Externe gebruikersiconen uitgefaseerd

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:52

crisp

Devver

Pixelated

Wolfboy schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:00:
Persoonlijk vind ik het vooral jammer dat er geen waarschuwing van te voren geweest is. Nu moest ik via Google z'n search cache uitzoeken waar ik ook alweer m'n icoon geparkeerd had :+
Er is een DM gestuurd naar alle mensen met een extern icon. Echter bleek bij het versturen dat een deel van die mensen DM uit heeft staan...

Jij hebt echter gewoon een DM gehad waar je externe icon (klikbaar) in stond ;)

[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 08-10-2014 14:05 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja daar heb ik 'm ook uitgevist ja ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat transparant niet ondersteund wordt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Transparante PNGs werken gewoon hoor, maar er zit een witte background op het vlak waar de icon in staat ;)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, Custom CSS dus (alleen ziet ie het dan alleen zelf als transparant), ik zal het de medetweaker even doorgeven :F

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 01:03
Maargoed, als ik het dus goed begrijp is het antwoord van de devvers alhier op al mijn vragen uit de TS gewoon "we hadden geen tijd voor een funky oplossing dus hebben we externe avatars maar uitgeknald"?

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:05

rob_erwt

What does this button do?

_eXistenZ_ schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:17:
Maargoed, als ik het dus goed begrijp is het antwoord van de devvers alhier op al mijn vragen uit de TS gewoon "we hadden geen tijd voor een funky oplossing dus hebben we externe avatars maar uitgeknald"?
Bijna... :) Je draait oorzaak-gevolg om: We hebben externe avatars er 'uitgeknald', voornamelijk vanwege veiligheidsredenen en beperkte mogelijkheden tot controle, en we hebben (nog) geen tijd voor een funky oplossing.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Maar hoe maak je het forum er precies veiliger op door geen externe icons meer toe te staan maar wel externe plaatjes in posts? Komt op mij een beetje over als de voordeur afsluiten als je op stap gaat zodat er niemand binnen kan komen terwijl je wéét dat je alle ramen open hebt staan en de achterdeur niet afgesloten is. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:21

Cyphax

Moderator LNX
De iconen komen op veel meer plekken voor. Het lijkt me meer de kans dat je iets oploopt die kleiner wordt (kan 1 pagina van een topic zijn, terwijl een malafide icoon in heel veel topics tegelijk kan voorkomen).

Het is het verschil tussen de deur niet op slot maken en 3 weken op vakantie gaan of de deur niet op slot maken en een middagje weggaan. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Cyphax op 08-10-2014 16:37 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

NMe schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:31:
Maar hoe maak je het forum er precies veiliger op door geen externe icons meer toe te staan maar wel externe plaatjes in posts? Komt op mij een beetje over als de voordeur afsluiten als je op stap gaat zodat er niemand binnen kan komen terwijl je wéét dat je alle ramen open hebt staan en de achterdeur niet afgesloten is. :)
Het is ook niet de enige reden. Echter is het wel zo dat 1 plaatje in een post 1 pagina 'stuk' kan maken; een avatar veel meer. Verdere redenen waren:

- authenticatie popups
- trage hosts
- te grote icons (lastig controleerbaar)
- ueberhaupt performance verbetering als alle icons van dezelfde host komen
- onnodig verschil tussen 'interne' en 'externe' icons en waar welke gebruikt worden

en misschien kan je nog wel wat redenen verzinnen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:36:
[...]

Dat is juist geen verbetering, want elke browser heeft een cap op het aantal connecties dat hij tegelijkertijd naar dezelfde host kan openen. Juist daarom kunnen jullie beter aliassen maken van ic.tweakers.net, bijvoorbeeld ic0 t/m ic9, en images randomized of oplopend ophalen van het volgende domein. Juist door alles van hetzelfde domein te serveren wordt het laden van icons trager omdat je er meer sequentieel binnen moet halen in plaats van parallel. Elke besparing in DNS-lookups doe je daarmee teniet. :)

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 08-10-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Leuk voor je cache ook. Heb je alle plaatjes 10x op disk staan. En dus ook 10x meer dataverbruik.

En het is natuurlijk niet alleen een besparing op DNS lookups, maar ook op het opzetten van TCP verbindingen.

[ Voor 45% gewijzigd door .oisyn op 08-10-2014 16:44 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

.oisyn schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:43:
Leuk voor je cache ook. Heb je alle plaatjes 10x op disk staan. En dus ook 10x meer dataverbruik.

En het is natuurlijk niet alleen een besparing op DNS lookups, maar ook op het opzetten van TCP verbindingen.
Sticky maken met hash buckets.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

.oisyn schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:43:
Dan pak je voor elk plaatje steeds dezelfde server, wat juist bij user icons makkelijk te doen is: het laatste cijfer van je user-ID komt komt dan achter het subdomein te staan. Jij en ik zouden dan het icon consistent beschikbaar hebben via ic1.tweakers.net en CyBeR hierboven via ic6.tweakers.net. Daarmee voorkom je in elk geval het gros van de issues die anders optreden met het serialiseren van requests, zeker op mobiele apparaten.
Dan nog is het parallel houden van je connecties een grotere performancewinst, zeker nu die icons tien keer zo groot mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

crisp schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:36:
[...]

