Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-05 17:40
Powerblast schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:18:

* Extravm: Lijkt zeer interessant qua prijs. Enige wat me hier wat tegenhoud is het betalen via paypal (ik ben zo paranoid als het op financiele gegevens doorgeven aankomt :p) & het feit dat het enkel betaalbaar is in dollars (wat komt daar dan bij met de wisselkoers en andere kosten? Of wisselt paypal dat zelf om? Google zegt van wel, maar kun je dan zien wat dat meer kost?)
PayPal is juist erg betrouwbaar en als er iets mis gaat dan kun je de betaling laten terugdraaien.
Juist kun je alles goed in de gaten houden, PayPal laat alles netjes zien.
En ja hij rekent het automatisch voor je om met de actuele wisselkoers en precies wat je extra betaald. (echt amper) Zover ik weet staat de dollar nog gunstig, niet veel meer dat wel.
Als dat de enige twijfel was dan denk ik dat je nu weet welke je moet kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:59

Boullie

Da Bulster

Boh die is wel duur hoor, 7GB server op SSD kost je €43,75 per maand. Ik betaal hiervoor ongeveer €20,- in de maand bij ExtraVM.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Boullie schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:24:
[...]

Boh die is wel duur hoor, 7GB server op SSD kost je €43,75 per maand. Ik betaal hiervoor ongeveer €20,- in de maand bij ExtraVM.
Deze beter :P? http://www.dutchminecrafthosting.nl/packages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:59

Boullie

Da Bulster

Nog steeds duurder ;) maar het is natuurlijk maar net wat je wil hebben.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-06 17:23

-ko-

Leidend Voorwerp

Ik zou graag eens een kijkje komen nemen op de minecraft 1.9 server. Username is ko1988. Zou dat mogen? ;)

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17
-ko- schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:29:
Ik zou graag eens een kijkje komen nemen op de minecraft 1.9 server. Username is ko1988. Zou dat mogen? ;)
Ook toegevoegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:26
Xm0ur3r schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:57:
[...]

PayPal is juist erg betrouwbaar en als er iets mis gaat dan kun je de betaling laten terugdraaien.
Juist kun je alles goed in de gaten houden, PayPal laat alles netjes zien.
En ja hij rekent het automatisch voor je om met de actuele wisselkoers en precies wat je extra betaald. (echt amper) Zover ik weet staat de dollar nog gunstig, niet veel meer dat wel.
Als dat de enige twijfel was dan denk ik dat je nu weet welke je moet kiezen ;)
Ik weet het, ben erg paranoid als het op financial stuff aankomt :). Had niks anders verwacht hoor dat paypal wel safe is, maar ben er zelf gewoon niet mee bekend. Hier in Belgie wordt dat allemaal zo niet gebruikt ;) (of toch niet door mijn rechtstreekse omgeving). Wij zijn nog van de oude stempel ;). Dan toch maar eens kijken om een paypal aan te maken, heb ik ineens wat meer opties :).
Sjonge, jullie maken me het er niet makkelijker op :p. Ziet er ook wel interessant uit. Even checken.
Edit: Ze zijn wel vrij vaag over wat er nu juist in die servers inzit. Supermicro server hardware, sja :).

[ Voor 66% gewijzigd door Powerblast op 14-03-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.di.Giovanni
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-12-2024
Wie hier is NomoDigger? Als jij/hij inlogt op de GotCraft 1.8.9 server dan crasht de server direct. Zou je eens willen kijken of je wel de laatste versies van de diverse mods gebruikt?

Voor een overzicht, zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
  • Laatst online: 20:32
Had eRixxje al een message gestuurd. Denk dat er iets mis is in de chunk waar ik inlog (in mijn base, noord vanaf spawn aan de rivier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Mijn server ligt even plat, mijn router heeft er geen zin meer in...
Sorry, ben aan het troubleshooten nu.

Kak, mijn router lijkt uitgefikt te zijn. :( En weer net na de garantie, zal je net zien...

/me Richub gaat op zolder zijn reserve router opgraven...

[ Voor 42% gewijzigd door Richub op 14-03-2016 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-06 21:06

RoyK

Hobby tekenaar

Oeii!! Succes!! Even afkicken dan maar haha.. heb ik net een 1km x 1km uit gegraven op grote diepte haha

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
Richub schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:20:
Mijn server ligt even plat, mijn router heeft er geen zin meer in...
Sorry, ben aan het troubleshooten nu.

Kak, mijn router lijkt uitgefikt te zijn. :( En weer net na de garantie, zal je net zien...

/me Richub gaat op zolder zijn reserve router opgraven...
Zelf speel/host ik liever op servers die door bedrijven professioneel gehost worden.

