Google Inbox - Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter

Google Inbox - Het ervaringen en discussie topic

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GlgxxuEyzqwxJTBYhRmIcqG0/full.png

Thnx, Arunia, voor het aanpassen van het logootje!
De Inbox die voor je werkt
Waarom een ervaringen en discussie topic
Aangezien nu langzaamaan er steeds meer invites beschikbaar komen voor Google Inbox, leek een ervaringen en discussie topic misschien ook wel handig, waarin we tips en trucs met elkaar kunnen uitwisselen.

De topic start is nu nog wat karig, maar ik hoop deze in de loop der tijd wel uit te kunnen breiden.
Als er info is, waarvan je vindt dat dat in de topic start moet verschijnen, laat het me weten.
Mocht het handig zijn, wil ik best mede auteurs instellen.
Waar is Inbox te verkrijgen in de app stores
Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/2cctSrhrdOBva9NKvio6pgHe/full.pngAfbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/zYpYJt5X9cszdPbTTANkhvuG/full.png
Maak kennis met jouw nieuwe inbox
Hoe Inbox te verkrijgen?
Wil je een invite aanvragen, dan kan je zo'n invite op de volgende manieren krijgen:
  1. Uitnodiging via een vriend die al van inbox gebruik maakt.
  2. Stuur een e-mail naar inbox@google.com om een uitnodiging aan te vragen.
  3. Inbox by Gmail Invites beschikbaar
Dit bekend dus dat je niet in dit topic moet gaan zitten bedelen om invites!
Tips en trucs
Dacuu heeft een tutorial geschreven die uitlegt hoe je meerdere GMail accounts ondergebracht krijgt in Inbox.
Disclaimer
Dit topic is uitsluitend bedoeld om ervaringen te delen en een discussie te hebben over Inbox. Hier komen vragen om invites zal als offtopic beschouwd worden.

[ Voor 86% gewijzigd door CH4OS op 21-11-2014 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik zal mijn eerste - korte - ervaringen met Inbox alvast even delen. Ikzelf heb echter enkel gewerkt met de webbased variant, via Chrome uiteraard. Een fris uiterlijk, duidelijk afgeleid van de nieuwe UI voor Android. Een verfrisssend uiterlijk, als je het mij vraagt, lekker modern en simpel, zoals Google eigenlijk altijd wel doet. Qua werking heb ik nog niet heel veel ervaring, maar ik hoop daar snel verandering in te brengen.

Overigens voor Inbox op de telefoon, kan dat soms wel irritant zijn. Een bericht wat nu op mijn GMail binnen komt, zorgt dus voor twee notificaties; een vanuit de GMail app, de andere vanuit Inbox. Het zou mooi zijn, als dat gewoon eenmalig zou zijn, maar kan wellicht ook een instelling zijn.

Op mijn telefoon werkt het eigenlijk niet zo heel veel verschillend dan GMail dat doet of zou kunnen. Wat dat betreft is er eigenlijk wel weinig verschil. Wellicht is dat op een tablet anders.

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 25-10-2014 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mmm.. ik kreeg een invite op 1 adres, maar je kunt daarna gewoon schakelen naar elk mailadres dat op je telefoon geinstalleerd is, die zijn dan ook direct geactiveerd.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:25
Cyberpope schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 07:29:
Mmm.. ik kreeg een invite op 1 adres, maar je kunt daarna gewoon schakelen naar elk mailadres dat op je telefoon geinstalleerd is, die zijn dan ook direct geactiveerd.
Klopt, ik heb 4 Gmail adressen op mijn toestel staan, activeerde ze een voor een :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit filmpje is misschien beter voor de beginpost:

Een uitleg ipv een hip filmpje van mensen in een bus :)

[ Voor 20% gewijzigd door Exocet op 25-10-2014 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:07
heb ook een invite gekregen van inbox email, maar zodra ik mijn gmail adres wil koppelen, dan geeft die aan dat ik geen invite heb? Komt dit jullie bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:54
Ook een van Google gehad net. Kwartiertje me gespeeld en ik vind t niks :)
Zowel op iPhone als in Chrome. Zie het nut er totaal niet van in; blije kleurenbende is wel leuk, maar verder?
Vind old-school gmail met een paar filters erop handiger.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 08:52:
heb ook een invite gekregen van inbox email, maar zodra ik mijn gmail adres wil koppelen, dan geeft die aan dat ik geen invite heb? Komt dit jullie bekend voor?
Je moet eerst de app installeren naar aanleiding van de invite.
Exocet schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 08:37:
Dit filmpje is misschien beter voor de beginpost:
[video]
Een uitleg ipv een hip filmpje van mensen in een bus :)
Staat erbij, heb beide filmpjes er in gezet.

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 25-10-2014 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:07
Heb ik gedaan, en dan koppel ik mijn gmail, maar dan krijg ik een bericht dat ik geen invite heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSoaker
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

SSoaker

Super-Soaker

Ik zit er nu ook en poosje naar te kijken.....
Maar begrijp dat het gewoon een nieuwe gmail is ipv een nieuwe mail client.
Dan is het niet echt geschikt voor mij. Of ik moet alles gaan doorsturen naar gmail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timoline
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-10-2024
Google Inbox werkt goed, eindelijk na jaren een clean inbox....

In het begin begreep ik niet echt de bedoeling, maar het is even wennen en ik vind het echt top werken.
Eigenlijk is bundles gewoon hetzelfde als filters/rules aanmaken die naar een label moven, deze bundles kan je nu veel makkelijker aanmaken dan de rules in gmail.

