Mag de fixed header optioneel worden? (is 'ie al :P)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CakeSpork
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-06 11:45
Sinds een refresh zojuist is de .fixedHeader voor mij niet meer te verbergen in een kleine window. Ik heb onmiddelijk het venster gesloten uit frustratie, maar hij bleek weer terug te komen.

Ik dacht onmiddelijk aan de mogelijkheid custom CSS toe te voegen - maar daar heb ik niet genoeg 'Karma' voor... Je zou bijna een functionaliteit verwachten om Karma te kopen in de Karmastore zodat je de skin van tweakers kunt vervangen!

Hoe dan ook... Kunnen jullie alsjeblieft de fixed header optioneel maken? Dan beloof ik greasemonkey weer uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:29

crisp

Devver

Pixelated

Je kan de fixed header uitschakelen via het tandwieltje rechtsboven in het menu of via je voorkeuren

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CakeSpork
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Die instelling was gereset blijkbaar, ik had hetzelfde.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
CakeSpork schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:33:
Hoe dan ook... Kunnen jullie alsjeblieft de fixed header optioneel maken? Dan beloof ik greasemonkey weer uit te zetten.
En, staat ' ie uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Señor Sjon schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:13:
Die instelling was gereset blijkbaar, ik had hetzelfde.
Nee, we hebben de standaard voorkeur gewijzigd naar 'fixed header' ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Foei :P

Ik had die juist uitgezet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001

Sick Nick

Drop the top!

crisp schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:23:
[...]

Lekker irritant dus, hier weer uit gezet. Totaal onzinnig om die balk ruimte in te laten nemen als ik door een topic op het forum aan het scrollen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

crisp schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:23:
[...]

Mag ik vragen waarom de voorkeur gewijzigd is voor mensen die dit al hadden aangegeven? Ik stel die meuk niet voor niks in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:25
erg vervelend inderdaad.. precies de reden waarom ik een hekel aan mobiele websites heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Good Fella schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:19:
[...]

Mag ik vragen waarom de voorkeur gewijzigd is voor mensen die dit al hadden aangegeven? Ik stel die meuk niet voor niks in.
Omdat wij eigenlijk alleen een voorkeur opslaan als die afwijkt van de default. Feitelijk kunnen wij dus niet zien of iemand nooit iets heeft ingevuld, of heeft ingevuld en later weer teruggezet naar de standaard waarde...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Ah, dacht al dat ik gek geworden was.

Irritant zeg, op mijn werk heb ik een kale versie van het forum openstaan, dus ook zonder gebruikers iconen. Dan ziet het er 1-2-3 niet als een externe webpagina uit :*)

Maar anyhow; mobiele pagina schaalt ook niet meer goed. Bv icoontjes vallen buiten het venster als je die openklapt.

Dus wat zijn jullie allemaal aan het doen heren? }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Barrycade schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:08:
Dus wat zijn jullie allemaal aan het doen heren? }:|
Heb je je custom CSS als eens uitgezet om te checken of het niet daaraan ligt?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:58:
[...]

Omdat wij eigenlijk alleen een voorkeur opslaan als die afwijkt van de default. Feitelijk kunnen wij dus niet zien of iemand nooit iets heeft ingevuld, of heeft ingevuld en later weer teruggezet naar de standaard waarde...
plan: Development-round-up - Iteratie #53

Feedback gevraagd over fixed header

Het was toen een proof of concept, dus met de huidige iteratie is dit default geworden?
Dit is dan weer een situatie van niet communiceren dat er een "ingrijpende" situatie aankomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 22:51
Wat ik me van dit soort 'heftige' ingrepen nu altijd afvraag is hoeveel mensen na een week of twee die setting hebben aangepast :P Idem met de achtergrond licht/donker of de dichtheid :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:54
Twee dingen:

1. Kan de fixed header configureerbaar worden per apparaat? :P (lekker veeleisend), maar op mijn desktop vind ik het niet nodig, op mijn mobiel lijkt het me wel handig.

2. het gedrag op mobiel is een beetje raar. Ik zou hem gewoon altijd willen zien, nu floept ie steeds in en uit beeld. Nu heb ik dus maar uitgezet, omdat het teveel afleidt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:10:
[...]

Het was toen een proof of concept, dus met de huidige iteratie is dit default geworden?
Dit is dan weer een situatie van niet communiceren dat er een "ingrijpende" situatie aankomt...
Bijzonder ingrijpend inderdaad, een headertje dat nu by default vastplakt in plaats van achterblijft bij het scrollen. Dat het blijkbaar wat irritatie opwekt snap ik ook wel maar met een aankondiging vooraf had je hier geen enkel verschil gemaakt in die irritatie.
Ramon schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:36:
2. het gedrag op mobiel is een beetje raar. Ik zou hem gewoon altijd willen zien, nu floept ie steeds in en uit beeld. Nu heb ik dus maar uitgezet, omdat het teveel afleidt.
Dat is juist mobiel heel fijn? Bij normaal gebruik waarbij je steeds verder naar beneden scrollt heb je die balk niet in beeld totdat je aanstalten maakt om naar boven terug te navigeren, en dan staat 'ie er meteen. Facebook doet dat bijvoorbeeld ook, en de meeste mobiele browsers doen het zelfs native met de adresbalk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:54
NMe schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:42:
[...]

Bijzonder ingrijpend inderdaad, een headertje dat nu by default vastplakt in plaats van achterblijft bij het scrollen. Dat het blijkbaar wat irritatie opwekt snap ik ook wel maar met een aankondiging vooraf had je hier geen enkel verschil gemaakt in die irritatie.

[...]

Dat is juist mobiel heel fijn? Bij normaal gebruik waarbij je steeds verder naar beneden scrollt heb je die balk niet in beeld totdat je aanstalten maakt om naar boven terug te navigeren, en dan staat 'ie er meteen. Facebook doet dat bijvoorbeeld ook, en de meeste mobiele browsers doen het zelfs native met de adresbalk. :)
Nou hij komt soms ook tevoorschijn als ik een slinger naar beneden geef, of de slinger 'stop' met een tap. En gelukkig heb ik niet een mobiele browser die dat doet zeg maar gewoon een Windows Phone 8.1 apparaat :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:42:
[...]

...
Nee, maar wel de awereness ;) Is het zoveel moeite om de mensen een dag van tevoren te waarschuwen met zo'n sitebrede gele balk hoe en wat uit te schakelen? Juist met zo'n userbase die veranderingen niet goed trekken lijkt mij dit wel handig.

In dit geval trof het mij niet, ik had het al een stuk langer geregeld, want handig. :P :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

screenshot icons

Ik heb geen custom css aan staan dus daar kan het niet aan liggen. Maar ik mis er een paar die links uit beeld vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 22:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:53:
[...]

Nee, maar wel de awereness ;) Is het zoveel moeite om de mensen een dag van tevoren te waarschuwen met zo'n sitebrede gele balk hoe en wat uit te schakelen? Juist met zo'n userbase die veranderingen niet goed trekken lijkt mij dit wel handig.

In dit geval trof het mij niet, ik had het al een stuk langer geregeld, want handig. :P :Y
er komt een boel meer commentaar op een gele balk dan op de fixed header.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:53:
[...]

Joh, ik zie hier nu anderhalve Tweaker klagen die waarschijnlijk het liefst voor elke miniscule pixel die verandert wordt een bericht zou ontvangen.

Zet het uit, klaar. Je hoeft toch niet over elk ding altijd maar te discussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kees schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:55:
[...]

er komt een boel meer commentaar op een gele balk dan op de fixed header.
Het is ook nooit goed -O-

Dan de .plan eerder online zetten voor de iteraties online zijn?
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:57:
[...]

Joh, ik zie hier nu anderhalve Tweaker klagen die waarschijnlijk het liefst voor elke miniscule pixel die verandert wordt een bericht zou ontvangen.

Zet het uit, klaar. Je hoeft toch niet over elk ding altijd maar te discussieren.
Dan ken je de hardcore Tweaker nog niet :+ :P

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:58:
[...]

'ik zie de veranderingen nog niet!111'

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Op de gewone computer werkt het wel, maar op mijn tablet kan de header het niet bijhouden en na een scroll moet 'ie zich door het beeld haasten. Oftewel: uitgezet op zijn Teeven's ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kees schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:15:
[...]

'ik zie de veranderingen nog niet!111'
Moeten ze de .plans maar lezen :(

En ja voor een BOFH is het leuk >:)
Ik ben allang blij dat ik de boel kan slopen (zonder extra tools) naar mijn (wan)smaak. Daar kunnen een hele hoop websites een ENORME voorbeeld aan nemen. _/-\o_ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:34
Het probleem op mijn telefoon (Waar Ramon ook op doelt? En NMe blijkbaar niet snapt/weet):

Ik lees het forum met mijn vinger op het scherm en dan stukje voor stukje te bewegen/slepen/scrollen, wat dan resulteert in een ADHD flikkerende rode header.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Dit zou wel handig zijn ja. Soms zijn er ook aanpassingen op GoT die de modcrew verrassen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

NeutraleTeun schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:37:
Het probleem op mijn telefoon (Waar Ramon ook op doelt? En NMe blijkbaar niet snapt/weet):

Ik lees het forum met mijn vinger op het scherm en dan stukje voor stukje te bewegen/slepen/scrollen, wat dan resulteert in een ADHD flikkerende rode header.
Tsja, als jij je vinger op het scherm houdt dan knippert je tekst net zo hard op dezelfde manier als je vinger ineens een pixel hoger of lager geregistreerd wordt. Je kán natuurlijk ook het oppervlak waarop de tekst die je aan het lezen bent zich bevindt niet bedekken met een vinger. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:57:
[...]

Meh. En daarom heb ik het al afgeleerd om over zoiets te klagen. Je loopt toch altijd tegen de betonnen muur van de ontwikkelaars aan die besloten hebben om het zo te doen.

Maar even zeggen van "we hebben dit veranderd en daar kun je het uitzetten" zou wel prettig geweest zijn. Vooral als je de default even andersom maakt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoe hadden ze dat moeten zeggen dan? Met die gele balk? Dan krijg je weer mensen die klagen dat die balk irritant is. Het is nooit goed en de ontwikkelaars hebben wel meer te doen dan het voorkomen dat een paar tere zieltjes zich beledigd voelen voor die twee seconden die het kost om dit aan te passen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:05

rob_erwt

What does this button do?

Maasluip schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:12:
[...]

Maar even zeggen van "we hebben dit veranderd en daar kun je het uitzetten" zou wel prettig geweest zijn. Vooral als je de default even andersom maakt.
Je bedoelt zoals onderstaand stukje tekst in de .plan inclusief gratis link naar de plek waar dat kan?
Vanaf deze release blijft ook standaard de header van de site in beeld als je naar beneden scrolt. Mocht je dat niet willen, dan kun je dit simpel uitzetten via je Voorkeuren.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De .plan was er later dan de implementatie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zeg ik, .plans gewoon voor het doorvoeren van de iteratie publiceren, desnoods een prominente plek geven (als nieuwsbericht).

De vlieger gaat dan niet meer op voor Das habe ich nicht gewusst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CakeSpork
NMe schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:16:
Hoe hadden ze dat moeten zeggen dan? Met die gele balk? Dan krijg je weer mensen die klagen dat die balk irritant is. Het is nooit goed en de ontwikkelaars hebben wel meer te doen dan het voorkomen dat een paar tere zieltjes zich beledigd voelen voor die twee seconden die het kost om dit aan te passen. ;)
Als ontwikkelaar ben ik toch wel teleurgesteld om te horen dat dit de mentaliteit is bij Tweakers! Je zou toch beter moeten weten - of de verantwoordelijkheid hier niet voor moeten dragen.

Dit topic heb ik gestart als gebruiker omdat ik ineens een substantieel andere ervaring kreeg door je product. Het is voor mij de meest notabele verandering die ik op Tweakers heb gezien sinds de uitrol van de nieuwe UI (sorry, maar alle coole nieuwe features in de .plan's hebben op mijn persona 0 impact). Dat het een aanpassing is van één boolean heeft helemaal -niets- te maken met welke invloed het heeft op gebruikers. De verhouding ontwikkeltijd vs. change-management-tijd is -niet- statisch.

Op dit moment is 50% van mijn posts op het tweakers forum in 10 jaar tijd door deze ene boolean gekomen. Het was voor mij geen aanpassing van 5 seconden, maar van 15 minuten: topic starten, antwoord ontvangen, setting aanpassen. Ik ben goed geholpen en erg blij dat de setting bestond - maar stellen dat het aanpassen van zo'n intrusive default 'nou eenmaal zo moet' is natuurlijk lariekoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 14:00
[...]

[...]
En wat zou dat op lossen? Dan kunnen we met ons allen er alvast mentaal op voorbereiden? Sorry, maar ik vind de reacties extreem overtrokken.

De header scrollt nu mee. Digg je dat niet, dan zet je het uit (imho zelfs een overbodige instelling). Het is niet het einde van Tweakers, niet super ingrijpend. We kunnen nog steeds in het grappige gif topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Misha schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:01:
[...]

En wat zou dat op lossen? Dan kunnen we met ons allen er alvast mentaal op voorbereiden? Sorry, maar ik vind de reacties extreem overtrokken.

De header scrollt nu mee. Digg je dat niet, dan zet je het uit (imho zelfs een overbodige instelling). Het is niet het einde van Tweakers, niet super ingrijpend. We kunnen nog steeds in het grappige gif topic
Wat is het probleem met eerder publiceren dan omzetten? En waarom zou het kunnen uitzetten een overbodige instelling zijn? Altijd een rode header op kantoor? Niet al te handig. Ik hoef niet constant een rode balk bovenin beeld als ik met één druk op Home of een snelle swipe weer bovenaan ben. Op de telefoon is mijn screenestate heilig en wil ik ook geen vaste balk. Ik gruwel al van de meeste sites die vinden dat binnen responsive design allerlei balken permanent in beeld moeten zijn. Hierdoor wordt effectief het doel van dit design aardig om zeep geholpen.

Ik had het overigens snel genoeg gevonden, daar niet van. Inmiddels weet ik dat ik om de zoveel weken op mijn hoede moet zijn voor allerhande wijzigingen. :+
Als je in eerste instantie iets uit hebt gezet en het staat opeens weer aan, dan is het overigens wel vrij apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Misha schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:01:
[...]

Sterker nog: als er van tevoren melding wordt gemaakt dat het gewijzigd wordt gaan er veel mensen die instelling "alvast goed zetten" wat geen enkel effect heeft omdat de header voor mensen die hem niet gefixt hadden alsnog gefixt is. Dat had dus juist meer irritatie opgewekt bij mensen die niet goed lezen, en daar zijn er nogal een boel van.
CakeSpork schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:54:
[...]

Als ontwikkelaar ben ik toch wel teleurgesteld om te horen dat dit de mentaliteit is bij Tweakers! Je zou toch beter moeten weten - of de verantwoordelijkheid hier niet voor moeten dragen.
Ik ben geen ontwikkelaar voor Tweakers maar een forumadmin. ;) Ik héb dus geen verantwoordelijkheid hierover.
Op dit moment is 50% van mijn posts op het tweakers forum in 10 jaar tijd door deze ene boolean gekomen. Het was voor mij geen aanpassing van 5 seconden, maar van 15 minuten: topic starten, antwoord ontvangen, setting aanpassen. Ik ben goed geholpen en erg blij dat de setting bestond - maar stellen dat het aanpassen van zo'n intrusive default 'nou eenmaal zo moet' is natuurlijk lariekoek.
Even voor de duidelijkheid, toen ik het over tere zieltjes had doelde ik niet specifiek op jou maar op mensen die klagen dat er hiervoor weer voorlichting vooraf nodig was geweest met waarschuwingsbalken of wat al niet meer. Jij stelde nergens vreemde eisen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 00:38

Dat knipperen is wel een beetje irritant inderdaad: zie 0:04 en 0:10

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Señor Sjon schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:07:
[...]

Wat is het probleem met eerder publiceren dan omzetten?
Omdat de veranderingen nog niet online staan en omdat wij op dat moment druk bezig zijn om die veranderingen wel online te plaatsen + eventuele fouten te fixen die daaruit voorkomen. We vinden het (meestal) leuk om reacties te lezen en te reageren dus zetten we de .plan pas online als wij ook daadwerkelijk klaar zijn zodat er over die veranderingen gesproken kan worden en er niet eerst 10 reacties zijn met 'ik zie geen veranderingen' terwijl wij druk bezig zijn om het online te zetten en daarna 10 reacties met 'xxx is stuk' terwijl wij druk bezig zijn om dat te fixen waardoor reacties over de veranderingen an sich pas na een offtopic discussie plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Bedankt voor de mogelijkheid om het ding uit beeld vast te zetten : Ik haat headers die meescrollen naar beneden zoals op YouTube :/ Wat een gedrocht is dat geworden door de tijd heen trouwens... verschrikkelijk!

Ik zag ook dat je tegenwoordig bij Bookmark errors te zien krijgt welk topic je had geopend zoals ik had voorgesteld : TOTALLY AWESOME! _O_ d:)b 8)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1