de digitizer zit in het scherm ingebouwd, als je scherm gebarsten is pakt ie (voor een deel) je touch niet meer op en doet hij niks meer. Ik neem aan dat je m wel nog aan en uit kan zetten met de aan /uit knop? inbouwen van een nieuw scherm is relatief makkelijk en zijn ook youtube handleidingen voor te vinden. Ik heb de mijne al 2 keer vervangen, kosten nog geen 30 euro via aliexpress en gratis verzending.Mc Roy schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:14:
En had je dan de zelfde symptomen? Want hij doet echt niets meer.
Nee dat is het hem juist. Ik kan hem niet meer aan of uit zetten. Het enige wat hij doet is snel pinken als ik hem aan de lader hang.TuuuuP schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:51:
[...]
de digitizer zit in het scherm ingebouwd, als je scherm gebarsten is pakt ie (voor een deel) je touch niet meer op en doet hij niks meer. Ik neem aan dat je m wel nog aan en uit kan zetten met de aan /uit knop? inbouwen van een nieuw scherm is relatief makkelijk en zijn ook youtube handleidingen voor te vinden. Ik heb de mijne al 2 keer vervangen, kosten nog geen 30 euro via aliexpress en gratis verzending.
Voor een scherm of batterij te vervangen zit ik niks mee in. Ik heb hem al is volledig uit elkaar gehaalt om te zien of er niks los zit.
Daarom vraag ik me af of ook de batterij niet stuk is. Maar voor ik dit allemaal vervang zou ik toch iets of wat zeker moeten zijn of het niet voor niks is
Nieuwe CM12.1 rom is uit van Ultimatum. Volgens hem stabielste cyanogen rom voor de z7 mini
z7 mini CM 12.1 rom
z7 mini CM 12.1 rom
Heb deze sinds vanmorgen draaien, draait prima tot dusver.gdome schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 05:49:
Nieuwe CM12.1 rom is uit van Ultimatum. Volgens hem stabielste cyanogen rom voor de z7 mini
z7 mini CM 12.1 rom
"Find what you love and let it kill you"
Net een dagje draaien, zitten een paar verbeteringen in die ik in mijn oude rom niet had(geen idee welke rom dat ook alweer was, wel CM12.1). Qua accuduur zie ik jammergenoeg niet veel verbeteringen. Wat me wel positief opviel was de volumestappen, die zijn kleiner, waardoor je het volume nauwkeuriger kan afstellen.gdome schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 05:49:
z7 mini CM 12.1 rom
Ik zit nog op zijn 12.1 van 20150720, is deze nieuwe versie aan te raden? Hebben jullie hem gewoon over de oude 12.1 heen geflasht of eerst een wipe?
Ik heb eerst even cache verwijderd, en toen gewoon erover geflashed, ging die alle 180 apps updaten en tot nu toe geen problemen ermee gehad. De nieuwe versie zitten wat kleine verbeteringen in, en ik heb het gevoel dat de camera-app iets soepeler werkt, voor de rest niet al te veel bijzonders.mart3 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:08:
Ik zit nog op zijn 12.1 van 20150720, is deze nieuwe versie aan te raden? Hebben jullie hem gewoon over de oude 12.1 heen geflasht of eerst een wipe?
Kan iemand een duidelijke how to posten mbt de upgrade van 4.4 naar de 5.0 versies incl. relevante software? Ik draai nu stock 1.76 maar zou graag willen overstappen naar 5.0. De stappen zoals ze beschreven worden door cuoco lijken eenvoudig, maar bij mij loop het al vast als ik naar 1.82 (welke schijnbaar noodzakelijk is alvorens de tool te gebruiken) probeer te updaten.
Alvast dank!
Alvast dank!
Wat gaat er precies mis?Y_o_s_h_i schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:01:
Kan iemand een duidelijke how to posten mbt de upgrade van 4.4 naar de 5.0 versies incl. relevante software? Ik draai nu stock 1.76 maar zou graag willen overstappen naar 5.0. De stappen zoals ze beschreven worden door cuoco lijken eenvoudig, maar bij mij loop het al vast als ik naar 1.82 (welke schijnbaar noodzakelijk is alvorens de tool te gebruiken) probeer te updaten.
Alvast dank!
Eerst via recovery handmatig 1.82 erop zetten, dan met die tool 5.0 erop zetten. Vervolgens kan je door naar bijvoorbeeld cyanogenmod. Vergeet niet je SD/SIM eruit te halen anders kan je je IMEI verliezen.
Het installeren van 1.82 lukt niet. Ik zit op stock 1.76 geroot. Ik heb de stock 1.82 gedownload van nubia.cn maar zowel via de standaard System update als via recovery (Stock) krijg ik een error. Heb ik soms een specifieke twrp nodig hiervoor?
Je zit waarschijnlijk op een custom 1.76, installeer 1.82 van cuoco92, via zijn recovery.Y_o_s_h_i schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:39:
Het installeren van 1.82 lukt niet. Ik zit op stock 1.76 geroot. Ik heb de stock 1.82 gedownload van nubia.cn maar zowel via de standaard System update als via recovery (Stock) krijg ik een error. Heb ik soms een specifieke twrp nodig hiervoor?
Ik zit toch echt op stock 1.76, gedownload van nubia.cn. Ik zal de 1.82 van cuoco92 anders eens als opstapje proberen te gebruiken. Vanaf cuoco92 1.82 kun je direct met de nubia tool naar 3.01 (en verder naar 3.65 stock?)
Yes!Y_o_s_h_i schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:49:
Ik zit toch echt op stock 1.76, gedownload van nubia.cn. Ik zal de 1.82 van cuoco92 anders eens als opstapje proberen te gebruiken. Vanaf cuoco92 1.82 kun je direct met de nubia tool naar 3.01 (en verder naar 3.65 stock?)
Weet iemand een winkel in de randstad (bij voorkeur Den Haag / Rotterdam) die je digitizer kunnen repareren?
Toestel van m'n moeder heeft een beschadiging waardoor op die hoogte het touch screen niet meer werkt.
Toestel van m'n moeder heeft een beschadiging waardoor op die hoogte het touch screen niet meer werkt.
Het enige dat je kan doen is het scherm vervangen, kost rond de 30 euro op aliexpress incl verzending. vervolgens op youtube een filmpje bekijken over hoe je m moet vervangen. Ik heb nu 3 keer een kapot scherm/digitizer gehad en heb afgelopen week maar Redmi note 3 pro prime besteld.Vandread schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:03:
Weet iemand een winkel in de randstad (bij voorkeur Den Haag / Rotterdam) die je digitizer kunnen repareren?
Ik kreeg zojuist een melding dat er een nieuwe update was voor mijn Mokee Rom!!
Meteen maar geïnstalleerd, zonder eigenlijk te kijken wat voor update het was. Heb ik eerder gedaan, toen kon ik mijn telefoon afschrijven.... Ben ik geen ezel tenminste, stoot mijn teen meerdere keren aan dezelfde steen.
Het is de 6.0 rom voor de ZTE Nubia
Maar na de installatie liep het updaten van de apps niet helemaal goed. Vervolgens deed het touch deel van het scherm het niet en kon google play service niet gestart worden.
Ik heb nu via de recovery maar de oude rom teruggezet, eerst even afwachten wat Mokee verder gaat doen.
Intussen een beetje aan het zoeken geweest, op Needrom staat al e.e.a. over 6.0 op de Z7 Max. Ik wacht nog even af tot ik wat meer tijd heb.
Meteen maar geïnstalleerd, zonder eigenlijk te kijken wat voor update het was. Heb ik eerder gedaan, toen kon ik mijn telefoon afschrijven.... Ben ik geen ezel tenminste, stoot mijn teen meerdere keren aan dezelfde steen.
Het is de 6.0 rom voor de ZTE Nubia
Maar na de installatie liep het updaten van de apps niet helemaal goed. Vervolgens deed het touch deel van het scherm het niet en kon google play service niet gestart worden.
Ik heb nu via de recovery maar de oude rom teruggezet, eerst even afwachten wat Mokee verder gaat doen.
Intussen een beetje aan het zoeken geweest, op Needrom staat al e.e.a. over 6.0 op de Z7 Max. Ik wacht nog even af tot ik wat meer tijd heb.
[ Voor 13% gewijzigd door ovaal op 30-05-2016 12:42 . Reden: Aanvullende info ]
Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
Ik heb laatst mijn z7 mini laten vallen, zit in de hoek een barst, ging de telefoon opnieuw opstarten. Blijkt mijn hele touchscreen niet meer te werken, iemand tips over hoe ik dit kan oplossen?
Touchscreen gedeelte is kapot, moet je het hele scherm laten vangen.
Welkom bij de club
Een winkel bood het aan voor 100 euro, wel 2 weken wachten op het onderdeel...
Welkom bij de club
Een winkel bood het aan voor 100 euro, wel 2 weken wachten op het onderdeel...
Hier nog zo'n ezelovaal schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 00:40:
Ik kreeg zojuist een melding dat er een nieuwe update was voor mijn Mokee Rom!!
Het is de 6.0 rom voor de ZTE Nubia![]()
Denk dat je of een clean install moet doen van deze update of dat je een nieuwe recovery nodig bent. Maar heb er nog niet naar gezocht.
Gewoon data/cache cleanen. Of als het moet alleen een Factory reset..
Zie wel wat negatieve berichtjes, nou is dat bij allemaal.lhjlu schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:12:
Iemand die ervaring heeft met zelf vervangen, 100 euro kan je bijna een nieuwe van kopen.
Edit: Ik heb inmiddels het volgende linkje gevonden. Iemand hier ervaring mee, of die met een andere seller goede ervaring heeft?
Ik keek ook al naar bv deze:
http://nl.aliexpress.com/...i-NX507J/32248041577.html
Binnenkort maar eens de gok nemen...
Als ik goed heb gelezen op Needrom, bij de Z7 max, is er een nieuwere TWRP versie voor nodig. Verder zou het geen problemen moeten geven. Maar ik heb nog geen tijd gehad er wat dieper in te duiken, als ik binnekort even vrij heb zal ik verder kijken.theduke1989 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:52:
Gewoon data/cache cleanen. Of als het moet alleen een Factory reset..
Tenzij iemand hier natuurlijk de oplossing paraat heeft
Met meer dan 30.000 reacties is het geen vage verkoper, lijkt mij een slimme optie...Vandread schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:48:
[...]
Zie wel wat negatieve berichtjes, nou is dat bij allemaal.
Ik keek ook al naar bv deze:
http://nl.aliexpress.com/...i-NX507J/32248041577.html
Binnenkort maar eens de gok nemen...
[ Voor 32% gewijzigd door ovaal op 09-06-2016 07:59 ]
Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
Ik heb een nieuw scherm besteld(zo'n 2 weken geleden), vandaag ontvangen inc. een setje tools. Ik ga morgen proberen het scherm te vervangen!
Voorkant scherm

Achterkant scherm

Tools

Hier het scherm dat ik besteld had linkje
Voorkant scherm

Achterkant scherm

Tools

Hier het scherm dat ik besteld had linkje
Strak setje voor een mooie prijs, succes met klussen morgen!
Kan je meteen daarna Android 6 van Mokee er opzetten, ben je weer helemaal bij.
Ik ben wel nieuwsgierig hoe het gaat lukken, bij tablets en een Iphone4 heb ik al vaker schermen vervangen, bij mijn Nubia is het nog niet nodig geweest.
Kan je meteen daarna Android 6 van Mokee er opzetten, ben je weer helemaal bij.
Ik ben wel nieuwsgierig hoe het gaat lukken, bij tablets en een Iphone4 heb ik al vaker schermen vervangen, bij mijn Nubia is het nog niet nodig geweest.
Het is gelukt, had alleen moeite met het oude scherm eraf halen, die is nu op meerdere plekken beschadigd, maar dat maakt niet uit(want ja die was al stuk). Met behulp van een föhn uiteindelijk het eraf gehaald. Daarna met tape nieuwe scherm erop gezet, werkt prima, enige wat niet werkt is double tap to wake. Daarnaast is er in de bovenhoek een beetje speling achter het scherm(tape was waarschijnlijk net te dik in het midden). Voor de rest kan ik er weer een tijdje tegenaan met mijn nubia
Ik heb onlangs ook mijn scherm vervangen, en dan geupdated van 1.20 (na full factory reset) tot mokee 60.1. Nu heb ik echter pas op t einde gezien dat de flash led van de camera niet meer werkt. Hardwarematig zie ik niet direct een defect, maar ik heb tussen de verschillende update stappen in niet getest dus de oorzaak zou van alles kunnen zijn.
