Toon posts:

Kabelinternet - wat gebeurt er als er teveel mensen uploaden

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

ik ga binnenkort naar Amsterdam verhuizen. Daar zal ik het moeten doen met kabelinternet van UPC (heb momenteel glasvezel van KPN). Ik lees dat de snelheden nice zijn, maar als er teveel mensen in de buurt ook bezig zijn met upload/download, ik lag zal ervaren? Is dit dan aanzienlijke lag? Wat kan ik verwachten? Hoeveel is 'veel' (mensen die bezig zijn in de buurt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:52

thof

FP ProMod
Je zou een vertraging kunnen ervaren, het is niet met zekerheid te zeggen. Snelheden zullen dan ook wat terug lopen. Het is moeilijk exacte aantallen te noemen, aangezien het per straat (of zelfs daar binnen) kan verschillen.

Edit: Je kan overwegen het eens vragen bij of te testen met een van de buren indien deze gebruik maken van internet via een kabelprovider.

[ Voor 23% gewijzigd door thof op 26-10-2014 18:42 ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, je kunt je overal zorgen om gaan maken. Je stelt dezelfde vraag ook al in Pro gaming - wonen in Amsterdam en In Amsterdam wonen met 6 anderen - hulp gezocht. Er is gewoon niet te voorspellen wat de effecten zal zijn, omdat er teveel factoren zijn.

Het is nu meer "de mens lijd het meest om het lijden dat hij vreest" of zoiets.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-10 19:00
Lijkt me idd voer voor een goede psychotherapeut.Of de quick fix; psychofarmaca.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 21:41
Dat is volledig afhankelijk van hoe UPC omgaat met haar netwerkcapaciteit. In de praktijk zal je niks merken van vertragingen.

Stop met zorgen maken. Bestel UPC en ervaar het. Verhuizen ga je toch, dus je moet het er tóch mee doen.

Verder; geniet nog ff van je glasvezelverbinding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:19
Dit is nu al het 3e topic wat je over dit onderwerp aanhaalt. Je kan ook prima verder discussieren in de andere topics.

Je wilt eigenlijk gewoon een garantie op je verbinding. Prima, laat dan een 1:1 lijn aanleggen door een provider, bv een eigen SDSL lijn. En als je >10Mbit wilt (gestapeld SDSL), neem een glasvezellijntje.

Maar ga niet verwachten dat je dergelijke garanties kunt krijgen op een consumentennetwerk tegen een consumentenprijs.

Alle verbindingen werken op zich prima, maar alles heeft zo z'n nadelen. En elk netwerk kan tegen capaciteitsissues aanlopen....

Als het zo speciaal is dat je leven ervanaf hangt, neem 2 verbindingen via verschillende providers/infrastructuren. Dat geeft je de beste kans op een werkende verbinding ten alle tijde.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.