computerbeurs, veel 2e hands hardware?

Pagina: 1
Acties:
  • 448 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 20:15
Ik wil een beetje gaan knutselen en een leuke dual athlon server bouwen (die mijn huidige cyrix 166 server/router gaat vervangen). Maar het mag ook weer niet al teveel gaan kosten, ik ben tenslotte een arme student ;).

Dus heb ik een beetje rondgekeken op ebay, vraag & aanbod en marktplaats om te kijken of ik op die manier aan geschikte 2e hands hardware kan komen. Maar het blijkt uiteindelijk vaak toch nog wel lastig om aan de juiste spullen te komen.

Nu leek het me een leuk idee om eens een paar computerbeurzen te bezoeken (komend weekend PCdumpdag in Amsterdam en Super PC discount in Rotterdam) om te kijken of ik daar 2e hands hardware voor mijn 'nieuwe' server kan vinden. Maar ik heb zelf niet zoveel ervaringen met computerbeurzen (alleen HCC). Nu vroeg ik me af of ik een goede kans maak om op zo'n beurs de hardware te vinden die ik zoek.

Je moet daarbij denken aan een athlon 1 Ghz, of wat oudere athlon mp processors en een dual socket a moederbord. Maak ik een goeie kans om dit soort spullen te vinden of moet je écht geluk hebben en kan ik maar beter thuis blijven en op die manier een treinkaartje van 22 euro, entree en een hoop tijd uit sparen?

(Ik heb al even de search gebruikt, maar veel vragen over beurzen gaan over de prijzen van nieuwe hardware op beurzen).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:43

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar het lijkt me dat je toch minimaal één keer die investering moet doen om erachter te komen of het wat voor je is. Ik ben van plan om komende zondag naar de Super PC Discount in Ahoy te gaan, maar ik heb dan wel het voordeel dat ik geen reiskosten heb (10 min. lopen).

EDIT: