Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
Inmiddels is de officieele rom (3.90) wel via die link compleet te downloaden.ovaal schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:56:
[...]
Deze heb ik nog nergens gevonden, maar ik zit al een tijd op Mokee.
Deze werkt aardig, maar ik wil toch naar Mokee toe.
Heef iemand een werkende link naar de NX507J_TWRP2.8.6.0-ADB of vergelijkbaar?
De versies van TWRP die ik gevonden heb, krijg ik niet geinstalleerd.
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Kijk eens of deze werkt?Heef iemand een werkende link naar de NX507J_TWRP2.8.6.0-ADB of vergelijkbaar?
De versies van TWRP die ik gevonden heb, krijg ik niet geinstalleerd.
https://drive.google.com/...vklKII_HMeQXpfV1cyNWNmWUE
Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
Bedankt, deze werkt!ovaal schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 09:56:
[...]
Kijk eens of deze werkt?
https://drive.google.com/...vklKII_HMeQXpfV1cyNWNmWUE
Nu zit ik op versie MK60.1-nx507j-161020-RELEASE.
Heeft iemand dual sim (standby) werkend met 4G / LTE?
Ik had tot voor kort soms 4G op sim1 (KPN), afhankelijk van waar ik was. de 2e sim kan alleen 2G volgens mij.
Ik merk wel dat de process cleaner niet lekker werkt, telefoon wordt op sommige momenten sluggish. Zelf processen afsluiten werkt meestal wel.
En wat ook niet lekker werkt is de bluetooth icm carkits. Streamen gaat prima en opeens komt de stream tot een halt met af en toe een seconde muziek die doorkomt. Alsof de bluetooth driver uit geheugen loopt.
By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]
Anoniem: 29569
Heeft iemand enig idee wat hier mis is
@Ovaal, is het je gelukt om je telefoon aan de praat te krijgen?
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 29569 op 28-10-2016 16:41 ]
Ik krijg precies hetzelfde, paar keer hevig aan de bovenkant van het scherm duwen (waar de sensor zit)lost het meestal op. Nou bel ik niet zoveel en is het geen ernstig probleem, maar het is wel flink irritant.Anoniem: 29569 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:07:
Sinds ik Mokee erop heb staan doet de proximity sensor erg vreemd. Als ik ga bellen slaat het scherm direkt op zwart. Bij sommige oproepen springt de telefoon op de snelle reakties.
Hmm zal er eens opletten. Ik heb altijd (met verschillende ROM 's) beetje problemen mee gehad dus ik druk nu automatisch de aan/uit knop.Anoniem: 29569 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:07:
Sinds ik Mokee erop heb staan doet de proximity sensor erg vreemd. Als ik ga bellen slaat het scherm direkt op zwart. Bij sommige oproepen springt de telefoon op de snelle reakties.
Sensor niet vies?
Ik had ook problemen met bluetooth, de aansluiting op mijn stereo en de headset. Soms probleemloos en soms slecht. Ik weet niet hoe het komt, misschien door Mokee maar het kan ook door de drivers of wat anders komen. Ik weet dat de Huawei Honor 6 van mijn vrouw hetzelfde heeft.houtig schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:27:
......
En wat ook niet lekker werkt is de bluetooth icm carkits. Streamen gaat prima en opeens komt de stream tot een halt met af en toe een seconde muziek die doorkomt. Alsof de bluetooth driver uit geheugen loopt.
@jannemanxx Er zijn een 10 micro usb poorten (per 10 maar €1 duurder dan 1) en een accu onderweg vanuit China. Als die binnen zijn ga ik verder testen. Eerst de accu vervangen en dan eventueel de usb poort. Ik heb iemand gevonden die dit kan, op dat detailniveau solderen kan ik echt niet
[ Voor 0% gewijzigd door ovaal op 02-11-2016 08:43 . Reden: typo's ]
Haha bedoelde meer glas schoonmaken. Sensor zit net onder de speaker. Als je toestel schuin houdt zie je hem net. Maar het ligt meer aan de ROM dat hij K.. reageert.Anoniem: 29569 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:10:
Sensor schoonmaken? die zit toch boven de speaker, hoe doe je dat?