Het is ook niet de enige reden. Echter is het wel zo dat 1 plaatje in een post 1 pagina 'stuk' kan maken; een avatar veel meer. Verdere redenen waren:

- authenticatie popups
- trage hosts
- te grote icons (lastig controleerbaar)

- onnodig verschil tussen 'interne' en 'externe' icons en waar welke gebruikt worden

en misschien kan je nog wel wat redenen verzinnen ;)
Interessant! :) is dat te zien aan de hand van grafiekjes die jullie eventueel hier kunnen laten zien ? :Y

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ScrooLoose schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 18:55:
[...]

Interessant! :) is dat te zien aan de hand van grafiekjes die jullie eventueel hier kunnen laten zien ? :Y
Die zul je toch écht zelf moeten maken, aangezien 't gaat om client-side performance.. Sowieso "Wij van WC-eend.."-grafiekjes vertrouw je toch überhaupt nooit? :D

[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 08-10-2014 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

crisp schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:02:
[...]

Er is een DM gestuurd naar alle mensen met een extern icon. Echter bleek bij het versturen dat een deel van die mensen DM uit heeft staan...

Jij hebt echter gewoon een DM gehad waar je externe icon (klikbaar) in stond ;)
Dat was me niet opgevallen nee, maar het bezwaar zit me meer in het feit dat de DM kwam na de wijziging.

Dat vond ik een beetje jammer. We hebben dit systeem al ruim 10 jaar, dan kan er toch wel een weekje tussen een DM en de wijziging zitten. Niet iedereen houd de .plans in de gaten.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.plan wordt ook pas gepost ná het doorvoeren van de wijziging vziw, dus het bijhouden van .plans heeft niet eens nut ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

.oisyn schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 01:09:
.plan wordt ook pas gepost ná het doorvoeren van de wijziging vziw, dus het bijhouden van .plans heeft niet eens nut ;)
Mischien moet 't dan even hernoemd worden naar ".dealwithit" ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wolfboy schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 00:42:
[...]
Dat was me niet opgevallen nee, maar het bezwaar zit me meer in het feit dat de DM kwam na de wijziging.

Dat vond ik een beetje jammer. We hebben dit systeem al ruim 10 jaar, dan kan er toch wel een weekje tussen een DM en de wijziging zitten. Niet iedereen houd de .plans in de gaten.
Niet dat ik niet voor transparantie ben, maar op welke manier had dat verschil gemaakt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:42

SmartDoDo

Woeptiedoe

NMe schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 02:08:
[...]

Niet dat ik niet voor transparantie ben, maar op welke manier had dat verschil gemaakt? :)
O.a. dat aanpassingen verricht konden worden voordat de wijziging werd doorgevoerd in plaats van
achteraf. Nu wordt het imo ervaren als "door de strot geduwd" en dat had voorkomen kunnen worden. Kwestie van hoe T.net met z'n bezoekers wil omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:18
Fantastische aanpassing. Kan niet anders zeggen. Voor iedereen die hier zo moeilijk over doet: Zoek een hobby :X

Nu nog bij forum posts een image upload bouwen, dan kunnen de externe images ook uit. Hoevaak het wel niet voorkomt dat je oude topics niet meer kan volgen omdat alle plaatjes stuk zijn, dat zou dan in één keer opgelost zijn.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

NMe schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:58:
[...]

Dan pak je voor elk plaatje steeds dezelfde server, wat juist bij user icons makkelijk te doen is: het laatste cijfer van je user-ID komt komt dan achter het subdomein te staan. Jij en ik zouden dan het icon consistent beschikbaar hebben via ic1.tweakers.net en CyBeR hierboven via ic6.tweakers.net. Daarmee voorkom je in elk geval het gros van de issues die anders optreden met het serialiseren van requests, zeker op mobiele apparaten.
Steve Souders raadt 2 domains aan voor sharding, en toevalligerwijs gebruiken wij ook 2 domains voor static resources (tweakimg.net en ic.tweakimg.net) :P

En zelfs al komen er 20 requests op ic.tweakimg.net dan denk ik dat de combinatie van goede cache-headers en keep-alive al makkelijk opwegen tegenover 20 requests naar diverse externe domains.
[...]

Dan nog is het parallel houden van je connecties een grotere performancewinst, zeker nu die icons tien keer zo groot mogen zijn.
Zo groot mogen zijn ja, maar ik denk dat dat in de praktijk wel mee zal vallen. Sowieso was er bij externe icons ueberhaupt geen actieve controle op de grootte en vielen alleen de grootste offenders pas na verloop van tijd op

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:20:
[...]

Steve Souders raadt 2 domains aan voor sharding, en toevalligerwijs gebruiken wij ook 2 domains voor static resources (tweakimg.net en ic.tweakimg.net) :P
Als ik dat artikel goed lees is dat juist erg variabel. Hij kiest bij 39 requests voor een cutoff bij 20, en dus twee domeinen. Nu de icons altijd op dezelfde server staan ga je dat aantal requests op ic.tweakers.net op de FP en bij hoge PPP op het forum potentieel verhogen tot 50-100.
En zelfs al komen er 20 requests op ic.tweakimg.net dan denk ik dat de combinatie van goede cache-headers en keep-alive al makkelijk opwegen tegenover 20 requests naar diverse externe domains.
Inzoverre die cache-headers niet goed stonden, mogelijk wel ja. Maar dat neemt niet weg dat je eerste request er trager van laadt omdat het serieel moet. Daarbij is vergelijken met de situatie van voorheen niet helemaal eerlijk, want datzelfde voordeel heeft verder opsplitsen van de domeinen ook. :P
Zo groot mogen zijn ja, maar ik denk dat dat in de praktijk wel mee zal vallen.
Voorlopig nog wel ja, maar of dat na verloop van tijd ook nog zo blijft?
Sowieso was er bij externe icons ueberhaupt geen actieve controle op de grootte en vielen alleen de grootste offenders pas na verloop van tijd op
Het boeide niemand heel veel als iemand een icon van 105KB had. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

