Volg de tool van Cuoco die Dutchgio een week geleden ongeveer repliede op mij. Heb de handeling van 4.4 naar 5.1 vorige week ook uitgevoerd zonder problemen door simpelweg de pdf van Cuoco te volgen. Hierin zit ook het herpartitionerings gedeelte in verwerkt. Zit je op (een van de) laatste Cuoco versies dan kun je Mokee ook zonder problemen flashen.DaBuzzzzz schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:51:
Klopt maar zelden eensluidend.Kan me zo maar voorstellen dat er inmiddels releases zijn die die herpartitionering ingebouwd hebben. Ik blijf dat een tricky handeling vinden.
Ik heb sinds een week een nubia Z7 max in gebruik en ben er erg blij mee, ik heb de boel via veel lezen geupdate naar lolipop en CM12.1 geïnstalleerd. Ik weet dat dit het z7 mini forum is maar hoop dat iemand me hier kan helpen met een vage bug die ik ook heb zien staan op een z7 mini forum ergens anders.
De CM12.1 ROM zuipt mn batterij leeg en ik heb eencustom versie van de stock ROM geïnstalleerd . Die herkend mijn sim alleen niet goed en vraagt niet om een sim unlock code maar geeft alleen het bericht:
Sim card changed. The phone needs to reload network parameters and it will restart automatically after reload. Please wait patiently.
met daaronder een knop
load now
Uiteraard doet het niks en ook na een nacht wachten is er geen actieve sim. De IMEI is gewoon goed en op de CM rom werkt 4g etc. Ik heb zelfs een nieuwe sim kaart aangevraagd en geprobeerd (oude was 4 jaar oud en geknipt). Ik heb de rom geflashed via TWRP en dat is misschien het enige waar het aan kan liggen, ga later proberen met de flash tool te flashen in de hoop dat dat wel werkt.
Iemand een ander idee waar het aan kan liggen?
De CM12.1 ROM zuipt mn batterij leeg en ik heb eencustom versie van de stock ROM geïnstalleerd . Die herkend mijn sim alleen niet goed en vraagt niet om een sim unlock code maar geeft alleen het bericht:
Sim card changed. The phone needs to reload network parameters and it will restart automatically after reload. Please wait patiently.
met daaronder een knop
load now
Uiteraard doet het niks en ook na een nacht wachten is er geen actieve sim. De IMEI is gewoon goed en op de CM rom werkt 4g etc. Ik heb zelfs een nieuwe sim kaart aangevraagd en geprobeerd (oude was 4 jaar oud en geknipt). Ik heb de rom geflashed via TWRP en dat is misschien het enige waar het aan kan liggen, ga later proberen met de flash tool te flashen in de hoop dat dat wel werkt.
[ Voor 11% gewijzigd door Flaat op 24-09-2015 21:20 ]
Eerdere versie van een rom voor de Mini had ook zoiets, maar dan had je wel gewoon internet nadat je die optie had aangedrukt.
Denk een bug in de ROM die je nu gebruikt en bijvoorbeeld de APN van de provider die niet goed geladen wordt. Ik zou een andere ROM flashen die die melding niet heeft.
Denk een bug in de ROM die je nu gebruikt en bijvoorbeeld de APN van de provider die niet goed geladen wordt. Ik zou een andere ROM flashen die die melding niet heeft.
Ik heb gezocht op de reactie waarnaar je verwijst maar vindt niks recents van Dutchgio.Suffolk schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:00:
[...]
Volg de tool van Cuoco die Dutchgio een week geleden ongeveer repliede op mij. Heb de handeling van 4.4 naar 5.1 vorige week ook uitgevoerd zonder problemen door simpelweg de pdf van Cuoco te volgen. Hierin zit ook het herpartitionerings gedeelte in verwerkt. Zit je op (een van de) laatste Cuoco versies dan kun je Mokee ook zonder problemen flashen.
Pagina 51, kan m nu niet linken, maar hetstaat er toch echt.
