Newsservers met binaries [Deel 13] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 36 Laatste
Acties:
  • 452.705 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theBazz
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ben ook wel benieuwd, is er misschien ergens een vergelijking/review te vinden van downlodasnelheden van newsservers?

Ik kon via google niet snel vinden wat ik zocht.

Als je blijft doen wat je altijd gedaan hebt, blijf je krijgen wat je altijd gekregen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:50
XSNEWS usenet

Maak dit jaar van Blue Monday de leukste dag van januari! Want alleen op 18, 19 en 20 januari 2015 krijg je 30 dagen toegang tot usenet met een Elite abonnement voor maar € 2,50!
pecificaties

Toegang Ongelimiteerd
Snelheid Ongelimiteerd *
Compleetheid 99%
Connecties 12
SSL Toegang Gratis
Opzegtermijn Geen
Accountsharing Niet toegestaan
Retentie 877 dagen
IPv6 Ja

* De maximum snelheid is theoretisch gelimiteerd rond 800 Mbit/s.
** Alleen geldig op 18, 19 en 20 januari zonder recht op een X-Mini speaker

https://www.xsnews.nl/nl/elite-bluemonday.html

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 16:15
is een leuke aanbieding voor een maand, heb hem meteen maar gepakt aangezien mijn sunny usenet net was afgelopen.
Alleen het probleem is nu dat de reacties in spotnet niet meer geladen worden, dat had ik ook al met de trial versie van cheapnews.

Heeft iemand daar mischien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 18:49
LordFather schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:13:
Alleen het probleem is nu dat de reacties in spotnet niet meer geladen worden, dat had ik ook al met de trial versie van cheapnews.

Heeft iemand daar mischien een oplossing voor?
Zonder dat je aangeeft welke error je krijgt gok ik dat je hier last van hebt:
Spotnet 1_8_1 Reacties Lader v1_1 - System Out of Memory (fix)
Link: http://www.duken.nl/spotn...system-out-of-memory-fix/
melk0r schreef op zondag 18 januari 2015 @ 20:19:
XSNEWS usenet

Maak dit jaar van Blue Monday de leukste dag van januari! Want alleen op 18, 19 en 20 januari 2015 krijg je 30 dagen toegang tot usenet met een Elite abonnement voor maar € 2,50!
#####
knip
#####
* De maximum snelheid is theoretisch gelimiteerd rond 800 Mbit/s.
** Alleen geldig op 18, 19 en 20 januari zonder recht op een X-Mini speaker

https://www.xsnews.nl/nl/elite-bluemonday.html
Thnx ik heb me meteen aangemeld!
Hier even een testje van mijne kant:

Mijn maximum snelheid is 1000 Mbit (en dit haal ik ook)

XS News 12 lijnen.
630 a 680 Mbit Bestand 8u50m oud. SSL uit
640 a 670 Mbit Bestand 10u oud. SSL aan
630 a 650 Mbit Bestand 2u30m oud. SSL aan

Testje met Supernews 30 lijnen.
700 a 750 Mbit Bestand 10u oud. SSL aan (<zelfde bestand als net)

Testje met XS News en Supernews samen:
920 a 950 Mbit Bestand 3u30m oud. SSL aan
(buiten de spits uren haal ik 980 a 1000 Mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-08 20:52
Thanks! Morgen even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Actie bij easyusenet:
Blue monday of op zijn hollands gezegd deprimaandag, is volgens sommige wetenschappers de dag is waarop de meeste mensen zich treurig, neerslachtig of weemoedig voelen.
Dit zou te maken hebben met het feit dat goede voornemens mislukt zijn en de vakanties ver weg lijken. Daarnaast zijn de dagen nog donker en is de maandag voor veel mensen de eerste dag van de werkweek.

Nou EasyUsenet gelooft daar niets van. Wat is immers mooier dan een mooie post op Usenet zoeken en deze te downloaden? Langs deze weg willen we die wetenschappers in het ongelijk stellen door iedereen voor slechts €2.50 de kans te geven, om een maand lang ongelimiteerd, gebruik te maken van usenet met een maximale snelheid van 200 mbit, afhankelijk van de snelheid die uw Internet provider u biedt.

Meldt u zich nu aan via https://www.easyusenet.nl...nup.php?price_group=-blue en betaal via iDeal. Uw account is dan binnen enkele minuten actief.

Bestaande gebruikers kunnen uiteraard, via het userpanel, ook gebruik maken van deze eenmalige actie.

Let op! Deze actie is uitsluitend geldig op Blue Monday (18, 19 en 20 januari 2015)
Weet niet hoe het voor bestaande klanten werkt, komt die maand aan het einde van je huidige peridoe?

[ Voor 4% gewijzigd door Exocet op 19-01-2015 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 16:15
kmichael schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:40:
[...]

Zonder dat je aangeeft welke error je krijgt gok ik dat je hier last van hebt:
Spotnet 1_8_1 Reacties Lader v1_1 - System Out of Memory (fix)
Link: http://www.duken.nl/spotn...-system-out-of-memory-fix
Dat klopt ja, krijg die melding.
Bedankt voor de link! Ga er straks als ik thuis ben even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 17:23

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

Hmm... Ik zit bij Extreme-usenet. Vandaag kreeg ik ineens een melding van Spotlite dat het SSL certificaat niet meer geldig is. Blijkt ook als ik de server hier check. Ook hun 'eigen' server is verlopen.
Heb al een mailtje gestuurd en er is een ticket aangemaakt. Enig idee hoelang zoiets kan duren? Anders ga ik op zoek naar tijdelijke andere oplossingen.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-08 23:00
Volgens mij aan het einde van de huidige periode. Heb net gekijken naar Mijn abonnement en betalings gegevens en het gaat bij mij in op 17/07/2015. Beetje stom vind ik eigenlijk. Zou beter zijn als het direct in zou gaan en je huidige abo een maand opschuiven.
Exocet schreef op maandag 19 januari 2015 @ 08:30:
Actie bij easyusenet:

[...]

Weet niet hoe het voor bestaande klanten werkt, komt die maand aan het einde van je huidige peridoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

Exocet schreef op maandag 19 januari 2015 @ 08:30:
Actie bij easyusenet:

[...]

