Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

5 of 7 zitter met AWD of veel vermogen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Momenteel rijd ik in een Mazda MPV 2.3 met 140pk.
Deze zomer toerend door Italië heb ik me af en toe geergerd aan de magere prestaties de berg op.
(5 personen en vol bagage).s
Volgend jaar gaat er zelfs een aanhanger mee (vouwwagen) en ik ben bang dat ik nergens meer boven kom...
kortom ik zoek iets anders maar kan niet goed vinden wat ik zoek..wie heeft er een suggestie..

specs die ik zoek:

5 echte stoelen (dus drie volwassenen achterin) en voldoende bagage ruimte
AWD
of veel vermogen (wat is slimmer?)
benzine (24k per jaar)
prijs : 5000-7500 euro.

- Maar je maakt wel wat mee! -

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:13
Ik zou met die kilometers een diesel overwegen, alleen al vanwege het koppel.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40

Bommes

Capo del formaggio

Niet meer boven komen ??
wij hebben jaren met 75 pk een camper van 3,5ton overal bovenop gekregen.
Nu rijden we met 116pk op ongeveer het zelfde gewicht waarmee ik gewoon met het normale verkeer mee kan komen. Gaat het erg stijl omhoog dan zakt het soms tot iets van 90km/u.
Wat ook ongeveer de max snelheid is in italie met een aanhanger en ik kan niet geloven dt je dat met 140pk niet meer haalt

Ik kan me dus bijna niet voorstellen dat je met 140 pk niet gewoon normaal mee kunt komen.
AWD gaat je trouwens hier niet bij helpen of je moet het over zandpaden of gravel wegen hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 23-10-2014 19:33 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Om vanwege een vakantieritje een racemonster te kopen gaat wel wat ver.
Zo traag zal die 2.3 niet zijn toch?

• Deviator79
De grootste problemen waren inderdaad de paden op campings. Vooral toen het had geregend.
op de weg gaat het redelijk goed nog. We maken ca 5000 a 6000km met vakantie en vinden dat ook wel belangrijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Deviator79 op 23-10-2014 19:35 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Dan gaat meer vermogen je niet helpen.
wat wel:
Achterwiel aandrijving of AWD.
Zeker in combinatie met een dieseltje die op lage toeren meer koppel heeft als een benzine en je bent al een heel eind.

Misschien nog een tip:
Voor het weg zetten van de auto even nadenken en de "af tocht" alvast plannen helpt ook.
Geloof me, met onze voorwiel aangedreven camper ben ik daar ondertussen aardig bedreven in.
Dus helling af weg rijden, niet op het gras met de voorwielen, dat soort dingen.
Combinatie (auto aanhanger) achteruit laten scharen op een helling, dat haalt bij weer vooruit weg rijden helling op het gewicht van de kar er af waardoor je makkelijk weer weg kunt rijden.
Passagiers pas bij de receptie inlaten stappen, scheelt weer 4 personen aan gewicht.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48

-tom-562

Oliesjeik

De auto's die je wilt zijn er opzich wel, alleen ik denk niet voor jou budget.
Een Volvo XC90 T5 is aardig ruim, maar 3 grote volwassenen achterin wordt krap. Je komt al vrij snel op busjes achtige dingen uit. Of je moet genoegen nemen met wat minder vermogen.
Kijk b.v. eens naar een Toyota Previa
Edit:
De XC90 is dus blijkbaar een 7-zitter :P En ze vallen ook in je budget!
http://www.autowereld.nl/...taat-9722474/details.html
Laat de T6 modellen links liggen, die zijn sneller, maar hebben meer problemen (vooral de bak). De 5-cilinder turbomotoren zijn goed en kunnen prima hoge KM-standen aan

[ Voor 32% gewijzigd door -tom-562 op 23-10-2014 19:48 ]

Vaak bu'j te bang!

• Deviator79
Een Previa is denk ik hetzelfde als mijn Mazda. Het scheelt 16pk...de volvo is misschien een idee. wel hoge km stand dan en ik zou het achterin eens moeten passen met twee kinderstoelen en 1 volwassene achterin.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Even to be sure: je was niet "het nieuwe rijden" aan het doen op vakantie toch? In de bergen nooit onder de 3000 rpm rijden, zowel af als op.

• Deviator79
-tom-562 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:44:
De auto's die je wilt zijn er opzich wel, alleen ik denk niet voor jou budget.
Een Volvo XC90 T5 is aardig ruim, maar 3 grote volwassenen achterin wordt krap. Je komt al vrij snel op busjes achtige dingen uit. Of je moet genoegen nemen met wat minder vermogen.
Kijk b.v. eens naar een Toyota Previa
Edit:
De XC90 is dus blijkbaar een 7-zitter :P En ze vallen ook in je budget!
http://www.autowereld.nl/...taat-9722474/details.html
Laat de T6 modellen links liggen, die zijn sneller, maar hebben meer problemen (vooral de bak). De 5-cilinder turbomotoren zijn goed en kunnen prima hoge KM-standen aan
ziet er goed uit..ik vond zelf net ook een Hyundai Santa Fe 2.7 V6 uit 2007 als 7-zitter..
ga ik ook in het echt bekijken.

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
deze is iets buiten je budget, maar heeft dan wel weer een hele goede km stand http://www.autowereld.nl/...eder-9888490/details.html

http://www.autowereld.nl/...-exe-6555501/details.html een x5 dat zou ook zeker nog iets zijn, heel groot, veel kracht, en awd, deze is nu iets duurder, maar voor meer km heb je ook minder geld.

deze is ook nog mogelijk http://www.autowereld.nl/...tion-8816526/details.html

of http://www.autowereld.nl/...irco-9240638/details.html die zal ook wel gaan, maar die is missschien iets te veel verbuikend.

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:01
Rij zelf in een Toyota Corolla Verso geen 2.2 D4D (177PK) Geen AWD of wat dan ook maar wel een lekkere hoogzitter met aardig wat kracht

• Deviator79
Eskiya schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:01:
Rij zelf in een Toyota Corolla Verso geen 2.2 D4D (177PK) Geen AWD of wat dan ook maar wel een lekkere hoogzitter met aardig wat kracht
breed genoeg achterin voor twee stoeltjes en volwassene?

• Deviator79
Deveon schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:00:
Even to be sure: je was niet "het nieuwe rijden" aan het doen op vakantie toch? In de bergen nooit onder de 3000 rpm rijden, zowel af als op.
Nee hoor..schakelde meestal naar 3 of 4..

• Deviator79
thibautb schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:01:
deze is iets buiten je budget, maar heeft dan wel weer een hele goede km stand http://www.autowereld.nl/...eder-9888490/details.html

http://www.autowereld.nl/...-exe-6555501/details.html een x5 dat zou ook zeker nog iets zijn, heel groot, veel kracht, en awd, deze is nu iets duurder, maar voor meer km heb je ook minder geld.

deze is ook nog mogelijk http://www.autowereld.nl/...tion-8816526/details.html

of http://www.autowereld.nl/...irco-9240638/details.html die zal ook wel gaan, maar die is missschien iets te veel verbuikend.
is de achterbank bij een x5 breed? en ik denk dat de mercedes en jeep wel heel veel.duurder zijn om te rijden dan mn mazda ...

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:01
Deviator79 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:04:
[...]

breed genoeg achterin voor twee stoeltjes en volwassene?
Het past...Maar zeker niet de ruimte als in een Ford S-Max

• thibautb
Afbeeldingslocatie: http://images.newcars.com/images/car-pictures/original/2011-BMW-X5-M-SUV-Base-4dr-All-wheel-Drive-Sports-Activity-Vehicle-Interior-Back-Seats.png

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Deviator79 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:05:
[...]

Nee hoor..schakelde meestal naar 3 of 4..
Als je auto in de bergen niet meer trekt moet je gewoon een versnelling terugschakelen. Dat je in zijn 4 een berg soms niet op komt, daar kan ik inkomen. Tandje terug en je trekt weer omhoog :)
Je moet alleen niet verwachten dat het net zo rijdt als in ons vlakke landje, en dat een 140 pk benzine motor voldoende koppel heeft om dat zonder schakelen te flikken. Die moet je hoog in de toeren rijden. Bij een diesel heb je meteen al koppel, dat rijdt gewoon anders :)

Dat gezegd hebbend: 7 zitters zijn er niet zo heel veel. Als ik mocht kiezen pakte ik een Ford Explorer 2012. Maar dat is dan US import. Das een V6 of V8, koppel zat. Dorst ook helaas ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Als ik jou was zou ik gaan voor een auto met veel vermogen bij de lagere toerentallen. Met andere woorden, een geblazen motor. Dat vind ik al een stuk prettiger rijden dan ongeblazen motoren.

• thibautb
Dre schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:12:
Als ik jou was zou ik gaan voor een auto met veel vermogen bij de lagere toerentallen. Met andere woorden, een geblazen motor. Dat vind ik al een stuk prettiger rijden dan ongeblazen motoren.
en met een diesel zeker, dan ga torque for days hebben zou een amerikaan zo zeggen...

• Deviator79
Dre schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:12:
Je bedoelt moderne turbo benzine motoren?
Denk dat die er nog niet zijn in mijn prijsklasse.
Ik ga zaterdag eens kijken naar de ruimte op.de achterbank in een XC90 en een Santa Fe.
misschien is dat de auto voor mij.
Oh ja: eigenlijk.zoek ik dit: Toyota Sienna...
maar ja..verkeerde continent he ;-)

• Deviator79
stiekem denk ik dan toch..nu is mn achterbank breder met drie losse stoelen. :P

• Dre
  • Niet online

Dre

Deviator79 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:34:
De grootste problemen waren inderdaad de paden op campings. Vooral toen het had geregend.
op de weg gaat het redelijk goed nog. We maken ca 5000 a 6000km met vakantie en vinden dat ook wel belangrijk.
Welke problemen ervaar je dan op de paden? Vermogen lijkt me niet echt aangezien de snelheid niet zo hoog is. Tractie kan ik me voorstellen, wellicht dat er nog wat te winnen valt in beladen, type band (profiel?) en wijze van wegrijden.

Tip:
http://www.caravantrekker.nl/algemeen/wegrijden.php

• Deviator79
Dre schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:21:
[...]

Welke problemen ervaar je dan op de paden? Vermogen lijkt me niet echt aangezien de snelheid niet zo hoog is. Tractie kan ik me voorstellen, wellicht dat er nog wat te winnen valt in beladen, type band (profiel?) en wijze van wegrijden.

Tip:
http://www.caravantrekker.nl/algemeen/wegrijden.php
Door de ondergrond van steentjes kwam ik met beladen auto (zonder aanhanger) niet omhoog.
gleed terug en had steeds spinnende wielen.
Ik had nieuwe Michelin Energy saver banden.
De eigenaar had een Rav4 en reed zo omhoog.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Deviator79 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:17:
[...]

Je bedoelt moderne turbo benzine motoren?
Denk dat die er nog niet zijn in mijn prijsklasse.
Ik ga zaterdag eens kijken naar de ruimte op.de achterbank in een XC90 en een Santa Fe.
misschien is dat de auto voor mij.
Oh ja: eigenlijk.zoek ik dit: Toyota Sienna...
maar ja..verkeerde continent he ;-)
De 2.5T van Volvo (die in de XC90 ligt) is echt een laagtoerig koppelmonster. Ik heb 'm ook in m'n S80, en het ding heeft vanaf stationair al behoorlijk wat koppel, en is echt heerlijk laagtoerig (maar wilt ook best wat toeren maken).

Vaak bu'j te bang!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:13
Deviator79 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:27:
[...]

Die RAV zal vast geen energy saver banden hebben. Maar banden meer geschikt voor heuvels

• Deviator79
DaTimMan schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:33:
[...]

Die RAV zal vast geen energy saver banden hebben. Maar banden meer geschikt voor heuvels
en AWD....

