Zorgverzekering 2015 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:15

Zenix

BOE!

Ardana schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:39:
[...]

Zorgtoeslag krijgt een 100% gezonde persoon met een vergelijkbaar inkomen ook, dus dat is niet nuttig in de vergelijking. Het ging om de extra kosten die een chronisch zieke heeft.

De aanvullingen op het inkomen zijn allemaal zo goed als afgeschaft, evenals de aftrekbaarheid van de belastingen. Dan nog, van wat aftrekbaar is, krijgen ze uberhaupt maar +/- 30% terug, mits ze boven de grenzen uitkomen.

Daarnaast zijn ze veel tijd kwijt aan hun ziek-zijn, zowel wat betreft behandelingen, als aanpassingen in hun leven, als uitzoeken wat de juiste verzekeraar cq behandeling is. En als ze even niet goed gegokt hebben (bijv. ze hebben een nieuwe behandeling nodig die net niet in hun verzekering zit), kunnen ze dat vaak niet opvangen.

Nee, wat mij betreft heeft het niks meer met solidariteit te maken.
Klopt.

Wat mij vooral steekt is dat de basisverzekering elke keer verder wordt uitgekleed. Maar dat iemand die verslaafd is aan roken wel gewoon hulp krijgt vanuit de basisverzekering.
Bijvoorbeeld: paracetamol codeïne kost nu geld, maar gewone paracetamol met apart codeïne niet? Ik neem liever geen sterke pijnstillers en de combinatiepil van paracetamol met codeïne was ideaal voor mij. Zo heb ik vanuit mijn persoonlijke situatie nog wel meer voorbeelden van hulpmiddelen, maar dat hou ik liever privé.

[ Voor 27% gewijzigd door Zenix op 15-11-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Zenix schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 20:55:
Wat mij vooral steekt is dat de basisverzekering elke keer verder wordt uitgekleed. Maar dat iemand die verslaafd is aan roken wel gewoon hulp krijgt vanuit de basisverzekering.
Hulp bij stoppen met roken wordt niet meer vergoed hoor. Als je bedoelt dat mensen die roken wel behandeld worden voor medische aandoeningen: ja, inderdaad, en laten we dat alsjeblieft zo houden! Wat een verschikkelijke maatschappij als de verzekeringen bepalen wat je wel en niet mag. En eh... die grens schuift op. Af en toe een biertje, of wel eens een nachtje doorwerken, of een sport die gevaarlijker is dan de allersufste aerobicsoefeningen...
Gewoon goede basiszorg en niet teveel gezeur, en verder stuk minder gegoochel met cijfers. Dat hebben we nodig. En wellicht een boel integere beroepsbeoefenaars. Niet nog meer beperkingen en regeltjes en 'die wel en die niet' en verdeeldheid.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:23

Rudedadude

Maybe we were born to run

Richard schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:30:
[...]
Dat klanten van AnderZorg een Affiliate link kunnen aanmaken, waar ze voor iedere nieuwe AnderZorg klant E40 mogen verdelen.

Ze kunnen dan bijvoorbeeld kiezen: 0 euro voor zichzelf, 40 voor de nieuwe klant of 20 voor zichzelf, 20 voor nieuwe klant (en alle mogelijkheden er tussenin :) ).

Dus als je een beetje goed zoekt of rondvraagd, kun je 40 euro extra korting krijgen.
Dit zijn de zogeheten Socialshops. Ik heb er ooit 2 jaar geleden eentje geopend naar aanleiding van een voorganger van dit topic op tweakers en ik heb daarbij altijd gekozen voor 0 euro zelf houden en 40 euro voor de overstapper. Eerstje jaar zijn toen zo'n 50 mensen via mijn socialshop overgestapt. Vorig jaar is daarbij ingevoerd dat de persoon via wie wordt overgestapt (ik dus in het geval van mijn socialshop) zelf per aantal overstappers ook een beloning krijgt, los van de 40 euro bij overstappen. Ook vorig jaar zijn er overigens meer dan 50 personen overgestapt via mijn Socialshop. Een dergelijke beloning zit er waarschijnlijk ook dit jaar aan vast, ik heb de actievoorwaarden nog niet doorgelezen. Maar het is wel zo transparant om te noemen nu ik zo'n link plaats. Ik heb in mijn shop ook de mogelijkheid om met 40 euro over te stappen naar De Friesland toegevoegd. Basistarief e.d. is nog niet bekend, dus ik weet zelf nog geeneens of het zinvol is om bij Anderzorg te blijven al heb ik al jaren een basisverzekering met maximaal eigen risico). Als er een concurrent komt die de aankoop van hardloopschoenen opneemt in het basispakket stap ik over :+

*knip* Dat doen we dus niet

[ Voor 1% gewijzigd door Krisp op 17-11-2014 11:36 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 14:01

Bergie

Lekker belangrijk...

Waarvoor nog bedankt Rudedadude :) Heb er vorig jaar of 2 jaar geleden gebruik van mogen maken :)

Woensdag moeten alle tarieven bekend zijn toch? Ben benieuwd of het weer loont om over te stappen. Vind het altijd wel een leuke hobby zo aan het einde van het jaar een beetje puzzelen naar de goedkoopste verzekering

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Modbreak:Voor de helderheid: ook dit jaar zijn refferals niet toegestaan.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 11:32
GioStyle schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 15:09:
Bedankt voor je uitzetting.

Dus kortgezegd:

Optie 1 -> zalf smeren -> 90 euro per maand -> 100% vergoed.
Optie 2 -> injectie -> 15 euro per maand -> 10 euro vergoed -> 5 euro per maand uit eigen zak.
Optie 3 -> injectie -> 40 euro per maand -> 10 euro vergoed -> 30 euro per maand uit eigen zak.

Interessant..
Zeker intressant maar komt (helaas) ook voor in Nederland.
Ik kreeg 2 zalfjes voorgeschreven door mijn dokter:
1 á 20 euro of 1 á 10 euro.

Tussen deze kon ik kiezen, dus ik vroeg wat het verschil was. Er zaten wat verschillen tussen (echter beide waren in dit geval toepasbaar) maar feitelijk werd de 20 euro 100% vergoed, en de 10 euro niet.
Aangezien ik nog bij zijn lang zal ze leve niet aan mijn eigen risico zit (en daarnaast nog eens een vrijwillig ER heb) ben ik voor de 10 euro gegaan.

Maar het toonde mij dus wel aan dat er op deze manier gesjoemeld kan worden, een persoon die wél door zijn ER heen zou zijn zou uiteraard het zalfje van 20 euro kiezen.

En trouwens terecht... dat had ik namelijk in dat geval ook gedaan (ik kan hier wel de schijnheilige uithangen maar het is vrij simpel ;)). Maar helemaal lekker voelt het natuurlijk niet dat het op zo'n manier kan...

Nadeel van het huidige systeem zullen we maar zeggen...

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
En De Friesland is ook bekend:
Als allereerste ontvangt u de nieuwe zorgpremie van De Friesland Zorgverzekeraar voor 2015. De basisverzekering wordt € 101,95 per maand. De premie voor de restitutiepolis ‘Vrije Keus’ wordt € 106,50 per maand en de Online Verzorgd polis € 96,95 per maand in 2015. Uw eventuele collectieve korting is niet in deze premie meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ook de FBTO heeft de prijs bekend gemaakt.

De FBTO Zorgverzekering sluit u vanaf € 71,17 per maand
Voor de basisverzekering betaalt u bij FBTO € 92,00 per maand. Of € 71,17 als u kiest voor een maximaal vrijwillig eigen risico. En declareren? Dat doet u met de gratis FBTO declaratieapp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-05 12:22
Voor geïnteresseerden: http://zembla.vara.nl/seizoenen/2014/afleveringen/06-11-2014

Hoe zorgverzekeraars dure verzekerden zou proberen te weren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Anoniem: 35872 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:04:
Bij mij en mijn vrouw gaat het eigen risico op max.
Dan kijken welke zorgverzekeraars de regionale ziekenhuizen als contractor hebben.
Dan kijken welke de goedkoopste is..
Hoop niet boven de 130 euro uit te komen (Voor 2 pers.)
Iemand een idee waar dit mogelijk is? Wil zelf ook maximaal eigen risico en een zo laag mogelijke premie. Hou niet echt van al dat verzekeren... :).

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
50Miles schreef op maandag 17 november 2014 @ 22:54:
[...]

Iemand een idee waar dit mogelijk is? Wil zelf ook maximaal eigen risico en een zo laag mogelijke premie. Hou niet echt van al dat verzekeren... :).
Wanneer alle polissen beschikbaar zijn (Rond eind november) gewoon naar independer.nl gaan en bij alle aanvullende verzekeringen nee zetten. Krijg je automatisch de goedkoopste / wat korting als je het via daar doet geloof ik ;)

Goedkoopste op dit moment is: 66,75 als je alles op max zet (In mijn regio dan).