Ik had ook iets fout gedaan waardoor men IMEI nummers gereset waren, deze heb ik kunnen restoren maar voor de led vind ik niet direct info. Heeft iemand een idee waar ik zou kunnen zoeken, en kan iemand me bevestigen dat de fout zeker niet gewoon in mokee 60.1 zit?
Ik had ook iets fout gedaan waardoor men IMEI nummers gereset waren, deze heb ik kunnen restoren maar voor de led vind ik niet direct info. Heeft iemand een idee waar ik zou kunnen zoeken, en kan iemand me bevestigen dat de fout zeker niet gewoon in mokee 60.1 zit?
[ Voor 7% gewijzigd door Nik Du Bois op 04-07-2016 12:28 ]
Ik heb geupdate naar mokee 6.0(geloof de release van 30-06, hiervoor had ik cm12 met 5.1.1) en ben nu ook niet tevreden. Google apps geven af en toe aan random gestopt te zijn, terwijl ik wel nieuwe gapps erop had geflashed, daarnaast krijg ik de telefoon soms gewoon niet uit standby, leds van menu buttons gaan wel aan, maar scherm blijft uit, eerder geen last van, restart werkt dan vaak als enige oplossing. Ik heb gelukkig geen last van een niet werkende led, die werkt bij mij nog gewoon prima.
Toch een paar redenen om even te wachten....lhjlu schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:25:
Ik heb geupdate naar mokee 6.0(geloof de release van 30-06, hiervoor had ik cm12 met 5.1.1) en ben nu ook niet tevreden. Google apps geven af en toe aan random gestopt te zijn, terwijl ik wel nieuwe gapps erop had geflashed, daarnaast krijg ik de telefoon soms gewoon niet uit standby, leds van menu buttons gaan wel aan, maar scherm blijft uit, eerder geen last van, restart werkt dan vaak als enige oplossing. Ik heb gelukkig geen last van een niet werkende led, die werkt bij mij nog gewoon prima.
Hoe hebben jullie de rom geïnstalleerd? Ik heb de eerste versie van de 6.0 ooit geprobeerd en toen had ik veel issues. Onder andere met het uit standby halen, google apps en ook het scherm zelf.
Ik heb de laatste mokee(de release van 06-07) rom erop gezet, de gapps problemen zijn daarmee opgelost(wel nieuwe gapps Stock geflashed). Dat met uit standby halen heb ik nog steeds last van, dacht eigenlijk dat het door mijn nieuwe scherm kwam. Enige dat helpt is opnieuw starten.
Ik heb het uiteindelijk toch maar weer geprobeerd en tot de update van gisteren liep alles goed. Geen problemen met uit stand-by halen en alles lijkt goed te werken.
Maar na de update van gisteren kan ik niet meer op mijn werk wifi. Thuis gaat goed maar op mijn werk wil het niet meer. Straks thuis nog maar een keertje testen.
Het ligt niet aan het werk netwerk, met laptop en andere telefoons van collegae lukt het nog wel gewoon.
Anders maar de laatste upgrade weer verwijderen.....
Intussen de update verwijdert en ik kan weer op het netwerk op mijn werk. Zit toch iets in de laatste update wat niet helemaal goed is.
Maar na de update van gisteren kan ik niet meer op mijn werk wifi. Thuis gaat goed maar op mijn werk wil het niet meer. Straks thuis nog maar een keertje testen.
Het ligt niet aan het werk netwerk, met laptop en andere telefoons van collegae lukt het nog wel gewoon.
Intussen de update verwijdert en ik kan weer op het netwerk op mijn werk. Zit toch iets in de laatste update wat niet helemaal goed is.
[ Voor 12% gewijzigd door ovaal op 13-07-2016 15:02 . Reden: typos + update ]
Verwijderd
Als ik me apps update krijg ik regelmatig de melding dat er niet genoeg ruimte is.
Als ik dan bij downloads kijk zit deze ook bijna vol.
Als ik me apps uit de download verwijderd verdwijnen ze ook van me telefoon.
Ik heb nog ruimte zat op het interne geheugen van me telefoon.
Iemand enig idee of ik de downloadmap leeg kan maken zonder dat me apps verdwijnen of misschien me downloadmap vergroten?
Iemand enig idee of ik de downloadmap leeg kan maken zonder dat me apps verdwijnen of misschien me downloadmap vergroten?
Zit je wel op een recente rom waar het geheugen is samengevoegd? Anders dit doen namelijkVerwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 23:40:
Als ik me apps update krijg ik regelmatig de melding dat er niet genoeg ruimte is.
Ik zit nu op cm12.1, kan ik gewoon over naar mokee 60.1 of is daar ook weer een speciale procedure voor? Er was toch iets in Android 6 dat het geheugen ge-encrypt is? Heb twrp 2.8.6.0 van cuoco.ovaal schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:35:
Ik heb het uiteindelijk toch maar weer geprobeerd en tot de update van gisteren liep alles goed. Geen problemen met uit stand-by halen en alles lijkt goed te werken.
Volgens mij kan je van CM naar Mokee 5.1.1 via recovery. Daarna kan je gewoon updaten met behulp van Mokee naar 6.0, dat heb ik ook gewoon gedaan.mart3 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 23:42:
[...]
Ik zit nu op cm12.1, kan ik gewoon over naar mokee 60.1 of is daar ook weer een speciale procedure voor? Er was toch iets in Android 6 dat het geheugen ge-encrypt is? Heb twrp 2.8.6.0 van cuoco.
Hier http://www.needrom.com/download/mokee-2/ nog info over de Z7 Max, de info is handig. De rom's moet je echter NIET gebruiken.
Tip bij Mokee is om niet meteen de laatste updates te installeren, soms worden ze naar een paar dagen toch weer teruggetrokken door issues die ze nog niet hadden gezien.
