Nieuwe 2de hands voor 1/3 van de 2de hands prijs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:09

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ok om het verhaal een beetje kort te houden. Ik zoek al een tijdje een andere wagen en liefst terug een Mazda :) nu was er dit weekend een zoekertje verschenen voor een Mazda 5 voor 1/3de van de gemiddelde 2dehands prijs. Na een mail wist ik dat het een wagen was die normaal mee ging met de eigenaars naar Noorwegen maar vermits import enzo veels te duur is willen ze hem hier verkopen (daarmee de lage prijs).
Nu willen ze de betaling laten controleren door een 3de partij in dit geval EBAY/Paypal. De wagen staat ergens in de haven al ingepakt in een zee container, klaar om te verschepen en kan pas nagekeken worden als deze verscheept is tot bij mij.

Hoe het in zijn werk zou gaan is:
1. ik zet het geld op paypal
2. de verkoper zet het geld vast
3. ik krijg de wagen en heb 15 dagen bedenk tijd
4. ik stuur de wagen terug of ik houd hem en geef de ok
5. verkoper krijgt het geld

Het riekt als een scam, maar weet het niet goed. Ik weet hoe ebay en Paypal werkt maar dat is altijd als je ebay zelf gebruikt en niet via een aanbieiding van buiten en betalen via ebay, gaat dat wel?

Wat is jullie gedacht/ervaring? Het is nog altijd veel geld (6000€) dus liever dat ik "alles" weet dan achteraf in de penarie zitten.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ben gewoon PayPal op en leg het verhaal uit, zij kunnen je vertellen wat de mogelijke 'acties' van de verkoper kunnen zijn en hoe jij die kan counteren.

Andere kant, spidersensor kicks in, het is te duur om mee te nemen, waar ze gooien er wel al geld tegenaan om dat ding klaar te zetten in een container? Ik neem aan dat ze die beslissing al eerder hadden genomen dat het het niet geld waard is, dan hadden ze toch gewoon vanaf huis (of familie) kunnen verkopen?

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 06-10-2014 12:04 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 12:22

p0st

Dutch Reefer

If it sounds to good to be true... It usually is!
Ik zou de gok niet wagen, 6000 euro is nou niet exact een half brood :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Volgens mij heb je ook niet op willekeurige transacties kopersbescherming van Paypal, dus ik weet niet of je dan überhaupt zo'n tussenfase hebt in Paypal met geld vastzetten, terwijl je wederzijds nog terug kan?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:47

-tom-562

Oliesjeik

Niet doen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo heeft een wat minder snuggere collega van me ooit gedacht voor vergelijkbaar bedrag een mooie bijna nieuwe BMW X3 te scoren. Moge duidelijk zijn dat hij duizenden EUR lichter eindigde en nooit iets wat op een BMW leek te zien kreeg :z

Nog los van de voorgestelde betaalwijze dat gelijk alle alarmbellen zou doen afgaan: het is natuurlijk krankzinnig om een auto te betalen voordat je het ooit in levende lijve gezien hebt. Al zou dat ding echt bestaan (no way in dit geval), het zou een stapel schroot kunnen zijn die in geen velden of wegen de vraagprijs waard is. Common sense: geen cent op welke manier dan ook waar dan ook heen sturen totdat je de auto gezien en proefgereden hebt.

Dit soort advertentie is geplaatst om mensen die gierig en dom zijn een oor aan te naaien.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damic schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:58:
Ok om het verhaal een beetje kort te houden. Ik zoek al een tijdje een andere wagen en liefst terug een Mazda :) nu was er dit weekend een zoekertje verschenen voor een Mazda 5 voor 1/3de van de gemiddelde 2dehands prijs. Na een mail wist ik dat het een wagen was die normaal mee ging met de eigenaars naar Noorwegen maar vermits import enzo veels te duur is willen ze hem hier verkopen (daarmee de lage prijs).
Nu willen ze de betaling laten controleren door een 3de partij in dit geval EBAY/Paypal. De wagen staat ergens in de haven al ingepakt in een zee container, klaar om te verschepen en kan pas nagekeken worden als deze verscheept is tot bij mij.

Hoe het in zijn werk zou gaan is:
1. ik zet het geld op paypal
2. de verkoper zet het geld vast
3. ik krijg de wagen en heb 15 dagen bedenk tijd
4. ik stuur de wagen terug of ik houd hem en geef de ok
5. verkoper krijgt het geld

Het riekt als een scam, maar weet het niet goed. Ik weet hoe ebay en Paypal werkt maar dat is altijd als je ebay zelf gebruikt en niet via een aanbieiding van buiten en betalen via ebay, gaat dat wel?

Wat is jullie gedacht/ervaring? Het is nog altijd veel geld (6000€) dus liever dat ik "alles" weet dan achteraf in de penarie zitten.
Wacht maar wel geld voor het weg zetten in een zee container haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:50

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Hoe naïef kan je zijn als je zelfs nog maar een beetje denkt dat dit volledig legit is?

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ik kan altijd eens vragen voor de vin he ;) en vergelijken met de andere Mazda 5 vin dat ik heb liggen.
De wagen zou van 04/2011 zijn met tussen de 80 en de 90.000km

Als ik zo even nadenk naar hoedat ebay werkt met de betaling zou het wel kunnen dat je je geld kunt vastzetten voor iemand en pas na een tijd vrijgeeft. Je meot bij ebay ook altijd een extra keer zeggen dat je de betaling echt wel wilt doen (dit na paypal).

[ Voor 81% gewijzigd door Damic op 06-10-2014 12:40 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je anders het container/digit/msku/bin/lot/trek nummer ? Wil het wel ff voor je nalopen wat de inhoud is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ow nee nog niet zal eens vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Damic schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:35:
Ik kan altijd eens vragen voor de vin he ;) en vergelijken met de andere Mazda 5 vin dat ik heb liggen.
De wagen zou van 04/2011 zijn met tussen de 80 en de 90.000km

Als ik zo even nadenk naar hoedat ebay werkt met de betaling zou het wel kunnen dat je je geld kunt vastzetten voor iemand en pas na een tijd vrijgeeft. Je meot bij ebay ook altijd een extra keer zeggen dat je de betaling echt wel wilt doen (dit na paypal).
Dat is heel wat anders. Op het moment dat jij nog niet daadwerkelijk betaald heeft de koper het geld nog niet, en zodra je daadwerkelijk betaald heeft de koper het geld ook meteen. Er is daarbij ook geen tussenfase dat de verkoper al wel het geld ter beschikking krijgt maar je het als koper nog terug kan trekken. Dat kan alleen met de kopersbescherming, die los staat van dit.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 11:15
NIET DOEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 11:15
Inderdaad, niet doen dat dubbelposten :*

[ Voor 94% gewijzigd door Grrrrrene op 20-10-2014 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
if it sounds too good to be true it probably is

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

zouden er echt mensen zijn die hier op in gaan? Wel gemakkelijk euro's binnen harken dan...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

DukeBox schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:38:
Heb je anders het container/digit/msku/bin/lot/trek nummer ? Wil het wel ff voor je nalopen wat de inhoud is.
Ja man, nu wordt het leuk!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Heb dit soort dingen ook gezien op marktplaats, met een linksgestuurde auto in Engeland die weer terug zou moeten e.d., even vooraf ook een dergelijk deel (1/3e) aan te betalen zonder ook maar iets te zien. Direct aangegeven bij marktplaats als fraude.

Lijkt me duidelijk, niet doen. Anders ben je alleen maar policies aan het testen bij PayPal :P met 6K aan risico. Want die Mazda ga je toch niet zien.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Buitenkansje. Ik zeg: doen! :+

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 12:22

p0st

Dutch Reefer

!null schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:15:
Heb dit soort dingen ook gezien op marktplaats, met een linksgestuurde auto in Engeland die weer terug zou moeten e.d., even vooraf ook een dergelijk deel (1/3e) aan te betalen zonder ook maar iets te zien. Direct aangegeven bij marktplaats als fraude.

Lijkt me duidelijk, niet doen. Anders ben je alleen maar policies aan het testen bij PayPal :P met 6K aan risico. Want die Mazda ga je toch niet zien.
Dit.

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:41
Dus een auto die normaal 2ehands 18k doet, kan je nu kopen voor 6k?
Loon de moeite om er naar toe te gaan i.p.v. vage constructie met betalen voor je iets gezien hebt.