-----

Agis is overgenomen door Achmea en de prijzen van Achmea Zilveren kruis zijn bekend

Mogelijkheden veranderen vrijwillig eigen risico
Met uw vrijwillig eigen risico van € 0,00 bedraagt uw premie voor de
Basisverzekering € 89,95. U kunt uw vrijwillig eigen risico veranderen. Hieronder
ziet u het effect op uw premie.
Vrijwillig eigen risico Premie
€ 100,00 € 85,78
€ 200,00 € 81,62
€ 300,00 € 77,45
€ 400,00 € 73,28
€ 500,00 € 69,12
Wilt u uw vrijwillig eigen risico verlagen of verhogen? Laat u ons dit dan voor 1
januari 2015 weten. Uw verzekering verandert dan vanaf 1 januari 2015.

[ Voor 34% gewijzigd door GSOD op 17-11-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
saidddd93 schreef op maandag 17 november 2014 @ 23:00:
[...]

Wanneer alle polissen beschikbaar zijn (Rond eind november) gewoon naar independer.nl gaan en bij alle aanvullende verzekeringen nee zetten. Krijg je automatisch de goedkoopste / wat korting als je het via daar doet geloof ik ;)

Goedkoopste op dit moment is: 66,75 als je alles op max zet (In mijn regio dan).
Mag ik weten welke dat is ;). Dat zijn nog eens interessante premies.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
https://www.independer.nl...5600000000/detailsv2.aspx

Voor mij was dit hem via independer 10,20 korting, geen aanvullende verzekering en alles op max :)

Als je het zelf even uitprobeert via onderstaand link zie je direct zelf je beste optie voor nu dan (2 min werk :) )

https://www.independer.nl/zorgverzekering/intro.aspx

Eind november is alles bekend dus wellicht scoor je dan iets beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283748

Ligt het aan mij of is Zilveren Kruis dit jaar veel duurder geworden met betrekking tot de aanvullende verzekering? Ben op jaarbasis ruim €150,- duurder uit.

Polis 2014:

Beter Af Polis - € 1.079,46
Beter Af Plus Polis (2*) - € 60,96
Beter Af Tandarts Polis (2*) - € 118,44

Polis 2015:

Beter Af Polis - € 1.106,46 (+27 euro)
Beter Af Plus Polis (2*) - € 132,09 (+71,13 (!) euro - dat is +117%!))
Beter Af Tandarts Polis (2*) - € 177,66 (+59.22 euro -- +50% (exact))

Ik zie als ik vlot kijk niet een groot verschil in vergoedingen dat dit prijsverschil kan rechtvaardigen. Zeker €200,- premie (ongeveer) voor een max. vergoeding van €500,- aan tandartskosten is de 'gok' nog wel waard. :)

ZK was m.i. voorheen relatief goedkoop (met max. eigen risico €82,- p/maand en met €72,- zorgtoeslag per maand vielen de kosten allemaal reuze mee), maar nu wordt het erg interessant om weer naar andere zorgverzekeraars te kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 283748 op 18-11-2014 02:04 . Reden: Brakke zin aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yhk123
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-03-2021
Wat ook in dit topic vergeten word is dat je bij veel maatschappijen voor aanvullende pakketten gewoon keihard geweigerd word. Dus als je die wel jaar na jaar nodig heb is er GEEN marktwerking meer simpelweg omdat je er niet inkomt.... Zie dit helaas bij meerdere mensen in mijn omgeving....

En zie steeds dat bestaande aanvullende pakketten uitgekleed worden.... en dan wil je als chronisch patient toch wat je had in je oude pakket... en dan word je dus geweigerd....

Dat lijkt op het spaarrekening scenario iedereen die blijft zitten word langzamerhand steeds meer geschoren door steeds dalende rentes... maar in tegenstelling tot spaarrekeningen word je als "dure" klanten vervolgens geweigerd voor de nieuwe uitgebreide pakketten...

[ Voor 43% gewijzigd door yhk123 op 18-11-2014 05:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Dit jaar voor het eerst het maximale eigen risico genomen omdat ik toch nooit iets groots heb. Ook geen aanvullende tandarts etc. Echter dit jaar een onderzoek laten doen mbt futloos zijn. Binnenkort een nachtje in het ziekenhuis doorbrengen met allemaal van die meetapparatuur. Benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Zal je net zien dat je alles zelf mag gaan ophoesten :'( Aan de ene kant natuurlijk "logisch" als je een hoog eigen risico neemt. Aan de andere kant wel zuur omdat je toch nog zo'n 700-800 per jaar aan verzekering betaald en hier dan niets voor terugkrijgt (of zo voelt het tenminste

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 15:10

Cliffie

Trompetslet

Mjah, het is niet van 2 walletjes eten he? Je kiest er voor om meer eigen risico te dragen tegen een lagere premie. Dan is het logisch dat je dat eerst opeet als er kosten zijn :)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Cliffie schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 08:26:
Mjah, het is niet van 2 walletjes eten he? Je kiest er voor om meer eigen risico te dragen tegen een lagere premie. Dan is het logisch dat je dat eerst opeet als er kosten zijn :)
Uiteraard. Alleen beetje jammer dat ik kies voor een hoog eigen risico omdat ik nooit wat heb en dan nu krijg je dit :) Zelf ook niet goed over nagedacht trouwens want anders had ik het kunnen laten doen volgend jaar. Maarja, leermomentje :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 15:10

Cliffie

Trompetslet

thewizard2006 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 08:31:
[...]

Uiteraard. Alleen beetje jammer dat ik kies voor een hoog eigen risico omdat ik nooit wat heb en dan nu krijg je dit :) Zelf ook niet goed over nagedacht trouwens want anders had ik het kunnen laten doen volgend jaar. Maarja, leermomentje :)
Dat blijft het risico :P

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:21
Heeft iemand al eens iets uitgezocht over ixorg? Dat kan je doen ipv een tandartsverzekering. Volgens mijn tandarts goedkoper dan een losse verzekering als je toch bijna nooit iets hebt.
https://www.ixorg.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als je nooit iets hebt hoef je je ook niet te verzekeren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 21:06
Ik zie het voordeel van ixzorg niet zo. Behalve je ongevallenverzekering. Je kan volgens mij beter zelf geld apart zetten. Want aan alleen kosten ben je al 60 euro per jaar kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 17:21
Als je nooit iets hebt niet nee maar als je op je bakkes valt is het wel handig :+

Ik moet het nog even bekijken maar wie weet waren er al ervaringen mee dan scheelt het mij weer uitzoekwerk, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Voor mij valt alles wat een natura polis is per definitie af (en als het aan de minister ligt zou ik dus zonder verzekering komen te zitten.....)

Dan maar iets duurder, maar ik vind dat een verzekeraar primair gewoon de rekening moet betalen en de zorgverlener verantwoordelijk is voor de zorg. Als patient wil ik de vrijheid hebben om vrij te kiezen binnen de reguliere gezondheidszorg en niet gebonden zijn aan de wurgcontracten die de verzekeraars vooraf met de zorgaanbieders gesloten hebben.
(Ik zit al jaren bij ONVZ, beslist niet de goedkoopste maar wel een met ruime dekking en overtuigd restitutie verzekeraar)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Freakster86 schreef op maandag 17 november 2014 @ 22:06:
En De Friesland is ook bekend:

[...]
In mijn geval 11% duurder dan vorig jaar: van €691 per jaar naar €779. Is dat een normale (gemiddelde) stijging, of zijn ze aan het compenseren voor het feit dat ze vorig jaar de goedkoopste waren?

edit: en ik zie dat ze mijn polis (online verzorgd) niet meer aanbieden: het is nu 'alles verzorgd' of 'vrije keus'.
Als nieuwe klant kom ik op een maandbedrag van €79,95 met maximaal eigen risico. Laat ik mijn 'online verzorgd' polis doorlopen, dan zit ik op iets minder dan €65 per maand.

Voor nieuwe klanten is De Friesland dus 37% duurder geworden dan vorig jaar :o

[ Voor 34% gewijzigd door Gizz op 18-11-2014 11:20 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-04 16:00

orejas

Omelette du Fromage

Gizz schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:11:
[...]

In mijn geval 11% duurder dan vorig jaar: van €691 per jaar naar €779. Is dat een normale (gemiddelde) stijging, of zijn ze aan het compenseren voor het feit dat ze vorig jaar de goedkoopste waren?
De maandelijkse premie is inderdaad met EUR 6 per maand omhoog gegaan. De korting voor maximaal eigen risico is EUR 2 gedaald en de tandartsverzekering is EUR 1 duurder geworden. Van EUR 75,20 per maand naar EUR 84,20 per maand. Dat scheelt nogal, zeg.
Gizz schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:11:
(...) dan zit ik op iets minder dan €65 per maand. (...)
EUR 65 per maand? Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik kom met maximaal ER tot EUR 75 per maand.Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hv8qtUn.png

[ Voor 21% gewijzigd door orejas op 18-11-2014 11:40 ]

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Hier mijn De Friesland verandering voor online verzorgd + tand standaard + max eigen risico en p/j betalen.

2014: 884,28 p/j
2015: 990,12 p/j

Het rare vind ik wel; voor 2015 blijf ik in mijn overzicht "online verzorgd" zien staan. Zou dat betekenen dat wanneer je blijft en niks veranderd, dat dus hetzelfde blijft? Ze hebben nu immers 2 andere basis pakketten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

orejas schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:21:
EUR 65 per maand? Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik kom met maximaal ER tot EUR 75 per maand.[afbeelding]
Hier mijn screenshot, klikbaar:
De Friesland
€778,80 / 12 = €64,90

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
Nota per jaar betalen levert vaak een korting op.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Die korting is iets meer dan een euro per maand, dat maakt het verschil dus niet.

@orejas: bij jou mis ik een kopje collectiviteit. Ik heb mijn verzekering vorig jaar via Independer afgesloten. Blijkbaar ontvang ik daardoor nu nog steeds een extra korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Gizz schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:06:
Die korting is iets meer dan een euro per maand, dat maakt het verschil dus niet.

@orejas: bij jou mis ik een kopje collectiviteit. Ik heb mijn verzekering vorig jaar via Independer afgesloten. Blijkbaar ontvang ik daardoor nu nog steeds een extra korting?
Online Actie Collectief = Independer?

Levert dat 9% korting op? Dat is best veel! Kan me niet herinneren dat ik dat heb meegenomen in mijn berekeningen van vorig jaar... Toen was het shopkorting cashback + De Friesland cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Vorig jaar kon je de Friesland via Independer met korting afsluiten of meedoen met de cashbackactie van de Friesland zelf. Ik heb toen zitten twijfelen welke ik zou doen, en uiteindelijk via Independer gekozen, deze was iets duurder dan de cashback.Nu blijkt echter dat degene die voor de cashback gekozen hebben, geen extra korting meer krijgen, en die via Independer (waaronder ik dus ook) wel 9% collectief korting krijgen.
Overigens bied de Friesland de Online verzorgd polis ook in 2015 aan, maar die staat verstopt op de website. Als je gewoon premie gaat berekenen, komt deze 'online verzorgd'polis niet te voorschijn,maar onder op de website staat ie wel vermeld,dan kom je op deze pagina uit.
Misschien dat Independer in de komende weken nog weer een collectief met de Friesland krijgt, volgens mij was die actie vorig jaar ook pas in de laatste weken van december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:02
Ik switch ieder jaar en neem weer een aanvullend pakketje, bril, 9x fysio, 2x tandarts dan heb je de meeste aanvullende pakketen die dat vergoeden er wel uit. Althans dat was voorgaande jaren wel zo.
Voor mijn vriendin nog op zoek naar een aanvullende met minimaal 20 fysio.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-04 16:00

orejas

Omelette du Fromage

Freakster86 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:13:
[...]

Online Actie Collectief = Independer?

Levert dat 9% korting op? Dat is best veel! Kan me niet herinneren dat ik dat heb meegenomen in mijn berekeningen van vorig jaar... Toen was het shopkorting cashback + De Friesland cashback.
Ik zie het ook. Dat is inderdaad het verschil. Ik ben vorig jaar voor de verzekering met teruggaaf en shopkorting gegaan en heb niet via een intermediair of andere collectiviteit afgesloten. Dat betekent (waarschijnlijk) wel dat ze me dit jaar kwijtraken als klant...
Ik kan me niet druk maken over de overstap, maar vind het wel interessant om te denken over welke strategie zo'n verzekeraar nou volgt. Ze raken mij nu kwijt aan de laagste bieder, terwijl ik best tevreden over ze ben. Maar, omdat ze mij (waarschijnlijk) geen concurrerend aanbod kunnen doen, zal ik overstappen. Op deze manier houd je natuurlijk geen enkele klant vast.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als ik zorgkiezer.nl zo bekijk ben ik al snel rond de 90 euro kwijt met 0 vrijwillig eigen risico. Tenzij je gaat voor een kortingsactie die ze aanbieden bij bepaalde verzekeraars. Dan kan het naar 85 euro, zo'n beetje de standaardpremie van dit jaar. Ik zit nu bij DeFriesland met online verzorgd + 9 fysio voor 95,90 euro gedurende dit jaar. Komend jaar gaat dat mij 102,70 euro kosten. Met de cashback van vorig jaar kwam ik uit op 85,40 euro. Dus daarom de keuze voor DeFriesland, maar met zo'n premie zonder cashback loont het om maar weer over te stappen. Net zoals bij de energieleveranciers dus, nieuwe klanten krijgen de mooiste aanbiedingen en bestaande klanten mogen er voor opdraaien. Prima, stap ik toch weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Als ik nu via Independer check kom ik uit op Salland ZorgDirect.

Dan heb ik:
Basispolis
TandExtra

Komt uit op €99,68 per maand (daar zit €9,27 Independer korting in verwerkt)

Ik zit nu bij CZ, en die gaan volgend jaar naar €117 per maand.
Enige wat ik bij Salland zou missen is de vergoeding van de bril, maar dat is te missen want ik heb een vrij lage sterkte en kan het net zo goed zelf betalen.

[ Voor 38% gewijzigd door Darkfreak op 18-11-2014 12:53 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ben me ook al rustig aan het inlezen voor een nieuwe verzekering. Ben even de zorgkosten voor dit jaar aan het bekijken en niks verrassends dacht ik (fysiobehandelingen binnen de perken + tandarts waar ik nooit wat heb). Totdat ik zag dat de huisarts standaard elk kwartaal (al kom je er nooit) een factuur indient bij je verzekeraar? Met losse inschrijftoeslag en nog een toeslag erbij. Het wordt allemaal vergoed, daar niet van, maar wel apart dat een huisarts geld vangt voor mensen die die er nooit komen. Makkelijk verdienen, of mis ik iets?

Anyhow: zie veel onbekende namen van verzekeraars in het overzicht van alle vergelijkingssites. Zelfs een verzekeraar speciaal voor vrouwen :P Maakt me an sich geen bal uit wie m'n verzekeraar is, als ze de ziekenhuizen/klinieken die ik hoog heb zitten maar in hun lijstje hebben :+

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 18-11-2014 13:18 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:01

FreakNL

Well do ya punk?

Dat van die huisartsen is het inschrijftarief. Vangt hij voor elke patient. Niet iedere verzekeraar maakt deze kosten zichtbaar, maar iedereen maakt ze.

http://ion.artsennet.nl/inschrijvingopnaam-1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Vervolgens vangt een huisarts relatief weinig voor een consult.

Ooit een verhaal gehoord over Chinese gezondheidszorg waarbij artsen betaald worden als de patienten niet ziek worden. De arts betaalt de patient dan als hij op consult komt. Geen idee of het waar is, maar er zit wel iets in. (ook al is het lastig uitvoerbaar)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Vandaag van Zilveren kruis mijn nieuwe premie binnengekregen.

Bij mijn studenten collectiviteit kreeg ik via Zilveren Kruis Achmea altijd 15% korting op aanvullende verzekeringen. Maar voor volgend jaar gaat dit tot 2 sterren, dit betekend dat studenten die meer dan 12 fysiotherapie behandelingen en 500 euro aan tandarts nodig hebben, een stuk meer gaan betalen. Voor mij is dit een verhoging van zo'n 12 euro per maand, en ook nog 15 euro extra aan eigen risico kwijt, dus de verhogingen kosten mij zo'n 160 euro extra.

Maar als ik ga vergelijken is het bijna niet goedkoper te krijgen, met mijn aandoeningen kan ik niet vastzitten aan bepaalde ziekenhuizen. Ben benieuwd naar de andere verzekeraars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

FreakNL schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:30:
Dat van die huisartsen is het inschrijftarief. Vangt hij voor elke patient. Niet iedere verzekeraar maakt deze kosten zichtbaar, maar iedereen maakt ze.

http://ion.artsennet.nl/inschrijvingopnaam-1.htm
Dankjewel, ik was hier totaal niet bekend mee..ben meteen achterdochtig ook, hehe :+ Handige informatie trouwens. Fijn dat het inzichtelijk is bij CZ, ik hou wel van transparantie, al helemaal in de zorg.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 05-06 18:24
Vorig jaar heb ik 674,15 betaald voor een basisverzekering (vrijwillig eigen risico op max). - zilverenkruis - Hier zit collectiviteitskorting en korting voor jaarlijks betalen in verwerkt. En het betreft een basisverzekering, waar er selectieve zorgverleners zijn.
Voor mijn vrouw hetzelfde gedaan, maar met 1-ster aanvullende verzekering. 738,96

Nu zie ik dat er voor 2015 ongeveer 25 euro p.p. stijging is.
Voordeel is wel dat je nu bij Zilverenkruis een nieuwe vorm van aanvullend vezekering kan nemen, die "basis plus module" heet, in mijn situatie is dit 39,08 per jaar.. maar hiermee ben je wel verzekerd voor het volgende:

100% vergoed
- Spoedeisende zorg in buitenland
- Medisch noodzakelijk vervoer terug naar een zorginstelling in Nederland
- Fysiotherapie bij kanker, hart- en vaatziekten, en een beroerte
- Mammaprint test
- Second opinion via Best Doctors
- Stellen van zorgvragen aan een medisch
- topspecialist van Best Doctors

Deels vergoed
- Wettelijke eigen bijdrage bij medicijnen
- Tandartskosten na een ongeval
- Revalidatieprogramma Herstel & Balans bij kanker
- Hulp aan huis na een ziekenhuisopname

Nou vind ik Spoedeisende zorg in buitenland en Medisch repatriëring wel super handig klinken. Ik ben wel benieuwd naar wat ze verstaan onder tandartskosten na een ongeval. Wie bepaalt dat. Is tegen een deur aan lopen en last krijgen een ongeval, moet je met je hoofd door een ruit vliegen en je kaak verbrijzelen :) vage definitie.