Ah, updaten met de Nubia tool naar 3+. In dit forum is wel ergens een tutorial te vinden.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 19:58:
hoi mart3
ik heb versie 1.82 van Cuoco92
Geheugen samengevoegd?
Ik denk dat hij 5+ bedoeldVerwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:05:
3+ ,een tutorial?
Hier staat alvast meer over het installeren van een andere ROM. Ik kan eventueel later, als ik weer thuis ben, nog even verder kijken.
Ik ben zelf van 1.82 met de Nubia tool naar Android 5 gegaan. Toen Mokee geïnstalleerd en vervolgens naar 6.0. Tot nu toe bevalt Mokee 6.0 weer goed, eerst even een hickup, maar nu lijkt alles goed te draaien.
Verwijderd
ff gekeken maar ziet er ingewikkeld uit
Blijven al me app's bestaan of moet ik die opnieuw instaleren?
Na de update ben je alles kwijt, behalve bijvoorbeeld fotos op je SD. Je kunt bijvoorbeeld titanium backup gebruiken om apps te backuppen.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:31:
ff gekeken maar ziet er ingewikkeld uit
Hoe bevalt de Mokee tot nu toe? Enig last van bugs?ovaal schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:21:
[...]
Ik denk dat hij 5+ bedoeld![]()
Hier staat alvast meer over het installeren van een andere ROM. Ik kan eventueel later, als ik weer thuis ben, nog even verder kijken.
Ik ben zelf van 1.82 met de Nubia tool naar Android 5 gegaan. Toen Mokee geïnstalleerd en vervolgens naar 6.0. Tot nu toe bevalt Mokee 6.0 weer goed, eerst even een hickup, maar nu lijkt alles goed te draaien.
Draai nu zelf namelijk rom V3.88 (Android 5.1.1) van Cuocu92 maar die heeft af en toe vreemde bugs.
By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]
Er even vanuit gaande dat er niet heel veel verschil zit tussen de Mokee voor de Z7 mini en de Z9 mini.houtig schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:00:
[...]
Hoe bevalt de Mokee tot nu toe? Enig last van bugs?
Draai nu zelf namelijk rom V3.88 (Android 5.1.1) van Cuocu92 maar die heeft af en toe vreemde bugs.
Ik vind de Mokee beter dan de Cuocu92 (voor een Z9 mini dan.)
Ik draai Mokee en mijn vrouw Cuocu92 rom. Persoonlijk vind ik de Mokee stabieler
Bedankt, binnenkort maar eens uitproberen. Vond de site van Mokee wel slecht om te laten zien wat de ROM bevat. Weinig plaatjes ed.freggell schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:20:
[...]
Er even vanuit gaande dat er niet heel veel verschil zit tussen de Mokee voor de Z7 mini en de Z9 mini.
Ik vind de Mokee beter dan de Cuocu92 (voor een Z9 mini dan.)
Ik draai Mokee en mijn vrouw Cuocu92 rom. Persoonlijk vind ik de Mokee stabieler
Waarom is je vrouw dan eigenlijk niet om?
Omdat ik te lui ben om haar over te zettenhoutig schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:30:
[...]
Bedankt, binnenkort maar eens uitproberen. Vond de site van Mokee wel slecht om te laten zien wat de ROM bevat. Weinig plaatjes ed.
Waarom is je vrouw dan eigenlijk niet om?
En omdat ik er nog geen tijd voor heb vrij gemaakt. Ik wilde eerst met eigen telefoon testen en daarna die van haar doen. Wordt langzamerhand tijd om die van haar ook over te zetten.
Even korte vraag @freggell en @ovaal.
Ik zie gapps als aparte download en een recovery.
Is er ergens een (Engelse) handleiding oid? Vaak moet je toch een stappenplan volgen om alles goed te krijgen.
Is er ergens een (Engelse) handleiding oid? Vaak moet je toch een stappenplan volgen om alles goed te krijgen.
Ik heb even geen idee. Maar ik vermoed dat er op XDA wel iets te vinden is.houtig schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:01:
Ik weet dat ik eerst de ROM heb geflashed en daarna GAPS (mini geloof ik)
GAPS wel gedaan voor een reboot. Weet alleen niet of ik tussendoor nog een wipe gedaan heb.
Maar zit niet echt een groot verschil of je het op een Z7 mini, Z9 mini of een andere telefoon instaleerd.
Procedure is eigenlijk wel hetzelfde
Ik heb de handleiding van Cuocoo gebruikt, is te vinden via Needrom of zijn facebookpagina. De link is ergens hierboven terug te vinden.houtig schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:01:
Hehe die ik zelf hier ook gepost heb. Bedankt iig allen. Dan weet ik dat er niet veel speciaals aan de hand is en de recovery gewoon werkt.ovaal schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:17:
[...]
Ik heb de handleiding van Cuocoo gebruikt, is te vinden via Needrom of zijn facebookpagina. De link is ergens hierboven terug te vinden.
Verwijderd
Het ziet er mij te ingewikkeld uit,Ik snap een aantal termen niet.mart3 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 23:50:
[...]
Na de update ben je alles kwijt, behalve bijvoorbeeld fotos op je SD. Je kunt bijvoorbeeld titanium backup gebruiken om apps te backuppen.
bv. Install TWRP recovery 2.8.6.0 from fastboot or ADB
geen idee waar en waar is fastboot of wat is ADB?
De rom die ik nu heb werkt goed,
Alleen dat geneuzel dat ik me app's niet kan updaten omdat ik te weinig ruimte zou hebben is irritant.
Kan ik het niet gewoon zo doen zoals Houtig mij het al eerder uitgelegd heeft in dit forum op pagina 45?
Maar dan met een andere ROM?
Of denk ik nu te simpel
zo ja waar kan ik dan een goed werkende stabiele ROM vandaan halen?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2016 10:50 ]
De enige manier om permanent van dat gezeur af te komen is deze manier. Het klinkt ingewikkeld maar het Is niet meer dan even aansluiten op je computer. Paar icoontjes aanklikken en dan gaat alles vanzelf. Op xda zijn alle benodigdheden nog te vinden. Kost een uurtjeVerwijderd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 09:05:
[...]
Het ziet er mij te ingewikkeld uit,Ik snap een aantal termen niet.
bv. Install TWRP recovery 2.8.6.0 from fastboot or ADB
geen idee waar en waar is fastboot of wat is ADB?
