Ja inderdaad netjes. Al vind ik 8GB standaard een wat vreemde keus.mprkooij schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:46:
[...]
Ik vind het alsnog een erg mooie prijs voor wat je er voor krijgt (+5k display)
Verwijderd
iPad Air 2 Wi-Fi met 64 GB voor 599,-. Ik vind het prima.
Goedkoper dan de vorige 64 versie!
Zit alleen even te dubben of ik zilver of grey moet nemen... Heeft het een nog voordeel boven het andere? Misschien met vasthouden/gladheid/vingerafdrukken/krassen?
EDIT
Ooooo, wacht ff, grey heeft zwarte randen en zilver wit! Lijkt mij dat zwarter fijner is...? Vooral als je films wilt kijken of spelletjes spelen en helemaal als het wat donker is...? Of vergis ik me?
Zit alleen even te dubben of ik zilver of grey moet nemen... Heeft het een nog voordeel boven het andere? Misschien met vasthouden/gladheid/vingerafdrukken/krassen?
EDIT
Ooooo, wacht ff, grey heeft zwarte randen en zilver wit! Lijkt mij dat zwarter fijner is...? Vooral als je films wilt kijken of spelletjes spelen en helemaal als het wat donker is...? Of vergis ik me?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2014 20:48 ]
Hmmm, er is dus geen directe vervanger van de quadcore i7 2.3GHz Mac mini (november 2012, €850). Zou de nieuwe dualcore van 2.6 GHz toch sneller zijn?
Enige wat de server had was een tweede disk. Zo te zien kan dat nu niet meer, waarschijnlijk hadden ze de ruimte binnenin ergens anders voor nodig.Rivanov schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:45:
Wáár is de Mac mini Server?!
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Hij is er niet dunner om geworden...Ethirty schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:48:
[...]
Enige wat de server had was een tweede disk. Zo te zien kan dat nu niet meer, waarschijnlijk hadden ze de ruimte binnenin ergens anders voor nodig.
Misschien zit daar nu het slot voor de pci-e ssd?
Nog altijd 16gig instapmodellen, en dat in deze tijden. Belachelijk gewoon.
Op papier is de iPad mini 2 identiek aan de iPad mini 3 op de TouchID na. Zou het mogelijk zijn om met een tweak de mini 2 van een werkende TouchID te voorzien?
Die mini line-up is wel versoberd zeg. Van 2.6 naar 2.8GHz kost $300! Maar dan heb je nog steeds een dualcore

#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
"Thunderbolt (DisplayPort 1.2) doesn't have the necessary bandwidth to power 5K at 60Hz."
Toch wel weer jammer
Toch wel weer jammer

Vergeet je Fusion Drive niet.Ethirty schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:51:
Die mini line-up is wel versoberd zeg. Van 2.6 naar 2.8GHz kost $300! Maar dan heb je nog steeds een dualcore
En zoals gewoonlijk geen prijsdaling bij bv de Ipad mini 2
De mini2 is 100euro goedkoper geworden..?Cronimet schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:52:
En zoals gewoonlijk geen prijsdaling bij bv de Ipad mini 2
Of de 16GB geheugen die ik er in mijn huidige voor de helft van het geld in kon zetten...
Met een NAS is een Fusion Drive zonde van het geld.
#team_UTC+1
Klopt. Maar nu kun je 'm niet meer in een RAID zetten...Ethirty schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:48:
[...]
Enige wat de server had was een tweede disk. Zo te zien kan dat nu niet meer, waarschijnlijk hadden ze de ruimte binnenin ergens anders voor nodig.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Lijkt me vrij onmogelijk gezien de hardware er gewoon niet in zit voor TouchIDliptonicee schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:50:
Op papier is de iPad mini 2 identiek aan de iPad mini 3 op de TouchID na. Zou het mogelijk zijn om met een tweak de mini 2 van een werkende TouchID te voorzien?
Overgigens vind ik de iPad mini 3 update een beetje magertjes, maar goed, dat maakt me weer des te blijer met mijn iPad mini 2 die ik deze week geruild heb tegen mijn oude Samsung Galaxy tab 10.1..... ^^
Op de mini 3 zit ook nog steeds een mute knop, die bij de iPad Air 2 er af is gehaald.
Hij is volledig identiek aan de mini 2.. Ook geen 802.AC
http://www.apple.com/nl/ipad-mini-3/specs/
http://www.apple.com/nl/ipad-mini-2/specs/
Hij is volledig identiek aan de mini 2.. Ook geen 802.AC
http://www.apple.com/nl/ipad-mini-3/specs/
http://www.apple.com/nl/ipad-mini-2/specs/
[ Voor 31% gewijzigd door Splinter Cell op 16-10-2014 20:59 ]
Wow, de 5K iMac
iPad mini 3 is wel een dikke tegenvaller. Wie gaat die kopen? Is exact hetzelfde als de 2 maar dan met TouchID voor $100 meer?! En ok, een 128GB versie.
iPad mini 3 is wel een dikke tegenvaller. Wie gaat die kopen? Is exact hetzelfde als de 2 maar dan met TouchID voor $100 meer?! En ok, een 128GB versie.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Mooie buzzkill... ik wilde een iPad mini 2 kopen onlangs... en toen toch de iPad mini 3 even afwachten... nou, 't enige verschil is snellere wifi en touch ID... Dat wordt een iPad mini 2...
iMac 5K is wel om te kwijlen!
iMac 5K is wel om te kwijlen!
Interpolis, glashelder!
Maakt niks uit. Koop gewoon wat je mooi vindt.Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:47:
iPad Air 2 Wi-Fi met 64 GB voor 599,-. Ik vind het prima.Goedkoper dan de vorige 64 versie!
EDIT
Haters everywhere but I don’t really care
Huh, als je de 2.6 mini upgrade naar 3.0 betaal je $999, als je de 2.8 upgrade naar dezelfde 3.0 betaal je $1199, maar verder zijn ze exact hetzelfde?

#team_UTC+1
Gaat vast nog wel komen als ze genoeg van die 5K schermen kunnen produceren. Ik denk dat ze gewoon niet de capaciteit hebben om het tegelijk te doen...j-phone schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:37:
Hmm geen nieuw TB scherm. Dat vindt ik wel jammer.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Alleen wel 100 euro duurder dan de mini2Splinter Cell schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:55:
Op de mini 3 zit ook nog steeds een mute knop, die bij de iPad Air 2 er af is gehaald.
Hij is volledig identiek aan de mini 2. Zelfde apps wat je er bij krijgt alles.

Verwijderd
Ok, grey met zwart dan maar.matthijst schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:55:
[...]
Maakt niks uit. Koop gewoon wat je mooi vindt.
Sata vs FusionEthirty schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:56:
Huh, als je de 2.6 mini upgrade naar 3.0 betaal je $999, als je de 2.8 upgrade naar dezelfde 3.0 betaal je $1199, maar verder zijn ze exact hetzelfde?
Kan een 5K signaal wel knap over de TB pijp? Neem aan dat dat flinke bandbreedte vreetFiber schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:56:
[...]
Gaat vast nog wel komen als ze genoeg van die 5K schermen kunnen produceren. Ik denk dat ze gewoon niet de capaciteit hebben om het tegelijk te doen...
Interpolis, glashelder!
$200 fusion drive.Ethirty schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:56:
Volgens mij wel:Executor16 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:55:
De Mac mini heeft geen ac WiFi, jammer.
802.11ac Wi-Fi wireless networking; IEEE 802.11a/g/b/n compatible (http://www.apple.com/nl/mac-mini/specs/)
Ook wel vreemd dat de iPad Air 2 geen 240fps slomo heeft.
Ohhh... die nieuwe iMac.... Al een aantal weken wou ik een nieuwe iMac kopen, mooi dat ik even heb gewacht tot het event van vanavond.
Wat denken jullie, zal het instapmodel Mac Mini krachtig genoeg zijn als Plex mediacenter? En dan doel ik op on the fly transcoden en dergelijke.
Oh wacht, het verschil is 1TB 5400 vs 1TB Fusion. Beetje verstopt onderaan de pagina.Ethirty schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:56:
#team_UTC+1
Ow, hier niet (Draadloos 802.11n wifi-netwerk**; compatibel met IEEE 802.11a/b/g):Mdegier1990 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:57:
[...]
Volgens mij wel:
802.11ac Wi-Fi wireless networking; IEEE 802.11a/g/b/n compatible (http://www.apple.com/nl/mac-mini/specs/)
http://store.apple.com/nl/compare/mac?page=mac-mini
[ Voor 9% gewijzigd door Executor16 op 16-10-2014 21:00 ]
Natuurlijk. Zelfs m'n 2010 Mac mini doet dat zonder enige moeite.harrald schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:58:
Wat denken jullie, zal het instapmodel Mac Mini krachtig genoeg zijn als Plex mediacenter? En dan doel ik op on the fly transcoden en dergelijke.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Vroeg exact hetzelfde paar posts boven jeharrald schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:58:
2x 2560x1600 zelfs! En nog een fullHD @ 60p of 4K @ 24pSublimnAll schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:25:
Een Mac Mini die (waarschijnlijk) minimaal twee 1440p monitors kan aansturen. Een droom die uitkomt
[ Voor 6% gewijzigd door Ethirty op 16-10-2014 21:02 ]
#team_UTC+1
Nou duidelijk de iPad mini 2 boven de 3. Ik vind die touch ID echt niet de meerprijs waard!
Je moet het anders zien: je krijgt nu TouchID (en vanaf het 2e niveau 2x zoveel geheugen) voor dezelfde prijs als waar je gisteren een de iPad Mini 2 voor kon kopenkeanu_ schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:02:
Nou duidelijk de iPad mini 2 boven de 3. Ik vind die touch ID echt niet de meerprijs waard!
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Dan zou ik toch echt voor de afgeprijsde mini 2 gaan. Niemand trapt daar in toch?Herko_ter_Horst schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:04:
[...]
Je moet het anders zien: je krijgt nu TouchID (en vanaf het 2e niveau 2x zoveel geheugen) voor dezelfde prijs als waar je gisteren een de iPad Mini 2 voor kon kopen
Ja dat lijkt verleidelijk, maar qua specs ga ik er echt niet op vooruit, dus beter 100,- minder betalen voor nagenoeg dezelfde performanceHerko_ter_Horst schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:04:
[...]
Je moet het anders zien: je krijgt nu TouchID (en vanaf het 2e niveau 2x zoveel geheugen) voor dezelfde prijs als waar je gisteren een de iPad Mini 2 voor kon kopen
Ik neem aan dat de 32GB uit de handel gaat.
Volgens tweakers heeft de air 2 2gb ram. Klopt dit?
Wel bij de iPad Air 2, maar bij de iPad Air (1) blijft de 16GB en 32Gb bestaan.bacardicoconut schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:08:
Ik neem aan dat de 32GB uit de handel gaat.
Volgens mij heeft tweakers dit verkeerd begrepen. Ik heb het in de presentatie niet voorbij zien komen, en het staat ook niet op macrumors, the verge, of engadget. Dus het zou kunnen zijn dat de nieuwe iPad 2 gb. ram heeft, maar dit is nog niet duidelijk denk ik.Hanky74 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:08:
Volgens tweakers heeft de air 2 2gb ram. Klopt dit?
Oops ja idd sorry, dat had ik niet gezien. Gaat ook zo snel met de reacties hierExecutor16 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:00:
[...]
Vroeg exact hetzelfde paar posts boven je
Dus de Air 2 heeft een snellere processor, verdubbelde ram geheugen en een betere camera.
Maar dan vraag ik me af, is dit dan echt nodig? Is de processor van de Air 1 dan zo traag dat er lags voorkomen? Of is de Air 1 voor iemand die nog geen tablet heeft nog steeds een goede aankoop?
Maar dan vraag ik me af, is dit dan echt nodig? Is de processor van de Air 1 dan zo traag dat er lags voorkomen? Of is de Air 1 voor iemand die nog geen tablet heeft nog steeds een goede aankoop?

Lijkt me duidelijk. Lekker de iPad Air kopen. Voor wie een tablet zoekt.
Air 1 is een prima ding. Update naar een Air2 is het alleen waard als je van een iPad2 of 3 komt imo.Cronimet schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:14:
Dus de Air 2 heeft een snellere processor, verdubbelde ram geheugen en een betere camera.
De snellere CPU/GPU van de Air 2 zul je vooral merken bij apps die veel CPU/GPU-intensieve bewerkingen uitvoeren. Voor de rest is de Air 1 ook nog prima en snel uiteraard.Cronimet schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:14:
Meest vervelende vind ik nog wel dat de Mini niet te krijgen is met een SSD. Dat zou sowieso eigenlijk standaard zo moeten zijn maar het zij zo. Dat het geen eens een BTO optie is snap ik werkelijk waar niet.
En als het geheugen niet uit te breiden is dan ben ik bang dat de hdd ook niet zelf te vervangen is. Dacht eigenlijk wel dat ik vanavond een Mac Mini zou gaan bestellen maar ik wacht toch eerst even op de iFixit teardown.
En als het geheugen niet uit te breiden is dan ben ik bang dat de hdd ook niet zelf te vervangen is. Dacht eigenlijk wel dat ik vanavond een Mac Mini zou gaan bestellen maar ik wacht toch eerst even op de iFixit teardown.
Vind eigenlijk mijn iPad 3 nog steeds meer dan goed voor mijn huis-tuin-keuken gebruik, vraag me af hoeveel ''sneller'' alles nou gaat op de nieuwste Air
. Voglens mij zit je op een gegeven moment echt aan de max (behalve alle add-ons ofc. zoals Touch en slomo video..)
Meeste waar voor je geld lijkt me toch de iPad mini 2 in de 32 Gb versieSplinter Cell schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:16:
[afbeelding]
Lijkt me duidelijk. Lekker de iPad Air kopen. Voor wie een tablet zoekt.
Nog steeds geen Yosemite download in the MAS.
[ Voor 3% gewijzigd door John op 16-10-2014 21:20 ]
Ben benieuwd hoelang het nog duurt voordat ik Yosemite kan gaan installeren
Dat geldt alleen voor het instapmodel. De andere modellen hebben SSD en PCI-e opties.harrald schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:18:
Meest vervelende vind ik nog wel dat de Mini niet te krijgen is met een SSD. Dat zou sowieso eigenlijk standaard zo moeten zijn maar het zij zo. Dat het geen eens een BTO optie is snap ik werkelijk waar niet.
Het geheugen is toch gewoon in de Store te upgraden? En ik heb nergens gezien dat het nu ineens niet meer vervangbaar is.En als het geheugen niet uit te breiden is dan ben ik bang dat de hdd ook niet zelf te vervangen is. Dacht eigenlijk wel dat ik vanavond een Mac Mini zou gaan bestellen maar ik wacht toch eerst even op de iFixit teardown.
[ Voor 30% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 16-10-2014 21:23 ]
Zodra het downloaden kan beginnen zullen de servers het wel weer niet houdenmprkooij schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:20:
Ben benieuwd hoelang het nog duurt voordat ik Yosemite kan gaan installeren
Beter kijken. Bij de twee duurdere modellen kan het wel...harrald schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:18:
Maar zelf vervangen is meestal goedkoper...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ok goed om te weten. Ik twijfel wel nog tussen een Ipad en een of ander android tablet.Tourniquet schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:17:
[...]
De snellere CPU/GPU van de Air 2 zul je vooral merken bij apps die veel CPU/GPU-intensieve bewerkingen uitvoeren. Voor de rest is de Air 1 ook nog prima en snel uiteraard.
De Ipad heeft zijn voordelen die we allemaal wel kennen, maar ik wil de tablet vooral gebruiken om films te kijken als ik onderweg ben. Maar bij Ipads ben je dan echt verplicht om de films via itunes naar het juiste formaat over te zetten en dan ook nog eens op je ipad te zetten.
Terwijl je bij Android gewoon de film op je tablet zelf download en dan kijken maar. Of dat ik het SD kaartje van mijn telefoon in de tablet plaat, dat lijkt me ook wel makkelijk.
Ach zo zal het altijd wel iets zijn he
Ah! Lijkt erop dat het geheugen van de Mac Mini nog wél zelf is te vervangen
http://forums.macrumors.com/showpost.php?p=20109076&postcount=89
http://forums.macrumors.com/showpost.php?p=20109076&postcount=89
Mac mini configuraties:

http://store.apple.com/nl/buy-mac/mac-mini
Kun je ook weer verder customizen met bijv. SSD.

Verwijderd
Ik ben toch nog aardig onder de indruk van de producten die ze tonen. Oke op die ipad mini na dan, maar daardoor hebben we wel mooie goedkope instapmodellen nu.😁
Geen SSD. Een fusion drive. En naar mijn weten is dat een HDD/SSD hybrid. Wel raar want in de presentatie noemen ze toch echt dat de SSD nou via pci-e gaat..Tourniquet schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:24:
Mac mini configuraties:
[afbeelding]
Het is geen Hybrid. Het zijn losse schijven Wikipedia: Fusion Drive
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Het duurste model Mac mini heeft die pci-e optie wel.harrald schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:26:
[...]
Geen SSD. Een fusion drive. En naar mijn weten is dat een HDD/SSD hybrid. Wel raar want in de presentatie noemen ze toch echt dat de SSD nou via pci-e gaat..
Gewoon vlc (gratis) downloaden in de app store.. Dan kun je alle formaten direct afspelen (x264, divx, avi etc)Cronimet schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:22:
[...]
Ok goed om te weten. Ik twijfel wel nog tussen een Ipad en een of ander android tablet.
De Ipad heeft zijn voordelen die we allemaal wel kennen, maar ik wil de tablet vooral gebruiken om films te kijken als ik onderweg ben. Maar bij Ipads ben je dan echt verplicht om de films via itunes naar het juiste formaat over te zetten en dan ook nog eens op je ipad te zetten.
Terwijl je bij Android gewoon de film op je tablet zelf download en dan kijken maar. Of dat ik het SD kaartje van mijn telefoon in de tablet plaat, dat lijkt me ook wel makkelijk.
Ach zo zal het altijd wel iets zijn he
Fusion is een slimme software RAID van een SSD en een HDD (twee disks), waarbij het systeem automatisch de meest gebruikte files op de SDD probeert te houden.harrald schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:26:
[...]
Geen SSD. Een fusion drive. En naar mijn weten is dat een HDD/SSD hybrid. Wel raar want in de presentatie noemen ze toch echt dat de SSD nou via pci-e gaat..
En de PCI-e optie is nieuw (niet standaard), vandaar dat ze hem noemen.
De duurdere modellen kun je verder customizen:harrald schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:26:
[...]

Hopelijk wordt de iPad Mini 3 met de grond gelijk gemaakt. Dit is schandalig.
Verwijderd
Owww. Ze zijn ook gewoon samen te stellen met een i7 die mac mini's. Dan wordt het nog wel een knap apparaat.
Dat waren ze altijd al hoor. De Mac mini Server had standaard een i7.
[ Voor 42% gewijzigd door Rivanov op 16-10-2014 21:34 ]
En kan je de films ook vanaf de Ipad zelf downloaden met bv Vuze?Nano2009 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:30:
[...]
Gewoon vlc (gratis) downloaden in de app store.. Dan kun je alle formaten direct afspelen (x264, divx, avi etc)
Cinexplayer speelt alles wat ik download direct af.Cronimet schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:22:
Maar bij Ipads ben je dan echt verplicht om de films via itunes naar het juiste formaat over te zetten en dan ook nog eens op je ipad te zetten.