• thibautb
hahaha, jij lijkt eigenlijk wel op mij, als ik iets nieuws wil ook al is het ouden, goed, ga ik het nieuwe nemen, dat moet!!!!!!!, geen andere oplossing...

Wel tof om dat te zien :)

• Deviator79
Ben altijd een beetje huiverig voor franse autos..vandaar een mazda mpv ipv een espace.maar wel mooie motoren.
Die trailblazer is mooi. Alleen misschien wat al te dorstig.

• Deviator79
thibautb schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:40:
hahaha, jij lijkt eigenlijk wel op mij, als ik iets nieuws wil ook al is het ouden, goed, ga ik het nieuwe nemen, dat moet!!!!!!!, geen andere oplossing...

Wel tof om dat te zien :)
Eigenlijk wil ik gewoon dat mn mazda AWD krijgt...
haha

• Deviator79
Hoe zit je eigenlijk achterin een Volvo XC 70?
het oude type dan?
wel weer laag zitten vergeleken met een mpv maar misschien voordeliger dan een xc90..

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

XC70 is een verhoogde V70 met 4WD, je hebt ze ook als '7 zitter', maar het achterste bankje is alleen bruikbaar voor kleine kinderen. In mijn S80 (iets breder) kan je met 3 volwassenen goed zitten achterin.
Maar ga je echt met 5 volwassenen op vakantie in 1 auto, of met kinderstoeltjes (zoiets lees ik ook namelijk).

Vaak bu'j te bang!

• Dre
  • Niet online

Dre

De conventionele AWD auto's verbruiken wel meer brandstof dan de FWD, het hele jaar door. Je zou dan voor zeg 2 KM van 24000 KM AWD nodig hebben. De overige 23998 KM zou FWD voldoen. Ik zou overwegen om dan sneeuw modderkettingen toe te passen, mocht het wegdek nat zijn (~5% kans?).
Het zou zonde zijn als bij de eerst volgende vakantie het wegdek droog is ;)

Ik lees trouwens nogal wat wisselende geluiden over de grip met Michelin Energy saver banden. Vraag anders eens aan je bandenboer of hij hierin kan adviseren.

Modderkettingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.tony-bullaert.be/foto1/slides/Teveel%20modder%20-%20Kettingen%20om%20de%204x4.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door Dre op 23-10-2014 21:04 ]

• Deviator79
-tom-562 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:55:
XC70 is een verhoogde V70 met 4WD, je hebt ze ook als '7 zitter', maar het achterste bankje is alleen bruikbaar voor kleine kinderen. In mijn S80 (iets breder) kan je met 3 volwassenen goed zitten achterin.
Maar ga je echt met 5 volwassenen op vakantie in 1 auto, of met kinderstoeltjes (zoiets lees ik ook namelijk).
Nee we zijn met 5 personen. Drie kinderen en 2 volwassenen.
We reizen graag met de twee kleinsten in een stoeltje op de achterbank en moeder in het midden.
In de Mazda gaat dat perfect. drie volwaardige stoelen, daar raak je door verwend.

• Deviator79
Dre schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:56:
De conventionele AWD auto's verbruiken wel meer brandstof dan de FWD, het hele jaar door. Je zou dan voor zeg 2 KM van 24000 KM AWD nodig hebben. De overige 23998 KM zou FWD voldoen. Ik zou zelfs overwegen om dan maar sneeuw modderkettingen toe te passen, mocht het wegdek nat zijn (~5% kans?).
Het zou zonde zijn als bij de eerst volgende vakantie het wegdek droog is ;)

Ik lees trouwens nogal wat wisselende geluiden over de grip met Michelin Energy saver banden. Vraag anders eens aan je bandenboer of hij hierin kan adviseren.

Modderkettingen:
[afbeelding]
Tuurlijk, het is een first world problem zeg maar. Alleen ik vind het gewoon frustrerend in m'n vakantie als ik m'n vouwwagentje niet zelf op z'n plek kan zetten op een camping.
(dat er dan zo'n trekker van de camping moet helpen).

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Deviator79 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:02:
[...]

Nee we zijn met 5 personen. Drie kinderen en 2 volwassenen.
We reizen graag met de twee kleinsten in een stoeltje op de achterbank en moeder in het midden.
In de Mazda gaat dat perfect. drie volwaardige stoelen, daar raak je door verwend.
Ok, dan heb je aan een V70/XC70 ook een hele goede auto! Of een Honda CR-V, die heeft geen permanente 4WD, maar die schakelt de achterwielen erbij als de voorwielen grip verliezen. Ook een ruime auto.

Vaak bu'j te bang!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Modbreak:Kunnen we voortaan weer gewoon informatie in 1 bericht zetten? 3-4 berichten achter elkaar is niet nodig

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:48
Kijk naar een tweedehands SUV: XC90, ML, X5 etc. AWD en een bak power en naar verhouding niet duur (in aanschaf tenminste, de hoge operationele kosten zijn de reden dat niemand ze wil).

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Een andere jap in de vorm van een Subaru?

AWD, genoeg vermogen en ruim.

http://autodeals.nl/occas...x-luxury-pack-lpg-g3.html

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Deviator79
t_captain schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:17:
Kijk naar een tweedehands SUV: XC90, ML, X5 etc. AWD en een bak power en naar verhouding niet duur (in aanschaf tenminste, de hoge operationele kosten zijn de reden dat niemand ze wil).
Is een XC90 veel duurder dan een Mazda MPV in het gebruik? Mazda rijd ook 1 op 10 gemiddeld.
In dit rijtje zullen BMW en Mercedes mbt onderhoud wel prijzig zijn gok ik.
Touchdomex schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:26:
Een andere jap in de vorm van een Subaru?

AWD, genoeg vermogen en ruim.

http://autodeals.nl/occas...x-luxury-pack-lpg-g3.html
mooi, alleen ziet de achterbank er een beetje krapjes uit voor 3 personen.
jammer want verder lijkt het me een ideale auto.

