Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 23:07
Heb je wel de instructies gevolgd en eerst 1.82 erop gezet, toen gebackupped en via de updater de nieuwe partitie versie geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.SiniSter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 12:28
dutchgio schreef op zondag 03 mei 2015 @ 22:11:
Heb je wel de instructies gevolgd en eerst 1.82 erop gezet, toen gebackupped en via de updater de nieuwe partitie versie geinstalleerd?
Ja, cm werkt ook prima alleen de imei is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Mr.SiniSter schreef op zondag 03 mei 2015 @ 22:41:
[...]

Ja, cm werkt ook prima alleen de imei is weg.
Oh, dacht dat je helemaal nIets meer met je telefoon kon, alleen aan de PC hangen.
Googlen levert een tooltje op, wat wellicht werkt om werkende IMEI terug te krijgen:
https://www.dc-unlocker.c...ir-by-zte-qualcomm-writer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:57
En misschien had je het al gevonden maar je IMEI staat vermeld aan binnenkant van de achterkant. Mocht je hem nodig hebben om in te voeren.

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.SiniSter
dutchgio schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:14:
[...]

Oh, dacht dat je helemaal nIets meer met je telefoon kon, alleen aan de PC hangen.
Googlen levert een tooltje op, wat wellicht werkt om werkende IMEI terug te krijgen:
https://www.dc-unlocker.c...ir-by-zte-qualcomm-writer
Helaas lijkt dat voor een ander apparaat te zijn. Geeft aan dat hij dongle niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.SiniSter
Het is gelukt de imei te herstellen door een restore te doen via twrp van een 2.03 rom _/-\o_ Daarna werkte de update tool weer waarmee ik de backup van de imei kon gebruiken.
Ook na het installeren van CM12 werkt alles nog (behalve de updater, die geeft geen groen vinkje met de CM12).

[ Voor 12% gewijzigd door Mr.SiniSter op 04-05-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Iemand de nieuwste versie van cuoco92 er al op gezet?
En dan bedoel ik zoals in deze post van hem.

Hoop wel dat ie er nog wat aan blijft doen aangezien hij ook al aan de Z9 mini is begonnen.

[ Voor 67% gewijzigd door Eoghlear op 08-05-2015 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikey
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 11:13
Die nubia updater werkt niet fatsoenlijk ... krijg geen 'groene' status.. kan dus niet upgraden naar de nieuwste van cuoco92 .. hmm ben er ook achter.. de drivers heeft ie niet fatsoenlijk geinstaleerd... pff :X

[ Voor 26% gewijzigd door strikey op 10-05-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Eoghlear schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 18:22:
Iemand de nieuwste versie van cuoco92 er al op gezet?
En dan bedoel ik zoals in deze post van hem.

Hoop wel dat ie er nog wat aan blijft doen aangezien hij ook al aan de Z9 mini is begonnen.
Staat in de planning maar ben erg druk. Weet ook niet of ik zijn versie gaan installeren of de originele van Nubia. Die zit er namelijk ook bij. Eerst nog inlezen wat er mogelijk is met GAPPS.

En inderdaad dat hij aan de Z9 werkt was ik ook niet blij mee. Maar C'92 is ook afhankelijk van Nubia. Nubia brengt wat uit, C'92 past aan en brengt daarna uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 20:56
Ik heb de 3.01 van Nubia er op gezet en probeer nu de nieuwste Cuoco er op te zetten, maar krijg die TWRP er niet op, en kan ook nergens een root tool vinden. Towelroot/Vroot/KingoRoot werken niet. En kan geen andere rom dan de standaard Nubia Flashen :-( De files in de fastboot zip zijn corrupt? Bij uitpakken krijg ik een foutmelding en willen de files niet 'runnen'. Is het iemand gelukt de 3.01 te rooten en TWRP 2.8.6.0 erop te zetten? Dan kan ik ook de Cuoco Rom erop zetten.

Ah, via SmartDigi een setje installation tools voor de z7mini gevonden met TWRP 2.8.5.0, en via die kreeg ik de TWRP erop en kon ik de Cuoco rom flashen. Nu update naar 2.76 flashen en kijken of alles een beetje werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door marcelmg2 op 14-05-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikey
Ik heb vanmiddag ook eindelijk geupgrade naar de nieuwste 3.01 .. wat een verademing zeg ! Al die vrije ruimte om je apps op te installeren.

Ik had wat moeite om die stockrom 1.82 te downloaden.. dus heb hem ergens anders vandaag gevist.
Via TWRP geflashed , toen 3.01 er op gezet en via de NX507J_TWRP_2.8.6.0._ADB-FASTBOOT recovery erop gezet....

Fastboot :
https://dl.dropboxusercon..._2.8.6.0._ADB-FASTBOOT.7z
Stockrom:
https://dl.dropboxusercon...0161070/NX507J-update.zip

Rom staat nog wel vol met gare nubia appz.. , op een vrije middag maar eens op delete tour gaan met root uninstaller en een goede backup tool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Sinds 2 dagen de 3.01 van Nubia er op en toen de rom van Cuoco92 geflashed.
Ik ben erg tevreden. Alles werkt goed, en tov de 1.82 heb ik er wat dingen bij die beter werken/nu wel werken.

Breathelight werkt nu wel, roaming data werkt nu ook, veel beter notificationcenter, doubletap to wake up, idle stroomverbruik is omlaag (thuis van 2.1%/h naar 1.9%, nog steeds veel, maar acceptabel) en buiten mn eigen netwerk zakt dat naar rond de 1%. Antutu iets over de 38K.
Enige wat ik mis is dat ik het volume van de notifications niet kan regelen, dus nu maar een wat stillere ping gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-04 13:16
Net MIUI 5.5.16 (MIUI V6) geïnstalleerd. Prachtige ROM welke vloeiend draait. Helaas alleen weer geen dual sim. Maar voor mensen die de telefoon met 1 sim gebruiken een aanrader!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
strikey schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:26:
Ik heb vanmiddag ook eindelijk geupgrade naar de nieuwste 3.01 .. wat een verademing zeg ! Al die vrije ruimte om je apps op te installeren.

Ik had wat moeite om die stockrom 1.82 te downloaden.. dus heb hem ergens anders vandaag gevist.
Via TWRP geflashed , toen 3.01 er op gezet en via de NX507J_TWRP_2.8.6.0._ADB-FASTBOOT recovery erop gezet....

Fastboot :
https://dl.dropboxusercon..._2.8.6.0._ADB-FASTBOOT.7z
Stockrom:
https://dl.dropboxusercon...0161070/NX507J-update.zip

Rom staat nog wel vol met gare nubia appz.. , op een vrije middag maar eens op delete tour gaan met root uninstaller en een goede backup tool :)
Je kan nog de cucou92 ROM flashen. Chinese apps verwijdert en met google play store.
Na installatie van 3.01 en bijbehorende TWRP (die jij al hebt) kan dat gewoon via de recovery flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Morgen ook maar eens uodaten naar CM12.1 met de nieuwe partitie, lijkt me dat het nu wel stabiel genoeg is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikey
houtig schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:12:
[...]

Je kan nog de cucou92 ROM flashen. Chinese apps verwijdert en met google play store.
Na installatie van 3.01 en bijbehorende TWRP (die jij al hebt) kan dat gewoon via de recovery flash.
Ik doelde op de rom van cucou92 ... heb met root uninstaller al wat gekke nubia aps verwijderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
strikey schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:23:
[...]

Ik doelde op de rom van cucou92 ... heb met root uninstaller al wat gekke nubia aps verwijderd :)
Ohw die restjes. Ach heb ze lekker op laten staan. Een keer geprobeerd de nubia muziek speler te verwijderen. Kon ik geen ringtones meer selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
marcelmg2 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 09:57:
Sinds 2 dagen de 3.01 van Nubia er op en toen de rom van Cuoco92 geflashed.
Ik ben erg tevreden. Alles werkt goed, en tov de 1.82 heb ik er wat dingen bij die beter werken/nu wel werken.

Breathelight werkt nu wel, roaming data werkt nu ook, veel beter notificationcenter, doubletap to wake up, idle stroomverbruik is omlaag (thuis van 2.1%/h naar 1.9%, nog steeds veel, maar acceptabel) en buiten mn eigen netwerk zakt dat naar rond de 1%. Antutu iets over de 38K.
Enige wat ik mis is dat ik het volume van de notifications niet kan regelen, dus nu maar een wat stillere ping gekozen.
Volgens mij heeft notificatie volume er nooit ingezeten in een orginele ROM, alleen in custom ROMs.

Ik draai nu ook de laatste rom van Cuoco92 en draait veel beter dan de BETA.
- batterij duur is beter maar ik vind het nog steeds hoger dan de 1.86 rom.
- mis de keyboard toets in dropdown menu om snel te wisselen tussen toetsenborden. Gebruik keepass toetsenbord en die heeft geen snel wissel knop.
- het lukt mij niet om 2 talen te selecteren als invoer methode.
- bluetooth werkt ook beter. Toestel werd eerder met de beta rom in de auto met Maps, flitsmeister en BT streamen te warm. Dan ging BT throttlen en haperde de muziek. Vanochtend geen problemen. Gisteren haperde hij wel weer.
- meteen 4g met t mobile. Geen vage truucjes meer om de carrier te selecteren.
- in duitsland ook meteen verbinding.

Notificaties zijn top. Nog even wennen aan de nieuwe instellingsmenu.

[ Voor 1% gewijzigd door houtig op 19-05-2015 09:49 . Reden: BT omschrijving ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikey
houtig schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:59:
[...]

Volgens mij heeft notificatie volume er nooit ingezeten in een orginele ROM, alleen in custom ROMs.

Ik draai nu ook de laatste rom van Cuoco92 en draait veel beter dan de BETA.
- batterij duur is beter maar ik vind het nog steeds hoger dan de 1.86 rom.
- mis de keyboard toets in dropdown menu om snel te wisselen tussen toetsenborden. Gebruik keepass toetsenbord en die heeft geen snel wissel knop.
- het lukt mij niet om 2 talen te selecteren als invoer methode.
- bluetooth werkt ook beter. Toestel werd eerder met de beta rom in de auto met Maps, flitsmeister en BT streamen te warm. Dan ging BT throttlen en haperde de muziek. Vanochtend geen problemen.
- meteen 4g met t mobile. Geen vage truucjes meer om de carrier te selecteren.
- in duitsland ook meteen verbinding.

Notificaties zijn top. Nog even wennen aan de nieuwe instellingsmenu.
Nieuwe update overigens weer he ! .. https://www.facebook.com/cuoco92?fref=nf

Over de BT ben ik ook wel te spreken , volgens mij ligt dat aan de originele kernel die gebruikt wordt.
Vroegah met andere toestellen had ik ook altijd pair issues met custom kernels.
Mijn MI Band werkte ook opeens ! was verblijd met de werking ervan haha...

Wel overigens wat issues met Whatsapp , maar ik las in de upgrade van vandaag dat hij daar wat aan gedaan... vanavond maar ff updaten !

Edit: Mijn agenda werkt alleen niet... super irritant want ik ben er wel erg afhankelijk van.
Volgens mij komt dit doordat cucuo iets niet voor elkaar kreeg met de initiele setup wizzard.
Kan namelijk mijn google account en sync opties nergens terugvinden :(

[ Voor 8% gewijzigd door strikey op 18-05-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
strikey schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:44:
[....]
............

Wel overigens wat issues met Whatsapp , maar ik las in de upgrade van vandaag dat hij daar wat aan gedaan... vanavond maar ff updaten !

Edit: Mijn agenda werkt alleen niet... super irritant want ik ben er wel erg afhankelijk van.
Volgens mij komt dit doordat cucuo iets niet voor elkaar kreeg met de initiele setup wizzard.
Kan namelijk mijn google account en sync opties nergens terugvinden :(
Enigste probleem tot nu toe met whatsapp is dat ik vanuit WA niet fotos kan selecteren om te versturen. Tijdelijke oplossing is vanuit gallerij de fotos te delen via whatsapp. Zelf meerdere foto tegelijk gaan goed.
Ok laatst crashte hij ook door op een naam te clicken.

Account settings:
In Contacts > more > advanced > accounts.
Dan kom je bij orginele accounts settings.

Iemand hetzelfde ervaren? Als ik de telefoon koppel aan een (windows)PC zie ik via de verkenner niet alle bestanden. bv foto's laat hij alleen zien wat nieuw gemaakt is. Oude (teruggekopieerde) foto;s zie je niet in explorer. Ik zie ze wel in mijn telefoon.
Edit: F* it; via de TWRP recovery de telefoon geconnect. Zie alles weer en gaat naar mijn idee sneller.

[ Voor 19% gewijzigd door houtig op 19-05-2015 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
Zijn hier ook liefhebbers van MIUI? Ik wil deze graag gaan gebruiken, maar de Dual Sim faciliteit werkt niet. Ik krijg uit de changelog niet helder of het nu (met versie 5.5.17) wel wil. En om nu om de 2 dagen een nieuwe versie te proberen om te kijken of het dan eindelijk wel wil is me eigenlijk wat te gek...Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 13:48
Zit nu ook op laatste rom van Cuoco92, maar mis enkel de dual sim instelling voor contacten.
Via settings en dan msim was het altijd mogelijk per contact aan te geven welke simkaart gebruikt moest worden voor bellen en sms-en. maar ik kom die hele optie nu nergens meer tegen.

Enkel direct rechtstreeks via de contacten zelf, maar dan gaat ie ook gelijk bellen als ik dat probeer te wijzigen, niet meest handige en charmante optie :-(
Iemand anders met dual sim ook tegenaangelopen, en/of zie ik ik nu iets compleet over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whostino
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-08-2019
cuoco v. 2.79 heeft nog paar bugs dus.. hm ik blijf wel ff bij 1.82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Cm12.1 draait perfect!
Het was een heel gedoe om het er goed op te krijgen, maar uiteindelijk werkt het, en goed ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhjlu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:53
dutchgio schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:47:
Cm12.1 draait perfect!
Het was een heel gedoe om het er goed op te krijgen, maar uiteindelijk werkt het, en goed ook.
Ik vroeg me af waarvandaan jij de rom had, en waarom het zo'n gedoe was.
Ik ben namelijk van plan om eindelijk over te gaan op android 5 aangezien ik nu nog cm11 draai. Ik neem aan dat data overzetten prima zal gaan met titanium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
van XDA, topic CM12 discussion. :)
daar staat wel ergens een linkje...
apps backupen met titanium, en vervolgens je hele interne sd card backuppen, die wordt gewiped omdat vanaf android 5 er 1 grote partitie is voor apps en je dus geen ruimte probleem meer hebt.

en je moet eerst via de PC tool upgraden naar de Nubia 2.0/3.0 firmware, die is gebaseerd op 5.0 en voegt vervolgen de nieuwe partitie toe aan je ZTE Nubia Z7 Mini. :)
maar dan worden alle gegevens daarop dus gewist, vandaar de backup..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhjlu
Aha, bedankt! Ik ga er dit weekend maar eens voor zitten, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Iemand toevallig een beetje vlotte link naar de official 3.01? De links van cuoco en needrom zijn retetraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Kasj schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 23:27:
Iemand toevallig een beetje vlotte link naar de official 3.01? De links van cuoco en needrom zijn retetraag.
Als je van yandex download: maak even een email account daar aan. Zet de bestanden in je eigen clowd en download ze dan 1 voor 1. Dan gaat het veel sneller (3MB/24mbit per sec dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:57:
van XDA, topic CM12 discussion. :)
daar staat wel ergens een linkje...
apps backupen met titanium, en vervolgens je hele interne sd card backuppen, die wordt gewiped omdat vanaf android 5 er 1 grote partitie is voor apps en je dus geen ruimte probleem meer hebt.

en je moet eerst via de PC tool upgraden naar de Nubia 2.0/3.0 firmware, die is gebaseerd op 5.0 en voegt vervolgen de nieuwe partitie toe aan je ZTE Nubia Z7 Mini. :)
maar dan worden alle gegevens daarop dus gewist, vandaar de backup..
wat zijn jou ervaringen met cm12.1? bugs? camera werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Stabiel, werkt erg goed.
Eerder was het nog het gemis van xposed etc. Wat een upgrade tegenhield, maar zelfs xposed voor 5.1(.1) is er nu.
Marterial design is even wennen maar vind het nu wel fijn.

Camera werkt gewoon, ben verder ook nog geen duidelijke gebreken tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar vind ik de juiste pc upgrade tool/pc tool? ik zoek me suf en heb 'm nog steeds niet. welke versie is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Op Needrom staat een verzameling van alle bestanden die je nodig hebt. Op die Facebookpagina van Cuoco staat ook en handige guide voor het uograden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik de laatste Nubia ROM erop staan (3.01)
Nu probeer ik hem te rooten, maar towelroot v3 herkend de telefoon niet (phone not supported)
nog even prutsen dus
edit: die tutorials van cuoco92 facebook pagina liggen eruit... :(

Ik kwam van de cuoco92 v1.82 rom, heb nu deze stappen gedaan:
1. ZTE_Handset_USB_Driver.exe installeren
2. Telefoon aansluiten
3. Autorun.exe uitvoeren en installeren
4. Nubia PC upgrade tool gedownload, een repack van Cuoco92
5. Nubia PC upgrade tool geìnstalleerd
6. In verkenner naar C:\Program Files (x86)\nubia NX507J Updater\Config\Download
7. In het bestand EMMCDownload.ini de regels beginnend met Version\Internal\Modem\Intrinsic verwijderen (of een # aan het begin van de regel plaatsen)
8. Upgrade tool starten. De stock lollipop firmware van Nubia uitpakken in een nieuwe map. Daarna de map selecteren in de upgrade tool.
9. Nu staat de laatste lollipop van Nubia erop.
10. Nu deze tools van Cuoco92 downloaden. Dit zijn de custom recoveries die WEL werken. De oude ´rayman globe´ recovery werkt niet meer. Gewoon downloaden, telefoon aansluiten en ik heb de TRWP gebruikt.
11. nu heb je de custom recovery open staan, doe nog een Wipe Data / Wipe Cache / Wipe Dalvik Cache
12. nu naar install en je kunt de flash installeren

ben nu aan het flashen, hopelijk werkt het

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Gisteravond een upgrade gedaan volgens de handleiding van Cuoco, echter als ik dan op de laatste ROM zit van Cuoco (3.01) dan heb ik enkele vreemde zaken. Ik mis een paar opties in het Settings menu, er staat dan wel een icoon aan de linkerkant maar de optie bevat geen text label lijkt het. Overigens wel aanklikbaar en bruikbaar.

Het lijkt allemaal goed te werken, maar als ik dan een account wil toevoegen bij de Settings dan krijg ik alleen maar de mogelijkheid een Nubia account in te loggen of registreren... Dit terwijl Gmail er gewoon op staat. Is dit normaal gedrag? Moet ik wellicht de GAPPS er nogmaals overheen gooien?

Kan nu geen screenshots posten, ik heb een backup naar 1.82 teruggezet zodat mn telefoon weer bruikbaar was. Heb mn partitieindeling wel behouden :D Dus heb nu 1.82 met grote app partitie...

De volgende handleiding heb ik gebruikt: https://www.dropbox.com/s...roid_L_Z7MINI_EN.pdf?dl=0

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Heb je nog mazzel dat dat terugzetten goed is gegaan, dat is niet de bedoeling. ;)

En was een issue van Cuoco volgens mij, de eerste 'intro' hebben ze uit moeten zetten, die je door de eerste stappen wifi laat toevoegen, google account etc.
Wellicht komt het daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
dutchgio schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:52:
Heb je nog mazzel dat dat terugzetten goed is gegaan, dat is niet de bedoeling. ;)

En was een issue van Cuoco volgens mij, de eerste 'intro' hebben ze uit moeten zetten, die je door de eerste stappen wifi laat toevoegen, google account etc.
Wellicht komt het daardoor.
Verbaasde mij eigenlijk dat ik nog terug kon naar 1.82, maar werkt prima eigenlijk. Heb wel met TWRP een complete backup gemaakt, inclusief radio en boot loader etc, wellicht dat dat het verschil maakte.

Maar als je met Android die intro wizard overslaat dan zou je nog altijd accounts toe kunnen voegen binnen je settings menu, snap niet goed waarom dat niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Welke TWRP heb je?
Ik heb die van de installatie pdf van Cuoco die voor 5.0/5.1 zpu moeten zijn maar die ziet de sd kaart niet, waardoor backups op je interne opslag moeten. Dan zit die grote partitie alsnog zo vol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
dutchgio schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:56:
Welke TWRP heb je?
Ik heb die van de installatie pdf van Cuoco die voor 5.0/5.1 zpu moeten zijn maar die ziet de sd kaart niet, waardoor backups op je interne opslag moeten. Dan zit die grote partitie alsnog zo vol..
2.8.6.0, deze had geen problemen met SD kaart, kon m zelfs live toevoegen en detecteren.

Hier te vinden: https://www.dropbox.com/s...6.0._ADB-FASTBOOT.7z?dl=0

Zipje open maken en recovery.img eruit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Hmm,, die heb ik ook, geflashed met dat tooltje via ADB.
SDCARD is 0mb en kan er niet naar backuppen.
Wellicht even opnieuw flashen, en dan via ROM Manager in Android zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
M-Opensource schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:54:
[...]

Verbaasde mij eigenlijk dat ik nog terug kon naar 1.82, maar werkt prima eigenlijk. Heb wel met TWRP een complete backup gemaakt, inclusief radio en boot loader etc, wellicht dat dat het verschil maakte.

Maar als je met Android die intro wizard overslaat dan zou je nog altijd accounts toe kunnen voegen binnen je settings menu, snap niet goed waarom dat niet kon.
C'92 heeft gewoon problemen met accounts.
Je kan accounts toevoegen via een omweg:
Account settings:
In Contacts > more > advanced > accounts.
Dan kom je bij orginele accounts settings.
Met wegvallende teksten, komt via update van C92 door extra instelling. Check of je alle laatste update heb doorgevoerd van de OTA Updtaes programma die mee wordt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
houtig schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:41:
[...]

C'92 heeft gewoon problemen met accounts.
Je kan accounts toevoegen via een omweg:

[...]
Dit is nuttig, dank!
Met wegvallende teksten, komt via update van C92 door extra instelling. Check of je alle laatste update heb doorgevoerd van de OTA Updtaes programma die mee wordt geinstalleerd.
Ik heb na het flashen 2 of 3 OTA updates gehad, helaas werd het daar niet mee opgelost. Ook een extra factory reset of cache wipe hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
M-Opensource schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:43:
[...]

Dit is nuttig, dank!

[...]

Ik heb na het flashen 2 of 3 OTA updates gehad, helaas werd het daar niet mee opgelost. Ook een extra factory reset of cache wipe hielp niet.
Controleer voor zekerheid op updates in programma "system updates" > tab "ROM" > op "available updates" te drukken. Zo zoek je actief naar nieuwe updates. Ik zit al update 7 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
houtig schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:03:
[...]

Controleer voor zekerheid op updates in programma "system updates" > tab "ROM" > op "available updates" te drukken. Zo zoek je actief naar nieuwe updates. Ik zit al update 7 volgens mij.
Funny, hij kwam bij mij maar tot 3, toen had ik volgens de tool de laatste versie. Dit weekend nog maar eens proberen en wat meer geduld hebben. Thanks voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
M-Opensource schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:06:
[...]

Funny, hij kwam bij mij maar tot 3, toen had ik volgens de tool de laatste versie. Dit weekend nog maar eens proberen en wat meer geduld hebben. Thanks voor de tips!
Ach start je die app op, gooit hij eerst de melding eruit "laatste rom", druk je op de knop; is er een update aanwezig |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
M-Opensource schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:48:
Ik mis een paar opties in het Settings menu, er staat dan wel een icoon aan de linkerkant maar de optie bevat geen text label lijkt het. Overigens wel aanklikbaar en bruikbaar.
Die labels heb ik al wel, kwamen inderdaad mee met een update. Ik zit inmiddels op 2.80
Toestel is verder top. Wel af en toe een crash (bijvoorbeeld in Whatsapp bij foto's)
Ook werkt het niet als ik instel dat hij alleen maar van een bepaald GSM netwerk gebuik mag maken. Hij blijft (ik zit in in het buitenland) verbinden met een lokaal netwerk terwijl ik wil dat hij alleen mijn NL netwerk pakt.

Iemand enig idee/ervaring met CM121. en dual sim? Werkt dat top en kan je daar wel je voorkeursnetwerk instellen en blijft ie die keuze dan ook vasthouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhjlu
Ik heb nu eindelijk CM12.1 draaiend, en het werkt prima, enige probleem is, is dat bij profiel het gebruikers profiel in het russisch of grieks of iets dergelijks staat. Voor de rest ben ik eerst van CM11 terug gegaan naar de stock 1.82 rom van Nubia, toen via de updater tool(2.0) V3.01 erop gezet. En via adb TWRP 2.8.6.0 erop gezet. En via recovery Cm12.1 en gapps erop gezet, daarna alle data en apps erop gezet met titanium backup.
Weet iemand toevallig hoe je de gebruikersprofielen uit kan schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Instellingen > profielen
Schakelaar van aan naar uit zetten.

Bij mij is dat overigens gewoon Nederlands.
Mis alleen dat m'n sd kaart niet wordt herkend in zowel apps als de recovery.

Heel vaag, want foto's worden wel herkend en in root browser kan ik ook bij de sd kaart, maar in andere apps en de recovery dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhjlu
Ik heb alleen een tabje met gebruikers, maar de rare russische tekst verdween toe ik bij contacten mijn naam invoerde, want toen verscheen mijn eigen naam bij het profiel. Mijn SD kaart wordt gewoon herkend, maar. Maar ik heb de SD kaart tijdens het upgraden via de pc niet in de telefoon gehad, misschien ligt het daaraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whostino
Pfff heb de mijne laten vallen.. Heeft iemand deze z7 mini te koop? Kom ik morgen ophalen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Hoeveel bied je? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whostino
125?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Grapjas. ;)
Doe m niet voor niks weg natuurlijk, nog altijd erg tevreden.
Morgen ophalen is een service, daar wordt het juist duurder van hé.
Voor het dubbele nog niet eens. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
dutchgio schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:54:
Grapjas. ;)
Doe m niet voor niks weg natuurlijk, nog altijd erg tevreden.
Morgen ophalen is een service, daar wordt het juist duurder van hé.
Voor het dubbele nog niet eens. :+
Zodat je hem online opnieuw kan bestellen en nog beetje winst op kan maken? ;) _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
houtig schreef op maandag 25 mei 2015 @ 00:23:
[...]

Zodat je hem online opnieuw kan bestellen en nog beetje winst op kan maken? ;) _O-
Ja precies, jij snapt het :D
Morgen ophalem is dan ook erg exclusief, hij hoeft niet weg natuurlijk. Dan moet je wel met een heel goed bod komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Heb gisteren de laatste versie van de Smartdigi rom erop gezet. Veruit de meest stabiele, meest snappy en meest lief voor de batterij wat ik er tot nog toe op heb gehad. Wat mij betreft ook fijner dan Cuoco zijn roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Ik heb de laatste cuoco rom geinstalleerd gisteren. Maar nu wordt mijn simkaart niet meer herkend door de telefoon. Zoeken naar dat probleem levert op dat mijn imei lost zou zijn.... Nu nog gaan uitzoeken hoe ik dat weer gefixt krijg. Ziet er weer niet best uit.. Tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Kasj schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:59:
Ik heb de laatste cuoco rom geinstalleerd gisteren. Maar nu wordt mijn simkaart niet meer herkend door de telefoon. Zoeken naar dat probleem levert op dat mijn imei lost zou zijn.... Nu nog gaan uitzoeken hoe ik dat weer gefixt krijg. Ziet er weer niet best uit.. Tips zijn welkom!
Als het goed is, is er een backup gemaakt van je imei met de Nubia Tool...
Er zijn vast beschrijvingen beschikbaar hoe je dit oplost. Ofwel op de Smartdigi site, ofwel op de FB van Cuoco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Momus schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:01:
[...]

Als het goed is, is er een backup gemaakt van je imei met de Nubia Tool...
Er zijn vast beschrijvingen beschikbaar hoe je dit oplost. Ofwel op de Smartdigi site, ofwel op de FB van Cuoco.
Zit nu (helaas) op mijn werk, maar vanavond maar even proberen met de nubia tool. Zal wel weer loslopen :-)

Bedankt voor de tip in ieder geval

[ Voor 4% gewijzigd door Kasj op 27-05-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Kasj schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:05:
[...]

Zit nu (helaas) op mijn werk, maar vanavond maar even proberen met de nubia tool. Zal wel weer loslopen :-)

Bedankt voor de tip in ieder geval
https://www.facebook.com/cuoco92/posts/1601550513422219

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Pffff, gelukkig ik heb mijn imei gegevens weer restored. Helaas werkte de de nubia backup niet, dus moest ik echt aan de bak. Deze tutorial heeft me gered: http://www.htcmania.com/showthread.php?t=1010482

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Wat is momenteel nou de beste Lollipop rom voor de z7 mini? Ik vind het lastig om een goede afweging te maken.

Cuoco 2.79: Ondersteuning NL taal (wel zeer beperkt), lijkt niet erg zuinig voor de batterij
Smartdigi-Custom-v5G3-02: Geen ondersteuning NL taal (vind ik een groot nadeel). Wat zijn ervaringen met batterij verbruik?
Cyanogenmod 12.1: Volledige NL taal ondersteuning, maar geen originele Nubia camera (waardoor foto/video kwaliteit lager lijkt). Wat zijn de ervaringen met batterijverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Kasj schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:14:
Wat is momenteel nou de beste Lollipop rom voor de z7 mini? Ik vind het lastig om een goede afweging te maken.

Cuoco 2.79: Ondersteuning NL taal (wel zeer beperkt), lijkt niet erg zuinig voor de batterij
Smartdigi-Custom-v5G3-02: Geen ondersteuning NL taal (vind ik een groot nadeel). Wat zijn ervaringen met batterij verbruik?
Cyanogenmod 12.1: Volledige NL taal ondersteuning, maar geen originele Nubia camera (waardoor foto/video kwaliteit lager lijkt). Wat zijn de ervaringen met batterijverbruik?
Batterijverbruik van de Smartdigi is veruit het beste van alle Roms die ik erop heb gehad.
Morelocale2 erop en al je apps zijn gewoon Nederlands, alleen je instellingen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik heb het liefst AOSP voor xposed etc.
Ook gewoon volledig Nederlands is wel fijn. ;)
Dus CM12.1 it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Momus schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:15:
[...]

Batterijverbruik van de Smartdigi is veruit het beste van alle Roms die ik erop heb gehad.
Morelocale2 erop en al je apps zijn gewoon Nederlands, alleen je instellingen niet...
En de systeem apps, krijgen die ook een nederlands label? Bijvoorbeeld, telefoon, berichten, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Kasj schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:37:
[...]

En de systeem apps, krijgen die ook een nederlands label? Bijvoorbeeld, telefoon, berichten, etc?
Nope, die niet inderdaad.
De namen in je contactpersonen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Momus schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:15:
[...]

Ik wordt knetter van batterij gebruik van C92. Ik probeer van weekend Smartdigi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
houtig schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:39:
[...]

Ik wordt knetter van batterij gebruik van C92. Ik probeer van weekend Smartdigi uit.
Let wel, je moet eerst de officiële ROM met de Nubia Tool flashen, zonder simkaart en SD-kaart, anders werkt je mobiele data niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
dutchgio schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:22:
Ik heb het liefst AOSP voor xposed etc.
Ook gewoon volledig Nederlands is wel fijn. ;)
Dus CM12.1 it is.
Na de drie roms even te hebben geprobeerd heb ik toch gesetteld voor cm12.1. Batterij lijkt beter dan cuoco en de NL taal is toch wel prettig. Nu nog een goede camera app vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Kasj schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:22:
[...]

Na de drie roms even te hebben geprobeerd heb ik toch gesetteld voor cm12.1. Batterij lijkt beter dan cuoco en de NL taal is toch wel prettig. Nu nog een goede camera app vinden.
Ik gebruik de modded OnePlus camera. Werkt prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
dutchgio schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:16:
[...]

Ik gebruik de modded OnePlus camera. Werkt prima ;)
OK, thanks. Ik ga hem eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Zo lekkere bug met de batterij stats.
Telefoon viel opeens uit tijdens gebruik (bij +/- 50%) Even uit opnieuw opgeladen tot 37%. Start de telefoon op, staat er 95%. Hier gaat wat verkeerd... Echt tijd om van de c92 ROM af te stappen....
Editie: vreemd, nu wordt overal 95% batterij aangegeven. Ook in recovery en als ik de telefoon uitzet en weer aan de lader hang wordt er ook vanaf 95% aangegeven.
Ik snap er niks van. Is de batterij naar de klote?

[ Voor 36% gewijzigd door houtig op 30-05-2015 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag

Ik ben erg tevreden over mijn Z7 mini maar ik heb alleen 1 probleempje.
Het komt regelmatig voor dat als ik mijn telefoon wil ontgrendelen het middelste knopje/ringetje niet vel op licht en er dus ook geen rode ringen op mijn display verschijnen.
Het scherm reageerd dan ook niet op mijn vingerbewegingen.
Als ik het toestel dan weer opnieuw opstart werkt hij weer (een tijdje) goed.
weet iemand wat de oorzaak hier van kan zijn en wat ik er aan kan doen?
En weet toevallig iemand waar ik de juiste driver voor mijn pc kan downloaden?
alvast vriendelijk bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Je zult er een nieuwe ROM op moeten zetten.
En welke driver zoek je precies? Als je hem aansluit krijg je een autorun waarmee je de drivers kunt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:34:
Goedendag

Ik ben erg tevreden over mijn Z7 mini maar ik heb alleen 1 probleempje.
Het komt regelmatig voor dat als ik mijn telefoon wil ontgrendelen het middelste knopje/ringetje niet vel op licht en er dus ook geen rode ringen op mijn display verschijnen.
Het scherm reageerd dan ook niet op mijn vingerbewegingen.
Als ik het toestel dan weer opnieuw opstart werkt hij weer (een tijdje) goed.
weet iemand wat de oorzaak hier van kan zijn en wat ik er aan kan doen?
En weet toevallig iemand waar ik de juiste driver voor mijn pc kan downloaden?
alvast vriendelijk bedankt
Volgens mij was dat inderdaad een bug van oude ROM. Welke versie draai je nu? Drivers kan je installeren door de phone aan te sluiten zonder mediasharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu versie 1.20
Ik zocht een driver voor me pc zodat mijn pc met me telefoon kan communiceren zodat ik er bv muziek ed op kan zetten zonder me sd kaart eruit te moeten halen en in de pc moet stoppen.
Als ik mijn telefoon aansluit op mijn beide pc's (windows 7 en windows 8 ) wil hij wel drivers instaleren maar kan hij ze niet vinden.
Ik heb geprobeerd wat van internet te downloaden maar me virus scanner geeft dan vaak meldingen en ik krijg nog meer rommel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:22:
Ik draai nu versie 1.20
Ik zocht een driver voor me pc zodat mijn pc met me telefoon kan communiceren zodat ik er bv muziek ed op kan zetten zonder me sd kaart eruit te moeten halen en in de pc moet stoppen.
Als ik mijn telefoon aansluit op mijn beide pc's (windows 7 en windows 8 ) wil hij wel drivers instaleren maar kan hij ze niet vinden.
Ik heb geprobeerd wat van internet te downloaden maar me virus scanner geeft dan vaak meldingen en ik krijg nog meer rommel binnen.
in principe hoeft je geen drivers te downloaden.
1. sluit telefoon aan met usb kabel
2. ontgrendel de telefoon zodat je het home screen ziet
3. veeg het meldingenvenster naar beneden (berichtvenster)
4. klik op 'usb verbindingsopties'
5. klik op 'usb massaopslag'

als het goed is verschijnt hij nu als 'usb stick' / schijf in verkenner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Maarja 1.20 is wel oud en heeft wat issues, ik zou je goed inlezen en updaten naar de laatste KitKat rok van Cuoco oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
NL-Alert werkt in ieder geval op de Z7 mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Gister eindelijk weer eens gespeeld met ROMs en CM12.1 erop gezet, qua interface echt een verademing. Ook de extra opties die erin gebouwd zijn werken erg fijn.

Ik zat eerst op Cuoco92's 3.01 ROM maar daar werkte de privacy op notification niveau gewoonweg niet bij mij. Als ik een whatsapp binnen kreeg dan liet ie steeds de inhoud van het bericht op lockscreen zien, terwijl bijvoorbeeld Telegram prima luisterede naar die setting... frustrerend... Enfin, CM12.1 werkt op dat niveau goed.

Nu kom ik er net echter achter dat er in 45 minuten zo'n 6% aan batterij is gesnoept en het toestel warm is. Iets houdt m dus wakker... Zie bij de battery stats alleen Android OS staan met 43 minuten Keep awake tijd :(

Zucht... ik vind het leuk om af en toe te klooien met die ROMs, maar soms ben je er echt wel klaar mee. Een goeie ROM die zonder kleine bugs gewoon werkt is soms dan wel gewenst.

Annyway, we klooien door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Hm,, heb ik geen last van. ;)
Wel die van 05/02 geflasht?
Enige minpuntje voor mij is dat de gps wat traag is, op Kitkat had ik daar nooit last van en zelfs binnenhuis een erg goede fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
dutchgio schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:36:
Hm,, heb ik geen last van. ;)
Wel die van 05/02 geflasht?
Enige minpuntje voor mij is dat de gps wat traag is, op Kitkat had ik daar nooit last van en zelfs binnenhuis een erg goede fix.
Yes, die versie heb ik ook. Vast iets misgegaan met het restoren van een app ofzo, kreeg eerst de boel niet gerestored met Titanium, dus gebruikte een workaround door Titanium een update.zip te laten maken. Dat flashen via recovery ging goed, maar toen begon dat vage "Stay Awake" probleem....

GPS werkt daarentegen prima, snel.

Vanavond maar even overnieuw beginnen, clean flash en dan app voor app gaan restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik heb al m'n apps gerestored vanaf de staat hoe ik ze in Kitkat met Titanium heb gebackupt, dat is misschien ook niet helemaal de bedoeling. Daar zitten ook wat instellingen etc. Bij
Maar helemaal clean beginnen is ook geen optie.

Hoop eigenlijk dat er binnenkort een update van cm12.1 komt, dan kan ik updaten met settings zoals die voor Lollipop zijn, mosschien dat dat het verhelpt.

Ook nog altijd geen sd kaart toegang in de recovery, snap ook niet waar dat aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Werkt die nubia ui helemaal niet goed? Moet het echt geroot worden? Heb een zte nubia z9 mini besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
M-Opensource schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:01:
Gister eindelijk weer eens gespeeld met ROMs en CM12.1 erop gezet, qua interface echt een verademing. Ook de extra opties die erin gebouwd zijn werken erg fijn.

Ik zat eerst op Cuoco92's 3.01 ROM maar daar werkte de privacy op notification niveau gewoonweg niet bij mij. Als ik een whatsapp binnen kreeg dan liet ie steeds de inhoud van het bericht op lockscreen zien, terwijl bijvoorbeeld Telegram prima luisterede naar die setting... frustrerend... Enfin, CM12.1 werkt op dat niveau goed.

Nu kom ik er net echter achter dat er in 45 minuten zo'n 6% aan batterij is gesnoept en het toestel warm is. Iets houdt m dus wakker... Zie bij de battery stats alleen Android OS staan met 43 minuten Keep awake tijd :(

Zucht... ik vind het leuk om af en toe te klooien met die ROMs, maar soms ben je er echt wel klaar mee. Een goeie ROM die zonder kleine bugs gewoon werkt is soms dan wel gewenst.

Annyway, we klooien door!
Ik ben ook weer van cm12.1 afgestapt vanwege het batterij gebruik. Zonde want verder een hele mooie ROM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarja 1.20 is wel oud en heeft wat issues, ik zou je goed inlezen en updaten naar de laatste KitKat rok van Cuoco oid

Hoe krijg ik die erop?

Me pc herkend me telefoon nu.
Tenminste hij ziet me sd kaart.
en over me telefoon vraagt me pc of ie die moet formateren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je kan hem ook via je telefoon downloaden, maar om met je PC te verbinden moet je eerst drivers installeren en daarna in je telefoon nog kiezen voor "massaopslag".

Dan kun je Cuoco er op zetten, na rooten en recovery. Als dat te ingewikkeld wordt kun je ook 1.20 laten staan natuurlijk. ;)

Lees nu over CM12.1 op een Russisch forum dat er weldegelijk issues met GPS zijn, alleen niet voor iedereen blijkbaar,
" bugs
- 02/05/15 - (not all, but most) very long run GPS. In previous versions of instantly picked up by satellites, in this version of the action it takes several minutes."

Dus nog maar even uitzitten en wachten op een nieuwe build. Verder werkt het wel prima. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik 1.20 er op laat staan dan blijft het probleem wat ik heb.

Heeft Cuoco geen bugs?

waar kan ik die drivers voor mijn pc dan vinden?

Kan iemand mij misshien ermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Mijn batterij-drain met CM12.1 is verdwenen, ik deed gister een reboot en plots werden er 9 apps geoptimaliseerd tijdens de boot, geen idee waarom die bij de eerste ronde niet meekwamen. Daarna was de batterij stabiel. Of het daar mee te maken had, geen idee...

Op dit moment dus erg blij met CM 12.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
M-Opensource schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:01:
Mijn batterij-drain met CM12.1 is verdwenen, ik deed gister een reboot en plots werden er 9 apps geoptimaliseerd tijdens de boot, geen idee waarom die bij de eerste ronde niet meekwamen. Daarna was de batterij stabiel. Of het daar mee te maken had, geen idee...

Op dit moment dus erg blij met CM 12.1 :)
Gebruik jij http://smartdigi.gr/nubia-z7-mini-cm-12-1-android-5-1/ ?

Ik ben heel benieuwd. Ik gebruik nu de 3.01 van cuoco maar wil wel weers eens even wat nieuws proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
PJOG schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:39:
[...]

Gebruik jij http://smartdigi.gr/nubia-z7-mini-cm-12-1-android-5-1/ ?

Ik ben heel benieuwd. Ik gebruik nu de 3.01 van cuoco maar wil wel weers eens even wat nieuws proberen....
Ik heb mijn versie daar niet vandaan, maar dat zou zomaar dezelfde kunnen zijn. Ik heb deze als bron gebruikt: http://www.needrom.com/download/cm12-beta/

En dan de versie: CM 12.1 20150502 (directe link: http://www.mirrorupload.n...NOFFICIAL-nx507j-adds.zip)

Vergeet niet om dan nog even bij Cyanogenmod de Gapps op te halen, de Gapps die bij de gelinkte pagina staan gaan niet goed werken.

Gapps: https://github.com/cgapps...e/releases/tag/2015-05-24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
M-Opensource schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:08:
[...]

Ik heb mijn versie daar niet vandaan, maar dat zou zomaar dezelfde kunnen zijn. Ik heb deze als bron gebruikt: http://www.needrom.com/download/cm12-beta/

En dan de versie: CM 12.1 20150502 (directe link: http://www.mirrorupload.n...NOFFICIAL-nx507j-adds.zip)

Vergeet niet om dan nog even bij Cyanogenmod de Gapps op te halen, de Gapps die bij de gelinkte pagina staan gaan niet goed werken.

Gapps: https://github.com/cgapps...e/releases/tag/2015-05-24
Top! Hartelijk dank! Ik ga deze even proberen. Hoe zit het met de scheiding van sim1 en sim 2? Ik kan nu een groene knop indrukken voor een nummer bellen met sim1 en een blauwe voor bellen met sim2. Ik kan helaas niet meer zo makkelijk een scheiding aanbrengen welke ik zakelijk wil bellen en welke privé. Met de officiele nubia rom was dit altijd wel zo. Pietje Puck is altijd Privé en Zeger Zwart is altijd Zakelijk :)

Weet jij hoe dit bij deze rom zit? Gebruik jij ook 2 sims in de Z7 mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
PJOG schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:12:
[...]

Top! Hartelijk dank! Ik ga deze even proberen. Hoe zit het met de scheiding van sim1 en sim 2? Ik kan nu een groene knop indrukken voor een nummer bellen met sim1 en een blauwe voor bellen met sim2. Ik kan helaas niet meer zo makkelijk een scheiding aanbrengen welke ik zakelijk wil bellen en welke privé. Met de officiele nubia rom was dit altijd wel zo. Pietje Puck is altijd Privé en Zeger Zwart is altijd Zakelijk :)

Weet jij hoe dit bij deze rom zit? Gebruik jij ook 2 sims in de Z7 mini?
Op het moment gebruik ik niet 2 sims, heb ook geen tweede liggen om te testen helaas. Ik begreep van andere in dit topic dat het goed zou moeten werken, maar de manier waarop is mij onbekend bij Cyanogenmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi M-Opensource

Zou jij me misschien kunnen helpen om CM12.1 op mijn telefoon te krijgen?

Of bestaat er zoiets als Z7 mini flashen voor dummies? :)

Ik maak nu nog een beetje weinig van al die termen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2015 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:02:
Hoi M-Opensource

Zou jij me misschien kunnen helpen om CM12.1 op mijn telefoon te krijgen?

Of bestaat er zoiets als Z7 mini flashen voor dummies? :)

Ik maak nu nog een beetje weinig van al die termen.
Ik zou je adviseren om deze tutorial door te lopen, deze is redelijk stap voor stap. Heb je eerder ROMs geflashed? If not, Google even rond zodat je weet waar je mee bezig bent :)

https://www.dropbox.com/s...oid_L_Z7MINI_EN.pdf?dl=0#

Deze tutorial is can Cuoco92, de laatste stap van het flashen (laatste pagina, stap 1) geeft aan dat je zijn ROM kan flashen, deze kan je vervangen door de CM12.1 ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhjlu
Ik gebruik nu Cm12,1, werkt prima, eerst had ik een paar bugs dat er af en toe een app random afsloot, en enorme battery drain, nu een andere geflasht en het werkt bijna goed. Ik had alleen bij beide versies dat ik geen of nauwelijks gps had, terwijl dit voorheen(android 4.4 CM11) prima werkte. Iemand die een CM12.1 zipje heeft met een werkende GPS en zonder battery drain, want het is niet heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik heb nog nooit roms geflashed.
Het ziet er wel ingewikkeld uit.
Drivers voor mijn pc downloaden lukte ook al niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
lhjlu schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:37:
Ik gebruik nu Cm12,1, werkt prima, eerst had ik een paar bugs dat er af en toe een app random afsloot, en enorme battery drain, nu een andere geflasht en het werkt bijna goed. Ik had alleen bij beide versies dat ik geen of nauwelijks gps had, terwijl dit voorheen(android 4.4 CM11) prima werkte. Iemand die een CM12.1 zipje heeft met een werkende GPS en zonder battery drain, want het is niet heel handig.
Ik heb nog geen fixes gezien dacht ik. Daarnaast heeft niet elk toestel met die ROM er last van...
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:49:
Nee ik heb nog nooit roms geflashed.
Het ziet er wel ingewikkeld uit.
Drivers voor mijn pc downloaden lukte ook al niet
Als je je Nubia op je Windows pc aansluit met USB, krijg je dan geen drive beschikbaar met die drivers? Mijn Nubia stock ROM had dat namelijk, er kwam een kleine partitie met Autorun programma beschikbaar, daar zitten drivers in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
lhjlu schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:37:
Ik heb hetzelfde.
Hen al zelf wat geprobeerd om het te fixen met optimalisaties maar vooralsnog niet baten.
Voorheen op CM11 altijd een perfecte fix,snel en accuraat, ook binnen.
Nu met Runtastic wordt alleen de tijd bijgehouden, GPS signaal was niet voldoende om route bij te houden.

Maar niet iedereen lijkt er last van te hebben blijkbaar, dat is wel opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Ik draai nu smartdigi maar had batterij drain ook met c92 ROM van lollipop.
Gisteren was ik heel snel meer dan 60% kwijt.
Public
Publieke map
Batterij 2Batterij1

Volgens mij zit het in lollipop zelf en is er een fix voor uitgegeven maar ik heb het gevoel dat dit nog niet is verwerkt door Nubia.

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste