Ik vind dit een interessante statement, want het ziet er naar uit dat Tweakers persoonsgegevens van derden heeft verwerkt, waarbij niet is gecontroleerd of er toestemming heeft plaatsgevonden van deze gebruikers. Zover ik kan oordelen (IANAL) heeft Tweakers verzaakt om dit te controleren en "omdat iemand anders het heeft gegeven" bestaat de illusie dat dit zomaar mag.zeef schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:22:
[...]
Inderdaad gaan we hier verder geen discussie over voeren. Volgens de WBP mag ik deze handelingen gewoon uitvoeren. Nogmaals, er wordt geen enkele informatie van Tweakers aan derden verstrekt. De derde partij heeft ons informatie gegeven waaronder de logs die pogingen tot binnendringen laten zien. Daarom kan en mag Tweakers handelen door accounts te blokkeren die tot de IP's waarvandaan de handelingen werden gepleegd herleid kunnen worden.
In het algemeen is een ip adres geen persoonsgeven, echter koppeld tweakers dit aan een account (persoon?) waardoor het wel degelijk persoonsgegevens betreft.
Hoe zit dit nu echt en had dit wel mogen gebeuren?
[ Voor 7% gewijzigd door Cardinal op 04-11-2014 11:01 ]