[ Voor 31% gewijzigd door Deviator79 op 23-10-2014 21:29 ]

• Dre
  • Niet online

Dre

Het praktijk verbruik van de auto's kan je hier vergelijken:
http://www.spritmonitor.de/en/

De wegenbelasting kan je hier vergelijken:
http://www.belastingdiens.../motorrijtuigenbelasting/

Onderhoud, afschrijving en verzekering weet ik niet.

Post even de resultaten als je wat gevonden hebt, ik ben wel benieuwd.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Deviator79 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:27:
[...]

mooi, alleen ziet de achterbank er een beetje krapjes uit voor 3 personen.
jammer want verder lijkt het me een ideale auto.
Maatje groter kun je hem ook nemen in de vorm van een Legacy maar dan staat die niet zo hoog op zijn pootjes. Echter zijn het wel best ruime wagens. Misschien toch eens naar kijken?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Je hebt volgens mij ook zo'n verhoogde Legacy, zelfde concept als een Volvo XC70

Vaak bu'j te bang!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Nog niet genoemd (niet zo populair hier) maar de chrysler grand voyager, ruime en hoge SUV met 6 echte stoelen (3 rijen van 2) met uiteraard 4wd en met de V6 genoeg koppel. Niet zo mooi (dat zal met een Mazda MPV ook niet de prioriteit zijn) maar wel functioneel.

5 of meer echt losse stoelen maakt het wel een stuk lastiger, een vlakke achterbank (zonder verhoogd middenstuk) zou al wat meer opties geven.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Sick Nick schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:05:
Nog niet genoemd (niet zo populair hier) maar de chrysler grand voyager, ruime en hoge SUV met 6 echte stoelen (3 rijen van 2) met uiteraard 4wd en met de V6 genoeg koppel. Niet zo mooi (dat zal met een Mazda MPV ook niet de prioriteit zijn) maar wel functioneel.

5 of meer echt losse stoelen maakt het wel een stuk lastiger, een vlakke achterbank (zonder verhoogd middenstuk) zou al wat meer opties geven.
Oeh ja dat is ook een mooie maar zijn die niet onbetrouwbaar/duur in onderhoud?

Ohw lol ik kijk wat rond maar die dingen kosten echt weinig :D Maar hebben die wel 4WD?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Deviator79 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:27:
Door de ondergrond van steentjes kwam ik met beladen auto (zonder aanhanger) niet omhoog.
gleed terug en had steeds spinnende wielen.
En hoe denk je dat meer vermogen je hierbij gaat helpen? Wil je andere campinggasten gritten?

Ik heb (op vakanties) heel wat steile weggetjes gehad met heel wat verschillende auto's, maar nog nooit het probleem gehad dat ik niet meer omhoog kwam. En om nou voor de camping een 4x4 te kopen, dan zou ik eerder een andere camping zoeken.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:30

Wok

Dakloos...

Ik gooi het eens even over een andere boeg: wat dacht je van een Volvo 940/960/V90? RWD, veel koppel bij lage toerentallen, kosten relatief gezien geen drol (geldt m.n. voor 940), vijf volwassen passen er in en ze zijn vrijwel onverwoestbaar. :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wok schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:21:
Ik gooi het eens even over een andere boeg: wat dacht je van een Volvo 940/960/V90? RWD, veel koppel bij lage toerentallen, kosten relatief gezien geen drol (geldt m.n. voor 940), vijf volwassen passen er in en ze zijn vrijwel onverwoestbaar. :)
960 met een i6 :9~ of ja V90 :+

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Nou, zo'n 940 is niet echt onverwoestbaar, een Modus is sterker :P YouTube: Fifth Gear - Renault Modus v Volvo 940 Crash Test

Een paar mooie opties voor TS zijn: Hyundai Sante Fe, Touareg (duur), XC90, Kia Sportage, Captiva, Freelander. Alleen bij allemaal is het wel krap voor 3 volwassenen. En een hele dikke amerikaan zoals een Escalade lijkt me ook redelijk dorstig.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Beter een 940 met een 4-cilinder turbo redblock, die blokken zijn robuuster als de 6-cilinder whiteblocks. Plus meer koppel onderin
Edit:
Die crashtest klopt niet, is al genoeg over geschreven op t internet

[ Voor 22% gewijzigd door -tom-562 op 23-10-2014 22:30 ]

Vaak bu'j te bang!

• Deviator79
Sick Nick schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:05:

een vlakke achterbank is prima als er maar twee stoeltjes en een volwassene fatsoenlijk kunnen zitten. Is een grand voyager wel 4wd? ik kan het niet vinden. Anders is het net m'n Mazda ;-)
overigens vind ik minivans wel heel mooi..persoonlijke smaak zeg maar..

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:07
Vergeet (top)vermogen Koppel is het enige getal wat interessant is in jouw situatie! en met een 2.3 lijkt me dat prima in orde. Met een beetje diesel kom je iets hoger uit in koppel, maat lijkt me niet dat jij daar wat aan gaat hebben.
Het probleem wat jij beschrijft is namelijk 100% een grip issue. Wat je met een 4x4 zeker en een achterwiel aangedreven auto waarschijnlijk ook zelfs gaat verbeteren. Een volgeladen achterbak helpt namelijk niet bepaald bij voorwiel aangedreven auto's.
Mijn advies, zorg voor een goede gewichtsverdeling van je lading en maak hem eventueel wat lichtere de volgende keer, veel goedkoper dan het hele jaar 4x4 rijden voor 100m camping grind.

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 20:39
-tom-562 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:55:
Je hebt volgens mij ook zo'n verhoogde Legacy, zelfde concept als een Volvo XC70
Legacy Outback, of gewoon Outback... afhankelijk van bouwjaar. Volgens mij is die standaard met een 2.5 blok en optioneel met een 3.0 H6.
Forester is dan weer standaard 2.0, met optioneel een 2.0 of 2.5 met turbo. Heb zelf een normale 2.0, maar of je achterbank breed zat is.... denk dat je daar dan ruimte tekort gaat komen.

Verkijk je bij die wagens ook niet op het verbruik, heb wel LPG, maar doe 1:9 ofzo, 1:10 als ik netjes rij. De wat grotere motoren zullen wel meer verbruiken. Ga je terrein in dan verslaan ze wel alle Volvo's, beter AWD systeem.

Heb er overigens ook Energy savers onder liggen :P
Voordeeltje is wel, lage gearing, mocht je moeite hebben ergens weg te komen kan je hem nog een standje lager zetten en kom je vaak wel weg, weet alleen niet of de Legacy en Outback dit ook hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 23-10-2014 22:47 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of, als je heel gek wilt doen: een Toyota Tundra op gas. 5,7 liter V8 hemi met 400+ pk, 4WD en een achterbank waar je met 4 volwassenen nog ruimte overhoudt.
Enige nadeel zijn de kleine parkeerplaatsen hier in Europa :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:55
Een auto huren voor de vakantieperiode is geen optie? Dan zit je niet het hele jaar vast aan een (te) dikke auto.

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:11
Kwalitatief gezien zou ik voor een Subaru gaan. Onderhoud technisch (normaal gesproken) vele malen goedkoper dan een xc90, BMW x5 of dergelijke grote auto's.
Ze worden/werden niet voor niks vaak uitgeroepen tot trekautos van het jaar. Ik weet alleen niet hoeveel ruimte hij heeft en of er een 7pers model is.

• KeRsTmAnNeKe
Volgens mij is er wel een 7 zits model.. maar daar wil je niet in gezien worden... de Tribeca, al is die er uiteindelijk qua looks ook wel iets op vooruit gegaan, veel lelijker kon ook niet.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59
X6M :p

There is no replacement for displacement!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 17:36

Nox

Noxiuz

Je doet het niet goed. Je wagen heeft zat vermogen/koppel.

Wil je per se fatsoenlijk dat karretje naar boven sleuren koop dan een Kia Sportage-achtig iets:
http://www.autowereld.nl/...-9309322/foto.html#foto-4

Rolt waarschijnlijk op diesel nog 1 op 15 en met 25k per jaar zit je zo rond/net boven het omslagpunt. Daarbij heb je met je diesel zat koppel, voor benzinewagens op 4WD ga je rustig 1 op 8 of 9 rijden en dan ben je vele malen duurder uit. Volgens mij heeft Kia niet echt probleemauto's, hence de 7 jaar garantie ook.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het lijkt me ook sterk dat je met 140 PK een een aanhangwagen + 5 personen en hun bagage niet mee kan komen. De meeste auto's hebben een stuk minder (zeker nu eco de nieuwe mode is en ook dan kom je boven alleen duurt het misschien wat langer en moet je een versnelling lager rijden). Het is niet dat je met 140 een berg op moet ofzo (je mag niet eens harder als 90). En misschien moet je af en toe een beetje plannen (zoals iemand anders al zei, passagiers bij de receptie in laten stappen, zorgen dat je al rolt en niet weg moet rijden op een stijl stuk met grind), maar meer dan 140 pk op een camping nodig hebben is echt onzin. Je rijdt daar stapvoets en als het zo'n superextreme locatie heeft is de eigenaar er wel aan gewend dat mensen niet weg kunnen komen en heeft hij wel een tractor staan voor hulp).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:05:
Volgens mij is er wel een 7 zits model.. maar daar wil je niet in gezien worden... de Tribeca, al is die er uiteindelijk qua looks ook wel iets op vooruit gegaan, veel lelijker kon ook niet.
Alleen zal wel niet te vinden zijn voor het budget waar hij naar zoekt.

http://link.marktplaats.nl/m857117951

http://link.marktplaats.nl/m855671244

http://link.marktplaats.nl/m851236414

Dit is het grootste wat ik ongeveer kan vinden op marktplaats.

http://link.marktplaats.nl/m852568118

en als je wat meer lef hebt haal je zoiets :+

• Deveon
  • Niet online
PK zegt vrij weinig over trekkracht. Kijk bijvoorbeeld maar naar de Land Rover Defender die met 70 pk die 3500kg mag trekken. Tevens lijken de problemen die de TS heeft niet te maken te hebben met trekkracht (vouwwagen weegt amper wat), maar meer met grip. Hiervoor zou 4WD of zelfs RWD (meeste gewicht ligt op de achteras) beter zijn als FWD.

@TS: ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar de autostoeltjes zijn niet een permanente oplossing (kinderen groeien eruit). Persoonlijk zou ik je eisen daarom ook aanpassen naar 5 zitter met 4WD of RWD. RWD is minder zuinig als FWD, maar wel een stuk zuiniger als 4WD.

Tevens is ISOFIX een eis of zijn alle stoeltjes met gordel? ISOFIX is pas te vinden in auto's vanaf 1997 en sinds 2013 verplicht.

Misschien is zoiets interessant: BMW 525i Station

[ Voor 8% gewijzigd door Deveon op 24-10-2014 09:30 ]

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Volkswagen Sharan 4x4 in Diesel en Benzine
http://fahrzeuge.autoscou...ults=20&page=1&event=addB||price

Voordeel:
echte personenen auto met 3 losse stoelen, ruim interieur met dito kofferbak, onderdelen vergelijkbaar met een passat en golf dus stukke goedkoper dan een Mercedes/BMW/Landrover etc.

Nadeel:
Je moet hem uit Duitsland halen, maar het is wel de ideale auto, ik denk ook iets luxer dan je huidige Mazda.

Auto's zoals de passat/V70/5-serie zijn gewoon een stuk krapper op de achterbank als je er met 3 personen gaat zitten.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
V70 is ook als 7 zitter geleverd, alleen gaat dat natuurlijk wel ten koste van je kofferbakruimte.

Youtube: DashcamNL

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:05

Player1S

Probably out in the dark

Geen AWD, wel veel vermogen en 7 zitplekken: Opel Zafira OPC

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Marzman schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:02:
Het lijkt me ook sterk dat je met 140 PK een een aanhangwagen + 5 personen en hun bagage niet mee kan komen. De meeste auto's hebben een stuk minder (zeker nu eco de nieuwe mode is en ook dan kom je boven alleen duurt het misschien wat langer en moet je een versnelling lager rijden). Het is niet dat je met 140 een berg op moet ofzo (je mag niet eens harder als 90). En misschien moet je af en toe een beetje plannen (zoals iemand anders al zei, passagiers bij de receptie in laten stappen, zorgen dat je al rolt en niet weg moet rijden op een stijl stuk met grind), maar meer dan 140 pk op een camping nodig hebben is echt onzin. Je rijdt daar stapvoets en als het zo'n superextreme locatie heeft is de eigenaar er wel aan gewend dat mensen niet weg kunnen komen en heeft hij wel een tractor staan voor hulp).
Precies!

