Dat is in het geval van RB's net andersom... er komt een tijd dat je RB's enkel en alleen kan veroveren met Warriors, en alle andere troepen geen schijn van kans maken
Daar komt bij dat je RB heus niet direct weer wordt ingepikt. Als dat wel zo is dan komt dat omdat je je leven zwaar maakt door enkel aan te vallen en VP's te krijgen die een grotere target op je rug schilderen.
Het probleem daarmee is dat je na een tijdje enkel sterkere tegenstanders over hebt die je niet meer kan pakken, daar loop je al je centen op stuk (dus die ben je toch wel kwijt) en vervolgens wordt je zelf keer op keer geraped door je VP count (plus het is erg arbeidsintensief... is wel een spel van de lange adem).
RB formule zit iets anders in elkaar en neemt ook jouw XP en het XP van de RB mee in de berekening. Dit is niet puur een VP match... Het probleem is meer dat mensen die offence niet voorop stellen en wel een hoog XP hebben doordat ze veel defense upgraden tegen problemen aan lopen.
Nou, rekensommetje, ik krijg: 288K hout, 225K steen, 108K ijzer. En dat is enkel van de RB's.
Elke dag weer. Na een week is dat 2 miljoen hout, 1.6 miljoen steen en 800 ton ijzer. Zo goed als gratis want ik val niet alles aan wat los en vast zit maar cherry pick mijn targets. Daardoor blijft mijn VP count redelijk wat ook weer betekent dat ik aanvallen op mijn basis makkelijker af sla en weer bergen diamanten in mijn schatkistje krijg. Elke week verlies ik wel een RB en die pak ik dan gewoon weer terug omdat mijn tegenstanders door mijn VP count te beheersen zijn.
Ieder zo zijn meug, maar dat RB's nutteloos zijn klopt van geen kanten.
Ik krijg met 1 PVP binnen 30 seconden dik 400k hout steen en ijzer. Dit is MET een Resource Reward statue die NIET geboost is. Een gemiddelde PVP levert mij dus in 30 seconden 2x zoveel op dan alle RB's bij elkaar op een dag. Ook zorgt die 30seconden er voor dat ik het meteen kan uitgeven, waar jij het risico loopt om het gedurende de dag in aanvallen weer kwijt te raken.
Wat betrefd diamanten klopt wel.. Maar daarintegen heb ik veel minder diamanten nodig omdat ik elke upgrade die ik wens met gemak kan starten als ik wat PVP's aanval. Tevens hoef ik niet te hopen dat ik niet aangevallen word... Ik kan op elk gewenst moment een aantal PVP's doen en elke gewenste upgrade starten.
Anders moet je even op het SuperCell forum zoeken naar de post van Bluer die dit tot in de treuren heeft berekend in talloze formules... en als je die cijfers ziet dan moet je haast wel tot de conclusie komen dat een RR statue op alle fronten de RB's verslaan. Kwa tijd, risico, investering, gemak etc etc.
Zet voor de grap een RR MP neer, boost hem en versla een PVP... je hebt in 1 klap je hele dagvooraard aan RB inkomsten bij elkaar.