Dat verandert niet door de aanleg van een paar plekjes zijdelings aan de weg...
Het blijft een volledige groenstrook met een paar meter stenen erbij.
Marginaal en verwaarloosbaar!
Zie google maps...
Dit is ook precies de reden waarom electrische auto's juist wel milieuvriendelijk zijn. Want wanneer zullen de meeste auto's opgeladen worden, tijdens piekuren waarbij iedereen onderweg is of vooral 's nachts als er toch al weinig energieverbruik is. Daarmee is dit dus niet echt een voordeel van waterstof. Daarnaast heeft waterstof als nadeel dat het nogal brandbaar is en daarmee gevaarlijk is te vervoeren, zeker in een auto. Er zitten dus aan de waterstofcel ook een heel aantal nadelen waardoor er nog een grote ontwikkeling nodig is voordat dit groots kan worden gebruikt.
Zonneenergie is het meest efficient...
Laten wie die juist 's nachts niet hebben...
We hebben daluren omdat het niet rendabel is die kolencentrale lager te laten draaien, van wege de lange opstarttijd. Dus zo lang we dergelijke grijze energie gebruiken heb je een punt, maar dat is nu net niet milieuvriendelijk...
Omdat de ontwikkelingen nog niet zo ver zijn dat een electrische auto vergelijkbaar is met een normale auto. Vooral het bereik is een probleem en dat los je op door er een benzinemotor naast te zetten. Helaas, maar
Je snapt zelf ook wel, dat juist het Mitsubitsu PHEV enkel door leaserijders en ZZP'ers wordt aangeschaft. Dat heeft ook een reden...
ZZP'ers rijden dat ding bijna gratis door KIA en BTW regelingen. In de lease slechts 7% bijtelling.
Als je dat ding privé zou willen kopen is het totaal niet rendabel.
Daarnaast rijdt hij 1:10 als je op vakantie gaat

Lekkere drogredenering en pertinent onwaar.
Ik ben ook in Amsterdam geen voorstander van het plekken toewijzen aan alle Tesla's.
Nogmaals:
Prima om laadpalen te plaatsen, goede ontwikkeling, maar 5 in een wijk van 8500 woningen is nutteloos.
Plaats er twee per straat en je kunt vanaf iedere plek zo'n beetje laden.
Ja dat kost geld, maar wil je nu een toekomstvaste oplossing of niet???
Aan de ene kant roept men hier: "Elektrisch rijden is de toekomst, maar de infrastructuur is er niet". Maar aan de andere kant is 5 palen in een hele wijk een goede ontwikkeling!?
Nee, sorry.
Ik geef diverse alternatieven, maar het komt erop neer:
- Of creeer extra plekken, wat goed mogelijk is.
- Of plaats meerdere palen, zonder ze te reserveren voor laden. Er zit meters lange kabels bij die auto's, zo lang dat men ze door het raam thuis naar binnen gooit om op te laden... Dus het reserveren van plekken is niet zo nodig.
Ok, dus er zouden er meer moeten komen wil je het succesvol maken? Ik stel voor om te beginnen met 17.
Gaan we nu lekker trollen?
Het lijkt wel of je het gewoon oneens wil zijn om het oneens zijn... Succes daarmee

Wederom je zou er dus meer willen hebben?
Ja ik vind het een goede ontwikkeling, maar niet op deze manier, dit is geen toekomst bestendige oplossing!
En van de parkeerplekken recht voor je deur zijn er wellicht 2 van de 2 opgeofferd, is totaal niet relevant als je zelf al eerder zegt dat het gaat om 10 opgeofferde parkeerplekken voor een wijk van 8500 bewoners, ze moeten ergens bij iemand voor de deur staan.
Nogmaals, niet toekomst vast...
In wezen komt je hele verhaal erop neer dat er meer laadpalen moeten komen te staan om het werkend te krijgen en die mogen overal komen behalve waar jij er last van hebt.
Dat maak jij ervaan, ga maar een keer goed lezen, tot die tijd negeer ik je even
Okee misschien was het waterstof idee in de praktijk niet zo efficient, dat wist ik niet.
Feit blijft, dat laden veel sneller moet gaan: < 5 minuten
Dan kan het echt wat worden, omdat de opslag in accu's ook niet echt milieu vriendelijk is, vooral niet op grote schaal accu's produceren. Het is nu een zeer gering aantal, maar we hebben 8 miljoen auto's alleen in Nederland al...
Stel we gaan voor al die auto's accu's maken, die hebben een beperkte levensduur, moeten weer opnieuw gemaakt worden. Maar wereldwijd hebben we veeeeeeeeeeeel meeeeeeeeer auto's. Hoe milieubelastend is het als die allemaal gebruik moeten gaan maken van accu's?
Ik mis hierin toekomstvisie, maar ik heb uiteraard ook niet de wijheid in pacht...