Gomez12 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 18:30:
[...]
Heerlijke stemmingsmakerij weer... Wat wil je daarmee bereiken? Ik kan er namelijk niets voor bedenken.
Wat er in de 2 topics gezegd is (in het kort)
- Er is een link geplaatst
- De eigenaar van de site heeft op vriendelijke correcte manier gevraagd of t.net eens naar het overlast kan kijken van de volgende ips en ik lees nergens dat er eisen oid gesteld worden of iets anders wat je kan associeren met "hoge poten".
- T.net heeft een mededeling in het topic geplaatst dat deze melding is binnengekomen en dat er mogelijk maatregelen gaan volgen.
T.net zegt dus niet dat er mensen geband gaan worden, of dat er andere dingen gaan gebeuren. T.net geeft enkel een mededeling in een topic weer.
Wat ik er mee wil bereiken?
De modjes hier zeggen dat als iemand van een externe website zich meld bij T.net met een apache log waarin een hoop "inbraak" pogingen staan, en ik quote;
Wij krijgen klachten van het incassobureau over 'hackpogingen' op die site. Mocht er daadwerkelijk sprake zijn van hacken en ik een IP kunnen herleiden tot een van de deelnemers hier, dan ben je je account kwijt. Ook al ben je het niet eens met de handelwijze van dat bedrijf, je gaat niet lopen kutten met andermans site! Mensen die zich zelf melden voor ik ga matchen hebben daarvoor 24 uur de tijd. We kijken dan wel hoe we het afhandelen. Match ik je na die 24 uur, dan is het een permban!

Side note; Ook die mededeling is al aangepast.
Het gaat om een externe partij die hier op Tweakers besproken word vanwege zijn nogal "rare aanpak" van zaken. In dat topic word een link naar de desbetreffende website geplaats.
T.net is groot bezocht, dus het is vrijwel 100% zeker dat het verkeer naar die site op zijn minst vertienvoudigt is. Met andere woorden, 90% van de IP's in zijn Apache log zijn van T.net referers.
Gebruikers hier vinden het nogal vreemd (op zijn zachts gezegt), dat een Apache log van deze nogal rare op het randje bevindende externe partij, direct bovenstaande reactie opleverd van een modje.
Er word gezegt, dat een Apache log van deze externe partij toch zeker als "verdacht" moet worden gezien.
Er word gezegt, dat het voor deze persoon nogal makkelijk is om zelf inbraak pogingen te doen, de apache log te openen met notepad en willekeurige IP's van normaal bezoek (nogmaals: 90% kans dat het een T.net bezoeker is/was) over zijn eigen IP te copy&pasten.
Als dit dat gemeld word, word dat afgewimpeld met;
Er zijn (in theorie) 4294967296 ip adressen mogelijk. Hoe dubieus de bron ook is, hij kan niet bij onze gegevens. Als hij dus met een ip adres aankomt wat ook bij ons bekend is, dan is dat een kans van 1 op 4 miljard, of er is daadwerkelijk een verband.
Hij kan niet zomaar wat Tweakers een ban in de schoenen schuiven door IP's te raden; die moet hij daadwerkelijk uit zijn logs halen en dat maakt (bij een match) die bron helemaal niet dubieus.
Noemt zich dan ook nog server admin
Raden? niets raden!
Gebruikers hier zeggen dat, het van de zotte is dat je dus klaarblijkelijk tweakertje kan pesten door;
1) Een Wordpress site opzetten
2) Daar een dubieus verhaal bij verzinnen
3) Dat verhaal met de link hier plaatsen
4) Dat genoeg referers van T.net gebruikers oplevert.
5) Zelf dan wat hack pogingen doen
6) IP's van normale referers over die van de inbraak poging plakken
7) Dan zich melden bij Tweakers met die apache log.
Naar mijn mening is Tweakers gewoon een beetje raar bezig, Ze willen maar niet hard uitspreken dat ze fout zijn geweest om direct zo hard van stapel te lopen en direct met bans te dreigen. (bovenstaande quote komt bij mij toch zeer dreigend over).
Het zou ze sieren om gewoon te zeggen dat de melding met ban dreiging wat voorbarig en hard was.