Ik ken de verhalen van mensen die opgelicht zijn bij de aankoop van een auto uit het buitenland. Maar nu begin ik te twijfelen. Of het is goed opgezet, of het is gewoon echt. Ik ben benieuwd hoe jullie er over denken.
Situatie:
Online ben ik een auto tegengekomen. Prijs is iets onder de marktprijs. Ik ben altijd erg voorzichtig, ik weet dat ik geen geld moet overmaken met WesternUnion e.d. Escrow vertrouw ik niet, maar nu begin ik echt te twijfelen.
Via Speurders ben ik in contact gekomen met iemand die in Engeland werkt en zijn auto daar niet kwijt kan. Hij heeft een tijdje in NL gewerkt en heeft toen deze auto gekocht.
De auto staat volgen hem bij een bedrijf genaamd Atlantis Investorco (www.atlantis-investorco.co.uk). Hij verwees me door naar dat bedrijf en ik heb dat bedrijf dus gemaild. Na wat heen en weer gemail (dat bedrijf wilde een document hebben waarop mijn adres staat), krijg ik de volgend mail (paar dingen weggehaald):
Volgens deze site zijn er meerdere mensen die zaken met dat bedrijf hebben gedaan: http://ukabroadforum.com/...atlantis-investorco.co.uk
Wat mij aan het twijfelen brengt:
- Het is een escrow site.
- De website lijkt pas een paar weken te bestaan, maar het bedrijf lijkt echt te zijn volgens Google.
- Die persoon mailt ongevraagd zijn ID.
Redenen om aan te nemen dat het echt is:
- Verhalen op een andere website.
- Mailcorrespondentie lijkt op 'echte' correspondentie. Nadat ik een document met mijn adres gemaild had kreeg ik een mail terug dat het in behandeling is genomen en dat ik binnenkort een mail met instructies ontvang.
- Per sms krijg ik bericht dat ik een mailbericht heb ontvangen.
- Het is geen WesternUnion, maar een gewone banktransfer.
Wat denken jullie? Normaal gesproken zou ik nooit zaken doen via Escrow, maar dit lijkt me erg goed opgezet.
Situatie:
Online ben ik een auto tegengekomen. Prijs is iets onder de marktprijs. Ik ben altijd erg voorzichtig, ik weet dat ik geen geld moet overmaken met WesternUnion e.d. Escrow vertrouw ik niet, maar nu begin ik echt te twijfelen.
Via Speurders ben ik in contact gekomen met iemand die in Engeland werkt en zijn auto daar niet kwijt kan. Hij heeft een tijdje in NL gewerkt en heeft toen deze auto gekocht.
De auto staat volgen hem bij een bedrijf genaamd Atlantis Investorco (www.atlantis-investorco.co.uk). Hij verwees me door naar dat bedrijf en ik heb dat bedrijf dus gemaild. Na wat heen en weer gemail (dat bedrijf wilde een document hebben waarop mijn adres staat), krijg ik de volgend mail (paar dingen weggehaald):
Ik begin nu toch echt te twijfelen of dit echt is of niet. Ik heb een trackingnummer gekregen waarmee ik de transactie kan volgen op hun site. Het bedrijf heeft mij ingescande documenten gemaild.Dear Customer,
We have the pleasure to announce you that we started the process to transport
the car: 2009 Toyota Aygo 1.0i
Shipping Address:
Name:XXXX
Address: X
City:xxx
Zip Code: XXXX
Country:The Netherlands
Your tracking number is:XXXXXXXXXXXX
Our site: <http://www.atlantis-investorco.co.uk/>
In order to start the transport of the car we must receive 3400,00 € from you.
Money must be sent via bank transfer:
Name: Atlantis Investorco Limited
Bank's Name: BARCLAYS BANK PLC
Account: 80133663
IBAN: GB86 BARC 2072 1780 1336 63
Sort Code: 207217
Bic/Swift: BARCGB22
Reference: Mr. N. Bidirliu
Mr. N. Bidirliu is our agent assigned for your transaction.
Note: You must make the transfer online,like this we will receive the money
faster.
In order to confirm us the transfer:
You must send us a copy or a photo of the receipt,to our mail address
support@atlantis-investorco.co.uk <mailto:support@atlantis-investorco.co.uk>
or by fax : <http://+441223280261/> .
Inspection Period: 3 days.
During the inspection period the money remains blocked on the trust account.
We will give the money to Mr. Herve Leriche,only after obtaining your consent,
if you decide not to keep the car, we will transfer you back the money.
As soon as we will receive the money in our bank account we will begin the
transport,Atlantis Investorco Team
This email originates from Atlantis Investorco Limited .This email and any
attachments may contain confidential/intellectual property/copyright information
and is only for the use of the addressee(s). You are prohibited from copying,
forwarding, disclosing, saving or otherwise using it in any way if you are not
the addressee(s) or responsible for delivery. If you receive this email by
mistake, please advise the sender and cancel it immediately. Atlantis
Investorco Limited may monitor the content of emails within its network to
ensure compliance with its policies and procedures. Any email is susceptible to
alteration and its integrity cannot be assured. Atlantis Investorco Limited not
be liable if the message is altered, modified, falsified, or even edited.
Copyright © 2012-2014 Atlantis Investorco Ltd. All rights reserved.
i
Volgens deze site zijn er meerdere mensen die zaken met dat bedrijf hebben gedaan: http://ukabroadforum.com/...atlantis-investorco.co.uk
Wat mij aan het twijfelen brengt:
- Het is een escrow site.
- De website lijkt pas een paar weken te bestaan, maar het bedrijf lijkt echt te zijn volgens Google.
- Die persoon mailt ongevraagd zijn ID.
Redenen om aan te nemen dat het echt is:
- Verhalen op een andere website.
- Mailcorrespondentie lijkt op 'echte' correspondentie. Nadat ik een document met mijn adres gemaild had kreeg ik een mail terug dat het in behandeling is genomen en dat ik binnenkort een mail met instructies ontvang.
- Per sms krijg ik bericht dat ik een mailbericht heb ontvangen.
- Het is geen WesternUnion, maar een gewone banktransfer.
Wat denken jullie? Normaal gesproken zou ik nooit zaken doen via Escrow, maar dit lijkt me erg goed opgezet.