Bedankt
[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2021 18:49 ]
[ Voor 24% gewijzigd door EWK op 07-09-2014 13:50 ]
Hoi!
Denk je werkelijk dat in Amsterdam, de grootste stad van het land, waar 9 van de 10 internetbedrijven zitten, waar één universiteit niet genoeg is, waar alle technologische ontwikkelingen als eerste tevoorschijn komen, het internet kut is?Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:47:
Of ga ik dan echt suicidaal aan de ADSL 8/1 verbinding?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Zou me niks verbazen. Met name de binnenstad van Amsterdam lijkt me een flinke opgave om fatsoenlijke kabel/glasvezel neer te leggen.CyBeR schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:52:
[...]
Denk je werkelijk dat in Amsterdam, de grootste stad van het land, waar 9 van de 10 internetbedrijven zitten, waar één universiteit niet genoeg is, waar alle technologische ontwikkelingen als eerste tevoorschijn komen, het internet kut is?
Glasvezel is in het centrum inderdaad lastig omdat men de stoep niet steeds opnieuw open wil hebben. Kabel echter ligt er al jaren en die doet 't prima. En de telefooncentrales zitten hier ook vrij kort op de abonnees dus de maximumsnelheid over DSL haal je ook zonder moeite.Awsom schreef op zondag 07 september 2014 @ 14:00:
[...]
Zou me niks verbazen. Met name de binnenstad van Amsterdam lijkt me een flinke opgave om fatsoenlijke kabel/glasvezel neer te leggen.
[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 07-09-2014 14:04 ]
[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 07-09-2014 14:19 ]
Verwijderd
Mwoah, "alle technologische ontwikkelingen".... alle financiële/software ontwikkelingen misschien. Technologie zou ik toch meer richting Eindhoven/Delft/Rotterdam/Enschede e.d. zoeken.CyBeR schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:52:
[...]
Denk je werkelijk dat in Amsterdam, de grootste stad van het land, waar 9 van de 10 internetbedrijven zitten, waar één universiteit niet genoeg is, waar alle technologische ontwikkelingen als eerste tevoorschijn komen, het internet kut is?
Een torenhoge huurprijs, dat in ieder gevalVerwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:54:
Huis gevonden in Oud West, 100m van het vondelpark. Kijken wat dat gaat brengen
Oslik blyat! Oslik!
Huh? Technologische innovatie uit de randstad?? Dat komt toch echt voornamelijk uit Eindhoven als je het op de schaal van NL bekijkt (en andere technisch vooruitstrevende gebieden zoals Zuid-Limburg)CyBeR schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:52:
[...]
Ik kan beamen dat het met glas erg wijkafhankelijk is. Woon zelf gelukkig in een gedeelte met glas Oosterparkbuurt wat met de UVA/VU/HvA etc ook goed is qua afstand.dion_b schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:56:
[...]
Een torenhoge huurprijs, dat in ieder geval
Glas ga je er iig niet krijgen, daarvoor moet je idd op Ijburg zitten of trouwens Oosterparkbuurt (dat laatste is ideaal tov UvA en niet al te ver van VU). Het is wel erg gebiedsgebonden. Ik woon in de Transvaalbuurt, aan andere kant van spoor van Oosterparkbuurt en geen glas. Als je glas wilt en nog geen huis hebt, zou ik aanraden om eens bij een glasaanbieder (bijv KPN) binnen te wippen en te vragen naar kaart van dekkingsgebieden. KPN heeft iig winkels op de Middenweg (Watergraafsmeer) en bij Sloterdijk op hoek Kabelweg/Transformatorweg.
Ik zou sowieso je eisen helder stellen. Bandbreedte is voor gaming niet zo relevant (althans, zolang je meer dan 10Mbps hebt, maar dat is nergens in A'dam een issue ongeacht provider), latency des te meer. Het is allerminst uitgesloten dat een 'tragere' verbinding toch lagere latencies heeft. Definieer dus wat je max acceptabele latency is en ga daarnaar op zoek. Zelf ben ik hooguit casual gamer, dus heb ik daar niet al teveel naar gekeken. Ik heb een UPC 200Mbps abo en als ik nu ping naar tweakers.net duurt dat gemiddeld 12ms met max van 15ms.
Nadeel van kabel is dat het een gedeeld medium is en het dus op drukste momenten soms congested kan raken in de upstream, met als gevolg dat pingtijden stijgen. Of dat gebeurt en zo ja hoe erg en hoe lang verschilt per segment (lees: buurt of zelfs straat, paar honderd aansluitingen). Ik heb nergens last van, maar als je pech hebt kan het zijn dat het in de avonduren minder goed zal gaan. Beste advies is om van tevoren bij buren te checken hoe hun latencies zijn op piekmomenten (19u ofzo). Indien dat op orde is kun je vrij veilig kabel nemen. Is dat minder op orde, dan ben je beter af met DSL (of glas, maar dan moet dat wel beschikbaar zijn).
Glas is trouwens in A'dam relatief duur en traag en is daarom ook in de wijken waar het beschikbaar is niet bijzonder populair.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Als je goed leest zie je dan ook dat ik dat bedoel. "Tevoorschijn komt" staat er.eL_Jay schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:01:
[...]
Huh? Technologische innovatie uit de randstad?? Dat komt toch echt voornamelijk uit Eindhoven als je het op de schaal van NL bekijkt (en andere technisch vooruitstrevende gebieden zoals Zuid-Limburg)
Dat de randstad altijd als eerst adopteerd ben ik helemaal met je eens, maar dat komt door het Haagse pluche. De daadwerkelijke innovatie komt echt niet uit de randstad
Dan nog steeds, kijk naar dit: http://www.glasvezelamsterdam.nl/ (even uitzoomen op het kaartje), en ze lopen daar hopeloos achter tov bijvoorbeeld dit: http://www.eindelijkglasvezel.nl/enschede/waar-glasvezel/. Ik kan dan niet echt onder de indruk zijn hoe snel Amsterdam is met het gebruiken van moderne technologie. Uberhaupt als je die kaart maximaal uitzoomed en wat rondkijkt, dan wordt je niet heel vrolijk van de randstad tov andere locaties.CyBeR schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:02:
[...]
Als je goed leest zie je dan ook dat ik dat bedoel. "Tevoorschijn komt" staat er.
Jongens, lees.CyBeR schreef op zondag 07 september 2014 @ 14:03:
[...]
Glasvezel is in het centrum inderdaad lastig omdat men de stoep niet steeds opnieuw open wil hebben. Kabel echter ligt er al jaren en die doet 't prima. En de telefooncentrales zitten hier ook vrij kort op de abonnees dus de maximumsnelheid over DSL haal je ook zonder moeite.
Zwaai terugRubman schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:02:
[...]
Qua Ping zit ik goed zo'n 4ms.
* Rubman Zwaait over treinspoor naar dion_b
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2014 19:54 ]
De check die Providercheck hanteert is niet correct. Probeer het hier eens: http://kpndotcom.fpi-info.fourstack.nl/Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 17:52:
Providercheck geeft 50/5 van KPN aan. Krijg ik dat dan ook? Zie geen UPC en Ziggo staan, dacht dat er wel kabel zou liggen.
edit: ik klik op daadwerkelijke snelheid en krijg 8/1 omdat het zo ver van de cwntrale zou liggen? Dat is wel erg slecht dan. Is dat accuraat? Damn
Hoeveel meter/kilometer zou ik meer naar het centrum/een andere locatie moeten zoeken voor een goede snelheid ongeveer?
edit2: net met UPC gebeld en die zeggen dat ze daar gewoon leveren. Als de huisbewoners er nu inzitten en wij er op 1 november in mogen, is het dan mogelijk dat ik dan op 1 november al UPC internet heb of kan dat dan pas de 4-10 (levertijd volgens UPC) daarna? In andere woorden, is het 4-10 dagen na de overdracht of nadat ik met UPC heb gebeld? Zal wel een beetje lastig zijn als ik nog niet de eigenaar ben omdat die uiteindelijk degene is die moet tekenen.
Geheel toevallig ga ik zeer binnenkort verhuizen en ook naar UPC overstappen: UPC winkel ingestapt en in principe zou internet gewoon moeten werken voor mij op dag van overstap, en ach ja, anders heb je een dagje geen vast internet, zelfs als het geheel instapklaar is ga je eerst toch moeten verhuizen.Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 17:52:
Providercheck geeft 50/5 van KPN aan. Krijg ik dat dan ook? Zie geen UPC en Ziggo staan, dacht dat er wel kabel zou liggen.
edit: ik klik op daadwerkelijke snelheid en krijg 8/1 omdat het zo ver van de cwntrale zou liggen? Dat is wel erg slecht dan. Is dat accuraat? Damn
Hoeveel meter/kilometer zou ik meer naar het centrum/een andere locatie moeten zoeken voor een goede snelheid ongeveer?
edit2: net met UPC gebeld en die zeggen dat ze daar gewoon leveren. Als de huisbewoners er nu inzitten en wij er op 1 november in mogen, is het dan mogelijk dat ik dan op 1 november al UPC internet heb of kan dat dan pas de 4-10 (levertijd volgens UPC) daarna? In andere woorden, is het 4-10 dagen na de overdracht of nadat ik met UPC heb gebeld? Zal wel een beetje lastig zijn als ik nog niet de eigenaar ben omdat die uiteindelijk degene is die moet tekenen.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq