferentie duurt doorgaans maar een paar dagen en eigenlijk ben je amper op je hotelkamer, zo even tussen de conferentie en het diner in misschien om je mail etc te checken en even op te laden. Je wilt ook gewoon in het hotel zitten waar een conferentie is of die als conferentiehotel is aangewezen i.v.m. netwerken en die zijn doorgaans snel rond de €200 per nacht. Mocht iemand er moeite mee hebben dan zou ik aanbieden om voor €100,- zelf maar wat te zoeken, waarbij je dus in een zeer matig hotel terecht komt wil je op een beetje goede locatie zitten.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:24

Stoney3K

Flatsehats!

mashell schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:22:
Bij ons is tijdens zakenreizen zoiets onbestaanbaar. Van familieleden begreep ik dat bij montagewerkzaamheden (het wordt dat "in kost" genoemd) juist heel normaal is.
Hier ook montage/inregelwerker, en ik heb duidelijk aangegeven dat het voor mij niet bespreekbaar is om met iemand een kamer te delen.

Als ik elke dag diensten van >12 uur draai en dus pas om 11 uur op mijn hotelkamer ben, terwijl ik de volgende ochtend wel weer om 07:00 bij de klant wordt verwacht, dan wil ik maar één ding doen: SLAPEN. En dat doe ik het liefste op een plek waar het rustig, donker en stil is en waar er niemand op mijn vingers kijkt.

Bij ons in het bedrijf is het ook zo dat we op het laatste moment (soms als je al op lokatie bent) te horen krijgt waar je hotel is. Niet mee eens? Pech, dan slaap je maar op straat of je betaalt het zelf...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
gijoy schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:59:
Het hangt ook wel heel af van het soort reis, bij een werkreis waarbij je gewoon werkt en voor je baas een hoop geld binnen staat te harken vind ik het absurd om te vragen als werkgever. Erg slechte manier om het rendement te verhogen.
Dat vraag ik me wel eens af... Betekent zo'n dienstreis lekker cashen voor de baas? En is dat een voor zich zelf sprekend gegeven?
Voor de betrokkenen is het ondanks symbolisch geklaag natuurlijk heel leuk om te doen, anders deed je het niet, toch?
Doen bedrijven onderzoek naar wat het oplevert?
Verder is het slecht voor het milieu, al dat gereis van A naar B en weer terug.

Ook signaleer ik dat de hotelkamer een aanzienlijk aantal sterren moet hebben en er wordt achteloos gesproken over honderden euro's per nacht, waar de betrokkenen niet aan zouden durven denken als ze het zelf zouden moeten betalen. M.a.w. andermans geld geeft makkelijker uit.

Sorry voor dit dwarse tegengeluid.

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Bart2005 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:23:
[...]

Dat vraag ik me wel eens af... Betekent zo'n dienstreis lekker cashen voor de baas? En is dat een voor zich zelf sprekend gegeven?
Voor de betrokkenen is het ondanks symbolisch geklaag natuurlijk heel leuk om te doen, anders deed je het niet, toch?

Ook signaleer ik dat de hotelkamer een aanzienlijk aantal sterren moet hebben en er wordt achteloos gesproken over honderden euro's per nacht, waar de betrokkenen niet aan zouden durven denken als ze het zelf zouden moeten betalen. M.a.w. andermans geld geeft makkelijker uit.

:-(
Wel eens een maand in het buitenland gezeten voor je baas?
Zelfs het meest luxe hotel van €200-300 per nacht is bij lange na niet zo comfortabel als mijn eigen huisje. Laat staan dat je geen sociaal leven hebt, elke dag 10-12uur met werk bezig bent en daarna gaat eten met klant/collega's... Het is geen vakantie maar hard werken waarbij er veel meer gevraagd wordt van je dan normaal.

Beide partijen moeten redelijk blijven, en een kamer delen vind ik niet redelijk. Wat zou jij zeggen als je baas opeens zegt dat een collega twee weken bij jou in moet komen wonen?....

Ctrl+k

• Bart2005
Ja, wel langer ook. En dan verbleef ik meestal in het YMCA te Hong Kong. Een kamer kostte 60 HK$, en die was toen een kwartje in guldens, dus 15 gulden per dag (7 euro :)) . Dat was overigens een 3-persoons kamer waar wij i.d.d. met 3 collega's verbleven. Het lijkt misschien een beetje op "opa vertelt" maar het is echt waar en nog niet eens zo lang geleden. Het bedrijf had op een verstandige manier de hand op de knip.