"Ik wil een nieuwe dikke bak" is op zichzelf natuurlijk een hele goede reden. :+
Maar te weinig power om een berg op te komen? :?

Verwijderd

Ssanyuong Rodius
Kia Sportage
Hyundai Santa Fe
Mercedes R-klasse
Audi Q7
Volkswagen Toareg
Volkswagen Passat Synchro
Skoda Octavia Scout

• Orion84
  • Laatst online: 17:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Een gewone X6 komt al niet weg bij het stoplicht als het glad is (zelf zien gebeuren, mijn Audi A1 met zomerbanden had nergens last van). Met een X6M zal het enige resultaat zijn een knipperend ESP lampje, of een forse verplaatsing van grind.

Volgens mij is Bommes in "5 of 7 zitter met AWD of veel vermogen" nog altijd het beste antwoord dat tot nu toe gegeven is.

Ja, een 4x4 gaat ongetwijfeld helpen, maar wil je serieus het hele jaar in een nodeloos onzuinige 4x4 rijden, puur omdat je dit jaar een slechte ervaring had op een camping met stijle grindpaden?

Ik ben met een basic Audi A1 en VW Polo BlueMotion zowel leeg als fors beladen al op zo veel lastig begaanbare wegen en paden geweest, dat ik toch wel met enige stelligheid durf te beweren dat een gebrek aan vermogen echt niet het issue is. Tactisch rijden, subtiel pedaalgebruik en stuurmanskunst zijn 98% van het verhaal.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Opel Omega kopen joh, 3.2 V6 blok er in. Of wat nieuwer, een Vectra met een 2.8 V6 Turbo. Alle luxe en vermogen, voor een klein prijsje.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Hyundai H-1 mpv :) 2.5 met 163pk en 372Nm achterwiel getrokken (weegt 2ton), maar als je slechte banden hebt ben je sjaak en blijf je overal staan ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

-tom-562 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:29:
Beter een 940 met een 4-cilinder turbo redblock, die blokken zijn robuuster als de 6-cilinder whiteblocks. Plus meer koppel onderin
Edit:
Die crashtest klopt niet, is al genoeg over geschreven op t internet
Crashtest klopt wel, er zit gewoon een motorblok in die Volvo (die kan je na de crash ook zien zitten, dan zie je het uitlaatspruitstuk herkenbaar), geeft verder niet maar dit is gewoon 15 jaar ontwikkeling welke de auto's enorm veel veiliger heeft gemaakt.

Gewoon kappen met die fabels dat de test gemanipuleerd zou zijn, dat is ie simpelweg niet.
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:46:
[...]

Legacy Outback, of gewoon Outback... afhankelijk van bouwjaar. Volgens mij is die standaard met een 2.5 blok en optioneel met een 3.0 H6.
Forester is dan weer standaard 2.0, met optioneel een 2.0 of 2.5 met turbo. Heb zelf een normale 2.0, maar of je achterbank breed zat is.... denk dat je daar dan ruimte tekort gaat komen.

Verkijk je bij die wagens ook niet op het verbruik, heb wel LPG, maar doe 1:9 ofzo, 1:10 als ik netjes rij. De wat grotere motoren zullen wel meer verbruiken. Ga je terrein in dan verslaan ze wel alle Volvo's, beter AWD systeem.

Verder op asfalt op hogere snelheid gewoon een versnelling terug en dat pedaal naar de bodem duwen. Als je motor goed warm is en redelijk onderhouden gaat het daar echt niet kapot van.

Heb er overigens ook Energy savers onder liggen :P
Voordeeltje is wel, lage gearing, mocht je moeite hebben ergens weg te komen kan je hem nog een standje lager zetten en kom je vaak wel weg, weet alleen niet of de Legacy en Outback dit ook hebben.
Subaru's lopen niet goed op LPG, vroeg of laat branden je klepzetels weg en moet je je kop reviseren (dan is het wel goed0.

Verder ben ik heel benieuwd op wat voor campings je zoal komt dan gezien ik dit probleem niet herken met een 1200kg zware caravan, en een auto met 136pk en voorwielaandrijving. Daar loste wat beleid het altijd wel op.

[ Voor 4% gewijzigd door GoldenSample op 24-10-2014 16:43 ]

• Deviator79
Er komen goede suggesties langs. Morgen wil ik even gaan kijken bij deze auto's, en dan met name naar de ruimte achterin:

De Santa Fe staat bovenaan m'n lijstje op dit moment.

http://www.autotekoop.nl/...soons-134-2499158/details
http://www.autowereld.nl/...-9799810/foto.html#foto-4
http://www.autowereld.nl/...-7061101/foto.html#foto-4
Orion84 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:44:
[...]

Een gewone X6 komt al niet weg bij het stoplicht als het glad is (zelf zien gebeuren, mijn Audi A1 met zomerbanden had nergens last van). Met een X6M zal het enige resultaat zijn een knipperend ESP lampje, of een forse verplaatsing van grind.

Volgens mij is Bommes in "5 of 7 zitter met AWD of veel vermogen" nog altijd het beste antwoord dat tot nu toe gegeven is.

Ja, een 4x4 gaat ongetwijfeld helpen, maar wil je serieus het hele jaar in een nodeloos onzuinige 4x4 rijden, puur omdat je dit jaar een slechte ervaring had op een camping met stijle grindpaden?

Ik ben met een basic Audi A1 en VW Polo BlueMotion zowel leeg als fors beladen al op zo veel lastig begaanbare wegen en paden geweest, dat ik toch wel met enige stelligheid durf te beweren dat een gebrek aan vermogen echt niet het issue is. Tactisch rijden, subtiel pedaalgebruik en stuurmanskunst zijn 98% van het verhaal.
Ik ben stiekem ook wel een 4x4 fan (heb vroeger, zonder kinderen, Daihatsu Feroza gereden).
Verder scheelt het als ik de specs bekijk niet zoveel met de benzine. Mijn Mazda doet ook rond de 1 op 8. (hij wordt alleen in de vakantie voor lange ritten gebruikt, de rest is filerijden woon-werk en kortere tripjes) Wel vaak met 5 tot 7 personen. Dus een 7 pers. Santa Fe lijkt me prettig...

• Orion84
  • Laatst online: 17:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

1 op 8 is ook wel behoorlijk wat onzuiniger dan wat ik zo snel op spritmonitor tegenkom voor dat type. Heb je niet gewoon een nogal zware rechtervoet? Dat zou ook een goede verklaring kunnen zijn voor de wheelspin op de camping :P

Verder natuurlijk niks mis mee om voor een 4x4 te gaan als dat voor jou goed werkt. * Orion84 is ook 4x4 fan. Als het in NL niet zo onaangenaam duur zou zijn had ik ook een terreinwagen voor de fun gehad naast mijn leasebak. Maar ik weet uit ervaring dat je met een normale auto ook heel ver kan komen en het (tot op zekere hoogte) vooral op de manier van rijden aankomt en niet op de auto.

[ Voor 46% gewijzigd door Orion84 op 24-10-2014 17:19 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Deviator79
Orion84 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:15:
1 op 8 is ook wel behoorlijk wat onzuiniger dan wat ik zo snel op spritmonitor tegenkom voor dat type. Heb je niet gewoon een nogal zware rechtervoet? Dat zou ook een goede verklaring kunnen zijn voor de wheelspin op de camping :P

Verder natuurlijk niks mis mee om voor een 4x4 te gaan als dat voor jou goed werkt. * Orion84 is ook 4x4 fan. Als het in NL niet zo onaangenaam duur zou zijn had ik ook een terreinwagen voor de fun gehad naast mijn leasebak. Maar ik weet uit ervaring dat je met een normale auto ook heel ver kan komen en het (tot op zekere hoogte) vooral op de manier van rijden aankomt en niet op de auto.
veel file en stad

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Waarom niet naar een Sharan? Dat is een echte 7 persoonsauto met 7 individuele stoelen en leverbaar met dikke diesels (170pk)

• Dre
  • Niet online

Dre

Deviator79 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:27:
[knip]
Mazda rijd ook 1 op 10 gemiddeld.
[/knip]
Deviator79 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:10:
[knip]
Mijn Mazda doet ook rond de 1 op 8.
[/knip]
O-)

Je wilt sowieso een nieuwe auto begrijp ik ;)

• DropjesLover
  • Laatst online: 22:28

DropjesLover

Dit dus ->

Mijn vader heeft een XC90 diesel, buitengewoon goede wagen. Ook qua verbruik valt het heel erg mee eigenlijk, met zo'n 1:13 met 6 volwassenen + skibox @ 150km/u Deutsche Autobahn.
Ook zijn ze nu goed betaalbaar te vinden, en die van mn vader heeft de afgelopen jaren echt weinig kilometers gemaakt.

Nadeel is wel de wegenbelasting van ~€200/maand.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Deviator79
DropjesLover schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:14:
Mijn vader heeft een XC90 diesel, buitengewoon goede wagen. Ook qua verbruik valt het heel erg mee eigenlijk, met zo'n 1:13 met 6 volwassenen + skibox @ 150km/u Deutsche Autobahn.
Ook zijn ze nu goed betaalbaar te vinden, en die van mn vader heeft de afgelopen jaren echt weinig kilometers gemaakt.

Nadeel is wel de wegenbelasting van ~€200/maand.
dat is idd wel veel wb. Betaal nu 73 p/m

• DropjesLover
  • Laatst online: 22:28

DropjesLover

Dit dus ->

Deviator79 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:51:
[...]

Het is dan ook een 2,2 ton zware diesel, wat dacht je dan :P
Mijn clio diesel (950kg) kost ook 65 euro/mnd wegenbelasting...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Deviator79 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:51:
[...]

Een XC90 op benzine weegt ook rond de 2 ton, dan zit je ook op 100+ euro per maand aan wegenbelasting.
Dan kan je beter voor een XC70/V70 kijken, die zitten rond de 1500/1600 kg, afhankelijk van hoe ze uitgevoerd zijn :P

Vaak bu'j te bang!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

https://online.occasionso...2fa227433/view/18601.html

Hier zeven zitplaatsen :D :+ Ruim binnen budget.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Haha damn, dat ding valt in dezelfde belastinggroep als mijn S80 :D
VOlgens mij loop je alleen leeg op onderhoud aan zo'n auto...

Vaak bu'j te bang!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

-tom-562 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:54:
Haha damn, dat ding valt in dezelfde belastinggroep als mijn S80 :D
VOlgens mij loop je alleen leeg op onderhoud aan zo'n auto...
Weet ik niet, sowieso aan verbruik want hij zal ongeveer 1:6 doen. ruwe schatting. Weet niet eens of onderhoud zo'n punt is want deze ziet er op de foto echt puntgaaf uit.

• Deviator79
geweldig..
mijn vrouw zei net..wat een afschuwelijk ding.
dan ben je uitgepraat he..
(zij rijd het meest in de auto voor woon-werk verkeer)

[ Voor 6% gewijzigd door Deviator79 op 24-10-2014 21:25 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Deviator79 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:24:
[...]

geweldig..
mijn vrouw zei net..wat een afschuwelijk ding.
dan ben je uitgepraat he..
(zij rijd het meest in de auto voor woon-werk verkeer)
Voor het geld wat je overhoudt kun je mooi een Yaris voor der kopen :+

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hier heb je wel een trekhaak nodig om je eigen benzine mee te nemen als je buiten de randstad komt :X

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Brilsmurfffje schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:28:
Hier heb je wel een trekhaak nodig om je eigen benzine mee te nemen als je buiten de randstad komt :X
Alsof wij hier geen tankstations hebben zeg :/ :+

• Deviator79
Een collega opperde vandaag; waarom geen vw caddy personen versie 4motion...?
iemand daar ervaring mee?

• Deviator79
Dre schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:57:
[...]

[...]

O-)

Je wilt sowieso een nieuwe auto begrijp ik ;)
tuurlijk..en ik heb mn vrouw belooft dat hij niet meer gaat verbruiken ;-)

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Deviator79 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:37:
Dan zou ik gewoon voor een Zafira oid gaan. Zijn met goede motorisering leverbaar, en je rijdt niet in een 'busje'

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Deviator79
warhamstr schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:50:
[...]

Dan zou ik gewoon voor een Zafira oid gaan. Zijn met goede motorisering leverbaar, en je rijdt niet in een 'busje'
zafira met 4x4?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Caddy is een busje inderdaad, ik rijd er iets van 60 duizend per jaar in en het houd niet over voor wat betreft comfort.
In mijn geval ben ik blij dat ik er nog eentje van de vorige serie heb met de 19 tdi, een DSG bak en verder alle opties maar het is en blijft een busje.
Wat overigens ook niet ruim genoeg is voor 2 stoeltjes + een volwassene op de achterbank (simpel weg een te smalle auto).

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-11 02:36
Subaru Forester met LPG.
Permanente vierwielaandrijving, relatief goedkoop, grote trekkracht, betrouwbaar.
Enige minpunt is dat je niet heel veel ruimte hebt op de achterbank, kofferbak wel.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Skoda octavia 4x4 maarja daar kun je dan niet met 7 in :(

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• KeRsTmAnNeKe
kleine joop schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 23:14:
Subaru Forester met LPG.
Permanente vierwielaandrijving, relatief goedkoop, grote trekkracht, betrouwbaar.
Enige minpunt is dat je niet heel veel ruimte hebt op de achterbank, kofferbak wel.
Kofferbak ook niet echt, verliest wat cm's in de hoogte wegens onderbouwtank en afdekplaat die daardoor naar boven komt.
Lees hier overigens voor het eerst dat Subaru en LPG niet gaat werken, mijne heeft nu 270k+ gelopen en doet het nog goed. Moet er alleen vanaf, 90 euro in de maand voor werk wat op 5km afstand is is niet meer zo fijn

Je mag trouwens van ze niet zeggen dat het 4x4 is, maar 'moet' het awd noemen :p

[ Voor 7% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 25-10-2014 01:16 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Dan heb je of mazzel of is er toch ergens een niet standaard cilinderkop in geraakt :P

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Deviator79 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:37:
Paar post terug al een paar keer genoemd, de Sharan van Volkswagen is leverbaar als 4x4 met dikke diesels, (170pk)
Of de Volkswagen transporter, die is ook als 4x4 leverbaar.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:48
Ik zou waarschijnlijk een X5 30d kiezen, tweedehands niet erg duur en het verschil tussen 1:8 benzine en 1:12 diesel betekent dat je wegenbelasting vrij snel is terugverdiend.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 15:42

Tomatoman

Fulltime prutser

-tom-562 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:06:
[...]

Ok, dan heb je aan een V70/XC70 ook een hele goede auto!
Niet mee eens. In mijn vrouws V70 is het echt geen pretje om tussen twee kinderstoeltjes in te zitten. Voor een complete vakantie zou dat voor mij echt een no go zijn. In mijn BMW 5-serie, die nog net wat groter is, is dat probleem niet anders. Het probleem bij kinderzitjes is dat die breed en hard zijn en geen millimeter meegeven, terwijl je met drie volwassenen naast elkaar nog wat kunt inschikken. Als wij in een van beide auto's ons neefje van tien meenemen, kan hij echt niet comfortabel tussen de twee kinderstoeltjes in zitten: hij kan zijn armen niet goed kwijt, terwijl hij echt geen brede kerel is.

Mijns inziens is een auto met 3 zitrijen een veel betere oplossing. En dan met op de tweede zitrij geen bank maar twee losse stoelen, zodat je vanaf de derde zitrij gemakkelijk bij de kinderzitjes op de middelste rij kunt komen. De aanname dat de duurdere/grotere modellen van Volvo en BMW duur zijn in onderhoud kan ik trouwens beamen.

Verder ben ik het eens met de eerder gemaakte opmerking dat je bij 24000 km per jaar echt een diesel moet overwegen. Niet alleen is dat onderaan de streep goedkoper, maar ook levert een dieselmotor meer trekkracht bij lagere toerentallen. Gevolg: in de bergen hoef je minder vaak terug te schakelen en op hellingen heb je bij het wegrijden (wat) minder kans op wielspin. Maar realiseer je wel dat die wielspin uitsluitend wordt veroorzaakt door te weinig grip en niets te maken heeft met onvoldoende vermogen. De beste oplossing voor dat probleem is AWD.

Na alle reacties krijg ik trouwens het gevoel dat we aanvankelijk behoorlijk op een dwaalspoor zijn gezet, in de latere reacties lees ik telkens wat anders:
Deviator79 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:25:
Momenteel rijd ik in een Mazda MPV 2.3 met 140pk.
Deze zomer toerend door Italië heb ik me af en toe geergerd aan de magere prestaties de berg op.
Gaat het nou om toertochten over normale wegen in de bergen of om de laatste vijftig meter naar die prachtige kampeerplaats bovenaan een steil karrenspoor?
(5 personen en vol bagage).s
[...]
5 echte stoelen (dus drie volwassenen achterin) en voldoende bagage ruimte
Eerst heb je het over vijf volwassenen, later over twee volwassenen en drie kinderen in kinderstoeltjes. Wat is het nou?

En wat is van de problemen die je hebt genoemd het belangrijkste probleem: gebrek aan tractie, gebrek aan vermogen of misschien wel iets anders? Dat is erg van belang voor de beste oplossing. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Tomatoman op 25-10-2014 10:15 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Pagina: 1 2 Laatste