It's All In The "Mix"
Tweaknews (Highwinds) inruilen voor Usenet4u (Highwinds)?Mixpower schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:00:
Nu voor een maandje voor Usenet4u gekozen
(Ten minste, als de provider/reseller map op reddit nog correct is.. Toegegeven, het is niet echt transparant meer welke reseller op welke backbone zit).
Zolang je alles maar binnenhaalt is er geen probleem natuurlijk, maar ik probeer toch die gigant met werelddominantie-trekjes op usenet-vlak niet verder te financieren
Wat ik heel fijn zou vinden is dat de betaling via een machtiging gaat, ipv I-Deal o.i.d. iemand een suggestie.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Oh dat wist ik niet? Voor zover ik kon vinden is Usenet4u onderdeel van Cambrium.TimoLimo schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:48:
[...]
Tweaknews (Highwinds) inruilen voor Usenet4u (Highwinds)?
(Ten minste, als de provider/reseller map op reddit nog correct is.. Toegegeven, het is niet echt transparant meer welke reseller op welke backbone zit).
Zolang je alles maar binnenhaalt is er geen probleem natuurlijk, maar ik probeer toch die gigant met werelddominantie-trekjes op usenet-vlak niet verder te financieren
It's All In The "Mix"
Dat was ook zo, maar vanaf januari is Usenet4U ook naar het Eweka/Highwinds platform gemigreerd (bron). Cambrium heeft al z'n Usenet services verkocht, en dus ook de resellers (denk dat Usenet4U één van de laatste was die nog overbleef op het Cambrium netwerk, naast TweakNews zelf).Mixpower schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:13:
[...]
Oh dat wist ik niet? Voor zover ik kon vinden is Usenet4u onderdeel van Cambrium.
Ah oke op die manier!TimoLimo schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:19:
[...]
Dat was ook zo, maar vanaf januari is Usenet4U ook naar het Eweka/Highwinds platform gemigreerd (bron). Cambrium heeft al z'n Usenet services verkocht, en dus ook de resellers (denk dat Usenet4U één van de laatste was die nog overbleef op het Cambrium netwerk, naast TweakNews zelf).
Nja, ik blijf erbij voor een maandje en daarna geen idee waar ik naar over zal stappen.
It's All In The "Mix"
Krijg mijn series nog wel goed binnen, maar mijn MBP staat ook elke dag een aantal uur aan, dat scheelt. Wat ik me wel afvraag: als die Highwinds toko alles opkoopt en mensen hun abo's opzeggen omdat ze niks goed meer binnenkrijgen: stoten ze dan het hele usenetgebeuren maar af/kappen ze ermee? Snap dat ze braaf willen doen mbt die requests, maar aan de andere kant lopen er wel klanten weg natuurlijk...wat heb je er dan aan dat je alles opkoopt? Mis ik iets?ZFLaSH schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:05:
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat de afgelopen maanden, de takedowns ontzettend snel gaan. Ik zie in mijn CP en SR, dat de keuze steeds vaker op Torrents valt ivm incomplete downloads. Jammer, het was mooi zolang het duurde.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ik krijg bij Highwinds het gevoel dat er een dubbele agenda is. Kan het niet hard maken en het is puur onderbuik gevoel, maar op deze manier kun je de nntp wereld dermate frustreren , zodat Jan modaal de handdoek in de ring gooit en een alternatief / misschien legale manier gaat kiezen. Vergeet niet dat de film- en muziekbozo's enorm veel kapitaal hebben.2Dutch schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:49:
[...]
Krijg mijn series nog wel goed binnen, maar mijn MBP staat ook elke dag een aantal uur aan, dat scheelt. Wat ik me wel afvraag: als die Highwinds toko alles opkoopt en mensen hun abo's opzeggen omdat ze niks goed meer binnenkrijgen: stoten ze dan het hele usenetgebeuren maar af/kappen ze ermee? Snap dat ze braaf willen doen mbt die requests, maar aan de andere kant lopen er wel klanten weg natuurlijk...wat heb je er dan aan dat je alles opkoopt? Mis ik iets?
Lijkt me wel een logische aanname. Echter is er voor een groot percentage landen helemaal geen alternatief, tenzij je 3 jaar wilt wachten voordat het via Netflix beschikbaar is. Heb zelf geen problemen met het gebruik van torrents, gebruik het nu ook regelmatig als backup als iets niet meer goed binnenkomt, maar goed als main downloadmethode is het net een tikje trager dan usenet. Overleefbaar, dat welZFLaSH schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:54:
[...]
Ik krijg bij Highwinds het gevoel dat er een dubbele agenda is. Kan het niet hard maken en het is puur onderbuik gevoel, maar op deze manier kun je de nntp wereld dermate frustreren , zodat Jan modaal de handdoek in de ring gooit en een alternatief / misschien legale manier gaat kiezen. Vergeet niet dat de film- en muziekbozo's enorm veel kapitaal hebben.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Volgende zijn de opties die ik nog overweeg:
- Main account op XS News (bv. UsenetBucket) + block van Astra (Cheapnews zou ook XS News zijn, dus zou dubbel zijn met de main account)
- Main account Astraweb + block op XS News
Ben vele jaren geleden begonnen bij Eweka, maar overgeschakeld naar Supernews omwille van de Highwinds-policies. Bij Supernews/Giganews enkele jaren geleden was het niet veel beter meer, dan maar TweakNews, en dat was perfect, tot nu..