Wedden dat DAT niet mogelijk is bij deze verkoper.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Overduidelijk een scam. Hou ze zo lang mogelijk bezig dan kunnen ze in die tijd geen andere mensen oplichten.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als je tekst van de advertentie/mails letterlijk in google gooit (of in ieder geval een paar zinnen), kom je waarschijnlijk op allerlei 'opgelichtfora'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeke209
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 05:02
Haha een buurman van mij wou ook zo'n auto kopen. Was een half jaar oude golf en ze waren van Duitsland naar Engeland geëmigreerd en vonden het toch niet praktisch links stuur enzo. Dus mijn buurman toont interesse en toen kwamen ze met een soortgelijk betalingsvoorstel. Toen kwam de buurman dus naar mij voor advies. Toen heb ik hem als advies gegeven om te vragen of je niet gewoon even langs kon komen (vliegticket engeland kost niks meer). Na dit mailtje gestuurd te hebben geen reactie meer gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Juup schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:29:
Overduidelijk een scam. Hou ze zo lang mogelijk bezig dan kunnen ze in die tijd geen andere mensen oplichten.
Want je kan niet meerdere mensen tegelijk oplichten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Mails zijn altijd wel lang zodus, kan nog wel even duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Alone
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:52
Dit klinkt als een 100% standaard oplichtingspraktijk. Na het cachen van het geld zijn ze van de aardbodem verdwenen. Ook populair bij aankoop van caravans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

M2M schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:14:
zouden er echt mensen zijn die hier op in gaan? Wel gemakkelijk euro's binnen harken dan...
Ja :')

Zoals gezegd, ex-collega van me is zo paar duizend EUR lichter geworden in een poging om een BMW X3 voor ongeveer 1/3 van gangbare waarde te kopen. Sukkel.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Punt 1: Waarom zou je die niet direct kunnen controleren? Als die nog in de haven staat, moet dat toch mogelijk zijn?
En dan direct punt 2: Jij krijgt dan op een dag een zeecontainer voor je deur met de auto erin? Hoe waarschijnlijk is dat? Als het al een legitieme verkoper is, dan zou controle in de haven toch mogelijk zijn?
Punt 3: Is de invoer werkelijk zoveel dat zo'n auto voor 1/3 van de hand gaat? Hier is wat leuk leesvoer (bijvoorbeeld teruggaaf deel van BPM!), inclusief een calculator wat de invoerrechten zouden zijn in Noorwegen. Dan kan je zelf nagaan of het verhaal van de verkoper klopt van die dure invoer.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Zoals eerder gezegd, niet doen. Of het nu een scam is of niet, het is een groot risico wat je gewoonweg niet moet nemen. Lekker je wagentje in Nederland kopen, liefst met een beetje garantie, slaapt een stuk lekkerder.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Stel een alternatieve betaalmethode voor die jou 100% zekerheid geeft. Als ze hier niet in meegaan weet je genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Wagen is voor in België dus dan gaan ik niet in NL kopen :p gaat nu al rompslomp zijn met het papier werk, gaan er lichte vracht van maken :D

Ik gaan zien dat ze de container nummer enzo al kunnen geven, kan dukebox eens zien of het wel klopt.

[ Voor 27% gewijzigd door Damic op 06-10-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verdoe er je tijd niet aan, dit is gewoon oplichterij

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 09:42
100% zeker nigeriaanse oplichting. Dit is de standaard manier, volgens mij wel eens wat van gelezen op het autoweek forum,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damic schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:31:
Wagen is voor in België dus dan gaan ik niet in NL kopen :p gaat nu al rompslomp zijn met het papier werk, gaan er lichte vracht van maken :D

Ik gaan zien dat ze de container nummer enzo al kunnen geven, kan dukebox eens zien of het wel klopt.
Dus als ik het goed begrijp ga je er gewoon mee door terwijl iedereen aangeeft dit niet te doen...??? 8)7 |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:39
Damic schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:31:

tssk, sommige mensen verdienen het om opgelicht te worden. Kap dat gewoon af.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Dit is een heel bekende scam. Volgens mij was het iets met als de container dan in de haven aan is gekomen, dat je dan ineens nog wat extra's moet betalen en uiteindelijk sta je met lege handen. Ik heb dit eens nagezocht voor mijn schoonzusje dat ook dacht een goeie aanbieding gevonden te hebben...

Zie ook dit bijvoorbeeld: http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=568.0

En dit: http://www.nu.nl/algemeen...plichtingstruc-autos.html

[ Voor 10% gewijzigd door Metalfreak op 06-10-2014 14:46 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Haha, dat container nummer ga je nooit krijgen. En wie gaat nou een auto al in een gesealde container zetten als je nog niet eens weet of je hem verkoopt en naar welk land het dan moet.

Maar goed, zoals al duizend keer gezegd, het is oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:55

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Als je de link van metalfreak leest zie je dat ze aardig ver gaan en er een heel bedrijf achter zit.
Helpdesk, Website alles! Je kan zelfs in de UK afspreken en wellicht die veel besproken auto bekijken (of daar opgelicht worden ofzo).
Ik zou hoe dan ook nu stoppen voordat je er echt in gaat geloven, want ze zijn er erg goed in, in je het laten geloven.
Maar het container nr is wrscnlk niet te vinden in een echt systeem - en dan krijg je vast ook een erg goed excuus/uitleg waarom dat je dan ook weer gaat geloven, omdat ze wel vaker met het bijltje gehakt hebben, en jij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Laatst online: 06-09 21:24
Trouwens, ik bedenk me dat Paypal helemaal niet zo goed beschermt. Ik meen me te herinneren van een zaak waar de oplichter direct het geld van de Paypal rekening had gehaald en dat daardoor Paypal machteloos stond (want die heeft geen machtiging om het van de rekening van de oplichter te boeken).
De koper kon dus fluiten naar z'n centen.

Maar er zijn hier al de nodige links gestuurd over oplichting met auto's, dus TS zal nu wel voldoende info hebben om de koop niet door te laten gaan.

Al ben ik ook wel benieuwd wat er uit dat containernummer gaat komen, smoezen van oplichters zijn trouwens ook vaak hilarisch

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 14:38

Tomatoman

Fulltime prutser

Na alle alarmbellen die bij de topicstarter zelf zijn afgegaan en na alle waarschuwingen die hij in dit topic heeft gehad, kan hij onmogelijk nog twijfels hebben. Toch, Damic?

[ Voor 12% gewijzigd door Tomatoman op 06-10-2014 15:09 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Gaan zien tot hoever ik het kan rekken, er komt een andere wagen voor me maar wrs deze niet ;)

Trouwens de wagen staat nog in België ergens aan de dokken bij de eventuele vervoerder. (Dit volgens hun mail) zou er gemakkelijk een blog post van kunnen maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:55

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

hier en hier een exact identiek verhaal (werken / migratie naar noorwegen etc..)
Dus dit is gewoon dezelfde oplichter.

Wat je kan doen is ze even mailen naar welk transport bedrijf ze gebruiken en deze webmaster emailen zodat deze (meestal binnen 30minuten) offline wordt gehaald.
En melding doen in dat opgelicht topic zodat ze 'm aan de lijst kunnen toevoegen.

edit:
links werken nu wel

[ Voor 3% gewijzigd door CT op 06-10-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Je hebt de topic nummers neit meegedeeld :(

Zal eens mailtjes sturen. Ze zijn niet zo snel +18u sinds laatste mailtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
Juist, de welbekende fake escrow scam. In stap 2 doen ze alsof je het geld overmaakt naar een 'betrouwbare' partij als eBay/PayPal (al dan niet met een fake site), maar in werkelijkheid stuur je het geld direct naar het geboefte en is het verhaaltje daar afgelopen.

Nu biedt PayPal nog wel buyer protection en hebben ze het niet zo op fraudeurs enzo, dus dan vermoed ik dat je het geld via een reguliere banktransactie mag overboeken naar 'PayPal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
**gatver stom toetsenbord**
Als ze 1 link doorsturen waar dat ze zeggen hier paypal/ebay link dan gaan ik al fronzen.

In ieder geval al doorgestuurd om het zoekertje te laten verwijderen.

[ Voor 75% gewijzigd door Damic op 06-10-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:24
Een aantal jaar geleden ben ik hier diep op ingegaan.
Een aanbieder beweerde dat hij de auto die ik zocht voor een spotprijsje in een container ergens in een engelse haven had staan.
Uiteindelijk haakte hij af toen ik met grote stelligheid beweerde de auto persoonlijk in engeland op te komen halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Waarom een container gebruiken als men er naar toe kan rijden?
Als dat ding naar de andere kant van de planeet moet, kan ik me dat prima voorstellen.
Maar dit, buitengewoon ongeloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Tijd gebrek (in dit geval verhuis Noorwegen), dan is shipping goedkoper :D maar swat ik hou jullie op de hoogte.