De rom die ik nu heb werkt goed,
Alleen dat geneuzel dat ik me app's niet kan updaten omdat ik te weinig ruimte zou hebben is irritant.
Kan ik het niet gewoon zo doen zoals Houtig mij het al eerder uitgelegd heeft in dit forum op pagina 45?
Maar dan met een andere ROM?
Of denk ik nu te simpel
zo ja waar kan ik dan een goed werkende stabiele ROM vandaan halen?
Verwijderd
Hoi Mart3
Op welke manier?
zoals ik al eerder gedaan heb?
Op welke manier?
zoals ik al eerder gedaan heb?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2016 11:14 ]
Verwijderd
Kan iemand mij uitleggen waarom de nubia tool bij mij op uitroepteken blijft staan. Ik gebruik Windows 10 en heb de tool in Windows 7 compatibilitiet staan.
Volgens mij heb je nog niet de goede drivers geïnstalleerd, zoek even op dit forum voor de links (als die het nog doen) Als je de handleiding van Coucu92 aanhoudt vermeld hij dat volgens mij wel.Verwijderd schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:57:
Kan iemand mij uitleggen waarom de nubia tool bij mij op uitroepteken blijft staan. Ik gebruik Windows 10 en heb de tool in Windows 7 compatibilitiet staan.
F...
Sinds dit weekend continu een melding dat ik moet inloggen op het netwerk waarop ik zit verbonden. Maakt niet uit of WiFi of 4g is. Foutje in mokee rom?
Laatste update schijnt het gefixt te hebben
Sinds dit weekend continu een melding dat ik moet inloggen op het netwerk waarop ik zit verbonden. Maakt niet uit of WiFi of 4g is. Foutje in mokee rom?
Laatste update schijnt het gefixt te hebben
[ Voor 15% gewijzigd door houtig op 05-09-2016 19:29 ]
Nee. Is al een tijd terug en de bestanden zijn offline gehaald... Ik zal even kijken of ik nog wat heb. Aantal bestanden kan je nog wel via de site van nubia zelf verkrijgen.Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:09:
Alle downloads van Cuoco92 op Dropbox geven een 404 bij mij. Doe ik iets verkeerd?
edit: hoe goed is je Italiaans? http://www.androidiani.co...ock-firmware-cuoco92.html
[ Voor 17% gewijzigd door houtig op 06-09-2016 10:10 ]
Verwijderd
Hoi houtig
Wat je mij al eerder uitgelegd hebt (op pagina 45 van dit forum) kan ik dat ook gebruiken voor een nieuwere ROM?
ik heb nu 1.82 van Cuoco92
Welke goede ROM kan ik dan het beste instaleren?
Wat je mij al eerder uitgelegd hebt (op pagina 45 van dit forum) kan ik dat ook gebruiken voor een nieuwere ROM?
Als je op 1.82 zit en je wilt naar nieuwe Android (lollipop of marshmallow) moet je updaten via de Nubia tool. Deze past namelijk de indeling van je opslag aan. Jammer dat de bestanden van Cuoco offline zijn. Ik zal van de week kijken wat ik terug kan halen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:01:
Hoi houtig
To be continued...
Ik heb misschien ook nog wel iets lokaal staan, ik zal vanavond even kijken.houtig schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:57:
[...]
Als je op 1.82 zit en je wilt naar nieuwe Android (lollipop of marshmallow) moet je updaten via de Nubia tool. Deze past namelijk de indeling van je opslag aan. Jammer dat de bestanden van Cuoco offline zijn. Ik zal van de week kijken wat ik terug kan halen.
To be continued...
Ik zie dat ik dezelfde versie heb. Heb je eerst de juiste ROM nodig om naar Android 5 te gaan.Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:08:
oke dank je.
Nubia tool ? is dat Nubia NX507J udater?
ik heb versie 2.0.0
Eerst de handleiding.
Later de android 5 rom, is aan het uploaden maar gaat traag.
En Rom 5.0
De rest moet te vinden zijn. Anders geef je maar een seintje
[ Voor 14% gewijzigd door ovaal op 14-09-2016 23:36 . Reden: toevoeging link ]
Verwijderd
H Houtig ,houtig schreef op zondag 04 september 2016 @ 20:49:
[...]
Volgens mij heb je nog niet de goede drivers geïnstalleerd, zoek even op dit forum voor de links (als die het nog doen) Als je de handleiding van Coucu92 aanhoudt vermeld hij dat volgens mij wel.
Ik heb alle USB drivers ervan af gegooid, ZTE Handset USB Driver 5.2066.1.8 gedownload en geinstallerd, USB debug aangezet, kabel verbonden en de updater opgestart en dan krijg ik dit

Wat doe ik nu nog fout?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2016 14:32 ]
Volg de handleiding die Ovaal hierboven heeft gepost.Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:30:
[...]
H Houtig ,
Ik heb alle USB drivers ervan af gegooid, ZTE Handset USB Driver 5.2066.1.8 gedownload en geinstallerd, USB debug aangezet, kabel verbonden en de updater opgestart en dan krijg ik dit
[afbeelding]
Wat doe ik nu nog fout?
- Welke rom versie draai je nu?
-
- Heb je de tool gestart als admin?Make the first boot,type keypadphone*#7678# and enabled both ports
Verwijderd
De handleiding had ik de hele tijd naast me liggen.
Ik draai momenteel 1.20
Tool is gestart als admin
Als ik *#7678# intik krijg ik "Verbindingsprobleem of ongeldige MMI code"
dom dom dom ik zie het al, ik vergat steeds * in te tikken dom dom dom dom
dus nu moet ik eerst van 1.20 naar 1.82 en vandaar naar 3.01?
Kan ik daarna ook nog naar android 6?
Ik draai momenteel 1.20
Tool is gestart als admin
Als ik *#7678# intik krijg ik "Verbindingsprobleem of ongeldige MMI code"
dom dom dom ik zie het al, ik vergat steeds * in te tikken dom dom dom dom

dus nu moet ik eerst van 1.20 naar 1.82 en vandaar naar 3.01?
Kan ik daarna ook nog naar android 6?
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2016 18:57 ]
Ja je hebt minimaal 1.82 nodig om naar android 5.0 te gaan.
Naar 1.82 kan je standaard flashen zonder moeilijkheden. Het is wel handig je Recovery te vervangen door de trwp versie.
Nadat je op 5.0 zit kan je met de trwp Recovery naar android 6.0.
Zover ik weet is alleen mokee ROM android 6.0 voor Nubia z7 Mini.
gaat je dit lukken?
Naar 1.82 kan je standaard flashen zonder moeilijkheden. Het is wel handig je Recovery te vervangen door de trwp versie.
Nadat je op 5.0 zit kan je met de trwp Recovery naar android 6.0.
Zover ik weet is alleen mokee ROM android 6.0 voor Nubia z7 Mini.
gaat je dit lukken?
Verwijderd
Denk het wel, ik zit mij af te vragen of ik dit ook met TWRP Manager kan doen. Hoe zit het eigenlijk met wipen? Alles behalve system? Is er ook nog ergens een stock 1.82 te downloaden, dat lijkt mij het gemakkelijkst, dan kun je gewoon gebruik maken van update by disk lijkt mijhoutig schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:27:
gaat je dit lukken?
Volgens mij kan je hem hier vandaan halen: http://bbs.nubia.cn/thread-404622-1-1.htmlVerwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:35:
[...]
Denk het wel, ik zit mij af te vragen of ik dit ook met TWRP Manager kan doen. Hoe zit het eigenlijk met wipen? Alles behalve system? Is er ook nog ergens een stock 1.82 te downloaden, dat lijkt mij het gemakkelijkst, dan kun je gewoon gebruik maken van update by disk lijkt mij
Met link naar baidu. Beetje in chrome translaten en weer orgineel zetten om door de links te komen.
Verwijderd
Eerste poging met Cuoco 1.82 liep op de een of andere manier niet goed, ik had de phone aan de pc laten hangen en toen gingen er ineens een bende verkennervensters open. daaarna zat ik met een telefoon die alleen nog maar melde dat het een Nubia was. Godlof een backup gemaakt dus na wat klungelen had ik TRWP weer aan en kon ik restoren. Heb je enig idee waarom het fout gaat dan?
Verwijderd
zo'n telefoon is heel wat anders dan waar ik normaal gesproken mee werkte. Als ik 1.82 probeer te flashen wordt het scherm direkt nadat ik de copyright van amarulez zie volledig zwart.en gebeurt er niks meer. Ik doe wat fout alleen wat?
Cuoco heeft vorige week nieuwe versie uitgebracht 3.90, nog wel steeds gebaseerd op Android 5.1.1: https://www.androidfilehost.com/?fid=24736202263363887
Zelf inmiddels overgeschakeld op Resurrection-remix: http://forum.xda-develope...x-5-7-3-nubia-z7-t3437934
Dit is wel Android 6, heb het nu sinds het weekend draaien en bevalt eigenlijk prima, heb Mokee nooit echt vlekkeloos werkend gekregen. Tot nu toe met deze geen issues, dual sim, BT etc allemaal goed en ook geen schrikbarende battery drain. Voor wat het waard is, Antutu score van 55759
Zelf inmiddels overgeschakeld op Resurrection-remix: http://forum.xda-develope...x-5-7-3-nubia-z7-t3437934
Dit is wel Android 6, heb het nu sinds het weekend draaien en bevalt eigenlijk prima, heb Mokee nooit echt vlekkeloos werkend gekregen. Tot nu toe met deze geen issues, dual sim, BT etc allemaal goed en ook geen schrikbarende battery drain. Voor wat het waard is, Antutu score van 55759
Verwijderd
Kan iemand me vertellen wat "failed to sysmap"als error bij TWRP betekent en wat eraan te doen is
Controleer dat je aan alle voorwaarden voldoen:
- vanaf 1.82 upgraden.
- sd card en simkaarten er uit
- een goede USB kabel gebruiken
- staat je virusscanner uit?
- heb je de poorten geactiveerd? (*#7678# in de telefoon getyped)
- W7 of W8 werkt zeker
- vanaf 1.82 upgraden.
- sd card en simkaarten er uit
- een goede USB kabel gebruiken
- staat je virusscanner uit?
- heb je de poorten geactiveerd? (*#7678# in de telefoon getyped)
- W7 of W8 werkt zeker
Verwijderd
1.82 (stock) check
kaarten eruit check
goede USB kabel check
virusscanner uit check
poorten geactiveerd check
ik gebruik w10 in compatibiliteitsmodus w8
Geen verschil, hij stopt bij 15 en wat dan de foutboodschap mag zijn weet ik niet
Denk dat ik maar even bij 1.82 blijf zo lang ik hiervoor geen oplossing vind
kaarten eruit check
goede USB kabel check
virusscanner uit check
Geen verschil, hij stopt bij 15 en wat dan de foutboodschap mag zijn weet ik niet
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2016 15:33 ]
Juiste drivers geïnstalleerd?Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:32:
1.82 (stock) check
kaarten eruit check
goede USB kabel check
virusscanner uit check
Juiste ROM te pakken voor update?
Had je daar ook niet behalve stock rom ook de stock recovery voor nodig?
Verwijderd
drivers: ZTE Handset USB Driver 5.2066.1.8houtig schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:19:
[...]
Juiste drivers geïnstalleerd?
Juiste ROM te pakken voor update?
ROM:NX507J_CNCommon_V3.01
Lijkt me wel goed
Ik heb ook maar gegoogled maar probeer driver 5.2066.1.11Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:57:
[...]
drivers: ZTE Handset USB Driver 5.2066.1.8
ROM:NX507J_CNCommon_V3.01
Lijkt me wel goed
Haal hem wel goed door de virusscanner mangel
Vergeet oude driver niet eerst te dëinstalleren!
Verwijderd
Oude driver gedeinstalleerd, nieuwe geinstalleerd.houtig schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:29:
[...]
Ik heb ook maar gegoogled maar probeer driver 5.2066.1.11
Haal hem wel goed door de virusscanner mangel
Vergeet oude driver niet eerst te dëinstalleren!
Geen verschil, bij 15/100 komt er een roodgekleurde boodschap en worden de buttons weer zwart.
Verder heb ik met 1.82 iets heel raars: als ik een app uit de playstore installeer krijg ik 2 ikoontjes heb jij enig idee hoe dat komt?
De stock rom heeft geen playstore. Je hebt deze zelf geinstaleerd?Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:00:
[...]
Oude driver gedeinstalleerd, nieuwe geinstalleerd.
Geen verschil, bij 15/100 komt er een roodgekleurde boodschap en worden de buttons weer zwart.
Verder heb ik met 1.82 iets heel raars: als ik een app uit de playstore installeer krijg ik 2 ikoontjes heb jij enig idee hoe dat komt?
De dubbele ikoontjes krijg je doordat je rom er 1 plaatst en de playstore er 1 plaatst. Kan je in de settings van de playstoree uitzetten, hoe je er 1 over.
Verwijderd
Ik heb CUOCO92 FIRMWARE VERSION 1.82 (2.45) geinstalleerd, zojuist nog maar een keer, toen was ik de dubbele icoontjes kwijt. Waar ik me nu over verbaas is dat mobiele netwerken bij instellingen grijs wordt.freggell schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:20:
[...]
De stock rom heeft geen playstore. Je hebt deze zelf geinstaleerd?
De dubbele ikoontjes krijg je doordat je rom er 1 plaatst en de playstore er 1 plaatst. Kan je in de settings van de playstoree uitzetten, hoe je er 1 over.
Oorspronkelijk wilde ik naar NX507J-TWRP_3.0.0.0_CUOCO92 en dan eventueel Android 6 door maar ik krijg zoals je hierboven kunt zien de stock 3.0 niet geinstalleerd met de Nubia update tool, ik krijg een error die ik niet begrijp bij 15/100

Heb je de mobiele netwerken wel aanstaan?Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:22:
[...]
Ik heb CUOCO92 FIRMWARE VERSION 1.82 (2.45) geinstalleerd, zojuist nog maar een keer, toen was ik de dubbele icoontjes kwijt. Waar ik me nu over verbaas is dat mobiele netwerken bij instellingen grijs wordt.
Enige keren dat dat bij mij grijs was (ontoegankelijk) was wanneer er geen SIM inzat of wanneer ik netwerk uitgeschakeld heb.
Volgens mij moet je de upgrade met de nubia tool ook met de Stock ROM doen (niet die van Cuoco92).Oorspronkelijk wilde ik naar NX507J-TWRP_3.0.0.0_CUOCO92 en dan eventueel Android 6 door maar ik krijg zoals je hierboven kunt zien de stock 3.0 niet geinstalleerd met de Nubia update tool, ik krijg een error die ik niet begrijp bij 15/100
Ik meen me te herinneren dat je ook de stock recovery erop moest hebben (dit weet ik niet meer zeker).
Als je de Cuoco ROM probeert te updaten krijg je errors doordat hij er zaken uitgehaald heeft die Europeanen toch niet gebruiken.
Verwijderd
Mobiel netwerk staat aan, zelfs 4G.freggell schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:28:
[...]
Heb je de mobiele netwerken wel aanstaan?
Enige keren dat dat bij mij grijs was (ontoegankelijk) was wanneer er geen SIM inzat of wanneer ik netwerk uitgeschakeld heb.[...]
Volgens mij moet je de upgrade met de nubia tool ook met de Stock ROM doen (niet die van Cuoco92).
Ik meen me te herinneren dat je ook de stock recovery erop moest hebben (dit weet ik niet meer zeker).
Als je de Cuoco ROM probeert te updaten krijg je errors doordat hij er zaken uitgehaald heeft die Europeanen toch niet gebruiken.
Ik zei ook dat ik de upgrade met de stockrom aan het doen was en dat die stilvalt.
En ook de Stock recovery ?Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:14:
[...]
Mobiel netwerk staat aan, zelfs 4G.
Ik zei ook dat ik de upgrade met de stockrom aan het doen was en dat die stilvalt.
Misschien nog proberen met een oudere nubia tool?
Mogelijik hier (needrom)
En anders toch een fastboot / adb probleem
Mogelijik hier (needrom)
En anders toch een fastboot / adb probleem
Ik lees ook dat 15% problemen betekend in de verbinding. Anders was hij niet groen geworden.
Dus (nogmaals) laatste checks:
Windows virusscanners staan uit?
Windows firewall op alle verbindingen uit?
Originele USB kabel gebruikt?
*#7678# gedaan op telefoon en alle twee de vinkjes gezet?
Telefoon meer dan 80% opgeladen?
Tool geopend als administrator?
[ Voor 9% gewijzigd door houtig op 11-10-2016 16:05 ]
Verwijderd
USB kabel in alle poorten proberen Zag ik als laatste oplossing en bij de 4e poort (ook nog de laatstehoutig schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:58:
Ik lees ook dat 15% problemen betekend in de verbinding. Anders was hij niet groen geworden.

Dankjulliewel voor jullie geduld
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:32:
[...]
USB kabel in alle poorten proberen Zag ik als laatste oplossing en bij de 4e poort (ook nog de laatste) liep hij door. Straks nog ff de customrom erop zetten.
Dankjulliewel voor jullie geduld

Meedenken is eigenlijk nooit een probleem.
Veel succes met Android 6
Verwijderd
Alles werkt op een paar stomme issues na, OTA geeft aan: unable to get download status. Ik heb de cache en de gegevens van de app gewist, hielp niks.Als ik bel slaat het scherm direkt op zwart, kan niks meer doen dan
Welke Rom heb je nu draaien, de standaard 5.0 van ZTE?
Ik heb met Recovery de 5.0 van Mokee er op gezet en vervolgens krijg je vanzelf de updates via OTA binnen. Gemiddeld elke twee weken, ze zijn wel goed bezig. Eergisteren de laatste, die ga ik straks installeren (automagisch)
Ik heb met Recovery de 5.0 van Mokee er op gezet en vervolgens krijg je vanzelf de updates via OTA binnen. Gemiddeld elke twee weken, ze zijn wel goed bezig. Eergisteren de laatste, die ga ik straks installeren (automagisch)
Verwijderd
Ik zit nu uit te hijgen bij de 5.0 van Cuoco, Is Mokee mutilangual? Vraag ik me ook af van Ressurection Remix
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2016 16:21 ]
Ressurection ken ik (nog) niet. Mokee is iig multi, alles staat gewoon op nl bij mij.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:20:
Ik zit nu uit te hijgen bij de 5.0 van Cuoco, Is Mokee mutilangual? Vraag ik me ook af van Ressurection Remix
Alleen is mijn phone zojuist (10 minuten geleden), terwijl die overging, uitgegaan. Nu gaat ie niet meer aan
Even aan de lader kijken of er weer leven in wil komen, vorige keer werkte dat gelukig.....
[ Voor 3% gewijzigd door ovaal op 12-10-2016 17:48 ]
Verwijderd
Nu gearriveerd in de wondere wereld van Mokee 6. Voor zover ik kan zien is alles in werking.
Snap alleen niet waarom er verschillende formatteringen voor de SD kaart worden gehanteerd.
Alles ging vlotjes, had alleen nog een andere TWRP nodig.voor de installatie, de Mokee mensen adviseerden 2.8.7
Het mooie vind ik dat de apps die je op Android 5 in gebruik had worden meegenomen.
Snap alleen niet waarom er verschillende formatteringen voor de SD kaart worden gehanteerd.
Alles ging vlotjes, had alleen nog een andere TWRP nodig.voor de installatie, de Mokee mensen adviseerden 2.8.7
Het mooie vind ik dat de apps die je op Android 5 in gebruik had worden meegenomen.
Goed om te horen dat het je toch gelukt is, zo zie je maar de aanhouder wint.
Mocht Mokee je niet bevallen dan kun je ook eens Ressurection proberen, die is ook multi en staat bij mij gewoon op NL en bevalt me tot op heden uitstekend.
Mocht Mokee je niet bevallen dan kun je ook eens Ressurection proberen, die is ook multi en staat bij mij gewoon op NL en bevalt me tot op heden uitstekend.
Mijn 2e ZTE is er klaar mee
, hetzelfde als de 1e 
Te telefoon ging over terwijl die aan de lader lag, scherm bleef zwart en de telefoon liep vast. Daarna wil ook deze het niet meer doen. Soms knippert de rode ring een keer of 20 snel, dan doet de telefoon lange tijd niets en soms is de rode ring een minuutje of zo constant aan. Precies hetzelfde als de eerste, maar daar ging het fout bij het updaten.
Geen idee wat er aan de hand is, booten naar recovery lukt niet en de pc ziet de telefoon ook niet. Bij de vorige dacht ik steeds de oplossing gevonden te hebben, op XDA of andere sites, maar niets is tot op heden gelukt. Nu heb ik 2 dure onderzetters
Als iemand nog een laatste idee heeft
, anders wordt denk ik een Xiaomi Note 3.

Te telefoon ging over terwijl die aan de lader lag, scherm bleef zwart en de telefoon liep vast. Daarna wil ook deze het niet meer doen. Soms knippert de rode ring een keer of 20 snel, dan doet de telefoon lange tijd niets en soms is de rode ring een minuutje of zo constant aan. Precies hetzelfde als de eerste, maar daar ging het fout bij het updaten.
Geen idee wat er aan de hand is, booten naar recovery lukt niet en de pc ziet de telefoon ook niet. Bij de vorige dacht ik steeds de oplossing gevonden te hebben, op XDA of andere sites, maar niets is tot op heden gelukt. Nu heb ik 2 dure onderzetters
Als iemand nog een laatste idee heeft
Enige idee wat ik zo kan bedenken is wat spelen met power button en volume up en down, maar neem aan dat je dat al uitgebreid geprobeerd hebt. Eventueel al dan niet verbonden met de pc, verschillende usb poorten etc, het zou niet mogen uitmaken maar heeft bij mij wel eens het verschil gemaakt om hem weer tot leven te krijgen.
Heb dus geregeld wel eens iets soort gelijks gehad, vaak tijdens of net na rom updates, en moest toen eerst erg lang de buttons ingedrukt houden voordat er ineens weer leven in kwam. Ook geloof ik erg lang de power button ingedrukt om uberhaubt het toestel geheel uitgeschakeld te krijgen.
Kortom het peentjes zweten is bekend, maar zo veel heb je niet meer te verliezen en kwestie van trial en error. Indien dat allemaal doorlopen dan is het denk ik echt einde oefening.
Heb dus geregeld wel eens iets soort gelijks gehad, vaak tijdens of net na rom updates, en moest toen eerst erg lang de buttons ingedrukt houden voordat er ineens weer leven in kwam. Ook geloof ik erg lang de power button ingedrukt om uberhaubt het toestel geheel uitgeschakeld te krijgen.
Kortom het peentjes zweten is bekend, maar zo veel heb je niet meer te verliezen en kwestie van trial en error. Indien dat allemaal doorlopen dan is het denk ik echt einde oefening.
Intussen heb ik 'm open en de batterij al losgekoppeld. als ik de batterij weer vastmaak en de kabel aansluit begint ie na zo'n 15 seconden weer te knipperen, waarna er weer niet gebeurd. Scherm blijft zwart en verder niets. Als ik de telefoon aan de lader laat knippert ie zo af en toe.
Ik denk dat er iets tussen usb poort - laad controller - batterij fout zit.
Ik ben ook al met unbrick tooltjes en Qualcomm drivers in de slag geweest, maar vriendjes met de pc wordt de telefoon niet meer.
Met mijn technische kennis is zijn het toch onderzetters.
Thanks voor de tips.
Ik denk dat er iets tussen usb poort - laad controller - batterij fout zit.
Ik ben ook al met unbrick tooltjes en Qualcomm drivers in de slag geweest, maar vriendjes met de pc wordt de telefoon niet meer.
Met mijn technische kennis is zijn het toch onderzetters.
Thanks voor de tips.
Ik probeer momenteel de officieele versie 3.90 te downloaden via de volgende website.
http://ui.nubia.cn/rom/detail/7? 
Deze heb ik nu meerdere malen gedownload, maar de download stopt en is geen 665 MB.
Hebben jullie misschien nog een mirror?
http://ui.nubia.cn/rom/detail/7? 
Deze heb ik nu meerdere malen gedownload, maar de download stopt en is geen 665 MB.
Hebben jullie misschien nog een mirror?
[ Voor 11% gewijzigd door Killerbert op 16-10-2016 23:46 ]
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs