Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
dutchgio schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:33:
Klinkt wel leuk wat ze zeggen maar afgezien van wat tweaks is het gewoob cm12. Komt op mij een beetje over om er met andermans werk en moeite vandoor te gaan, maar dat zal m wel niet uitmaken aangezien ie ook geld vraagt voor z'n rom....
Deze is graties:
http://smartdigi.gr/shop/...0-2-smartdigi-19-03-2015/

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhjlu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:32
http://www.needrom.com/download/nubia-z7-mini-1-62-clean/ geld vragen, hij valt hier gewoon te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:12
Hmm, nu dus wel, maar eerder was dat niet zo, komt wellicht omdat de downloadlink elders gedeeld werd en zo de betaling vermeden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-04 13:16
Iemand ervaring met de moskee 5.0.2 lolipop ROM? Ik gebruik deze sinds gister en bevalt bijzonder goed! Ben erg benieuwd naar jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
Iemand ervaring met de mokee 5.0.2 lolipop ROM? Ik gebruik deze sinds gister en bevalt bijzonder goed! Ben erg benieuwd naar jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
PJOG schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:06:
Iemand ervaring met de moskee 5.0.2 lolipop ROM? Ik gebruik deze sinds gister en bevalt bijzonder goed! Ben erg benieuwd naar jullie reacties!
Hoe kom je hier aan? Ik heb een paar dagen de smartdigi lollipop geprobeerd, maar de accuduur werd er niet beter van. Hoe presteert de batterij bij de mokee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
Kasj schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:50:
[...]

Hoe kom je hier aan? Ik heb een paar dagen de smartdigi lollipop geprobeerd, maar de accuduur werd er niet beter van. Hoe presteert de batterij bij de mokee?
Via http://smartdigi.gr/shop/mokee-cm12_5-0-2-nx507j-20150301/

Zover geen bugs en batterijduur lijkt goed. Ben echter wel heel veel bezig op de telefoon, dus het verbruik is niet echt representatief op dit moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Kasj schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:50:
[...]

Mokee is eigenlijk hetzelde als CM12. Die Lollipop Smartdigig ook, inclusief marketing praatje met tweaks en verbeteringen die de batterij ten goede moeten doen. >:)

Ik ben nog niet helemaal overtuigd van Lollipop en dus nog op CM11, dat draait best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ik ga zo even 5.8.1 van SmartDigi erop zetten.
Vond de batterij te hard gaan met 1.82 van Cuoco. Kijken wat deze smartdigi doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhjlu
Ik wil best een nieuwe rom proberen, ben niet helemaal tevreden met CM11, maar heb zelf geen zin om alles terug te zetten, aangezien dit een keer mislukt is en ik daardoor veel appgegevens kwijt was. Dus ik vroeg me af of het mogelijk was om 2 roms tegelijkertijd te draaien, als het ware in dual boot, zodat je er eentje kan proberen, en als die niet bevalt er gewoon af gooien zonder consequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Wat een gezeik. Backup gemaakt met Nubia backup, zit er blijkbaar een andere versie Nubia Backup in die SmartDigi rom, waardoor ik helemaal geen backup kan terugzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Nou, 1.82 van cuoco terug en de backup ook terug kunnen zetten. Dat is wel nice.
Wat is jullie favoriete ROM? Die laatste cuoco is echt te batterij onvriendelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
ik merk ook dat koekoek wel hongerig is maar ben in staat om het toestel op meerdere plaatsen even aan een usb te hangen dus in de praktijk werkbaar maar ik zou graag ook wat meer overhouden. Lijkt ook of de wifi en g3 verbinding wat minder goed is dan stock maar g3 zou ook de apn kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whostino
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-08-2019
damn you koekoek!! hahaha

Ik zit ook op koekoek1.82 maar ben echt benieuwd naar die digi rom, met name het accuduur.

Momus.. wat als je met titanium backupt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Dat zou kunnen inderdaad.
Voorlopig maar weer ff terug naar Cuoco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
Ik heb mijn toestel ook weer geflashed. Had de Mokee mooi draaien en dik tevreden. Echter na een App of 20 te hebben geïnstalleerd zei de telefoon dat hij vol zat en de App niet kon installeren...geen zin om met partitie groottes te kloten, dus maar weer geflashed.

Jammer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dan hou je dat toch? Je kunt beter 1 krer wel partitioneren, dan ben je er vanaf. Nu komt het elke keer terug naarmate je meer apps installeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
Ik ben nu weer terug naar Android 4.4.2 van Cuoco 1.82 en ik kan ongelimiteerd apps installeren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whostino
guys of topic maybe.. wat vinden jullie van de z9 mini (vandaag gelauncht)...
die curve op de achterkant is weg:(
en hoe zit het met die snap615? is onze z7 mini sneller?!
upgrade waardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ja, de Z7 mini is sneller.
Wellicht qua LTE banden een upgrade. En NFC.
Voor de rest lijkt het in weinig een vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
het lijkt een prima telefoon te worden, maar niet zo'n killer als de Z7 Mini en zeker vanaf daar geen upgrade waardig.
grote kans op band 20 4g support inderdaad. en NFC. camera iets meer megapixels maar dat is relatief. batterij net zo, wel groter maar SoC kan wellicht ook meer nodig hebben, zijn toch 8 cores die al met al toch wel onder doen voor de Snapdragon 801 qua performance, het is een mid-range SoC.
ze stappen af van high-end voor low-price en zetten nu een prima middenmotor neer.

er zijn wat pluspuntjes, maar niet zozeer een echt goede upgrade vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhjlu
Ben het helemaal met dutchgio eens, zeker een mooie telefoon de z9 mini, maar nou niet echt een verbetering van de z7 mini, wellicht gaat de prijs van de z7 mini nu omlaag aangezien het nieuwe model is aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Alu body en 2900 mah accu gaat echt wel een verbetering zijn. Prijs $220 is gelijk aan de 7 mini bij intro.

Performance zal niet zoveel verschillen, zeker niet met de focus op de UI in android 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Ik draai de cuoco 1.82 ROM en wilde de wekker app timely proberen (geen fan van de standaard app), maar de wekker gaat nooit af. Werkt het bij anderen wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Misschien uitsluiten dat ie wel op de achtergrond blijft draaien en niet uitgeschakeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De Lollipop beta is uit zag ik op XDA.
Is nog in heel vroege beta status, en je moet flashen via de PC.
Daarna is er 1 grote partitie voor apps/data én media, en dus niet meer een 'interne sd kaart' constructie voor media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn telefoon klaagt dat er te weinig ruimte op zit bij het installeren van apps.

Terwijl er nog een paar GB vrij is op de interne storage. System storage heeft nog 260 MB over.
Waar worden apps nou geinstalleerd? op interne storage of system storage?
Hoe krijg ik die foutmelding weg?

edit: inmiddels is me duidelijk dat het komt door de manier van partitioneren
en dit zou dus bij de lollipop variant van nubia opgelost moeten zijn...
nog even geduld dus

heb al wel geprobeerd de lollipop beta te downloaden, maar dit duurt 41 uur.... en de mirrors zijn niet veel beter

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2015 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:15
Hi, vandaag ook de nubia ontvangen prachtig ding. Ik wil graag gelijk de cuoco92 rom installeren. Kan ik gewoon deze stappen volgen (theduke1989 in "[ZTE Nubia 7 Mini] Ervaringen en discussie") en vervolgens die rom flashen of heb ik daar een andere recovery voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Rooten > recovery > cuoco flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart3
Cuoco is al hard aan de bak met Lollipop!
https://www.facebook.com/...0501163554&type=2&theater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
Top! Maar los van het feit dat de camera app compleet is uitgebreid en vernieuwd, wat is hier anders aan? De look and feel is gelijk aan die van de Cuoco 1.82. Waarom zou ik deze willen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ik mag hopen dat ie liever is voor de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
De beta is gereleased op zijn facebook. Vraag me trouwens af of die Nubia firmware upgrade tool ook zal werken op andere Nubia devices. Heb nog een gebrickte z5s mini liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart3
oke ik raak het overzicht een beetje kwijt. Om Lollipop te flashen met de nubia update tool moet minimaal 1.82 op de telefoon staan. Momenteel heb ik een complete stock 1.72, net uit de doos.
1.82 is hier te vinden http://bbs.nubia.cn/thread-404622-1-1.html , volgens de handleiding moet ik deze flashen als een update.zip. Is het gewoon een kwestie van de download hernoemen naar update.zip? Ik zie namelijk dat er in die zip ook een nieuwe recovery.img etc zit dus ik vraag mij af of dit wel een update is.
Wie kan mij op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PJOG schreef op zondag 29 maart 2015 @ 10:48:
[...]

Top! Maar los van het feit dat de camera app compleet is uitgebreid en vernieuwd, wat is hier anders aan? De look and feel is gelijk aan die van de Cuoco 1.82. Waarom zou ik deze willen installeren?
idd niet veel verschil
ik had liever een meer stock android rom gezien met consistent material design
edit: onder de motorkap waarschijnlijk wel alle voordelen van lollipop, maargoed, het oog wil ook wat :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2015 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Bij mij is nu al de tweede case naar de klote. Heb een tempered glass erop zitten, wil dus een kwalitatief goede cover. Is er 1 aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik heb ook een leuke: er zitten wat krassen, alleen op de screenprotector (hoop ik) maar door de opstaande rand rondom her scherm krijg ik m er niet af. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:57
dutchgio schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:43:
Ik heb ook een leuke: er zitten wat krassen, alleen op de screenprotector (hoop ik) maar door de opstaande rand rondom her scherm krijg ik m er niet af. :+
Al geprobeerd met een erg scherp mesje?
En dan blijkt dat er geen protector op zit :+

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Heb die beta geflasht. Je merkt het wel. Nog de nodige bugs maar wel een mooie blik in lollipop.
Grootste probleem is dat ik niet in mijn recovery kom. Lijkt bijna wel of deze niet geflasht is.. Iemand die dat wat zegt?

En geen nederlands woorsenboek dus er zijn type fouten in mijn berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
houtig schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 08:37:
[...]