Het zoekertje is dus weg, hier een bijgewerkt screenshot
Afbeeldingslocatie: http://i63.photobucket.com/albums/h148/fragme_dmc/tmp/mazda5_scam.jpg

En we hebben mail terug.

[ Voor 58% gewijzigd door Damic op 06-10-2014 18:34 . Reden: zoekertje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Sorry voor de kick maar gaan de mails gewoon hier onder posten :)

1ste mail terug na contact 2de hands
Hello,

Unfortunately I don't speak Dutch so if you speak English, I will appreciate if you'll answer me back in English !

Thank you for contacting me about the 2011 Mazda 5 with 81.000 km.

Let me begin with a general description about the car; I must tell you that it is in perfect working condition, never involved in an accident, without any scratches or any kind of damage, no engine problems. The interior is in like new condition and has never been smoked in. The car is still Belgium registered.

I worked for the last 2 years in Belgium and bought the car there but I moved back home to Norway one week ago. My intention was to bring the car here, but when I found out about the very high import duties and all the restrictions regarding registration and emissions tests here I've changed my mind and I've decided to sell the vehicle.

The amount you will have to pay in order to own this car is 5,800 EUR!

I want to take this opportunity to assure you that this deal is 100% legitimate, the financial part of this deal will be managed by a third party, in this way both of us will be protected. They will keep the payment until you receive the car and test it.

So if you are really interested and looking to buy the car, please email me as soon as possible.
Thank you, Loreen Wahlberg
Mijn mail terug
Hi Loreen;
English is not a problem as long its not French ;).

So if I'm correct the car is still in Belgium? Can I see/hear it, and then give some money (to the third party) in advance so I know the car will be mine. Then I can go to the bank and if you want I can do the rest off the money thru a wire transfer.

Friendly greetings Michael
en response terug
Good evening Michael,

The car is already in a shipping company possession, crated and ready for delivery, so No pick up is available. I asked them to allow viewers to go there and inspect the car but their reply was "We are not a showroom!" In this case, I will offer a 15-day period to inspect the car from the moment you receive it. I am very busy with my business, I travel allot and I have no time to go there, to handle the vehicle to you in person, that's why prefer to use eBay to do this sale.

The final price is 5,800 EUR + shipping to your door. For an accurate shipping cost please include your shipping address in your next email.

The delivery agent will take care of all the papers. The title, 2x keys, service book are provided. Everything will be sent along with the car.

I will only conclude the transaction through eBay for our own protection. They act as a neutral third party. I shall explain to you the process, so that you know what you are getting into!

If we decide to proceed with this transaction, I will have to contact eBay and provide them all the necessary information, so they can start the process right away. I will be needing your eBay user name(if you have one), full name, address and phone number for that. You will receive a notification from eBay shortly after that, together with all the instructions to follow and the invoice as well.

Regarding the payment, you will be instructed to deposit the money to an eBay bank account. They will hold and insure your money until receipt of the vehicle in good condition. That is how their buyer protection policy is working. As far as the seller concerns, I will be glad to know that eBay has the possession of the money during the delivery period. That is my insurance.

As soon as I will have the confirmation from eBay that the funds have been deposited to their account, I will immediately start the shipping process. The car will be delivered to your address in no more than 5 working days. You will be given a 15 days inspection period from the day you receive the car at home.

If you decide to hold the car, then you will have to authorize eBay to release the funds to me, and the transaction will be completed. If you will not be satisfied with the vehicle, you will be able to send it back through the same shipping company, and ask eBay to return the funds to you. Though I am sure you will love the car and will not want to return it, it is good to know that you do have this second option available.

If you wish to proceed with the purchase, please provide me your eBay user name (only if you are eBay member), your full name, address for delivery and phone number so I can initiate the deal through eBay right away. If you do not have an eBay account this is not an issue, we can do business through my account, even if you are not registered with eBay; as my buyer you will be fully covered by them. Or if you want feedback on eBay, you can sign up with eBay in your country, it is very easy and free and you can have an eBay user name instantly.

I hope I explained everything to you ok. After we complete all these above steps I can only hope that you should be fully satisfied as the new owner of my car.
Kind regards, Loreen Wahlberg
mijn vragen
Hi Loreen;
If the shipping company can just park the container on there parking then I can get the car over there, I have no place here (I'm in Mechelen) to unload the container or I must ask on my work (Aartselaar).