Zelfde actie (EXACT dezelfde tekst) bij YabNews en PowerNews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Laatst online: 24-06-2024
Is er nog een verschil tussen:

XSNEWS, Easyusenet, YabNews en PowerNews?
Aangezien ze allemaal dezelfde blue monday actie hebben.
Maakt het nog uit welke ik neem of is het een pot nat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoLimo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 17:49
Easyusenet, Yabnews en Powernews zijn allemaal resellers van XSNews. Dus eigenlijk komt het allemaal van dezelfde usenetserver(s). (correct me if I'm wrong)

In other news: Tweaknews.eu is blijkbaar overgenomen door Highwinds, wat wil zeggen dat we binnenkort dezelfde (snelle, geautomatiseerde) DMCA-deletes zullen krijgen als bij andere provider-overnames door Highwinds, zoals bv. Eweka. (Met dank aan het oplettende oog van anal_full_nelson op de subreddit /r/Usenet).

Spijtige zaak. Was met tegenzin bij Eweka weggegaan omwille van vele incompletes sinds de overname (toegegeven, dat was vóór ik gebruik maakte van de betere indexers), en ik verwacht nu dus hetzelfde verhaaltje bij Tweaknews. Vond Tweaknews voor mij persoonlijk de beste, weinig tot geen incompletes. Toch nog eventjes afwachten hoe het evolueert, maar ik vrees er voor.

Deze Amerikaanse veelvraat heeft al enkele tier1-providers geassimileerd de voorbije maanden/jaren, (Eweka, EuroAccess, ReadNews, nu dus Tweaknews) waardoor de keuze kleiner wordt (er zijn genoeg resellers, alleen steeds minder providers).

Wie zal als volgende opgeslokt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Na vele jaren met plezier gebruik gemaakt te hebben van Extreme Usenet, Sunny en NewsXS, werd het tijd om echt op zoek te gaan naar een buitenlandse server. Of in ieder geval een payserver met 1000+ retentie en geen last, of minder last had van Brein en zijn vrienden.

Ik kwam via via uit bij Astraweb en meteen een maandabbo afgesloten. http://www.astraweb.com/. Komt uit Engeland en is nog niet duur ook.

Alles wat ik nu in de lijst zet wordt compleet binnengehaald en ik heb tot nu toe 1 incomplete film gehad (na 25 opdrachten). Dit was ruim 80% bij mijn oude servers.

Wat me ook wel bevalt, is dat ik met iDeal kan betalen bij een non-NL server. Ik heb en wil geen creditcard, dus dat is ook wel fijn!

Ik heb niet het hele topic doorgelezen om te kijken of hij al bekend is hier, maar wilde het toch wel even delen :). Ik ben er erg tevreden over! Eindelijk kan ik weer uitgaan van complete bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Laatst online: 31-08 20:52
Inmiddels een accountje bij XSnews afgenomen.
Snelheden zijn prima, ik haal ca. 700mbit.. Nu even kijken hoe het afgezet tegen de tijd blijft bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:50
Zijn er hier Tweakers die goede ervaringen hebben met Tweaknews(Van TweakDSL)? En die iets kunnen zeggen over de retentie en recente takedowns?
Kom er toevallig achter dat ik een newsabo als uitbreiding bij mijn internet kan nemen voor €5,00 met volledige snelheid...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
@Loondijke: ja ik heb Astra als blockie, stelt me eigenlijk nooit teleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoLimo
StealthyPeanut schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:18:
Ik kwam via via uit bij Astraweb en meteen een maandabbo afgesloten. http://www.astraweb.com/. Komt uit Engeland en is nog niet duur ook.
Astraweb (van SearchTech Limited) is Amerikaans maar de EU server staat (dacht ik, maar niet zeker van) in NL, althans het ip-adres er van ;)

Maar ik vind ze ook goed (Heb ook een block-account als fill-server bij hen).
timmie1 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:55:
Zijn er hier Tweakers die goede ervaringen hebben met Tweaknews(Van TweakDSL)?
Vier posts hoger meldde ik dat Tweaknews hoogstwaarschijnlijk niet meer dezelfde zal zijn na de overname door Highwinds. Ben er op dit ogenblik ZEER tevreden van (zoals ik vroeger ZEER tevreden was van Eweka, vóór hun overname), Tweaknews is mijn primary provider, maar de nabije toekomst zal uitwijzen of alles bij het oude blijft of niet (vrees er voor, maar kom: voordeel van de twijfel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
TimoLimo schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:10:
[...]

Astraweb (van SearchTech Limited) is Amerikaans maar de EU server staat (dacht ik, maar niet zeker van) in NL, althans het ip-adres er van ;)

Maar ik vind ze ook goed (Heb ook een block-account als fill-server bij hen).
Ah toch USA? Ik dacht ergens UK gelezen te hebben, maar maakt verder niet uit. Werkt als een trein inderdaad! En niet echt duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:50
TimoLimo schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:10:
[...]

Vier posts hoger meldde ik dat Tweaknews hoogstwaarschijnlijk niet meer dezelfde zal zijn na de overname door Highwinds. Ben er op dit ogenblik ZEER tevreden van (zoals ik vroeger ZEER tevreden was van Eweka, vóór hun overname), Tweaknews is mijn primary provider, maar de nabije toekomst zal uitwijzen of alles bij het oude blijft of niet (vrees er voor, maar kom: voordeel van de twijfel).
Ik zag het maar kwam erachter dat er 2 tweaknews-domeinen zijn: .nl en .eu
Ik ging er eigenlijk vanuit dat het om een andere Tweaknews ging, maar blijkbaar dus niet.

Hoe oud kan een post over het algemeen zijn, wil je hem compleet en in goede staat binnenkrijgen?
Ik maak wel eens gebruik van een newsserver van andere ISP en heb de indruk dat alles na 250 dagen corrupt begint te raken. Is dat normaal?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoLimo
timmie1 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:24:
Ik zag het maar kwam erachter dat er 2 tweaknews-domeinen zijn: .nl en .eu
Ik ging er eigenlijk vanuit dat het om een andere Tweaknews ging, maar blijkbaar dus niet.

Hoe oud kan een post over het algemeen zijn, wil je hem compleet en in goede staat binnenkrijgen?
Ik maak wel eens gebruik van een newsserver van andere ISP en heb de indruk dat alles na 250 dagen corrupt begint te raken. Is dat normaal?
Wel, het is ook maar een aanname van me. Cambrium verkoopt TweakDSL-verbindingen en tweaknews-abo's en ook toegang tot Tweaknews.eu op internationaler vlak. Ik ga er dus van uit dat de verkoop alle usenet-activiteiten omvat (servers en dergelijke) en dus alles wel zal overgaan naar Highwinds. We zien wel..