M'n principes om Highwinds te vermijden kosten me uiteindelijk misschien meer geld, maar dat zijn m'n (misschien domme) principes waard
Goeie vraag.. Mijn complot-zijde2Dutch schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:49:
[...]
wat heb je er dan aan dat je alles opkoopt? Mis ik iets?

Ik heb er geen zicht op hoeveel geld er maandelijks wereldwijd draait in de usenet service, maar het zal wel aanzienlijk zijn, anders zijn er niet zo veel resellers, en is highwinds niet zo gedreven om alles voor zich te willen?
Edit: Ben dus niet de enige die er zo over nadenkt..
Verwijderd
Ik krijg wel de foutmelding dat hij niet kan inloggen/authenciteit. Accounts van Sunny en Eweka zijn nog niet verlopen, gebruikersnamen en passwords kloppen, poorten allemaal uitgeprobeerd. Ook heb ik een andere leecher geïnstalleerd, Grabit, en die download ook niet met Sunny of Eweka. Wat wel opvalt is dat hij heel af en toe een ingeving krijgt en voor een paar seconden download.EWK schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 07:36:
Tja, hier kan ik niet zoveel mee. 'downloaden ho maar'. Verbindt hij wel? Krijg je ook een foutmelding bij de threats? Dan zou je die kunnen googlen om er achter te komen.
Ik heb een ticket neergelegd bij Sunnyusenet en die geven aan dat er geen storingen zijn. Zij hebben mij een test NZB gegeven en die download hij wel. Wil ik een willekeurige film downloaden (om het even welke) die kort/lang geleden op usenet gezet is dan gaat het niet. Hetzelfde geldt voor andere bestanden Tot voor een paar dagen geleden werkte het allemaal super.
Ik gebruik NZBGet op mijn Synology nas, en ik download gewoon de nzb in de bewaakte map.....Freakster86 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:29:
[...]
En dan? Bij mij staat er dat API disabled is en dat je dus moet upgraden/betalen om er gebruik van te kunnen maken.
Dan moet je alles handmatig doen. Zonde als je CP en Sonarr hebt draaienaouwe schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:50:
[...]
Ik gebruik NZBGet op mijn Synology nas, en ik download gewoon de nzb in de bewaakte map.....
Voorlopig moet ik een jaar of 50 met vakantie om alles te kunnen bekijken, dus om alles ook nog eens automatisch te laten doen, ik zie daar zelf het nut niet van in. En als je die API belangrijk vind, dan kan je altijd wat doneren, ik zou het om die paar centen niet laten. In ieder geval, registreren was geen probleem.....
Unlimited DSL $15 for 2 Months Special (zolang je account loopt) (ik was net op tijd de aanbieding is nu weg)
Dus ik dacht even testen, ik heb een gigabit verbinding, de test files zijn 4 uur oud.
Tijd van testen 21:30 dus in een piek uur.
Tussen de 60 en 75 MB/s met 20 lijntjes op ssl.astraweb.com
Tussen de 80 en 90 MB/s met 20 lijntjes op ssl-eu.astraweb.com
Tussen de 15 en 20 MB/s met 20 lijntjes op ssl-us.astraweb.com
Ik laat het als volgt ingesteld:
1 ssl.astraweb.com
1 ssl-us
18 ssl-eu
Ik laat deze even lopen naast mijn Tweak (gratis) en Supernews
Ja die deal heb ik ook. Die komt regelmatig voorbij hoor. Is een prima deal. Tegenwoordig gaat het downloaden ook weer lekker via Astraweb. Dat was afgelopen maand echter wel anders. Vaak schommelingen etc. Maar ik zit nu altijd op de ssl-us.astraweb.com server, en die draait als een trein. Als fill server raad ik Nextgennews aan. Gratis 4GB trial, vult al mijn eventuele incompletes aan, en werkt tegenwoordig ook best snel en stabiel.kmichael schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:42:
De aanbieding van XS-news was bij mij afgelopen, toevallig keek ik vandaag op Astraweb en ik zag een leuke aanbieding:
Unlimited DSL $15 for 2 Months Special (zolang je account loopt) (ik was net op tijd de aanbieding is nu weg)
Dus ik dacht even testen, ik heb een gigabit verbinding, de test files zijn 4 uur oud.
Tijd van testen 21:30 dus in een piek uur.
Tussen de 60 en 75 MB/s met 20 lijntjes op ssl.astraweb.com
Tussen de 80 en 90 MB/s met 20 lijntjes op ssl-eu.astraweb.com
Tussen de 15 en 20 MB/s met 20 lijntjes op ssl-us.astraweb.com
Ik laat het als volgt ingesteld:
1 ssl.astraweb.com
1 ssl-us
18 ssl-eu
Ik laat deze even lopen naast mijn Tweak (gratis) en Supernews
Klopt, maar voor een minimale donatie van US$ 10 ben je lifetime donateur als ik de site mag geloven.Freakster86 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:29:
[...]
En dan? Bij mij staat er dat API disabled is en dat je dus moet upgraden/betalen om er gebruik van te kunnen maken.
Heb pfmonkey er sinds gisteren bij staan in Sonarr en hij heeft nu al een stuk of vier 1080p WEB-DL's geleverd die normaal altijd via torrents moesten. Best de moeite waard dus.
Ja dat kon vroeger ook bij NZBmatrix. Betaalde je eenmalig 10 dollar voor 10 jaar toegang. Na een paar maanden gingen ze opeens offline. Voel me nog een beetje bedrogen, alhoewel ik begrijp hoe groot de druk van partijen als Brein etc kan zijn.Mr Magic schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 00:31:
[...]
Klopt, maar voor een minimale donatie van US$ 10 ben je lifetime donateur als ik de site mag geloven.
