"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
/edit
Net een trial afgesloten bij Supernews.. Daar haal ik netjes een snelheid net onder de 120 mbit.
Dag dag Astraweb..
[ Voor 31% gewijzigd door Deimos000 op 01-11-2014 11:30 ]
Al vaker gezegd ja, ook last van. Snelheid is extreem instabiel. Wel jammer, de prijs (Paypal aanbieding) is leuk. Retentie viel mij ook enorm tegen. Was wat aan het downloaden van 900 dagen oud, dus ruim binnen hun aangegeven marge: hoop incompletes. Dacht zal wel aan de upload zelf liggen. Even opnieuw geprobeerd met de andere actieve newsgroupserver (Newshosting) en ja hoor, maximale snelheid, alles compleet. Astra is (hier)Deimos000 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 11:06:
Ik heb ook last van Astraweb.. Snelheden tijdens piekuren (en weekenden) komen niet boven 24mbit uit. Heeft een van jullie hier ook last van?

Nickname does not reflect reality
Als iets nog redelijk nieuw is dan haal je het met een veel hogere snelheid binnen dan iets ouds, ik heb net die Bruce Willes film wat vandaag op TV was gedownload via Astraweb en hij kwam met ruim 22MB per seconde binnen en die is 927.6 dagen oud, zit je boven de 1000 dagen dan kakt het inderdaad in naar zo'n 2 tot 3MB per seconde maar dat maakt mij niks uit want waar ik dan naar op zoek ga is niet via torrents te vinden.Deimos000 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 11:06:
Ik heb ook last van Astraweb.. Snelheden tijdens piekuren (en weekenden) komen niet boven 24mbit uit. Heeft een van jullie hier ook last van?
/edit
Net een trial afgesloten bij Supernews.. Daar haal ik netjes een snelheid net onder de 120 mbit.
Dag dag Astraweb..
Ik heb 20 connecties ingesteld, gebruik news.astraweb.com en download zonder SSL, roep ik er even bij voor de zekerheid.
[ Voor 6% gewijzigd door Sm0k3r op 01-11-2014 22:17 ]
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
ben nu overgestapt naar I-Telligent en alles zonder reparatie binnen, zelfs 600 dagen geleden.
Same here met spotlite. De reactiedatabase van spotnet was ook al corrupt geraakt. Cheapnews heeft hun netwerk geupgraded (https://twitter.com/Cheapnews), misschien dat het daar mee te maken heeft. Misschien spotlite ff opnieuw installeren.RoytjeP schreef op zondag 02 november 2014 @ 11:28:
Met CheapNews haal ik geen reacties meer op met SpotLite. Iemand daar ook last van, of een oplossing?
Ik heb een blockaccount bij astraweb genomen, puur voor de headers en reacties. Kost weinig en je doet er jaren mee.RoytjeP schreef op zondag 02 november 2014 @ 11:28:
Met CheapNews haal ik geen reacties meer op met SpotLite. Iemand daar ook last van, of een oplossing?
Edit: Na bovenstaand schrijven meteen een proefaccount bij Nextgen genomen waarna je 4Gb hebt om uit te testen. Oei, dat was geen goed begin. Wisselend meerdere testen gedaan. Ik haal amper 20Mbps bij Nextgen, terwijl ik bij Sunnyusenet steevast m'n vertrouwde maximum van 30Mbps haalde. Tja, dan is de beslissing al snel gemaakt als de maximum snelheid bij mij niet gehaald wordt (die toch al niet zo supersonisch snel is). Morgen nog maar eens een test doen.
[ Voor 30% gewijzigd door Zuid-Limburg op 03-11-2014 20:02 ]
Ik ben weggegaan bij eweka omdat ze relatief duur zijn en ik toendertijd veel last had van snelle takedowns. Weet niet hoe dat nu zit. En service, tja, ik heb nog nooit contact nodig gehad met mijn usenet provider..thibautb schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:28:
Wat vinden jullie eigenlijk van Eweka? Ik heb altijd de beloofde snelheid van 100 Mbit, geen data cap, en hij haalt toch bijna altijd alles binnen. Het kost wel wat, 9.60 euro per maand, maar ook een goede service, etc...