Alles wat je heb gelezen zet je op done, alles wat je later wilt lezen snooze ......en als het heel belangrijk is pin je deze...

Zo kan je altijd een hele opgeruimde inbox krijgen

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Het ziet er handig uit, maar ik ben benieuwd of dit na een maand nog steeds handig is als de nieuwigheid er vanaf is.

Er zijn verschillende 'plugins' die al zoiets doen. Most notably, de Mailbox app. Die maakt verschillende mappen in je gmail en lijkt verder hetzelfde te doen.

Grappig hoe de naam ook bijna het zelfde is. Zijn er ook mensen die zowel Mailbox als Inbox hebben gebruikt met een mening?

Als iemand een invite heeft en denkt: What to do, what to do? DM me pleaase. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:59
Ik ben nog geen fan. De Gmail app vind ik ook erg overzichtelijk, ik heb alleen een primaire inbox en een voor reclame. Dan bepaal ik zelf wel wat ik belangrijk vind en wat ik wil zien. Maar ik krijg ook weinig (belangrijke) mail, misschien dat dat ook het verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Kun je ook met terugwerkende kracht mails aan een nieuwe bundel toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Exocet schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:25:
Kun je ook met terugwerkende kracht mails aan een nieuwe bundel toevoegen?
Ja dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:58
Het idee achter Inbox vind ik goed. Maar als ik het zo bekijken denk ik dat het pas écht tot z'n recht komt als het gaat werken binnen Apps for Work. :)

[ Voor 13% gewijzigd door GermanPivo op 25-10-2014 18:32 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Net mijn invite naar m'n broer geforward en ook hij kon de app installeren en kreeg toegang tot Inbox.

Vind het leuker ogen dan de gmail app in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Niet bedelen om invites. [Invite] Google Inbox Invite Request is niet voor niets dichtgegaan. Als er aanbod is volgt daar vanzelf een topic voor

[ Voor 68% gewijzigd door Lustucru op 26-10-2014 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ik krijg alleen geen meldingen van nieuwe mail vanuit de app. Heb de meldingen aanstaan in het menu en voor de zekerheid die van gmail uitgezet, maar geen nieuwe meldingen vanuit de app helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 21:16
Ik heb een probleem met Inbox, de gebundelde mail van twee standaard bundels geven geen melding als er nieuwe mail binnen komt. De bundel Update en Reclame geven geen melding, Sociaal werkt wel prima. Bundel in de inbox staat aan, weergeven zodra er nieuwe mail is geselecteerd. Niet alleen in de app werkt het niet, ook in de browser.

klinkt dit bekend voor iemand?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
Kassad schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:07:
Ik heb een probleem met Inbox, de gebundelde mail van twee standaard bundels geven geen melding als er nieuwe mail binnen komt. De bundel Update en Reclame geven geen melding, Sociaal werkt wel prima. Bundel in de inbox staat aan, weergeven zodra er nieuwe mail is geselecteerd. Niet alleen in de app werkt het niet, ook in de browser.

Ik had dit probleem ook. In de app de meldingen/notificaties voor elke bundle aangezet (Setting --> Label setting & notifications) en nu lijkt het te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door GermanPivo op 26-10-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timoline

Staat de notificatie aan voor die bundles ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
GermanPivo schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:13:
[...]

Ik had dit probleem ook. In de app de meldingen/notificaties voor elke bundle aangezet (Setting --> Label setting & notifications) en nu lijkt het te werken.
timoline schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:13:
[...]

Staat de notificatie aan voor die bundles ?
Om mezelf maar even te quoten:
... Bundel in de inbox staat aan, weergeven zodra er nieuwe mail is geselecteerd. ...
Ja dus :-) Staan vanaf het begin al aan, heb ze ook al een keer uit en weer aan gezet, dat helpt helaas niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Kassad op 26-10-2014 11:15 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
Kassad schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:13:
[...]

[...]

Om mezelf maar even te quoten:

[...]

Ja dus :-) Staan vanaf het begin al aan, heb ze ook al een keer uit en weer aan gezet, dat helpt helaas niet.
Je kan 'bundles messages in the inbox' aanzetten, die laat een bundle zien als er nieuwe mail is. Maar per bundle kan je ook de notificaties aan/uit zetten. Mij is niet duidelijk dat je dat gedaan hebt, omdat jij het hebt over bundles aan/uit zetten :)

[ Voor 9% gewijzigd door GermanPivo op 26-10-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
GermanPivo schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:17:
[...]

Je kan 'bundles messages in the inbox' aanzetten, die laat een bundle zien als er nieuwe mail is. Maar per bundle kan je ook de notificaties aan/uit zetten. Mij is niet duidelijk dat je dat gedaan hebt, omdat jij het hebt over bundles aan/uit zetten :)
Volgens mij noem ik vrij exact wat er aangevinkt is?
Bundel in de inbox staat aan, weergeven zodra er nieuwe mail is geselecteerd.
En het screenshot van inbox:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11377593/inbox.PNG

ok, fair enough, ik noem het niet exact. Maar dit is wat je bedoeld neem ik aan? Of zie ik ergens anders een optie over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
Kassad schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:29:
[...]

Volgens mij noem ik vrij exact wat er aangevinkt is?

[...]

