Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 08:49
Als ik gisteren in het potje geirriteerd overkwam dan kwam dat denk ik door die 2 spaanse kinderen die in m'n oor zaten te tetteren.. Dat was echt chaos. Ik probeerde met de rest te praten maar ik hoorde ook de tegenstander 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-06 00:50
mathijs55 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:50:
Jongens, toen ik gisteravond wegging zaten we net in divisie 6. Ik deed net ff 2 potjes mee en nu blijkt het dat we weer in divisie 8 zitten?!
Maak daar maar Divisie 9 van! Gisteren is er helemaal niets gewonnen, alleen een paar keer gelijk gespeeld..

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:56
Zelf ben ik iemand die niet tegen zijn verlies kan en eigenlijk ook alles wil winnen, maar als je met meerdere speel moet je begrijpen dat er verschillende niveaus zijn.

Maakt iemand een fout zoals in een verkeerde positie lopen geef dit normaal aan. Dit moet iedereen ook gewoon kunnen accepteren. Schiet iemand naast of maakt iemand een verdedigingsfout of een slordige pass ja dat kan gebeuren. Lach daar lekker om en gezellig verder spelen.

Toen wij met ze 3e speelde gingen er ook genoeg dingen fout en we hebben ons kapot gelachen en dat is ook belangrijk.

Zijn er mensen vanavond online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39

Phydomir

Dennis

Ik zal het maar alvast zeggen. Als je echt op (hoog) niveau met de pro clubs bezig wil gaan dan is Tweakers FC waarschijnlijk niet de beste club. Dat komt vooral omdat iedereen mee kan doen en daardoor groot verschil in niveau. Daarbij zit je vaak met veel spelers (10 man) en dat is echt een stuk moeilijker dan 4/5.

Dit soort teams moeten het vooral hebben van de gezelligheid en van elkaar leren.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 16:59

Odieus

Onuitstaanbaar

mathijs55 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:50:
Jongens, toen ik gisteravond wegging zaten we net in divisie 6. Ik deed net ff 2 potjes mee en nu blijkt het dat we weer in divisie 8 zitten?! Het maakt me verder niet uit hoe dat kan maar ik zou het wel even fijn vinden als mensen bijv een hele middag spelen(in ieder geval 15/20 potjes) dat ze het even op het forum aangeven. Dan weet de rest ook waar we aan toe zijn..
Maakt het nou serieus wat uit in welke divisie wij spelen? ;) Van mij hoeven mensen zich echt niet te verantwoorden als zij 's middags degraderen. Ik denk namelijk niet dat zij met opzet al die potjes verliezen en wij hebben ook mooi wat potjes verkloot gisterenavond ;) 3-0 voor en dan nog met 3-3 (bijna 3-4 in de laatste seconde) van het veld :X

PSN: LinQ-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:39
Bij de PC club was het gisteren avond gezellig alleen speelden we de hele tijd gelijk. Ik denk dat ik me ga richten op verdedigen. Leuke positie wel en behorlijk lastig. Een foutje wordt vrij snel afgestraft.

De ene wedstrijd met al die rebounds was echt vervelend die hadden we best mogen winnen.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:08

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

EvEs0r schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 07:54:
[...]

Maak daar maar Divisie 9 van! Gisteren is er helemaal niets gewonnen, alleen een paar keer gelijk gespeeld..
Ik dacht zelfs al divisie 10.. We hadden nog twee wedstrijden te gaan in het 'seizoen' en moesten beide winnen om niet te degraderen. Helaas hebben we de eerste al verloren, een gelijk spel zat er in de laatste minuut nog in, maar helaas verprutste ik een grote kans.. :'(

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

yrew schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:27:
Bij de PC club was het gisteren avond gezellig alleen speelden we de hele tijd gelijk. Ik denk dat ik me ga richten op verdedigen. Leuke positie wel en behorlijk lastig. Een foutje wordt vrij snel afgestraft.

De ene wedstrijd met al die rebounds was echt vervelend die hadden we best mogen winnen.
Rebound thursday was dat! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 21:34
Phydomir schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 08:38:
Ik zal het maar alvast zeggen. Als je echt op (hoog) niveau met de pro clubs bezig wil gaan dan is Tweakers FC waarschijnlijk niet de beste club. Dat komt vooral omdat iedereen mee kan doen en daardoor groot verschil in niveau. Daarbij zit je vaak met veel spelers (10 man) en dat is echt een stuk moeilijker dan 4/5.

Dit soort teams moeten het vooral hebben van de gezelligheid en van elkaar leren.
Helemaal mee eens, winnen is leuk, maar de gezelligheid staat voorop. Als ik in div1 wil spelen, dan ga ik wel FUT of seasons doen.

Gisteren op de XOne een gezellige avond gehad, spel gaat met stappen vooruit. We moeten alleen een goede tactiek bedenken op de hoge druk van tegenstanders. We moeten hierdoor te vaak de lange bal spelen, spitsen krijgen de bal niet, waardoor het niet leuk is als speler om mee te doen. Dit werkt ook pingelen in de hand, want als je 2x de bal krijgt per wedstrijd, wil je ook wel eens een actie maken.

Desondanks is er veel begrip, en goede communicatie in ons team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
Thrace Grumble schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:10:
[...]

Ik dacht zelfs al divisie 10.. We hadden nog twee wedstrijden te gaan in het 'seizoen' en moesten beide winnen om niet te degraderen. Helaas hebben we de eerste al verloren, een gelijk spel zat er in de laatste minuut nog in, maar helaas verprutste ik een grote kans.. :'(
Haha ja klopt, maar dat was in Divisie 8, dus nu Divisie 9 met 0 wedstrijden gespeeld ;)

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riemer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:30
JPM85 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:18:
[...]

Helemaal mee eens, winnen is leuk, maar de gezelligheid staat voorop. Als ik in div1 wil spelen, dan ga ik wel FUT of seasons doen.

Gisteren op de XOne een gezellige avond gehad, spel gaat met stappen vooruit. We moeten alleen een goede tactiek bedenken op de hoge druk van tegenstanders. We moeten hierdoor te vaak de lange bal spelen, spitsen krijgen de bal niet, waardoor het niet leuk is als speler om mee te doen. Dit werkt ook pingelen in de hand, want als je 2x de bal krijgt per wedstrijd, wil je ook wel eens een actie maken.

Desondanks is er veel begrip, en goede communicatie in ons team.
Eens, het xbox team is een leuke club en natuurlijk met het motto: "meedoen is winnen" ;)

Helaas kon ik gisteravond niet zo lang meedoen (vriendin) vanavond hoop ik wat langer mee te doen. Ik denk dat om onder de hoge druk uit te komen we toch meer de bal moeten laten rondgaan. Als een CB of middenvelder ipv direct naar voren loopt blijft staan zul je zien dat er vaak naar links - rechts of achteren een afspeelmogelijkheid is. Zo doe ik het ook in seasons / fut ipv lange bal.

Ik zie in FUT veel teams met 4231 spelen dit jaar, ben er zelf niet een grote fan van maar je hebt als groot voordeel de 2e CDM. Wellicht is dat voor ons nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Riemer schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:27:
[...]

Ik zie in FUT veel teams met 4231 spelen dit jaar, ben er zelf niet een grote fan van maar je hebt als groot voordeel de 2e CDM. Wellicht is dat voor ons nog een optie?
Zolang we wingers hebben, kunnen we het altijd proberen. Grote deel van onze goals komen nog altijd vanuit voorzetten met een targetman als spits. Hier ligt dan ook onze kracht, grote sterke spits, met snelle wingers.