Opties > Headers verwijderen en opnieuw downloaden
Nu download hij weer alle reacties. Zal inderdaad wat veranderd zijn op dat netwerk
Ik download zelf ook via dezelfde usenetserver (cheapnews) maar dan met NZBget. Vervolgens heb ik NZBget bij hem geinstalleerd, maar helaas hetzelfde probleem. Het probleem doet zich voor bij zowel unencrypted (119) als encrypted (563). De verbinding valt alleen weg wanneer hij download, als ik iets download dan doen zich geen problemen voor.
Komt iemand dit bekend voor?
edit: iets vergelijkbaars gevonden: http://forums.dlink.com/index.php?topic=14877.5;wap2
kabel vervangen, probleem lijkt opgelost.

[ Voor 13% gewijzigd door regtur2 op 03-11-2014 21:41 ]
Geinig, ervaar hetzelfde. Speeds blijven rond de 2,5-3,3 Mbyte/s als mijn andere usenet servers niet thuisgeven en Nextgen wordt aangeroepen, met 30 connecties. Denk dat ze erg veel klanten erbij hebben gehad de afgelopen weken...Zuid-Limburg schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:24:
Edit: Na bovenstaand schrijven meteen een proefaccount bij Nextgen genomen waarna je 4Gb hebt om uit te testen. Oei, dat was geen goed begin. Wisselend meerdere testen gedaan. Ik haal amper 20Mbps bij Nextgen, terwijl ik bij Sunnyusenet steevast m'n vertrouwde maximum van 30Mbps haalde. Tja, dan is de beslissing al snel gemaakt als de maximum snelheid bij mij niet gehaald wordt (die toch al niet zo supersonisch snel is). Morgen nog maar eens een test doen.
De afgelopen dagen/weken is er een storing geweest bij Nextgen. Dit had te maken met corrupte artikelen/headers. Mogelijk was daardoor ook de snelheid lager. Ik heb daarover een email ontvangen:
Dus, netjes opgelost...Dear Customer,
Due to unforeseen problems, NextGenNews has been serving corrupted news
articles starting on Thursday night the 30th of September, through to Sunday
the 2nd of November 2014. We have spent the entire weekend debugging the
problem and found the issue to be related to content not being encoded
properly using the UTF-8 character sets. On Sunday evening we have temporarily
shut down all our news servers for patching and to remove corrupted content,
and have now successfully corrected the problem.
You are receiving this e-mail as our systems identified that you have
downloaded 2.31GiB over the above mentioned dates, and we have
provided you with incorrect and corrupted data. We have decided to extend your
subscription for a period of 4 days just say sorry for the inconvenience we have
caused you. Your subscription now expires on 2014-12-28 00:00:00
What has happened here was a first ever in the history of NextGenNews, and
whilst we are still unsure what has caused the problem to begin with, we do
take sole responsibility for this data corruption. Therefore the decision
has been taken to refund the data used to your account so that you can re-use
it to either re-download content, or use it to download additional content
from us.
Kind Regards,
Chris Knipe
Director, Opticnetworks (Pty) Ltd.
Tijdens mijn 4GB trial kon ik overigens gewoon met 50Mb/s downloaden. (Max voor de verbinding).
Verder goede ervaring met een blockaccount van Astraweb.
Eweka afgelopen jaren gebruikt met af en toe een maandabonnement, maar door de vele corrupte downloads (DMCA?) de laatste tijd daarvan afgestapt.
Nextgen is inderdaad aan de dure kant, maar goed dan heb je wel een provider met goede service en meerdere tier1 connecties. Liever op een lage snelheid 100% succes dan full speed corrupte data/missende artikelen.
[ Voor 13% gewijzigd door Conzales op 03-11-2014 23:19 ]
Da's wellicht het enige dat Astra, imho, goed doet dan. Ben blij dat ik maar twee maanden hier aan vast zit. Net iets aan het downloaden van 822 dagen oud. Ongeveer 90% van de rar's corrupt. Zelfde download met andere provider, 100% goed. Okay dan. Is nu al de zoveelste keer. Ben nu echt wel klaar mee, experiment eindigtgrun93 schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:17:
Ik heb een blockaccount bij astraweb genomen, puur voor de headers en reacties. Kost weinig en je doet er jaren mee.
Ik heb nu Hitnews, maar als deze is afgelopen ga ik weer uitzoeken of ik niet beter ergens anders heen kan gaan, er komen namelijk regelmatig aanbiedingen voorbij van providers. Verder heb ik nu een 50mbit abo terwijl ik maar een 15mbit verbinding hebthibautb schreef op maandag 03 november 2014 @ 19:47:
Welke heb je nu?

Ik heb eigenlijk een hoge retentie nodig, en liefst 200 mbit snelheid. En dan natuurlijk een goede provider met goede klantenservice, en zo weinig moglijk corrupte bestanden. Daarom dacht ik aan nextgen news, maar is wel trage verbinding, bintube, astraweb. Dus welke raden jullie aan?LFA schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:16:
[...]
Ik heb nu Hitnews, maar als deze is afgelopen ga ik weer uitzoeken of ik niet beter ergens anders heen kan gaan, er komen namelijk regelmatig aanbiedingen voorbij van providers. Verder heb ik nu een 50mbit abo terwijl ik maar een 15mbit verbinding heb.
http://www.i-telligent.nl/supportV: Kan ik mijn account delen (Account Sharing) en is het mogelijk om met meerdere PC’s te downloaden?
A: Dat is mogelijk, delen gaat op basis van de connecties en is niet IP-adres gebonden, als we kijken naar een Deluxe account dan kunnen twee gebruikers met elk 20 connecties tegelijkertijd downloaden. Daarentegen wordt support alleen verleend aan de persoon die bij ons is geregistreerd als klant/ eigenaar van het account.
Ik heb heb nu SunnyUsenet, maar daar ben ik helemaal niet tevreden over. Erg veel incomplete zaken.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.
Verwijderd
Welke usenet aanbieders vallen niet onder een dusdanige jurisdictie dat zij zich iets hoeven aan te trekken van bepaalde verzoeken van derden wat betreft de inhoud die zij aanbieden? En daarom hun inhoud ook niet verwijderen, tenzij de retentielimiet dit vereist.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2014 20:01 ]
Verwijderd
iemand ervaring om een programma zo te laten lopen dat een primary account alles binnenhaalt en een block account de laatste procenten binnenhaalt die een takedown hebben ondergaan?
ik heb op de site hier nog naar gezocht maar niets fatsoenlijks gevonden.
Thanks !
In de instellingen van sabnzbd heb je de keuze om reserve server aan te vinken (of niet). Als je die aanvinkt bij de instellingen van je block account zal het gaan werken zoals je net beschreef. Bij je primary account niets aanvinken van deze twee opties dus.Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 20:14:
Ik ga denk ik ook overstappen naar een primary account in combinatie met een block account. ik was aant denken omdat met sabnzbd te doen??
iemand ervaring om een programma zo te laten lopen dat een primary account alles binnenhaalt en een block account de laatste procenten binnenhaalt die een takedown hebben ondergaan?
ik heb op de site hier nog naar gezocht maar niets fatsoenlijks gevonden.
Thanks !

Hoi!
[ Voor 3% gewijzigd door EWK op 08-11-2014 09:38 ]
Hoi!
Dat is sowieso verstandig, je bronnen zo veel mogelijk verspreiden.EWK schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 09:38:
Dat zou zeker kunnen, maar als je het hebt over spreiding, dan kun je beter een block account doen uit een ander land en van (of via) een heel andere tier1 usp.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Als primary provider heb ik nu eweka, daar heb ik wel heel wat incomplete downloads, dus daarom wou ik een astra blok account nemen voor als het misgaat.EWK schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 09:38:
Dat zou zeker kunnen, maar als je het hebt over spreiding, dan kun je beter een block account doen uit een ander land en van (of via) een heel andere tier1 usp.
voor 9eu krijg je ook gelijk newsleecher + supersearch + unlimited usenet account.
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2014 17:09 ]
[ Voor 15% gewijzigd door thibautb op 08-11-2014 17:13 ]
Verwijderd
En als laatste vraagje, welk programma kun je dusdanig instellen dat ie eerst op je primary kijkt en dit aanvult met je blockserver ingeval van incompletes? In Newsleecher bijv. zie ik daar geen optie voor.
Bedankt
Supernews / Giganews is inderdaad de laatste maanden voornamelijk ruk.devil-strike schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 16:12:
Hier altijd gebruik gemaakt van supernews, maar de laatste maanden veel takedowns
Alle bestanden ouder dan 500 dagen zijn gewoon gegarandeerd allemaal stuk, hoewel ze een retentie beloven van 2000+ dagen. Ook onpopulaire dingen die geen last hebben van takedowns zijn gewoon in zoverre stuk dat je geluk moet hebben dat er nog genoeg pars zijn om alles binnen te halen.
De snelheid van supernews is geweldig voor nieuwe items, ik trek m'n 160 mbit connectie er mee vol, maar alles dat ouder is dan een paar weken wordt naar een tragere verbinding gezet. In dat geval haal ik de laatste tijd nog maar 40 mbit max. En bij items van 500+ dagen oud trek ik de laatste tijd niet veel meer dan 10-14 mbit.
Ik ben er ook achter dat supernews tegenwoordig ook bijhoudt welke headers (ahv nzbs) je download. (inloggen op controlepaneel), dus ik ga op zoek naar een andere main provider. Ik heb op dit moment Supernews als main, en Eweka en Blocknews als filler. Aan de andere kant is supernews dan weer wel goed voor recente items, waarbij takedowns vaak pas na 1-2 dagen worden doorgevoerd ipv direct bij Astraweb.
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Een tier1 is, zoals ik dacht, een provider met eigen servers, eigen infrastructuur etc.Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 17:15:
Dus tier 1 is een officieuze kwaliteitsbenoeming voor de betere aanbieder..
Je hebt dus resellers, die kopen in bij een tier1.
Het zegt dus niets over de kwaliteit.
correct me if i'm wrong
Hoi!
Dat kan sabnzbd bijvoorbeeld. Eerst had ik ook Newsleecher en was daar op zich wel tevreden over, totdat ik sabnzbd ontdekte. Het is even wennen maar ik hoef geen andere client meer.Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 17:15:
En als laatste vraagje, welk programma kun je dusdanig instellen dat ie eerst op je primary kijkt en dit aanvult met je blockserver ingeval van incompletes? In Newsleecher bijv. zie ik daar geen optie voor.
Ben er zelf erg tevreden mee. Net een jaar verlengd. Als je ze met de kortingsactie op de site een like geeft op Facebook, dan krijg je een 10% kortingscoupon die geldig is voor alle pakketten.Supertip schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 23:10:
Vraagje, extreme usenet iemand ervaring mee, abbo 4 euro per maand.
Eén om toe te voegen aan de TS?
Klinkt zeker interessant, ook account sharing. Hoe zit het met de verbindingen in verhouding met de snelheid? Oftewel heb je alle verbinding nodig om de snelheid te halen?roderickvd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 22:28:
[...]
Ben er zelf erg tevreden mee. Net een jaar verlengd. Als je ze met de kortingsactie op de site een like geeft op Facebook, dan krijg je een 10% kortingscoupon die geldig is voor alle pakketten.
Eén om toe te voegen aan de TS?
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Durf ik niet te zeggen. Ik share mijn account niet. Met alle verbindingen haal ik negen van de tien keer de beloofde snelheid met SSL. Heel soms overdag niet.Exocet schreef op zondag 09 november 2014 @ 09:05:
[...]
Klinkt zeker interessant, ook account sharing. Hoe zit het met de verbindingen in verhouding met de snelheid? Oftewel heb je alle verbinding nodig om de snelheid te halen?
... hoe nernoem je iets met zo'n par2 bestand?
Ik vind alleen maar oude berichten over scripts oid
Weet iemand iets handigs?
Multipar duurt echt lang, is er niet iets anders?
[ Voor 12% gewijzigd door Whiskey48 op 10-11-2014 10:04 ]
Hernoemen met par2?maurits82 schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:18:
Misschien kan iemand me helpen, een hele domme vraag.
Ik vind alleen maar oude berichten over scripts oid
Weet iemand iets handigs?
Multipar duurt echt lang, is er niet iets anders?
Par en par2 zijn uitsluitend bedoeld om de download controleren en eventueel te herstellen naar het originele bestand of bestanden. Daarbij kan een rename horen, maar dat zie je vrij weinig.
Kan er maar één bedenken eigenlijk. Bij zijn/haar posts zit een extra par2 in het archief. Hiermee kun je de rename actie uitvoeren net als je een archief controleert op fout. Dubbelklikken op het par2 bestand dus.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Bedoel je misschien dat sommige filenamen express achterstevoren geschreven zijn? Soms zie ik daar wel eens iets bij waarmee je die verkeerde naam weer naar het origineel kunt omzetten. Dat gebruik ik nooit maar doe het gewoon handmatig even, zoveel werk is dat niet.maurits82 schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:18:
Welke aanbieders zijn ook aan te raden? Supernews vond ik ook altijd prima, maar toch veel dingen incompleet, maar of dat nog zo is? Volgens mij heb je dat overal wel...
Ja soms achterstevoren, soms complete poep.grun93 schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:27:
[...]
Bedoel je misschien dat sommige filenamen express achterstevoren geschreven zijn? Soms zie ik daar wel eens iets bij waarmee je die verkeerde naam weer naar het origineel kunt omzetten. Dat gebruik ik nooit maar doe het gewoon handmatig even, zoveel werk is dat niet.
Maar er was een proggie die in 1sec alles goed zet ipv multi/quick par die er heel lang over doet.
Krijg volledige 200mbit/s down.thibautb schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 16:17:
Wat voor snelheden krijg jij? Ik kan nergens de snelheid zien, ik ben wel geintresseerd in zo een pakketje.
QoQ reverser dacht ik.maurits82 schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:30:
[...]
Maar er was een proggie die in 1sec alles goed zet ipv multi/quick par die er heel lang over doet.
[ Voor 32% gewijzigd door devil-strike op 10-11-2014 18:50 ]
[ Voor 93% gewijzigd door devil-strike op 10-11-2014 18:50 ]
Achterstevoren (gespiegeld) is redelijk simpel met het programma van QoQ. Ik gebruik zelf ReNamer met een eigen scriptje.maurits82 schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:30:
[...]
Ja soms achterstevoren, soms complete poep.
Als het echt complete poep is zoals je zegt zul je zelf aan de gang moeten. Ergens moet een rename programma zijn info vandaan halen. In het geval van par is dat het herstelbestand zelf. Als dat er niet bij zit heb je pech.
Wauw! Je bent een held! Wist niet eens dat ze bij newsleecher ook binaries hadden.devil-strike schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 16:12:
Hier altijd gebruik gemaakt van supernews, maar de laatste maanden veel takedowns, nu voor 9eu maand newsleecher account genomen en hier totnutoe geen takedowns gezien.
voor 9eu krijg je ook gelijk newsleecher + supersearch + unlimited usenet account.
Heb gelijk even een account voor 9 euro per maand aangemaakt en werkt tot nu toe super. Wat ik eerst niet binnen kreeg (Newsgrabber), krijg ik nu wel binnen. Snelheid is ook prima. Gewoon volledige snelheid met 120 mbit.
Ik lust geen rotte appels...
(usenet explorer)
Zo te zien niet, jammer, want hun subscription per/jaar ben ik geen grote fan van. Het programma zelf lijkt me goed.
Vraag me wel af van welke Tier1 NewsLeecher het betrekt...
ps. wat is GoT langzaam.
[ Voor 69% gewijzigd door Sjah op 12-11-2014 15:17 ]
Ik zoek een provider die weinig takedowns heeft met een snelheid van minimum 150 mbit,
en een hoge retentie, astraweb daar zou ik wel een account van willen nemen, maar bintube ken ik niet zo goed dus weet het niet zo goed, suggesties?
(ik zit trouwens nu op eweka)
[ Voor 5% gewijzigd door thibautb op 12-11-2014 16:17 ]
Het hangt ERG af van welke artikelen je pakt.
Sommigen gaan 24MiB/s, anderen gaan echter 2-6MiB/s. (200mbits lijn)
Takedowns heb ik persoonlijk niet veel last van (private nzb alternatief), maar ze zijn zeker niet immuun.
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Het is in ieder geval een pak beter dan XSUsenet en zal me +/- hetzelfde kosten...
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Laatst nog wat dingen willen downloaden van 800+ dagen oud (geen series/films) en buiten het feit dat het allemaal nogal traag ging ook enorm veel corrupte rars. Even geprobeerd met Newshosting en volle snelheid en nul errors. De opgegeven retentie is wat mij betreft een wassen neus, geldt wellicht voor tekstbestandjes of zo.thibautb schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:13:
Wat zijn de ervaringen met astraweb?, en bintube?/
Ik zoek een provider die weinig takedowns heeft met een snelheid van minimum 150 mbit,
en een hoge retentie, astraweb daar zou ik wel een account van willen nemen
Geen idee om eerlijk te zijn... Wellicht kan je een mail sturen om het te vragenExocet schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:23:
Heeft newsleecher account sharing? Ik kan er niks over vinden, dus ik vermoed van niet.
Ik lust geen rotte appels...
Zal wel gewoon een takedown zijn,
Zeker omdat je zegt dat het een bekende film is.
Zeker van spotnet ?
Wat kan helpen ?
1. Eerder er bij wezen dat werkt het beste.
2. Meerdere servers uit verschillende tiers (tip nextgen evt block bij hun als fill server.)
3. Kijken op andere locaties (forums, indexers etc) of hun hem nog hebben repost in een hashed name evt met wachtwoord zodat die automatische takedown scripts er niks mee kunnen.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Hoe werkt zo'n block als fill server? Moet je dan de bestanden die niet compleet zijn handmatig downloaden op bijv de Nextgenserver? of kan je instellen dat wanneer bestanden niet compleet zijn en daardoor niet te repareren dat de incomplete bestanden automatisch opnieuw worden gedownload maar dan via Nextgen..
In mijn client (sabnzbd) kan ik dat aangeven, welke server de primary is en welke de backup. In principe probeert hij het eerst op de primary en pas als dat niet lukt bij de backup.Zmokkie schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:50:
Hoe werkt zo'n block als fill server? Moet je dan de bestanden die niet compleet zijn handmatig downloaden op bijv de Nextgenserver? of kan je instellen dat wanneer bestanden niet compleet zijn en daardoor niet te repareren dat de incomplete bestanden automatisch opnieuw worden gedownload maar dan via Nextgen..
Verwijderd
Het probleem is een beetje dat er enorm veel verschillende guides zijn, maar ik kan er voor het grootste gedeelte geen chocolade van maken. Ik vroeg me af of er iemand een beetje knappe guide weet om mee te beginnen.
Of het wat uitmaakt weet ik niet, maar ik gebruik OSX.
Ga naar de ts, kopje handige links.Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:37:
Ik ben nogal een newbie op het gebied van newsservers. Eigenlijk altijd torrents e.d gebruikt voor het downloaden van content. Echter wil ik toch eens een stap wagen.
Het probleem is een beetje dat er enorm veel verschillende guides zijn, maar ik kan er voor het grootste gedeelte geen chocolade van maken. Ik vroeg me af of er iemand een beetje knappe guide weet om mee te beginnen.
Of het wat uitmaakt weet ik niet, maar ik gebruik OSX.