Beschikbaarheid van artikels is enorm afhankelijk van de manier waarop het gepost werd (is de bestandnaam onleesbaar gemaakt of zomaar te vinden op gewone indexers? is de release bv. op spotnet aangemeld (kan iedereen aan, dus ook rechthebbenden om eventueel te laten verwijderen ;) of toch op een meer afgesloten forum/indexer, enz). Ben wel zeker dat die linux-distro's van 2-3 jaar terug nog steeds zonder problemen binnen te halen zijn, maar andere content is gokken :)

Maar het kan geen kwaad om een bijkomende block-account te hebben bij één of meerdere andere backbone/tier1-providers om eventueel ontbrekende artikels aan te vullen, zoals bv. astraweb, cheapnews, xsnews, newsoo, ... . That's the new usenet way-of-life, lijkt me :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Verdomme, voor het eerst ervaar ik de dilemma wat anderen al hebben mogen ervaren.

Ik was gisteravond op zoek naar een film uit 2011 en Astraweb heeft hem niet meer, 430 dus verwijderd, geen enkele versie kon ik binnenkrijgen en de film staat op +980 dagen, wist niet dat ze toen al actief bezig zijn met het verwijderen van artikelen.

Het is ook nog een underground film, menselijke duizendpoot deel 2, wist niet eens dat daar een uitgever achter zit die wilt voorkomen dat hij niet gekocht wordt hahahahahahahahahahahaha

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 13:43
Dan zou ik toch maar eens op zoek gaan naar een alternatief. Ik heb zelf ook een tijd Astraweb gehad en werd het ook zat met de snelheidsschommelingen en incompletes. Ben nu meer dan een jaar bij Tweaknews en dat gaat eigenlijk altijd gewoon goed. Voor de gein de door jou genoemde film geprobeerd en die komt op een minuscule repair na gewoon volledig binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
Sm0k3r schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:13:
Ik was gisteravond op zoek naar een film uit 2011 en Astraweb heeft hem niet meer,
?? Ik krijg hem probleemloos binnen bij astraweb, misschien 3 herstelblokjes nodig. Soms ligt het ook aan de zoekmachine die je gebruikt, bij de ene is de nzb al incompleet en bij de andere niet. Je weet dat er ook een versie van 866 dagen ipv 980 dagen oud is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 14:00

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Blaffeh schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:02:
Dan zou ik toch maar eens op zoek gaan naar een alternatief. Ik heb zelf ook een tijd Astraweb gehad en werd het ook zat met de snelheidsschommelingen en incompletes. Ben nu meer dan een jaar bij Tweaknews en dat gaat eigenlijk altijd gewoon goed. Voor de gein de door jou genoemde film geprobeerd en die komt op een minuscule repair na gewoon volledig binnen.
Ik ben echt super tevreden over AstraWeb, maar goed het hangt natuurlijk echt af van wat je waar download en welke servers je er naast hebt...
Heb even in mijn Sabnzbd gekeken:
Downloaden this month: 46.9 GB
Ik heb 3 primaire servers:
AstraWeb This month: 40.3 GB
Giganews (gratis via Provider) This month: 1.2 GB
Newszilla (Gratis van xs4all) This month: 5.4 GB
Mijn fillservers (Cheapnews block, TheCubeNet Block, Newshosting en de gratis xennanews.com) hebben allen 0 bytes gebruikt deze maand.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-09 14:45
Oke, welke Usenet providers zijn nog onafhankelijk? Dus geen Highwinds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:20
Hoeveel betaal je nou eigenlijks bij Astraweb? Is het bij hun 15 dollar = 15 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
10 dollar was € 8,45. Dus niet 1 op 1 omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 14:00

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

razRDJ schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:00:
Hoeveel betaal je nou eigenlijks bij Astraweb? Is het bij hun 15 dollar = 15 euro?
Ik betaal (via paypal) 15$ per 2 maanden:
MegaTronics in "Newsservers met binaries [Deel 13]"

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
Oke, heb op het moment nog 1 maand ExtremeUsenet te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Omgh, dat bericht van de Tweaknews overname door Highwinds zuigt behoorlijk... :(
old_spice schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:49:
Oke, welke Usenet providers zijn nog onafhankelijk? Dus geen Highwinds.
Zie hier voor een meest up2date lijstje. (en een in mijn ogen nog niet up2date EU blockjes lijstje)

Onafhankelijk - geen Highwinds:

USENET BACKEND TIER1 SERVER - (USENET RESELLER)
Altopia - (Altopia)
Giganews - (Giganews, Supernews)
Astraweb - (Astraweb; ook voor Blockjes)
EU:
XSnews [NL] - (XSnews, plus een hele rij resellers, zie link)
Elbracht [DE -] (United-Newsserver)
Newsoo [FR] - (Newsoo, ook voor Blockjes)
XS4ALL - (Newszilla ipv6 + alleen abonnees)
Ziggo ec? - (alleen abonnees)

+ reseller Nextgennews, is aangesloten bij meerdere Tier1 Backend's naar horen zeggen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/V7L4OopG2DZZvgf0TSqAJYTe/full.png

Wat is nu dit afgelopen jaar ook allemaal naar Highwinds gegaan;

Cambrium Usenet Services BV (NL) Tier1 Backend (ovb, *overname is nog bezig)
- Tweaknews (ovb, *overname is nog bezig, met downloaden is het nu nog steeds het oude Tweaknews)
- Cheapnews (Atrato IP Networks > snelle Takedown & peering met Eweka Internet Services B.V. > Highwinds Network Group, Inc. (HWNG))
- XS Usenet
- Usenet4u.nl
EuroAccess / Base IP BV (NL) Tier1 Backend
- met een hele lijst resellers waaronder SunnyUsenet
Readnews (USA) Tier1 Backend
- met een hele lijst resellers

Die Amerikanen zijn dus hard bezig Usenet op te kopen. Over een paar jaar noem je het gewoon 'Highwinds'. :+

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
Verschrikkelijk dat ExtremeUsenet :(! Ik haal maar iets van 800 KB/s op het moment bij alle downloads en heb een 120 Mbit pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

razRDJ schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:29:
Verschrikkelijk dat ExtremeUsenet
Dat is inmiddels ook Highwinds :/ (Base IP BV / EuroAccess NL, zie post boven), sinds zomer/najaar 2014 voorzien van het befaamde 'Highwinds Fast Auto-Takedown' systeem. ;w

Aub, please, stop met Highwinds van financiering te voorzien! ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
Volgende keer NewsXS maar, tenzij dat ook van Highwinds is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

razRDJ schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:40:
Volgende keer NewsXS maar, tenzij dat ook van Highwinds is
NewsXS is aangesloten op de XSnews Tier1 (NL) Backend. Gelukkig nu nog onafhankelijk van Highwinds.
(dezelfde als Xennanews ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door bitshape op 21-01-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:27
Newsdemon staat ook in het lijstje van highwinds maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen problemen mee.
Er wil nog wel eens een download mislukken 's nachts maar als ik de volgende ochtend op retry klik dan kom het gewoon nog binnen.
Zit er ook nog weer verschil in de resellers of heb ik gewoon steeds geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Hangt sterk af van welk materiaal je download, als ik recent een bepaalde serie wil in de beste kwaliteit, dan lukt het mij niet om bij alle Highwinds (waaronder Newsdemon, heb m ook, testblockje) & Giganews hem binnen te halen; takedown.
Gesloten indexers (dus geen Spotweb/Spotnet/Spotlite) met encrypted bestandsnamen werken over het algemeen het beste.
En met sommige dingen in 1080p ben je met Torrents beter/sneller af imho.

Het grote nadeel van Highwinds policy is de supersnelle auto-takedown, vaak al binnen 90 minuten.
En die takedown-policy dwingen ze op elk Tier1-Serverpark (Backbone) waar ze eigenaar van zijn. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door bitshape op 21-01-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:27
Ah dan zal het vast helpen dat ik geen spotweb oid gebruik, 2 indexers icm met sickbeard.

Bedankt voor je uitleg. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
bitshape schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:19:
Omgh, dat bericht van de Tweaknews overname door Highwinds zuigt behoorlijk... :(

[...]

Zie hier voor een meest up2date lijstje. (en een in mijn ogen nog niet up2date EU blockjes lijstje)

Altopia - (Altopia)
EU:

+ reseller Nextgennews, is aangesloten bij meerdere Tier1 Backend's naar horen zeggen.

[afbeelding]

- Tweaknews (ovb, *overname is nog bezig, met downloaden is het nu nog steeds het oude Tweaknews)
- Cheapnews (nu op Eweka Backend)
- XS Usenet
- Usenet4u.nl

Die Amerikanen zijn dus hard bezig Usenet op te kopen. Over een paar jaar noem je het gewoon 'Highwinds'. :+
Oke. Maar Giganews doet ook aan hele snelle takedowns, De vraag is natuurlijk bij welke USP de takedowns het langst duren, en of deze stabiele snelheden biedt. Daar ben ik naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

old_spice schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:47:
Oke. Maar Giganews doet ook aan hele snelle takedowns
Klopt, ben ik me al jaren van bewust (sinds 2012, toen begon dat pas echt vervelend te worden). Maar niet zo snel als Highwinds het bewezen heeft te kunnen. Daarom had ik al snel Astraweb als fill-server naast Supernews/Giganews. ;)
Later ook Tweaknews als 3e.
De vraag is natuurlijk bij welke USP de takedowns het langst duren, en of deze stabiele snelheden biedt. Daar ben ik naar op zoek.
Tweaknews (als fill-server) is een voorbeeld volgens veel (USA) gebruikers waaronder /me. Maar die pret zal snel over zijn met Highwinds. En verder wat ik al net hierboven noemde...
Ik zou voortaan naar Torrents uitwijken met het takedown-spul. Veel makkelijker, gratis en sneller. :)

[ Voor 7% gewijzigd door bitshape op 21-01-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 19:30
Zit al jaren bij easyusenet. Ondanks dat er best veel word geblokkeerd blijf ik hier voorlopig. Voornamelijk omdat de prijs erg goed is als je rond de kerst je abo verlengt (50% korting, 60 euro 1 jaar 120 mbits) en omdat ik mijn 15 verbindingen kan delen met anderen (2 familie leden die ook elk jaar 20 euro betalen).

En het geen dat geblokkeerd is kan meestal na een beetje zoeken alsnog gevonden worden :) En anders (vooral met series) op tijd bij je download zijn.

Zijn er nog andere goedkope providers waarbij ik mijn account kan sharen (liefst 120 mbits) en minder last heb van geblokkeerde films/series? :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

grun93 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:28:
[...]

?? Ik krijg hem probleemloos binnen bij astraweb, misschien 3 herstelblokjes nodig. Soms ligt het ook aan de zoekmachine die je gebruikt, bij de ene is de nzb al incompleet en bij de andere niet. Je weet dat er ook een versie van 866 dagen ipv 980 dagen oud is?
Ja een Xvid ofzo maar die van 980 dagen oud is een bluray rip.

Heb de .mkv al binnen via torrents, 60KB per seconde gisteravond begonnen en vandaag klaar :P

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Mebus schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:29:
Zit al jaren bij easyusenet. Ondanks dat er best veel word geblokkeerd blijf ik hier voorlopig. Voornamelijk omdat de prijs erg goed is als je rond de kerst je abo verlengt (50% korting, 60 euro 1 jaar 120 mbits) en omdat ik mijn 15 verbindingen kan delen met anderen (2 familie leden die ook elk jaar 20 euro betalen).

En het geen dat geblokkeerd is kan meestal na een beetje zoeken alsnog gevonden worden :) En anders (vooral met series) op tijd bij je download zijn.

Zijn er nog andere goedkope providers waarbij ik mijn account kan sharen (liefst 120 mbits) en minder last heb van geblokkeerde films/series? :)
Je kan i-telligent proberen, die deel ik met mijn zus en ik heb zelf upc 200Mbit en zij 120Mbit en wij hinderen elkaar niet, ik haal de volle 200Mbit en zij bijna 120Mbit.

Is geen highwinds maar een reseller van een duitse toko, mijn tracert gaat van .nl naar .de en ik merk nu dat mijn UPC verbinding weer bout is.

Enige wat zij niet hebben is een +1000 dagen retentie, ik kan niks boven de 900 dagen vinden, hij is gecapt op 900 dagen maar daarvoor heb ik astraweb erbij die mij nu voor het eerst in de steek heeft gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
wanneer komt er een goede provider in een land waar men lak heeft aan de takedown verzoeken. China of Rusland oid. Ik had gisteren een aflevering die nog geen 48 uur oud was. BAM weg.