Ebay account: [mee gegeven maar nu verwijderd]
Phone: [mee gegeven maar nu verwijderd]

So if you can give me final prices for the 3 options, I can get the right amount of free.
1. on there parking
2. to Mechelen
3. To my work (Aquafin -- Cleydaellaan 16, Aartselaar)

Cheers M.
en 2de mail met vragen
Hi; got some questions
* what shipping company do you use
* container id/digit/msku/bin/lot/trek numbers

Cheers M.
Haar antwoord
Hello Michael,

The company I am using for shipping is Pegasus Trans. Unfortunately you cannot pick up the car. The shipping company only deliver the car, they don't have anyone who could receive the money in my place that's why I would like to close the deal through eBay. Hope you understand. The car will be insured during transportation.

I already obtained the costs for delivery the car to both locations. It's the same price. You have to pay 420 EUR, including insurance, so your total will be 6,220 EUR.

I am confirming that the car is in excellent condition and everything runs as it should. Before accepting the car you will be able to inspect it and its documents any way you want, have a mechanic look at it etc... It's all up to you. Only after you are satisfied you can accept the car and give eBay your OK to release the payment to me. If you're not satisfied (must specify exactly what's not right) you will have no obligation and you will get your money back.

To remove any concern, you will have 15 days to inspect the car before committing to buy, eBay will release the funds to me only after the inspection period is over and after the confirmation that you are happy with the car.

You have to make the payment to eBay, not to me. Payment will done bank-to-bank, wire transfer to an eBay holding account. The payment will be handling by eBay in their bank account and you will benefit of 15 inspection time period and the option to accept or reject the car on my expense.

YOU WILL HAVE TO SEND THE PAYMENT TO AN EBAY ACCOUNT NOT TO ME DIRECTLY, SO EBAY WILL HOLD ALL THE FUNDS AND DOCUMENTS UNTIL CAR CLEARS INSPECTIONS. NO ONE LOOSES IN A CONTROLLED TRANSACTION.

Waiting for your details (complete shipping address and your name) to register you as my client at eBay if you are still interested. They will open a case with our transaction and contact you with eBay invoice and transaction details.

Don't worry, I fully understand your thoughts. If you decide not to go through with it there is no problem. Please get back to me and let me know what you decide. I will appreciate a fast answer.
Thank you,
Loreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ebay kan je alleen beschermen als je direct koopt via een Ebay auction of direct sale.
Nu weet je 100% zeker dat het bedrog is. Google maar op 'ebay holding account'. Genoeg aanwijzingen.

Nu is de vraag hoe we deze fraaie lieden een ooitje kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:08
Die site van de transporteur ziet er ook redelijk knullig uit. Logo's die gephotoshopt zijn, aantal affiliates (eBay, AutoTrader, etc). Ook zijn de locaties van het bedrijf gewoon woonhuizen of vakantieparken of zelfs helemaal niet bestaande adressen in het verkeerde land. Dat bedrijf is dus gewoon nep en onderdeel van de gehele scam.

EDIT:
Even de registrar van de site bekeken en het gaat waarschijnlijk om Roemeense maffia. Ik kom via een simpele Google search uit op een site waar een (Roemeens?) persoon met hetzelfde e-mailadres een klusjesman voor in Berlijn zoekt (Google Translate):
Family Romanians commit serious internal domestic term in Berlin, Germany for home and garden. Minimum Age 35 years, really need to have a driving license, preferably without obligation and experienced clinically healthy, hardworking and obedient. Mention that you will not care for the elderly or children. Provides 500 EURO per month plus room and board. No knowledge of German or other languages. Send your CV to m_and_p @ aol. co. uk or call + 4915217988897 for any further information. Waiting province. - Price: 500

[ Voor 51% gewijzigd door oohh op 06-10-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe mooie shit, hou er van als mensen erin trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@cornfed: dacht al zoiets
@oohh: ja die transporteur had ik ook al gevonden, maar nog verder gezocht.

Voor het tweakers register: loreenwahlberg@gmail.com is de persoon zijn/har email adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Aangezien het aannemelijk is dat een bende hier aan het werk is, verwacht ik dat ze 'professioneel' te werk gaan.
Alleen het correspondentie e-mail adres is echt en het bankrekeningnummer waar het geld naar toe gaat.
En daar zal waarschijnlijk nog een katvanger tussen zitten. Rest is fake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Damic schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:04:
Voor het tweakers register: loreenwahlberg@gmail.com is de persoon zijn/har email adres.
Zusje van kelvin?
http://www.romancescam.co...viewtopic.php?f=3&t=45116

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:50

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Even buiten het feit van de scam, je wilt van een gewone auto een lichte vracht maken? Je weet dat dat sinds een jaartje of 2 niet meer zo simpel is?

Iets met teveel misbruik enzo.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Niet zo simpel, 50% (vroeger 30%) wielbasis moet koffer worden en vlakke bodem hebben en de constructeur moet een pvg nummer afgeven of je moet hem speciaal laten homologeren. Uitgesloten zijn coupe's/cabrio's en kleinere wagens, breaks monovolumes zijn nog altijd om te bouwen.

@jaaap: whahah zal dan wel :)

Juist mailtje terug gestuurd
Do you have a brother/family member by the name of Kelvin?
amaai da was snel
No, why?

[ Voor 23% gewijzigd door Damic op 06-10-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

oohh schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:55:
[...]

EDIT:
Even de registrar van de site bekeken en het gaat waarschijnlijk om Roemeense maffia. Ik kom via een simpele Google search uit op een site waar een (Roemeens?) persoon met hetzelfde e-mailadres een klusjesman voor in Berlijn zoekt (Google Translate):
I must tell you that it is in perfect working condition

[...]
Misschien dat er ook Rroma bij betrokken zijn, maar het taalgebruik in die mails is 100% Nigeriaans hoor :z
I must tell you that it is in perfect working condition
Die "I must tell you" is een totale giveaway. Sterker nog, google die hele zin eens, met aanhalingstekens eromheen: "I must tell you that it is in perfect working condition" O-)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Probeer het bankrekeningnummer te verkrijgen waar het geld naar toe moet.
Dan kunnen we dat en het e-mail adres gebruiken om iedereen te waarschuwen.
Het is niet meer dan een steentje op hun weg, maar als er iemand mee geholpen is, heeft het zijn nut gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Laatst online: 20:26
klinkt als een buitenkansje, doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu proberen ze ook nog een camper te verkopen op dezelfde manier!!

Hello,

Unfortunately I don't speak Dutch so if you speak English, I will appreciate if you'll answer me back in English !

Thank you for contacting me about the 2008 Fiat Ducato HYMER B 614SL with 33.000 km.

Let me begin with a general description about the camper; I must tell you that it is in perfect working condition, never involved in an accident, without any scratches or any kind of damage, no engine problems. The interior is in like new condition and has never been smoked in. The camper is still Belgium registered.

I worked for the last 2 years in Belgium and the company gave me this camper but I moved back home to Norway one week ago. My intention was to bring the camper here, but when I found out about the very high import duties and all the restrictions regarding registration and emissions tests here I've changed my mind and I've decided to sell the vehicle.

The amount you will have to pay in order to own this camper is 22,000 EUR!

I want to take this opportunity to assure you that this deal is 100% legitimate, the financial part of this deal will be managed by a third party, in this way both of us will be protected. They will keep the payment until you receive the camper and test it.

So if you are really interested and looking to buy the camper, please email me as soon as possible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@cornfed gaat via ebay/paypall alle zeggen ze toch.

@ventourist: direct aangeven als scam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 18:15:
Nu proberen ze ook nog een camper te verkopen op dezelfde manier!!

Hello,

Thank you for contacting me about the 2008 Fiat Ducato HYMER B 614SL with 33.000 km.

Let me begin with a general description about the camper; I must tell you that it is in perfect working condition, never involved in an accident, without any scratches or any kind of damage, no engine problems. The interior is in like new condition and has never been smoked in. The camper is still Belgium registered.

I worked for the last 2 years in Belgium and the company gave me this camper but I moved back home to Norway one week ago. My intention was to bring the camper here, but when I found out about the very high import duties and all the restrictions regarding registration and emissions tests here I've changed my mind and I've decided to sell the vehicle.

The amount you will have to pay in order to own this camper is 22,000 EUR!

I want to take this opportunity to assure you that this deal is 100% legitimate, the financial part of this deal will be managed by a third party, in this way both of us will be protected. They will keep the payment until you receive the camper and test it.

So if you are really interested and looking to buy the camper, please email me as soon as possible.
Het is niet zo dat dit uniek of nieuw is, dit is een standaard scam die al een paar jaar rond gaat. Mensen die hier in trappen verdienen het haat wel, imo. Simpele zielen :z

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

nofi, maar vind zo'n opmerking ook wel wat 'simpel' gemaakt. Als dit de eerste keer was geweest dat deze scam werd uitgehaald dan was het allemaal nog best plausibel geweest (ook al gaat de 'to good to be true' reden nog steeds op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

DukeBox schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:39:
[...]
Want je kan niet meerdere mensen tegelijk oplichten :?
Nee, uiteraard niet. Over een niet-bestaande auto kun je niet tegelijkertijd met meerdere mensen in onderhandeling zijn. Nou ja, kán wel, maar dat zou niet netjes zijn dus dat zal de verkoper dan ook echt niet doen. :+

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
P_Tingen schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:34:
[...]

Nee, uiteraard niet. Over een niet-bestaande auto kun je niet tegelijkertijd met meerdere mensen in onderhandeling zijn. Nou ja, kán wel, maar dat zou niet netjes zijn dus dat zal de verkoper dan ook echt niet doen. :+
Precies, je kunt die niet-bestaande auto immers maar 1 keer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 22:02

Rmg

Damic schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:58:

Nu willen ze de betaling laten controleren door een 3de partij in dit geval EBAY/Paypal
Nog maar een keertje, Paypal / Ebay doen niet aan escrow services.

Zelfs al koop je via een auction dan kan je een kopersgeschil inleggen maar dan ligt het geld al bij de verkoper. paypal / ebay houd geen geld vast voor een bepaalde periode...

Sowieso, heb je zelf het kenteken weggeshopt? anders ben ik wel benieuwd wat de RDW over die bak zegt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Rmg op 08-10-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DukeBox schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 21:14:
[...]

nofi, maar vind zo'n opmerking ook wel wat 'simpel' gemaakt. Als dit de eerste keer was geweest dat deze scam werd uitgehaald dan was het allemaal nog best plausibel geweest (ook al gaat de 'to good to be true' reden nog steeds op).
De eerste keer dat dit voor kwam was wss 15 jaar geleden, en zelfs toen was het al dom door er in te trappen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*pakt popcorn en cola en geniet van de voorstelling*.

Echt dat mensen hier nog in geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat Jetcars de bemiddeling voor je wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:59:
Misschien dat Jetcars de bemiddeling voor je wilt doen.
Maar die handelt tenminste in echte auto's :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NSE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
Audi TT voor 8300.

http://nl.autoscout24.be/...aspx?id=260148852&asrc=st|as

Zelfde Loreen Wahlberg die reageert met exact hetzelfde praatje

Greetings from Earth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:57
SinergyX schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:09:
[...]

Maar die handelt tenminste in echte auto's :P
Altijd dat gezeik over jetcars, al die paupers die huilie huilie doen omdat er iets aan hun auto mankeert nadat ze de allergoedkoopste auto van model X die op marktplaats stond daar hebben gekocht.

Ze zijn niet voor niets zo goedkoop, ze werken zo: Particulier brengt auto, iemand van jetcars loopt er een keer omheen en doet een bod, auto gaat door wasstraat en hup de verkoop in en op marktplaats. Ze steken geen tijd in auto's nakijken en repareren, ze fungeren gewoon als doorgeefluik waar ze wat op verdienen.

Als je zelf zo dom bent om daar een auto te kopen zonder dat je eerst research doet naar het model wat je wilt kopen en niet zelf verstand van auto's hebt of iemand meeneemt met verstand van auto's is het gewoon je eigen schuld.

Er staan veel goede maar ook veel slechte auto's, aan de koper de keus om de betreffende auto te kopen.

/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:56

Destruction

(ex-)Automonteur

@TS: Duidelijk een scam. Ik zou dus nooit geld betalen voor een auto die ik nog nooit gezien heb.

@JetCars/hierboven: Feit is dat Jet Cars veel troep verkoopt, knoeit met kilometerstanden en onrechtmatige APK's levert. Ook valt het op hoeveel auto's ze verkopen zonder papieren/sleutels.. :') Er klopt gewoon echt helemaal niks van die toko.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1