Ik heb niet een goedkopere gevonden dan de Zilverenkruis aanbieding tot nu toe. denk dat ik er nog een jaar bij blijf en dat ik die basisi plus module neem.. of anders een reisverzekering nemen, dit kan rpatriering ook afdekken misschien .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:33
Volgens mij kan je dan beter aanvullend 1 ster nemen. Kost je 6,55 euro per maand, maar dan ben je verzekerd voor meer zaken zoals fysiotherapie. Daar zit die basis module plus dan al standaard bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

SolarOrbiter schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:07:
Nou vind ik Spoedeisende zorg in buitenland en Medisch repatriëring wel super handig klinken. Ik ben wel benieuwd naar wat ze verstaan onder tandartskosten na een ongeval. Wie bepaalt dat. Is tegen een deur aan lopen en last krijgen een ongeval, moet je met je hoofd door een ruit vliegen en je kaak verbrijzelen :) vage definitie.
Kijk ook even naar de dekking van medische kosten vanuit je reisverzekering indien je die hebt. Hier ontstaat al snel overlap in volgens mij en dat zou natuurlijk jammer zijn.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Laatst online: 12:26
Ik heb net op independer gekeken wat er nu allemaal op staat. De goedkoopste die uit de bus kwam is Kiemer. Nu ken ik de aanbieder verder helemaal niet maar het ziet er redelijk goed uit. Met vrije zorgkeuze en je eigen risico op 875 kom je uit op een premie van 68,95 per maand. Tot nu toe de goedkoopste die ik kan vinden. Alleen valt er nog niet superveel te vinden over deze zorgverzekeraar. Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben? Ook is het mogelijk om je vrijwillig eigen risico verspreid te betalen.

Wat me opvalt is dat de site lijkt qua lay-out precies hetzelfde is als de friesland :|

[ Voor 15% gewijzigd door Murrays op 18-11-2014 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
StudentenGoedVerzekerd via Zilveren Kruis zit op 60,12 euro per maand (bij maandelijkse betaling) met maximaal eigen risico. Collectief is niet beperkt tot studenten (alleen gericht op studenten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 18:33
haribold schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:23:
Collectief is niet beperkt tot studenten (alleen gericht op studenten).
Waar kan ik dat vinden? Ik kan dat nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:35
haribold schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:23:
StudentenGoedVerzekerd via Zilveren Kruis zit op 60,12 euro per maand (bij maandelijkse betaling) met maximaal eigen risico. Collectief is niet beperkt tot studenten (alleen gericht op studenten).
Alleen is het jammer dat de prijzen voor extra sterren zijn verhoogd.

1 ster was: 1 euro per maand, nu 5,50 euro per maand. (6 fysio)
3 ster was: +/- 10 euro per maand, nu 20,50 euro per maand (21 fysiobehandelingen).

Ik denk dat of deze of FBTO toch voor mij de beste keuze is..veel fyiso nodig.

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Radeoxx schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:09:
[...]

Alleen is het jammer dat de prijzen voor extra sterren zijn verhoogd.

1 ster was: 1 euro per maand, nu 5,50 euro per maand. (6 fysio)
3 ster was: +/- 10 euro per maand, nu 20,50 euro per maand (21 fysiobehandelingen).

Ik denk dat of deze of FBTO toch voor mij de beste keuze is..veel fyiso nodig.
3 ster is zelfs 27, dat vond ik inderdaad erg mooi voor die prijs. Helaas is dat niet meer zo :(
Ik ben overigens wel gewoon student.

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 18-11-2014 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:02

Nikeo

Jawelles

Ik kreeg mijn nieuwe polis al vast in de mailbox. Studentengoedverzekerd via Zilveren kruis. Ik vind de premie wel meevallen maar ik moet nog even goed vergelijken. Ook heb ik nog niet gecontroleerd of je weer geen student hoeft te zijn om hier verzekerd te zijn. Er gold vorig jaar gewoon de max. leeftijd van 29 jaar.

Tips:
- Betaal per jaar voor extra korting (als je dat in eens kunt missen, ik kan niet in je beurs kijken)
- Niet alle verzekeringen staan in de vergelijkingssites. Bijvoorbeeld studentengoedverzekerd ontbrak bij een aantal.
- Als je hoge tandartsrekeningen verwacht moet je goed controleren of er acceptatievoorwaarden worden gesteld bij extra dekking.
- Ga er gewoon even goed voor zitten en vergelijk de boel rustig. Bespaar je flink wat knaken mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Nikeo op 18-11-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik blijf mij verbazen of het feit dat mensen nog steeds van die waardeloze tandartsverzekeringen blijven afsluiten. Vaak is de max uitkeer 2x de jaarlijkse inleg. Neem de friesland tandartsverzekering. P/m betaal je 8,50 en de maximale uitkeer is 250 per jaar. Daar schiet je toch helemaal niks mee op?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-06 16:25
GioStyle schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:54:
[...]

Mensen die regelmatig zorg gebruiken oftewel een chronische aandoening hebben, hebben alleen 360 euro eigen risico aan extra kosten. Daarnaast kunnen chronische zieken aanspraak op bepaalde regelingen waarin ze compensatie krijgen voor het eigen risico. Het beeld dat de zieken opdraaien voor de zorgkosten is in mijn ogen niet terecht. We dragen allemaal bij, omdat een basisverzekering verplicht is.
Dat zie je dan geheel fout...
Veel dingen zijn afgeschaft of veel minder geworden tevens hebben toch wel veel medicijnen een eigen risico.
Vergeet niet dat veel chronisch zieken vaker een lager inkomen hebben omdat ze door ziekte minder of niet kunnen werken.

Edit ik zie dat meerdere hierop hebben gereageerd sorry voor herhaling.

[ Voor 4% gewijzigd door Roos79 op 18-11-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-06 07:47
pingkiller schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:43:
Ik blijf mij verbazen of het feit dat mensen nog steeds van die waardeloze tandartsverzekeringen blijven afsluiten. Vaak is de max uitkeer 2x de jaarlijkse inleg. Neem de friesland tandartsverzekering. P/m betaal je 8,50 en de maximale uitkeer is 250 per jaar. Daar schiet je toch helemaal niks mee op?
Als je, net als ik, ook de mondhygieniste jaarlijks bezoekt, dan is een aanvullende tandartsverzekering nog wel een keer te verantwoorden. Totale tandartskosten zijn in mijn geval over 2014 tot nu net geen 93 euro. In 2013 zat ik echter dichtbij de 325 euro. Mijn aanvullende verzekering dekte dit volledig in 2013.

Als je een goed gebit hebt en dit ook goed onderhoudt, heb je IMHO geen tandartsverzekering nodig.

We gaan hier nu van Menzis'
2x ZorgVerzorgd
2x Tandverzorgd 1
1x Extraverzorgd 1
1x Extraverzorgd 2

met minimaal eigen risico, totaal €236.45/mnd voor ons drieën, naar

1x BudgetBewust
1x BB aanvullend
1x Zorgverzorgd
1x Extraverzorgd 1
1x Tandverzorgd 1

met maximaal eigen risico, totaal €183.80/mnd voor ons drieën.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Tandartsverzekeringen zijn imho helemaal geen verzekeringen, ze dekken geen risico af. Ik kan de tandarts controles en eventueel gaatjes vullen prima zelf betalen, ik wil me juist verzekeren voor als ik opeens een behandeling moet ondergaan van meer dan duizend euro. Maar een verzekering met een eigen risico van 250 tot 1000, maar die alles daarboven wel vergoed heb ik nog niet gezien (iemand wel?).

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 11:04
Ik ben langzaam aan ook aan het vergelijken.

Ben zelf chronisch ziek, mijn vriendin mankeert nooit wat dus verschillende polissen. Zij via De Friesland, met de cashpack, jaar betaling, max eigen risico voor omgerekend €55,- tot €58,- per maand (zo uit mijn hoofd),

Ik ben jaren verzekerd geweest bij Zilveren Kruis. In verband met mijn chronische aandoening/systeemziekte waarvoor ik elke week fysiotherapie heb, werd me altijd afgeraden om over te stappen, omdat 'het immers nu goed geregeld was'.
Vorig jaar de stoute schoenen aangetrokken en toch overgestapt naar CZ Direct, scheelt me me meteen ruim €25,- per maand (en dan nog geen jaar betaling gedaan). Daarnaast 200 eu vergoeding voor brillen en lenzen per 2 jaar ipv 3 jaar.

Dit is de status per vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/CZ_zps9559c25b.jpg

Ik heb nog €0,72 over van mijn eigen risico van €360,-
Bij CZ-direct kreeg ik 20 behandelingen fysiotherapie vergoed, daarna neemt de basisverzekering het over.
Bij Zilveren Kruis nam ik altijd 36 behandelingen af, dit bleek achteraf niet nodig.

Ik vraag me af of dit een nu een goede keuze is geweest, voor mezelf denk ik wel. Klopt het dat ik bij het kijken naar een andere zorgverzekeraar kan kiezen voor 20 behandelingen fysiotherapie?

Ik maak me namelijk een beetje zorgen om het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/CZfysio_zps5b5d6390.jpg

Tot de eerste helft van het jaar zie je dat er €28,10 vergoed wordt maar vanaf juli tot nu zie je staan dat het mijn eigen risico is? Ik heb nog geen enkele rekening gekregen van CZ-direct zelf. Alleen van de tandarts van het deel dat ik zelf moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
defiant schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:20:
[...]

Tandartsverzekeringen zijn imho helemaal geen verzekeringen, ze dekken geen risico af. Ik kan de tandarts controles en eventueel gaatjes vullen prima zelf betalen, ik wil me juist verzekeren voor als ik opeens een behandeling moet ondergaan van meer dan duizend euro. Maar een verzekering met een eigen risico van 250 tot 1000, maar die alles daarboven wel vergoed heb ik nog niet gezien (iemand wel?).
Zover ik heb kunnen zien heb je óf een beperkte maximale uitkeer óf krijg je een percentage vergoed zonder max. Anderzorg keert bij veel handeling 80% van de kosten uit. Zover ik heb kunnen zien zit dat er geen max aan.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 06-06 17:21

Nox

Noxiuz

Ik wil volgend jaar een eckte bril kopen. Echter, overal op tv zie ik reclames dat brillen volledig vergoed worden, je voor het zelfde geld drie brillen krijgt, bla bla bla droompraatjes. Als ik dan naar de vergoedingen kijk voor brillen zie ik soms 100 of 200 euro staan die dan veel minder is dan de premies voor die verzekeringen.

Dafuq werkt dat?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
GioStyle schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:51:
[...]

Waar kan ik dat vinden? Ik kan dat nergens vinden.
Inderdaad: je kunt nergens vinden dat de voorwaarde geldt dat je student moet zijn. Het collectief staat voor iederen open, ongeacht je leeftijd en je studentstatus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Wat ik me afvraag mbt maximaal eigen risico, stel dat je na verloop van tijd een chronische ziekte krijgt, kun je dan (aan het begin vh jaar) nog terug naar een minimaal eigen risico ? Is dat ergens vastgelegd bij wet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Nu online

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Nee, dat is jouw risico.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
FreakNL schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 23:53:
Wat ik me afvraag mbt maximaal eigen risico, stel dat je na verloop van tijd een chronische ziekte krijgt, kun je dan (aan het begin vh jaar) nog terug naar een minimaal eigen risico ? Is dat ergens vastgelegd bij wet?
Dat is de catch je kan het niet veranderen maar mocht je een paar jaar niet ziek zijn en dan wel heb je toch nog winst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Ik heb bijna niets over het jaar 2014 verbruikt qua eigen risico, alleen 2x een SOA test ( :P ) en that's it.

Ik ga wel vergelijken en mogelijk gewoon overstappen, omdat ik vind dat ik voor maandelijks 115 euro toch vrij prijzig uitben. Ik verwacht dat mijn gezondheid gewoon blijft zoals het is ook in het jaar 2015.

Op dit moment nog bij Zorg en zekerheid, maar het kan blijkbaar goedkoper en beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

saidddd93 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 04:10:
[...]

Dat is de catch je kan het niet veranderen maar mocht je een paar jaar niet ziek zijn en dan wel heb je toch nog winst
Je kunt toch elk jaar overstappen en opnieuw voor een bepaald eigen risico kiezen? Ook als je een chronische ziekte hebt? Of mis ik nu iets :?

Ik kan nu bij De Friesland, als ik bij hen blijf, mijn eigen risico veranderen van maximaal naar minimaal.
Anoniem: 58485 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 04:48:
Ik heb bijna niets over het jaar 2014 verbruikt qua eigen risico, alleen 2x een SOA test ( :P ) en that's it.
Dat is toch bij de huisarts en dus 0 invloed op je eigen risico?

En ja, €115,- per maand betalen terwijl je nauwelijks iets hebt en ook niks verwacht is redelijk onhandig :P

[ Voor 44% gewijzigd door Gizz op 19-11-2014 06:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yhk123
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-03-2021
ohra zelfverzekerd compact met basis restitutie en zelverzekerd tand compact plus

kan geen goedkopere polis vinden met vergelijkbare vergoedingen...

Minimaal eigen risico 111.71 in de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

NoxiuZ schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:42:
Ik wil volgend jaar een eckte bril kopen. Echter, overal op tv zie ik reclames dat brillen volledig vergoed worden, je voor het zelfde geld drie brillen krijgt, bla bla bla droompraatjes. Als ik dan naar de vergoedingen kijk voor brillen zie ik soms 100 of 200 euro staan die dan veel minder is dan de premies voor die verzekeringen.

Dafuq werkt dat?
Ga langs een brillenwinkel. Daar kunnen ze je veel beter voorlichten.

Overigens heb ik gemerkt dat als je elk jaar van verzekering wisselt, de vergoedingstermijn voor brillen ook weer op 0 gaat. Dus elk jaar wisselen is elk jaar recht op een nieuwe bril.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
FreakNL schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 23:53:
Eigen risico kun ieder jaar vrij aanpassen. Voor aanvullende pakketten, en dan met name de uitgebreide, gelden wel acceptatie criteria. Dan kan het zijn dat je niet geaccepteerd wordt of dat bepaalde behandelingen/risico's voor jou specifiek uitgesloten worden.
Daarom is het ook goed om niet te wachten tot je amper meer kan lopen van de aandoeningen maar als je het vermoeden hebt binnen een paar jaar veel fysio oid nodig te hebben al vast je verzekering op te schroeven.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Vorig jaar voor Interpolis gekozen, mede vanwege de 10% korting als Rabobank klant, kwam volgens mij op 94 euro uit.

Maar ik zie nu dat die klantkorting op de basisverzekering vervallen is en ze voor iedereen hetzelfde tarief hebben:
https://www.interpolis.nl...2015/Paginas/default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:49
Ankona schreef op woensdag 19 november 2014 @ 08:45:
[...]

Eigen risico kun ieder jaar vrij aanpassen. Voor aanvullende pakketten, en dan met name de uitgebreide, gelden wel acceptatie criteria. Dan kan het zijn dat je niet geaccepteerd wordt of dat bepaalde behandelingen/risico's voor jou specifiek uitgesloten worden.
Daarom is het ook goed om niet te wachten tot je amper meer kan lopen van de aandoeningen maar als je het vermoeden hebt binnen een paar jaar veel fysio oid nodig te hebben al vast je verzekering op te schroeven.
Er zijn genoeg verzekeraars zonder medische acceptatiecriteria. Vooral voor dure tandartsverzekeringen is er nog het vaakst medische acceptatie, maar er zijn echt niet veel verzekeraars met medische acceptatie voor aanvullende verzekeringen. Dit zijn leuke marketingpraatjes om je niet te laten overstappen.
Een lijstje van vorig jaar is hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Binnetie schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:40:

Ben zelf chronisch ziek, mijn vriendin mankeert nooit wat dus verschillende polissen. Zij via De Friesland, met de cashpack, jaar betaling, max eigen risico voor omgerekend €55,- tot €58,- per maand (zo uit mijn hoofd),

Ik ben jaren verzekerd geweest bij Zilveren Kruis. In verband met mijn chronische aandoening/systeemziekte waarvoor ik elke week fysiotherapie heb, werd me altijd afgeraden om over te stappen, omdat 'het immers nu goed geregeld was'.
Vorig jaar de stoute schoenen aangetrokken en toch overgestapt naar CZ Direct, scheelt me me meteen ruim €25,- per maand (en dan nog geen jaar betaling gedaan). Daarnaast 200 eu vergoeding voor brillen en lenzen per 2 jaar ipv 3 jaar.
Ik heb geen bril, maar kom met studentencollectiviteit goedkoper uit bij Zilveren Kruis dan bij CZ met Basis Budget, 27 keer fysiotherapie en 500 euro tandarts is het 116,52 bij CZ 117,15 per maand ( zonder jaarbetaling ) En bij Zilveren Kruis heb je daarnaast bij de tandarts het meeste wel 100% vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

De premies voor CZ Direct zijn er ook. Ik betaal per jaar.
2014: Basisverzekering € 86,95 / korting € 23,95 / € 63,00 maandpremie
CZdirect Budget 7,55 / korting € 0,00 / € 7,55
Totaal € 70,55 aka 846,60 per jaar
---
2015: Basisverzekering € 91,15 / korting € 22,95 / € 68,20 maandpremie
CZdirect Budget € 7,45 / korting € 0,00 / € 7,45
Totaal € 75,65 aka 907,80

Per maand 5,10 duurder, 61,20 p/j, ongeveer 7%.
Ik zit een beetje in dubio, aangezien ik een sterk vermoeden heb dat ik met mijn knie nog wel aardig aan de fysio (of meer) moet, dus ik ga binnenkort maar eens met een nieuwe fysiotherapeut in gesprek en laat mijn keuze daar vanaf hangen. Verder heb ik namelijk geen kosten/problemen, vooralsnog dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Het lijkt erop dat ik vooralsnog bij Ohra het beste uitkom voor 3 personen (2v 1k):

- Ik: E.R. MAX + tandarts verzekering 75% tot 250
- zij: Normaal E.R., geen aanvullende zaken
- kind: met mij meeverzekerd

E.R. is dus eigenlijk dan een middenweg, in het ergste geval met beide ouders kan je nog de kosten redelijk dekken, maar dat is jaren goedgegaan met uitzonderingen op wat blessures die d.m.v. rust zijn weggegaan.

Dat alles voor 176. De tandarts aanvulling vind ik een moeilijke. Het kost 120 per jaar aan premie. Ik betaal ongeveer 2x 45 aan simpele controles. Echter had de tandarts wel gezegd dat er kans is op ontwikkeling van n gaatje op een bepaalde plek. En als die volgend jaar behandeld zou moeten worden heb ik daar weer extra kosten aan als ik de tandarts aanvulling niet neem.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
RonaldDesigns schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:52:

Dat alles voor 176. De tandarts aanvulling vind ik een moeilijke. Het kost 120 per jaar aan premie. Ik betaal ongeveer 2x 45 aan simpele controles. Echter had de tandarts wel gezegd dat er kans is op ontwikkeling van n gaatje op een bepaalde plek. En als die volgend jaar behandeld zou moeten worden heb ik daar weer extra kosten aan als ik de tandarts aanvulling niet neem.
Een gaatje kost je ca 20 tot 40 euro extra, ook niet echt om wakker van te liggen. Het wordt pas leuk als je een wortelkanaal behandeling nodig hebt of zaken als kronen etc. Maar dan blijkt dat je verzekering maar tot een zeer beperkt bedrag dekt en je de echte klappers toch weer zelf op mag vangen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Tandartsverzekering is altijd een lastige wat dat betreft.
Ik heb er dit jaar voor het eerst sinds tijden ook eentje afgesloten en voor mij kan het uit. Twee keer een controle en een gebitsreiniging komt in totaal op bijna 120 euro. Deze is volledig vergoed. In vergelijking met de premie van ongeveer 100 euro kan het uit dus :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:31
Ik blijf mij ook over verbazen. Zorg en Zekerheid komt als goedkoopste uit de bus als je enkel maximaal eigen risico hebt als basisverzekering. Neem je maximaal eigen risico + 250 euro / 75% tandpolis erbij dan is de goedkoopste (ook bij Zorg en Zekerheid) verzekering opeens 20 euro per maand duurder.

20 * 12 = 240 euro extra premie
75% van 250 euro = 187,50 euro maximale uitbetaling

En zo gaat het met de meeste tandartsverzekeringen. Je dekking is minimaal, je betaalt de hoofdprijs en als je een keer op je plaat gaat en er moeten 3 tanden vervangen worden, dan wordt er niets uitbetaald want duurder dan 250 euro. Ik zit er dan dit jaar ook serieus ook te twijfelen om de tandartsverzekering ook maar achterwege te laten want het kost je een hoop en je krijgt er geen reet voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:23

Rudedadude

Maybe we were born to run

De premie van Anderzorg is inmiddels ook bekend. Met maximaal eigen risico bedraagt deze 66 euro per maand. Bij jaarbetaling bedragen de totale kosten€ 768,24, en omgerekend dus 64,02 euro per maand. Met een eventuele overstapkorting van 40 euro wordt het 728,24 en dus 60,69 euro per maand.

Na vergelijking heb ik inmiddels besloten dat ik gewoon bij Anderzorg blijf...

[ Voor 27% gewijzigd door Rudedadude op 26-11-2014 21:13 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb ook een kleine tandartsverzekering, 100%/250,-
Ik ga twee keer per jaar op consult (20 euro) en dan ook naar de mondhygieniste waar ik een uitgebreide behandeling krijg (80 euro). Dat heeft overigens niets met slecht poetsen te maken, ik heb van nature an sich een prima gebit (0 gaatjes bij 35 jaar) maar aan de andere kant ook tandvlees wat relatief snel ontsteekt en veel last van tandsteen/plak. Dus die mondhygieniste is geen overbodige luxe.

Al met al toch 200 euro per jaar, terwijl ik aan premie 13,30 per jaar betaal. Het is 100% vergoedt, dus het komt uit. Plus dat als ik iets extra's heb dat het dan ook nog (deels) past, want ik heb dus nog 50 "over".. Als de vergoeding 75% zou zijn werd het plaatje al anders..

Niet voor iedereen is het dus "waardeloos".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:34
Ik ga dit topic weer volgen :) dit jaar bij CZ direct gezeten, 75 euro per maand met max. eigen risico.We gaan lekker vergelijken komende maand!

[ Voor 22% gewijzigd door Martinusz op 19-11-2014 16:16 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 11:04
Zenix schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:27:
[...]

Ik heb geen bril, maar kom met studentencollectiviteit goedkoper uit bij Zilveren Kruis dan bij CZ met Basis Budget, 27 keer fysiotherapie en 500 euro tandarts is het 116,52 bij CZ 117,15 per maand ( zonder jaarbetaling ) En bij Zilveren Kruis heb je daarnaast bij de tandarts het meeste wel 100% vergoed.
Ik ga hier ook naar kijken. Wel gek dat de studentcollectiviteit voor iedereen geldig is. Mijn premie bij CZ Direct is bekend, dat is nu 122 euro per maand, dus toch 12 euro per maand verhoging. Ik wordt dit jaar 31 daar zit een deel van de verhoging dus ook in. Maar fysio is van 20 naar 18 behandelingen gegaan en 200 eu per 2 jaar is naar 150 eu per 2 jaar voor bril of lenzen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:08
FreakNL schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:10:
Ik heb ook een kleine tandartsverzekering, 100%/250,-
Ik ga twee keer per jaar op consult (20 euro) en dan ook naar de mondhygieniste waar ik een uitgebreide behandeling krijg (80 euro). Dat heeft overigens niets met slecht poetsen te maken, ik heb van nature an sich een prima gebit (0 gaatjes bij 35 jaar) maar aan de andere kant ook tandvlees wat relatief snel ontsteekt en veel last van tandsteen/plak. Dus die mondhygieniste is geen overbodige luxe.

Al met al toch 200 euro per jaar, terwijl ik aan premie 13,30 per jaar betaal. Het is 100% vergoedt, dus het komt uit. Plus dat als ik iets extra's heb dat het dan ook nog (deels) past, want ik heb dus nog 50 "over".. Als de vergoeding 75% zou zijn werd het plaatje al anders..

Niet voor iedereen is het dus "waardeloos".
ik had dit jaar een verzekering waar tandvlees 50% wordt vergoed. dat heeft mij veel bespaard.

verder paradontax + elke dag met de rager doet bij mij wonderen. vroeger was het een bloedbad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:48

Rannasha

Does not compute.

Robkazoe schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:44:
[...]

Ik blijf mij ook over verbazen. Zorg en Zekerheid komt als goedkoopste uit de bus als je enkel maximaal eigen risico hebt als basisverzekering. Neem je maximaal eigen risico + 250 euro / 75% tandpolis erbij dan is de goedkoopste (ook bij Zorg en Zekerheid) verzekering opeens 20 euro per maand duurder.

En zo gaat het met de meeste tandartsverzekeringen. Je dekking is minimaal, je betaalt de hoofdprijs en als je een keer op je plaat gaat en er moeten 3 tanden vervangen worden, dan wordt er niets uitbetaald want duurder dan 250 euro. Ik zit er dan dit jaar ook serieus ook te twijfelen om de tandartsverzekering ook maar achterwege te laten want het kost je een hoop en je krijgt er geen reet voor terug.
Mee eens. De enige keer dat ik een aanvullende TA-verzekering heb genomen is toen ik in december te horen kreeg dat er een dure behandeling nodig was. Dus de behandeling uitgesteld tot januari en even uitgerekend welk TA-pakket het gunstigst uit zou pakken. Voor de rest altijd genegeerd dat ding, want naar mijn idee heb je een verzekering juist om kosten te dekken die je zelf niet makkelijk kan of wil betalen. Het idee dat de dekking een limiet heeft is daarom nogal tegenstrijdig met het concept.

(Overigens ga ik volgend jaar weer zo'n 400 Euro per maand betalen voor de zorgverzekering voor mij en mijn dochtertje 8)7 )

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Nog weinig speciale acties te bespeuren. Tot nu toe blijf ik bij De Friesland zitten voor €64,90 per maand. Ik hoop dat een andere verzekeraar mij nog gaat overtuigen met een lagere prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Dat staat mij sowieso tegen aan de tandartsverzekering. Voor het gebruikelijke spul (tweemaal per jaar 5min op de stoel controle) ben je per keer 22 euro kwijt dus 44 totaal. Daarvoor wil ik mij niet verzekeren omdat het niet uitkan qua premie. Maar als ik te maken krijg met forse ingrepen (klopt af, vaste recept is tandsteen verwijderen en meer niet, nog nooit een gaatje gehad) zoals kronen, bruggen, implantaat of wortelkanaalbehandeling dan zou ik zo'n verzekering wel fijn vinden. Want dat loopt al snel in de papieren. Maar voor de tandartsverzekering waar je zonder medische verklaring voor geaccepteerd wordt keren verrekte weinig uit. Leuk dat je 100 en/of 75% van €250 vergoed krijgt door zelf €120 op jaarbasis zo'n beetje te betalen, maar bij een flinke ingreep zit je al snel op > €250 dus is zo'n summier pakket ontoereikend.

En zoals met elke verzekering: als je er al mee loopt en dan een dergelijke verzekering afsluit krijg je te maken dat je alleen nieuwe situaties kan claimen, met een wachttijd zit. Ik kan niet voorspellen wanneer er iets groots staat te gebeuren qua gebit. Hoogstens die halfjaarlijkse controles zijn te verwachten, maar of er wat anders bij komt weet je pas ter plekke op de stoel. En dan lukt het je niet om ala minute een goede dekking te regelen. Net zoals met aanvullende verzekeringen, ga je flink fysio nodig hebben wederom medische verklaring en anders word je niet geaccepteerd. Dus je kunt beter zo'n pakket pakken wanneer je nog weinig aanspraak erop maakt, zodat wanneer de nood aan de man is je er tenminste niet uitgeknikkerd wordt (behalve dan bij betalingsachterstanden)

Maar om dan jarenlang flink premie te lappen om het voor te zijn kost ook aardig wat in de maand. Wat dat betreft is het toch maar raar geregeld, verplicht verzekerd moeten zijn ivm solidariteitsprincipe ala, maar als het erop aan komt weigeren ze iets te vergoeden of valt het buiten de vergoeding of kleden ze de pakketten uit maar wel steeds meer premie vragen.

Zoals ik het nu kan zien stap ik binnen het Achmea concern over van DeFriesland naar Avero Achmea. Scheelt toch mooi 11 euro, 102,90 VS 91,80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
Kiezen jullie nou altijd een Basis Budget (naturapolis) waarbij er dus de minste keuze is in zorgverleners?
Dit scheelt al ruim €10 pm. vergeleken met de normale basisverzekering (combinatiepolis).

Als je in of bij een grote stad woont hoef je toch weinig rekening te houden met welke zorgverleners wel een contract hebben en dus 100% worden vergoed? De meeste zorg zit immers geconcentreerd bij grote steden..

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

Ik heb vanwege die redenen dit jaar stad holland genomen, die gebruiken voor de meeste behandelingen geen max.
Vanaf volgend jaar weer wel trouwens. :( .

Overigens snap ik echt niet waarom de periodieke controle van de tandarts niet in het basispakket zit dat bespaart zoveel latere zorgkosten.

[ Voor 33% gewijzigd door icecreamfarmer op 19-11-2014 19:37 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Zoals het er nu uitziet ga ik naar Zekur :') online label van Unive. Kan met €375 ER, 9 fysio klaar zijn voor €88,50 met Gewoon Zekur. De zorgverleners waar ik naar toe ga moet ik nog wel controleren bij Unive. Die zorgkiezer ligt eruit terwijl hij actueel moest zijn op 17 november :+ De budgetpolis bij Zilveren Kruis is wederom geen keuze, sinds ze mijn ziekenhuis niet meer hebben gecontracteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Laatst online: 29-05 14:39
Ik heb voor mijzelf vergeleken wat de kosten per jaar zullen zijn bij verschillende niveaus van zorgkosten* indien je het minimale en maximale eigen risico neemt bij anderzorg (geen aanvullende verzekering verder). Dit is het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/39648257/zorgverz.jpg
Als je geen zorgkosten maakt betaal je bij het maximale eigen risico 768 euro en het minimale eigen risico 1.092 euro. Een verschil van 324 euro. Dit verschil blijft 324 euro totdat je meer zorgkosten maakt dan 350 euro.
Als je 650 euro aan zorgkosten maakt is nog steeds de verzekering met het maximale eigen risico bijna 50 euro goedkoper dan de verzekering met het minimale eigen risico.
Indien je voor 900 euro aan zorgkosten maakt betaal je slechts 176 euro meer indien je het vrijwillige eigen risico van 500 euro hebt genomen. Dit komt omdat je een korting op de premie krijgt van 324 euro.
Tussen de 350 euro en 900 euro aan zorgkosten loopt het verschil bijna lineair af.

Ik dacht dat dit wel aardig was om te delen :)

* Hiermee bedoel ik kosten die in de basisverzekering vallen zoals ziekenhuisbezoek.

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
[b]Sjeik schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:52
[afbeelding]

Ik dacht dat dit wel aardig was om te delen :)
Tot die conclusie was ik twee jaar geleden ook zo'n beetje gekomen. Ik had toen mijn zorggebruik op 650 euro begroot dus met maximaal ER zou dat nog voordeel opleveren. En toen bleken twee ziekenhuis afspraken al genoeg te zijn om daar overheen te gaan. Weg voordeel. En denk maar niet dat een ziekenhuis zoiets van tevoren mee gaat delen hé. Wel tig onderzoekjes verplicht stellen, de patiënt betaalt dus lekker belangrijk hoeveel het dan moet kosten. Das het risico met maximaal ER, klopt, maar wat mij het meest nog steeds steekt is dat ze halverwege vorig jaar het pas gingen incasseren. Dacht zelf het afgelopen jaar goed doorgekomen te zijn, bam dikke vette nota.

Dus vanaf dat akkefietje houd ik het bij verplicht ER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Laatst online: 29-05 14:39
Joosie200 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:06:
[...]

Tot die conclusie was ik twee jaar geleden ook zo'n beetje gekomen. Ik had toen mijn zorggebruik op 650 euro begroot dus met maximaal ER zou dat nog voordeel opleveren. En toen bleken twee ziekenhuis afspraken al genoeg te zijn om daar overheen te gaan. Weg voordeel. En denk maar niet dat een ziekenhuis zoiets van tevoren mee gaat delen hé. Wel tig onderzoekjes verplicht stellen, de patiënt betaalt dus lekker belangrijk hoeveel het dan moet kosten. Das het risico met maximaal ER, klopt, maar wat mij het meest nog steeds steekt is dat ze halverwege vorig jaar het pas gingen incasseren. Dacht zelf het afgelopen jaar goed doorgekomen te zijn, bam dikke vette nota.

Dus vanaf dat akkefietje houd ik het bij verplicht ER.
Nouja, volgens mij zou je dan maximaal 176 euro meer betalen dan bij het maximale ER. Ik zit al jaren op ongeveer 100 euro aan zorgkosten. Valt allemaal onder het eigen risico. Ik vond dit tabelletje wel mooi weergeven wat ik al tijden dacht :)

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Robkazoe schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:44:
[...]

Bij interpolis heb je een tandartsverzekering gebitactief 250 en die dekt tot 10.000 bij een ongeval. Dat is dan ook de rede waarom ik echt zit te twijfelen om die verzekering er bij te nemen. (normaal gesproken heb ik nooit iets en betaal de tandarts rekening zelf)
Wel handig om voor de echte grote bedragen dus degelijk verzekerd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Binnetie schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:22:
[...]

Ik ga hier ook naar kijken. Wel gek dat de studentcollectiviteit voor iedereen geldig is. Mijn premie bij CZ Direct is bekend, dat is nu 122 euro per maand, dus toch 12 euro per maand verhoging. Ik wordt dit jaar 31 daar zit een deel van de verhoging dus ook in. Maar fysio is van 20 naar 18 behandelingen gegaan en 200 eu per 2 jaar is naar 150 eu per 2 jaar voor bril of lenzen gegaan.
had deze al als 30plus, is het komende jaar 2 euro goedkoper geworden.
Maar ga komend jaar wel naar normaal CZ met uitgebreide tandarts via Fincover collectief. Is 121. Die hadden vorig jaar nog VGZ. Bril is alleen 100 per 2 jaar maar die haal ik dit jaar nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:39

Dit is de status per vandaag:
[afbeelding]

Ik heb nog €0,72 over van mijn eigen risico van €360,-
Bij CZ-direct kreeg ik 20 behandelingen fysiotherapie vergoed, daarna neemt de basisverzekering het over.
Bij Zilveren Kruis nam ik altijd 36 behandelingen af, dit bleek achteraf niet nodig.

Ik vraag me af of dit een nu een goede keuze is geweest, voor mezelf denk ik wel. Klopt het dat ik bij het kijken naar een andere zorgverzekeraar kan kiezen voor 20 behandelingen fysiotherapie?

Ik maak me namelijk een beetje zorgen om het volgende:
[afbeelding]

Tot de eerste helft van het jaar zie je dat er €28,10 vergoed wordt maar vanaf juli tot nu zie je staan dat het mijn eigen risico is? Ik heb nog geen enkele rekening gekregen van CZ-direct zelf. Alleen van de tandarts van het deel dat ik zelf moet betalen.
Fysiotherapie is eerst vanuit je aanvullende verzekering vergoed (geen eigen risico). Toen de maximale vergoeding vanuit je aanvullende verzekering was bereikt is fysiotherapie vanuit je basisverzekering vergoed (wel eigen risico)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:17

bonzz.netninja

Niente baffi

Mooi...de nieuwe premie is 70 euro geworden. Lekker el cheapo nog steeds :) (bewuzt, maximaal eigen risico, niks extra's).

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Edit: Was al bekend, ze moeten mails sneller sturen :P

Als alternatief zag ik op Independer nog Kiemer Zorgverzekeraar, die iets duurder is, maar niet heel veel en een restitutiepolis heeft (oftewel compleet vrije zorgkeuze). Dan vraag ik me wel af waarom je ooit nog voor de zwaar beperkte polissen zou kiezen: Ze zijn niet goedkoper dan alternatieven die wel alles of nagenoeg alles (zoals bij Anderzorg, niet compleet vrij, maar je kan wel naar veruit de meeste) aanbieden.

[ Voor 18% gewijzigd door Sissors op 20-11-2014 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online

Herkenbaar! Wij hadden hetzelfde dit jaar. Aanvullend pakket waarbij mijn vriendin 500 euro fysio had. In verband met een armbreuk van vriendin wv conservatieve behandeling. Opeens zag ik het zelfde gebeuren na 386 euro gebruikt te hebben van het aanvullende pakket. Wat blijkt, na 20 behandelingen wordt het een chronische indicatie en dat gaat uit de basisverzekering en dus eigen risico. Dat je aanvullend extra betaalt voor de fysio interesseert ze niks. Ik heb hier enorm ruzie om gehad, mijn inziens is het oneerlijk dat die 114 euro niet nog verbruikt is...

Je gaat dus een rekening krijgen binnenkort van je eigen risico.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

• Sissors
  • Niet online
Had dat aanvullende pakket niet gewoon een max van 20 behandelingen? Als het dan niet als chronisch zou worden neergezet dan zou je niks van de basisverzekering krijgen (wat niet uitmaakt natuurlijk zolang je onder de max eigen risico blijft over het jaar, maar anders toch duurder wordt).

• haribold
  • Niet online
Sissors schreef op woensdag 19 november 2014 @ 23:30:
Edit: Was al bekend, ze moeten mails sneller sturen :P

Als alternatief zag ik op Independer nog Kiemer Zorgverzekeraar, die iets duurder is, maar niet heel veel en een restitutiepolis heeft (oftewel compleet vrije zorgkeuze). Dan vraag ik me wel af waarom je ooit nog voor de zwaar beperkte polissen zou kiezen: Ze zijn niet goedkoper dan alternatieven die wel alles of nagenoeg alles (zoals bij Anderzorg, niet compleet vrij, maar je kan wel naar veruit de meeste) aanbieden.
Ik zit bij Zilveren Kruis en dat wordt 60,12 euro volgend jaar, met een beperkte zorgkeuze. Dat vind ik best nog wel een verschil ten opzichte van Anderzorg en Kiemer. Waarom zou ik me duurder verzekeren als ik geen zorgvraag verwacht en de eventueel te kiezen zorgverleners wel prima zijn?

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

haribold schreef op donderdag 20 november 2014 @ 08:11:
[...]
Ik zit bij Zilveren Kruis en dat wordt 60,12 euro volgend jaar, met een beperkte zorgkeuze. Dat vind ik best nog wel een verschil ten opzichte van Anderzorg en Kiemer. Waarom zou ik me duurder verzekeren als ik geen zorgvraag verwacht en de eventueel te kiezen zorgverleners wel prima zijn?
Via zilveren kruis site kom ik niet lager dan 67 euro per maand :S

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 05-06 23:08
Ik ben dus laatst 'op m'n plaat' gegaan. Bij het binnenstappen van de eerste hulp was m'n (maximale) eigen risico er al aan. :') Ben er wel goed over heengegaan met allerlei leuke onderzoeken als CT-scans, longonderzoeken, volgens mij verveelden ze zich want alles werd uit de kast getrokken. Maar goed, ik heb al voor zover ik me kan herinneren een max eigen risico dus dan moet je ook niet piepen als je een keer je portemonnee moet trekken.

Tandverzekeringen zijn onzin. Behalve dat mijn tandarts dat al jaren roept is het ook logisch. Inherent aan verzekeringen is dat je het risico deelt met een heel grote groep waarvan er maar weinig claimen. (Verzekeren tegen brand bv.). Bijna iedereen komt wel aan de beurt met stevige tandartskosten. Net als een overlijdensrisicoverzekering, ook zo'n waanzin. Iedereen gaat dood dus waar zit hem het groepsvoordeel dan?

Gewoon zelf die paar tientjes onderzoek schokken en niet gaan piepen als je een keer 600 euro moet lappen voor een wortelkanaalbehandeling of 2 O-) Er was even sprake van dat ik voor 1800 euro een implantaat moest. Even rondshoppen in Europa en dan zie je dat het in Budapest (Nederlandse kliniek) voor de helft kan, plak er meteen een leuk lang weekend aan en je hebt er nog plezier van ook. Een maat heeft door een medische oorzaak zijn halve gebit moeten vervangen, voor een kwart van de prijs in Thailand.

Het kan best zijn dat er voorbeelden zijn van tandverzekerden die er een jaartje wat voordeel mee hebben gehad, maar op de lange termijn levert het niks op. Je betaalt alsnog zelf je tandarts + winst en overheid van de verzekeraar.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

EvaluationCopy schreef op donderdag 20 november 2014 @ 08:36:
Ik ben dus laatst 'op m'n plaat' gegaan. Bij het binnenstappen van de eerste hulp was m'n (maximale) eigen risico er al aan. :') Ben er wel goed over heengegaan met allerlei leuke onderzoeken als CT-scans, longonderzoeken, volgens mij verveelden ze zich want alles werd uit de kast getrokken. Maar goed, ik heb al voor zover ik me kan herinneren een max eigen risico dus dan moet je ook niet piepen als je een keer je portemonnee moet trekken.

Tandverzekeringen zijn onzin. Behalve dat mijn tandarts dat al jaren roept is het ook logisch. Inherent aan verzekeringen is dat je het risico deelt met een heel grote groep waarvan er maar weinig claimen. (Verzekeren tegen brand bv.). Bijna iedereen komt wel aan de beurt met stevige tandartskosten. Net als een overlijdensrisicoverzekering, ook zo'n waanzin. Iedereen gaat dood dus waar zit hem het groepsvoordeel dan?

Gewoon zelf die paar tientjes onderzoek schokken en niet gaan piepen als je een keer 600 euro moet lappen voor een wortelkanaalbehandeling of 2 O-) Er was even sprake van dat ik voor 1800 euro een implantaat moest. Even rondshoppen in Europa en dan zie je dat het in Budapest (Nederlandse kliniek) voor de helft kan, plak er meteen een leuk lang weekend aan en je hebt er nog plezier van ook. Een maat heeft door een medische oorzaak zijn halve gebit moeten vervangen, voor een kwart van de prijs in Thailand.

Het kan best zijn dat er voorbeelden zijn van tandverzekerden die er een jaartje wat voordeel mee hebben gehad, maar op de lange termijn levert het niks op. Je betaalt alsnog zelf je tandarts + winst en overheid van de verzekeraar.
Wijze woorden waar ik alleen maar achter kan staan. Als je niks raars hebt dan is het gewoon een bewuste gok/risico die je best kan nemen. Het geld dat je per jaar bespaard met maximaal eigen risico heft zichzelf na een paar jaar op, waarna alles wat je doet pure winst wordt zonder risico. Moet je wel voorzichtig leven en zorgen dat je nergens tegen aan loopt :)

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:03
Afgelopen jaar verzeker geweest bij De Friesland.
Premie was 58,95 p/m met een welkomstpremie van 96 Euro.
(Per jaar betaald, ER Max)
Komt dus neer op €50,95 per maand.
Nu kom ik niet lager dan €67,-, wel een flink stuk duurder dus...

Via independer krijg ik andere resultaten dan via de consumentenbond, maar daar kan ik van de top-resultaten (nog) niet zien of de zorgverleners bij mij in de buurt zijn gecontracteerd.
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Let op:
Ook dit jaar zijn referral-links niet toegestaan.