Dat geld wat die reisjes kosten moet ergens verdiend worden en is het is volgens mij niet de regel dat er steevast geld "binnengeharkt" wordt. Er is natuurlijk wel onderscheid te maken tussen dat je er "echt" werk gaat doen (zoals monteurs) en de meer "luxe" (waarvan het doel niet geheel duidelijk is) reisjes.

En verder begrijp ik dat je het liever niet doet, maar het toch doet. Tegen je zin, en dat is jammer.

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Bart2005 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:17:
Ja, wel langer ook. En dan verbleef ik meestal in het YMCA te Hong Kong. Een kamer kostte 60 HK$, en die was toen een kwartje in guldens, dus 15 gulden per dag (7 euro :)) . Dat was overigens een 3-persoons kamer waar wij i.d.d. met 3 collega's verbleven. Het lijkt misschien een beetje op "opa vertelt" maar het is echt waar en nog niet eens zo lang geleden. Het bedrijf had op een verstandige manier de hand op de knip.

Dat geld wat die reisjes kosten moet ergens verdiend worden en is het is volgens mij niet de regel dat er steevast geld "binnengeharkt" wordt. Er is natuurlijk wel onderscheid te maken tussen dat je er "echt" werk gaat doen (zoals monteurs) en de meer "luxe" (waarvan het doel niet geheel duidelijk is) reisjes.

En verder begrijp ik dat je het liever niet doet, maar het toch doet. Tegen je zin, en dat is jammer.
Met twee andere collega's op een kamer slapen? Dus 24uur per dag met collega's langer dan een maand? 8)7
Nou, ik en veel anderen zouden daar niet blij van worden. Ik reis met veel plezier, en haal energie uit mijn werk. Maar als ik word gedwongen om na het werk te gaan slapen met collega's...uhm dan zou me de zin snel vergaan. Je baas is €40.000-€80.000 ofzo aan je kwijt per jaar, als hij dan gaan bezuinigen op een paar % daarvan vraag ik me serieus af of dat het wel waard is gezien de mogelijke frustratie/ruzies als je mensen 24uur per dag met elkaar opzadelt. Niet investeren in het welzijn en geestesgezindheid van je personeel is iets anders dan 'hand op de knip' imo.

Maarjah, het zal wel een andere bedrijfscultuur zijn. Ik ben in ieder geval blij dat dat bij ons absoluut niet aan de orde is.

Ctrl+k

• Bart2005
Ik heb er niks negatiefs aan overgehouden denk ik.

Maar mijn punt is dat men het idee heeft dat je (niet perse jij) met die reisjes pure winst oplevert voor het bedrijf en dat je daarom exorbitante eisen kunt stellen. Ik denk dat dit niet zo is en het klinkt een beetje verwend allemaal.

[ Voor 16% gewijzigd door Bart2005 op 13-11-2014 23:18 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bart2005 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 23:12:
Ik heb er niks negatiefs aan overgehouden denk ik.

Maar mijn punt is dat men het idee heeft dat je (niet perse jij) met die reisjes pure winst oplevert voor het bedrijf en dat je daarom exorbitante eisen kunt stellen. Ik denk dat dit niet zo is en het klinkt een beetje verwend allemaal. Dromen als een reus, presteren als een dwerg, dat gevoel heb ik bij dit topic.
Is uiteraard niet persoonlijk bedoeld.
Exorbitant? Een eigen kamer lijkt mij verre van exorbitant. En een goede kamer met goed ontbijt ook niet. Als zo'n reis niet genoeg oplevert om zo'n kamer te kunnen betalen moet die reis gewoon niet gemaakt worden.
Maar als jij het accepteert in een YMCA gestopt te worden laat dat misschien toch wel een verschil in achtergrond zien. Hier gaat het echt om zakenreizen waarbij iemand om zijn kennis en kunde nodig is op een andere locatie en diezelfde kennis en kunde niet makkelijk lokaal te vinden is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Bart2005 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:23:
In ons geval: zeker niet. Ik zit niet in de verkoop, ik zit in de ontwikkeltak, projecten voor produktontwikkeling waarbij een project zomaar twee jaar kan duren. En dan is het soms nodig om te overleggen met collega's in het buitenland die aan hetzelfde project werken. Kan natuurlijk telefonisch, maar soms is het gewoon een stuk produktiever om een hele dag bij elkaar te zitten, dat praat gewoon een heel stuk makkelijker en vlotter. Ook levert het een veel betere samenwerking op als je elkaar gewoon eens live als mens ontmoet hebt - dat bereik je niet met telefoongesprekken.