Daarnaast is het inderdaad nog zoeken naar een stabiel middenveld, met mensen die het niet erg vinden om de N. de Jong van het team te zijn. Niet aanvallen, maar puin ruimen, en de bal passen naar creatieve & snelle wingers. Probeerde dit gisteren zoveel mogelijk als Any, maar de 'drones' missen daardoor ontzettend veel handelingssnelheid, waardoor (icm de hoge druk van de tegenstander), ik te vaak de lange cross-pass moest geven.

Wat me wel opviel is dat we beter communiceren als we de mensen blij kleur/naam noemen wie de pass gaat ontvangen. Zorgt voor alertheid, zodat je klaar bent om de bal te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:33

ettie1990

PSN:ettiesick

Wat betreft de PS4 club, gisteravond ging het speltechnisch beter als donderdagavond, ben vrij vroeg gisteravond gekapt omdat ik geen zin meer had, die iritatie heb ik dus gemist denk ik.

Ik ben nog steeds een voorstander om de tactiek aan te passen naar een platte 4-4-2 ipv 4-4-2 met een ruit, omdat de tegenstander voor mij gevoel wat ik na 2 avonden zie teveel door het midden gevaarlijk kan worden. Wat ervaren de de andere teamspelers van de PS4 club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
Toch jammer dat we nog steeds niet cross platform tegen elkaar kunnen spelen.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11-2024
Snap dat er irritaties zijn, maar vergeet niet dat alleen maar verliezen ook niet echt bemoedigend werkt.

Wacht maar tot er weer gewonnen wordt!

Ik vind dat er een goede combi moet zijn, gemotiveerd en de wil om te winnen met daarnaast een geintje.

En ben het met salerg eens dat het soms wel irritant is als er continu op je positie gelopen wordt. Middenveld wordt al te vaak overgeslagen.

PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riemer
JPM85 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:09:
[...]

Zolang we wingers hebben, kunnen we het altijd proberen. Grote deel van onze goals komen nog altijd vanuit voorzetten met een targetman als spits. Hier ligt dan ook onze kracht, grote sterke spits, met snelle wingers.

Daarnaast is het inderdaad nog zoeken naar een stabiel middenveld, met mensen die het niet erg vinden om de N. de Jong van het team te zijn. Niet aanvallen, maar puin ruimen, en de bal passen naar creatieve & snelle wingers. Probeerde dit gisteren zoveel mogelijk als Any, maar de 'drones' missen daardoor ontzettend veel handelingssnelheid, waardoor (icm de hoge druk van de tegenstander), ik te vaak de lange cross-pass moest geven.

Wat me wel opviel is dat we beter communiceren als we de mensen blij kleur/naam noemen wie de pass gaat ontvangen. Zorgt voor alertheid, zodat je klaar bent om de bal te ontvangen.
Ik heb mijn pro al redelijk ontwikkeld als CDM en wil me de komende tijd toeleggen op de CDM, CB en CM positie zodat mijn pro redelijk kan verdedigen en kan passen. Ik ben bereid om de puin te gaan ruimen maar wil daarbij wel opmerken dat ik dan ook in de opbouw wat meer betrokken wil worden. Ik hebt het idee dat met name middenvelders vaak worden overgeslagen vanwege de lange bal.

Vanavond zal ik me wederom toeleggen op de CDM rol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:56
Als er normaal gespeeld word kan het middenveld eigenlijk niet overgeslagen worden. Mijn pro is ook cdm maar dan spelmaker omdat we met 2 cdm spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riemer
stomley schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:02:
Als er normaal gespeeld word kan het middenveld eigenlijk niet overgeslagen worden. Mijn pro is ook cdm maar dan spelmaker omdat we met 2 cdm spelen.
Precies, maar doordat we nog te vaak onder druk staan wordt dit station overgeslagen. Daarom ook mijn idee om met 2 CDM's te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:54
Ik ervaar dat er soms te snel naar voren gespeeld word waardoor risico op balverlies veel groter is. Er hoeft niet eindeloos getikt te worden tot ze moe zijn maar iets rustiger in opbouw zou zeker aan te raden zijn! hebben we niet een voetbaltrainer in ons midden die een tactiek kan bedenken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47
De potjes die we na de chaos deden gingen wel een heel stuk beter, ik blijf bij de basis: blijf bij je mannetje. Het zijn geen AI's die vaste locaties tov de bal gaan lopen, zit er altijd eentje tussen die compleet aan de andere kant gaat staan, 1 bal op hem is dan genoeg. Niet met 2-3 man op de bal jagen, 1 is genoeg voor directe tackle, de rest kan gewoon mannetje zoeken om afspeelmogelijkheden vast te zetten, ze gingen daarna ook steeds vaker lange ballen naar voren te gooien, wat vaak beetje geluk/FIFA-fail is hoe ze daar uit komen.

Je moet niet altijd voetbal denken, maar 'tegenspeler'. Die persoon (of meerdere) speelt ook gewoon FIFA, lang niet altijd 'volgens de echte regeltjes', dus als je gewoon 'mensengedrag' kan counteren ben je al aardig eind. Helaas doe je dan nog niets aan de FIFA-fails (domme keeper, niet meelopende verdediging etc).

En we kunnen best wel eens een snelle bal naar voren krijgen, was dacht aantal keer bij Joeri en sjefke dat met een steekbal ze al richting de 16 konden, het is daarna alleen nog beetje chaos hoe daarna de verdediging te omzeilen.

Bij de corners iedereen een vaste plek geven, geeft volgens mij wel meer ruimte voor 'scheve ballen', eerste paal en 2de paal, 1 op de 16 en 1 net buiten de box, heb je meer bereik als de bal niet helemaal gaat zoals de planning was.

Ik speelde nadat iedereen wegging nog 3 potjes met die duitser (wie kent hem btw?) en dat was gelijkspel en 2x winst. Die gast is behoorlijk goed op Any (al heeft hij een enorm snelle speelstyle), hij speelt zoals ik vaak coop speel met vriend van me, dus we hebben degradatie in ieder geval voorkomen :) (en heb weer 4 doelpunten erbij :P).

Hij speelt trouwens erg slim met de tactieken, zag hem regelmatig bij tegenaanval de 'offside' tactiek pakken, je ziet kort een lijn bij de verdediging komen en pakte 9/10 goed uit en was het buitenspel. Ik weet niet precies hoe dit werkt, maar voor de regelmatig any-speler zou dit best een handige tactiek zijn (moet je wel een mid reserve hebben als ze toch weten door te breken).

Vind alleen de stamina imho veel te snel wegzakken in FIFA, zelfs zonder amper rennen eindig ik vaak in de 70-80ste minuut met amper 20% over en het is raar dat je bv niet kan wisselen voor een verse speler (die dan desnoods door de any wordt gespeeld) om nog een verse sprinter voorin te hebben.

[ Voor 46% gewijzigd door SinergyX op 03-10-2014 12:36 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 15:12

Kevinr1989

I am the danger

Heb zelf geen PS4, maar geniet van de passie en enthousiasme die sommige spelers hierin stoppen :) Ben wel van plan om er 1 aan te schaffen binnenkort, dus wil alvast een bijdrage leveren.

Zelf een tijdje gevoetbald in een 1-3-2-3-2 systeem (een verkapte 5-3-2). Het klinkt wellicht heel raar, maar het was erg effectief. Als de tegenstander met 2 spitsen speelde, werd dit systeem gehanteerd. Als er 3 spitsen waren zakte er 1 verdedigende middenvelder een linie terug en waren de flankspelers echt kilometervreters :p

Veel tegendoelpunten zal je niet krijgen, als de verdedigende middenvelders "gewoon" hun taak uitvoeren. Daarbij heb je twee vaste mensen voorin (balvaste spits met bewegelijk persoon er omheen) en de flankspelers komen dan mee op (samen met de aanvallende middenvelder).

Voor mij werkte het vrij goed, maar zo heeft iedereen zijn/haar eigen tactiek :9

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
Kevinr1989 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:30:
Heb zelf geen PS4, maar geniet van de passie en enthousiasme die sommige spelers hierin stoppen :) Ben wel van plan om er 1 aan te schaffen binnenkort, dus wil alvast een bijdrage leveren.

Zelf een tijdje gevoetbald in een 1-3-2-3-2 systeem (een verkapte 5-3-2). Het klinkt wellicht heel raar, maar het was erg effectief. Als de tegenstander met 2 spitsen speelde, werd dit systeem gehanteerd. Als er 3 spitsen waren zakte er 1 verdedigende middenvelder een linie terug en waren de flankspelers echt kilometervreters :p

Veel tegendoelpunten zal je niet krijgen, als de verdedigende middenvelders "gewoon" hun taak uitvoeren. Daarbij heb je twee vaste mensen voorin (balvaste spits met bewegelijk persoon er omheen) en de flankspelers komen dan mee op (samen met de aanvallende middenvelder).

Voor mij werkte het vrij goed, maar zo heeft iedereen zijn/haar eigen tactiek :9
Heb hier ook al eens over na zitten denken ja! Persoonlijk zou ik ook wel eens die 5-3-2 willen proberen, gewoon om te kijken hoe dat bevalt. Zie dat best veel tegenstanders ook in die formatie spelen.

Zelf denk ik dat we sowieso terug moeten naar 4-2-3-1 (of dus 5-3-2), daarmee wonnen we volgens mij veel meer wedstrijden.

En de PS4 stats zijn weer bijgewerkt!

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
SinergyX schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:27:
De potjes die we na de chaos deden gingen wel een heel stuk beter, ik blijf bij de basis: blijf bij je mannetje. Het zijn geen AI's die vaste locaties tov de bal gaan lopen, zit er altijd eentje tussen die compleet aan de andere kant gaat staan, 1 bal op hem is dan genoeg. Niet met 2-3 man op de bal jagen, 1 is genoeg voor directe tackle, de rest kan gewoon mannetje zoeken om afspeelmogelijkheden vast te zetten, ze gingen daarna ook steeds vaker lange ballen naar voren te gooien, wat vaak beetje geluk/FIFA-fail is hoe ze daar uit komen.

Je moet niet altijd voetbal denken, maar 'tegenspeler'. Die persoon (of meerdere) speelt ook gewoon FIFA, lang niet altijd 'volgens de echte regeltjes', dus als je gewoon 'mensengedrag' kan counteren ben je al aardig eind. Helaas doe je dan nog niets aan de FIFA-fails (domme keeper, niet meelopende verdediging etc).

En we kunnen best wel eens een snelle bal naar voren krijgen, was dacht aantal keer bij Joeri en sjefke dat met een steekbal ze al richting de 16 konden, het is daarna alleen nog beetje chaos hoe daarna de verdediging te omzeilen.

Bij de corners iedereen een vaste plek geven, geeft volgens mij wel meer ruimte voor 'scheve ballen', eerste paal en 2de paal, 1 op de 16 en 1 net buiten de box, heb je meer bereik als de bal niet helemaal gaat zoals de planning was.

Ik speelde nadat iedereen wegging nog 3 potjes met die duitser (wie kent hem btw?) en dat was gelijkspel en 2x winst. Die gast is behoorlijk goed op Any (al heeft hij een enorm snelle speelstyle), hij speelt zoals ik vaak coop speel met vriend van me, dus we hebben degradatie in ieder geval voorkomen :) (en heb weer 4 doelpunten erbij :P).

Hij speelt trouwens erg slim met de tactieken, zag hem regelmatig bij tegenaanval de 'offside' tactiek pakken, je ziet kort een lijn bij de verdediging komen en pakte 9/10 goed uit en was het buitenspel. Ik weet niet precies hoe dit werkt, maar voor de regelmatig any-speler zou dit best een handige tactiek zijn (moet je wel een mid reserve hebben als ze toch weten door te breken).

Vind alleen de stamina imho veel te snel wegzakken in FIFA, zelfs zonder amper rennen eindig ik vaak in de 70-80ste minuut met amper 20% over en het is raar dat je bv niet kan wisselen voor een verse speler (die dan desnoods door de any wordt gespeeld) om nog een verse sprinter voorin te hebben.
Die Duitser komt via Ron/Maverick. Kerel is wel goed inderdaad, maar wel spuuglelijk _/-\o_

Voor je stamina, dat is veel spelen, en goed leren met sprinten om te gaan. Heb het ook af moeten leren om op alles maar te sprinten, maar ik gebruik het bijna niet meer. Heb meestal nog zo'n 50%-60% stamina over in de laatste minuten. Daarnaast moet je die last-minute breath (ofzo iets) vrij spelen, geeft je speler wat extra in de laatste minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
SinergyX schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:27:

Dit doe ik ook regelmatig, nog niet met profclubs maar wel veel met seasons. Dat doe je door snel 2x pijltje omhoog op je D-pad te drukken.

Ik vind het zelf ook lekker om met any te spelen. Vind trouwens wel dat diegene die met any speelt altijd aanvoerder moet zijn. Dit in verband met bovenstaande, en andere tactieken. Zeker ook om de keeper uit te kunnen laten komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obiander
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 22:46
D

[ Voor 100% gewijzigd door obiander op 17-07-2022 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 15:12

Kevinr1989

I am the danger

EvEs0r schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:41:
[...]

Heb hier ook al eens over na zitten denken ja! Persoonlijk zou ik ook wel eens die 5-3-2 willen proberen, gewoon om te kijken hoe dat bevalt. Zie dat best veel tegenstanders ook in die formatie spelen.

Zelf denk ik dat we sowieso terug moeten naar 4-2-3-1 (of dus 5-3-2), daarmee wonnen we volgens mij veel meer wedstrijden.

En de PS4 stats zijn weer bijgewerkt!
Je hebt ook nog de mogelijkheid om 3 verdedigers op te stellen (waarbij je twee flank verdedigers hebt voor flank spelers) en de twee verdedigende middenvelders lopen de gaten daartussen dicht. Anderszijds kan je de flankerende middenvelders laten zakken, alleen zullen die binnen notime stamina problemen krijgen... 8)7

Lastig allemaal....

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:12
@ de XBone heren. Ik heb me goed geamuseerd gisteren. Winnen is leuk, maar belangrijker is dat je fun hebt en goed probeert te spelen.
Als je div 1 wil spelen moet je zoals gezegd niet bij een openbare club als deze zijn. Ik ga niemand eruit schoppen als ze bijv < 80 zijn of niet veel ervaring hebben.

Het idee van 2 CDM's spreekt me ook aan, moeten we zeker proberen. Ik wil ook best deze positie spelen, al denk ik wel dat ik op de vleugel meer van waarde ben aangezien mijn snelheid.
Dus wat mij betreft gaan we het idee van 2 CDM's, snelle vleugels en een kopsterke spits eens proberen uit te werken.

De trait Die Joeri bedoelt heet Second Wind. Deze heb ik geselecteerd. Wel nice om op het laatst wat extra stam te krijgen.

'Die Duitser' oftewel Jens (Nambawan) ken ik al een hele tijd. Hij is idd goed. Doet ook helemaal niks anders dan Fifa :D
Hoop dat niemand er problemen mee heeft dat hij af en toe als niet Tweaker joined. Hij komt alleen af en toe langs als er niemand van zijn andere club online is.

Vanavond zal ik er ook zijn, al weet ik niet hoe laat ivm verjaardag van mijn moeder. Maar jullie kunnen natuurlijk alvast beginnen :)

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riemer
Maverick! schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:32:
@ de XBone heren. Ik heb me goed geamuseerd gisteren. Winnen is leuk, maar belangrijker is dat je fun hebt en goed probeert te spelen.
Als je div 1 wil spelen moet je zoals gezegd niet bij een openbare club als deze zijn. Ik ga niemand eruit schoppen als ze bijv < 80 zijn of niet veel ervaring hebben.

Het idee van 2 CDM's spreekt me ook aan, moeten we zeker proberen. Ik wil ook best deze positie spelen, al denk ik wel dat ik op de vleugel meer van waarde ben aangezien mijn snelheid.
Dus wat mij betreft gaan we het idee van 2 CDM's, snelle vleugels en een kopsterke spits eens proberen uit te werken.

De trait Die Joeri bedoelt heet Second Wind. Deze heb ik geselecteerd. Wel nice om op het laatst wat extra stam te krijgen.

'Die Duitser' oftewel Jens (Nambawan) ken ik al een hele tijd. Hij is idd goed. Doet ook helemaal niks anders dan Fifa :D
Hoop dat niemand er problemen mee heeft dat hij af en toe als niet Tweaker joined. Hij komt alleen af en toe langs als er niemand van zijn andere club online is.

Vanavond zal ik er ook zijn, al weet ik niet hoe laat ivm verjaardag van mijn moeder. Maar jullie kunnen natuurlijk alvast beginnen :)
Prima om met 2 CDM's te spelen. Moeten we alleen even nadenken hoe. Ik heb nl. ook weer veel goede verhalen gehoord over 442 ipv 4231. Voordeel met 442 t.o.v. een 1 spitsen formatie is dat je meer aanspeelpunten in de 16 hebt. Een hoge bal op 1 spits of 2 maakt wellicht net dat verschil. Ik zal iig mijn Pro als box to box turnen. Kost wel wat overall rating (als box to box verliest hij 3 punten t.o.v. playmaker).

Ook prima dat je "die Duitser" laat meespelen. Als wij dan ook gaan winnen is het geen probleem. Als we verliezen kunnen we ook iemand de schuld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
Riemer schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:50:
[...]

Ook prima dat je "die Duitser" laat meespelen. Als wij dan ook gaan winnen is het geen probleem. Als we verliezen kunnen we ook iemand de schuld geven.
Hahaha 😂😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
Voor het PS4 lijkt het mij leuk en makkelijk om een Groeps app te openen. (Sowieso wel makkelijk voor het contact qua online zijn en gezellig)

EvEsOr en ik zitten er al in haha

App je nummer en gamertag even in privé bericht en dan voeg ik je toe 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Ricloo86 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:29:
Voor het PS4 lijkt het mij leuk en makkelijk om een Groeps app te openen. (Sowieso wel makkelijk voor het contact qua online zijn en gezellig)

EvEsOr en ik zitten er al in haha

App je nummer en gamertag even in privé bericht en dan voeg ik je toe 👍
^ Is voor de PS4-groep

[ Voor 6% gewijzigd door Mathijs14 op 03-10-2014 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990

ettie1990

Er is inmiddels door mij een 2e team opgericht in pro club Fifa 15 voor de PS4. 'Tweakers FC 2'. Graag even je aanmelding versturen binnen Fifa 15 en ook graag een privé bericht naar mij, ettie1990 of kiezo zodat we de gegevens kunnen checken met de aanmeldingen in fifa 15.

Vermeld in je prive bericht voor aanmelding je PSN + Origin account en Tweakers username. Wil je ook in de groepsapp voor 'Tweakers FC 2' dan mag je er eventueel je 06-nummer bij vermelden.

ettie1990 en kiezo zullen 'Tweakers FC 2' als team proberen te gaan managen, zoals mathijs55 en EvEs0r doen voor 'Tweakers FC'.

Mochten er vragen zijn of dat ik iets vergeten ben dan hoor ik dat graag, je kunt ook kiezo raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
ettie1990 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 18:15:
Er is inmiddels door mij een 2e team opgericht in pro club Fifa 15 voor de PS4. 'Tweakers FC 2'. Graag even je aanmelding versturen binnen Fifa 15 en ook graag een privé bericht naar mij, ettie1990 of kiezo zodat we de gegevens kunnen checken met de aanmeldingen in fifa 15.

Vermeld in je prive bericht voor aanmelding je PSN + Origin account en Tweakers username. Wil je ook in de groepsapp voor 'Tweakers FC 2' dan mag je er eventueel je 06-nummer bij vermelden.

ettie1990 en kiezo zullen 'Tweakers FC 2' als team proberen te gaan managen, zoals mathijs55 en EvEs0r doen voor 'Tweakers FC'.

Mochten er vragen zijn of dat ik iets vergeten ben dan hoor ik dat graag, je kunt ook kiezo raadplegen.
Nice!
Succes en we houden elkaar op de hoogte he ;)

Misschien treffen we elkaar een keer haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r

Succes mannen! :)

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
  • Laatst online: 10-09 09:49

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook overstappen naar Tweakers FC 2 denk ik. We hadden met kiezo vanmiddag nog over en we hebben met hem ook geprobeerd om met een groot krachtige spits te spelen wat wel goed uitpakt. Verder vind ik spelen als cdm wel prettig naast grote spits. Een groep app lijkt me idd handig :). Over frustraties denk dat dat allemaal wel goed komt als middelveld ook meer betrokken raakt in spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
PS4 stream is weer online!

www.twitch.tv/EvEs0r

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
Goed gespeeld jongens! De stats zijn weer up to date! :)

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Divisie 4 met de PC club :P

edit:
En nog 2 wedstrijden over om de titel van divisie 5 binnen te halen :)

edit2:
Met een wel zeer mooie overwinning O-) kampioen van de 5e divisie en nu dus aan het spelen in de 4e divisie.

[ Voor 98% gewijzigd door Scavy op 04-10-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
Scavy schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 18:13:
Divisie 4 met de PC club :P

edit:
En nog 2 wedstrijden over om de titel van divisie 5 binnen te halen :)

edit2:
Met een wel zeer mooie overwinning O-) kampioen van de 5e divisie en nu dus aan het spelen in de 4e divisie.
Ik kan niet anders dan tevreden zijn! Divisie 4 binnen 2 weken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
Yessss pc club gaat lekker.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Arwintju schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 00:42:
[...]

Ik kan niet anders dan tevreden zijn! Divisie 4 binnen 2 weken!
Ik weet dat bijna niet telt maar we zaten dus bijna in divisie 3, moesten winnen maar speelde de laatste wedstrijd gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Platform: Xbox One
Gamertag: x28 CH1CK3NDUDE
Positie: Goalkeeper, middenveld en winger

(mijn mic is kapot dus kan niet praten maar wel luisteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
Gisteren was een goede dag voor de PS4 club! Er werd heel lekker gespeeld, en ook verschillende wedstrijden gewonnen, zodat we nu weer in Divisie 8 zitten, met nog steeds een kans op promotie!

Heb vandaag de stats weer bijgewerkt. Wat me opvalt is dat van de meeste mensen het pass percentage steeds hoger wordt, dat is natuurlijk een heel goede zaak! :)

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dan wel het minste aantal wedstrijden gespeeld, maar ook het hoogste pass-percentage (3 wedstrijden, 85%). Ik zal proberen er wat meer bij te zijn in deze drukke tijden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:37

KipCurreh

Nightcrawler

Lijkt me vet, eens men internet connectie in orde is wil ik best de PC club joinen (if possible)

Nu zit ik nog op de (slechte) wifi, waardoor ik af en toe men connectiviteit verlies en dus uit de match geflikkerd word... Is blijkbaar ook niet al te best voor men ratings heb ik gezien, zat in een wedstrijd aan 8.0 ofzo, d/c en dan staat die wedstrijd in men overzicht aan 3-4 of minder.. moordend dus...

Dus eerst maar een kabeltje trekken vooraleer ik dit verder probeer

Maar PC-spelers kunnen me alvast adden op Origin als ze willen

- PC
- Kipcurry
- CDM

[ Voor 8% gewijzigd door KipCurreh op 06-10-2014 10:24 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:59:
Platform: Xbox One
Gamertag: x28 CH1CK3NDUDE
Positie: Goalkeeper, middenveld en winger

(mijn mic is kapot dus kan niet praten maar wel luisteren)
Als je een transfer request doet naar de club, zal ik of Maverick je accepteren.
Betreft je mic; heb je een kinect erbij? want dan zou je voorlopig de chat via de kinect kunnen laten lopen. Scheelt namelijk een slok op een borrel als er communicatie is.

ps. Mocht je het nog niet gedaan hebben, je kan via de catalogus snel je pro updaten. Even afhankelijk van je huidige EA level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
EvEs0r schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 08:29:
Gisteren was een goede dag voor de PS4 club! Er werd heel lekker gespeeld, en ook verschillende wedstrijden gewonnen, zodat we nu weer in Divisie 8 zitten, met nog steeds een kans op promotie!

Heb vandaag de stats weer bijgewerkt. Wat me opvalt is dat van de meeste mensen het pass percentage steeds hoger wordt, dat is natuurlijk een heel goede zaak! :)
Gaat zeker de goede kant op! gaan elkaar steeds beter vinden en de aanval loopt steeds vloeiender.
Toch denk ik ook dat we er goed aan gedaan hebben om de tactiek aan te passen.
Meer afspeelmogelijkheden voorin en achterin wordt er ook niet veel ruimte weggeven.

Over 87 wedstrijden 79% pass ben ik ook dik tevreden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
Ricloo86 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:49:
[...]

Gaat zeker de goede kant op! gaan elkaar steeds beter vinden en de aanval loopt steeds vloeiender.
Toch denk ik ook dat we er goed aan gedaan hebben om de tactiek aan te passen.
Meer afspeelmogelijkheden voorin en achterin wordt er ook niet veel ruimte weggeven.

Over 87 wedstrijden 79% pass ben ik ook dik tevreden :*)
Ja, die nieuwe opstelling loopt een stuk stabieler!

En dat is inderdaad een statistiek om tevreden over te zijn! :)

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPM85 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:57:
[...]

Als je een transfer request doet naar de club, zal ik of Maverick je accepteren.
Betreft je mic; heb je een kinect erbij? want dan zou je voorlopig de chat via de kinect kunnen laten lopen. Scheelt namelijk een slok op een borrel als er communicatie is.

ps. Mocht je het nog niet gedaan hebben, je kan via de catalogus snel je pro updaten. Even afhankelijk van je huidige EA level.
Heb een req gedaan. Ik heb geen Kinect maar ik kan mijn kapotte headset inruilen voor een nieuwe. Duurt alleen wel even voordat ie er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990

ettie1990

voor PS4 leden: Tweakers FC 2 beschikt inmiddels over 4 teamleden en wij zijn nog steeds op zoek naar nieuwe teamleden!

wij horen graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maditude
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-07-2024
EvEs0r schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:53:
[...]

Ja, die nieuwe opstelling loopt een stuk stabieler!

En dat is inderdaad een statistiek om tevreden over te zijn! :)
Is echt leuk met jullie gasten om in de ploeg te spelen. Het kan alleen maar beter gaan vanaf nu.
Alleen spijtig dat ik door mijn ploegenwerk niet van in het begin van de avond kan meespelen en volgende week wrs al helemaal niet ;(
Maar nu ik met de namiddag sta,race ik iedere avond naar huis om toch nog x aantal potjes te kunnen spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Gisteravond slechts 2 potjes online kunnen spelen. Daarna hadden de servers van EA er geen zin meer in :')

Desondanks toch gepromoveerd naar Div 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik gisteren maar één potje kon doen. Was moe en ging ff tv kijken. Tegen Real speelde we de eerste helft echt slecht maar in de tweede helft waren wij, in mijn opzicht, de beste ploeg. Vind het wel leuk om met jullie te spelen. Mic komt deze of volgende week, dus dan kan ik gelukkig wel praten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam er gisteren niet op op de PS4. Netwerkprobleempjes. :-(
Dus toen ben ik maar New Girl gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
Waardeloos dat het er weer uit lag.

Hoop dat het vanavond opgelost is en we door kunnen stomen naar divisie 6, met het vertoonde spel van gisteren en de avond ervoor moeten we stappen kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:28:
Sorry dat ik gisteren maar één potje kon doen. Was moe en ging ff tv kijken. Tegen Real speelde we de eerste helft echt slecht maar in de tweede helft waren wij, in mijn opzicht, de beste ploeg. Vind het wel leuk om met jullie te spelen. Mic komt deze of volgende week, dus dan kan ik gelukkig wel praten _/-\o_
Jep, is zeker leuk hoor. Al moeten we nog steeds aan elkaar wennen. Wanneer we elkaars speelstijl leren kennen zal het steeds beter gaan draaien.
Nadat je weg was nog een aantal potten gedaan. Ondanks dat we niet zo heel slecht speelden toch alles verloren.

Beetje jammer wel dat bijna alle tegenstanders 5 man in de verdediging hebben, volgens mij tactiek op ultra defensive of park the bus en dan maar ballen naar voren rossen zodat de pro's het op een sprint of dribbel kunnen zetten. Je kunt nog zo rustig en beheerst uitverdedigen. Eens op de zoveel passen met een drone gaat toch mis (hier kun je gewoon niets aan doen) en dat wordt vaak meteen afgestraft door een pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick! schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:20:
[...]

Jep, is zeker leuk hoor. Al moeten we nog steeds aan elkaar wennen. Wanneer we elkaars speelstijl leren kennen zal het steeds beter gaan draaien.
Nadat je weg was nog een aantal potten gedaan. Ondanks dat we niet zo heel slecht speelden toch alles verloren.

Beetje jammer wel dat bijna alle tegenstanders 5 man in de verdediging hebben, volgens mij tactiek op ultra defensive of park the bus en dan maar ballen naar voren rossen zodat de pro's het op een sprint of dribbel kunnen zetten. Je kunt nog zo rustig en beheerst uitverdedigen. Eens op de zoveel passen met een drone gaat toch mis (hier kun je gewoon niets aan doen) en dat wordt vaak meteen afgestraft door een pro.
Ja klopt. Jammer dat ondanks dat we goed spelen, we toch verliezen. De AI verprutst het meestal ook ja. Kan je idd niks aan doen. Ik dacht dat ze wat slimmer waren gemaakt maar ik zie niet veel verschil :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
En met hoeveel members speelt Tweakers FC2 op het moment?

binnenkort maar een oefenpotje tegen elkaar doen dan, maar zou leuk zijn als er meerdere spelers zijn van beide teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
Ricloo86 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:58:
En met hoeveel members speelt Tweakers FC2 op het moment?

binnenkort maar een oefenpotje tegen elkaar doen dan, maar zou leuk zijn als er meerdere spelers zijn van beide teams.
Volgens mij 4... Loopt niet echt hard meer met die aanmeldingen. Misschien wat reclame maken in het algemene FIFA topic? :9

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
EvEs0r schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:00:
[...]

Volgens mij 4... Loopt niet echt hard meer met die aanmeldingen. Misschien wat reclame maken in het algemene FIFA topic? :9
Ja is misschien geen gek idee!

Waar blijven de statts? haha kan ik gelijk zien of er iets gewijzigd is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riemer
[...]

Klopt dat is idd. mooi balen. Sorry nog van zondag avond. Wilde net met 2e potje beginnen toen we 'overvallen' werden door de schoonouders. Had ik ff niet zien aankomen. Gisteren ff FUT gespeeld en daarna niets meer. Vanavond probeer ik wee online te zijn met pro clubs. Hoe staat het met de ledenlijst van Xbox? Nog wat aanmeldingen? Moeten we nog wat werven / nieuwe managers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
Ricloo86 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:02:
[...]

Ja is misschien geen gek idee!

Waar blijven de statts? haha kan ik gelijk zien of er iets gewijzigd is _/-\o_
Zijn al geüpdatet :) Vergeten te melden haha

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Ik moet me ook nog aanmelden, ik speel op de PC. Maar laat ik eerst maar eens wat beter worden op FIFA. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990

ettie1990

EvEs0r schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:00:
[...]

Nummer 5 is inmiddels aangemeld als ik het goed heb, ik zal eens reclame maken iom met Kiezo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:45

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Modbreak:Ook hier het vriendelijke verzoek om bij spam alleen te reporten en geen loze reacties of verwensingen richting een spambot te maken. Dat is alleen maar extra opruimwerk voor ons.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
[...]

Mwah potjes erna waren erger hoor, dat was divisie 8 en gewoon niet leuk meer (met Prophy en Jens), keeper ging compleet in retarted mode, AI spelers werden compleet amateur niveau, ging nergens meer over. (gelukkig laatste potje dat ik speelde nog gewonnen :P).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

[...]

meh ik heb een paar drop-in wedstrijden gespeeld als CDM, en het valt toch veel op dat de meeste posities voorin ingenomen worden (WL,WR,ST, en mindere mate RCM & LCM)...
Wat dan erg hatelijk is, is dat ze allen van die lange diepe ballen gaan vragen aan de AI, waardoor er van een 'goede' opbouw/voetbalwedstrijd toch weinig sprake meer is...

Als je in clubverband gaat spelen zal dit evenwel wel drastisch verminderen (hoop ik toch), maar bij random dropins lijkt me dit toch vrij repetitief en vervelend, en dan vooral als je medespelers evenveel voetbal intellect vertonen als men schoonmoeder :/

Nu ja in afwachting van een netwerkkabel speel ik nu wat offline career, ook als CDM.. kwestie van het een beetje te onderhouden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door KipCurreh op 07-10-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Riemer schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:12:
[...]
Klopt dat is idd. mooi balen. Sorry nog van zondag avond. Wilde net met 2e potje beginnen toen we 'overvallen' werden door de schoonouders. Had ik ff niet zien aankomen. Gisteren ff FUT gespeeld en daarna niets meer. Vanavond probeer ik wee online te zijn met pro clubs. Hoe staat het met de ledenlijst van Xbox? Nog wat aanmeldingen? Moeten we nog wat werven / nieuwe managers?
Geen probleem joh, daar hoef je echt geen sorry voor de zeggen :)
Ledenlijst blijft redelijk stabiel, maar ik ga nog eens wat berichtjes sturen. Sommige mensen hebben zich hier aangemeld, maar nooit een request gedaan of de mijne geaccepteerd. Beetje irritant ook als een clubmanager (!) die eerst veel wedstrijden meedeed gewoon leaved en gewoon totaal niet reageert op mijn vraag of hij nog terugkomt ivm up-to-date houden van onze ledenlijst. Helemaal no prob als je leaved, maar een kort berichtje vind ik wel zo netjes. Mja, zo'n mensen zitten er ook tussen zullen we maar zeggen.

Moet even zien of ik vanavond online ben. Lange dag werken met een zware kou en daarna ga ik nog even zwemmen met zoonlief, dus het hangt af van het 'puf level' zo rond 20 uur. Maar laat jullie niet weerhouden door mijn afwezigheid ;)
SinergyX schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:22:
[...]

Mwah potjes erna waren erger hoor, dat was divisie 8 en gewoon niet leuk meer (met Prophy en Jens), keeper ging compleet in retarted mode, AI spelers werden compleet amateur niveau, ging nergens meer over. (gelukkig laatste potje dat ik speelde nog gewonnen :P).
Ja klopt. Zoals we gisteren al besproken is het erg jammer dat de IA spelers niet meegroeien met het team, of in ieder geval per divisie een beetje beter worden. Nu speel je met complete retard IA drones tegen erg goede pro's en ben je zo goed als kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
KipCurreh schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:28:
[...]

meh ik heb een paar drop-in wedstrijden gespeeld als CDM, en het valt toch veel op dat de meeste posities voorin ingenomen worden (WL,WR,ST, en mindere mate RCM & LCM)...
Wat dan erg hatelijk is, is dat ze allen van die lange diepe ballen gaan vragen aan de AI, waardoor er van een 'goede' opbouw/voetbalwedstrijd toch weinig sprake meer is...

Als je in clubverband gaat spelen zal dit evenwel wel drastisch verminderen (hoop ik toch), maar bij random dropins lijkt me dit toch vrij repetitief en vervelend, en dan vooral als je medespelers evenveel voetbal intellect vertonen als men schoonmoeder :/

Nu ja in afwachting van een netwerkkabel speel ik nu wat offline career, ook als CDM.. kwestie van het een beetje te onderhouden ;)
Je bedoelt bij Tweakers FC of bij de tegenstander?
Wij spelen altijd met een ANY, dus diepe ballen vragen heeft geen nut. De ANY speler bepaalt toch zelf of hij de diepe bal speelt of niet ;)

OK nice, we zien je wel weer verschijnen. En je mag zeker tijdens de wedstrijd je mening uiten op ons spel hoor. Misschien worden we er wel beter van :)

EDIT: zie nu dat je PC speler bent, dus nvm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Maverick! schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:44:
[...]

Je bedoelt bij Tweakers FC of bij de tegenstander?
Wij spelen altijd met een ANY, dus diepe ballen vragen heeft geen nut. De ANY speler bepaalt toch zelf of hij de diepe bal speelt of niet ;)

OK nice, we zien je wel weer verschijnen. En je mag zeker tijdens de wedstrijd je mening uiten op ons spel hoor. Misschien worden we er wel beter van :)
oh nee nee ik speelde nog niet in clubverband, gewoon zo random public dropins (5vs5).. Daar kom je vooral idioten tegen helaas, in beide teams :)

Wat betekent die ANY ?

vanaf men internetverbinding in orde is zou ik wel graag TFC (PC) joinen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Any speler is gewoon net als in solo (offline) 'play whole team', of het Co-op principe, 1 speler speelt gewoon de rest van het team, waar de andere pro spelers dus 1 vaste plek hebben (be a pro).

Ik lees wel vaak het verzoek op het forum van EA dat bij de Pro clubs de AI spelers zouden moeten gevuld worden met offline/niet-aanwezige spelers. Dat zou wel fijn zijn voor de stats van de AI, zeker als je dus een club hebt waar je gewoon volledige bezetting hebt en de captain dus gewoon 'offline' pro spelers kan inzetten ipv random gekozen AI zut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
KipCurreh schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:47:
[...]

oh nee nee ik speelde nog niet in clubverband, gewoon zo random public dropins (5vs5).. Daar kom je vooral idioten tegen helaas, in beide teams :)

Wat betekent die ANY ?

vanaf men internetverbinding in orde is zou ik wel graag TFC (PC) joinen natuurlijk ;)
Zodra je internetverbinding in orde is, kun je mij een berichtje sturen. Dan zal ik je in de PC-club plaatsen!

Ook bij de PC-club is het overigens de gewoonte om de lege plekken op te vullen met een ANY speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
SinergyX schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:49:
Ik lees wel vaak het verzoek op het forum van EA dat bij de Pro clubs de AI spelers zouden moeten gevuld worden met offline/niet-aanwezige spelers. Dat zou wel fijn zijn voor de stats van de AI, zeker als je dus een club hebt waar je gewoon volledige bezetting hebt en de captain dus gewoon 'offline' pro spelers kan inzetten ipv random gekozen AI zut.
Dat zou wel een hele verbetering zijn inderdaad, EA kennende kunnen we dit in FIFA 17 verwachten >:)

Gisteren was het weer gezellig, en voetbal was niet slecht, jammer dat we in de laatste paar potjes in Div.9 niet dat laatste puntje binnen konden slepen. Ik ben waarschijnlijk vanavond & morgen weer online, daarna een paar dagen afwezig t/m 13 oktober. (tripje Londen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:25
Welke camera vinden jullie eigenlijk fijn spelen? ik ben er met fifa 15 nog niet uit wat ik prettig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tritimee schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:04:
Welke camera vinden jullie eigenlijk fijn spelen? ik ben er met fifa 15 nog niet uit wat ik prettig vind.
Standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
JPM85 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:03:
Dat zou wel een hele verbetering zijn inderdaad, EA kennende kunnen we dit in FIFA 17 verwachten >:)

Gisteren was het weer gezellig, en voetbal was niet slecht, jammer dat we in de laatste paar potjes in Div.9 niet dat laatste puntje binnen konden slepen. Ik ben waarschijnlijk vanavond & morgen weer online, daarna een paar dagen afwezig t/m 13 oktober. (tripje Londen)
Inderdaad, ik heb nog nooit in de hele FIFA serie ooit een 'update' gezien die bepaalde features verbeterde of toevoegde op een groot niveau.
Cam op de speler, Co-op camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
Ik speel met TELE , op de man vind ik lastig omdat op de radar spelen niet mijn sterkste kant is.

Daarbij Switch ik af en toe (door op de touchpad bij PS te drukken) naar de speler.

[ Voor 15% gewijzigd door Ricloo86 op 07-10-2014 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus

Odieus

Onuitstaanbaar

Ik twijfel nog tussen Tele en Co-op. Ik vind het fijn om een groot gedeelte van het veld te kunnen zien (voor het passen) maar vind het tegelijkertijd dan lastiger om de afstand tussen jou en je directe tegenstander goed in te kunnen schatten (tacklen en dribblen). Is voor iedereen heel persoonlijk, je kan trouwens ook je camera helemaal zelf instellen als je geen goede preset kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Die discussie heb ik laatst ook in mijn club gehad. 2 man van ons spelen op Tele (ik ook) en de rest is overgegaan op de "nieuwe" standaard camera of televisie. Persoonlijk vind ik die camera helemaal niets omdat ik hiermee, en dan vooral wanneer de bal naar het meest verre punt gaat, toch moeite heb om de juiste diepte in te schatten. Op 1 of andere manier speelt het voor mij niet prettig. Ik heb wat dat betreft ook liever overzicht met de Tele camera.

En tip van flip: leer echt om de radar te gebruiken. De steekpass naar de overkant kan op de juiste momenten echt een sterk wapen zijn.

Toch nog even pronken :P. Gisteren met mijn club divisie 1 gehaald. Waar we in Fifa 14 echt te lang bezig zijn geweest om dit te behalen (ik geloof 10 maanden) zijn we nu in 1 serie doorgestoten naar de hoogste divisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
Remmetje schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 08:07:

Toch nog even pronken :P. Gisteren met mijn club divisie 1 gehaald. Waar we in Fifa 14 echt te lang bezig zijn geweest om dit te behalen (ik geloof 10 maanden) zijn we nu in 1 serie doorgestoten naar de hoogste divisie.
Nice! goed gedaan... welk platvorm?
En wat is het geheim van de smit? en met hoeveel spelen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
Ricloo86 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:14:
[...]

Nice! goed gedaan... welk platvorm?
En wat is het geheim van de smit? en met hoeveel spelen jullie?
PS4.

Het geheim is wellicht dat we al jaren samen spelen (ik met de gasten vanaf FIFA 10, maar zij zelf al vanaf FIFA 09). Je weet daardoor hoe een ieder speelt en wat je van elkaar kunt verwachten zonder dat je dat ook maar hoeft uit te spreken.

Verder is het echt belangrijk om een Any te hebben die het spelletje beheerst. Als Any ben je namelijk wel de spelverdeler binnen het team. Het fijnste speelt de game ook als je met minimaal 3 mensen speelt, zodat je 2 man over de flanken hebt lopen en je als Any met de spits als aanspeelpunt kan fungeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
[b]Remmetje schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 08:07:
En tip van flip: leer echt om de radar te gebruiken. De steekpass naar de overkant kan op de juiste momenten echt een sterk wapen zijn.
Dit is inderdaad de beste tip die je mensen kan geven. Ik speel zelf al heel lang met de radar, moet alleen nog steeds die scrollende tekst aan het begin van de wedstrijd uitzetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990

ettie1990

mathijs55 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:11:
[...]

Dit is inderdaad de beste tip die je mensen kan geven. Ik speel zelf al heel lang met de radar, moet alleen nog steeds die scrollende tekst aan het begin van de wedstrijd uitzetten :p
Ik ben al op zoek gegaan om die scrollende tekst uit te zetten, weet iemand waar het zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Ja bij Instellingen -> visueel en dan iets van opstelling oid. Zal er vanavond wel ff een screenie van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
Remmetje schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:31:
[...]

PS4.

Het geheim is wellicht dat we al jaren samen spelen (ik met de gasten vanaf FIFA 10, maar zij zelf al vanaf FIFA 09). Je weet daardoor hoe een ieder speelt en wat je van elkaar kunt verwachten zonder dat je dat ook maar hoeft uit te spreken.

Verder is het echt belangrijk om een Any te hebben die het spelletje beheerst. Als Any ben je namelijk wel de spelverdeler binnen het team. Het fijnste speelt de game ook als je met minimaal 3 mensen speelt, zodat je 2 man over de flanken hebt lopen en je als Any met de spits als aanspeelpunt kan fungeren.
Daar zit bij ons nog het "probleem", redelijk veel mensen die switchen van positie.
Er zal uiteindelijk een redelijk natuurlijke selectie overblijven waardoor je met een vast aantal overblijft en op elkaar ingespeeld kan raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus

Odieus

Onuitstaanbaar

mathijs55 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:02:
Ja bij Instellingen -> visueel en dan iets van opstelling oid. Zal er vanavond wel ff een screenie van maken.
Oh wist niet dat dat kon d:)b zal ik de volgende keer ook ff uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Ben er vanavond weer bij @PS4 :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
Remmetje schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:31:
[...]

PS4.

Welke opstelling hanteren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Zo te horen spelen zij niet af en toe met 10 man ;)

Ik ben met een vriend van me vorig jaar ook in Div 1 geeindigd. Dit deden we toen met z'n 2tjes. :*)

Het is gewoon lastig om een hele hoge divisie te halen als er elke avond weer compleet andere teams op het veld staan.. Ik zag dat we al in seizoen 20 oid zaten, terwijl ik nog geen 40 wedstrijden heb gespeeld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:54
Op zich wel leuke wedstrijden gespeeld gister! Merk wel dat het moeilijk is om op elkaar ingespeeld te raken met zoveel wisselingen, denk dat daar het lastige zit om verder te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
mathijs55 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 08:45:
Zo te horen spelen zij niet af en toe met 10 man ;)

Ik ben met een vriend van me vorig jaar ook in Div 1 geeindigd. Dit deden we toen met z'n 2tjes. :*)

Het is gewoon lastig om een hele hoge divisie te halen als er elke avond weer compleet andere teams op het veld staan.. Ik zag dat we al in seizoen 20 oid zaten, terwijl ik nog geen 40 wedstrijden heb gespeeld 8)7
Klopt, is ook verdomd lastig.
Daarbij komt ook nog een stukje niveauverschil kijken wat het ook lastig maakt.

Aan de andere kant is het zo dat de meeste spelers wel redelijk vaak op dezelfde linie staan.

Gisteren hebben EveSoR en ik ook nog potje gedaan en ging aardig goed, 1 gewonnen en 1 verloren (door rode kaart helaas)
HouseQ schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 08:58:
Op zich wel leuke wedstrijden gespeeld gister! Merk wel dat het moeilijk is om op elkaar ingespeeld te raken met zoveel wisselingen, denk dat daar het lastige zit om verder te komen...
Ik vind gewoon echt opmerkelijk dat het de ene keer heel lekker loopt en andere moment elkaar totaal niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
Ricloo86 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 08:40:
[...]

Welke opstelling hanteren jullie?
Gisteren ging weer dramatisch en we zijn de 1ste divisie alweer uit gedonderd :) ;w

Gemiddeld spelen we met 3-4 man, soms met 2 (zelden) maar soms ook met 6 man (chaos!)

Opstellingen verschillen toch wel per samenstelling maar
5-2-3
4-3-2-1
4-2-3-1 (als we met 4 man voorin willen spelen)

Vaste regel is eigenlijk dat we met 3 man voorin spelen en op basis van de samenstelling dan kijken hoe we het verder naar achteren regelen.

Vind je het leuk om de club op te zoeken: Gierende Bende uit Northern Europe.

[ Voor 6% gewijzigd door Remmetje op 09-10-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:43
Het idee was in eerste instantie gisteravond om combinaties te maken met de spits en CAM waardoor de CAM weer kon inspelen op de RAM of LAM positie waardoor zij konden voorgeven. Helaas kwam de bal nooit goed aan bij het middenveld, dit is niet te verwijten aan de ANY oftewel Mathijs. Maar wel (denk ik) aan de middenvelders die niet ver genoeg terug zakten / niet breed genoeg speelden, waardoor de bal elke keer door het midden moest, waar het weer druk bezet was.

Ook waren de tegenstanders soms laf aan het spelen met de Chelsea speelwijze, iedereen achterin en loeren op de counter met een klein snel spitsje.

Al met al een kutavond voor mij met maar 1 keer winst 1 keer gelijk en 3 verlies...

Laten we vooral weer die combinaties maken wat afgelopen weekend ook zo goed ging :)

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
Remmetje schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:51:
[...]

Gisteren ging weer dramatisch en we zijn de 1ste divisie alweer uit gedonderd :) ;w

Gemiddeld spelen we met 3-4 man, soms met 2 (zelden) maar soms ook met 6 man (chaos!)

Opstellingen verschillen toch wel per samenstelling maar
5-2-3
4-3-2-1
4-2-3-1 (als we met 4 man voorin willen spelen)

Vaste regel is eigenlijk dat we met 3 man voorin spelen en op basis van de samenstelling dan kijken hoe we het verder naar achteren regelen.

Vind je het leuk om de club op te zoeken: Gierende Bende uit Northern Europe.
Ja wij spelen soms met 10, dat is bijna niet te doen.

ja lijkt me leuk, waar moet ik zoeken? hahaha
GAITii schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:52:
Het idee was in eerste instantie gisteravond om combinaties te maken met de spits en CAM waardoor de CAM weer kon inspelen op de RAM of LAM positie waardoor zij konden voorgeven. Helaas kwam de bal nooit goed aan bij het middenveld, dit is niet te verwijten aan de ANY oftewel Mathijs. Maar wel (denk ik) aan de middenvelders die niet ver genoeg terug zakten / niet breed genoeg speelden, waardoor de bal elke keer door het midden moest, waar het weer druk bezet was.

Ook waren de tegenstanders soms laf aan het spelen met de Chelsea speelwijze, iedereen achterin en loeren op de counter met een klein snel spitsje.

Al met al een kutavond voor mij met maar 1 keer winst 1 keer gelijk en 3 verlies...

Laten we vooral weer die combinaties maken wat afgelopen weekend ook zo goed ging :)
Euhm... ben het deels met je eens.
Maar om nou te zeggen dat er in het begin veel door het midden ging betwijfel ik, om voor mezelf te spreken kreeg ik weinig bruikbare ballen als cam. Wellicht kwam dat door de diepe spits waardoor er tussen de cvm en sp teveel ruimte voor de cam ligt waardoor er veel dichtgelopen wordt.

ANYway, we hebben ook vaak genoeg wel laten zien dat het lekker kan lopen en goed gecombineerd kan worden. Laten we daar gewoon vanuit gaan dat we dat weer op gaan pakken en dan komt het vast goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:43
Ricloo86 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:11:
[...]

Ja wij spelen soms met 10, dat is bijna niet te doen.

ja lijkt me leuk, waar moet ik zoeken? hahaha

[...]

Euhm... ben het deels met je eens.
Maar om nou te zeggen dat er in het begin veel door het midden ging betwijfel ik, om voor mezelf te spreken kreeg ik weinig bruikbare ballen als cam. Wellicht kwam dat door de diepe spits waardoor er tussen de cvm en sp teveel ruimte voor de cam ligt waardoor er veel dichtgelopen wordt.

ANYway, we hebben ook vaak genoeg wel laten zien dat het lekker kan lopen en goed gecombineerd kan worden. Laten we daar gewoon vanuit gaan dat we dat weer op gaan pakken en dan komt het vast goed ;)
Ik doelde meer op lange hoge bal op de spits die niet aankwamen doordat de tegenstanders steeds het geluk had dat hun de bal wel kopten en wij niet.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
GAITii schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:16:
[...]

Ik doelde meer op lange hoge bal op de spits die niet aankwamen doordat de tegenstanders steeds het geluk had dat hun de bal wel kopten en wij niet.
Ik ook ;) daarom zeg ik dat er teveel ruimte lag waardoor bijna iedere afvallende bal voor de tegenstander was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Die extreem lange spits was ik, heb ook wel een paar foutjes gemaakt hoor. Maar feit is wel dat de flanken niet echt de gewenste acties konden uitvoeren, waardoor ik als kopper niet goed bereikt kon worden. Denk dat het niet zo'n bijster goede tactiek was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er vandaag nog iemand op de one?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riemer
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:34:
Komt er vandaag nog iemand op de one?
Sorry, zie je bericht nu pas. Deze week was ik ff bezig met FUT. Ik zal het weekend / hoop vanavond weer pro clubs gaan spelen. Vanavond / weekend nog meer Xbone spelers online? Hoe staan we ervoor?
Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste