Auto kopen, escrow service

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
Ik ken de verhalen van mensen die opgelicht zijn bij de aankoop van een auto uit het buitenland. Maar nu begin ik te twijfelen. Of het is goed opgezet, of het is gewoon echt. Ik ben benieuwd hoe jullie er over denken.

Situatie:
Online ben ik een auto tegengekomen. Prijs is iets onder de marktprijs. Ik ben altijd erg voorzichtig, ik weet dat ik geen geld moet overmaken met WesternUnion e.d. Escrow vertrouw ik niet, maar nu begin ik echt te twijfelen.

Via Speurders ben ik in contact gekomen met iemand die in Engeland werkt en zijn auto daar niet kwijt kan. Hij heeft een tijdje in NL gewerkt en heeft toen deze auto gekocht.
De auto staat volgen hem bij een bedrijf genaamd Atlantis Investorco (www.atlantis-investorco.co.uk). Hij verwees me door naar dat bedrijf en ik heb dat bedrijf dus gemaild. Na wat heen en weer gemail (dat bedrijf wilde een document hebben waarop mijn adres staat), krijg ik de volgend mail (paar dingen weggehaald):
Dear Customer,

We have the pleasure to announce you that we started the process to transport
the car: 2009 Toyota Aygo 1.0i

Shipping Address:

Name:XXXX
Address: X
City:xxx
Zip Code: XXXX
Country:The Netherlands

Your tracking number is:XXXXXXXXXXXX
Our site: <http://www.atlantis-investorco.co.uk/>
In order to start the transport of the car we must receive 3400,00 € from you.

Money must be sent via bank transfer:

Name: Atlantis Investorco Limited
Bank's Name: BARCLAYS BANK PLC
Account: 80133663
IBAN: GB86 BARC 2072 1780 1336 63
Sort Code: 207217
Bic/Swift: BARCGB22
Reference: Mr. N. Bidirliu

Mr. N. Bidirliu is our agent assigned for your transaction.

Note: You must make the transfer online,like this we will receive the money
faster.

In order to confirm us the transfer:

You must send us a copy or a photo of the receipt,to our mail address
support@atlantis-investorco.co.uk <mailto:support@atlantis-investorco.co.uk>
or by fax : <http://+441223280261/> .

Inspection Period: 3 days.
During the inspection period the money remains blocked on the trust account.
We will give the money to Mr. Herve Leriche,only after obtaining your consent,
if you decide not to keep the car, we will transfer you back the money.

As soon as we will receive the money in our bank account we will begin the
transport,Atlantis Investorco Team

This email originates from Atlantis Investorco Limited .This email and any
attachments may contain confidential/intellectual property/copyright information
and is only for the use of the addressee(s). You are prohibited from copying,
forwarding, disclosing, saving or otherwise using it in any way if you are not
the addressee(s) or responsible for delivery. If you receive this email by
mistake, please advise the sender and cancel it immediately. Atlantis
Investorco Limited may monitor the content of emails within its network to
ensure compliance with its policies and procedures. Any email is susceptible to
alteration and its integrity cannot be assured. Atlantis Investorco Limited not
be liable if the message is altered, modified, falsified, or even edited.
Copyright © 2012-2014 Atlantis Investorco Ltd. All rights reserved.
i
Ik begin nu toch echt te twijfelen of dit echt is of niet. Ik heb een trackingnummer gekregen waarmee ik de transactie kan volgen op hun site. Het bedrijf heeft mij ingescande documenten gemaild.
Volgens deze site zijn er meerdere mensen die zaken met dat bedrijf hebben gedaan: http://ukabroadforum.com/...atlantis-investorco.co.uk

Wat mij aan het twijfelen brengt:
- Het is een escrow site.
- De website lijkt pas een paar weken te bestaan, maar het bedrijf lijkt echt te zijn volgens Google.
- Die persoon mailt ongevraagd zijn ID.

Redenen om aan te nemen dat het echt is:
- Verhalen op een andere website.
- Mailcorrespondentie lijkt op 'echte' correspondentie. Nadat ik een document met mijn adres gemaild had kreeg ik een mail terug dat het in behandeling is genomen en dat ik binnenkort een mail met instructies ontvang.
- Per sms krijg ik bericht dat ik een mailbericht heb ontvangen.
- Het is geen WesternUnion, maar een gewone banktransfer.

Wat denken jullie? Normaal gesproken zou ik nooit zaken doen via Escrow, maar dit lijkt me erg goed opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 01:35
Ophalen, klaar.

Welke auto trouwens?
De auto HEEFT al een nederlands kenteken maar staat toch in UK? Right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 19:27
Als je moet vragen moet je dit dan sws wel doen? Bij twijfel niet inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:57
Moeten we echt vertellen dat het stinkt? Nou het stinkt. Het stikt ook nog eens van de rode vlaggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

LOL.

Dit stinkt als een ongestelde haring in de overgang.