NMe schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:22:
Voorlopig nog wel ja, maar of dat na verloop van tijd ook nog zo blijft?
Waarom zou dat veranderen dan? Het is niet alsof men voorheen geen gebruik kon maken van icons groter dan 10kB. En dan hebben we nu een harde limiet op 100kB ipv dat iedereen kon doen en laten wat ie wil totdat het wordt opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nu heeft het grootste aantal users een icon onder de 10KB omdat dat 24 uur geleden nog de limiet was. In de loop der tijd gaan mensen hun icons upgraden en dan gaat langzaamaan ook het aantal KB's omhoog omdat ze niet meer zo op de grootte hoeven letten als voorheen. Dat bedoel ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad, er was 1 reden om een icon te verkleinen: die van 80KB paste niet en ergens uploaden was meer moeite dan verkleinen. Maar goed, de bandbreedte is ook vertienvoudigd sinds het jaar 200x en 100+ posts per forumpagina is een keuze :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
NMe schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:22:
Maar dat neemt niet weg dat je eerste request er trager van laadt omdat het serieel moet.
Open het net tabje in je browser, doe een harde refresh en zie dat het allemaal reuze meevalt. :z
En dan nog, requests zijn zo geordend dat de usericons er zo'n beetje achteraan hobbelen, je browser kan verder alles al goed renderen etc. Prima empty cache ervaring dus. Een situatie die je verder weinig hebt, want een beetje forumgebruik is wellicht wel veeeel meer dan 1 hit op een kale sessie (iemand zou dit kunnen onderbouwen met stats O-) ).
NMe schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:30:
Nu heeft het grootste aantal users een icon onder de 10KB omdat dat 24 uur geleden nog de limiet was. In de loop der tijd gaan mensen hun icons upgraden en dan gaat langzaamaan ook het aantal KB's omhoog omdat ze niet meer zo op de grootte hoeven letten als voorheen. Dat bedoel ik. :)
Dat er nu voor luitjes die niet extern hosten meer mag, zou inderdaad kunnen betekenen dat er een trend van groeiende iconsizes ontstaat. Ik betwijfel alleen sterk of genoeg gebruikers per se meteen de max opzoeken en dus het gemiddelde snel verhogen. Uitgaande van zeer gestage groei: welkom in de it. Mainstream verbindingen van nu, zelfs de mobiele, zijn in 10 jaar tijd zoveel sneller geworden dat het bijna niet te vergelijken is. Zelfs al zou een gemiddelde van 5 naar 20 KB gaan is dat niet eens relevant.

Enige puntje zijn beperkte datalimieten bij mobiel, maar dat is hoogstens aardig van t.net als ze een extra feature inbouwen. Snelste luie quickfix zou misschien zijn om het tonen van usericons in het snelmenu toe te voegen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voutloos schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:50:
[...]
Open het net tabje in je browser, doe een harde refresh en zie dat het allemaal reuze meevalt. :z
En dan nog, requests zijn zo geordend dat de usericons er zo'n beetje achteraan hobbelen, je browser kan verder alles al goed renderen etc. Prima empty cache ervaring dus. Een situatie die je verder weinig hebt, want een beetje forumgebruik is wellicht wel veeeel meer dan 1 hit op een kale sessie (iemand zou dit kunnen onderbouwen met stats O-) ).
Breedband is helemaal geen interessante test. Tweakers heeft met responsive groot ingezet op mobiel en daar hoort 3G ook nog steeds bij. :)
Dat er nu voor luitjes die niet extern hosten meer mag, zou inderdaad kunnen betekenen dat er een trend van groeiende iconsizes ontstaat. Ik betwijfel alleen sterk of genoeg gebruikers per se meteen de max opzoeken en dus het gemiddelde snel verhogen.
Da's inderdaad wat ik bedoel. Dat je twee jaar verderop ineens je wenkbrauwen fronst omdat Google Analytics zegt dat je laadtijden bijvoorbeeld met 15% omhoog zijn gegaan sinds nu zonder dat er iets gebeurd is om dat te verklaren.
Enige puntje zijn beperkte datalimieten bij mobiel, maar dat is hoogstens aardig van t.net als ze een extra feature inbouwen. Snelste luie quickfix zou misschien zijn om het tonen van usericons in het snelmenu toe te voegen.
Even voor de duidelijkheid: ik heb (ook voor mobiel) geen enkele moeite met de nieuwe icongrootte. Ik zeg alleen dat bij voldoende grotere icons die allemaal serieel ingeladen moeten worden de snelle ervaring van Tweakers eronder gaat lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

De originele insteek bij het uitfaseren van de externe icons was ook om daarvoor in de plaats een gebruiksvriendelijkere oplossing aan te bieden waarbij wij zelf serverside scaling en optimalisatie zouden doen. Je zou dan ook bij een ani-gif ook een png-versie van het eerste frame van het plaatje kunnen maken zodat je gebruikers een keuze kan geven of ze alleen non-animated avatars willen zien. Op die manier weet je zeker dat er dan geen enkele icon groter dan 10KB is ;)

Maar zoals gezegd hadden we daar op dit moment simpelweg geen tijd voor, maar dat wil niet zeggen dat dat er in de toekomst niet gaat komen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Dat lijkt me een hele mooie oplossing crisp, niet alleen voor het reduceren van het formaat tot 10kb, maar ook om een rustigere non-animated ervaring te geven voor degene die dat willen.

Een dansende dame, of tot bloedenstoe typend figuur is vermakelijk om naar te kijken, maar leidt wat mij betreft af van hetgeen waar het om gaat: de posts zelf. Ik 'scroll' vaak tot de afleidende avatar uit beeld is, maar in dit topic gaat dat af en toe wat moeilijk :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 14:14

Flapmo

and back is gigi!

Gigi approves d:)b

//edit
Dacht dat ik nog op de tab van het RIP topic zat. :/

[ Voor 62% gewijzigd door Flapmo op 09-10-2014 18:19 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

crisp schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:51:

Maar zoals gezegd hadden we daar op dit moment simpelweg geen tijd voor, maar dat wil niet zeggen dat dat er in de toekomst niet gaat komen.
Laten we anders gewoon gifv ondersteunen voor user-icons :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

NMe schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 02:08:
[...]

Een paar redenen

1. Het geeft mensen de tijd hun avatar al aan te passen in plaats van een paar dagen zonder avatar (en dus zonder herkenbaarheid) te zitten
2. Deze discussie voeren _voor_ het veranderen bespaart iedereen tijd omdat ze hun avatar niet meerdere keren hoeven aan te passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
crisp schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:51:
Heb ik een of andere wetswijziging gemist die 't gebruik van externe usericons verbiedt? :? Geen tijd meer voor? Is dit er van bovenhand doorheen gedrukt o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt

rob_erwt

Osiris schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 05:39:
[...]

Heb ik een of andere wetswijziging gemist die 't gebruik van externe usericons verbiedt? :? Geen tijd meer voor? Is dit er van bovenhand doorheen gedrukt o.i.d.?
Waarom zou er een wetswijziging voor nodig zijn als we iets aan willen passen op de website? :?

En waarom zou elke, in jullie ogen, negatieve beslissing altijd 'doorgedrukt' worden? Onze capaciteit is gewoon eindig en moet verdeeld worden over alle belanghebbende partijen, zoals community, redactie, pricewatch en sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wees eens eerlijk, dit was gewoon een gevalletje een beetje dom. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wolfboy schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 01:16:
[...]
Een paar redenen

1. Het geeft mensen de tijd hun avatar al aan te passen in plaats van een paar dagen zonder avatar (en dus zonder herkenbaarheid) te zitten
2. Deze discussie voeren _voor_ het veranderen bespaart iedereen tijd omdat ze hun avatar niet meerdere keren hoeven aan te passen ;)
Laten we wel wezen: in totaal ging het om minder dan 10.000 profielen die een extern usericoon hadden ingesteld. Ruim de helft daarvan betrof oude (inactieve) profielen. Van de rest zal een deel van de iconen waarschijnlijk ook al niet meer gewerkt hebben, en had een groot deel ook al een geupload icoon ingesteld.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:21

Cyphax

Moderator LNX
rob_erwt schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 06:53:
[...]

Waarom zou er een wetswijziging voor nodig zijn als we iets aan willen passen op de website? :?
Het punt zal ook zijn: waarom niet pas de externe icons uitschakelen als er tijd is (geweest) voor het aanbieden van het alternatief? Het komt nu over alsof Tweakers haast had om die icons uit te schakelen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Cyphax schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:48:
[...]

Het punt zal ook zijn: waarom niet pas de externe icons uitschakelen als er tijd is (geweest) voor het aanbieden van het alternatief? Het komt nu over alsof Tweakers haast had om die icons uit te schakelen. :)
Om eerlijk te zijn lagen de plannen voor uitfaseren er al minstens een jaar. Ik heb het zelf deze keer weer ten berde gebracht na het zoveelste geval van een Google Safe Browsing blokkade veroorzaakt door een extern gebruikersicoon.

Dat, en de andere eerder genoemde argumenten, hebben ons doen besluiten om voor nu tot deze actie te komen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

RobIII schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 18:17:
[...]

offtopic:
Nou... De URL die je gebruikte was een URL uit mijn album en de afbeelding die je hebt/had is dan ook gejat van mij ;) En hoewel 't figuurtje/animatie niet van mij is, is/was het gifje wél, net als al mijn andere 350+ (ex-)ava's, custom door mij gemaakt.
Was niet gejat… Heb je toen voor mij gemaakt ;)
Maar ik dacht dat ik hem in mijn eigen account had staan. Excuus! :)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

offtopic:
LOL.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

NMe schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:30:
Nu heeft het grootste aantal users een icon onder de 10KB omdat dat 24 uur geleden nog de limiet was.
Dat is volgens mij niet waar crisp het over had. Waar het om gaat is dat lang niet iedereen een icon had van 100kB, en dat die situatie niet ineens zal veranderen, afgezien van de tijdelijke dip door het uitschakelen van externe icons die opnieuw geupload moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Osiris schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 05:39:
[...]

"Geen tijd meer voor" had vast iets met iteraties te maken. ;)
.oisyn schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:50:
[...]

Dat is volgens mij niet waar crisp het over had. Waar het om gaat is dat lang niet iedereen een icon had van 100kB, en dat die situatie niet ineens zal veranderen, afgezien van de tijdelijke dip door het uitschakelen van externe icons die opnieuw geupload moeten worden.
Dat realiseer ik me, maar de drempel is nu een stukje lager: voorheen kon je kiezen tussen een icon van 10KB of een groter icon waar je meer moeite voor moest doen. Nu mag je zo'n groter icon uploaden naar de site zelf. Ik verwacht dus wel degelijk een (trage) groei in de gemiddelde icongrootte, ook na de initiële groei de komende paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 18:07

Zeror

Ik Henk 'm!

Ramon schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 07:50:
Nu nog bij forum posts een image upload bouwen, dan kunnen de externe images ook uit. Hoevaak het wel niet voorkomt dat je oude topics niet meer kan volgen omdat alle plaatjes stuk zijn, dat zou dan in één keer opgelost zijn.
Die hebben we al, het Tweakers Fotoalbum. Kan je hier unlocken mits genoeg karma. ;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zeror schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:36:
[...]

Die hebben we al, het Tweakers Fotoalbum. Kan je hier unlocken mits genoeg karma. ;)
Echt bepaald lekker zit die integratie met het forum ook weer niet in elkaar. :P Daarbij heb je daarmee natuurlijk weer allerlei copyright-issues. En zelfs als je externe images uitzet heb je nog steeds externe video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

NMe schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:43:
[...]

Echt bepaald lekker zit die integratie met het forum ook weer niet in elkaar. :P Daarbij heb je daarmee natuurlijk weer allerlei copyright-issues. En zelfs als je externe images uitzet heb je nog steeds externe video's.
Het fotoalbum mag weleens een flinkje upgrade/opknapbeurt hebben, ja. Het fotoalbum is wat dat betreft best wel verouderd.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 14:22
Zeror schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:47:
[...]

Het fotoalbum mag weleens een flinkje upgrade/opknapbeurt hebben, ja. Het fotoalbum is wat dat betreft best wel verouderd.
Yup. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zeror schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:47:
[...]

Sniewaar, tweakblogs zijn dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

crisp schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:47:
[...]

Laten we wel wezen: in totaal ging het om minder dan 10.000 profielen die een extern usericoon hadden ingesteld. Ruim de helft daarvan betrof oude (inactieve) profielen.
Maar als je die ~5000 tegen de meest actieve users zet... Volgens mij is daarom de ophef zo groot :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat, en 5000 irritante bewegende gifjes zijn er 5000 te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

BtM909 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:49:
[...]

Maar als je die ~5000 tegen de meest actieve users zet... Volgens mij is daarom de ophef zo groot :)
Je quote maar de helft :( ;)

Ik had bijvoorbeeld sowieso al mijn uploaded icon ook als webicon ingesteld. Het aantal 'gedupeerden' ligt aanzienlijk lager dan die 5000, maar het is lastig te zeggen of dat er dan 100 zijn of 1000...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:49:
[...]

Nou meer doordat het out of the blue kwam zonder aankondiging of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

crisp schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:55:
[...]

Je quote maar de helft :( ;)

Ik had bijvoorbeeld sowieso al mijn uploaded icon ook als webicon ingesteld. Het aantal 'gedupeerden' ligt aanzienlijk lager dan die 5000, maar het is lastig te zeggen of dat er dan 100 zijn of 1000...
Nee ik bedoel, dit topic was er niet geweest als die zeer actieve gebruikers geen ge/misbruik >:) maakten van de externe iconen lokatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dan nog: wat is het probleem helemaal? Het is eventjes vervelend, maar met een minuutje heb je je icon weer geüpload en kun je weer verder met je leven. Blazen we het niet veel te erg op? :) Goed, het had eerder gemeld kunnen worden, er is daarvoor beterschap beloofd. Meer lijkt me mogelijk noch nodig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

BtM909 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:09:
[...]

Nee ik bedoel, dit topic was er niet geweest als die zeer actieve gebruikers geen ge/misbruik >:) maakten van de externe iconen lokatie :)
Ik denk dat vooral de 10KB limiet voor uploaded icons daar debet aan was, daar hadden we vantevoren niet (goed) over nagedacht...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Aanpassen kostte toch ook niet meer dan 1 chocotoff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

moeten we ook chocktoffs inzetten om te voorkomen dat er iemand op het geweldige idee komt om van tweakers V&A '"marktplaats 2.0" gaat maken, met alle bedrijfsvermeldingen en commercialisatie van dien?

die poll van laatst was best scary

[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 10-10-2014 14:31 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt

rob_erwt

BtM909 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:16:
Aanpassen kostte toch ook niet meer dan 1 chocotoff?
1 KILO chocotoff mag ik toch hopen? Anders draaien we het weer terug naar 10KB O-)
mrc4nl schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:31:
moeten we ook chocktoffs inzetten om te voorkomen dat er iemand op het geweldige idee komt om van tweakers V&A '"marktplaats 2.0" gaat maken, met alle bedrijfsvermeldingen en commercialisatie van dien?

die poll van laatst was best scary
Dat is in dit topic redelijk off-topic lijkt mij, dus welicht kan je die zorgen beter in een apart topic bespreken.

Los daarvan valt over omkopen met chocotoffs altijd te praten, maar garanties geven we dan nog steeds niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

crisp schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:56:
[...]
Om eerlijk te zijn lagen de plannen voor uitfaseren er al minstens een jaar. Ik heb het zelf deze keer weer ten berde gebracht na het zoveelste geval van een Google Safe Browsing blokkade veroorzaakt door een extern gebruikersicoon.

Dat, en de andere eerder genoemde argumenten, hebben ons doen besluiten om voor nu tot deze actie te komen.
Het kan best zijn dat die plannen al wat langer klaar lagen, maar voor de meeste gebruikers kwam het toch vrij onverwachts en niet echt gefaseerd.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Freee!! schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:10:
[...]

Het kan best zijn dat die plannen al wat langer klaar lagen, maar voor de meeste gebruikers kwam het toch vrij onverwachts en niet echt gefaseerd.
Wat valt er te faseren aan het uitzetten van een feature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Freee!! schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:10:
[...]

Had dat dan uiteindelijk een groot verschil gemaakt?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
NMe schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:22:
[...]

Wat valt er te faseren aan het uitzetten van een feature?
Nuja, dat is al een beetje besproken hier:

* Plannen smeden en een uitvoeringsmoment kiezen (T.net only)
* Meedelen aan de users (iedereen) -> kan de user zelf alvast actie ondernemen indien nodig zónder dat de boel 'stuk' gaat
* Uitvoeren van aangekondigde wijziging

Dan komt het toch wat minder rauw op je dak vallen :)

* Carpento overigens geen last gehad heeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het enige verschil is dat je nu potentieel eventjes zonder icon hebt gezeten. Er is geen data verloren gegaan, niemand is voor schut gezet ofzo. Dat en de belofte op beterschap maakt dat het IMO heel weinig zin heeft om hier echt over te klagen. :P De impact was klein en het levert de user niet meer of minder werk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Die belofte op beterschap is ongetwijfeld in het verleden al wel eens eerder geweest m.b.t. andere ondoordachte acties 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Iedereen maakt wel eens een (inschattings)foutje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

NMe schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 19:41:
Iedereen maakt wel eens een (inschattings)foutje. :)
t.net maakt wel heel vaak "inschattingsfoutjes" de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

CyBeR schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 20:09:
[...]

t.net maakt wel heel vaak "inschattingsfoutjes" de laatste tijd.
Nee joh. Ze maken allemaal slechts 1 foutje, maar om de beurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

"Heel vaak" suggereert dat het er meer dan twee zijn. Als ik de T7-release vast voor je invul, wat blijft er dan verder nog aan inschattingsfouten over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Als ik vakantie o.i.d. zou hebben, zou ik 't daadwerkelijk opgezocht hebben, maar Tweakers is communicatief nou eenmaal niet de sterkste en op dat punt hebben ze zéker vaker dan tweemaal eerder de bal laten vallen mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ongetwijfeld, en dat is jammer. Maar door de manier waarop CyBeR het brengt komt het over alsof er wekelijks wel iets fout gaat waar users last van hebben, en dat valt ook wel weer mee. Als we "de laatste tijd" gelijkstellen aan 2-3 jaar kan ik serieus niet veel meer dat T7 bedenken waar users verder last van gehad zouden kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

NMe schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:42:
Ongetwijfeld, en dat is jammer. Maar door de manier waarop CyBeR het brengt komt het over alsof er wekelijks wel iets fout gaat waar users last van hebben, en dat valt ook wel weer mee. Als we "de laatste tijd" gelijkstellen aan 2-3 jaar kan ik serieus niet veel meer dat T7 bedenken waar users verder last van gehad zouden kunnen hebben.
Klopt. Ik schreef inderdaad 'heel vaak' maar bedoelde eigenlijk 'wel vaker'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
NMe schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:42:
En mijn punt was meer dat dit totale gebrek aan communicatie nu gebracht wordt als eenmalig incident, wat mijns inziens dus ook zeker niet het geval was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

OTOH: vooraf suggereert een kans dat het wordt afgezegd, vanaf de zekere wijziging is wel zo eerlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F_J_K schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:56:
OTOH: vooraf suggereert een kans dat het wordt afgezegd, vanaf de zekere wijziging is wel zo eerlijk ;)
Rare politiek, een melding van tevoren dat de externe webicons uitgefaseerd worden, de interne icons opgetrokken worden met een hogere limiet; Met dit en dat (IMHO) flauwe redenen had iedereen het begrepen.

Maar wat gaan jullie doen aan de externe [img]?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:40:
de interne icons opgetrokken worden met een hogere limiet
Behalve dat dat niet het plan was, daar werd pas toe besloten nadat er kritiek op kwam. Diezelfde kritiek was er natuurlijk ook geweest als het van tevoren was aangekondigd. Het enige verschil was geweest dat je dan van tevoren je max 100kB icon kon uploaden en was de transitie redelijk smooth gegaan voor de mensen die op de hoogte waren (wat waarschijnljik een minderheid is)

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 11-10-2014 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

het zal ook wel vaker zijn teruggekomen, de titel "Externe gebruikersiconen uitgefaseerd" is gewoon onjuist. Dat zal ook verkeerd licht hebben zetten op het weghalen van deze feature.Er waren geen fases. BAM! komt zo uit de lucht vallen (voor ons users dan)

Een correcte titel zou moeten zijn "Externe gebruikersiconen worden niet meer ondersteund" met evt de tekst "vanaf nu".
maarja dat maakt nu iig niet meer uit.

Mijn ervaringen is dat tweakers openstaat voor nieuwe features, maar de features die van "het bestuur" zelf komen daar staat men niet te popelen om te luisteren naar de community. laat ik een voorbeeld noemen: de gouden steeksleutel. de winnaars worden als "beste" genoemd en niet als "keuze van de community" en dan is er nog een debakel over een eos m die op alle fronten niet de beste systeemcamera is.

suggestie 1
MrAngry schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 06:47:
edit: en laten we beste iig vervangen door populairste.
suggestie 2012:
Bundin schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 17:30:
[en de winnende producten niet langer "beste" genoemd worden. Geen "Beste Tablet: iPad" maar "Winnaar in categorie Tablets: iPad" of "Meest populaire Tablet: iPad", net als in de inleiding (zie quote hierboven)
RocketKoen in "Aanfluiting Tweakers Awards Beste Beveilingssoftware"

