Zojuist ontvang ik in m'n inbox een DM.
Jottem, ik heb al niet zoveel vrienden, dus alle correspondentie is welkom!
Helaas gaat het over het uitschakelen van externe gebruikers-icons.
Hebben jullie daarbij nagedacht over de volgende zaken:
Hoe verder voor mensen die hun avatar dynamisch aanpasten?
Er lopen hier wat mensen rond die externe (PHP-)scripts hadden draaien om hun avatar dynamisch aan te passen.
Denk hierbij aan iemand die de als avatar + onderschrift de weersvoorspelling had en dit elk uur ververste, mensen die lieten loopen door een handvol avatars, of iemand die een ander kleurtje avatar toonde aan iedereen, gebaseerd op zijn of haar IP.
Moet ik er vanuit gaan dat deze creativiteit hardhandig de nek om is gedraaid? Of kunnen die een speciaal request indienen waarom ze tóch een extern avatar willen, die ze uiteraard netjes onderhouden en niet door Google laten blocken, zodat iedereen blij is?
Hadden jullie de avatars niet zelf effe kunnen porten naar intern?
Schijnt te kunnen met wat code
Douw een staigiair een paar dagen in een hoekje en het scheelt anderhalf miljard tweakers 10 minuten van hun leven.
Krijgen we wel de mogelijkheid tot Gravatar
Als we dan toch wat moeten, gaarne Gravatar ondersteunen. Is lief volgens Google dus je pagina's worden niet geblokkeerd, en geeft mensen zoals mij nog een béétje centrale avatar-management terug (wat ik al had middels een PHP-script)
Waarom bij de Google-bot niet gewoon de externe avatars verbergen?
Google blij, wij blij. En het is niet alsof jullie al geen user-agent-selectie doen om bijv. de Apple Touch Icon te serveren aan apparaten die hiermee kunnen omgaan
Gegroet vanaf Amersfoort
Jottem, ik heb al niet zoveel vrienden, dus alle correspondentie is welkom!
Helaas gaat het over het uitschakelen van externe gebruikers-icons.
Hebben jullie daarbij nagedacht over de volgende zaken:
Hoe verder voor mensen die hun avatar dynamisch aanpasten?
Er lopen hier wat mensen rond die externe (PHP-)scripts hadden draaien om hun avatar dynamisch aan te passen.
Denk hierbij aan iemand die de als avatar + onderschrift de weersvoorspelling had en dit elk uur ververste, mensen die lieten loopen door een handvol avatars, of iemand die een ander kleurtje avatar toonde aan iedereen, gebaseerd op zijn of haar IP.
Moet ik er vanuit gaan dat deze creativiteit hardhandig de nek om is gedraaid? Of kunnen die een speciaal request indienen waarom ze tóch een extern avatar willen, die ze uiteraard netjes onderhouden en niet door Google laten blocken, zodat iedereen blij is?
Hadden jullie de avatars niet zelf effe kunnen porten naar intern?
Schijnt te kunnen met wat code
Krijgen we wel de mogelijkheid tot Gravatar
Als we dan toch wat moeten, gaarne Gravatar ondersteunen. Is lief volgens Google dus je pagina's worden niet geblokkeerd, en geeft mensen zoals mij nog een béétje centrale avatar-management terug (wat ik al had middels een PHP-script)
Waarom bij de Google-bot niet gewoon de externe avatars verbergen?
Google blij, wij blij. En het is niet alsof jullie al geen user-agent-selectie doen om bijv. de Apple Touch Icon te serveren aan apparaten die hiermee kunnen omgaan
Gegroet vanaf Amersfoort
[ Voor 15% gewijzigd door _eXistenZ_ op 07-10-2014 17:05 ]
There is no replacement for displacement!