Red alerts everywhere...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:22
Dit bedrijf zou op hetzelfde adres moeten gevestigd zijn als hetgeen van de auto.
http://www.seajacks.com/contact.php.
Contacteer hen eens met een vraag over dit bedrijf? Desnoods bel je hen of ze dit bedrijf kennen. Op het eerste zicht lijkt het me wel legaal al vindt ik niet op 1, 2, 3 wanneer dit bedrijf gesticht is. Maar blijf enorm voorzichtig toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit heeft niet zoveel met het Shopping Forum te maken. Ik twijfel tussen VV en WI, ik zet het in VV maar laat het verder aan de moderators daar over :)

SF >> VV

Dat gezegd hebbende, als het maar iets onder de marktwaarde is, waarom dan niet de marktwaarde bepalen en het risico verkleinen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:35

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Mail eens naar die bank of daar ene Mr. N. Bidirliu werkt, want de bank bestaat echt: http://www.barclays.co.uk

@orion: lol :D

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Grappig dat ze ook geld in euro's ipv engelse ponden vragen. Waarom zou een Engelsman dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
TWeaKLeGeND schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 18:40:
Ophalen, klaar.

Welke auto trouwens?
De auto HEEFT al een nederlands kenteken maar staat toch in UK? Right..
Auto staat in UK.
> Hi,
>>
>> The car is in a very good condition, without mechanical problems, no
>> scratches or dents,no hidden defects,non-smoking,never been involved in
>> accidents.
>> It is an original dutch car(i bought it from Netherlands,i am engineer and
>> i was in your country with my work),with dutch registration papers and
>> dutch plate numbers.
>> The only problem is that I now live in England and the car is here with
>> me.
>> If you can not come in England, i have a solution, you can see it(in
>> Netherlands), you can drive it and only after you test it you will decide
>> if you want to buy it.
>> The car is still registered in the Netherlands.
>> I also tried to sell it here with no success because it's very hard to
>> sell
>> a dutch car in England as you may know, the british cars have the
>> steering
>> wheel on the right side .This is a dutch car so, the steering wheel is on
>> the left side.
>> So instead of keeping it in garage, I decided to sell it to someone who
>> really need it.
>>
>> With respect
>> Herve
>>
>> PS:I'm sorry to reply in english but I was unable to learn your language
Kenteken is volgens hem: 22-HPG-1

Zouden jullie zo'n transactie nooit uitvoeren of wat zouden jullie vragen om ervan overtuigd te worden dat het 100% echt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
Jimster schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:07:

Zouden jullie zo'n transactie nooit uitvoeren of wat zouden jullie vragen om ervan overtuigd te worden dat het 100% echt is?
Ik zou niet eens vragen of het 100% echt is. Ik zou op de bank tv gaan kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 630299

Niet doen!
Wij hebben dit weekend exact hetzelfde verhaal gehad, met dezelfde verkoper Herve Leriche, alleen andere auto. Ook kregen wij ongevraagd een kopie van zijn ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:48
Voor een Engelsman staan er iets teveel tikfouten in het Engels.

Lol @ Ongestelde haring. Stinkt. Lekker laten hangen.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En ook exact dezelfde mail....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Rukapul schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 18:49:
Moeten we echt vertellen dat het stinkt? Nou het stinkt. Het stikt ook nog eens van de rode vlaggen.
Klopt.. dat geef ik ook aan.. Internet is geen onbekend terrein voor mij. Aan- verkopen ook. Maar dit vind ik wel bijzonder. 99% van deze gevallen is scam/oplichting. Maar is dit die 1%? Ik moet me inderdaad afvragen of ik voor die 1% wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Anoniem: 630299 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:15:
Niet doen!
Wij hebben dit weekend exact hetzelfde verhaal gehad, met dezelfde verkoper Herve Leriche, alleen andere auto. Ook kregen wij ongevraagd een kopie van zijn ID.
Kijk.. dat is een signaal.
Uit nieuwsgierigheid: Wat voor auto ging het om?
DiedX schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:15:
Voor een Engelsman staan er iets teveel tikfouten in het Engels.

Lol @ Ongestelde haring. Stinkt. Lekker laten hangen.
Het is een Fransman.

[ Voor 26% gewijzigd door Jimster op 27-10-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 630301

ik heb de zelfde persoon aan de haak ben nog wat aan het heen en weer mailen voor de fun.
gaat over een zogenaamde seat ibiza 2009 voor 4990.
toen ik de mail in het engels kreeg wit ik al genoeg.
is trouwens exact het zelfde mailtje als die jij heb geupload.

Mvg marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij ons was het een audi a3. Advertentie via marktplaats van 'charlotte' uit Purmerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb hem gelukkig met een fictief account gemailt en ga hem in de volgende mail helemaal verrot schelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Je kan toch zeggen dat je het geld overschrijft als je daar bent en dan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:52

InFamous

excommunicado

Anoniem: 630299 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:20:
Bij ons was het een audi a3. Advertentie via marktplaats van 'charlotte' uit Purmerend.
Hey die Charlotte ken ik :X

Die probeerde mij een motor te slijten uit de UK.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We hebben vanmiddag het bedrijf gebeld om te checken. Kregen we een fransman aan de telefoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik had het laatst met een Adria caravan :) (maar dan vanuit Schotland). Mooiste was nog dat ze hem met de post ging sturen nadat ik daar om gevraagd had.

Toch vraag ik me (stiekem) af hoeveel keren ze als "verkopers" nou succes hebben met dit soort acties :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 20:32

-tom-562

Oliesjeik

Dat mensen hier nog in trappen.. Tuurlijk is het nep, wat denk je zelf

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je moet wel erg stom zijn en naïef zijn om hier in te trappen.
maar ja er zijn zat stomme mensen die zelfs na het lezen van deze verhalen zich toch nog afvragen of het niet echt is.
regel nummer 1 maak nooit geld over naar iemand die je niet kan.
als iets te mooi is om waar te zijn is het 99% oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
-tom-562 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:02:
Dat mensen hier nog in trappen.. Tuurlijk is het nep, wat denk je zelf
Ik ben gelukkig nog nooit opgelicht, maar nu ik dit heb meegemaakt, kan ik begrijpen dat mensen opgelicht worden. Geloof me, ik ben echt geen onbekende op het www.
Dit is gewoon goed opgezet. Complete website met tracking code. Status ontvangen per sms. Goed opgezette e-mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Goed opgezet? Die truuk is bijna net zo oud als het internet zelf :P Je gaat toch geen auto ongezien kopen, en al helemaal niet met een vaag wazig verhaal van iemand uit het buitenland

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Wat een succes dat IBAN. Oplichten op europees niveau wordt nog eens groot.

Als je voor een auto gaat, ALTIJD kijken. Hoe wil je het retourneren als het niet voldoet aan beschrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Jimster schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:16:
[...]

Klopt.. dat geef ik ook aan.. Internet is geen onbekend terrein voor mij. Aan- verkopen ook. Maar dit vind ik wel bijzonder. 99% van deze gevallen is scam/oplichting. Maar is dit die 1%? Ik moet me inderdaad afvragen of ik voor die 1% wil gaan.
Dit is helemaal niet die 1%, hoe kom je er met je, pardon me, botte kop toch bij dat dit echt zou zijn?

Het is dikke, vette bullshit. En als je daar nog aan twijfelt, moet je er misschien je vingers maar even aan branden. Dan ben je meteen genezen.

Oplichters zijn niet altijd (meestal niet zelfs) domme werkelozen met dyslexie, maar ook opgeleid en nadenkend. De "domme" scams hebben hun tijd allang gehad, daar trapt inmiddels niemand meer in. Hoewel ik het toch verbazingwekkend blijf vinden dat mensen hier dus wel intrappen.

Waarom zou je (veel) geld overmaken naar een buitenlands bedrijf, waar je verder NIETS vasts oid voor terug krijgt, bij een bedrijf dat pas net bestaat, voor een onwaarschijnlijke prijs/product verhouding.

Dat geld zie je nooit meer terug, het is naar het buitenland en dus NOG moeilijker/onmogelijker te achterhalen voor politie (binnenlands halen ze al bijna niets uit), en een website heeft de gemiddelde tweaker hier toch ook wel in 2 dagen in elkaar gezet, desnoods met hulp van een buildertje. Dan nog even een smsje sturen et voila, laat het geld maar stromen.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 27-10-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nou en? Niet alsof Cambridge (want dat is waar dat telefoonnummer uitkomt) even ver weg is als pakweg Lagos (om maar een random, helemaal niet met deze advertentie betrokken plaats te noemen :+ )

Sowieso, al zou dit 100% betrouwbaar zijn, zou je in NL een auto zomaar kopen op basis van een paar pics en een beschrijvign? Hell no! Waarom hier dan overwegen :?

There's a new one born every minute...
[...]

En 10 tegen 1 dat dit een valide kenteken is waar een auto die aan de beschrijving voldoet mee rondrijdt in NL :z
Als ik het ook maar marginaal serieus nam zou ik Easyjet/Ryanair pakken en naar dat geval toe gaan en proefrit maken waar het nu is. Heb ik trouwens overwogen toen ik op zoek was naar een motor, in de UK zijn ze daadwerkelijk stukken goedkoper, maar dan geen gezeik met transport. Gewoon exportkenteken regelen, zelf op boot rijden en hier linea recta naar RDW voor import.

Hier: Cambridge. Sindskort rechtstreekse vluchten vanaf Schiphol. Goedkoper is vliegen op Stansted (Easyjet vanaf Schiphol, Ryanair vanaf Eindhoven of Weeze) en dan bus naar Cambridge (halfuurtje rijden, gaat ongeveer elk halfuur).

Edit:
Nu ik even niets beters te doen heb hun website bekeken. http://atlantis-investorco.co.uk/

Overduidelijk een front voor een scam.
- ondanks redelijke layout (fatsoenlijke template + stock plaatjes) totaal geen content behalve een dummy track&trace formulier en de contactgegevens
- adres bestaat. Telefoonnummer zal vast ook bestaan. Maar het telefoonnummer klopt niet met het adres. Telefoonnummer is duidelijk Cambridge, maar adres is Great Yarmouth. Dat zou een 01493-nummer moeten zijn, niet de 0122.
- atlantis-investorco.co.uk is op 14 oktober geregistreerd. Niet erg indrukwekkend voor een bedrijf dat sinds 2012 zou moeten bestaan en in tig landen aanwezig zou zijn.
- over "aanwezig zijn" gesproken, die site
- degene die het geregistreerd heeft woont niet in Gt Yarmouth of Cambridge, maar in London - Wimbledon om precies te zijn. Ik zou m'n neef die een paar straten verderop woont bijna willen vragen kijkje te gaan nemen >:)
- als je gaat googlen op het bedrijf vind je welgeteld een externe bron:
http://ukabroadforum.com/...atlantis-investorco.co.uk
Meest opvallend daar is dat de positieve reacties uit Polen, Preston (Noord-Engeland) en nog een niet nader genoemde plek komen, maar allemaal met EXACT dezelfde brakke schrijfstijl en (hoofdletter)fouten posten :+

Etc etc etc. Hoezo menstruerende haring? :P

[ Voor 41% gewijzigd door dion_b op 27-10-2014 21:17 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 06-06 19:10

Tomatoman

Fulltime prutser

[...]