Hoe bevalt de ROM naar een paar dagen in gebruik? Nog bugs tegengekomen? Afgelopen week twee OTA updates in twee dagen. Ik moet zeggen dat deze ROM mij uitstekend bevalt!dutchgio schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:40:
Hier nu ook Mokee geflasht, meteen de meest recente release build, die jij waarschijnlijk als upgrade hebt gekregen.
De GPS doet het op Mokee nu ook prima zo lijkt het vooralsnog, en dus is de Russische CM12.1 daarvoor geen verplichting meer.
Lijkt inderdaad een prima ROM.
Draait prima, vooralsnog geen bugs tegengekomen.
Inderdaad die updates zijn wel handig, al voegt het niet echt niewe features toe oid.
Inderdaad die updates zijn wel handig, al voegt het niet echt niewe features toe oid.
Hoe doen jullie de telefoon helemaal leeg maken? Heb net voor het weekend de Redmi Note 2 binnen gekregen en in plaats van verkopen heb ik besloten deze te houden. Nu wil ik mijn Z7 mini overdoen aan mijn zusje maar hem wel helemaal wipen. Gewoon de cache en data verwijderen? En daarna de Mokee rom weer flashen?
Of kun je hem in de Mokee rom zelf ook naar 'fabrieksinstellingen' (lees: leeg) omzetten?
Of kun je hem in de Mokee rom zelf ook naar 'fabrieksinstellingen' (lees: leeg) omzetten?
Ik zou inderdaad gewoon data en cache wipen, en daarna nog een keer rebooten om te kijken of ie inderdaad leeg en gebruiksklaar is.
Blijkbaar weet je de weg naar het Androidiani forum waar de Z7 max community erg actief is.Flaat schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:18:
Ik heb sinds een week een nubia Z7 max in gebruik en ben er erg blij mee, ik heb de boel via veel lezen geupdate naar lolipop en CM12.1 geïnstalleerd. Ik weet dat dit het z7 mini forum is maar hoop dat iemand me hier kan helpen met een vage bug die ik ook heb zien staan op een z7 mini forum ergens anders.
met daaronder een knop
load now
De CM12.1 (CFW) die daar wordt aangeboden door Paolothlw8 is top, wordt zelfs in China gedownload. Ik draai die zelf met veel genoegen. Sinds vorige maand zijn (zowel in OFW en CFW) de batterij "zuip" problemen van Lollipop opgelost. Overigens heeft dezelfde modder ook nog twee andere FWs uitgebracht.
Jouw probleem zou kunnen komen door een oude Baseband versie, die wordt niet tegelijkertijd met de FW geupdate. Je moet versie 3.60 hebben, deze wordt gewoon via TWRP geflasht. Dan heb je ook nog de Nubia camera app (5.2.7) die je als apk kunt installeren maar dat had niet met je probleem te maken.
Beetje summiere intro van je probleem verder. Had je netjes de "unified partition" procedure gevolgd? Zo te zien ("na veel lezen") wel. Heb je de "3 wipes" gedaan? Dat hoeft alleen bij eerste installatie van de CFW van een bepaald type.
Dan heb je het over de Max?
1 vraag is prima, maar een meer firmware gerelateerd verhaal kun je beter verplaatsen naar het Max topic, anders loopt dat hier zo door elkaar heen wat kan leiden tot verwarring.
Dat topic is er niet voor niets.
1 vraag is prima, maar een meer firmware gerelateerd verhaal kun je beter verplaatsen naar het Max topic, anders loopt dat hier zo door elkaar heen wat kan leiden tot verwarring.
Weet niet of je het max forum wel eens gelezen hebt maar daar gaat het voor 80% over mensen die de mini wilden kopen, daarna over vragen hoe hij beviel en daarna is iedereen naar de mini draad verhuisd. Hier weten veel mensen dingen over de nubia Roms en tools en dit draad wordt gelezen. In tegenstelling tot max draadje dat compleet abandoned is. Begrijp dat dit het mini draadje is maar als er een vraag en een antwoord over een zeer aanverwante telefoon is dan zou dat geen probleem moeten zijn. Een hele pagina lang over de max lullen zou wel reden zijn tot je post.dutchgio schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:52:
Dan heb je het over de Max?
Maar goed heb wortelstok in een pm beantwoord om hier niet verder tot last te zijn.
Verwijderd
je kunt ook in je toekomstige vragen het woord max vervangen door miniFlaat schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:40:
[...]
Weet niet of je het max forum wel eens gelezen hebt maar daar gaat het voor 80% over mensen die de mini wilden kopen, daarna over vragen hoe hij beviel en daarna is iedereen naar de mini draad verhuisd. Hier weten veel mensen dingen over de nubia Roms en tools en dit draad wordt gelezen. In tegenstelling tot max draadje dat compleet abandoned is. Begrijp dat dit het mini draadje is maar als er een vraag en een antwoord over een zeer aanverwante telefoon is dan zou dat geen probleem moeten zijn. Een hele pagina lang over de max lullen zou wel reden zijn tot je post.
Maar goed heb wortelstok in een pm beantwoord om hier niet verder tot last te zijn.
Krijg je ook de uitleg voor de Mini, maar dan vervangen door het woord Max.
Verwijderd
flinke battery drain in cm12.1. 
ineens 30% per uur er af...
Edit:
moet zeggen dat er toch wel continu íets is met deze telefoon
- of de bluetooth doet het niet goed (nubia stock rom)
- de batterij snel leeg (cm)
- ineens slecht te verstaan (cm)
- soms geen wifi op openbare netwerken (cm)
- slordige ui met halve vertalingen (nubia stock)
- geen ota updates dus moet telkens custom roms zoeken voor een update (alle roms)
- omdat ik ook nog andere dingen te doen heb in mn leven heb ik geen tijd om elke keer custom roms te zoeken en installeren betekent dit dat ik dan maar niet update, dus nog kwetsbaarder door veiligheidslekken dan android sowieso al is
verlang soms toch terug naar mn iphone met lekker opgedrongen updates en een lekker stug systeem
Dat idee van apple met hard- en software combineren heeft ook zn voordelen. (behalve dat bij de laatste ip4 update mn phone traag werd...maar hij deed het nog wel)
flauw natuurlijk, want een deel van de problemen hoort nou eenmaal bij een chinaphone, maar het valt me toch meer tegen dan gedacht. Vooral omdat de bugs net zitten waar het het voor mij irritant is: batterij en bluetooth terwijl ik die dingen beide veel gebruik. en slechte geluidakwaliteit bij bellen is natuurlijk ook gewoon ---
Overweeg om toch iets anders te kopen, hardwarematig een prima telefoon, maar de sofware...
ineens 30% per uur er af...
Edit:
moet zeggen dat er toch wel continu íets is met deze telefoon
- of de bluetooth doet het niet goed (nubia stock rom)
- de batterij snel leeg (cm)
- ineens slecht te verstaan (cm)
- soms geen wifi op openbare netwerken (cm)
- slordige ui met halve vertalingen (nubia stock)
- geen ota updates dus moet telkens custom roms zoeken voor een update (alle roms)
- omdat ik ook nog andere dingen te doen heb in mn leven heb ik geen tijd om elke keer custom roms te zoeken en installeren betekent dit dat ik dan maar niet update, dus nog kwetsbaarder door veiligheidslekken dan android sowieso al is
verlang soms toch terug naar mn iphone met lekker opgedrongen updates en een lekker stug systeem
flauw natuurlijk, want een deel van de problemen hoort nou eenmaal bij een chinaphone, maar het valt me toch meer tegen dan gedacht. Vooral omdat de bugs net zitten waar het het voor mij irritant is: batterij en bluetooth terwijl ik die dingen beide veel gebruik. en slechte geluidakwaliteit bij bellen is natuurlijk ook gewoon ---
Overweeg om toch iets anders te kopen, hardwarematig een prima telefoon, maar de sofware...
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2015 11:14 ]
Verwijderd
Tegen een probleem aangelopen bij het verwisselen van de batterij.
De batterij werkt, alleen het beeldscherm blijft zwart na het opstarten van de telefoon. Vorige batterij teruggeplaatst, wederom geen beeld.
Ben bang dat ik iets geraakt hebt? Of heeft iemand anders een idee wat het kan zijn?
De batterij werkt, alleen het beeldscherm blijft zwart na het opstarten van de telefoon. Vorige batterij teruggeplaatst, wederom geen beeld.
Ben bang dat ik iets geraakt hebt? Of heeft iemand anders een idee wat het kan zijn?
Hoor je wel opstart geluid?
Wellicht kabel naar scherm los?
Wellicht kabel naar scherm los?
By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]
Iemand met de Mokee ROM ook problemen met de trilfunctie? Heb het idee dat sinds ik Mokee draai geen werkende trilfunctie meer heb. Of is het een verborgen instelling?
Bij mij ook geen trilfunctie meer, maar zover ik weet niet is het niet software gerelateerd. Of wel?Suffolk schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:51:
Iemand met de Mokee ROM ook problemen met de trilfunctie? Heb het idee dat sinds ik Mokee draai geen werkende trilfunctie meer heb. Of is het een verborgen instelling?
Je kunt een backup maken in TWRP en een andere rom flashen, kijken of dat het oplost.
Welke versie van mokee draaien jullie, want ik heb hier geen problemen met trilfunctie? Kan zijn, omdat ik Mokee heb geflashed over een cm 12.1 beta. Voor de rest eigenlijk nauwelijks problemen gehad met de nubia z7 mini. Jammergenoeg wel een paar kleine beschadigingen gehad maar die vallen gelukkig niet op.
Enige probleem dat ik de laatste tijd heb is dat de telefoon soms heel traag is, dit betekent dat de telefoon gewoon een aantal seconden niet reageert. Dit gebeurt standaard bij het updaten van apps, maar ook af en toe random tijdens het gebruik van andere apps, iemand met hetzelfde probleem, en een oplossing?
Enige probleem dat ik de laatste tijd heb is dat de telefoon soms heel traag is, dit betekent dat de telefoon gewoon een aantal seconden niet reageert. Dit gebeurt standaard bij het updaten van apps, maar ook af en toe random tijdens het gebruik van andere apps, iemand met hetzelfde probleem, en een oplossing?
Die traagheid ervaar ik ook, maar dat moet haast wel rom gerelateerd zijn. Draai CM 12.1, binnenkort maar even opnieuw flashen.lhjlu schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:08:
Welke versie van mokee draaien jullie, want ik heb hier geen problemen met trilfunctie? Kan zijn, omdat ik Mokee heb geflashed over een cm 12.1 beta. Voor de rest eigenlijk nauwelijks problemen gehad met de nubia z7 mini. Jammergenoeg wel een paar kleine beschadigingen gehad maar die vallen gelukkig niet op.
Iemand nog een oplossing voor YouTube server probleem?
Welke ROM en of tweaks krijg je YouTube werkend?
BVD!
BVD!
Betere vraag is welke ROM draai je?tonytang schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 02:20:
Iemand nog een oplossing voor YouTube server probleem?
BVD!
Nu heb ik Cuoco V1.82 maar wel best naar ander kitkat rom als youtube maar werkt.
Moet je zelf weten of je dat wilt.tonytang schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:39:
[...]
Nu heb ik Cuoco V1.82 maar wel best naar ander kitkat rom als youtube maar werkt.
Volgens mij had die 1.82 inderdaad een YouTube bug. Ik kan even niet meer de laatste KitKat versie vinden (volgens mij v1.86) maar daar was mee opgelost.
Vergeet niet te backuppen bij flashen.
Toch maar de gok genomen om Mokee te installeren na de positieve opmerkingen van Dutchgio en Suffolk. Ik had even een probleempje met mijn Simyo verbinding, maar ik heb mijn sims omgedraaid en nu gaat alles super. De tril instelling moet ik nog even testen, maar verder ben ik erg tevreden. Meteen na de installatie kreeg ik een OTA melding van een update, succesvol geïnstalleerd.
De handleiding van Cucoo was helemaal goed, ik had eerst alleen een probleempje met het installeren van TWRP recovery. Ik bleek niet het complete bestand gedownload te hebben.
In het kort:
- Bluetooth carkit werkt goed (Parrot)
- GPS werkt goed (HERE en Maps)
- In het algemeen is alles soepel en snel, het lijkt iets soepeler dan met 1.82 stock
- Apps terugzetten met Titanium gaat goed
- Apps naar SD lijkt niet te lukken, misschien moet ik daarvoor nog iets aanpassen. Maar het is ook niet nodig, er is genoeg ruimte.
De handleiding van Cucoo was helemaal goed, ik had eerst alleen een probleempje met het installeren van TWRP recovery. Ik bleek niet het complete bestand gedownload te hebben.
In het kort:
- Bluetooth carkit werkt goed (Parrot)
- GPS werkt goed (HERE en Maps)
- In het algemeen is alles soepel en snel, het lijkt iets soepeler dan met 1.82 stock
- Apps terugzetten met Titanium gaat goed
- Apps naar SD lijkt niet te lukken, misschien moet ik daarvoor nog iets aanpassen. Maar het is ook niet nodig, er is genoeg ruimte.
Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
Het valt me op hoe de verschillende ROMS ieder zijn eigen tekortkomingen hebben voor mij. Het maakt het wat lastig om een definitieve keuze te maken.
Ik leg maar even mijn huidge probleem op tafel, misschien herkennen jullie het en heb je een oplossing.
Ik draai nu Cuoco92 V3.63. Ik ben eigenlijk heel tevreden. De batterij is goed, het draait snel alleen komt nu de maar; navigatie en Spotify gaan (in de auto) niet samen. Ik kan Spotify en Google Navigatie samen starten, maar afhankelijk van welk programma ik in mijn scherm heb wordt de andere gekilled na een paar minuten. Google navigatie lijkt net iets langer vol te houden dan TomTom. Ik vermoed dat er een geheugen probleem is.
Ik las dat xposed een module heeft om het lollipop geheugen probleem op te lossen, alleen geeft Xposed een foutmelding.
Mijn vraag: kunnen anderen met cuoco92 wel navigeren en Spotify draaien? Hebben jullie tips?
Ik heb ook eerder CM12.1 en Mokkee gedraaid, ook hier tevreden over, ik vond met name de customization-opties erg fraai. Bellen gaf alleen een heel slecht geluid aan de andere kant. Met Cuoco92 in een keer goed, dus leek duidelijk aan CM12.1 te liggen.
Ik leg maar even mijn huidge probleem op tafel, misschien herkennen jullie het en heb je een oplossing.
Ik draai nu Cuoco92 V3.63. Ik ben eigenlijk heel tevreden. De batterij is goed, het draait snel alleen komt nu de maar; navigatie en Spotify gaan (in de auto) niet samen. Ik kan Spotify en Google Navigatie samen starten, maar afhankelijk van welk programma ik in mijn scherm heb wordt de andere gekilled na een paar minuten. Google navigatie lijkt net iets langer vol te houden dan TomTom. Ik vermoed dat er een geheugen probleem is.
Ik las dat xposed een module heeft om het lollipop geheugen probleem op te lossen, alleen geeft Xposed een foutmelding.
Mijn vraag: kunnen anderen met cuoco92 wel navigeren en Spotify draaien? Hebben jullie tips?