Dan binaries4all
Hoi!
Maar de wiki van sabnzbd kan je misschien wel op weg helpen.
Voor Mac-gebruikers: het programma Unison wordt niet verder ontwikkeld, het goede nieuws is dat deze nu gratis is te downloaden/gebruiken.
Unison is prima startpunt ook.
Merendeel zeker, maar er staat enorm veel info over de werking van usenet. Daarnaast is er gewoon een hoofdstuk voor OSX gebruikers.TRaSH schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:54:
Guides zijn merendeels Windows based.
Maar de wiki van sabnzbd kan je misschien wel op weg helpen.
Hoi!
Ik gebruik Newshosting met hun Newshosting-reader ($99 per jaar), deze pakt ook alles uit en repareert waar nodig, op zich prima voor OSX.
Ik weet niet welke provider ook zoiets aanbiedt (ik geloof Giganews), anders is Unison zeker aan te raden. Makkelijk in gebruik en handiger qua installeren/instellen dan SABnzbd voor een beginner.
[ Voor 4% gewijzigd door thibautb op 14-11-2014 20:01 ]
Gebruik zelf gewoon news.newshosting.com, port 119, 10 connecties (heb 90MBit abo), donethibautb schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 20:00:
Ik heb net een newshosting account aangemaakt op aanraden van een van jullie en heb het unlimited account genomen. , en heb een paar problemen, ik kon nergens op de pagina vinden dat wat de newshosting server was dus kon ik ergens op een pagian vinden dat het nhxl.newshosting.com was en had voor de rest ingevuld 60 connecties, mijn username en wachtwoord van mijn account, en poort 119, maar toch zegt nzbget dat hij niet kon verbinden, weet iemand mijn fout?
Klopt, voor mij was dat de reden om dezelfde combinatie te kiezen, maar dan Cheapnews als primary en astraweb als backup. Niet alles bij astraweb is incompleet, ze hebben vanwege de zeer lange retentie ook wel zaken die nergens anders meer te vinden zijn.MegaTronics schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 07:58:
Ik merkte deze week dat Astraweb bepaalde downloads ook al snel incompleet had door DCMA takedowns. Via het blok bij CheapNews werd het wel aangevuld dus was het uiteindelijk wel compleet te krijgen.
Van de week heb ik ook die Nextgen geprobeerd, via een 24-uurs anoniem accountje voor 2,50$. Viel me tegen, 1 download kon ik ophalen maar een tweede was net zo incompleet als elders. Beide downloads rond de 1000 dagen oud.
Zijn er andere Astraweb gebruikers hier die dit herkennen?
De US server lijkt wel goed/stabiel te zijn
[ Voor 11% gewijzigd door pdukers op 15-11-2014 18:00 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Tom op 15-11-2014 22:14 ]
Sickbeard gebruiken?Tom schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 22:14:
Laatste tijd veel Netflix gebruikt. Wil ik aan het nieuwe seizoen van Homeland beginnen, is dat niet binnen te halen met Supernews. Al de zoveelste notice & takedown, kan meer niet dan wel binnenhalen. Ik ben er klaar mee en heb het opgezegd. Binnenkort eens kijken voor alternatieven, maar ik zoek dat gekut eigenlijk niet meer. Legaal is ook nog altijd lastig (ik vind het prima om ergens voor te moeten betalen), moet maar wachten tot het op Netflix komt I guess.
En voor series zijn er zat sites die alle series streamen, series download ik niet eens voor mijn vriendin, heb haar geholpen met het vinden van sites waarbij ze gewoon op play hoeft te klikken.
Usenet puur voor HD films en anime want anime streamsites zijn veelal gedubbed en als het japanse audio heeft dan is het beeld weer extreem wazig of de ondertiteling is mega crappy.
Excuses, al iets meer info gevonden.
[ Voor 87% gewijzigd door Lunaticc op 16-11-2014 23:16 ]
Wat heb je zelf al gevonden?
[ Voor 6% gewijzigd door EWK op 16-11-2014 20:59 ]
Hoi!
[ Voor 138% gewijzigd door Lunaticc op 16-11-2014 23:16 ]
Ik lees ook nog posts dat Giga het niet meer zo goed doet?
Misschien dan eens nextGen extreme usenet proberen..

[ Voor 27% gewijzigd door Nindustries op 17-11-2014 09:29 ]
~ beware of misinformation.
Gistermiddag en avond hengelde er nog een serie of wat binnen, gewoon fullspeed. Heb wel eens speeddrops, maar dat is dan ouder spul (komt dan ook niet meer goed binnen) en dat kap ik dan meteen ook af en dan pak ik maar een torrent..fuzzyeyebrows1 schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:40:
Ik zit bij sunny usenet, en sinds gister haal ik met downloaden maar 1,3 mb/s. Daarvoor was het altijd 6 mb/s. Ik heb meerdere bestanden geprobeerd, maar alles gaat zo sloom. Het zijn geen incomplete bestanden. Iemand anders hier ook last van?
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Klopt heb ik ook sinds een paar dagen, alles is niet of nauwelijks binnen te krijgen2Dutch schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:59:
[...]
Gistermiddag en avond hengelde er nog een serie of wat binnen, gewoon fullspeed. Heb wel eens speeddrops, maar dat is dan ouder spul (komt dan ook niet meer goed binnen) en dat kap ik dan meteen ook af en dan pak ik maar een torrent..
Verwijderd
Hoppa, zelfde download (paar dagen oud) komt opeens weer volle bak binnen. (Over dezelfde SSL poorten, dus het kan niet de throttling van de provider geweest zijn, mocht die er stiekem toch zijn.)
Kortom, mijn Supernews opgezegd. (Verloopt per 19-02-2015) Het
was wel een heel voordelig (pakket van € 69 per jaar) dus ik ben nu in de maand iets van € 1,50 meer kwijt, maar kan het maandelijks opzeggen en heb nu iig mijn snelheid terug.
De automatische downloads in de nacht van Nzbdrone gingen wel altijd goed, (volle snelheid) maar het spul overdag was altijd traag. Dat is toch irritant. En sowieso werd de opgegeven retentie ook nooit gehaald. (Met regelmaat spul van 800 dagen wat het toch echt niet meer doet, ook al zou ik 1600 dagen retentie moeten hebben.)
[ Voor 17% gewijzigd door GaMeOvEr op 18-11-2014 17:34 ]
Aannames zijn fataal.
Deze heb ik genomen voor 4 maanden, en ik moet zeggen op de TD's na is het een puike en snelle provider.Nindustries schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:16:
Voor de mensen hier die Giganews gebruiken (toch wel de beste uit de hoop precies), hebben jullie veel missing blocks? Aangezien dit een USA provider is, is deze toch kwetsbaarder voor takedowns?
Ik lees ook nog posts dat Giga het niet meer zo goed doet?
Misschien dan eens nextGen extreme usenet proberen..
Echter is mijn verbinding van ziggo verhoogd naar 180mb, en dan is €40 voor 200mb best prijzig
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Dank U!
[ Voor 0% gewijzigd door asstastic op 18-11-2014 19:14 . Reden: typo ]
Dat snelheidsverschil overdag en 's nachts heeft echter niets met takedowns te maken, omdat ze beide net zo compleet/beschadigd zijn. De eventueel niet behaalde retentie wel, alhoewel ik betwijfel dat ze actief jagen op "oude" meuk. (Lees meer als 3 jaar oud.)thibautb schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:38:
Dat ligt niet aan je provider de retentie maar aan takedowns van dcma waardoor ze dus die download van hun server moeten halen en je die ook niet kan binnenhalen. Dat gebeurd nooit 's nachts omdat ze niet genoeg tijd hebben van het er op komt dat het doorgevoerd naar jou, dus jij hebt het altijd sneller dan het is verwijderd.
Aannames zijn fataal.
Dit topic is gesloten.
VERPLICHT LEESVOER: lees Deze post
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke.
Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!