Uiteindelijk wel gelukt, het is alleen de screenprotector gelukkig. Kreeg hem er daarna alleen natuurlijk niet goed weer terug op dus nu wat mooie luchtbubbels erbij :+

@houtig
Op XDA/Cuoco zwerrft wel een Lollipop versie van TWRP rond. Wellicht kun je die proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Apoptosis
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 21:41
houtig schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:03:
Heb die beta geflasht. Je merkt het wel. Nog de nodige bugs maar wel een mooie blik in lollipop.
Grootste probleem is dat ik niet in mijn recovery kom. Lijkt bijna wel of deze niet geflasht is.. Iemand die dat wat zegt?

En geen nederlands woorsenboek dus er zijn type fouten in mijn berichten
Ik draai al sinds februari CM12 Lollipop van needrom. Voor zover ik weet doen alle Lollipop features het gewoon, smart unlock, system profiles etc.
Ik heb vanaf het begin eigelijk vrijwel geen last van bugs, en draait heel soepel.
Ik heb ook m'n telefoon gerepartitioneerd, en dat werkt perfect :)

Ook geen enkel probleem om in mijn CWM recovery te komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Apoptosis op 02-04-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
CM12 heeft nog de partitie indeling zoals Kitkat en wordt op dat punt ook beschouwd als KitKat. :)

daar komt binnenkort verandering in, maar dan moet je waarschijnlijk flashen via de PC. de opslag is dan 1 grote partitie voor zowel apps en media. maar daarvoor heb je dus een andere recovery nodig die daarmee om kan gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Klopt als ik nu bij opslag kijk is het 16gig die door alles wordt gebruikt. https://www.dropbox.com/s...04-02%2013.10.08.png?dl=0

Maar dacht bij flashen de nieuwste twrp werd geinstalleerd.... Zal hem ff checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja CM12 krijgt dat dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart3
Het viel mij op dat in de cuoco 1.82 rom, instellingen zoals wifi niet standaard worden hersteld van oude Android apparaten. Het blijkt dat de google backup service standaard niet werkt. Geeft aan 'Backing up to debug-only private cache' dat is natuurlijk niet de bedoeling. Oplossing is gelukkig wat commando's in terminal emulator, http://jftr.de/2014/01/fa...kups-to-the-google-cloud/

Misschien handig om te checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
dutchgio schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:12:
[...]
Op XDA/Cuoco zwerrft wel een Lollipop versie van TWRP rond. Wellicht kun je die proberen. ;)
Gevonden en geflasht.(post #5607)
Goedenavond,
excuseer mijn onwetendheid, installeerde ik lolly, maar ik kan niet herstarten in recovery, voordat ik opnieuw opstart opties niet meer, hoe? dank u
Installeer dit herstel van de pc Enable USB debugging, sluit u uw telefoon aan op de pc Pak het ZIP op het bureaublad en start de file..bat als beheerder https://www.dropbox.com/s...rialised_cuoco92.zip?dl=0 Kleine kennisgeving ⚠ Ik zal de discussie zich op de lolly unaltro draad
(Vertaling van Italiaanse site door google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Wat zijn de ervaringen met de Android 5 versie van cuoco92 tot dusver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Kasj schreef op zondag 05 april 2015 @ 08:08:
Wat zijn de ervaringen met de Android 5 versie van cuoco92 tot dusver?
Let op: het blijft een beta!
Let op: Bij installatie wordt het volledige intern geheugen gewist! Zet al je foto's etc op je sd kaart en verwijder de voor installatie!

Batterijgebruik: mijn gevoel zegt beter dan cuoco92 1.86 maar die was niet zo goed. Ik loop nog iets teveel mee te pielen om goed beeld te krijgen.

Chrome: deze vernoem ik even apart omdat een tabblad als een apart process wordt opgestart. Wil je wisselen van tabbladen moet je dus de home knop ingedrukt houden.

In het notificatie scherm vind ik dat het niet suidelijk is of bv de wifi aan staat. Nubia heeft hier zijn rood/wit gebruikt en volgens mijn gevoel tijdens gebruik hebben ze de knop symbolen omgedraaid. Dus uit is wit achtergrond, rood symbool. Aan is rood achtergrond en wit symbool.

Volgens mij werkt wel de functie dat je toestel niet vergrendeld als je hem in de handen houdt.

Grafische effecten vind ik wel gelikt eruit zien van lollipop, alleen jammer dat in de instellingen weer het standaard rood/wit van nubia voorkomt.

In je homescreen heeft nubia de meeste linkse scherm een permanenten vaste camera widget geplaatst. Hierop kan je sirect je gewenste camera functie opstarten waarna bv de camera al meteen in panorama functie staat. Handig voor diegene die veel verschillende camera functies gebruikt. Het zorgt er wel voor dat je niet meer door/rond kan scrollen in je homescreens.

Ik kan niet vinden om je primaire opslag te wijzigen naar je sd kaart. Hier zul je rekening mee moeten houden met bv Whatsapp.

Volgens mij heb ik zo wel de basis punten te pakken. Als je nog van een bepaald onderdeel wil weten let me know.