En het screenshot van inbox:
[afbeelding]

ok, fair enough, ik noem het niet exact. Maar dit is wat je bedoeld neem ik aan? Of zie ik ergens anders een optie over het hoofd?
De webbased variant geeft inderdaad geen notificaties, maar bij mijn weten deed gmail dit ook niet? (alleen in de titel van het tabblad.
In de app (voor je telefoon dus :P ) van Inbox kan je echter per e-mailaccount het gedrag en notificaties per bundle instellen.. (Settings --> Label settings and notifications --> bundle aanklikken en instellen maar :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22227530/Moto%20360/2014-10-26%2011.24.00.png

[ Voor 11% gewijzigd door GermanPivo op 26-10-2014 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timoline
Google inbox voor iedereen
Weet niet of onderstaande werkt....maar het proberen waard

The following method allows you to use Inbox without an Invite.

- After opening the Inbox App, choose "add a new Account"

- Add the following Account:

Username: fuekiin.loves.u@gmail.com
Password: googleinbox

Now you should have access to Inbox with this account. To give your private account permission, you have to change the Account in your app.

- swipe from left to right

- open the drop down menu

- select your private account

After a few seconds your private account should be set up and you can delete the "fuekiin.loves.u"-Account
https://plus.google.com/communities/106041368378026146696

[ Voor 82% gewijzigd door timoline op 26-10-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
timoline schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:29:

[afbeelding]

Dit werkt wel, maar als er iemand is die voor de grap het wachtwoord veranderd...

Want op deze manier heb ik ook 3 andere Gmail accounts van mij aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
GermanPivo schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:23:
[...]

De webbased variant geeft inderdaad geen notificaties, maar bij mijn weten deed gmail dit ook niet? (alleen in de titel van het tabblad.
In de app (voor je telefoon dus :P ) van Inbox kan je echter per e-mailaccount het gedrag en notificaties per bundle instellen.. (Settings --> Label settings and notifications --> bundle aanklikken en instellen maar :)

[afbeelding]
Dank voor het meedenken, gechecked en daar staat ook alles zoals op jouw plaatje, dus met notificaties. In mijn updates bundel staan nu bijvoorbeeld 3 mailtjes maar ik krijg geen melding. In mijn Sociaal staat er 1, die krijg ik direct. Instellingen van beide Bundels staan zowel in de app als webbased exact hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
Kassad schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:56:
[...]

Dank voor het meedenken, gechecked en daar staat ook alles zoals op jouw plaatje, dus met notificaties. In mijn updates bundel staan nu bijvoorbeeld 3 mailtjes maar ik krijg geen melding. In mijn Sociaal staat er 1, die krijg ik direct. Instellingen van beide Bundels staan zowel in de app als webbased exact hetzelfde..
:)
Hmm heel vreemd! En de app even verwijderen en opnieuw installeren helpt ook niet? Verder zou ik het ook echt niet weten anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
timoline schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:29:

[afbeelding]

Ik kon hem net ook gebruiken om de app te starten.
Alleen dan geeft die aan dat 'je organisatie nog niet geconfigureerd is' voor Inbox.
Gebruik de gratis Google Apps met mijn eigen domein. Werkt schijnbaar daar nog niet bij, zie in de beheer omgeving ook nergens de optie om hem aan te zetten

[edit]
Ah, het staat er ook bij. "Inbox by Gmail is only availble by inventation for personal accounts"
Helaas ;w

[ Voor 7% gewijzigd door TripleQ op 26-10-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-08 13:12

babybox

Win7

Mijn eerste ervaring

1. Mis de mogelijkheid een mail als ongelezen te markeren ontbreekt of ik mis hem? Weet iemand hoe je dit kan doen

2. Uiterlijk is mooi :9~

3. Verschillende gebundelde mails lijken kriskras door elkaar, ik zie ze niet chronologisch in de mailbox maar onduidelijk geclusterd (maar dat zal de bedoeling zijn, ik kan er nog niet aan wennen)

4. Ik vind hem snel :9

5. Zoeken gaat heel goed (laat dat maar aan google over) :*)

6. Privacy, ik overweeg al langer van gmail af te stappen, al heb ik het al bijna 10 jaar, vanwege alles wat ze van je lezen: google gebruik, gmailgebruik, youtubegebruik etc, locatie (maps e.d.), alles alles wordt verzameld en profilering vindt plaats. Nu nog niet schadelijk, maar je weet niet wat ze er in de toekomst allemaal mee gaan doen. :( :(

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Net even een tutorial geschreven hoe je toegang krijgt tot Google Inbox zonder een invite, heb op deze manier mijn andere 3 gmail accounts geactiveerd binnen 3 seconden.

Google inbox zonder invite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:46

m-buurman

hmmm...coffee!!

Dacuuu schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:29:
Net even een tutorial geschreven hoe je toegang krijgt tot Google Inbox zonder een invite, heb op deze manier mijn andere 3 gmail accounts geactiveerd binnen 3 seconden.

Google inbox zonder invite!
Deze methodiek lijkt niet meer te werken, inloggen met het account is geen probleem maar bij het switchen naar je eigen account zegt hij alsnog dat je geen toegang hebt en een invite aan moet vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
m-buurman schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:48:
[...]

Deze methodiek lijkt niet meer te werken, inloggen met het account is geen probleem maar bij het switchen naar je eigen account zegt hij alsnog dat je geen toegang hebt en een invite aan moet vragen...
Het werkt wel. Omdat ik 10 min geleden het email adres wat ik in de tutorial geef, aangemaakt en geactiveerd hebt.

Heb het idee dat het bij sommige mensen niet werkt. Omdat ze het account niet goed synct de 1e keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Dacuuu schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:52:
[...]

Het werkt wel. Omdat ik 10 min geleden het email adres wat ik in de tutorial geef, aangemaakt en geactiveerd hebt.

Heb het idee dat het bij sommige mensen niet werkt. Omdat ze het account niet goed synct de 1e keer.
Ik zal alles eens verwijderen en herstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er worden tips gegeven over activatie door tijdelijk andermans account te gebruiken en daarna ook je eigen logingegevens in te voeren. Is dat zeker veilig, kunnen die logingegevens niet (tijdelijk) worden ingezien door iedereen die de algemene account gebruikt?

Dat lijkt me iets dat ieder voor zich even wil checken voor het delen van de accountinfo :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
m-buurman schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:53:
[...]

Ik zal alles eens verwijderen en herstarten...
Zorg ook dat je bij de sync functies van je privé en mijn raspberrypihelp Gmail account, de sync functie voor apps / Gmail / Inbox etc aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Dacuuu schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:59:
[...]

Zorg ook dat je bij de sync functies van je privé en mijn raspberrypihelp Gmail account, de sync functie voor apps / Gmail / Inbox etc aan hebt staan.
App en raspberry..-account gedelete, reboot, account toevoegen, laten synchroniseren, app installeren, account switchen en... helaas. Toch maar wachten op een invite of de wereldwijde release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbm
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09-2024

sbm

m-buurman schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:03:
[...]

App en raspberry..-account gedelete, reboot, account toevoegen, laten synchroniseren, app installeren, account switchen en... helaas. Toch maar wachten op een invite of de wereldwijde release.
Werkt bij mij ook niet... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
m-buurman schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:03:
[...]

Klopt. het zit raar in elkaar

Huidige telefoon (nexus 5) daar heb ik het raspberry mail adres direct kunnen activeren in google inbox.

Voeg ik het raspberry mail adres toe aan mijn backup telefoon, Kan ik het stock mail adres wat op die telefoon draait niet activeren.

Maar als ik weer een gloed nieuw mail adres aanmaak op mijn nexus 5, dan activeer ik weer direct een nieuwe mail account. Ik kan dus op mijn nexus 5 alle accounts activeren die ik maar wil 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
F_J_K schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:58:
Er worden tips gegeven over activatie door tijdelijk andermans account te gebruiken en daarna ook je eigen logingegevens in te voeren. Is dat zeker veilig, kunnen die logingegevens niet (tijdelijk) worden ingezien door iedereen die de algemene account gebruikt?

Dat lijkt me iets dat ieder voor zich even wil checken voor het delen van de accountinfo :Y)
En anders is een - tijdelijke - wachtwoord wijziging zo gepiept. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:50
Lijkt op een serieuse outlook killer deze inbox!!
Ik zou op mijn werk een snooze of een pin functie echt enorm handig vinden. Nu moet je elke keer een agenda item maken.
Weet iemand trouwens hoe je die plus icoon kan aanpassen want er staat iemand in die ik al 2 jaar niet gemailed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ben ook zeer tevreden. Eindelijk een schone inbox!
Wat ik alleen niet snap is het pinnen. Als ik iets pin blijft het ook zichbaar in de inbox. Dat maakt het schuifje bovenin om te switchen tussen gepinde items en niet gepinde items niet zo nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Het schuifje zorgt ervoor dat je of alles ziet (en dus ook gepinde) of uitsluitend de gepinde. Is uitgelegd in een van de twee filmpjes (te zien in de TS).

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 27-10-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Hoe kun je nu een item/mail als ongelezen markeren?

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:03
Het hele idee van Inbox is dat elke mail die niet als 'Klaar' of als snooze in je inbox staat, niet klaar is. En daarmee vervalt het nut van ongelezen een beetje wat mij betreft. Als je later terug wilt komen op de mail dan snooze je m, komt ie na die tijd weer opnieuw in je inbox.

[ Voor 22% gewijzigd door Mythling op 27-10-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Kan ik niet alles wat al gelezen is in een bundel selecteren?
Erg irritant dat ik niet "Swipe All Done" kan kiezen als ik de her en der ongelezen berichtjes die er tussen staan niet wil markeren als Done.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timoline
Sando schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:59:
Kan ik niet alles wat al gelezen is in een bundel selecteren?
Erg irritant dat ik niet "Swipe All Done" kan kiezen als ik de her en der ongelezen berichtjes die er tussen staan niet wil markeren als Done.
Kan je de ongelezen berichtjes niet eerst snoozen en dan de rest op done zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

timoline schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:29:
[...]

Kan je de ongelezen berichtjes niet eerst snoozen en dan de rest op done zetten?
In theorie wel, maar dat is onhandig en meer werk dan googlemail.

Maar ik heb het al gevonden! Je gaat gewoon naar Google Mail, klikt op het selectievakje -> read, archive all. Dan in Google Inbox zijn ze automatisch gemarkeerd als Done.

Gmail Archived en Inbox Done zijn gewoon het zelfde.

