Hallo tweakers,
Ik neem aan dat hier al een of twee topics over zijn, maar in mijn "ervaring" is geen enkele storing het zelfde:
Mijn HP PavilionG7 is ermee op gehouden. QH560EA#ABH
Na in slaap te vallen met een serie, werd ik de volgende dag wakker met de melding "Ntldr missing Harddisk 3f1"
Ik heb me te pletter gezocht op zoveel forums, maar ik word er niets wijzer van.
Tijdens het opstarten kon ik een schijftest uitvoeren met het volgende resultaat:
Primary hard disk self test
quick test
hard disk 1 quick (303)
primary hard disk self test
full test
Hard disk 1 full (305)
SMART check to exit testing
Hard disk SMART passed
-als ik in de bios een hd check start gebeurt er echter niks
ik heb de schijf eruit gehaald en een sata dock gekocht, deze sluit ik aan op een laptop met windows8
op mijn laptop stond echter windows 7
de schijf draait gewoon rond, je hoort hem, en verder geen gekke geluiden.
lampje op de Sharkoon dock gaat ook aan, maar ik zie de schijf nergens in mijn verkenner verschijnen.
Ik had het idee dat hij net als een externe hd daar ergens zou verschijnen..?
-is dit omdat er op de schijf zelf win7 staat en ik die probeer uit te lezen met een win8 laptop?
ik heb thuis nog wel een (redelijk gammele) laptop met win7 vers geinstalleerd, is het beter om dat daarmee te proberen?
Ik zal deze post goed in de gaten houden voor eventuele tips, want het gaat om 4 jaar aan fotos, documenten voor werk, wachtwoorden in tekstbestanden e.d.
de schijf is een Seagate 500gb 5400rpm
De extra usb stekker op het kabeltje vd dock zou misschien niet nodig zijn omdat het een laptop schijf is en 5 volt zou krijgen vd usb?
ik heb hier allemaal weinig verstand van, maar als ik een aantal bestanden terug zou kunnen halen, mag daarna wat mij betreft de schijf exploderen
elke tip is welkom,
misschien is er een programma waar ik nog iets mee kan proberen?
alvast erg bedankt!!
Ik neem aan dat hier al een of twee topics over zijn, maar in mijn "ervaring" is geen enkele storing het zelfde:
Mijn HP PavilionG7 is ermee op gehouden. QH560EA#ABH
Na in slaap te vallen met een serie, werd ik de volgende dag wakker met de melding "Ntldr missing Harddisk 3f1"
Ik heb me te pletter gezocht op zoveel forums, maar ik word er niets wijzer van.
Tijdens het opstarten kon ik een schijftest uitvoeren met het volgende resultaat:
Primary hard disk self test
quick test
hard disk 1 quick (303)
primary hard disk self test
full test
Hard disk 1 full (305)
SMART check to exit testing
Hard disk SMART passed
-als ik in de bios een hd check start gebeurt er echter niks
ik heb de schijf eruit gehaald en een sata dock gekocht, deze sluit ik aan op een laptop met windows8
op mijn laptop stond echter windows 7
de schijf draait gewoon rond, je hoort hem, en verder geen gekke geluiden.
lampje op de Sharkoon dock gaat ook aan, maar ik zie de schijf nergens in mijn verkenner verschijnen.
Ik had het idee dat hij net als een externe hd daar ergens zou verschijnen..?
-is dit omdat er op de schijf zelf win7 staat en ik die probeer uit te lezen met een win8 laptop?
ik heb thuis nog wel een (redelijk gammele) laptop met win7 vers geinstalleerd, is het beter om dat daarmee te proberen?
Ik zal deze post goed in de gaten houden voor eventuele tips, want het gaat om 4 jaar aan fotos, documenten voor werk, wachtwoorden in tekstbestanden e.d.
de schijf is een Seagate 500gb 5400rpm
De extra usb stekker op het kabeltje vd dock zou misschien niet nodig zijn omdat het een laptop schijf is en 5 volt zou krijgen vd usb?
ik heb hier allemaal weinig verstand van, maar als ik een aantal bestanden terug zou kunnen halen, mag daarna wat mij betreft de schijf exploderen
elke tip is welkom,
misschien is er een programma waar ik nog iets mee kan proberen?
alvast erg bedankt!!
[ Voor 8% gewijzigd door Roodkat op 11-10-2014 12:06 ]