Heb pfmonkey er sinds gisteren bij staan in Sonarr en hij heeft nu al een stuk of vier 1080p WEB-DL's geleverd die normaal altijd via torrents moesten. Best de moeite waard dus.
Eerste 5 minuten download ik met volle snelheid (14/15 mb/ps)
Na een aantal minuten lijkt deze snelheid willekeurig te droppen, en stijgen..
Van 450kbps tot 7mbps.
Dit merk ik via o.a. xsnews/eweka/supernews/hitnews noem maar op.
Dit gebeurd MET SSL, en Zonder.
Ook via verschillende poorten (563 443 lijkt dit geen verschil te maken)
Iemand nog meer die dit merkt?
Heb dit zeker al maanden.
Zowel met nieuwe als oude content? Hier op hitnews geen problemen namelijk.isense schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:04:
Wat ik tegenwoordig merk via vrij veel providers is het volgende:
Van 450kbps tot 7mbps.
[ Voor 3% gewijzigd door Deagle op 20-02-2015 17:09 ]
Klopt.Deagle schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:09:
[...]
Zowel met nieuwe als oude content? Hier op hitnews geen problemen namelijk.
Merk dit zelfs met meerdere clients (win desktop, en macbookpro)
Zojuist nieuw extremeusenet account aangeschaft, same problem occurs lol.
Waarschijnlijk trekt je PC het niet zit je geheugen te vol of je Hardeschijf trekt het niet.isense schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:13:
[...]
Klopt.
Merk dit zelfs met meerdere clients (win desktop, en macbookpro)
Zojuist nieuw extremeusenet account aangeschaft, same problem occurs lol.
Of je gebruikt teveel lijnen !
Ik haal :
XS News 12 lijnen.
630 a 680 Mbit Bestand 8u50m oud. SSL uit
640 a 670 Mbit Bestand 10u oud. SSL aan
630 a 650 Mbit Bestand 2u30m oud. SSL aan
Testje met Supernews 30 lijnen.
700 a 750 Mbit Bestand 10u oud. SSL aan (<zelfde bestand als net)
Continu !
wellicht iets met je provider die andere data voorrang geeft tov downloaders? Aangezien het met en zonder SSL gebeurd lijkt het niet echt direct aan rekenkracht van je pc te liggen, en met 14 mbit moet op een redelijke recente pc de hoeveelheid data die binnenkomt geen probleem te zijn.isense schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:04:
Wat ik tegenwoordig merk via vrij veel providers is het volgende:
Van 450kbps tot 7mbps.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ik heb al jaren een automatische betaling (met voldoende saldo) die iedere maand verlengd wordt.
Na verzoek wat er aan de hand is kreeg ik het antwoord: "Uw ticket status is gewijzigd naar in behandeling.
Mijn collega is aan het uitzoeken wat er met uw account aan de hand is, echter kost dit tijd.
Zodra hij meer weet zal hij contact met u opnemen." en dat moet nu nog gebeuren.
Ondanks wat ze zelf noemen Uitmuntende support, 7 dagen per week blijft het erg stil.
Op de 17e kon ik nog inloggen op de site en de betalingen controleren, nu kan inloggen ook niet meer.
Wie weet wat er bij XSNEWS aan de hand is of heeft dezelfde ervaring.
Hmm waarom bel je ze niet op? 0208203021Rexter2012 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:31:
Sinds 17 februari is mijn usenet verbinding bij XSNEWS.nl verbroken.
Ik heb al jaren een automatische betaling (met voldoende saldo) die iedere maand verlengd wordt.
Na verzoek wat er aan de hand is kreeg ik het antwoord: "Uw ticket status is gewijzigd naar in behandeling.
Mijn collega is aan het uitzoeken wat er met uw account aan de hand is, echter kost dit tijd.
Zodra hij meer weet zal hij contact met u opnemen." en dat moet nu nog gebeuren.
Ondanks wat ze zelf noemen Uitmuntende support, 7 dagen per week blijft het erg stil.
Op de 17e kon ik nog inloggen op de site en de betalingen controleren, nu kan inloggen ook niet meer.
Wie weet wat er bij XSNEWS aan de hand is of heeft dezelfde ervaring.
"Wij hebben het een en het ander uitgezocht maar het abonnement is via MYXSNEWS geannuleerd door het stopzetten van de incasso.
Indien de incasso is stopgezet zal het systeem het abonnement dus niet meer verlengen.
Ik heb het een en heet ander rechtgetrokken, us abonnement den de incasso is bij deze weer geactiveerd.
Het account werkt weer, wie het account stop gezet heeft vermeld het verhaal niet, ik was het zeker niet.
Of dit te maken heeft met mijn CHELLOO30 abonnement wat al lang niet meer bestaat weet ik niet.
Ondertussen een proef periode bij pureusenet.nl gehad wat goed bevallen is en een goed alternatief kan zijn.
Case closed.
SSL zorgt ervoor dat het verkeer tussen spotnet en de usenet provider versleuteld is. Wil je echt privacy neem dan een vpn erbij en bij het aanmelden via een proxy en betalen met paysafe card.WizZie- schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 23:40:
Ik ben erg gesteld op privacy dus ik vroeg mij af: als je spotlite gebruikt via een SSL server, is er dan iets te traceren voor een 3e partij/je ISP? Of ben je dan compleet beschermd?
Dit is wat ik dus doe. Betalen met Bitcoin is dan ook een anonieme methode, of een prepaid creditcard zou een optie kunnen zijn (3Vcard.nl).asstastic schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 00:28:
[...]
SSL zorgt ervoor dat het verkeer tussen spotnet en de usenet provider versleuteld is. Wil je echt privacy neem dan een vpn erbij en bij het aanmelden via een proxy en betalen met paysafe card.
Bulknews (XSNews)
Cheapnews (XSNews)
Sunnynews (Highwinds)
Usenetbucket (XSNews)
XSNews
Dit zijn payservers waar je met een paysafecard kunt betalen. Zo'n paysafecard kun je onder andere bij de HEMA kopen.
Oké dank beiden. Echter is SSL niet genoeg qua privacy? Moet je een VPN erbij doen?asstastic schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 00:28:
[...]
SSL zorgt ervoor dat het verkeer tussen spotnet en de usenet provider versleuteld is. Wil je echt privacy neem dan een vpn erbij en bij het aanmelden via een proxy en betalen met paysafe card.
SSL zorgt er voor dat je internet provider niet kan zien wat, en of jij, download. Uiteindelijk zie je usenet provider wel wie wat downloadt. Als het goed is houden ze dit niet bij, maar dat is te betwijfelen.WizZie- schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:13:
[...]
Oké dank beiden. Echter is SSL niet genoeg qua privacy? Moet je een VPN erbij doen?
Je kan altijd de voorwaarden nalezen en vragen of ze het bijhouden. Met een vpn erbij zit je helemaal goed.simon stokvis schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:23:
[...]
SSL zorgt er voor dat je internet provider niet kan zien wat, en of jij, download. Uiteindelijk zie je usenet provider wel wie wat downloadt. Als het goed is houden ze dit niet bij, maar dat is te betwijfelen.
De wijzen komen uit het Oosten!
Zijn ze niet verplicht om al het dataverkeer voor een bepaalde periode te loggen n.a.v. de Wet bewaarplicht telecommunicatiegegevens? Of geldt dat alleen voor ISPs?simon stokvis schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:23:
[...]
SSL zorgt er voor dat je internet provider niet kan zien wat, en of jij, download. Uiteindelijk zie je usenet provider wel wie wat downloadt. Als het goed is houden ze dit niet bij, maar dat is te betwijfelen.
Geen idee. Maar ik ben sowieso niet zo goed van vertrouwen. Als een reseller op een site zegt dat ze niks bewaren, ben ik alsnog achterdochtig. Vooral nu alles van dezelfde grote, amerikaanse, toko lijkt te zijn.WizZie- schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:41:
[...]
Zijn ze niet verplicht om al het dataverkeer voor een bepaalde periode te loggen n.a.v. de Wet bewaarplicht telecommunicatiegegevens? Of geldt dat alleen voor ISPs?
Daarom heb ik een account geregistreerd met een gratis email accountje dat ik er speciaal voor heb aangemaakt, geen echte gegevens ingevuld, betaald met paysafecard en alles via een VPN verbinding.
Is misschien overdreven, maar ja. Ook als ik iets download via bittorrent doe ik dit via proxy + vpn. Just to be sure.
Overigens heb ik ook gewoon een Netflix abonnement, maar zo lang ik HBO niet los van een TV abonnement kan bestellen, moet ik wel downloaden.
[ Voor 3% gewijzigd door simon stokvis op 26-02-2015 11:15 ]
Kom op, angst is een slechte raadgever. Verstoppen kunnen we ons toch niet op de digitale snelweg. Het is een grote trajectcontrole. Ze zoeken voornamelijk echte boefies.simon stokvis schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:08:
[...]
Geen idee. Maar ik ben sowieso niet zo goed van vertrouwen. Als een reseller op een site zegt dat ze niks bewaren, ben ik alsnog achterdochtig. Vooral nu alles van dezelfde grote, amerikaanse, toko lijkt te zijn.
Daarom heb ik een account geregistreerd met een gratis email accountje dat ik er speciaal voor heb aangemaakt, geen echte gegevens ingevuld, betaald met paysafecard en alles via een VPN verbinding.
nieuws: Chrome en Firefox geven echt ip-adres vpn-gebruiker prijs via webrtc
Pas ook opnieuw Tweaknews afgesloten, waarschijnlijk nu al Highwinds, al ontkende de helpdesk van Tweak dit...? ach en af en toe wat muziek en een keer een filmpje downloaden.. moet kunnen toch.
Ik heb wel SSL aanstaan, m'n provider hoeft niet te zien wat ik download als het alleen maar bij hun passeerd.
Wat komt er nog meer voor nieuws waar blijkt dat iets gekraakt is of waar de deur wagenwijd openstond, echt die puzzel met extral mail adressen, vpn, account, enz. om uit het zicht te blijven lossen ze binnen een uurtje op.
Ik denk dat (a)social media erger is. Een grote vergaarbak van allerlei persoonlijke informatie die op den duur... ja waar allemaal eigenlijk beland? Want ook die koppelen ze uiteindelijk allemaal aan de juiste persoon.
Als je zelf niks slechts doet is er niks aan de hand, de social media bedrijven met al hun gratis diensten zijn al vaak gebleken slecht te zijn, of om te gaan met voorwaarden/persoonlijke gegevens.
[ Voor 5% gewijzigd door GerardVanAfoort op 26-02-2015 18:19 ]
NRG
Die zit helaas al weer op slot, maar jij verkoopt dus invites voor 5 euro? Netjes.alwaysleft schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 23:55:
Tip, de monkey site is nog open qua registraties. Zal snel stoppen.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Ik heb helemaal niet de ambitie om me compleet te verstoppen, maar ik ga ze het ook niet makkelijker maken dan nodig. Als ik lees dat in Duitsland bedrijven achter individuen aangaan die via torrents porno hebben gedownload, in hoeverre laat ik me dan leiden door angst of ben jij naief? Ik heb geen zin om hier een discussie over aan te gaan (zeker niet in combinatie met social media etc. etc.), maar een VPN verbinding van 50 dollar per jaar vind ik dan geen overbodige luxe.GerardVanAfoort schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:14:
[...]
Kom op, angst is een slechte raadgever. Verstoppen kunnen we ons toch niet op de digitale snelweg. Het is een grote trajectcontrole. Ze zoeken voornamelijk echte boefies.
nieuws: Chrome en Firefox geven echt ip-adres vpn-gebruiker prijs via webrtc
Pas ook opnieuw Tweaknews afgesloten, waarschijnlijk nu al Highwinds, al ontkende de helpdesk van Tweak dit...? ach en af en toe wat muziek en een keer een filmpje downloaden.. moet kunnen toch.
Ik heb wel SSL aanstaan, m'n provider hoeft niet te zien wat ik download als het alleen maar bij hun passeerd.
Wat komt er nog meer voor nieuws waar blijkt dat iets gekraakt is of waar de deur wagenwijd openstond, echt die puzzel met extral mail adressen, vpn, account, enz. om uit het zicht te blijven lossen ze binnen een uurtje op.
Ik denk dat (a)social media erger is. Een grote vergaarbak van allerlei persoonlijke informatie die op den duur... ja waar allemaal eigenlijk beland? Want ook die koppelen ze uiteindelijk allemaal aan de juiste persoon.
Als je zelf niks slechts doet is er niks aan de hand, de social media bedrijven met al hun gratis diensten zijn al vaak gebleken slecht te zijn, of om te gaan met voorwaarden/persoonlijke gegevens.
In Nederland doet dat zelfde bedrijf dat ook hoor: nieuws: UPC hoeft naw-gegevens illegale pornodownloaders niet te overhandigensimon stokvis schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 07:51:
[...]
Ik heb helemaal niet de ambitie om me compleet te verstoppen, maar ik ga ze het ook niet makkelijker maken dan nodig. Als ik lees dat in Duitsland bedrijven achter individuen aangaan die via torrents porno hebben gedownload, in hoeverre laat ik me dan leiden door angst of ben jij naief? Ik heb geen zin om hier een discussie over aan te gaan (zeker niet in combinatie met social media etc. etc.), maar een VPN verbinding van 50 dollar per jaar vind ik dan geen overbodige luxe.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Maar goed, we hebben natuurlijk zoals gebruikelijk niks te verbergen...

Nee, je hebt gelijk. Een ieder moet zelf bepalen wat voor hem/haar veilig lijkt. Zo gebruik ik opendns, waarbij je niet zomaar op ongure, phishing sites e.d. terecht komt, gewoon om ellende te voorkomen. Ik download ook wel eens pron, hoeven we ons ook niet voor te schamen. Maar je kan ook een blu-ray met pron kopen, niks strafbaars aan.simon stokvis schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 07:51:
[...]
Ik heb helemaal niet de ambitie om me compleet te verstoppen, maar ik ga ze het ook niet makkelijker maken dan nodig. Als ik lees dat in Duitsland bedrijven achter individuen aangaan die via torrents porno hebben gedownload, in hoeverre laat ik me dan leiden door angst of ben jij naief? Ik heb geen zin om hier een discussie over aan te gaan (zeker niet in combinatie met social media etc. etc.), maar een VPN verbinding van 50 dollar per jaar vind ik dan geen overbodige luxe.
En download je het, ja misschien moet je je ooit verantwoorden met eventuele gevolgen van dien!
NRG
Ik zie het zelf niet als een probleem, het is gewoon een kleine gok die je neemt. Kopen of downloaden, het is een keuze. Mooie digitale FLAC muziek collectie, waarvan de helft door mijzelf is geript op de pc... Oftewel mijn eigen cd's, en de overige stonden in eens op mijn pc.. :-)Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:12:
Bijzonder naïef dat veel mensen er kennelijk van overtuigd zijn dat datgene wat nu geen probleem is, nooit en probleem zal gaan worden.
Maar goed, we hebben natuurlijk zoals gebruikelijk niks te verbergen...
Maar als we ons al bewust zijn dat het problemen kan gaan opleveren, dan weten we stiekem toch ook dat het niet helemaal correct is wat we doen. Iets met billen branden en blaren..
NRG
Verwijderd
Daar ben ik het fundamenteel mee oneens. Het probleem is niet dat wij ons bewust zijn dat wat wij doen problemen kan gaan opleveren, het probleem is dat op een later moment anderen met terugwerkende kracht kunnen gaan oordelen dat wat wij deden naar toekomstige maatstaven met terugwerkende kracht een probleem is.GerardVanAfoort schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:07:
[...]
Maar als we ons al bewust zijn dat het problemen kan gaan opleveren, dan weten we stiekem toch ook dat het niet helemaal correct is wat we doen. Iets met billen branden en blaren..
In het gelinkte artikel wordt pedofilie als voorbeeld aangehaald.
Een ander voorbeeld is dat de gemiddelde Tokkie nu van oordeel is dat 'ze' vroeger 'stom' geweest zijn om 'al die gastarbeiders' naar Nederland te halen, terwijl dat destijds onomstreden was (en bovendien hard nodig).
En de Tokkies van nu zijn de volksvertegenwoordigers van morgen...