Ik kom zojuist deze link tegen. Weet niet of hij nog accuraat is, maar hier kan je zien bij welke provider de resellers zitten.

http://www.reddit.com/r/usenet/wiki/providers

[ Voor 34% gewijzigd door Lanithro op 22-01-2015 15:42 ]

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 21:05

TRaSH

koffie ?

bitshape schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:58:
Hangt sterk af van welk materiaal je download, als ik recent een bepaalde serie wil in de beste kwaliteit, dan lukt het mij niet om bij alle Highwinds (waaronder Newsdemon, heb m ook, testblockje) & Giganews hem binnen te halen; takedown.
Gesloten indexers (dus geen Spotweb/Spotnet/Spotlite) met encrypted bestandsnamen werken over het algemeen het beste.
En met sommige dingen in 1080p ben je met Torrents beter/sneller af imho.

Het grote nadeel van Highwinds policy is de supersnelle auto-takedown, vaak al binnen 90 minuten.
En die takedown-policy dwingen ze op elk Tier1-Serverpark (Backbone) waar ze eigenaar van zijn. ;)
hier ook Newsdemon heb zo een 30 bekende series in me lijst staan en krijg 99% compleet met Newsdemon.
ik download 99% 1080p WEB-DL's
Misschien omdat ik ook sonarr 24/7 heb draaien en wat zogenaamde premium indexers.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asstastic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-09-2023
bitshape schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:19:

Altopia - (Altopia)
EU:

[afbeelding]

- Cheapnews (Atrato IP Networks > snelle Takedown & peering met Eweka Internet Services B.V. > Highwinds Network Group, Inc. (HWNG))
- XS Usenet
- Usenet4u.nl

Ik heb een paar getest nu en een backlog gemaakt en vergeleken.
Dat cheapnews via atrato een netwerk heeft met de buitenwereld zegt niks, atrato is een netwerkleverancier en zegt niks over hun platform inrichting en feeds. Eweka peering? Kan een netwerk peering zijn maar absoluut geen news feed, zulke dingen kan je alleen herleiden door allerlei testen uit te voeren. En dat is nu niet het geval. Tweaknews kan btw wel overgenomen zijn maar als de handelingen hetzelfde blijven betreft ntd/dmca en ze gaan over op het highwinds eweka/baseip platform hoeft er perse niet veel te veranderen.

Newsoo is een tier 1 met een fill van een andere provider, volgens hun twitter (fotos en al)hebben ze een eigen platform van 40 dagen en ze bieden via de site 900 dagen aan, ergo: boven de 40 dagen halen ze bij een andere usenet toko.

Ik heb usenetbucket, cheapnews als hoofdserver en bulknews blockaccount als fill sinds xsusenet.com van tweaknews naar highwinds is gegaan.

Afhankelijk van wat je wilt hebben moet je het testen en sabnzbd met sickbeard of coachpotato gebruiken zodat alle nieuwe dingen meteen gedownload wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
Zo te zien lopen de ervaringen nogal uiteen. Bij de ene komt het wel allemaal binnen en bij de ander niet. Ik twijfel over Newsdemon. Het punt is een beetje dat ik ergens een main account wil en ergens een block account, maar dat sowieso 1 van de twee niet te maken heeft met snelle automatische DMCA systemen. Op die manier kan de 1 de ander aanvullen.

Edit: Kortom, wat raden jullie mij aan? Welke provider als main en welke als fill? En dan met het doel zo min mogelijk last van DMCA.

[ Voor 16% gewijzigd door old_spice op 23-01-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:37
Dat vraag ik me ook af @ old_spice ik zit momenteel bij astraweb maar dat is 96 dollar en met de slechte dollar is dat op dit moment niet super interessant. Ik ben momenteel aan het kijken naar Sunnyweb daar zou ik dan sunnyweb 30 nemen dat zou een 46euro per jaar zin ipv 85 euro...

Meer snelheid als 30mbits heb ik overigens niet echt nodig.. :)

En sunnyweb laat account sharing toe als ik het goed begrijp?

[ Voor 18% gewijzigd door Icekiller2k6 op 23-01-2015 14:52 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Icekiller2k6 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:49:
Dat vraag ik me ook af @ old_spice ik zit momenteel bij astraweb maar dat is 96 dollar en met de slechte dollar is dat op dit moment niet super interessant. Ik ben momenteel aan het kijken naar Sunnyweb daar zou ik dan sunnyweb 30 nemen dat zou een 46euro per jaar zin ipv 85 euro...

Meer snelheid als 30mbits heb ik overigens niet echt nodig.. :)

En sunnyweb laat account sharing toe als ik het goed begrijp?
Ik heb in mijn email een code van i-telligent, 40,50 euro voor 12 maanden 30Mbit.

Als je wilt PM ik je de email want het is een lap tekst waar je u tegen zegt, dat is de reden waarom ik hem niet hier heb gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:00
old_spice schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:27:
Zo te zien lopen de ervaringen nogal uiteen. Bij de ene komt het wel allemaal binnen en bij de ander niet. Ik twijfel over Newsdemon. Het punt is een beetje dat ik ergens een main account wil en ergens een block account, maar dat sowieso 1 van de twee niet te maken heeft met snelle automatische DMCA systemen. Op die manier kan de 1 de ander aanvullen.

Edit: Kortom, wat raden jullie mij aan? Welke provider als main en welke als fill? En dan met het doel zo min mogelijk last van DMCA.
Newsdemon valt wel onder de Highwinds groep volgens het lijstje.

Ik heb deze maand gekozen voor usenetbucket (xsnews) als main met een block van 1tb op astraweb als fill.
Kosten: 42,80 p/jaar voor bucket (40Mbit, ik haal helaas maar 13 :') ) en 45,22 voor het blockje op astra. Tot nu toe bevalt het prima en komt alles goed binnen via bucket.

Probeer is een test accountje van verschillende providers en download iets wat al langere tijd op de server zou moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 21:05

TRaSH

koffie ?

heb je al een proef account bij newsgen geprobeerd ?
je krijgt volgens mij 4 GB,
ideaal als fill server.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Is er inmiddels eigenlijk al bewijs dat cheapnews nu onder Highwind valt?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoLimo
Heb eventjes wat zitten whois'en op cheapnews

Op zich niets speciaals gevonden: contactadresje in een kantoorgebouw in Amsterdam, maar ze hebben hun domein geregistreerd met hetzelfde adres in Almere als Cambrium (Tweaknews' moederbedrijf).. Cheapnews' moederbedrijfje heet NetXZ. Toevallig gezellig in hetzelfde gebouw..

Ik zou bijna denken dat cheapnews = cambrium, maar heb daar dus niets sluitends over gevonden. Ook
niet dat Cheapnews ook/al tot highwinds behoort. Mijn tracerts zeggen (mij althans) niet veel over eventuele overschakelingen naar HW-ip adressen. Misschien kan iemand met betere opzoekingskills betere info verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
deleted

[ Voor 83% gewijzigd door veertje op 24-01-2015 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
Uiteindelijk ben ik maar voor Astraweb gegaan. Er was een aanbieding van 7,50 dollar per maand voor Unlimited pakket. Bovendien is Astraweb onafhankelijk van Highwinds. Echter ben ik bang dat mijn Nextgennews fill het wel druk gaat krijgen. Van wat ik hier lees begrijp ik dat Astraweb ook veel dingen verwijdert. Maar goed, tot nu toe stabiele snelheden met Astraweb, dus ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
Zijn er meer mensen met de ervaring dat Astraweb 's avonds enorm traag is?

Vanaf een uurtje of 7 kakt de snelheid in naar 2,5-2,9 MB/s. Schakel ik een XLned accountje van een bekende er bij dan haal ik gewoon weer de 20 MB/s.

Wisselen tussen ssl-eu en ssl-us helpt wel wat, ik kom dan zo rond de 8-9 MB/s uit. Wisselen tussen poort 443 en 563 helpt niet.

's ochtends en 's middags is het wel strak 20MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

LiquidSmoke schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:10:

Vanaf een uurtje of 7 kakt de snelheid in naar 2,5-2,9 MB/s. Schakel ik een XLned accountje van een bekende er bij dan haal ik gewoon weer de 20 MB/s.

Wisselen tussen ssl-eu en ssl-us helpt wel wat, ik kom dan zo rond de 8-9 MB/s uit. Wisselen tussen poort 443 en 563 helpt niet.

Dit heb ik zelf nog niet ervaren aan de hand van een tijdstip, wel als je ver boven de 1200 dagen retentie zit, dan haal je het niet met jouw maximale snelheid binnen.

In mijn geval komt het met zo'n 3MB per seconde binnen druppelen ipv 24MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Sm0k3r schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:34:
[...]

Dit heb ik zelf nog niet ervaren aan de hand van een tijdstip, wel als je ver boven de 1200 dagen retentie zit, dan haal je het niet met jouw maximale snelheid binnen.

In mijn geval komt het met zo'n 3MB per seconde binnen druppelen ipv 24MB.
De posts die ik wil binnenhengelen zijn meestal <24 uur, ik heb verschillende ages geprobeerd, het maakt niks uit.

Dat van die oudere posts wist ik al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice

Net nog gewoon met mijn maximale snelheid gedownload: 100mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

old_spice schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 23:50:
[...]

Net nog gewoon met mijn maximale snelheid gedownload: 100mbit/s.
Als ik dit zo lees is het misschien provider afhankelijk, misschien heeft UPC een betere verbinding naar Astraweb itt jouw provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
Sm0k3r schreef op zondag 25 januari 2015 @ 02:22:
Als ik dit zo lees is het misschien provider afhankelijk, misschien heeft UPC een betere verbinding naar Astraweb itt jouw provider.
Blijkbaar, met Ziggo was het hier ook om te janken dagelijks.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Blijft toch vreemd, vannacht is er automatisch wat binnbengekomen (na 01.00u) en dit is wel weer op volle snelheid.

Traceroute ziet er als volgt uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
root@nas:~$ traceroute ssl-eu.astraweb.com
traceroute to ssl-eu.astraweb.com (91.208.207.60), 30 hops max, 60 byte packets
 1  router.local (192.168.0.1)  0.267 ms  0.340 ms  0.431 ms
 2  10.240.140.1 (10.240.140.1)  6.759 ms  6.771 ms  6.784 ms
 3  ht-rc0001-cr102-xe-0-2-1-0.core.as9143.net (213.51.186.94)  6.893 ms  8.272 ms  8.289 ms
 4  asd-tr0610-cr101-ae5-0.core.as9143.net (213.51.158.102)  12.028 ms  11.968 ms  12.002 ms
 5  searchtech.telecity3f.nl-ix.net (193.239.116.12)  12.102 ms  12.038 ms  11.968 ms
 6  91.208.207.60 (91.208.207.60)  15.885 ms  12.965 ms  13.325 ms

Alle andere verkeer (BT, HTTP, FTP etc) heeft nergens last van, ook met een andere usenetprovider is de snelheid gewoon goed, en trek ik de volle 180Mbit (Ziggo AiE extra) gewoon dicht.

Dit probleem heb ik ook nooit gehad, dit is echt iets van de laatste week zo ongeveer.

Ik denk dat het probleem bij Astraweb zelf ligt, ik zal het eens aankaarten bijhun

[ Voor 5% gewijzigd door LiquidSmoke op 25-01-2015 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04

Yup, hier hetzelfde. Tijdelijk xsnews geeft gewoon strak 20/21MB/s.. (Ziggo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 17:54
Ik zit nu al een lange tijd bij Sunny en heb er eigenlijk geen om kijken naar. Zeer tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gisterenavond wel gezien bij Astraweb dat connecties werden afgebroken en er nieuwe connecties werden opgezet, terwijl de oude nog verbonden was volgens Astraweb. Met als gevolg dat je dan regelmatig de melding kreeg dat het aantal connecties bereikt was en daardoor ook de snelheid inkakte. Na een klein half uur was alles weer normaal en kwam het weer op volle snelheid binnen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
MegaTronics schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:33:
Gisterenavond wel gezien bij Astraweb dat connecties werden afgebroken en er nieuwe connecties werden opgezet, terwijl de oude nog verbonden was volgens Astraweb. Met als gevolg dat je dan regelmatig de melding kreeg dat het aantal connecties bereikt was en daardoor ook de snelheid inkakte. Na een klein half uur was alles weer normaal en kwam het weer op volle snelheid binnen.
Ook dat zie ik gebeuren.. Dat lijkt me dus wel een Astraweb issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
Sm0k3r schreef op zondag 25 januari 2015 @ 02:22:
[...]

Ja dat zou goed kunnen. Ik heb Telfort glas. Wat ik sowieso al vaak tegenkwam bij providers via de kabel, is dat de ping steeds slechter werd. Ik ben bij Chello (UPC) gegaan eind jaren '90, en toen had ik altijd een ping van 20, wat ik vrij laag vind. Dit duurde tot 2007, toen ze goedkopere pakketten gingen aanbieden, en het netwerk, naar mijn mening, overbezet is geworden. Dit zag ik gelijk terug in mijn ping, en de stabiliteit van mijn download snelheid met usenet (giganews). Na toentertijd veel gesprekken met Giganews, bleek toch echt dat de kwaliteit van de verbinding aan mijn kant verslechterde. Later kwam ik er achter via het forum van chelloo.com, dat het UPC netwerk niet genoeg capaciteit had om iedereen altijd maximale snelheid te garanderen. Dit kreeg ik ook bevestigd via een kennis die werkzaam was bij UPC. Tevens deden ze aan trafficshaping van de verschillende usenet poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Meer mensen ineens last van extreme incomplete films? Of het is toevallig omdat ik het van 1 afzender heb gepakt, maar van de laatste 8 films ineens 7 incompleet :(.

Ik gebruik Astraweb en die was tot op heden gewoon nog top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:21
Waar je haal de NZB's vandaan? Spotweb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
In principe Spotnet. En normaal gesproken werkt dit toch wel redelijk.

Waar haal jij ze vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:21
andere sites... spotweb wisselend resultaat idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Enig idee of er providers zijn die 1Gbs daadwerkelijk kunnen halen, of in ieder geval zo dicht mogelijk? Vele zeggen onbeperkt maar halen bij lange na niet hoge snelheden. Bijvoorbeeld Sunny haalt max 500Mb met het " Onbeperkt" abbonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumpiecomp
  • Laatst online: 21-08-2020
Op dit moment doet astraweb helemaal niks meer, hebben er nog meer mensen last van?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt hier gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
quicksilvernet schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:01:
Enig idee of er providers zijn die 1Gbs daadwerkelijk kunnen halen, of in ieder geval zo dicht mogelijk? Vele zeggen onbeperkt maar halen bij lange na niet hoge snelheden. Bijvoorbeeld Sunny haalt max 500Mb met het " Onbeperkt" abbonnement.
Met Giganews heb ik een keer rond de 700mbit/s geklokt. Was via een verbinding van een universiteit, maar ik weet niet of het aan mijn hardeschijf lag dat het niet sneller ging, of dat het de verbinding was. Maar giganews delete alles, dus niet echt een optie voor USP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okke45
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2022
Gumpiecomp schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:05:
Op dit moment doet astraweb helemaal niks meer, hebben er nog meer mensen last van?.
Bij mij ook niet of nauwelijks verbinding :(

Update 13:34:
Astraweb werkt weer, ik heb windows firewall tijdelijk uitgeschakeld en toen werkte ook astraweb weer (of dit was toeval), firewall instelligen opgeschoond en nu werkt het ook weer met firewall aan.
NB. Ik had vandaag wel een windows 8.1 update gedaan !?

[ Voor 35% gewijzigd door okke45 op 28-01-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
okke45 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:50:
[...]

Bij mij ook niet of nauwelijks verbinding :(

Update 13:34:
Astraweb werkt weer, ik heb windows firewall tijdelijk uitgeschakeld en toen werkte ook astraweb weer (of dit was toeval), firewall instelligen opgeschoond en nu werkt het ook weer met firewall aan.
NB. Ik had vandaag wel een windows 8.1 update gedaan !?
Werkt gewoon bij mij. De hele dag al.

Update 20:13: Ik ondervind nu ook schommelingen. Elke 5 minuten gaat de snelheid omlaag, en stijgt dan weer. Hij gaat van 10MB naar 2MB en dan weer naar 10MB. Kortom, instabiel.

[ Voor 15% gewijzigd door old_spice op 28-01-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:33

Meneer iCy

swarma

Denk dat Astraweb (EU) wat problemen heeft. Krijg maar connecties van 1 tot 3 megabyte per seconden. De US server is stukken sneller (7-8 megabyte/s)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Heb nog steeds veel incompleet met Astra de laatste dag en vannacht ook weer. Heeft dit met de nzb's te maken die ik uit Spotnet haal? Of heeft dit er verder geen invloed op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

StealthyPeanut schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:07:
Heb nog steeds veel incompleet met Astra de laatste dag en vannacht ook weer. Heeft dit met de nzb's te maken die ik uit Spotnet haal? Of heeft dit er verder geen invloed op?
Mijn tv series kwamen vanmorgen zonder problemen binnen via astraweb.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumpiecomp
  • Laatst online: 21-08-2020
Nu weer volle snelheid maar sommige bestanden komen heel langzaam binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
Zojuist 2 dingen met astraweb gedownload die volledig binnen kwamen, met volle snelheid en zonder schommelingen. Op de EU server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net, na jaren Eweka, een maand Astraweb genomen. Netjes betaald met Ideal, wil ik vervolgens een account aanmaken krijg ik keer op keer een error:
Error! An error has occured. Please email news@astraweb.com with your preferred username, password, Transaction and Subscription IDs.
Pffff slecht hoor, kan ik nog niets doen dit weekend.
Heb alleen bevestiging van de betaling en van mijn klacht. Niks geen server, account of inloggegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilish666
  • Laatst online: 26-04 18:19
Astraweb heeft een aanbieding op de site staan als je met paypal betaalt kan je momenteel het unlimited dsl plan afsluiten voor 15 dollar per 2 maanden in plaats van 15 dollar per maand. unlimited dsl heeft geen snelheid en download limiet.
Het staat niet echt duidelijk op de site maar als je ze op Google zoek is het wel goed te vinden. Er staat niet bij tot waneer de aanbieding geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 18:36
Die aanbieding hebben ze altijd volgens mij, of althans heel vaak.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Tv series kwamen via sickbeard compleet en goed binnen. Helaas heb ik minder geluk met spotnet. Hiervoor zal ik naar een andere oplossing moeten gaan zoeken.

Het mag niet in het topic..... Maar mochten jullie goed werkende nzb indexers hebben (wil r best voor betalen) die jullie naar volledige tevredenheid gebruiken... Zouden jullie me een DirectMessage kunnen sturen aub met suggesties?

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
Nu we het er toevallig over hebben, Astraweb gaat nu heel traag bij mij. Ik ga zo eens overschakelen op de US server, kijken of dat verschil maakt.

Update 17:53:
De server ssl-eu.astraweb.com werkt zeer traag (rond de 2MB/s), de server ssl.astraweb.com werkt ook zeer traag (rond de 1MB/s). De server die wel redelijk werkt is ssl-us.astraweb.com. Kleine schommelingen maar haalt wel mijn maximale snelheid van 12MB/s.

[ Voor 48% gewijzigd door old_spice op 31-01-2015 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Sunny abonnement loopt hier binnenkort af en ben een beetje aan 't oriënteren voor een alternatief. Niet dat Sunny niet bevalt, maar de retentie van 900dgn is niet altijd toereikend.

Account Sharing is een vereiste en dus ook een hoge snelheid met redelijk wat verbindingen.

Nu:
Sunny Unlimited
900dgn
Snelheid geen limiet
75 euro p/j

Uit de OP haal ik de volgende providers:
Hitnews (duur)
Eweka (duur)
XSnews (duurder, minder retentie)
XLned (duurder, minder snelheid)
Easyusenet (heel duur)
Cheapnews (Legacy te duur en Ultimate voor 59,- heeft maar 120Mb, zou nog kunnen...)

Cheapnews met de Ultimate aanbieding lijkt dan nog de enige 'alternatief'.

Hebben jullie nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Topicstarter
Newsdemon als geprobeerd? Ze hebben nog wel eens goede aanbiedingen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
EWK schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:49:
Newsdemon als geprobeerd? Ze hebben nog wel eens goede aanbiedingen.
Die doen niet aan account sharing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Waarom willen zoveel mensen persee account sharen?
Alsof 7 euro in de maand echt zo'n rib uit je lijf is?

[ Voor 87% gewijzigd door MeNTaL_TO op 01-02-2015 18:33 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 03:53
Zit veel studiebollen hier, kortom niet het hoogste inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Deze kreeg ik in de mail.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/jhbpd1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
Freakster86 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:43:
Sunny abonnement loopt hier binnenkort af en ben een beetje aan 't oriënteren voor een alternatief. Niet dat Sunny niet bevalt, maar de retentie van 900dgn is niet altijd toereikend.

Account Sharing is een vereiste en dus ook een hoge snelheid met redelijk wat verbindingen.

Nu:
Sunny Unlimited
900dgn
Snelheid geen limiet
75 euro p/j

Uit de OP haal ik de volgende providers:
Hitnews (duur)
Eweka (duur)
XSnews (duurder, minder retentie)
XLned (duurder, minder snelheid)
Easyusenet (heel duur)
Cheapnews (Legacy te duur en Ultimate voor 59,- heeft maar 120Mb, zou nog kunnen...)

Cheapnews met de Ultimate aanbieding lijkt dan nog de enige 'alternatief'.

Hebben jullie nog ideeën?
Dan zou ik voor cheapnews gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 10-09 21:24
Op de EU Server van Astraweb is het op dit moment helemaal shit. De US servers zijn wel in orde en halen uitstekende snelheden en ook worden de artikelen snel opgepakt. Ik trek moeiteloos mijn 100Mb lijn dicht.

Edit: Ook op de US server blijven lijntjes hangen. Op dit moment zijn 18 van de 20 lijntjes stil gevallen doen niks. Ik kan dus wachten totdat Newsleecher vanzelf gaat reconnecten. Heel erg irritant!!

Het artikel wat ik wil downloaden is 7 dagen oud en lijkt mij niet van enige Takedowns betroffen (MSDN ISO's van Windows 10 Preview).

[ Voor 117% gewijzigd door Jassy op 01-02-2015 21:51 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05
old_spice schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:59:
[...]
Dan zou ik voor cheapnews gaan.
Zelf ook gedaan pas geleden. Iets goedkoper dan Sunny, maar merk geen verschil met onbeschikbaarheid door takedowns(bij beiden net zo "erg" als je er niet snel genoeg bij bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:16
Capped Telenet (belgie) usenet opnieuw ? Enige weken geleden haalde ik met mn 160mbit makkelijk 16-17mb/sec...nu nauwelijks nog 6mb/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 23:59
Nu dat ik kabel heb van caiway gaat het downloaden via usenet trager. Ik haal normaal 22MB/s en nu rond de 15MB/s. De newsserver die ik gebruik is van supernews. Zal toevallig supernews een storing hebben of ligt het aan caiway?

edit: als ik 30 lijnen gebruik kom ik rond 20MB/s

Haal op die speedtestjes wel de volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Rebbelx schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:50:
Capped Telenet (belgie) usenet opnieuw ? Enige weken geleden haalde ik met mn 160mbit makkelijk 16-17mb/sec...nu nauwelijks nog 6mb/sec
Heb zelf telenet, heb de business plus plan met 4tb en 200mb en haal altijd de goede snelheden dus het gaat aan je usenet provider liggen, ik heb trouwens newshosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jassy schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:44:
Op de EU Server van Astraweb is het op dit moment helemaal shit. De US servers zijn wel in orde en halen uitstekende snelheden en ook worden de artikelen snel opgepakt. Ik trek moeiteloos mijn 100Mb lijn dicht.
Zou dit het kunnen zijn?:

Updated Server Connection Settings

It has been over a year and a half ago that we mentioned we would be phasing out older connection details in order to make things simpler and more consistent.
The following hostnames/server addresses are no longer supported. If you are using any one of these names to connect to our servers then please use the settings as listed in the "Current Settings" section.

Deprecated Server Addresses:
======================
- pbdl.news.astraweb.com
- europe.news.astraweb.com
- secure.news.astraweb.com
- eu.secure.news.astraweb.com
- us.secure.news.astraweb.com

Current Settings
============
These are the settings that remain valid for use:

General Servers (Non SSL) on ports 119, 23, 1818 or 8080:
- news.astraweb.com
- eu.news.astraweb.com (European servers)
- us.news.astraweb.com (U.S. servers)

Secure Servers (SSL) on ports 443 or 563.
- ssl.astraweb.com
- ssl-eu.astraweb.com (European servers)
- ssl-us.astraweb.com (U.S. servers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 10-09 21:24
Ik gebruik de current settings, en toch is in elk geval op de EU server de snelheid toen beroerd geweest. Hoe dat nu is weet ik niet, ik gebruik slechts sporadisch Usenet binaries (Vandaar ook een block account en geen maandelijkse kosten).

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Pagina: 1 ... 6 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
VERPLICHT LEESVOER: lees Deze post

Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke.

Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!