Dus wat levert dat voor de baas op? Da's niet te berekenen. Stel dat je een dag vergaderen per telefoon zou doen - gaat dat dan ook in eenzelfde dag? Denk ik niet - laten we dat voor het gemak eens verdubbelen, ik denk dat ik er dan niet ver naast zit. En met een beetje uurloon heb je een hotelkamer er dan al heel snel uit en zou dat voor de werkgever zomaar wat honderden euro's winst opleveren.
Echter: op een miljoenenbudget voor een beetje projekt stelt dat natuurlijk niets voor.

Waar het dus echt om gaat is wat ik al schreef: samenwerking wordt echt veel beter als je elkaar af en toe eens live ontmoet. Dat iemand verandert van "die stem aan de telefoon" naar een mense met wie goed te praten valt. Dat kan zomaar het verschil maken tussen een soepele of stroeve samenwerking, projekt op tijd afronden of maanden vertraging oplopen. En DAT is wel heel veel winst.
Bullshit.
Vier uur opstaan, vijf uur in de auto naar Dusseldorf, half acht vliegtuig naar Hamburg, half negen aankomen op het vliegveld, tussen negen en half tien aankomen in een vergaderkamer waar je tot zes uur sufgepraat wordt. Zeven uur nog even aanschuiven in een restaurant - en ja, dat kan inderdaad nog best gezellig zijn - en blij zijn dat je om tien uur in je hotel bent met wat rust om je heen.

Volgende dag om negen uur weer dat vergaderhok in, om vier uur stoppen en terug naar het vliegveld. Met wat geluk kom je 's-avonds om tien uur thuis.

Nuttig? Ja, meestal wel.
Leuk? Mwah, er zitten leuke kanten aan, maar het vreet energie, je wordt twee dagen door de klok geleefd.

Er zullen vast mensen zijn die dat voor hun lol doen, maar ik ben techneut: geef mij een rustige werkplek, computer, technische uitdagingen en laat mij met rust tot ik klaar ben, DAN voel ik mij het plezierigst. Dienstreizen horen er helaas bij.
Vast niet, het is - denk ik - soms heel moeilijk om daar een bedrag aan te koppelen. De winst is vaak niet direct een geldbedrag maar betere samenwerking.
Oh, dat zeker ook, maar dat staat er los van:
M'n werkgever wil liever niet dat er onnodig gereisd wordt;
Ik wil ook liever niet reizen.
Het is helaas soms nuttig of noodzakelijk. En dan komt milieu op de 2e plek (als we er sowieso over na zouden denken)
Ik geloof dat een hotelkamer in Hamburg de laatste keer 120 euro per nacht was. Voor een redelijk standaard kamer van Holiday Inn. Niet bijzonder, niet heel luxe, te korte dekbedden, krappe badkamer. Maar daar heb ik geen problemen mee, ik hoef voor die paar nachten dat dat nodig is geen luxere kamer. En ja: voor m'n zomervakanties geef ik vergelijkbare bedragen uit, een hotel in Como, Italie, is ook niet goedkoop. :)
Niets mis mee, prima vragen verder.
Enige is dat je het hebt over "symbolisch klagen" door werknemers. Ik ken geen collega's die graag op reis gaan, dus dat symbolische herken ik niet. Dus OF jij vindt het wel leuk om te reizen (en vindt ons dus aanstellers), OF je hebt zelf weinig ervaring met dit soort tijdbestedingen.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik ga graag op reis, maar het is zwaar. Daar staat tegenover dat ik nuttig werk kan doen, en dat maakt het de moeite waard. Een paar dagen thuis zitten is makkelijker/relaxter. Minder tijdsdruk en minder continu door moeten knallen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Pagina: 1 2 Laatste