Spul kopieer je erheen met iTunes, maar dan via tabblad apps, dus niks omzetten
Haters everywhere but I don’t really care
Oh ideaal, dan hoef ik eigenlijk niet meer naar Android tablets te kijken want dit was het enige wat me echt tegenhield, samen met het gebrek aan een SD kaart slotmatthijst schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:39:
[...]
Cinexplayer speelt alles wat ik download direct af.
Spul kopieer je erheen met iTunes, maar dan via tabblad apps, dus niks omzetten
Die is helaas uit de app store gehaald.Nano2009 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:30:
[...]
Gewoon vlc (gratis) downloaden in de app store.. Dan kun je alle formaten direct afspelen (x264, divx, avi etc)
Ja, maar dat was nog een quadcore i7, dat wordt nu in alle gevallen een dualcore i7.Rivanov schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:34:
Dat waren ze altijd al hoor. De Mac mini Server had standaard een i7.
#team_UTC+1
Geen extra kosten voor de 256GB SSD zo te zien?Tourniquet schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:31:
[...]
De duurdere modellen kun je verder customizen:
Maar ga je het verschil tussen een volledig SSD en Fusion Drive überhaupt veel merken?
Ligt er echt aan waarvoor je hem gaat gebruiken.SublimnAll schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:47:
[...]
Geen extra kosten voor de 256GB SSD zo te zien?
Maar ga je het verschil tussen een volledig SSD en Fusion Drive überhaupt veel merken?
Is de Ipad mini groot genoeg om films te kijken bv in het vliegtuig of in bed? Of zou ik dan beter voor een Ipad Air gaan? Ik heb schrik dat de Air te groot gaat uitvallen om het dagelijks mee te sleuren
Als je voor een traditionele HDD kiest, kan je de HDD gewoon swappen voor een 2.5" SSD zoals een Samsung 840 EVO of Crucial MX100 lijkt mij.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Ja, vaak heb je bij de Fusion Drive dat je toch dingen op de HDD krijgt die je als het aan jou ligt op de SSD zou willen, maar zoals gezegd kun je helaas geen invloed erop uitoefenen. Daarom mijd ik die Dusion drives als de pestSublimnAll schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:47:
[...]
Geen extra kosten voor de 256GB SSD zo te zien?
Verwijderd
Echt jammer, had zo graag de specs van de Air 2 in de Mini gezien, had ook een A8 mogen zijn, maar het is helaas niet zo.... Enige alternatief dus de Air 2 grrrr, een Nexus 9 is geen alternatief voor mij, ding is alleen leuk als je browsed, en daar gaat het eeuwen duren voordat je een tablet app krijgt welke dan geoptimaliseerd is aan de nieuwe resolutie, en goede games zie je al helemaal niet.Splinter Cell schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:32:
Hopelijk wordt de iPad Mini 3 met de grond gelijk gemaakt. Dit is schandalig.
Als je Jan Gemiddeld heet weet je niet eens dat er dezelfde CPU inzit. Die denkt gewoon nieuwer == beter.
#team_UTC+1
Verwijderd
Het is wel 4:3, dus balken bij 16:9 films dus nog minder schermvulling. Als je het ding echt koopt voor films kan je beter een Nexus 7 kopen.Cronimet schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:05:
Is de Ipad mini groot genoeg om films te kijken bv in het vliegtuig of in bed? Of zou ik dan beter voor een Ipad Air gaan? Ik heb schrik dat de Air te groot gaat uitvallen om het dagelijks mee te sleuren
Mijn inziens is dit een hele smerige verkooptactiek.Ethirty schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:10:
Als je Jan Gemiddeld heet weet je niet eens dat er dezelfde CPU inzit. Die denkt gewoon nieuwer == beter.
In de standaard versie van de 5K iMac zit een AMD R9 M290X. En die kan je uitbreiden naar AMD R9 295X.
Eerlijk gezegd ben ik benieuwd of die videokaart een 5K beeldscherm kan aansturen en tegelijk video editten.
Of bijvoorbeeld een tweede 5K beeldscherm aansturen?
Eerlijk gezegd ben ik benieuwd of die videokaart een 5K beeldscherm kan aansturen en tegelijk video editten.
Of bijvoorbeeld een tweede 5K beeldscherm aansturen?
VLC is niet te downloaden in de app store op dit momentNano2009 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:30:
[...]
En de mogelijkheid voor 64 en 128 GB...Pyrone89 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:08:
Zou er trouwens echt iemand zo dom zijn om voor de iPad Mini 3 te gaan? Is gewoon de vorige maar met Touch ID
Hmm dat is wel minder dan. Tja in het dagelijke leven zou ik hem mee naar het werk nemen en gebruiken als music player, wat browsen en mijn sims bijhoudenVerwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:11:
[...]
Het is wel 4:3, dus balken bij 16:9 films dus nog minder schermvulling. Als je het ding echt koopt voor films kan je beter een Nexus 7 kopen.
Maar als ik op vakantie ga zou ik graag wat films willen zien zodat ik mijn laptop kan thuislaten
Is het RAM geheugen in de nieuwe Mac Mini nou wel of niet zelf uit te breiden?
LPDDR3 zit toch gesoldeerd op het moederbord?
Verwijderd
Dat is wat overdreven, ik ben zelf zeer teleurgesteld in de Mini 3. Anyways je hoeft het niet te kopen, en ook een nitwit kan zien dat het enige wat anders is, is Touch-ID, dus je keuze is aan jezelf. Op de iPhone kan ik echt niet meer zonder, op de iPad is dat een ander verhaal.Pyrone89 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:12:
[...]
Mijn inziens is dit een hele smerige verkooptactiek.
Volgens een link naar de macrumours site heeft iemand al gechat met support die bevestigen dat het geheugen nog steeds zelf te vervangen is, maar de support documentatie op de site van Apple is nog niet bijgewerkt.OkeOkeOke schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:17:
Is het RAM geheugen in de nieuwe Mac Mini nou wel of niet zelf uit te breiden?
#team_UTC+1
Verwijderd
Nou ja, het is ook weer niet zo dat het waardeloos films kijken is op een iPad. Ik heb heel wat films gekeken op m'n oude Desire HD...! En een film op een iPad op leesafstand levert relatief gezien een groter beeld op dan een film op TV vanaf de bank!Cronimet schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:16:
[...]
Hmm dat is wel minder dan. Tja in het dagelijke leven zou ik hem mee naar het werk nemen en gebruiken als music player, wat browsen en mijn sims bijhouden
Maar als ik op vakantie ga zou ik graag wat films willen zien zodat ik mijn laptop kan thuislaten
Verwijderd
Nexus 7 is beter qua kleurechtheid, maar is minder in batterijduur, is een stuk slomer, browsen met Chrome is een drama. Films zijn een stuk prettiger op de Nexus te zetten, en door de betere kleurechtheid en 16:9 prettiger te bekijken.Cronimet schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:16:
[...]
Hmm dat is wel minder dan. Tja in het dagelijke leven zou ik hem mee naar het werk nemen en gebruiken als music player, wat browsen en mijn sims bijhouden
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]In dit topic is vanaf nu tot vrijdag 17 oktober 10:00 de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet.
Houd het leuk, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.
<b>
Flamen, holy wars rondom Android/iOS en vergelijkbaar ongewenst gedrag zal notes en eventueel verdere maatregelen tot gevolg hebben. Respecteer elkaar, laat de flamewars achterwege, en dan hoeven wij als crew ook niet voortdurend puin te ruimen.
</b>~~~[/html]
~~~[html]In dit topic is vanaf nu tot vrijdag 17 oktober 10:00 de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet.
Houd het leuk, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.
<b>
Flamen, holy wars rondom Android/iOS en vergelijkbaar ongewenst gedrag zal notes en eventueel verdere maatregelen tot gevolg hebben. Respecteer elkaar, laat de flamewars achterwege, en dan hoeven wij als crew ook niet voortdurend puin te ruimen.
</b>~~~[/html]