Dan heb je een minder leuke impasse, want je hebt mogelijk dan wel schade alleen niemand wenst het te kwantificeren.
De vraag is wat de oorzaak is. Ik ben geneigd te denken dat laptop ook zonder enige vochtschade in deze situatie oververhit was geraakt, omdat de temperatuur van de behuizing niet wordt gecontroleerd en omdat het vocht niet bij de elektronica is geweest. Dat valt met een nieuwe Macbook eenvoudig te testen, als het echt op de spits wordt gedreven.
Ik betwijfel of het warmte probleem in de tas wel enige significante schade heeft aangericht.
Of dat het allemaal vervolgschade is geweest van macbook laten stuiteren -> fin stuk -> Nog meer warmte schade.
Het is heel makkelijk om de gebruiker de schuld te geven, maar het is toch echt de fabrikant zijn schuld als er situaties kunnen ontstaan waarbij de gebruiker letsel op kan lopen en de fabrikant het nalaat eenvoudige aanpassingen te doen om dat te voorkomen.
Het keyword hier is letsel op kan lopen, ik twijfel nog steeds aan het feitelijke letsel en of het niet gewoon enkel een schrikreactie was omdat de case ietwat warm was (zonder enig letsel te veroorzaken)
Daarom moet je een heggenschaar ook altijd met twee handen vasthouden als hij aanstaat: puur ter voorkoming van letsel.
Op dezelfde toer : In de handleiding staat dat de airflow altijd vrij moet zijn als de macbook aanstaat.
TS voldeed niet aan de handleiding, net zoals iemand die een heggeschaar met 1 hand gebruikt ook niet voldoet aan de handleiding, alleen met TS vind jij het de fabrikant zijn schuld en met de heggeschaar?
In dit geval maakt Apple de laptop van een geleidend materiaal maar controleert de temperatuur van dat materiaal niet.
Om op je heggeschaar voorbeeld door te gaan : De fabrikant maakt 2 losse handgrepen, maar controleert niet of ze alletwee wel fysiek vastgehouden worden door 2 handen bij het ingebruik stellen.