Belastingdienst legt aanleveren klantgegevens ... Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:47

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
nieuws: Belastingdienst legt aanleveren klantgegevens door Marktplaats vast in protocol

In de tekst van het artikel (en de bron van RTLNieuws) staat dat MP ook wachtwoorden levert aan de Belastingdienst, wat natuurlijk zou wijzen op niet-gehashte wachtwoorden door MP. Gelukkig staat er in het daadwerkelijke protocol (http://www.rtlnieuws.nl/s.../Protocol_Marktplaats.pdf) niets over wachtwoorden die aangeleverd kunnen worden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 16:25
ref: nieuws: Belastingdienst legt aanleveren klantgegevens door Marktplaats vast in protocol

in het PDF document http://www.rtlnieuws.nl/s.../Protocol_Marktplaats.pdf wordt geen melding gemaakt van het opvragen van wachtwoorden, terwijl dat in jullie opsomming wel staat.

Dat lijkt me iets te veel van het goede. Dat zou ik verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:47

Tjark

DON'T PANIC

Wat ik vreemd vind is dat het artikel nu al een half uur na deze bovenstaande reactie en nu al in totaal meer dan drie kwartier zoiets onjuists weergeeft.
Ik bedoel: als redactie hou je toch dit subforum in de gaten? Zeker als er iets gepost is?

En van Tweakers zou je toch ook verwachten dat ze zaken controleren ipv andere media klakkeloos overnemen?

Of is de ambtenarij al helemaal toegeslagen bij Tweakers: na 17 uur naar huis?

[ Voor 15% gewijzigd door Tjark op 08-10-2014 17:44 ]

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Het is nog steeds niet aangepast. Waar is de redactie gebleven :/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik vind dit toch wel een beetje bedroevend als Tweakers zijnde. Bij mij ging meteen een bel ringen toen ik het las en beweegde mij om eens in de protocol te kijken. Ik had verwacht dat redacteuren van Tweakers dit ook zouden doen als "Tweakers" zijnde.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Het is inmiddels aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Opmerkelijk. We hebben het niet over bronnen controleren, maar over bronnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-06 16:48

arnoudwokke

Redacteur
Absoluut, grote fout van de auteur - en een dubbele eigenlijk. Hij had zich alleen moeten baseren op de pdf en niet op het bericht van RTL Nieuws. Bovendien had hij moeten opmerken dat wachtwoorden doorgeven technisch niet erg voor de hand ligt. Geloof me: dit vinden we intern heel erg, want het kan ervoor zorgen dat mensen gaan twijfelen over al onze nieuwsgaring. Het is bovendien niet de manier waarop we hier werken.

Dat dit niet eerder is opgemerkt, komt door mij: ik was degene met avonddienst (degene die dus ook na vijven doorgaat), maar ik was gisteren ziek, waardoor er geen avonddienst was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bedankt voor de reply. Ik moet zeggen dat het eerste dat door mijn hoofd schoot het woord 'clickbait' was, met alle negatieve connotaties van dien. Dit eigenlijk vooral vanwege enkele eerdere discussies in dit subforum over bepaalde meer (of minder volgens anderen) 'sappige' titels voor artikelen. En al weet ik dat ik absoluut niet hoef te twijfelen aan de redactionele integriteit, missers als deze zijn dan toch een trigger.

Beterschap trouwens :)
Pagina: 1