In het verleden heel wat servers thuis gehost of bij vrienden maar je loopt toch altijd tegen probleempjes aan, zie hier bijvoorbeeld een router die eruit vliegt. :X

Ja deze vervang je nu even snel, maar zo kan ik nog wel tig anderen dingen bedenken waar je toch altijd net even tegen aan loopt.

Maargoed mijn ervaringen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Reserverouter is aangesloten, de server doet het weer. :)

@ Xm0ur3r:

Klopt, maar dit is de eerste keer sinds ik deze router heb (8 maanden ofzo) dat ik downtime heb, niet echt slecht dus.
Gelukkig bewaar ik altijd een reserve apparaat, nu is de lijn weer up.

Nu nog zoeken naar het bonnetje van die router om garantie te claimen. :)

Net de router eens goed bekeken, en het ding stinkt naar uitgefikte elektronica: Niet goed...

[ Voor 83% gewijzigd door Richub op 14-03-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
Richub schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:44:
Reserverouter is aangesloten, de server doet het weer. :)

@ Xm0ur3r:

Klopt, maar dit is de eerste keer sinds ik deze router heb (8 maanden ofzo) dat ik downtime heb, niet echt slecht dus.
Gelukkig bewaar ik altijd een reserve apparaat, nu is de lijn weer up.

Nu nog zoeken naar het bonnetje van die router om garantie te claimen. :)

Net de router eens goed bekeken, en het ding stinkt naar uitgefikte elektronica: Niet goed...
Wow, dat is niet goed nee haha

Veel meegemaakt maar nog nooit een kapotte router gehad. Misschien heb/had ik altijd te weinig verkeer gehad ofzo? :p

Toevoeging: heb/had ik

[ Voor 4% gewijzigd door Xm0ur3r op 15-03-2016 08:57 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik hou het erop dat het gewoon stomme pech is: Een 'koude las' in een printplaat of gewoon een brak onderdeel wat uiteindelijk doorgebrand is.

Er zijn tienduizenden van deze Asus RT-AC68u routers verkocht, en ik lees nergens in de reviews dat er een is uitgefikt. Gewoon een gevalletje pech dus.

Ik ben iig gewoon blij dat het gebeurde terwijl ik thuis/wakker was, anders was het ding gewoon aan de stroom blijven hangen... En dat kan link zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-

-ko-

Leidend Voorwerp

Om even een duit in het welke-server-moet-ik-nemen zakje te doen: de server die ik voor mijn vrouw en mijzelf host is een digital ocean VM van een tientje per maand. Werkt prima, en was binnen 15 minuten in de lucht! :-)

Is wel een vanilla server met whitelist, ben me nog aan het orienteren op de mogelijkheden. We doen nu gewoon survival maar als dat gaat vervelen zet ik misschien wel iets anders op. Ook is het een prive server met max 4 man tegelijk online, daardoor heb je (denk ik..) wat minder resources nodig.

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Dat vind ik dus het fijne aan dit forum :). Een verhaal met wat context. Het is soms lastig om enkel op wat random reviews die je vind iets te kiezen. Hier krijg je er wat context rond wat soms ineens heel wat duidelijk maakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:13
Gisteren kort gekeken op de server van Richub. Staat nog in de kinderschoenen, al vind ik het wel eens leuk om puur vanilla te spelen op een server. Ik wil proberen een villager winkelcentrum te maken, village al gevonden :)

[ Voor 20% gewijzigd door Loev op 15-03-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Het staat je vrij om een gezamelijk project voor te stellen. :)

Op een oudere server van mij was ooit een compleet dorpje opgezet, wat erg leuk was om te zien en te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-

-ko-

Leidend Voorwerp

Ik ga proberen vanavond eens te komen kijken. Die ongeinspireerde "blokken" die ik en mijn vrouw bouwen kunnen echt niet meer...

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Kan jij als admin nu met een camera rondvliegen en pics schieten Richub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Dat kan ik, ik ben alleen pas vanavond weer thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Richub schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:33:
Dat kan ik, ik ben alleen pas vanavond weer thuis...
En wordt het niet tijd dat de hele server even de Skypechat joint ;)
Kunnen we gelijk van alles bespreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hairy23
  • Laatst online: 21:51
Powerblast schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:18:
Na een weekendje zoeken ben ik er nog steeds niet uit welke host het wordt :p. Vind altijd wel weer ergens een reden waarom ik de zaak niet vertrouw :/.

Mijn toplijstje is voorlopig deze:

* Extravm: Lijkt zeer interessant qua prijs. Enige wat me hier wat tegenhoud is het betalen via paypal (ik ben zo paranoid als het op financiele gegevens doorgeven aankomt :p) & het feit dat het enkel betaalbaar is in dollars (wat komt daar dan bij met de wisselkoers en andere kosten? Of wisselt paypal dat zelf om? Google zegt van wel, maar kun je dan zien wat dat meer kost?)
* Roxservers (lijkt interessant maar vind je niet zo erg veel reviews van. Diegene die je vind, zijn wel allemaal positief)
* Fragnet (erg positieve reviews te vinden, maar wel aan de prijzige kant
* Creeperhost (positieve reviews, bekende hoster zo te zien, maar wel aan de prijzige kant)

Edit: Misschien wordt dit ook iets te specifiek om nog in dit topic te bespreken, dan hoor ik het wel :).
Let heel erg op als je betaal met paypal op recurring payments. zelf al keer ervaren dat je dan opeens alsnog betaal voor iets wat je allang niet meer afneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13

Christiano007

Ich bin der champion

Ik wil ook wel eens op een server meebanjeren, mag ik op de Whitelist van Richub ?

Chr1st2aan

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Toegevoegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 663584

Ik wil ook!!

AjaxKing97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ook toegevoegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-06 17:56
Hey Richub, had je al geDMt maarruh... het wordt weer s tijd voor wat Vanilla action :)
Wil je me toevoegen?

Ik ga denk ik weer mn ocean monument van de vorige keer maken, alleen dan mooier O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
En toegevoegd, natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05-2024
Richub.. Zou je mij ook willen toevoegen, ben wel ff nieuwschierig naar je server.. :) Username = imnaiki :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05 11:55
De Custom mods 1.8 server op gotcraft is down. Hij crashed te vaak. Ik heb nog een backup, dus ik zal binnenkort eens kijken of ik wat kan fixen.

Tot die tijd heb ik op play.gotcraft.nl een Forge 1.9 met custom modpack draaien. Er zijn heel weinig mods en dat blijft zo. Voornamelijk:
- Biomes o Plenty
- JEI
- Journeymap
- Builder wands
- Extra Storage mods (storagedrawers).

Er is geen whitelist. Land claimen wordt toegevoegd zodra de mod beschikbaar is voor 1.9.

Meer info: Zie TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 19:32

Brantje

De post is daar >>

Zou graag op de server van Richub willen spelen, ign is zelfde als hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Toegevoegd, sorry dat het even duurde... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Richub schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:32:
np, was lokaal lekker aan het bouwen geslagen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Richub schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:32:
Terwijl ik nu op de server speel heb ik erg last van blocklag, is er iets met de server?

O ja, en als je een creeper laat ontploffen in een huis van iemand anders, ruim het dan lekker zelf op :(

[ Voor 18% gewijzigd door Jochemd13 op 20-03-2016 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik zie niets raars in de console, of op de server pc.

Ik ben net pas wakker, dus een download o.i.d. was het ook niet.

Laat me even weten of de lag blijft, of weg is dalijk, aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Richub schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:49:
Ik zie niets raars in de console, of op de server pc.

Ik ben net pas wakker, dus een download o.i.d. was het ook niet.

Laat me even weten of de lag blijft, of weg is dalijk, aub.
Viel me ook op. Al een paar dagen overigens. Blokjes die een beetje flikkeren als je ze al weg heb gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
RoyK schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:58:
[...]

Viel me ook op. Al een paar dagen overigens. Blokjes die een beetje flikkeren als je ze al weg heb gehaald :)
Bij mij was het dat ik een blok heel vaak plaatste maar hij gelijk verdween. En als ik hem dan ergens anders plaatste dan stond hij er ineens wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik ben erachter wat het was, ik heb een 2de server draaien, speciaal voor een paar jonge kinderen van een jaar of 8 tot 10.

Blijkbaar lopen die 2 servers toch niet lekker samen, die 2de server is nu verhuisd naar een aparte server pc.
Net even in de logs van die 2de server gekeken: en blijkbaar zijn ze ineens nogal met worldedit aan de gang gegaan, en dat vreet cpu....

Hopelijk is de lag nu verleden tijd. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Richub op 20-03-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
eRixxje schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:06:
De Custom mods 1.8 server op gotcraft is down. Hij crashed te vaak.
Geen modded 1.8.9 server meer dus ;(

Dan maar kijken hoe mijn The Pioneers SP world erbij ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
NomoDigger schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:51:
[...]

Geen modded 1.8.9 server meer dus ;(
Ik moet de wereld checken. Daar heb ik even geen tijd voor vandaag. Zodra het gefikst is, zet ik em terug op een andere poort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Richub schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:26:
Ik ben erachter wat het was, ik heb een 2de server draaien, speciaal voor een paar jonge kinderen van een jaar of 8 tot 10.

Blijkbaar lopen die 2 servers toch niet lekker samen, die 2de server is nu verhuisd naar een aparte server pc.
Net even in de logs van die 2de server gekeken: en blijkbaar zijn ze ineens nogal met worldedit aan de gang gegaan, en dat vreet cpu....

