• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Misschien een gek idee, maar wel eens nagedacht over Airbnb? Dan huur je een compleet appartament/huis voor 50-70 euro per dag (en +10-20 euro meer heb je twee slaapkamers of beter, tuin/balkon enz).

Daar heb je gewoon een volledige keuken tot je beschikking ook nog, dus kan je tenminste een fatsoenlijk ontbijtje maken. Of, zoals ik zou doen, toch lekker zelf koken. Want eigenwijs + gezonder ;-).

Ik gebruik regelmatig Airbnb in allerlei steden en heb dan een mooiere ruimte tot mijn beschikking dan een hotel. Internet, tv, airco...privé zwembad...zelfs een bubbelbad..alles. Je kunt t' zelf instellen bij je zoekwensen, inclusief een buurt die het dichtste bij een transporthub of je werkbestemming(en) ligt.

Meestal krijg je min of meer dezelfde 'kwaliteit' als een hotelkamer van c.a de dubbele prijs. Als je de recenties van een ruimte goed leest, voorkom je verder ook nog rumoerige buurten/buren/kamers (iets waar ik me altijd groen en geel aan erger bij hotels...de 'buren' of de straat er onder).

Verder kan je gewoon met CC betalen krijg je een normale factuur die volgens mij gewoon afboekbaar is. Iig de moeite van het overwegen waard. Zelfs als je baas je dwingt met z'n tween één woonruimte te delen is het ook een oplossing ; vanaf 60-70 euro heb je in de meeste steden appartamenten of huizen met meerdere slaapkamers. Ideaal toch ?

Enfin. Zoals je merkt niks dan positief (MITS!!! je alleen hosts kiest met minstens een handje vol recenties en je buurt goed uitkiest;). Heeft mij iig al vele honderden euro's bespaard en veel reisplezier opgeleverd. Nooit meer een hotel voor mij ;-)

edit: voorbeeldje toegevoegd van een kamer in Vigo, Spanje. Hartje centrum...een super luxe douche, keukentje en alle gemakken. 35 euro 8)7 (voor twee personen, in totaal!).

Afbeeldingslocatie: http://www.michaeldk.nl/upload/airbnb_vigo.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 11-11-2014 21:44 . Reden: referral link verwijderd ]

Pagina: 1