Heerlijk. Als je even de afgelopen maand aan mail lekker sorteert in de groepen zodat Inbox kan leren, en dan steeds de rest van de maanden tot begin dit jaar klikt op Swipe All as Done, dan blijft vorig jaar lekker verborgen en heb je inderdaad een heerlijk schone Inbox! :D

[ Voor 21% gewijzigd door Sando op 27-10-2014 21:04 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Wanneer krijg je eigenlijk een invites om te vergeven. Las een paar dagen terug dat dat kon dmv een "golden ticket"via de compose optie, maar tot op heden zie ik daar nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:56

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ben ook benieuwd naar deze inbox app / mail client. Ik laat alles nu geopend in m'n inbox staan, al jaren. Zou dan toch eens alles beter gaan archiveren en zo te horen doet inbox al.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Exocet schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:11:
Wanneer krijg je eigenlijk een invites om te vergeven. Las een paar dagen terug dat dat kon dmv een "golden ticket"via de compose optie, maar tot op heden zie ik daar nog niks.
Zodra je een email wilt versturen door rechtsonder op het plusje drukken moet dacht ik een bruin/goud icoontje zichtbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Tweak15KW schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 00:26:
[...]

Zodra je een email wilt versturen door rechtsonder op het plusje drukken moet dacht ik een bruin/goud icoontje zichtbaar worden.
Die theorie was ik al tegengekomen :) maar helaas in de praktijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook eindelijk m'n invite binnen. Gek genoeg binnen een uurtje na het versturen van een tweede mailtje. Eerste indruk: mooie mailbox clone, prachtige Android app, maar jammergenoeg nog geen ondersteuning voor Google Apps... Maar zal niet lang duren, accoint wordt al weergegeven, ook bij instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Laatst online: 13-09 19:02
Hier kwam de invite ook net aan. Ziet er goed uit. Heel erg overzichtelijk, zowel de app als de website. Mijn Gmail-inbox was wel al heel erg opgeruimd, dus voorlopig zie ik nog niet veel verschil, maar de eerste 10 mailtjes die vandaag aankwamen waren allemaal wel meteen in de juiste categorie ingedeeld.

Eigenlijk is het gewoon een interface die een aantal labels automatisch aangemaakt heeft, die kun je dan verder verfijnen terwijl je Inbox gebruikt.

Visueel is het wel al een pak aantrekkelijker dan GMail, focus ligt helemaal op de e-mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:43
Heb zelf ook maar een invite aangevraagd door te mailen, echter zie ik op gmail.com in firefox nog geen verschil qua inbox. Of moet ik nog bericht krijgen dat het gereed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:14
G.Scholtens schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:49:
Heb zelf ook maar een invite aangevraagd door te mailen, echter zie ik op gmail.com in firefox nog geen verschil qua inbox. Of moet ik nog bericht krijgen dat het gereed is?
inbox.google.com en werkt alleen via Chrome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Vanmorgen ook mijn invite gehad nadat ik er vorige week 1 had aangevraagd. Zal eens kijken of het wat is. Het labelen in Gmail is wat mij betreft een ramp.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
Ik heb sinds vandaag m'n invite binnen en heb het ondertussen uitgeprobeerd op desktop en smartphone. Het groeperen in bundels, snoozen, pinnen en als "klaar" markeren werkt heel goed. Ik denk dat ik inderdaad sneller door m'n inbox heen ben op deze manier.

Het enige waar ik nog een beetje een oplossing voor moet vinden is mijn normale wijze voor archiveren. Met Gmail hield ik de meeste mails bij, gearchiveerd onder labels (vb. alle aanrekeningen van m'n internet/TV-provider onder "Diensten/Telecom"). Dat kan met Inbox ook nog wel, maar lijkt de vloeiende/snelle manier van verwerken fors te verstoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:24
Kun je eigenlijk switchen tussen inbox en de reguliere gmail? Zeg dat je het niets vindt, kun je dan terug? Of wordt door je inbox heengeharkt door het programma waardoor je niet zomaar af kunt wisselen?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:39
Eindelijk, na een hele poos proberen de snelste te zijn op reddit, een invite bemachtigd.
Heb wel het idee dat ik hier snel aan gewend ben.

Ben benieuwd wanneer de echte invites nu eindelijk op 1 van mijn 4 accounts zullen binnen komen.

[ Voor 26% gewijzigd door schumi2004 op 28-10-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Maverick schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:24:
Kun je eigenlijk switchen tussen inbox en de reguliere gmail? Zeg dat je het niets vindt, kun je dan terug? Of wordt door je inbox heengeharkt door het programma waardoor je niet zomaar af kunt wisselen?
Voor zover ik het kan zien, dus vanuit beperkte ervaring:
- Pinnen: Inbox houdt eigen metadata bij hiervoor. Dit verandert niets aan het zicht in je Gmail.
- Snoozen: deze worden tijdelijk gearchiveerd. Inbox houdt dus ook eigen metadata bij hiervoor. Inbox zal deze dus actief vanuit je archief terug naar je Postvak In moven op het ingestelde moment.
- Klaar: als "klaar" markeren in Inbox = archiveren in Gmail.
- Bundels: eigen metadata van Inbox, zie je niet in Gmail

Op het eerste gezicht kan je dus wel afwisselen, rekening houdend met het feit dat de mails die je snoozed in Inbox tijdelijk in je archief zullen zitten in Gmail en je deze dus niet in je Postvak In zal zien. Voor pinnen, klaar en bundels kan je zonder problemen afwisselen.

Opmerking: ik gebruik de priority inbox in Gmail, dus niet de tabs met sociaal/reclame/updates/... . Ik weet dus niet hoe deze tabs zich verhouden tot de Inbox bundels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik kan eindelijk Inbox gaan uitchecken. Vandaag heb ik mijn invite gekregen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
Ik ben nog steeds aan het wachten op een invite. Hoop hem snel te krijgen want de app ziet er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Laatst online: 17:46
Vannacht de invite gekregen (vorige week gemaild).

Ziet er op zowel desktop als app goed uit :)

Alleen jammer dat er nog geen volwaardige iPad-app is, maar dat zal ooit nog wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Enige wat me een beetje tegenvalt in de web interface is de verspilling van ruimte.
Alles is zo groots opgezet.

/edit:
Kun je zelf ook een categorie bundel maken met arguments dat iemand weet?

[ Voor 27% gewijzigd door schumi2004 op 28-10-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
schumi2004 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:48:
/edit:
Kun je zelf ook een categorie bundel maken met arguments dat iemand weet?
Voor zover ik zie kan je bundels maken:
- op basis van labels die je al had: klik in de webinterface op de drie streepjes naast inbox, scroll naar onder "instellingen", en zet het label dat je als bundel wil krijgen "aan".
- door middel van "nieuwe maken": klik in de webinterface op de drie streepjes naast inbox, scroll naar onder en kies "nieuwe maken. Hierdoor zal ook in Gmail een label met deze naam verschijnen. Ook in de Inbox app op Android werkt dit op dezelfde manier en staat dit op dezelfde plaats.

Na creatie van een nieuwe bundel dmv "nieuwe maken" kan je mails erin droppen om hem te laten leren.
Daarnaast kan je ook zoals vanouds regels maken in Gmail die bepaalde mails (op subject, afzender, ontvanger, ...) onmiddellijk labelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
MatthiasDS schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:54:
[...]

- op basis van labels die je al had: klik in de webinterface op de drie streepjes naast inbox, scroll naar onder "instellingen", en zet het label dat je als bundel wil krijgen "aan".
- door middel van "nieuwe maken": klik in de webinterface op de drie streepjes naast inbox, scroll naar onder en kies "nieuwe maken. Hierdoor zal ook in Gmail een label met deze naam verschijnen. Ook in de Inbox app op Android werkt dit op dezelfde manier en staat dit op dezelfde plaats.

Na creatie van een nieuwe bundel dmv "nieuwe maken" kan je mails erin droppen om hem te laten leren.
Daarnaast kan je ook zoals vanouds regels maken in Gmail die bepaalde mails (op subject, afzender, ontvanger, ...) onmiddellijk labelen.
Enige wat dan niet kan, is met terugwerkende kracht de bundels vullen obv de regels.
Dat doet Google wel voor de voorgedefinieerde bundels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:13

bonzz.netninja

Niente baffi

Wat ik niet handig vind is dat ik niet met 1 druk op de knop een mail kan verwijderen ::(

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:37:
Wat ik niet handig vind is dat ik niet met 1 druk op de knop een mail kan verwijderen ::(
Die mis is ook ja, is nu twee keer klikken geworden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 18:13
Hoe kan je mails die in een gmail folder staan toevoegen aan een bundel?
Ik heb bijvoorbeeld een folder "werk". Omdat deze (ongebundelde) folder bestaat kan ik geen bundel "werk" aanmaken. Maar ik kan ook niet zeggen, maak van folder "werk" maar bundel "werk". Ook kan ik niet zeggen, selecteer alle mails in folder "werk" en bundel ze in bundel "werk1". Of ik weet in ieder geval niet hoe dit zou moeten kunnen. Mijn folders / labels zijn dus eigenlijk de bundels die ik wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Britske schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:46:
Ik heb bijvoorbeeld een folder "werk". Omdat deze (ongebundelde) folder bestaat kan ik geen bundel "werk" aanmaken. Maar ik kan ook niet zeggen, maak van folder "werk" maar bundel "werk".
Dat kan je dus wel - zie mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Exocet schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:35:
[...]

Enige wat dan niet kan, is met terugwerkende kracht de bundels vullen obv de regels.
Dat doet Google wel voor de voorgedefinieerde bundels.
Dit kan wel: je hoeft enkel de mails in je bundel terug te "un-archiven" in Gmail (maw: verplaatsen naar Postvak In - je label gaat dan niet verloren).
Maar wat is het nut hiervan? Of laat je dit soort mails nooit in het Postvak In komen en moet je die sowieso nog verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Voor iemand die geen invite gekregen had, het volgende werkt ook als je iemand kent die dat wel had ( en die persoon vertrouwt jou tijdelijk met zijn account-gegevens )

http://lifehacker.com/get...nds-help-no-in-1651545079

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
FreshMaker schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:25:
Voor iemand die geen invite gekregen had, het volgende werkt ook als je iemand kent die dat wel had ( en die persoon vertrouwt jou tijdelijk met zijn account-gegevens )

Ik zal het eens proberen, heb nog 3 accounts en vertrouw mezelf wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nja, mijn eigen accounts werken nu ook in inbox, ook mijn spam-account.
Alleen mijn eigen domein mail ( google apps ) werd aangegeven "your organisation is not yet configured for inbox "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
FreshMaker schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:25:

Zo zit het..Ik heb het gisteren uitgezocht. En na heel veel testen kwam ik ook tot de conclusie dat het donor-inbox account toegang gekregen moet hebben via een officiële invite mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
MatthiasDS schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:57:
[...]

Dat kan je dus wel - zie mijn vorige post.
Nee hoor. Als ik naar de instellingen ga staat er bij de reeds gebundelde bundels een schuifje om het bundelen aan of uit te zetten. Maar bij de mappen die ik al had in gmail niet. Daar mist het schuifje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Britske schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:26:
[...]

Nee hoor. Als ik naar de instellingen ga staat er bij de reeds gebundelde bundels een schuifje om het bundelen aan of uit te zetten. Maar bij de mappen die ik al had in gmail niet. Daar mist het schuifje.
OK, dat is vreemd, want hier lukt dat toch echt wel.
Enkele vraagjes toch, om zeker te zijn:
- met "mappen" bedoel je toch labels he?
- probeer je dit via de webinterface? Want in de mobiele app werkt dit niet
- ga je wel degelijk eerst via de drie streepjes en daarna naar settings?

Dit gezegd hebbende heb ik nu wel iets opgemerkt: niet alle van m'n labels hebben het schuifje. Er zijn er 10 en die lijken mij de meestgebruikte of meeste mails bevattende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
MatthiasDS schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:54:
[...]

Duurde ff voor ik erachter kwam waarom een bestaand label niet gebundeld wilde worden maar dat kwam dus omdat er geen rule aan hing.

Als je het eenmaal door heb is het wel makkelijk.

/edit
Mis alleen de optie dat als je iets verplaatst de rule ervoor niet (meer) kunt editen en het niet meer als bulk kunnen markeren als gelezen.
Ook zou ik graag willen zien dat je op bestaande items de rule/filter kunt loslaten.

/edit2:
Wat een zooitje ook met die labels Updates en Forums, allerlei forum mail s zijn verspreid over beide labels, lijkt geen logica in te zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 28-10-2014 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Hier nog beter omschreven hoe je Inbox zonder invite kunt gebruiken, echt makkelijk dus. http://venturebeat.com/20...-inbox-without-an-invite/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
schumi2004 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:24:
[...]

Duurde ff voor ik erachter kwam waarom een bestaand label niet gebundeld wilde worden maar dat kwam dus omdat er geen rule aan hing.

Als je het eenmaal door heb is het wel makkelijk.

/edit
Mis alleen de optie dat als je iets verplaatst de rule ervoor niet (meer) kunt editen en het niet meer als bulk kunnen markeren als gelezen.
Ook zou ik graag willen zien dat je op bestaande items de rule/filter kunt loslaten.

/edit2:
Wat een zooitje ook met die labels Updates en Forums, allerlei forum mail s zijn verspreid over beide labels, lijkt geen logica in te zitten.
Aha, dat zal het zijn. Aan mijn labels zitten ook geen rules, maar zijn gewoon mappen waar ik zelf mails in plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Je kan alleen niet contactpersonen bewerken.... mis dat wel. Weet iemand hoe dit kan in Inbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Laatst online: 13-09 19:02
Tweak15KW schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:36:
Je kan alleen niet contactpersonen bewerken.... mis dat wel. Weet iemand hoe dit kan in Inbox?
Ik kwam net even hetzelfde vragen. Ik wou een contactpersoon aanpassen, maar moest daarvoor terug naar GMail, dat is blijkbaar (nog) niet mogelijk.

Ook werk ik met standaard handtekeningen voor een aantal van mijn (werk)accounts, ook die verschijnen niet wanneer ik een mail beantwoord/schrijf.

Na het eerste enthousiame over de veel nettere interface merk nu dat er toch nog heel wat werk aan Inbox is. Als eenvoudig mailprogrammaatje volstaat het al, een vervanger van GMail is het nog lang niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renfie
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Vorige week een invite aangevraagd en gisteren avond de invite gekregen. Eerste indruk is prima, zowel iOS als desktop. Ga er vandaag nog eens verder naar kijken. Vooral mobiel werkt het swypen heel intuïtief.

De "Uitnodigen voor Inbox" knop nog niet gevonden, in ieder geval niet zoals bij "Help en feedback" staat aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
alwaysleft schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:24:
Hier nog beter omschreven hoe je Inbox zonder invite kunt gebruiken, echt makkelijk dus. http://venturebeat.com/20...-inbox-without-an-invite/
Rete simpel eigenlijk.
Heb op mijn mobiel alle accounts toegevoegd welke ik heb, inbox openen, van account switchen en whoppa, allemaal inbox access.
Schijnt wel een limiet van max 10 op te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
Ik liep net nog tegen het probleem aan dat in sommige mails de links niet klikbaar zijn. Het zijn wel mails die hij eerder onterecht in de spam folder had gemikt.(ibuygou).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Ik mis de snelkoppeling naar mijn Contacten (linksbovenin bij Gmail), zie ik dit over het hoofd of kan dit (nog) niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Aegir81 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 08:45:
[...]

Na het eerste enthousiame over de veel nettere interface merk nu dat er toch nog heel wat werk aan Inbox is. Als eenvoudig mailprogrammaatje volstaat het al, een vervanger van GMail is het nog lang niet.
Tot die conclusie kwam ik ook al vrij snel. Of het is gewenning of we snappen de werking niet zoals Google het bedacht heeft maar ik moet voor mijn gevoel teveel switchen naar GMail.
Ik dwing mezelf wel zoveel mogelijk Inbox te gebruiken maar neig steeds meer terug naar Gmail te gaan tot de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik gebruik Inbox nu ongeveer altijd.
Het enigste wat ik er in mis is het zien of ik ongelezen mails heb die via een rule inbox skippen maar onder een label terecht komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Ben nu ook een aantal dagen aan het spelen met Inbox; mijn opmerkingen/vragen:

- Ik mis het feit dat ik zelf bundels kan creëren. Ik heb in Gmail bijvoorbeeld heel wat labels die niet matchen met de standaard labels in Inbox. Ik heb bijvoorbeeld een label 'Registraties', waarin ik alle mails omtrent digitale registraties (van bol.com, tot aan forum A tot aan Nuon tot aan webshop Y etc.). Ik zou voor de volledigheid dergelijke mails ook willen bundelen in een categorie.

En zo mis ik ook bundels t.a.v. studie en werk

- Daarnaast heb ik een mail historie in Gmail die dateert uit 2007. Niet alles is in de bundel opgenomen. Ik heb bijvoorbeeld vakantiemails van destijds, die ik graag in de bundel Reizen wil zien. Nu moet ik dus alle mails door om ze correct te bundelen?

- Ik zou ook graag met 1 druk op de knop iets naar de prullenbak willen verplaatsen. Overigens is het verschil tussen "Klaar" en "Prullenbak" mij niet helemaal duidelijk

- Tot slot zou ik graag een overzicht van de taken altijd op het scherm willen zien

Ik had in the end dus gehoopt dat ik Gmail en Google Keep de deur uit kon doen, maar ik vind het nog niet helemaal lekker geïntegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
kattapult schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 08:30:
Ben nu ook een aantal dagen aan het spelen met Inbox; mijn opmerkingen/vragen:

- Ik mis het feit dat ik zelf bundels kan creëren. Ik heb in Gmail bijvoorbeeld heel wat labels die niet matchen met de standaard labels in Inbox. Ik heb bijvoorbeeld een label 'Registraties', waarin ik alle mails omtrent digitale registraties (van bol.com, tot aan forum A tot aan Nuon tot aan webshop Y etc.). Ik zou voor de volledigheid dergelijke mails ook willen bundelen in een categorie.

En zo mis ik ook bundels t.a.v. studie en werk

- Daarnaast heb ik een mail historie in Gmail die dateert uit 2007. Niet alles is in de bundel opgenomen. Ik heb bijvoorbeeld vakantiemails van destijds, die ik graag in de bundel Reizen wil zien. Nu moet ik dus alle mails door om ze correct te bundelen?

- Ik zou ook graag met 1 druk op de knop iets naar de prullenbak willen verplaatsen. Overigens is het verschil tussen "Klaar" en "Prullenbak" mij niet helemaal duidelijk

- Tot slot zou ik graag een overzicht van de taken altijd op het scherm willen zien

Ik had in the end dus gehoopt dat ik Gmail en Google Keep de deur uit kon doen, maar ik vind het nog niet helemaal lekker geïntegreerd.
- Je kan wel zelf bundels maken. Bij instellingen --> labels kan je ook je oude mappen zien --> Instellingen van label en dan berichten automatisch toevoegen.

- Dingen met 1 druk op te knop verwijderen mis ik ook, verschil is me wel duidelijk: Klaar = bewaren in bundel en Prullenbak = Verwijderen. Je wilt tenslotte niet alles wat klaar is verwijderen ;)

- Ik mis ook de integratie van Google Now en Keep. Als ik in Now een reminder maak, verschijnt deze netjes in Inbox en andersom. Echter krijg ik dan van zowel Inbox als Now een melding van de reminder :S

Onthoud trouwens wel dat het nog een bèta is.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik snap dat hele Klaar gebeuren niet zo, snap wel dat er iets klaar is maar waarom wordt item dan niet gemarkeerd als gelezen? Zie de logica hier achter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

schumi2004 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:12:
Ik snap dat hele Klaar gebeuren niet zo, snap wel dat er iets klaar is maar waarom wordt item dan niet gemarkeerd als gelezen? Zie de logica hier achter niet.
Klaar vind ik ook vaag, ja je kan wel snoozen echter niet markeren als ongelezen, en daarnaast ziet online gmail er nog hetzelfde uit

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Laatst online: 22:03
Klaar = uit je inbox, uit het zicht, weg ermee. Gelezen of ongelezen is niet zo relevant meer. Als je er nog niet klaar mee bent staat het in je inbox omdat je er nog wat mee moet.

Niet zo vast blijven houden aan de traditionele email begrippen, dit is evolutie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelS11
  • Laatst online: 05-09 01:08
Bij mijn Inbox stond inmiddels de optie uitnodigingen te versturen!
Gewoon op de rode knop klikken.. en daarboven een goud-kleurige knop :)

[ Voor 62% gewijzigd door MaikelS11 op 31-10-2014 00:04 . Reden: Invites zijn inmiddels op ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
MaikelS11 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:48:
Ik heb inmiddels 3 invites om te verdelen in Inbox.. Iemand die wilt? ;-)
Ehm.
Ja.. Maar eigenlijk mag ik er niet om vragen in dit topic ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelS11
  • Laatst online: 05-09 01:08
GenjiBlade schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:03:
[...]

Ehm.
Ja.. Maar eigenlijk mag ik er niet om vragen in dit topic ;p
Nee, je geeft antwoord toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smulderke
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06:54
MaikelS11 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:48:
Ik heb inmiddels 3 invites om te verdelen in Inbox.. Iemand die wilt? ;-)
Graag
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Niet vragen naar invites. Als er aanbod is komt dat in Inbox by Gmail Invites beschikbaar