Als jij genoegen wilt nemen met een 99% kans dat je je geld kwijt bent, moet je zeker op deze deal ingaan. Kom op zeg, nadat er inmiddels een stuk of 25 pogingen zijn gedaan om jou ervan te overtuigen dat dit oplichting is, koester jij nog steeds hoop dat dit een serieuze deal is. Wat verwacht je nou nog te lezen in dit topic, dat het bij nader inzien toch een goed idee is om hier je geld aan te besteden?

Samengevat: |:(

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is dus de typische redenering waarmee mensen zichzelf voor de gek houden en er toch in trappen. Die redenering is waar scammers en oplichters op hopen, die kans dat het toch echt waar is.

Als het uit Nigeria kwam keek je er niet eens naar. En zo hoort het ook.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Tomatoman schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:27:
[...]

Als jij genoegen wilt nemen met een 99% kans dat je je geld kwijt bent, moet je zeker op deze deal ingaan. Kom op zeg, nadat er inmiddels een stuk of 25 pogingen zijn gedaan om jou ervan te overtuigen dat dit oplichting is, koester jij nog steeds hoop dat dit een serieuze deal is. Wat verwacht je nou nog te lezen in dit topic, dat het bij nader inzien toch een goed idee is om hier je geld aan te besteden?

Samengevat: |:(
Nee hoor, mijn 'hoop' was al weg bij de eerste beargumenteerde reactie.
Kijk.. dat is duidelijk, bedankt ;)
Nee, ik zou niet iets kopen voordat ik iets gezien heb. De service van de oplichters is dat je 3 dagen de auto kan bezichtigen. Geweldig toch? Dat geeft mensen een veiliger gevoel.
Anoniem: 472287 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:49:
[...]
Oplichters zijn niet altijd (meestal niet zelfs) domme werkelozen met dyslexie, maar ook opgeleid en nadenkend. De "domme" scams hebben hun tijd allang gehad, daar trapt inmiddels niemand meer in. Hoewel ik het toch verbazingwekkend blijf vinden dat mensen hier dus wel intrappen.
Ik verbaasde me over het 'niveau' van deze oplichting. Als je dagelijks phishing mails ziet met taalfouten etc, dan is dit wel andere koek. Als je als crimineel op deze manier duizenden euro's kan verdienen dan is het achteraf gezien ook wel begrijpelijk.

Anyway. Ik weet genoeg. Thanks voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:54
dion_b schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:01:
Hier: Cambridge. Sindskort rechtstreekse vluchten vanaf Schiphol. Goedkoper is vliegen op Stansted (Easyjet vanaf Schiphol, Ryanair vanaf Eindhoven of Weeze) en dan bus naar Cambridge (halfuurtje rijden, gaat ongeveer elk halfuur).
De lijndienst van CityJet naar Cambridge is sinds 25 oktober alweer opgeheven >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 20:38

mark-k

AKA markkNL

Jimster schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:07:
[...]

Auto staat in UK.

[...]

16 april op naam gezet, apk tot jan 2015 en nog steeds verzekerd. Gek dat een Fransman een Nederlandse auto in de UK heeft staan, is geen combo die legaal rijdbaar is volgens mij. Als hij niet meer zou rijden zou hij m ook niet verzekeren en wegenbelasting betalen lijkt me. Dikke onzin dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jimster schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:38:
[...]

Ik ben gelukkig nog nooit opgelicht, maar nu ik dit heb meegemaakt, kan ik begrijpen dat mensen opgelicht worden. Geloof me, ik ben echt geen onbekende op het www.
Dit is gewoon goed opgezet. Complete website met tracking code. Status ontvangen per sms. Goed opgezette e-mails.
Nee, jij bent naïef en blind voor alle rariteiten die hier naar voren komen. Ik kan er werkelijk met mijn pet niet bij dat jij ook maar voor een fractie van een seconde denkt dat dit echt is. Ik scan even de mailtjes door en zie al tientallen signalen dat hier wat mis is. Er zit totaal geen logica in het verhaal.

Serieus, een Aygo meenemen maar Engeland om deze vanuit daar weer te verkopen aan Nederlanders? En die auto willen transporteren naar Nederland zodat jij free of charge een proefrit kan maken? En jij denkt serieus dat dit echt is?
Jimster schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:06:
Ik verbaasde me over het 'niveau' van deze oplichting. Als je dagelijks phishing mails ziet met taalfouten etc, dan is dit wel andere koek. Als je als crimineel op deze manier duizenden euro's kan verdienen dan is het achteraf gezien ook wel begrijpelijk.

Anyway. Ik weet genoeg. Thanks voor de reacties :)
Hoezo is dit andere koek? Het stik van de taalfouten. Het is een dertien in een dozijn scam, zit geen grammetje niveau aan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 630348

Sjoh, blij dat wij dit forum tegenkomen nog net voor de betalings overdracht.

Exact hetzelfde verhaal, document, telefoongesprekken enzo. Alleen het geld...dat moest nog hun kant op.
VW Transporter 2007 6500, 00 staat in Engeland. Overtocht en alles zouden zij betalen. De auto mocht een paar dagen worden uitgeprobeerd.

Hij had gewerkt als enginering in NL en had geen baan meer. Bus meegenomen naar huis en niet te verkopen....klein prijsje hij moest van de auto af. Hij kon m niet kwijt daar ivm het stuur links.

Op Speurders stond de auto zogenaamd in Alkmaar onder de naam Louise. Over en weer emailen met haar man die nu op een booreiland zou werkdn, Herfe Lariche...zij is engels, hij een fransman.

Te mooi om waar te zijn en toch achterdochtig. Zelf op zoek wat en wie t bedrijf nu eigenlijk is.
En dan komen we uiteindelijk hier terecht. Bedankt! Het scheelt ons iig een hoop geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En daar gaat het dus mis. Bij een gewone autohandelaar mag je blij zijn als je proefrit langer dan een uur mag duren en hier gaan geen alarmbellen rinkelen als je de auto een paar dagen mag proefrijden en ze voor deze paar dagen de gehele overtocht regelen qua kosten?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

InFamous schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:22:
[...]

Hey die Charlotte ken ik :X

Die probeerde mij een motor te slijten uit de UK.
zat het stuur daar ook aan de verkeerde kant ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op zich wel interessant als je een company check doet.

£200m net worth, en 7 Japanse namen die company director zijn...t is of de Yakuza, of het is een volledig ander bedrijf wat door deze lui misbruikt wordt omdat ze zelf toch geen www hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik mezelf nu wel afvraag is van wie deze voertuigen dan echt zijn..........alles is netjes geregistreerd bij check kenteken enzo.....zijn deze voertuigen wel van hun of....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06 16:16
Anoniem: 630348 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 00:19:
Wat ik mezelf nu wel afvraag is van wie deze voertuigen dan echt zijn..........alles is netjes geregistreerd bij check kenteken enzo.....zijn deze voertuigen wel van hun of....
Ze halen de gegevens en fotos gewoon van marktplaats of een andere website en wachten dan een aantal weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

pacificocean schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 00:30:
[...]

Ze halen de gegevens en fotos gewoon van marktplaats of een andere website en wachten dan een aantal weken.
2 minuten googlen en ik hen een mooie polo "te koop" met kenteken 07-GZJ-9

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Haha, zie nu dit pas:
Inspection Period: 3 days.
During the inspection period the money remains blocked on the trust account.
We will give the money to Mr. Herve Leriche,only after obtaining your consent,
if you decide not to keep the car, we will transfer you back the money.
Leriche....Le Riche...de rijke :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 630370

Kwam dezelfde meneer Herve tegen. Verkoopt nu een mooie Mini tegen een prijs welke natuurlijk te mooi is om waar te zijn. Te koop in NL-Geffen maar nadat ik de mail in (slecht) Engels terug kreeg wist ik voldoende. Staat in Engeland, werkt op een booreiland en bla bla bla.

http://www.speurders.nl/o...n=adreaction_confirmation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

,
Rob schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 00:44:
[...]

2 minuten googlen en ik hen een mooie polo "te koop" met kenteken 07-GZJ-9
Dus maw zou het zo maar kunnen dat je je eigen te koop aangeboden voertuig tegenkomt.
Wat mij wel opviel was dat zodra je interesse toonde...je een email ontving en de advertentie was direct of van marktplaats of speurders af.
Nu heb ik nog een contact over een Opel Vivaro 2008 en kreeg dit mailtje

Hallo,Ik voegde je een aantal foto's met de auto. Hier zijn de foto'shttp://imgur.com/a/BjXsgDe auto is in zeer goede staat.Ik ben in Schotland, met de auto.Ik zal het vervoer van het voertuig bij u thuis en je hebt een aantal dagen om het te testenDe totale prijs is is 7.000 euro (Ik betaal de verzendkosten).Ik verkoop de auto voor deze lage prijs omdat ik te gaan voor een jobaanbieding in de VS.Als je enige vragen hebt verstuur me met de e-mail (Ik kan niet spreken aan de telefoon, want ik ben doof.)PS: Gelieve te antwoorden me in het Engels, want ik spreek geen Nederlands. Mijn man komt uit Nederland, maar hij is nu in de VS.Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kamstra schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 01:00:
Haha, zie nu dit pas:

[...]

Leriche....Le Riche...de rijke :D
Goh..alsof je mijn email en documenten hebt......exact hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
ik las in het begin :
Auto kopen, escort service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

redbullet schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:21:
ik las in het begin :
[YouTube: http://youtu.be/PGuGAxHyBMU]

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 28-10-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 12:25
Ik heb ook eens een poosje met zo'n engelse man gemaild.
Heel vervelend dat z'n auto niet te verkopen is in de UK, maar toen ik voorstelde om deze dan gewoon in de UK op te komen halen was hij opeens niet thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

*spuit 11

[ Voor 95% gewijzigd door SeatRider op 28-10-2014 14:44 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Laatst online: 06-06 08:11

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Jimster schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:38:
[...]

Na het lezen van deze pagina een aantal jaar terug trap ik hier nooit meer in. Als je vrije tijd hebt, dan is deze link de moeite waard :D
P-P-Powerbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-06 09:31
Anoniem: 630299 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:39:
We hebben vanmiddag het bedrijf gebeld om te checken. Kregen we een fransman aan de telefoon....
Ja. Die scammers hebben vaak gewoon dezelfde roots als de klassieke 419 scams; Nigeria, Ivoorkust, etc, maar zijn dan naar de UK geemigreerd oid.

Genoeg Afrikaanse landen waar men een prima woordje Frans spreekt, dus zodoende. Same old scammer, maar dan vanuit de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

redbullet schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:21:
ik las in het begin :
Ha ha ha maar dan voel je het tenminste dat je "genaaid" wordt...oepssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat je dit gelooft. Het is altijd de UK wat ze gebruiken.

Je weet dat het stuur aan de verkeerde kant zit in de UK? :p

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 28-10-2014 15:30 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Ben zojuist gebeld door ene Mark Bert, van dat 'bedrijf'. Had duidelijk geen UK accent, eerder een Spaans accent. Hij vroeg zich af waar mijn transactie bleef. Ik heb gezegd dat ik het morgen ga regelen :+

Ook een mail gehad van SeaJacks:
Dear Mr XXX,

This is indeed a scam, do not pay these people any money they are fraudulently using company details, this has been reported to the authorities.

Best regards

Felicity Rowan
Office Manager

Seajacks UK Limited
t +44 (0)1493 841 400
d +44 (0)1493 418 077
f +44 (0)1493 841 450
m +44 (0) 7824 770572
FYI: ik doe dit nog uit nieuwsgierigheid. Niet dat ik nog hoop heb ofzo.

[ Voor 54% gewijzigd door Jimster op 28-10-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Jimster schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:37:
Ben zojuist gebeld door ene Mark Bert, van dat 'bedrijf'. Had duidelijk geen UK accent, eerder een Spaans accent. Hij vroeg zich af waar mijn transactie bleef. Ik heb gezegd dat ik het morgen ga regelen :+

Ook een mail gehad van SeaJacks:

[...]

FYI: ik doe dit nog uit nieuwsgierigheid. Niet dat ik nog hoop heb ofzo.
Je kan natuurlijk nog een mooi betalingsbewijs photoshoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wijj hebben vandaag via de mail aangegeven bij Altlantis Investorco dat we afzien van de aankoop van de VW transporter 15-VKG-7 met de mededeling geen vertrouwen in de zaak te hebben.
Vervolgens krijgen wij vanavond een smsje met een bericht dat zij een e-mai aan ons hebben verstuurd.
Hier de inhoud van hun mail

Dear Customer,

We really hope that   you  are joking with all this.

It is unacceptable to   make   accusations  without any foundation.

You  are   making   serious  acussations and   we   can   sue   you  for that.

This is our registry number 07964020,we are registered in England,with this number you can find all the informations that you need about us. Our company worth almost 201 millions Gbp,it is enough for you to check our company at the 'company house'  and you will see that we are on the market from 2012 and all others comments are useless. We have this service for over 2 years and all our customers have been satisfied. We have this service for your security but and for the safety of seller. We understand your concerns but we are an international company we are on the market from many years,do you think that we will ruin our reputation for 6000,00 Eur?   The link to check us at the company house http://www.companieshouse.gov.uk/toolsToHelp/findCompanyInfo.shtml   Attached you have the company registrar. If you do not agree with our terms you must talk with the seller and maybe you will find another solution,

Regards,Atlantis Investorco Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:49
Atlantis Investor Company, waar je inestering voor altijd onder water verdwijnt? lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

niet slecht, 2 jaar opererend, nu al 200mn aan assets...Klöpstra zou er jaloers van worden :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 630573

..

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 630573 op 29-10-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Waarom haal je nu je post weg?

Is het ukabroadforum eigenlijk wel echt? Anders is dat wel knap opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:49
Die 200M aan activa, dat zal wel de totale waarde zijn van hetgeen op marktplaats wordt geadverteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 08:57
pacificocean schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:20:
Is het ukabroadforum eigenlijk wel echt? Anders is dat wel knap opgezet.
Hoezo knap?

Gewoon een kwestie van voorbereiding. De whois data geeft overigens voor beide domeinen dezelfde creation date aan (12 oktober)
www.atlantis-investorco.co.uk
ukabroadforum.com

En er is natuurlijk geen forum ter wereld waar met sprongen van maanden / jaren mensen ineens reageren en al helemaal niet zoals daar.

En dan is er nog de hint dat het bedrijf stelt dat het sinds 2012 bestaat, maar het forum bij de eerste reactie aangeeft dat het 3 jaar oud zou zijn en de reacties zouden hinten dat het al langer zou bestaan.

En dan is er nog de complete afwezigheid van digitale sporen behalve handvol die geplant zijn. (zie archive.org, google, etc.)

Dat dit dus een scam was was niet zo moeilijk te bepalen als je een beetje weet waar je op kunt letten. Tegelijkertijd is er wel heel bewust social engineering toegepast om potentiele naivelingen in hun hebzucht te bevestigen. Precies degenen die niet direct afhaken bij "if it looks to good to be true, it...".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
kamstra schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:33:
niet slecht, 2 jaar opererend, nu al 200mn aan assets...Klöpstra zou er jaloers van worden :P :+
Het bedrijf bestaat echt, maar de criminelen misbruiken dus de gegevens van dat bedrijf dat er helemaal niets mee te maken heeft.
pacificocean schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:01:
[...]

Je kan natuurlijk nog een mooi betalingsbewijs photoshoppen.
Zojuist gedaan. Gisteren voor de gein 2 cent overgemaakt met wat minder vriendelijke tekst erin.

Daarnaast probeer ik de site offline te halen via de hostingprovider en ik ga nog contact opnemen met hun bank. Hoe sneller deze scam offline gehaald wordt hoe minder mensen hun centen kwijtraken.

[ Voor 13% gewijzigd door Jimster op 29-10-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-06 09:31
Rukapul schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:46:
Gewoon een kwestie van voorbereiding. De whois data geeft overigens voor beide domeinen dezelfde creation date aan (12 oktober)
www.atlantis-investorco.co.uk
ukabroadforum.com
En vrij fake. Bijna alle posts zijn gecloned van:
http://ukabroadforum.com/...ect-its-a-sad-day#menu621
http://britishexpats.com/...uk-61/its-sad-day-827542/

Vervolgens planten ze er wat Googlebait tussen met geruststellende posts.

www.atlantis-investorco.co.uk Atlantis Investorco Limited 07964020

Wel erg geraffineerd weer, ik kende de 'fake escrow' sites (shipping company of PayPal oid), maar ook nog valse reviews aanmaken is net een stapje verder...

En ja, dit is ook Googlebait :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 630626

Zijn er nog tips om eventueel geld terug te krijgen?
Wat voor stappen zijn handig om in ieder geval iets te doen mocht er al betaald zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 630626 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:55:
Wat voor stappen zijn handig om in ieder geval iets te doen mocht er al betaald zijn?
Aangezien je speciaal geregistreerd hebt om deze reactie te plaatsen mogen we aannemen dat je er ingetrapt bent?

Het enige dat je kan doen is aangifte van oplichting. Het enige dat er gaat gebeuren is he-le-maal niks. Je zal afscheid moeten nemen van je zuurverdiende centen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:37

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Geld ben je kwijt.
Wel aangifte doen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-06 15:41
Dat is er eentje in de categorie kut voor je, enige wat je kan doen is melding maken bij meldpunt fraude, aangifte doen bij de politie en eventueel nog hier registreren met je hele verhaal;

http://www.actionfraud.police.uk/

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Paganstars schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:48:
Dat is er eentje in de categorie kut voor je, enige wat je kan doen is melding maken bij meldpunt fraude, aangifte doen bij de politie en eventueel nog hier registreren met je hele verhaal;

http://www.actionfraud.police.uk/
Ik zou ook een mailtje naar Barclays sturen. Niet dat ik denk dat het geld terugkomt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Sneu voor de mensen die hier wel in trappen. Dan moet je je hersenen toch echt in je reet hebben zitten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Anoniem: 630626 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:55:
Aangifte doen. Mail even naar reportascam@barclays.com met het bedrag, reknr en datum transactie.
Anoniem: 93248 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:41:
Sneu voor de mensen die hier wel in trappen. Dan moet je je hersenen toch echt in je reet hebben zitten 8)7
Opgelicht worden kan iedereen overkomen. De oplichters worden steeds slimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jimster schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:12:
[...]

Aangifte doen. Mail even naar reportascam@barclays.com met het bedrag, reknr en datum transactie.

[...]

Nou, dat kun je wel stellen. En er zullen nog menig mensen in tuinen. Niet iedereen is wegwijs mbt internet, adressen scam bedrijven......ben blij dat ik Tweakers tegen kwam met dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

[...]

Steeds slimmer, laat me niet lachen |:( hooguit dat mensen dommer worden (en gieriger). Je bent echt f*cking naïef om hier in trappen, auto's die voor een veel te lage prijs worden aangeboden, met een wazig verhaal in gebrekkig Engels. Ja, dat is vast en zeker 100% legit 8)7 Dit soort scams zijn zo oud als het internet.
Ik kan er echt met m'n hersens niet bij dat mensen hier in trappen
/rant modus uit

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Laatst online: 06-06 08:11

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Anoniem: 630348 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:22:
[...]

Nou, dat kun je wel stellen. En er zullen nog menig mensen in tuinen. Niet iedereen is wegwijs mbt internet, adressen scam bedrijven......ben blij dat ik Tweakers tegen kwam met dit onderwerp.
Wat ik mij dan afvraag, is of jullie ook reageren op bijvoorbeeld de (ouderwetse )post die je ontvangt met: Gefeliciteerd u bent de geselcteerde winnaar van XXX ? Daar denk je toch ook al snel: Daar klopt iets niet? Waarom deze logica dan niet toepassen op het web?

Met alle respect voor de gedupeerde hierboven, maar wie koopt er inhemelsnaam iets van duizenden euro's zonder het te bezichtigen!
-tom-562 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:25:
[...]

Steeds slimmer, laat me niet lachen |:( hooguit dat mensen dommer worden (en gieriger). Je bent echt f*cking naïef om hier in trappen, auto's die voor een veel te lage prijs worden aangeboden, met een wazig verhaal in gebrekkig Engels. Ja, dat is vast en zeker 100% legit 8)7 Dit soort scams zijn zo oud als het internet.
Ik kan er echt met m'n hersens niet bij dat mensen hier in trappen
/rant modus uit
de powerbook scam is al 10 jaar oud.

[ Voor 28% gewijzigd door Meulugar op 29-10-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
Meulugar schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:30:
[...]

Met alle respect voor de gedupeerde hierboven, maar wie koopt er inhemelsnaam iets van duizenden euro's zonder het te bezichtigen!
Exact dit. En ook verwachten dat een auto kosteloos op transport naar Nederland gaat en weer terug als je de auto niet besluit te kopen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Meulugar schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:30:
[...]
De koop is pas rond nadat je het voertuig bekeken hebt en het voertuig geaccepteerd hebt. En ja.. er bestaan echte bedrijven die dat doen, zoals escrow.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Jimster schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:49:
[...]

De koop is pas rond nadat je het voertuig bekeken hebt en het voertuig geaccepteerd hebt. En ja.. er bestaan echte bedrijven die dat doen, zoals escrow.com
Er zijn ook zat garages die auto's verkopen, dat wilt niet zeggen dat Jet Cars opeens een betrouwbare organisatie is.

Gewoon even je gezond verstand gebruiken en ver uit de buurt blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

[...]

[...]

Nee de hebzucht van mensen kent geen grenzen bedoel je, en zijn werkelijk bereid alles te geloven als het maar genoeg geld opbrengt. Ondanks dat het eerste mailtje al alle seinen op knalrood zet hopen mensen toch dat zij die 0.01% echte advertentie te pakken hebben.

En mensen blijven er intrappen om precies die reden, hebzucht. Want ze denken een auto van 10.000 voor 5000 te kunnen kopen!!! 8)7

Ik zou me iig doodschamen om aangifte te gaan doen, ik zou heel stil in een hoekje mijn verlies nemen. En ik vind ook niet dat het politie apparaat zijn tijd moet verdoen met dit soort dingen, heej je hebt gegokt en verloren, niet zielig gaan doen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Flagg schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:22:
[...]

Nee de hebzucht van mensen kent geen grenzen bedoel je, en zijn werkelijk bereid alles te geloven als het maar genoeg geld opbrengt. Ondanks dat het eerste mailtje al alle seinen op knalrood zet hopen mensen toch dat zij die 0.01% echte advertentie te pakken hebben.

En mensen blijven er intrappen om precies die reden, hebzucht. Want ze denken een auto van 10.000 voor 5000 te kunnen kopen!!! 8)7

Ik zou me iig doodschamen om aangifte te gaan doen, ik zou heel stil in een hoekje mijn verlies nemen. En ik vind ook niet dat het politie apparaat zijn tijd moet verdoen met dit soort dingen, heej je hebt gegokt en verloren, niet zielig gaan doen.
Mensen houden de hoop omdat 'het kan'. van horen zeggen hebben ze via via eens vernomen dat iemand inderdaad een goedkoop autotje uit het buitenland hebben gehaald, dat kleine spranketje is genoeg om zulke dingen te geloven. Het echte verhaal is natuurlijk veel anders, maar dat is alles wat er blijft hangen, wat het kan toch? Stel dat? Besparen we xx duizend euro!

Blader marktplaats eens door, geweldig wat voor onzin je daar allemaal ziet en tóch zijn er genoeg mensen die denken dat het echt kan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:43
Engeland, handig, zodat je niet morgen even langs kunt rijden :+

Ze besteden steeds meer tijd aan een zo kloppend mogelijke papierspoor en online spoor, zodat ze in zo kort mogelijke tijd mensen erin kunnen laten tuinen. Hou je weekjes of mischien maandjes vol en dan snel opdoeken en de volgende optuigen. Er blijven elke keer weer mensen die echt denken dat het wat is. En geef ze 's ongelijk om dat te denken - de basis voor alles zou vertrouwen moeten zijn, leven met wantrouwen is niet leuk. Maarja, de oplichters naaien je dan ook nog 's een oor aan net onder de marktprijs - ook dat maakt het plausibeler...

Edit; doet me denken aan de enige keer dat ik opgelicht ben. Was in m'n studententijd, toen van die HCC-achtige beurzen nog vaak waren. Kwam een bedrijf tegen die veel SCSI disks verkocht, handeltje, zou best kunnen werken, dus 4 voor de prijs van 3 voor het geval er eentje niet werkt. Hadden ook geheugen, cpu's, etc.

Je raadt het al, verkopers hielden zich van de domme over het feit dat alles kaput was. Als je daarna de winkel wilde bellen bestonden ze niet (meer) en wist de organisator van de beurs in ene ook van niets.
Ah kijk 's: computerbeurs, veel 2e hands hardware?

[ Voor 33% gewijzigd door NiGeLaToR op 14-11-2014 18:41 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
G*&*%&& :( Net nu ik denk voor leuk geld een mooi autootje te kunnen scoren denk ik eens op Tweakers te zoeken. Precies hetzelfde aan de hand hier. Ex expat, verhuist naar UK kan daar Nederlands autootje niet kwijt. Werkt op boorplatform en heeft bedrijf in arm genomen om eventueel auto te verschepen ed.

Over betalen hebben we het nog niet gehad.

Sorry voor de kick btw.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

warhamstr schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:05:
G*&*%&& :( Net nu ik denk voor leuk geld een mooi autootje te kunnen scoren denk ik eens op Tweakers te zoeken. Precies hetzelfde aan de hand hier. Ex expat, verhuist naar UK kan daar Nederlands autootje niet kwijt. Werkt op boorplatform en heeft bedrijf in arm genomen om eventueel auto te verschepen ed.

Over betalen hebben we het nog niet gehad.

Sorry voor de kick btw.
gelukkig heb je nog niet betaald maar het is een wonder dat mensen hier in blijven trappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:51:
[...]

gelukkig heb je nog niet betaald maar het is een wonder dat mensen hier in blijven trappen
Idd, als het aan gekomen was op geld overmaken was het mooi niet doorgegaan hoor. Maar dit verhaal kende ik nog niet.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Pagina: 1