Ligt aan de driver ja. Ik heb 1 ROM gehad waar het gewoon goed werkte maar andere dingen weer niet lekker. Volgens mij 1 van de Cuocu92 rom, welke weet ik niet meer,ovaal schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:57:
typo
[...]
Ik had ook problemen met bluetooth, de aansluiting op mijn stereo en de headset. Soms probleemloos en soms slecht. Ik weet niet hoe het komt, misschien door Mokee maar het kan ook door de drivers of wat anders komen. Ik weet dat de Huawei Honor 6 van mijn vrouw hetzelfde heeft.
@jannemanxx Er zijn een 10 micro usb poorten (per 10 maar €1 duurder dan 1) en een accu onderweg vanuit China. Als die binnen zijn ga ik verder testen. Eerst de accu vervangen en dan eventueel de usb poort. Ik heb iemand gevonden die dit kan, op dat detailniveau solderen kan ik echt niet. Een audiostekkertje is ongeveer de grens van wat ik kan.
Om je batterij los te halen heb je een torx5 schroevendraaier nodig. Rest is redelijk piece of cake. Ergens in dit forum vind je fotos 'van mij terug waar ik de batterij vervang.
Thanks, had ik al eerder gezien. De telefoon is intussen al 2x open geweest om alle verbindingen en de batterij te controleren. Alleen het moederbord en batterij zijn er nog niet uit geweest, maar dat zal de moeite hoop ik ook niet zijn. Alleen het loskrijgen van de geplakte batterij moet ik ff goed aanpakken.houtig schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:17:
[...]
Ligt aan de driver ja. Ik heb 1 ROM gehad waar het gewoon goed werkte maar andere dingen weer niet lekker. Volgens mij 1 van de Cuocu92 rom, welke weet ik niet meer,
Om je batterij los te halen heb je een torx5 schroevendraaier nodig. Rest is redelijk piece of cake. Ergens in dit forum vind je fotos 'van mij terug waar ik de batterij vervang.
Helaas heb ik sinds deze custom rom alleen EDGE.ovaal schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:57:
Mooi dat het is gelukt!
Ik had tot voor kort soms 4G op sim1 (KPN), afhankelijk van waar ik was. de 2e sim kan alleen 2G volgens mij.
Ik heb zowel slot 1 als 2 geprobeerd.
De provider is KPN en APN is kpn4g.nl
Mijn andere buitenlandse sim wil wel over 3G via zowel slot 1 als 2.
Heeft iemand hiervoor een oplossing?
Is er daarnaast een mogelijkheid om terug te gaan naar een ZTE rom?
Ik krijg het niet voor elkaar om weer te downgraden via de recovery en niet via e ZTE tool.
IMHO zijn beide simslots 4G
[ Voor 9% gewijzigd door jan_schrik op 10-11-2016 08:55 ]
https://www.kpn.com/servi...et/handmatig-instellen/10
Helaas helpt dit niet.
Ook als ik handmatig zoek naar "Network operators" vind ik alleen 2G netwerken.
Probleem is opgelost door op de none data sim "preferred network type" op GSM te zetten.
Op de data sim, kan je dan "preferred network type" op LTE zetten.
Dit is echt zo een "o ja" probleemKillerbert schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:33:
Probleem is opgelost door op de none data sim "preferred network type" op GSM te zetten.
Op de data sim, kan je dan "preferred network type" op LTE zetten.

Op de originele ROM is dit niet nodig. Daar wordt dit automatisch geswitched.ovaal schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:15:
[...]
Dit is echt zo een "o ja" probleemIk had het zelf ook een paar maanden terug en had toen op XDA dezelfde oplossing gevonden.
Als ik nu wil switchen van data sim, dan moet ik ook deze setting aanpassen.
Hoe gaat het met het vervangen van de μUSB connector?ovaal schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:57:
typo
[...]
Ik had ook problemen met bluetooth, de aansluiting op mijn stereo en de headset. Soms probleemloos en soms slecht. Ik weet niet hoe het komt, misschien door Mokee maar het kan ook door de drivers of wat anders komen. Ik weet dat de Huawei Honor 6 van mijn vrouw hetzelfde heeft.