[ Voor 13% gewijzigd door houtig op 05-04-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
houtig schreef op zondag 05 april 2015 @ 09:54:
[...]

Let op: het blijft een beta!
Let op: Bij installatie wordt het volledige intern geheugen gewist! Zet al je foto's etc op je sd kaart en verwijder de voor installatie!

Batterijgebruik: mijn gevoel zegt beter dan cuoco92 1.86 maar die was niet zo goed. Ik loop nog iets teveel mee te pielen om goed beeld te krijgen.

Chrome: deze vernoem ik even apart omdat een tabblad als een apart process wordt opgestart. Wil je wisselen van tabbladen moet je dus de home knop ingedrukt houden.

In het notificatie scherm vind ik dat het niet suidelijk is of bv de wifi aan staat. Nubia heeft hier zijn rood/wit gebruikt en volgens mijn gevoel tijdens gebruik hebben ze de knop symbolen omgedraaid. Dus uit is wit achtergrond, rood symbool. Aan is rood achtergrond en wit symbool.

Volgens mij werkt wel de functie dat je toestel niet vergrendeld als je hem in de handen houdt.

Grafische effecten vind ik wel gelikt eruit zien van lollipop, alleen jammer dat in de instellingen weer het standaard rood/wit van nubia voorkomt.

In je homescreen heeft nubia de meeste linkse scherm een permanenten vaste camera widget geplaatst. Hierop kan je sirect je gewenste camera functie opstarten waarna bv de camera al meteen in panorama functie staat. Handig voor diegene die veel verschillende camera functies gebruikt. Het zorgt er wel voor dat je niet meer door/rond kan scrollen in je homescreens.

Ik kan niet vinden om je primaire opslag te wijzigen naar je sd kaart. Hier zul je rekening mee moeten houden met bv Whatsapp.

Volgens mij heb ik zo wel de basis punten te pakken. Als je nog van een bepaald onderdeel wil weten let me know.
Thanks! Dat met chrome is volgens mij een setting in chrome, die je kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Kasj schreef op zondag 05 april 2015 @ 11:49:
[...]

Thanks! Dat met chrome is volgens mij een setting in chrome, die je kunt aanpassen.
Check. Bedacht me dat ook tijdens typen van verhaal. Heb hem maar aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:54
Ik heb sinds een aantal weken de ZTE.
Ben er erg tevreden over maar er zijn 2 aspecten waar ik wat hulp bij nodig heb.

Eén keer per dag kan ik niet het scherm unlocken.
Ik moet dan de telefoon opnieuw opstarten en dan kan ik wel verder komen.

Ik gebruik de app Life360 icm de app IFFF om op afstand de Hue lampen wel of niet aan te doen.
Nu blijkt dat de GPS functie niet goed werkt.
In de instellingen staat onder de tab Location Services de Mode op High accuracy.

Komt dit jullie bekend voor en is er wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Bergenfietsen schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:16:
Ik heb sinds een aantal weken de ZTE.
Ben er erg tevreden over maar er zijn 2 aspecten waar ik wat hulp bij nodig heb.

Eén keer per dag kan ik niet het scherm unlocken.
Ik moet dan de telefoon opnieuw opstarten en dan kan ik wel verder komen.

Ik gebruik de app Life360 icm de app IFFF om op afstand de Hue lampen wel of niet aan te doen.
Nu blijkt dat de GPS functie niet goed werkt.
In de instellingen staat onder de tab Location Services de Mode op High accuracy.

Komt dit jullie bekend voor en is er wat aan te doen?
Nieuwe software erop flashen. Overigens nog nooit GPS problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:21
houtig schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 08:37:
[...]

haha dit heb ik dus echt gehad met mijn mi3, hoekje is ook kapot nu daardoor, met de sticker plakken toen ik de bovenste laag eraf haalde( wat ik dus dacht) maar ik haalde dus de hele sticker gwn van me scherm, lekker continu zonder sticker rondgelopen dikke kras op me scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Haha nou dat valt bij mij gelukkig mee. Hoogui wat luchtbubbels. :)

Er is nu ook Android 5.1 in de vorm van CM12.1.
Wel nog een aantal bugs, voornamelijk als je dual sim gebruikt, met de contacten en telefoon app.
En verder werkt de GPS alleen als je kiest voor "device only". Bij "hoge accuraatheid" gebruikt ie alleen wifi en mobiele netwerken en niet daarbij de GPS satallieten zelf.

Maar toch mooi dat je de laatste Android versie kunt installeren, en die ook nog vrij goed werkt op bovengenoemde bugs na, maar dat wordt vast nog wel opgelost.

Conclusie op XDA was ook dat het echt 'butter smooth' liep, en beter dan de 5.0 Beta van Nubia is.
Ik wacht nog even af maar het beloofd veel goeds.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 08-04-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:28:
Haha nou dat valt bij mij gelukkig mee. Hoogui wat luchtbubbels. :)

Er is nu ook Android 5.1 in de vorm van CM12.1.
Wel nog een aantal bugs, voornamelijk als je dual sim gebruikt, met de contacten en telefoon app.
En verder werkt de GPS alleen als je kiest voor "device only". Bij "hoge accuraatheid" gebruikt ie alleen wifi en mobiele netwerken en niet daarbij de GPS satallieten zelf.

Maar toch mooi dat je de laatste Android versie kunt installeren, en die ook nog vrij goed werkt op bovengenoemde bugs na, maar dat wordt vast nog wel opgelost.

Conclusie op XDA was ook dat het echt 'butter smooth' liep, en beter dan de 5.0 Beta van Nubia is.
Ik wacht nog even af maar het beloofd veel goeds.
wat voor launcher zit er eigenlijk standaard bij de CM rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
CM heeft een eigen launcher, gebaseerd op de Google Now Launcher/Stock Android launcher, maar dan zonder Google Now erin verwerkt en extra opties om het naar eigen wens aan te passen van zoekbalk tot rastergrootte etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhjlu
Ik draai nu Android 5.1, werkt prima, alleen de animatie om naar appoverzicht te gaan is een beetje schokkerig, ook heb je geen homescreen tab meer met google now. Daarnaast krijg ik de melding dat berichten is gestopt met werken, snel had ik standaard sms-app op hangouts gezet en toen verdween de melding.

edit: inmiddels weer terug naar CM11, de accuduur bij CM12 was wel beter(zo leek het in mijn ogen), maar door bugs met het niet herkennen van mijn SIMkaart en de gps toch terug gegaan, ik wacht nog even voordat ik overga op Android 5.

[ Voor 27% gewijzigd door lhjlu op 08-04-2015 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whostino
shit zoi. headphone jack is naar de klote.. de plug klemt niet meer in de jack.. iemand ook deze teleurstelling?

laat maar silly me.. er zat een vuil propje in de jack.. still a proud owner z7 mini

[ Voor 29% gewijzigd door whostino op 14-04-2015 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart3
Is het mogelijk om in de cuoco rom de swipe omhoog unlock te verwijderen? Beetje dubbelop met ook een pattern lock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou ook wel willen weten of dat kan..
maar dan wel met snelle camera mogelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
Iemand al een idee of de dual sim functionaliteit van de Z7 Mini al in MIUI word ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Geen idee, maar lijkt me wel. Ik heb maar 1 sim.
Je kunt wel een volledige backup maken met TWRP/CWM en flashen? Dan weet je het en als het niet bevalt zet je gewoon die backup weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
Ik heb al eens geflashed naar mIUI. Ik weet alleen niet meer welke versie dat was. Het LIJKT er op dat versie 5.1.3 er al heel lang op staat. Volgens mij heb ik deze geprobeerd en deze ondersteunt geen dual sim. Maar misschien heb ik iets gemist....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
mart3 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:08:
Is het mogelijk om in de cuoco rom de swipe omhoog unlock te verwijderen? Beetje dubbelop met ook een pattern lock
Ik kan het niet zo vinden. Met de swipe kan je ook rechtstreeks naar camera en bij Android5 ook naar bellen. Daarom zit die swipe erin denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-03-2021
Sinds vandaag blijft mijn screen constant licht geven wanneer hij niet geactiveerd is. Ook wanneer hij gewoon gebruikt wordt is hij constant zijn belichting aan het sturen waardoor de lichten van het scherm zo fel knipperen. Is hier iemand die een idee heeft om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
"Have you tried turning it off and on again?" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
Ja natuurlijk, hij is uitgevallen en met behulp van een lader krijg ik hem ook niet meer aan.
Heb de batterij los gekoppeld en terug aangesloten, nog steeds geen reactie.
Af en toe krijg ik wel heb Nubia logo op het scherm . En hier blijft hij dan in vasthangen.

Ook is de rode cirkel snel aant blinken als de lader insteekt ..( niet het traag flikkeren zoals bij opladen)
Iemand een idee? ( een usb tool om hem te checken?)

edit:als ik hem in de pc steek, dan start hij op ( trilt even, en nubia logo) maar na enkele seconden nubia logo valt hij terug uit.

edit 2: Mysterieus uiteindelijk toch ontwaakt. ( lijkt mij eerder een kortsluiting door wat vocht ofz? die de batterij leeg trok.. , geen idee)

edit 3 : Backlight blijft licht geven, ook is hij gelockt...

[ Voor 28% gewijzigd door Gaisor op 19-04-2015 14:16 . Reden: nieuw probleem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gijsen schreef op zondag 19 april 2015 @ 12:04:
Ja natuurlijk, hij is uitgevallen en met behulp van een lader krijg ik hem ook niet meer aan.
Heb de batterij los gekoppeld en terug aangesloten, nog steeds geen reactie.
Af en toe krijg ik wel heb Nubia logo op het scherm . En hier blijft hij dan in vasthangen.

Ook is de rode cirkel snel aant blinken als de lader insteekt ..( niet het traag flikkeren zoals bij opladen)
Iemand een idee? ( een usb tool om hem te checken?)

edit:als ik hem in de pc steek, dan start hij op ( trilt even, en nubia logo) maar na enkele seconden nubia logo valt hij terug uit.

edit 2: Mysterieus uiteindelijk toch ontwaakt. ( lijkt mij eerder een kortsluiting door wat vocht ofz? die de batterij leeg trok.. , geen idee)

edit 3 : Backlight blijft licht geven, ook is hij gelockt...
heeft ie waterschade dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
Er is normaal nooit vocht in zijn buurt gekomen. Ik heb hem ook al keurig laten drogen.
Andere andere rom op hem gegooid, maar nog altijd geen resultaat.

Welk deel van de print zou hier last van hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Gijsen schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 17:46:
[...]

Er is normaal nooit vocht in zijn buurt gekomen. Ik heb hem ook al keurig laten drogen.
Andere andere rom op hem gegooid, maar nog altijd geen resultaat.

Welk deel van de print zou hier last van hebben ?
Het deel dat de backlight van het scherm aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Ik denk eerder dat twee USB pinnen contact met elkaar maken. Kijk even goed of er geen vuil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Ugh... Draai de beta ROM... Wat is de rekenmachine app gesloopt... Die werkt niet met getallen achter de komma en doorrekenen.
(Gaat de fout in met komma en punten. Amerikaanse en Europese manier wordt door elkaar gehaald.)

[ Voor 28% gewijzigd door houtig op 22-04-2015 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 20:56
Is er eigenlijk al een goede Lollipop ROM die geschikt is voor dagelijks gebruik (wel met volledig behoud van dual-sim en GPS)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikey
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 11:13
Ik gebruik":http://www.androidiani.com/forum/zte-nubia-z7/461119-nubia-nx507j-z7-mini-lollipop-stock-firmware-cuoco92.html: maar mijn MI band wil niet fatsoenlijk pairen.
BT lijkt wat bugs te hebben... gps/dual sim werkt wel

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Let wel, betreft een beta ROM. Nubia heeft nog geen officiële ROM gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
houtig schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:54:
Ik denk eerder dat twee USB pinnen contact met elkaar maken. Kijk even goed of er geen vuil in zit.
Heb ik gecontroleerd maar nog steeds geen verbetering merkbaar. Iemand nog een idee, de print van de backlight , valt daar iets aan te doen? mogelijk nog meer drogen, maar meestal zijn deze prints toch ingepakt in een hars of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gijsen schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:52:
[...]

Heb ik gecontroleerd maar nog steeds geen verbetering merkbaar. Iemand nog een idee, de print van de backlight , valt daar iets aan te doen? mogelijk nog meer drogen, maar meestal zijn deze prints toch ingepakt in een hars of iets?
als ie nooit waterschade heeft gehad heeft laten drogen ook niet zoveel zin lijk me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 08:41:
[...]

als ie nooit waterschade heeft gehad heeft laten drogen ook niet zoveel zin lijk me...
Nooit waterschade gehad.. Ik deed het maar als een idee, ik merk dat mijn scherm wel af en toe volledig uitgaat indien ik hem in mijn lader steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Heb je wel je batterij correct terug gemonteerd?
Volgens mij is het begonnen met uitvallen van je telefoon. Toen aan de lader gehangen, laden ging niet goed wellicht? Gebruik je de lader van Nubia of een derden lader?
En dan heb je de (niet verwijderbare) batterij eruit gehaald.

Heb ik het zo goed?

Dus controleren of er niks kapot is gegaan met demonteren van de batterij. en eerst aan de originele lader van Nubia hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
houtig schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 12:41:
Heb je wel je batterij correct terug gemonteerd?
Volgens mij is het begonnen met uitvallen van je telefoon. Toen aan de lader gehangen, laden ging niet goed wellicht? Gebruik je de lader van Nubia of een derden lader?
En dan heb je de (niet verwijderbare) batterij eruit gehaald.

Heb ik het zo goed?

Dus controleren of er niks kapot is gegaan met demonteren van de batterij. en eerst aan de originele lader van Nubia hangen.
Batterij is correct gemonteerd.

Nubia lader gebruik ik niet altijd, in het andere geval gebruik ik lader van Nokia.. ( maakt geen verschil)
Het is ergens een wakeclock, die de backlight laat aanspringen na het locken van het scherm.. ( en die wakeclock zorgt ook dat er volgens mij een process of service gaat hangen waardoor de nubia opnieuw opstart. , ofwel zorgt het voor een kortsluiting.. ) Maar toch kan ik hem niet vinden..
Ik ben momenteel aan het zoeken via de debug modus ( adb shell dumpsys power geeft niet direct iets merkwaardig. )
Ik heb 2 nubia's dus ik kan eigenlijk wel vergelijken. ( Iets voor deze avond)

Het blijft gewoon weg vreemd, wanneer hij in de lader steekt vertoont hij geen merkwaardig gedrag. En functioneert hij normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Gijsen schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:15:
[...]

Batterij is correct gemonteerd.

Nubia lader gebruik ik niet altijd, in het andere geval gebruik ik lader van Nokia.. ( maakt geen verschil)
Het is ergens een wakeclock, die de backlight laat aanspringen na het locken van het scherm.. ( en die wakeclock zorgt ook dat er volgens mij een process of service gaat hangen waardoor de nubia opnieuw opstart. , ofwel zorgt het voor een kortsluiting.. ) Maar toch kan ik hem niet vinden..
Ik ben momenteel aan het zoeken via de debug modus ( adb shell dumpsys power geeft niet direct iets merkwaardig. )
Ik heb 2 nubia's dus ik kan eigenlijk wel vergelijken. ( Iets voor deze avond)

Het blijft gewoon weg vreemd, wanneer hij in de lader steekt vertoont hij geen merkwaardig gedrag. En functioneert hij normaal.
Je had al een andere ROM geprobeerd (welke 2 eigenlijk?) dus ik denk dat echt hardware matig is.
Tenzij bij flashen nog iets is blijven staan..
Idee: aangezien bij insteken van de lader de telefoon normaal lijkt te werken. Als je alleen een USB kabel erin steekt maar niet gaat laden. Werkt hij dan ook nog gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFooL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-12-2021
Besten ik heb het volgende probleem;

Uit het niets komt er een melding van 'launcher is gestopt', je kan hem wegklikken door ok te drukken of op 'rapport' te drukken maar komt continu terug en laadt de iconen niet op.

Hopelijk is het iets simpels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
houtig schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 14:39:
[...]

Je had al een andere ROM geprobeerd (welke 2 eigenlijk?) dus ik denk dat echt hardware matig is.
Tenzij bij flashen nog iets is blijven staan..
Idee: aangezien bij insteken van de lader de telefoon normaal lijkt te werken. Als je alleen een USB kabel erin steekt maar niet gaat laden. Werkt hij dan ook nog gewoon?
Enkel usb kabel , dan doet hij nog altijd hetzelfde (backlight, en heropstarten)

Ik heb met wakelock detector enkele dagen eens gekeken welke wakelocks hij krijgt:

https://www.dropbox.com/s...04-25%2001.16.14.png?dl=0

en ook deze

https://www.dropbox.com/s...04-25%2011.01.52.png?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
JustFooL schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 00:00:

Uit het niets komt er een melding van 'launcher is gestopt', ..
Kijk eens of je het probleem ook in safe mode hebt.

3. Press and hold the Power key.
4. When you see the ZTE Nubia Z7 mini screen, release the Power key. Immediately after releasing the Power key, press and hold the Volume down key.
5. Continue to hold the Volume down key until the device finishes restarting.
6. ‘Safe mode’ displays in the lower-left corner. Release the Volume down key when you see ‘Safe Mode.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFooL
Gijsen schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 13:19:
[...]

Kijk eens of je het probleem ook in safe mode hebt.

3. Press and hold the Power key.
4. When you see the ZTE Nubia Z7 mini screen, release the Power key. Immediately after releasing the Power key, press and hold the Volume down key.
5. Continue to hold the Volume down key until the device finishes restarting.
6. ‘Safe mode’ displays in the lower-left corner. Release the Volume down key when you see ‘Safe Mode.’
Bedankt voor je reactie.

Ook in de safe mode kwam de zelfde melding, toestel had ik besteld voor een kennis en heb het niet zo snel bij de hand.
Gisteren even snel gekeken maar kon er niet veel aan doen, ik heb er ook niet veel verstand van om eerlijk te zijn.
Toestel kan overigens gewoon gebruikt worden zonder dat je de home screen op kan maar het hoort natuurlijk niet.
Ik heb intussen 2 opties kunnen vinden om zodra het toestel in mijn handen is het uit te proberen;
- een andere launcher downloaden
- app cache verwijderen

Tevens krijgt de toestel een update-mogelijkheid, na re-booten komt deze melding.
Kan ik de update gewoon laten uitvoeren of is dit niet echt verstandig, op zich een zeer stabiele versie die het tot nu toe goed heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
Niet updaten als hij geroot is. Ik zeg altijd zolang hij goed werkt, niet updaten. (smartphones toch)

Wat zie jij als een home screen? de nubia heeft standaard UI die lijkt op IOS. Geen screen waar alle apps staan, maar gewoon standaard in elk scherm alle apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFooL
Gijsen schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 17:08:
Niet updaten als hij geroot is. Ik zeg altijd zolang hij goed werkt, niet updaten. (smartphones toch)

Wat zie jij als een home screen? de nubia heeft standaard UI die lijkt op IOS. Geen screen waar alle apps staan, maar gewoon standaard in elk scherm alle apps.
In elk scherm alle apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
Momus schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:44:
[...]

Nieuwe software erop flashen. Overigens nog nooit GPS problemen gehad.
Heb inmiddels Android 5.0 en Build number V2.03 erop gezet.
De problemen die er waren zijn opgelost! ;)

Maar,

Hoe krijg ik de gapps, waardoor ik de diverse google apps kan installeren, geïnstalleerd?
Zover ik het allemaal begrijp moet er weer geroot worden.
TowelRoot werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
VROOT werkt, en is simpel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Kingo Root, root alles wat los en vast zit. Zelfs je schoonmoeder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
Zelfs Vroot en King Root hebben mij niet geholpen.

Uiteindelijk kunnen terugzetten naar 4.4.2 en buildnummer v1.82 en werkt alles weer naar behoren

Wat is er nou bij mij fout gegaan?

Ik kon in eerste instantie niet rooten. Pas na een update naar V1.82 kon ik Towelroot etc. gebruiken.
Heb toen met de Nubia updater Android 5.0 erop gezet.
Alleen toen was de TWRP recovery nog niet geïnstalleerd.
Omdat ik Android 5.0 niet kon rooten kon ik ook TWRP recovery en dus ook niet de GAPP.zip installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFooL
Oeps verkeerde quote :))

[ Voor 97% gewijzigd door JustFooL op 27-04-2015 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFooL
JustFooL schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 00:00:

Uit het niets komt er een melding van 'launcher is gestopt', je kan hem wegklikken door ok te drukken of op 'rapport' te drukken maar komt continu terug en laadt de iconen niet op.

Hopelijk is het iets simpels..
Het was inderdaad iets simpels; via instellingen naar apps, launcher aanklikken en gegevens wissen. Toestel rebooten en alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Ik draai sinds vanmorgen nubia UI 3.0, een port van de z7 max doir cuoco92, te vinden op zijn facebook pagina. Ziet er net weer wat anders en strakker uit dan de vorige cuoco releases. Tot nu toe geen rare bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krenton
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-04-2021
Ik wil mijn z7 mini updaten en tegelijk ervoor zorgen dat ik nog maar 1 grote intern geheugen partitie heb.
Ik heb van cuoco92 begrepen, dat ik dat eerst via de Nubia upgrade tool moet doen alvorens nieuwe custom firmware te installeren.
Nu 2 vraagjes,
Bedoeld cuoco92 de Nubia upgrade tool waarmee je ook de Nubia beta lollipop installeerd?
En kan ik die Nubia tool "gewoon" gebruiken als ik al cuoco92 1.60 op mijn telefoon heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Bergenfietsen schreef op zondag 26 april 2015 @ 20:38:
Zelfs Vroot en King Root hebben mij niet geholpen.

Uiteindelijk kunnen terugzetten naar 4.4.2 en buildnummer v1.82 en werkt alles weer naar behoren

Wat is er nou bij mij fout gegaan?

Ik kon in eerste instantie niet rooten. Pas na een update naar V1.82 kon ik Towelroot etc. gebruiken.
Heb toen met de Nubia updater Android 5.0 erop gezet.
Alleen toen was de TWRP recovery nog niet geïnstalleerd.
Omdat ik Android 5.0 niet kon rooten kon ik ook TWRP recovery en dus ook niet de GAPP.zip installeren
Ik denk dat je de beta rom van Nubia zelf te pakken heb.
Als je de rom van Coucu pakt is hij standaard geroot en heeft GAPPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Krenton schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:39:
Ik wil mijn z7 mini updaten en tegelijk ervoor zorgen dat ik nog maar 1 grote intern geheugen partitie heb.
Ik heb van cuoco92 begrepen, dat ik dat eerst via de Nubia upgrade tool moet doen alvorens nieuwe custom firmware te installeren.
Nu 2 vraagjes,
Bedoeld cuoco92 de Nubia upgrade tool waarmee je ook de Nubia beta lollipop installeerd?
En kan ik die Nubia tool "gewoon" gebruiken als ik al cuoco92 1.60 op mijn telefoon heb staan?
Als je zijn handleiding volgt: ja. Zoals omschreven in zijn handleiding moet je zijn ROM selecteren. Handleiding: https://www.dropbox.com/s...roid_L_Z7Mini-EN.pdf?dl=0

De tool moet je altijd gebruiken om van kitkat naar lollipop te gaan voor de z7 op dit moment. Laatste kitkat versie is 1.86. De tool schrijft de nieuwe indeling voor lollipop. Vanaf dan kan je alle Lollipop-roms weer flashen. Wil je toch terug van de beta naar een vorige (bv 1.62) moet je eerst weer de tool gebruiken om de Kitkat indeling te kunnen gebruiken.

LET OP dat de hele intern geheugen opnieuw wordt ingedeeld. Back up je foto's muziek ed naar je computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart3
Krenton schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:39:
Nu 2 vraagjes,
Eerst updaten naar 1.82 anders kunnen er problemen met de tool zijn volgens cuoco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Kasj schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:36:
Ik draai sinds vanmorgen nubia UI 3.0, een port van de z7 max doir cuoco92, te vinden op zijn facebook pagina. Ziet er net weer wat anders en strakker uit dan de vorige cuoco releases. Tot nu toe geen rare bugs.
En bevalt deze ROM? Hoe is de accu, GPS en snelheid?
Die beta slurpt zoveel batterij dat ik misschien eerder een andere ROM wil ipv wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.SiniSter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 12:28
Ik heb deze rom erop gezet.
http://smartdigi.gr/nubia-z7-mini-cm12-1-with-merge-partitions-5-1-19-4-2015/
Nu ben ik mijn imei kwijt en werkt ook de updater tool niet meer om de imei te herstellen. Hij herkent de telefoon niet om een of andere reden. Hij verschijnt wel gewoon in de verkenner als NX507J.
Iemand een idee hoe dit te herstellen? Terug naar 1.82 of 2.03 kan ook niet omdat dat via de updater tool moet.
Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste