Toon posts:

In Amsterdam wonen met 6 anderen - hulp gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Hoe zprgen we dat iedereen internet heeft? Verder nog tips? Hoorde dat een router bijv. maar 4 aansluitingen heeft en dat zijn er dan niet genoeg. Ik heb er niet zoveel verstand van als wellicht jullie, Tweakers. Tips? ???

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2021 17:56 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 23:12
Aan de aansluiting van je router, hang daar een switch aan je hebt weer meer aansluitingen, dat is alles.

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:24
Wat is/wordt de snelheid? Misschien is er niks aan de hand als je meer dan genoeg bandbreedte hebt. Anders kun je misschien in overlegde verbinding van de anderen afknijpen om zo zelf meer te hebben. (Niet asociaal bedoeld, maar iemand die vooral internet of YouTube gebruikt heeft niet veel nodig.) Je hebt wel een goede router nodig die je goed kunt instellen, bijv. iedereen 1/6e van de totaal beschikbare bandbreedte (of jezelf meer en anderen wat minder) en die genoeg verbonden apparaten aankan voor wifi. En voor je gamepc natuurlijk een kabel gebruiken en niet draadloos.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:54
Als gamer met pro-aspiraties weet je vast wel van het bestaan van zoekmogelijkheden, zowel hier als op Google.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:18
Investeer in een degelijke router (bv. een RB2011) die genoeg opties bied om een en ander te limiteren, genoeg tutorials te vinden...

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:51

weebl

YARR!

En wat heeft het wonen in Amsterdam hier mee te maken? Dit is net zoiets als vragen welke keukenmachine ik moet kopen als ik net in Groningen ben gaan wonen... :P
Gewoon een goede router en een switch voor de extra aansluitingen en je bent klaar :)
Lees je eerst eens in op het gebied van netwerken.

Verwijderd

Gaan die andere 6 vrienden ook professioneel gamen? Ik zou in elk geval investeren in een 2e aansluiting als je ervan wilt gaan leven. Je wilt dan een "schoon" waarmee je je geld verdient en een vuil netwerk waarop je vrienden de boel met p2p mogen verstieren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt/ Kan ik met zo een limietrouter de instellingen zo zetten dat hun download nog een beetje te doen is? Of wordt dat dan echt 1/10e van de normale snelheid.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2021 17:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ronald8 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 20:01:
Wat is/wordt de snelheid? Misschien is er niks aan de hand als je meer dan genoeg bandbreedte hebt. Anders kun je misschien in overlegde verbinding van de anderen afknijpen om zo zelf meer te hebben. (Niet asociaal bedoeld, maar iemand die vooral internet of YouTube gebruikt heeft niet veel nodig.) Je hebt wel een goede router nodig die je goed kunt instellen, bijv. iedereen 1/6e van de totaal beschikbare bandbreedte (of jezelf meer en anderen wat minder) en die genoeg verbonden apparaten aankan voor wifi. En voor je gamepc natuurlijk een kabel gebruiken en niet draadloos.
Ik vraag me dus af of de snelheid hoog genoeg wordt. Thuis heb ik nu glasvezel en ondervind ik nooit problemen. Hiervoor had ik KPN VDSL en ondervond ik soms lag. Wellicht niet met YouTube, misschien als mijn moeder filmpjes uploadde ofzo. Vraag me af of 40/4 genoeg zou zijn voor lagvrij internet (aannemend dat mijn vrienden niks uploaden maar wel downloaden).

• Eric70
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-10 20:43
Snelheid ≠ Lag

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:15
Niet direct. Maar als je de hele upload volgooit ga je dat wel merken.

Dus dan zul je QoS moeten toepassen. Eerdergenoemde RB2011 (of, als je de 4 extra poorten niet nodig hebt, de goedkopere RB951) is wat dat betreft eindeloos flexibel. Staat wel tegenover dat je niet bang moet zijn om je netwerkkennis bij te schaven waar nodig.

Als je dat er niet voor over hebt kun je ook een standaard consumentenroutertje kopen, maar let er dan wel goed op of 'ie voldoende QoS-mogelijkheden heeft.

Wat ook zeer goed helpt is sociale controle. Leg je medebewoners uit hoe een torrentclient werkt en hoe ze zinnige limieten (connecties, uploadsnelheid) kunnen instellen. Uploadsnelheid clientside regelen is natuurlijk wel lastig zodra er meerdere clients tegelijk actief zijn.
Pagina: 1