@jannemanxx Er zijn een 10 micro usb poorten (per 10 maar €1 duurder dan 1) en een accu onderweg vanuit China. Als die binnen zijn ga ik verder testen. Eerst de accu vervangen en dan eventueel de usb poort. Ik heb iemand gevonden die dit kan, op dat detailniveau solderen kan ik echt niet. Een audiostekkertje is ongeveer de grens van wat ik kan.
Sinterklaas is weer in het land, dus vol verwachting klopt mijn hartKillerbert schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 00:27:
[...]
Op de originele ROM is dit niet nodig. Daar wordt dit automatisch geswitched.
Als ik nu wil switchen van data sim, dan moet ik ook deze setting aanpassen.
[...]
Hoe gaat het met het vervangen van de μUSB connector?
UPDATE: De nieuwe connectoren zijn binnen, nu kijken of iemand ze kan solderen. Het zijn er 10, dus als iemand er nog eentje nodig heeft.....
[ Voor 13% gewijzigd door ovaal op 18-11-2016 08:14 . Reden: update ]
Hoe groot zijn de aansluitingen dan? Ik heb hier een soldeerset liggen maar denk te grof voor je gevraagd werk.ovaal schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:03:
[...]
Sinterklaas is weer in het land, dus vol verwachting klopt mijn hartIk wacht nog op de nieuwe connectoren.
UPDATE: De nieuwe connectoren zijn binnen, nu kijken of iemand ze kan solderen. Het zijn er 10, dus als iemand er nog eentje nodig heeft.....
Misschien wil @sebastius je helpen? Hij is soldeerguru.
Mokee ROM loopt te kutten. Laatst stabiele versie is van 2016-11-08. Met versies daarna komen heel veel mensen in een bootloop terecht (inclusief ondertekende)

Wat is groothoutig schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:50:
[...]
Hoe groot zijn de aansluitingen dan? Ik heb hier een soldeerset liggen maar denk te grof voor je gevraagd werk.
Misschien wil @sebastius je helpen? Hij is soldeerguru.
Ik zal sebastius eens vragen
Mokee Rom is inderdaad super vervelend. Alle releases en nightly versies na 11-08 werken inderdaad niet, en ik heb bij de 11-08 variant last van accuproblemen.houtig schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:50:
[...]
Mokee ROM loopt te kutten. Laatst stabiele versie is van 2016-11-08. Met versies daarna komen heel veel mensen in een bootloop terecht (inclusief ondertekende)
Dacht ik al , zijn die lui niet te benaderen?houtig schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:50:
[..
Ze hebben een Google+ pagina voor bugreport.jan_schrik schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:16:
[...]
Dacht ik al , zijn die lui niet te benaderen?
Sinds gisteren werkt mijn scherm soms niet meer nadat ik een melding gekregen heb.
Nu ja, het licht wel nog op, kan het aan-/uitzetten, maar als ik iets probeer uit te voeren (touch) lukt er niks.
Na rebooten werkt alles terug zoals het moet. Maar 3-4 keer per dag rebooten is nu ook niet ideaal... Zeker aangezien het telkens voorvalt na het krijgen van een melding (facebook, snapchat, gmail,... soms 'crasht' hij, soms niet).
Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen of wat het probleem juist is?
Ik heb CM13.0 (needrom.com).
Had hetzelfde op de mini met de ultimatum rom, update naar de nieuwste versie heeft het opgelost.lospeed schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:20:
Vraagje, heb sinds kort de ZTE Z7 Max (had vroeger de mini, altijd heel tevreden over geweest).
Sinds gisteren werkt mijn scherm soms niet meer nadat ik een melding gekregen heb.
Nu ja, het licht wel nog op, kan het aan-/uitzetten, maar als ik iets probeer uit te voeren (touch) lukt er niks.
Na rebooten werkt alles terug zoals het moet. Maar 3-4 keer per dag rebooten is nu ook niet ideaal... Zeker aangezien het telkens voorvalt na het krijgen van een melding (facebook, snapchat, gmail,... soms 'crasht' hij, soms niet).
Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen of wat het probleem juist is?
Ik heb CM13.0 (needrom.com).
http://forum.xda-develope...-5-7-3-nubia-z7-t3437934/
Het was reeds de laatste versie... Maar goed, heb hem eens volledig gereset en herinstalleerd en voorlopig werkt het terug. Al was het de vorige keer ook pas na een paar dagen dat hij begon te freezen. Dus hopelijk blijft het nu werken zoals het moet.mart3 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 06:46:
[...]
Had hetzelfde op de mini met de ultimatum rom, update naar de nieuwste versie heeft het opgelost.
Heb deze nu paar maanden in gebruik, zowel op eigen telefoon als die van vrouwlief.Bevalt redelijk tot goed, moet voor mijn gevoel nog wat smoother kunnen, af en toe hik ups en vreemde vertragingen. Maar moet eerlijk zeggen dat alle roms wel wat hebben voor dit toestel, heb ze eigenlijk allemaal wel geprobeerd, Cuoco,Mokee en Ultimatum en altijd is er wel iets, of vastlopers of dubbele Sim werkt niet of dan weer BT wat niet connect met de carkit etc.mart3 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 06:49:
Wie heeft er ervaring met deze rom?
Nu met Resurrection de minste problemen en bevalt me van alle nu nog het meeste. Wordt redelijk geupdate en er lijkt zelfs Nougat aan te komen, voor de daredevils is er al een testversie beschikbaar.
Tijdens mijn zoektocht naar een goeie rom ook een tijdje erop gehad. Doet wat hij moet doen maar ik vond hem niet zo lekker werken als de Mokeemart3 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 06:49:
Wie heeft er ervaring met deze rom?
In vergelijk met alle Android 6 roms lijkt deze zelfs wat sneller, en smoother.
Kortom blijvertje voor mij en zeker het overwegen waard,
Heb je daar ook een downloadlink van?Cujo74 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 17:44:
Inmiddels nu sinds een week op de Nougat versie van Resurrection
Link naar topic op XDA: http://forum.xda-develope...-5-7-3-nubia-z7-t3437934/Anoniem: 29569 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:12:
[...]
Heb je daar ook een downloadlink van?
Directe download link: https://mega.nz/#F!Z0QB2aoa!vduPnsoLybSJ9AzI9P5v-Q
Anoniem: 270384
Ik heb nu versie 1.82 van cuoco92
Het probleem is dat mijn app's niet meer opdaten omdat ie zegt dat ik te weinig geheugen op mijn telefoon heb,maar ik heb ruimte zat.
en ik zou graag naar android 5.... willen gaan.
Ik zie hier wel allemaal kreten voorbij komen maar daar kan ik weinig van maken.
Hier hebben we de V&A voor.
[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 16-01-2017 11:21 ]
Anoniem: 270384
En waar ik dan de rom kan vinden

V&A is op Tweakers redelijk algemeen bekend als Vraag en Aanbod ja.Anoniem: 29569 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:11:
Lekker ongenuanceerd gemodereerd Pat, Bedoel je nu Vraag & Aanbod of waar doel je op?
En om daar nu bijna 5 maanden later op terug te komen....
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
De nieuwste Mokee Nougat releases werken top (heb nu zelf die van 4 augustus in gebruik).
Geen problemen zoals haperende Bluetooth, dit werkt perfect wat in andere ROM's nog wel is een probleem is. Batterij gaat zonder probleem de hele dag mee. Alles voelt lekker snel aan.
Met behulp van deze Magisk module, https://forum.xda-develop...ic-folder-binder-t3621814, is het ook makkelijk je SD weer als intern geheugen te gebruiken. Merk dat Snap Camera de mooiste foto's maakt. Test APK staat op XDA, en voor 2,15 euro in de playstore.
Aanrader.
Sinds dit weekend heb ik mijn Z7 Mini weer aan de praat. Ik heb toch maar een nieuw moederbord besteld op Alie.mart3 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:37:
Voor wie nog een Z7 Mini in gebruik heeft,
De nieuwste Mokee Nougat releases werken top (heb nu zelf die van 4 augustus in gebruik).
................................
Aanrader.
Ook meteen maar Mokee weer geïnstalleerd en inderdaad een prima rom. Kan ik iedereen aanraden!
Kan iemand mij vertellen hoe ik vanaf deze situatie weer op een of andere manier een werkende telefoon kan verkrijgen?!
Heb de nubia NX507j Updater V2.0.0 geïnstalleerd maar die herkent mijn telefoon niet. ZTE_Handset_USB_ en Qualcomm drivers zijn geïnstalleerd.