Hopelijk is de lag nu verleden tijd. :)
Nice!! Erg leuk op je server in ieder geval. Ik begin middels vorm te krijgen in mn basis. Hoe lang ga je hem probereb in de lucht te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Tot er niemand meer inlogt. ;)

Meestal heb je op zo'n server een periode waarop iedereen nog aan het bouwen is, en daarna ga je voor het eindspel (dragon killen bijv.)

En dan krijg je de tijd dat iedereen eigenlijk 'klaar is' met z'n base en niet goed meer weet wat nog te doen, en dat is vaak het moment dat er van server geswitched wordt.

Op het moment dat er eigenlijk niemand meer inlogt is het zonde van de stroom om zo'n server te laten draaien, en dat is de tijd dat ik 'm offline haal.

Hoelang dat duurt? Geen idee.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Richub schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:18:
Tot er niemand meer inlogt. ;)

Meestal heb je op zo'n server een periode waarop iedereen nog aan het bouwen is, en daarna ga je voor het eindspel (dragon killen bijv.)

En dan krijg je de tijd dat iedereen eigenlijk 'klaar is' met z'n base en niet goed meer weet wat nog te doen, en dat is vaak het moment dat er van server geswitched wordt.

Op het moment dat er eigenlijk niemand meer inlogt is het zonde van de stroom om zo'n server te laten draaien, en dat is de tijd dat ik 'm offline haal.

Hoelang dat duurt? Geen idee.... :)
Meestal drie maanden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Het record wat ik zelf heb meegemaakt was 3 weken (die Rainbow server 2 jaar terug), maar idd is na zo'n 3 maanden meestal de koek wel op.

Vaak hoor je dan mensen op de server of hier al informeren of er 'iets nieuws' is, en daar kan een hoster dan op inspringen.

Soms komt een hoster zelf met een ander idee, zoals eRixxje een tijd geleden met die modded servers. ;)
En nu is iedereen weer enthousiast over vanilla 1.9.

Zo blijft het spel rondgaan, en dus ook interessant. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Richub schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:58:
Het record wat ik zelf heb meegemaakt was 3 weken (die Rainbow server 2 jaar terug), maar idd is na zo'n 3 maanden meestal de koek wel op.

Vaak hoor je dan mensen op de server of hier al informeren of er 'iets nieuws' is, en daar kan een hoster dan op inspringen.

Soms komt een hoster zelf met een ander idee, zoals eRixxje een tijd geleden met die modded servers. ;)

Helemaal waar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Richub schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:58:

Maar ons doel is om langer te blijven spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Zijn jullie een dorpje aan het opbouwen nu dan? :) Je maakt me wel nieuwsgierig. Kan ik ook toegevoegd worden, dan kom ik eens een kijkje nemen ;). Ingame name: Powerblast_BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
We zijn nog niet echt gezamenlijk bezig, maar bij deze ben je toegevoegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
Ik ben er ook wel voor om 1.9 eens op een server te verkennen, kan je mij ook toevoegen?

Ingame name: NomoDigger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
En toegevoegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik had een dag lang Dynmap toegevoegd aan mijn server, maar de lag was abominabel... :(
Dynmap vrat gewoon non-stop 50% cpu en 4-6 GB RAM.

Jammer, iedereen vond het wel erg makkelijk om de map te zien, en ook om even te kunnen kijken wie er online was.

[ Voor 41% gewijzigd door Richub op 27-03-2016 05:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ah jammer zeg maar begrijpelijk. Vond het erg leuk om te zien. Ik vermaak me prima op je server. Met nu een snelle toegang tot de Mesa is er ook mooier materiaal om mee te werken in mn ondergrondse basis. Mn sheepfarm met redstone is mislukt en mn mobspawner doet het ook niet goed. Ik weet middels waarom hehe. Zal straks een screen plaatsen van mn opslagkamer. Leer steeds meer en doe het een volgende keer heel anders. Vanavond maak ik mn boekenkamer zodat ik eens kan gaan enchacen of hoe dat ook mag heten. Ik wil nog een sorteer systeem bouwen met redstone en een portal. Mn basis bovengronds is een beetje mislukt hihi.

Als ik naar de videos kijk van mambo jumbo zitten ze bij elkaar en zoeken ze een groot meer uit waar iedereen omheen gaat zitten. Dan ben je wat meer bij elkaar en kan je gezamelijke projecten doen. Een oneindige eenden fabriek of prtals naar vreemde gebieden met andere steensoorten en natuurlijk mooie constructies maken (keizelstenen verboden) :P

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/OX62ZNuvlHr3XbfSpqF9W2o1/full.jpg?nohitcount=1
(mn verzamel kamer, nog niet automatisch)

[ Voor 6% gewijzigd door RoyK op 27-03-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Richub schreef op zondag 27 maart 2016 @ 04:28:
Ik had een dag lang Dynmap toegevoegd aan mijn server, maar de lag was abominabel... :(
Dynmap vrat gewoon non-stop 50% cpu en 4-6 GB RAM.

Jammer, iedereen vond het wel erg makkelijk om de map te zien, en ook om even te kunnen kijken wie er online was.
Dat is normaal wanneer die de map aan het genereren is, dit zou moeten zakken wanneer DynMap klaar is met de generatie.
Met het commando /dynmap stats kan je zien hoe ver die is.

Ben zelf wat land aan het pregeneraten:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mIglsfP.jpg

Van zowel op de x en y van -5000 tot 5000, ben benieuwd hoe groot de map files worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Brantje op 28-03-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik had ook een 5000 radius, toen ik alles weggooide zat de map op bijna 20 GB.
En Dynmap was nog lang niet klaar...

Ik zie dat je op Ubuntu draait/host. Eigenlijk zou ik ook op Linux over moeten stappen voor mijn servers... :$

[ Voor 32% gewijzigd door Richub op 28-03-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Richub schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:13:
Ik had ook een 5000 radius, toen ik alles weggooide zat de map op bijna 20 GB.
En Dynmap was nog lang niet klaar...

Ik zie dat je op Ubuntu draait/host. Eigenlijk zou ik ook op Linux over moeten stappen voor mijn servers... :$
Draai normaal een docker mc server, dit is even om de map te pregeneraten :P.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MeIh50D.png
Via xpenology heb ik beschikking over docker op me nas.

En daar draai ik dan deze docker op.

[ Voor 20% gewijzigd door Brantje op 28-03-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkpointx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb een maand of 2 geleden ook besloten om een serieuze minecraft server op te zetten. Als jullie mede tweakerts een rustig relaxed plekje zoeken om wat te bouwen, weet dat je meer dan welkom bent.

website: www.checkpointx.nl
mc server: play.checkpointx.nl

Aangezien dit tweakers is hier ook even de technische kant:
Ik had eerst een mc hosting pakket bij Freaze hosting, op zich goede service en prima als je alleen een klein vriendenservertje wil, maar ik had al snel door dat wat ik wilde via Freaze ruim 100,- per maand ging kosten. Aangezien ik een erg snelle en stabiele internetverbinding heb leek het me de moeite waard om te onderzoeken of ik zelf iets kon hosten...

Heb nu een dedicated Intel I7 Quad core op 3 Ghz draaien met 16GB ram en een 240GB SSD. Daarop heb ik Multicraft gezet met daarin 10 losse Spigot minecraft servers voor de verschillende onderdelen en minigames, dat is vervolgens weer aan elkaar geknoopt met Bungeecord. Daarnaast heb ik een erg enthousiast en goed bouwteam die in rap tempo de hubs en mini games heeft gemaakt.

Ik doe niet aan pay2win, dus je hebt bij mij standaard bijna dezelfde dingen als op de premiumservers als je een rank koopt.

Hoop jullie daar te zien!!

Cheers!

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2jxlsj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
checkpointx schreef op maandag 28 maart 2016 @ 14:34:
Ik heb een maand of 2 geleden ook besloten om een serieuze minecraft server op te zetten. Als jullie mede tweakerts een rustig relaxed plekje zoeken om wat te bouwen, weet dat je meer dan welkom bent.

website: www.checkpointx.nl
mc server: play.checkpointx.nl
[afbeelding]
Gaaf hoor!
Ik kom zeker een keer langs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ziet er wel gaaf uit!! :D

Maar ik moet mn minecraft verslaving een beetje gaan afzwakken want het slokt een boel tijd op haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Scriptje voor het genereren van de map beetje gepimpt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zLjJmCh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Aan alle spelers op de Richub server.. lijkt het jullie een leuk idee om over een paar weken opnieuw te starten en dan met zn allen aan een groot meer gaan zitten zodat we elkaar zien? En natuurlijk mooie gebouwen maken om elkaars ogen uit te steken? :P Richub vond het geloof ik ookw el een leuk idee.. we hebben alleen een goede seed nodig. Ben benieuwd naar jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
RoyK schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:14:
Aan alle spelers op de Richub server.. lijkt het jullie een leuk idee om over een paar weken opnieuw te starten en dan met zn allen aan een groot meer gaan zitten zodat we elkaar zien? En natuurlijk mooie gebouwen maken om elkaars ogen uit te steken? :P Richub vond het geloof ik ookw el een leuk idee.. we hebben alleen een goede seed nodig. Ben benieuwd naar jullie reacties
Goed idee, dat vind ik op dit moment ook een nadeel. Ik heb geen idee waar de meeste van jullie zitten en wat ze aan het doen zijn. Een Nether hub zou al enorm schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik was pas bij een buurman op bezoek en kreeg een bak met inspiratie terug. Leuk om te zien wat andere bouwen. Het mijnen kunnen we afspreken dat dit op een andere locatie gebeurd bijvoorbeeld. In het midden van het meer kan je gezamenlijke projecten maken. Een giga tempel met daarin alle portals. Of je bouwt iets waar een ander voor moet "betalen". Bijvoorbeeld een kippenbraad machine.. neem wat mee voor jezelf en betaal met een diamant. Ik zeg maar wat. Dan ontstaat er een beetje handel. Ik ben nu in mn eigen base maar wat aan het doen. Veel fouten gemaakt, veel geleerd.. en eigenlijk ben ik mn bouwwerk een beetje zat en is het te groot geworden om het te slopen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

RoyK schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:38:
Ik was pas bij een buurman op bezoek en kreeg een bak met inspiratie terug. Leuk om te zien wat andere bouwen. Het mijnen kunnen we afspreken dat dit op een andere locatie gebeurd bijvoorbeeld. In het midden van het meer kan je gezamenlijke projecten maken. Een giga tempel met daarin alle portals. Of je bouwt iets waar een ander voor moet "betalen". Bijvoorbeeld een kippenbraad machine.. neem wat mee voor jezelf en betaal met een diamant. Ik zeg maar wat. Dan ontstaat er een beetje handel. Ik ben nu in mn eigen base maar wat aan het doen. Veel fouten gemaakt, veel geleerd.. en eigenlijk ben ik mn bouwwerk een beetje zat en is het te groot geworden om het te slopen haha.
Beetje TNT doet wonderen.

Scriptje wat ik gemaakt heb staat hier
Kan handig zijn bij het opzetten van een nieuwe server ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
Er is soort van een netherhub in wording op (0, 110, 0). Nu nog een simpele vierkante kamer in het plafond van de nether, maar wel al een plek om alles aan elkaar te knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik heb een toren naar het plafond gemaakt zodat ik daar wat veiliger kan verplaatsen. Is wel een enorme sleur geworden haha. Ik ga op zoek naar de hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:51
RoyK schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:24:
ik heb een toren naar het plafond gemaakt zodat ik daar wat veiliger kan verplaatsen. Is wel een enorme sleur geworden haha. Ik ga op zoek naar de hub
Mag ik trouwens vragen waar je een mesa biome hebt gevonden? :P Ik heb echt behoefte aan die blokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik heb eens een shader geïnstalleerd, en dan ziet Minecraft er wel erg mooi uit ineens.

Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/mcshader1.jpg
Mijn huisje.

Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/mcshader2.jpg
Huis en farms van RoyK.

Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/mcshader4.jpg
Zelfde plek, s'nachts.

Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/mcshader3.jpg
Ondergaande zon.

Plaatjes zijn klikbaar.

Texturepack: Soartex fanver.
Shader: Sildur's Vibrant shader.

Vergeet niet om eerst Optifine te installeren... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Richub op 30-03-2016 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Niekserr schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:40:
[...]

Mag ik trouwens vragen waar je een mesa biome hebt gevonden? :P Ik heb echt behoefte aan die blokken...
tike: /warp mesa :)

Wauw Richhub... draait het ook een beetje in de FPS?

[ Voor 10% gewijzigd door RoyK op 31-03-2016 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Bij mij wel, maar in mijn desktop heb ik dan ook een GTX760 zitten.

Ik merk wel dat de fans daarvan flink aanjagen met die shader aan, dus het is wel veel zwaarder voor je graka. Met een zwakke graka of onboard video zou ik dit niet proberen... :X

De server draait nu op 1.9.2, btw. Spigot heeft vannacht een upgrade doorgevoerd. :)
1.9 kan wel gewon verbinden, dus mensen met mods en/of shaders kunnen nog 1.9 gebruiken totdat die mods/shaders ook een update krijgen.

Ik zag in de chat dat de mobdropper gemist werd, dus die heb ik weer teruggezet. :)
Ook zijn alle grotten in de buurt nu verlicht, dus zeker overdag moet dat ding nu voldoende drops opleveren.

[ Voor 16% gewijzigd door Richub op 31-03-2016 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Nice! Ik moet sowoeso nog eens bij je langs om imspiratie op te snuiven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Net logde ik even op eRixxje's Skyblock server in, en zag dat die al lang geen update meer had gehad:

Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/outdated.jpg

Dat ben ik niet gewend bij eRixxje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
ik ga binnenkort zelf een surver maken, ideeen zijn niet het probleem, maar wel het creeren van een lobby :) (ben niet zo goed in creatieve werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Richub schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:22:
Net logde ik even op eRixxje's Skyblock server in, en zag dat die al lang geen update meer had gehad:

[afbeelding]

Dat ben ik niet gewend bij eRixxje...
Hahaha :D

Erikje is zelf aan het modden geslagen op de 1.9 modded server, dus ik loop idd wat achter. Maar volgens mij heeft men ook de skyblock alweer verlaten, dus erg is het niet vooralsnog. Maar ik zal em zo even updaten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Bedankt. :)

Maar als die Skyblock echt compleet verlaten is kan je 'm net zo goed offline halen... Zo vaak zat ik er nou ook niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik zit nu op een punt dat ik een heleboel heb gebouwd, een heleboel heb geleerd en mn huidige contructies (waar ik een boel fouten heb gemaakt) nu niet zo meer interessant vind. Ik zou graag een schone lei willen hebben en het helemaal anders doen. Zo zal ik dit keer starten met een bed en een paar kisten op een mooie plek. Het gebouw, dat komt later wel. Kiezelstenen verboden. En een ondergrondse basis in verschillende levels met veel redstone, rails tracks, etc. Maar, het is ook weer zonde om opnieuw een gebied achter te laten. Ook niet echt netjes en wordt het een rommeltje.

Ik begin redstone steeds meer te begrijpen. In mn test wereld een riet farm gemaakt. die je bij het voorbij lopen even op de knop kan drukken en klaar. Kost wel erg veel pistons (2 rijen dik) dus tips welkom.

Gewoon
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vGJGNg2KjEaVjHYR3Qriwqja/full.jpg

Muur 2 hoog die naar voren schuift
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/MZoDTV5WdTH35R4pFFksiHmM/full.jpg

Chopt zo laag 2 en 3 van het riet eraf. Een paar stukjes blijven helaas wel plakken aan het steen en valt dan tussen het riet ipv in het water. Nog niet ideaal, maar leuk om mee te spelen. Volgende stap is dat het riet verder naar beneden valt en in een centraal magazijn gesorteerd wordt en ik het helemaal niet meer bij me hoef te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Als we de server gaan herstarten dan a.u.b. z.s.m. en graag dat de spullen in de inventories behouden blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-06 07:52
Loev schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:50:
Als we de server gaan herstarten dan a.u.b. z.s.m. en graag dat de spullen in de inventories behouden blijven.
Ik weet niet over welke server je het hebt, maar ik ben altijd voorstander van een volledige reset, gelijke kansen weer voor iedereen! ;)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Vooruitlopend op een reset heb ik al een nieuwe vanilla 1.9.2 wereld opgezet. Ik hoor het wel wanneer jullie willen overstappen op een nieuwe wereld.

Het heeft geen haast, als jullie nog even op de huidige wereld door willen gaan is dat geen probleem.

Ik ben ook voorstander van een volledige reset: Nieuwe ronde, nieuwe kansen, maar dan wel voor iedereen gelijke kansen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13

Christiano007

Ich bin der champion

Van mij mag er best een reset :)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Richub schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:32:
Vooruitlopend op een reset heb ik al een nieuwe vanilla 1.9.2 wereld opgezet. Ik hoor het wel wanneer jullie willen overstappen op een nieuwe wereld.

Het heeft geen haast, als jullie nog even op de huidige wereld door willen gaan is dat geen probleem.

Ik ben ook voorstander van een volledige reset: Nieuwe ronde, nieuwe kansen, maar dan wel voor iedereen gelijke kansen. ;)
Is het wijs om de updates van Minecraft braaf op te volgen? Hoe zijn jullie ervaringen betreft dat in het verleden? Als ik update, kan ik dan nog steeds op de 1.9 server joinen?

Ja, ik heb wel zin in wat nieuws.. maar lijkt me wel leuk om dat met meerdere te doen waar ik nu ook met grote regelmaat in de avond mee zit te kletsenbetsen ingame. En natuurlijk dat we een beetje bij elkaar in de buurt blijven en misschien een paar afspraken maken? Ik klets maar wat... maar als we allemaal aan het stripmijnen slagen onder ons huisje zitten we natuurlijk binnen de kortste keren bij elkaar in elkaars gangetjes.

Ik heb er zin in in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Wat ook kan is in deze wereld een nieuw plekje rond een meer te starten, zodat je al je gear enzo kan houden, en toch het idee van een dorp aan het meer kunt gaan opbouwen.

Ik heb al een stekkie gevonden, met /warp lake kun je even kijken of het iets is.
Wat het minen betreft is het vrij simpel om ergens ver weg een /warp mine op te zetten, zodat je niet onder het dorpje moet gaan minen. Deze heb ik ook al gemaakt. :)

Wat het updaten betreft: Sinds vannacht draait 1.9.2 op de server, dus ja: Je kunt met 1.9 gewoon verbinden. :Y

[ Voor 11% gewijzigd door Richub op 31-03-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnmesie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-03 15:13
Richub, kan ik ook toegevoegd worden?
in game naam is pepmes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Ik denk toch dat dat meer vinden nog lastig gaat worden in deze map. Gisteravond na een half uur nog niks gevonden ;(
Terwijl we dmv de seed de biomes konden bekijken...

[ Voor 18% gewijzigd door Jochemd13 op 01-04-2016 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dit is toch vet!! Check wat verderop in de video en zie de mogelijkheden die we met elkaar kunnen maken. Men, ik bruis van de inspiratie! YouTube: Hermitcraft: Episode 50! The Day Has Come.

[ Voor 22% gewijzigd door RoyK op 01-04-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
pepijnmesie schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:25:
Richub, kan ik ook toegevoegd worden?
in game naam is pepmes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-06 10:30
Richub schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 22:17:
Wat ook kan is in deze wereld een nieuw plekje rond een meer te starten, zodat je al je gear enzo kan houden, en toch het idee van een dorp aan het meer kunt gaan opbouwen.

Ik heb al een stekkie gevonden, met /warp lake kun je even kijken of het iets is.
Wat het minen betreft is het vrij simpel om ergens ver weg een /warp mine op te zetten, zodat je niet onder het dorpje moet gaan minen. Deze heb ik ook al gemaakt. :)

Wat het updaten betreft: Sinds vannacht draait 1.9.2 op de server, dus ja: Je kunt met 1.9 gewoon verbinden. :Y
Dat meertje is wel erg klein. Daarnaast ben ik voor om helemaal opnieuw te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik merk aan mijzelf dat ik nu wat minder snel iets onderneem op de server omdat het niet helemaal zeker is wat er nu gaat gebeuren hihi Misschien kan je een bericht aanmaken Richub die iedereen ziet als welcome of zo ingame om zich te uiten hoe we verder gaan? Total reset of naar een andere plek en je recources behouden? (het is toch leuk om weer alles uit te vinden met elkaar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-

-ko-

Leidend Voorwerp

RoyK schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:01:
Dit is toch vet!! Check wat verderop in de video en zie de mogelijkheden die we met elkaar kunnen maken. Men, ik bruis van de inspiratie! YouTube: Hermitcraft: Episode 50! The Day Has Come.
Dat is wel nice! Ik vind diamond vinden nog een hele ervaring, maar als je naar zijn eerste video kijkt lijkt het voor hem de normaalste zaak van de wereld te zijn. :-)

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

-ko- schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 19:24:
[...]

Dat is wel nice! Ik vind diamond vinden nog een hele ervaring, maar als je naar zijn eerste video kijkt lijkt het voor hem de normaalste zaak van de wereld te zijn. :-)
Herkenbaar. Ik ben het aan het uitzoeken hoe het precies zit.. maar ik heb me helemaal suf gehakt tussen laag 7 en 15 en een handje vol diamanten gevonden. Ik denk dat er toch gebieden zijn waar gewoon minder spawnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik heb uiteindelijk de server een reset gegeven.

Ik vond een seed met een mooi groot meer, dus dat is de nieuwe map geworden.
Met /warp lake kom je op de oever uit. :)

Er staat een huisje daar om in te schuilen als je er 'nachts aankomt.

Er is ook een /warp mine naar een veilig plekje uit de buurt van het meer, zodat je niet onder het meer hoeft te gaan minen.

[ Voor 20% gewijzigd door Richub op 02-04-2016 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Haha top! Gisteren nog met mn broertje een beetje kunnen oefenen! Leuk! Laten we er een mooie wereld van maken en bouw je beste creatie ever!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnmesie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-03 15:13
als ik de server probeer te joinen krijg ik het bericht dat ik niet gewhitelist ben.
het IP van de server is toch: richub.no-ip.org:25565 ?
(IGN voor de zekerheid is: pepmes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Heb je opnieuw toegevoegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-06 07:52
-ko- schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 19:24:
[...]

Haha, ja als je nieuw bent in Minecraft is diamonds vinden een hele ervaring. Totdat je wat technieken ontdekt om te mijnen en bepaalde enchants om je daarbij te helpen dan wordt het al anders. Althans dat had ik wel.
Richub schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 07:00:

Er is ook een /warp mine naar een veilig plekje uit de buurt van het meer, zodat je niet onder het meer hoeft te gaan minen.
Dus echt een frisse start op een nieuwe map/seed? Misschien is het handig om bij /warp lake wat borden met "regels" of "richtlijnen" te plaatsen zodat men weet wat de bedoeling daar is? Of is dat al gedaan want ik ben nog niet op de nieuwe map geweest hehe ...

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Richub schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 07:00:

Zou ik een kopie van de vorige servermap mogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Dat mag. :)
Linkje

[ Voor 4% gewijzigd door Richub op 02-04-2016 21:05 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 36 Laatste