Op elke verandering zal je commentaar krijgen, het èèn grote autistencommunity soms :+
Maak er een plan van, en je zult zien dat bij aangekondigde wijzigingen de weerstand niet zo fel zal zijn.
misschien tijd voor een roadmap? :P

[ Voor 11% gewijzigd door mrc4nl op 11-10-2014 02:03 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

mrc4nl schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 01:56:
het zal ook wel vaker zijn teruggekomen, de titel "Externe gebruikersiconen uitgefaseerd" is gewoon onjuist. Dat zal ook verkeerd licht hebben zetten op het weghalen van deze feature.Er waren geen fases. BAM! komt zo uit de lucht vallen (voor ons users dan)
Twee fases (aan en uit) zijn ook gewoon fases. ;) Als je over de titel wil mierenneuken dan is het hooguit de vraag of het weggelaten werkwoord "zijn" of "worden" is voordat je het topic leest.
Mijn ervaringen is dat tweakers openstaat voor nieuwe features, maar de features die van "het bestuur" zelf komen daar staat men niet te popelen om te luisteren naar de community.
Vanwaar de aanname dat een non-devver dit heeft opgelegd? Ik weet zelf niet hoe het gegaan is maar gezien de argumentatie is dit juist iets dat vanuit het devteam geregeld is.
misschien tijd voor een roadmap? :P
Die is er intern vast wel maar die kan niet altijd even openbaar zijn. Krijg je dan weer klachten en speculaties over het feit dat er in iteratie zoveelendertig niets op de roadmap staat omdat er een embargo op die info zit. ;)

Wat betreft die steeksleutels: da's hier natuurlijk offtopic, maar er zullen vast een paar marketeers goed hebben nagedacht over de meest effectieve naamgeving voor de prijzen. Laten we eerlijk zijn, zowat alle verkiezingen aan het eind van het jaar gaan over populariteit en niet over kwaliteit.

[ Voor 11% gewijzigd door NMe op 11-10-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
NMe schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:23:
[...]

Twee fases (aan en uit) zijn ook gewoon fases. ;) Als je over de titel wil mierenneuken dan is het hooguit de vraag of het weggelaten werkwoord "zijn" of "worden" is voordat je het topic leest.
Maar dat is zeker niet de definitie van 'uitfaseren', hoewel de term zelf niet in de Van Dale voorkomt. En aan/uit zijn mijns inziens zéker niet hetzelfde als twee 'fases', aangezien een fase volgens de Van Dale (en mijzelf) een 'ontwikkelingstrap' is. Het gaat dus van punt A via de fases/ontwikkelingstrappen naar punt B. En dat is verre van hetzelfde als een boolean aan/uit. Maargoed, dat snapte je zelf ook heus wel neem ik aan, ik ga er vanuit dat je gewoon iets terug wilde zeggen als counterargument ;)
[...]

Vanwaar de aanname dat een non-devver dit heeft opgelegd? Ik weet zelf niet hoe het gegaan is maar gezien de argumentatie is dit juist iets dat vanuit het devteam geregeld is.
Omdat 't dev-team, neem ik aan, bezig is met devven, en zich niet bezig houdt met beleid? En dit toch meer een beleid-iets is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Osiris schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 14:37:
[...]
Maar dat is zeker niet de definitie van 'uitfaseren', hoewel de term zelf niet in de Van Dale voorkomt. En aan/uit zijn mijns inziens zéker niet hetzelfde als twee 'fases', aangezien een fase volgens de Van Dale (en mijzelf) een 'ontwikkelingstrap' is. Het gaat dus van punt A via de fases/ontwikkelingstrappen naar punt B. En dat is verre van hetzelfde als een boolean aan/uit.
Dat was dus ook mijn grootste punt aan de hele operatie. Ik kreeg 's middags het bericht te zien (zat op mijn werk even op GoT) en kon pas 's avonds het externe icoon uploaden (na het omgezet te hebben in een .jpg vanaf een .ico).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Freee!! schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 15:27:
[...]

Dat was dus ook mijn grootste punt aan de hele operatie. Ik kreeg 's middags het bericht te zien (zat op mijn werk even op GoT) en kon pas 's avonds het externe icoon uploaden (na het omgezet te hebben in een .jpg vanaf een .ico).
En alvast een reactie hierop, voordat de pro-huidige-aanpak-mensjes er op ingaan:

Nu kun je misschien wel denken: "Nou nou, poe poe, van 's middags tot 's avonds iconloos geweest! Er zijn ergere dingen in 't leven!"

En dat is zeker waar. Maar we hebben het hier grotendeels wél over de meest betrokken Tweakers. De "harde kern". En door zoiets als dit uit te halen, steek je eigenlijk een figuurlijke dikke vinger naar die meest betrokken Tweakers op en zeg je: "Fuck jullie en jullie eventuele wensen. Boeit ons niets, we doen wat wij willen zonder enige rekening met jullie te houden en dat hebben jullie maar te slikken."

En da's simpelweg niet chique. Ongeacht of 't nou heel veel boeit of niet of je icon 5 uurtjes of 5 dagen foetsie is.. (Of niet eens, zoals bij mij :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er is hierboven toch al gezegd dat daar inderdaad onvoldoende bij stilgestaan is en dat ze hun best doen daar de volgende keer extra op te letten? Veel meer valt er toch niet te doen? Afgezien van die belofte wil ik inderdaad even relativeren dat het wel opgeblazen wordt allemaal, want linksom of rechtsom had het evenveel moeite gekost om je icon aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Osiris schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:10:
[...]

En alvast een reactie hierop, voordat de pro-huidige-aanpak-mensjes er op ingaan:

Nu kun je misschien wel denken: "Nou nou, poe poe, van 's middags tot 's avonds iconloos geweest! Er zijn ergere dingen in 't leven!"
Niet eens iconloos, ander icon (oud upload-icon) dat ik op andere fora ook gebruik.
En dat is zeker waar. Maar we hebben het hier grotendeels wél over de meest betrokken Tweakers. De "harde kern". En door zoiets als dit uit te halen, steek je eigenlijk een figuurlijke dikke vinger naar die meest betrokken Tweakers op en zeg je: "Fuck jullie en jullie eventuele wensen. Boeit ons niets, we doen wat wij willen zonder enige rekening met jullie te houden en dat hebben jullie maar te slikken."

En da's simpelweg niet chique. Ongeacht of 't nou heel veel boeit of niet of je icon 5 uurtjes of 5 dagen foetsie is.. (Of niet eens, zoals bij mij :P)
Ach, ik ben na bijna 12 jaar ondertussen wel gewend aan de manier van communiceren vanuit T.net en maak me er niet druk om. Bij gelegenheid communiceer ik vanzelf in dezelfde stijl terug >:) :+ Maar ik kan zeer zeker begrip opbrengen voor de mensen die zich tegen de haren in gestreken (of erger) voelen.
NMe schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:28:
Er is hierboven toch al gezegd dat daar inderdaad onvoldoende bij stilgestaan is en dat ze hun best doen daar de volgende keer extra op te letten?
Op de één of andere manier komt me dat vrij bekend voor. Volgens mij heb ik dat vaker gelezen na ongelukkig uitgevallen communicaties.
Veel meer valt er toch niet te doen? Afgezien van die belofte wil ik inderdaad even relativeren dat het wel opgeblazen wordt allemaal, want linksom of rechtsom had het evenveel moeite gekost om je icon aan te passen.
Moeite wel, tijdstip van de moeite niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Freee!! op 11-10-2014 16:33 . Reden: NMe ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Er is hierboven toch al gezegd dat daar inderdaad onvoldoende bij stilgestaan is en dat ze hun best doen daar de volgende keer extra op te letten?
Maar dat hebben we toch de vorige keren ook al gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En jij maakt nooit een fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Niet steeds dezelfde, als 't even kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Er is hierboven toch al gezegd dat daar inderdaad onvoldoende bij stilgestaan is en dat ze hun best doen daar de volgende keer extra op te letten? Veel meer valt er toch niet te doen? Afgezien van die belofte wil ik inderdaad even relativeren dat het wel opgeblazen wordt allemaal, want linksom of rechtsom had het evenveel moeite gekost om je icon aan te passen.
Dat is niet in alle gevallen waar natuurlijk.

Nu moest je eerst een ander icoon gaan zoeken en/of het icoon aanpassen aan de 10kb limiet.
Daarna hetzelfde voor de 70kb limiet.
Daarna kan je het origineel weer online zetten sinds de 100kb limiet.

Dat zijn dus 3 aparte keren uploaden (in plaats van 1x) en een nieuw icoon zoeken en/of resizen in de tussentijd.

Ik heb persoonlijk gewoon gewacht tot de hele discussie over was aangezien ik 10kb te weinig vond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 14:22
BtM909 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 23:52:
[...]

Be careful what you wish for ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/njXkSt4jhx7ZJgJKZp7lnPLo/medium.jpg

:D :D :D _/-\o_ :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

BtM909 4 president! \o/

* crisp zoekt alvast het adres van de sportschool... :P

[ Voor 59% gewijzigd door crisp op 13-10-2014 11:36 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En de tandarts? :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:59

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Even een positieve noot tussendoor... Het was (iig voor mij) dan wel weer een keertje een gelegenheid om een nieuwe avatar uit te zoeken. Normaal gesproken zou ik er nét te lui voor zijn geweest, maar om plotsklaps "avatar-loos" te zijn voelde wel heel erg... erhm.... naakt :)

En omdat ik toch stiekem al een beetje een ouwe lul ben, heb ik er maar een gepakt uit den ouden doosch :Y)

Zo... en dan schakelen we nu weer terug naar de pollakisurie van CH3-COOH :P

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
crisp schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:36:
BtM909 4 president! \o/

Je kijkt ook wel een beetje angstig op de foto :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
Haha, epic actie dit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Woy schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:00:
[...]

Misschien was er een derde zak? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Woy schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:00:
[...]

5 kilo Chocotoffs is ook gewoon scary :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:35
crisp schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:49:
Nou, ok, 100KB dan... Chocotoffs mogen naar Tnet head office tav moi ;)
https://twitter.com/tweakers/status/521610260747149313
Geloof niet dat crisp dat verwachte

Overigens ben ik niet de afzender.

Oh, volgende keer moet ik gewoon opletten.. |:( Had niet eens door dat ik naar een ander topic werd geleid. Cross topic quoten maakt alles zo verwarrend O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Erwin537 op 13-10-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Twee fases (aan en uit) zijn ook gewoon fases. ;)
Eerste hit google:
Uitfaseren is het langzaam stoppen met de levering van een product of dienst
Dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

crisp schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:36:
BtM909 4 president! \o/

:* O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het heeft ook lang geduurd voordat het ticket uiteindelijk in een iteratie kwam :P
Ben nog nooit zo populair geweest @office ;)

[ Voor 29% gewijzigd door crisp op 13-10-2014 16:37 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Pagina: 1 2 3 Laatste