Wie weet wordt over 15 jaar het binnenhalen van een Linux distro in 2015 wel als verdacht gekwalificeerd, en wordt je aangemerkt als anarchistische terrorist die zich niet kan voegen naar wat in de maatschappij gebruikelijk is (namelijk met oogkleppen op achter Microsoft en Apple aanlopen, die zoveel goeds hebben gebracht en die we dankbaar moeten zijn voor alle welvaart die ze de wereld hebben bezorgd).
Helaas, voor mensen met zo'n instelling is vliegen niet weggelegd, of een baan bij een adviesburo, laat staan leraar op een middelbare school met al die kinderzieltjes die gevrijwaard moeten worden van dit soort perverse invloeden.
Ok, maar Linux als OS is nu toch altijd gratis? Bepaalde content die we downloaden weten we dondersgoed dat daar in de fysieke wereld altijd een prijskaartje aanhangt! Of die te hoog is, is weer een heel andere vraag. Nee, we hoeven niet hoog opgeleid te zijn om te weten wat over het algemeen geld kost.Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:19:
[...]
Daar ben ik het fundamenteel mee oneens. Het probleem is niet dat wij ons bewust zijn dat wat wij doen problemen kan gaan opleveren, het probleem is dat op een later moment anderen met terugwerkende kracht kunnen gaan oordelen dat wat wij deden naar toekomstige maatstaven met terugwerkende kracht een probleem is.
In het gelinkte artikel wordt pedofilie als voorbeeld aangehaald.
Een ander voorbeeld is dat de gemiddelde Tokkie nu van oordeel is dat 'ze' vroeger 'stom' geweest zijn om 'al die gastarbeiders' naar Nederland te halen, terwijl dat destijds onomstreden was (en bovendien hard nodig).
En de Tokkies van nu zijn de volksvertegenwoordigers van morgen...
Wie weet wordt over 15 jaar het binnenhalen van een Linux distro in 2015 wel als verdacht gekwalificeerd, en wordt je aangemerkt als anarchistische terrorist die zich niet kan voegen naar wat in de maatschappij gebruikelijk is (namelijk met oogkleppen op achter Microsoft en Apple aanlopen, die zoveel goeds hebben gebracht en die we dankbaar moeten zijn voor alle welvaart die ze de wereld hebben bezorgd).
Helaas, voor mensen met zo'n instelling is vliegen niet weggelegd, of een baan bij een adviesburo, laat staan leraar op een middelbare school met al die kinderzieltjes die gevrijwaard moeten worden van dit soort perverse invloeden.
Ik respecteer de mening en keuze van iedereen, maar ik schreef de reactie op simon meer van niet te veel bezig zijn met verstoppen, als ze je zoeken vinden ze je toch. Maar privacy en veilig en beschermd het internet op zou iedereen moeten willen. En iedereen heeft daar zijn eigen methodes in.
NRG
Verwijderd
Ja, mijn vergelijk ging niet helemaal gelijk op :-) ach, in de toekomst zullen die Amerikanen wel een keer toontje lager fluiten, die denken zich overal in te kunnen bemoeien/oordelen. Deze week nog naar 2doc, United States of Secrets gekeken. Alles is daar geoorloofdVerwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:45:
Het gaat niet om gratis, het gaat (m.i.) om mogelijk in de toekomst wijzigende oordelen over het verleden.
Zonder te weten wie jij precies bedoelt...
Ik laat het hierbij, we kapen het topic :-)
[ Voor 4% gewijzigd door GerardVanAfoort op 27-02-2015 15:02 ]
NRG
Verwijderd
Niemand van ons weet welke bevolkingsgroep / land / organisatie / bedrijf in de toekomst, langs welke normen, het verleden zal beoordelen.
Grote kans dat er niets aan de hand is, maar als 'men' andere normen hanteert dan nu het geval is, heeft 'men' iig de beschikking over uitgebreide databases en logging om de (naar het oordeel van later) ongerechtigheden in het verleden te 'corrigeren'.
Het lijkt mij daarom niet onverstandig om te zorgen dat je gegevens in zo weinig mogelijk databases en logs terecht komen
Weet iemand wie de goedkoopste block acount heeft?
Zoek 5/10GB van een eu-server non highwinds.
QFT!Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:11:
Dat is de kern, ik bedoel niet iemand precies.
Niemand van ons weet welke bevolkingsgroep / land / organisatie / bedrijf in de toekomst, langs welke normen, het verleden zal beoordelen.
Grote kans dat er niets aan de hand is, maar als 'men' andere normen hanteert dan nu het geval is, heeft 'men' iig de beschikking over uitgebreide databases en logging om de (naar het oordeel van later) ongerechtigheden in het verleden te 'corrigeren'.
Het lijkt mij daarom niet onverstandig om te zorgen dat je gegevens in zo weinig mogelijk databases en logs terecht komen
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
NRG
Deze indexsite is op zich prima, maar NZBClub punt company is beter. Deze indexeert beter, je hoeft dan minder vaak post te repareren, en de zoekresultaten gaan een stuk verder terug. Nou is bijna 1100 dagen al mooi, maar post van 1200 dagen geleden ga je dus niet vinden op Index punt Nederland.....GerardVanAfoort schreef op zondag 01 maart 2015 @ 14:26:
Aangezien we niet mogen linken: nzb index punt nederland :-)
[ Voor 64% gewijzigd door Raymon89 op 02-03-2015 15:46 ]
Automagisch natuurlijk! Check Sonarr/Sickrage/Couchpotato.Raymon89 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 14:11:
Hiero iemand die nieuw is op het gebied van newsservers.. Een algemeen vraagje; wat is nou de beste manier/website/software om naar content te zoeken volgens jullie?
Voor een beginner wellicht handig om eerst met spotnet te beginnen, zie handleiding hierkrosis schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:36:
[...]
Automagisch natuurlijk! Check Sonarr/Sickrage/Couchpotato.
Kies op basis van je snelheid, retentie etc een usenet provider via een usenet provider vergelijker
Als je dit snapt en goed werkt kan je door naar sabnzbd met sickbeard bijvoorbeeld of wat @krosis schrijft. Succes
Blijken ze in eens gebruik te maken van astraweb...
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Onder welke steen kom jij vandaan?fast-server schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:11:
Hmm dat is ook lekker, net mijn abonnement bij tweak verlegd en ik kan niets downloaden...
Blijken ze in eens gebruik te maken van astraweb...
En het is geen Astraweb, maar Highwind.
[ Voor 6% gewijzigd door MegaTronics op 03-03-2015 19:16 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik heb nu lightning gekozen omdat ik genoeg heb aan 100Mbps en niets komt meer binnen...
En ik zag net 100% zeker astraweb (@news.astraweb.com)
[ Voor 13% gewijzigd door fast-server op 03-03-2015 19:19 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Ik vermoed dat je het niet helemaal begrijpt hoe het werkt. Op basis van de server waar je mee verbind kan je niet zien "waar iets vandaan komt".fast-server schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:27:
Hij switcht nu tussen de .local en astraweb, de bestanden uit .local (hun eigen server) komen wel gewoon binnen.
Ik denk dan ook dat je ziet waar iets gepost is, kan je anders een screenshot posten waar op te zien is wat je denkt te zien?
Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!
Astraweb werkt hier gewoon als een tierelier.fast-server schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:17:
Ik heb er niet op gelet, bij ultimate liep alles gewoon binnen tot gisteren...
Ik heb nu lightning gekozen omdat ik genoeg heb aan 100Mbps en niets komt meer binnen...
En ik zag net 100% zeker astraweb (@news.astraweb.com)
Heb zojuist wat interessants gevonden van 1100+dagen oud,
maar de nieuwsserver haalt dat niet meer. Heb al iemand met astra gevraagd om te kijken,
maar die kan het ook niet... Bestaan er wel servers waar zulke oude bestanden compleet en werkend binnen te halen zijn?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Zoekt en gij zult vinden! Vindt gij niet zult gij blijven zoeken..
NRG
Ik heb Sunny 30 en haal vandaag maar tussen de 2,5 en 400 KB/s.
Bij mij loopt Sunny Usenet over 7 dagen weer af. Af en toe een download die ik niet compleet krijg (als fillserver gebruik ik mijn 3 jaar oude blockaccount bij Cheapnews).
Ben nog beetje aan het kijken of ik ga overstappen naar iets anders of blijf. Ik deel mijn account de keus is daarom iets beperkter.
Je mag een dm sturen dan kijk ik even of het lukttimmie1 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:20:
Iemand hier ervaring met files van 1100+dagen?
Heb zojuist wat interessants gevonden van 1100+dagen oud,
maar de nieuwsserver haalt dat niet meer. Heb al iemand met astra gevraagd om te kijken,
maar die kan het ook niet... Bestaan er wel servers waar zulke oude bestanden compleet en werkend binnen te halen zijn?
Ben nog steeds fan van Supernews. Betaal 7 euries onbeperkt, ongelimiteerd. Haal makkelijk de 200mbps. AanraderGerardVanAfoort schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:46:
Hier https://www.binaries4all.nl/payservers/ kan je o.a. minimale retentie opgeven en vergelijken.
Zoekt en gij zult vinden! Vindt gij niet zult gij blijven zoeken..
PSN: MrMistral
Wat naast wat minder TD's dan bij Eweka vooral belangrijk is is dat account sharing toegestaan is en SSL zou ook wel prettig zijn.
Edit: ik wilde eigenlijk voor Astraweb gaan, maar die staan geen account sharing toe
[ Voor 30% gewijzigd door floriske.nl op 06-03-2015 15:28 ]
Ter info mijn v&a feedback score gallery: BackSlash , ik zoek ook iemand met positieve feedback
@floriske.nl; Cheapnews is xsnews dus non highwind, als ik heb goed heb
[ Voor 0% gewijzigd door BackSlash op 08-03-2015 14:46 . Reden: Geïnteresseerde gevonden :) ]
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Als het plaatje in de ts nog actueel is dan is cheapnews zelfs zelfstandig.BackSlash schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 21:16:
Ik ben van plan gebruik te maken van de actie van Cheapnews ( https://www.cheapnews.eu/usenet-deals/ ) en daar een jaarabbo 120 mbit af te sluiten voor € 59,00. Is er iemand geïnteresseerd om het account met mij te sharen (allebei 9 treads, allebei 29,50 betalen)?
Ter info mijn v&a feedback score gallery: BackSlash , ik zoek ook iemand met positieve feedbackBij interesse graag DM.
@floriske.nl; Cheapnews is xsnews dus non highwind, als ik heb goed heb
Hoi!
Ik vind Cheapnews nog steeds een twijfelgeval.. Er zijn serieuze aanwijzingen dat Cheapnews een gewone XS News reseller is (tot op de seconde werden posts zowel op Cheapnews als XS News op hetzelfde ogenblik verwijderd onder DMCA takedown). Zie even terug in deze thread waar iemand (ben de naam ff vergeten) zelf ook eens de test heeft gedaan.EWK schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:33:
[...]
Als het plaatje in de ts nog actueel is dan is cheapnews zelfs zelfstandig.
En toch zijn er hier en daar enkele kleine verschillen: heb zowel Cheapnews als Usenetbucket als backup-servers (met zelfde prio, dus dezelfde missing atricles worden gezocht op alle backups.. wanneer gaat dit opgelost worden in sabnzbd+

(Wat ik ook altijd wat 'raar' vond aan Cheapnews: ze hebben hetzelfde fysieke adres als Tweak/Cambrium in Almere
Zie: http://www.sunnyusenet.com/pakketten de overige pakketten krijgen wel een snelheid mee. Maar de Unlimited niet. Voor hetzelfde geldt is de max 120Mbit.
Met 5 van de 20 threads kan ik met Sunny Unlimited mijn maximale downloadsnelheid van 120 Mbit/s (Ziggo) halen. Maar het verschilt erg wanneer je download. In de avonduren is het minder, maar overdag (zoals nu) of in de nacht haal ik de maximale snelheid.Binnetie schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:38:
Weet iemand overigens wat de maximale snelheid van het unlimited abonnement van Sunny Usenet is?
Zie: http://www.sunnyusenet.com/pakketten de overige pakketten krijgen wel een snelheid mee. Maar de Unlimited niet. Voor hetzelfde geldt is de max 120Mbit.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
ik haal met 6 lijntjes 17 a 18mb/sec op sunnyusenet, maar dat heeft meer met de beperkingen van mijn router/server combo te maken (hij wil niet sneller met ssl).Binnetie schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:25:
Bedankt voor je antwoord. Iemand waar ik mee deel heeft 120 Mbit/s en dan zou 5 threads dus gewoon volstaan.
Echter bood Dommel bij haar internet ook een usenet service aan (achterliggend blijkbaar highwinds). Van de reacties wat ik hier tegenkom wordt highwinds sterk afgeraden.
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe usenet provider, maar heb niet echt een idee waar ik nu precies op zou moeten lettern. Retentie is voor mij niet zo geheel belangrijk, eerder de aanwezige content vind ik belangrijker.
De informatie die ik online kan vinden betreffende vergelijkingen is wat mij betreft niet altijd even recent...
Misschien niet onbelangrijk, als betaalmiddel heb ik paypal en Bancontact ter beschikking.
Is er iemand die me een beetje in de juiste richting kan duwen of enkele voorstellen kan doen? Kan ik best voor een NL provider gaan? Of toch maar beter een USA provider? is NextGenNews wat?
Alvast bedankt voor de informatie!
Mijn huidige zoek site nzbs.in heeft toch wel vaker last van dingen die niet gevonden worden en was stiekem al op zoek naar een nieuwe indexer.
* Rubman wacht af tot registratie weer open is of iemand een invite kan uitdelen
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Is er iemand anders met hetzelfde probleem?
Ik sluit graag aan in het rijtje, ik ben ook al tijdje opzoek naar pfmonkey invite. Helaas net op reddit gemist.Rubman schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:41:
Jammer dat ik de gratis inschrijving van pfmonkey gemist heb.
Mijn huidige zoek site nzbs.in heeft toch wel vaker last van dingen die niet gevonden worden en was stiekem al op zoek naar een nieuwe indexer.
* Rubman wacht af tot registratie weer open is of iemand een invite kan uitdelen
Rubman schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:41:
Jammer dat ik de gratis inschrijving van pfmonkey gemist heb.
Het feit dat je e-mailadres niet openbaar is in je profiel, helpt ook niet echt bij een op e-mailadres gebasseerd invite systeem.timmert26 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:37:
[...]
Ik sluit graag aan in het rijtje, ik ben ook al tijdje opzoek naar pfmonkey invite. Helaas net op reddit gemist.
Goed punt, wist helemaal niet dat die op privé stond. Is nu iig aangepast, dus mocht iemand ooit een invite over hebben en zich geroepen voelenMegaTronics schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:52:
[...]
[...]
Het feit dat je e-mailadres niet openbaar is in je profiel, helpt ook niet echt bij een op e-mailadres gebasseerd invite systeem.
Je hebt een mail met het invitetimmert26 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:03:
[...]
Goed punt, wist helemaal niet dat die op privé stond. Is nu iig aangepast, dus mocht iemand ooit een invite over hebben en zich geroepen voelen

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Voor wat betreft de indexers; ik ben nog op zoek naar een goed alternatief voor oznzb, usenet-crawler en nzbplanet
https://www.reddit.com/r/usenet/wiki/providersSjah schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 00:35:
PureUsenet, van wie zijn ze reseller, vind ze niet in de lijst van de topicStart...
daarin is hij dus ook niet ingevuld.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Highwinds Network Group (aliases: EuroAccess, Eweka Internet Services, Readnews)
Vind jij OZNZB zo slecht dan? Die heb ik ook, maar vind heb toch wel fijn.koekerdt schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:05:
Ik ben zelf al enige tijd (~2 jaar) happy user van PureUsenet. Retentie is best ok en naar mijn idee vallen de takedowns ook wel mee. Wat mij betreft dus een aanrader en zit er dan ook weer over te denken om weer met 1 jaar te verlengen. Iemand anders dezelfde (positieve) ervaringen of een beter alternatief?
Voor wat betreft de indexers; ik ben nog op zoek naar een goed alternatief voor oznzb, usenet-crawler en nzbplanet
Ah daar ging het fout, ik zag alleen een regel met vraagtekens staanMegaTronics schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:40:
En dan even naar boven scrollen:
Highwinds Network Group (aliases: EuroAccess, Eweka Internet Services, Readnews)
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Dit topic is gesloten.
VERPLICHT LEESVOER: lees Deze post
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke.
Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!