Ik heb ook eerder CM12.1 en Mokkee gedraaid, ook hier tevreden over, ik vond met name de customization-opties erg fraai. Bellen gaf alleen een heel slecht geluid aan de andere kant. Met Cuoco92 in een keer goed, dus leek duidelijk aan CM12.1 te liggen.
Verwijderd
ik herken dit. elke rom heeft een zwakke schakel die maakt dat je continu switcht van rom in de hoop een goede te vinden.Android Wuppy schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 08:53:
Het valt me op hoe de verschillende ROMS ieder zijn eigen tekortkomingen hebben voor mij. Het maakt het wat lastig om een definitieve keuze te maken.
Verwijderd
voor de liefhebber: die van mij is te koop voor een zacht prijsje. jullie weten de beperkingen van het toestel
iemand in de buurt van de Haarlemmermeer die me (gezamelijk) door de update naar Cuoco92 V3.63 wil helpen? Partitonering moet ook gebeuren
Met behulp van cuoco92's handleiding is het erg makkelijk. Alle kaartjes eruit (sim,SD) tool draaien en klaar.DaBuzzzzz schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:07:
iemand in de buurt van de Haarlemmermeer die me (gezamelijk) door de update naar Cuoco92 V3.63 wil helpen? Partitonering moet ook gebeuren
Zou persoonlijk voor CM12.1 gaan werkt perfect
Thx, maar wijs me eens naar die manual? ik geloof er echt niks van, ik moet volgens mij gewoon eerst root verivieren en evt aanpassen, dan een rommanager erop, dan de partities aanpassen, dan stock, en dan pas de laatste rom. en dit is me te gortig zonder echt goed te weten wat ik doe. De telefoon bevalt heel best, maar ik wil een werkende youtube en af van het spreekvolume issue dat ik heb en die laatste rom lijkt dat te hebben opgelostmart3 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 10:09:
[...]
Met behulp van cuoco92's handleiding is het erg makkelijk. Alle kaartjes eruit (sim,SD) tool draaien en klaar.
Zou persoonlijk voor CM12.1 gaan werkt perfect
Ik heb laatst (zo'n 4 weken geleden) de mijn telefoon eindelijk naar 5.1.1 gebracht. Ik zag er wel tegen op, maar uiteindelijk was het een eitje met de handleiding van cuoco92. Het was even naar de juiste documenten en bestanden, maar toen ik die eenmaal had heb ik probleemloos naar een upgrade naar Mokee doorgevoerd. Eerst naar de officiële ZTE rom, daarna zo door naar Mokee.DaBuzzzzz schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:26:
[...]
Thx, maar wijs me eens naar die manual? ik geloof er echt niks van, ik moet volgens mij gewoon eerst root verivieren en evt aanpassen, dan een rommanager erop, dan de partities aanpassen, dan stock, en dan pas de laatste rom. en dit is me te gortig zonder echt goed te weten wat ik doe.
Ik kan vanavond als ik weer thuis ben wel even kijken naar de documentatie.
Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
https://www.facebook.com/cuoco92/?fref=tsDaBuzzzzz schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:26:
[...]
Thx, maar wijs me eens naar die manual? ik geloof er echt niks van, ik moet volgens mij gewoon eerst root verivieren en evt aanpassen, dan een rommanager erop, dan de partities aanpassen, dan stock, en dan pas de laatste rom. en dit is me te gortig zonder echt goed te weten wat ik doe. De telefoon bevalt heel best, maar ik wil een werkende youtube en af van het spreekvolume issue dat ik heb en die laatste rom lijkt dat te hebben opgelost
Even goed zoeken. Staat er allemaal tussen.
Het gaat er niet zo om of ik de manual niet kan vinden. De Cucuo manual staat op dropbox en is zeer uitgebreid en heeft veel stappen. Juist daarom durf ik het zonder goede kennis niet aan. Een proces zoals geclaimd werd van 3 stappen bestaat niet, daarom vroeg ik me er naar te verwijzen.
De Cucouo manual:
Installation Android L 3.01 Z7Mini & TWRP Recovery for Android L ATTENTION: The Procedure will DELETE ALL THE MOBILE MEMORY DATA I will not be responsible for any device damage or brick
1)After installing the Android Nubia L rom
DO NOT RESTORE NEITHER BACKUP KITKAT/CM /etc .. OR DON’T INSTALL OTHER FIRMWARE (KK, CM11/12,etc ...)
unless you are 100% sure that they support the new Lollipop merged partition!!
*********************************************************************************
2) THE ONLY and ONLY way to go back to the situation PRE-Lollipop and then downgrade to KitKat is to re-do the procedure with the Nubia Tool installing the KK 1.82 following this guide, but selecting the rom KK 1.82 instead of the Lollipop 3.01!
If the overall procedure is interrupted at the beginning or end, refer to this original thread with possible solutions and remedies (get support with google translator)
http://bbs.nubia.cn/thread-418088-1-1.html
Download the two files from here https://yadi.sk/d/Jk8SMb2igQFix
HOW TO: Android L 3.01 Z7Mini Installation - Remove SIM and SD card - MAKE SURE YOU´RE ON STOCK NUBIA FIRMWARE (1.82, 2.03) or MINE (1.82, 2.03, 3.08) in order to move to 3.01 Lollipop - Make the first boot, type keypad phone *#7678# and enabled both ports - Disable any Antivirus PC and be sure to use the original USB cable - Make sure you have installed the USB Drivers and battery charge is higher than 80%
NOTE: procedure is tested and validated on Windows 7 and Windows 8.1 Pro x64 NX507J_CNCommon_V3.01.tar (ROM Lollipop) NX507J Updater V2.0.0.exe (Nubia Installation TOOL)
Download “Free Download Manager” http://f0.freedownloadmanager.org/fdminst.exe to speedup the download
MY MULTILANGUAGE FIRMWARE 3.01 HERE : (NX507J_3.01_UI2.9_COMBO_v2.78Rel_C92_BB72_TWRP.zip) INSTALL THIS ONE THROUGH TWRP 2.8.6.0, AFTER YOU´VE FLASHED NX507J_CNCommon_V3.01 FIRMWARE Download: https://mega.co.nz/#!epAG...SFWJPXtZM5eBZtdx5VXFxoR-E
FOLLOW THOSE STEPS:
- Install nubia NX507J Updater V2.0.0.exe on PC - Unzip NX507J_CNCommon_V3.01.tar FIRMWARE on PC (make sure to not have too l ong paths) - Connect your phone to the PC turned on - Open (as Administrator) the TOOL Nubia previously installed - Make sure that the check on the cell picture turns green - Select the directory with the ROM Lollipop 3.01 previously unpacked - Press subsequently the button to start to flash the firmware.
DO NOT OPERATE ON PC WHEN INSTALLATION IS ONGOING Process explanation - The first thing the Tool does is the backup of IMEI, NV etc ...that you will find under C: \ Backup nubia - Then tool moves to install the proper ROM (system.img) - At the end the tool restores the previous IMEI, NV backup - If everything goes as it should the procedure ends with 100/100 and a green dot - Wait for reboot (the first boot is long!)
P.S. I received towards the end of the process some red dots but finally 100/100 and green stamp ... so go to the end
IMEI During the flash of the ROM with the Nubia tool, under C: \ nubia Backup it is created a VERY important zip file (containing IMEI etc ...). Make it a double copy for safety and store it to another folder. The structure of the zip file name must be this one
XXXXXXXXXXXXX_IMEI863784********.zip
Where XXXXXXX=Creation date and additional numbers IMEI863784********= Your IMEI
If the folder contains a file with this structure:
XXXXXXXXXXXXX_.zip
This is backup file with NULL IMEI and should be deleted
If C:\nubia Backup doesn’t contain the above backup zip file check also into Nubia tool installation directory E.g.: C:\Program Files\nubia NX507J Updater\Backup
IMEI LOSS
If you lose IMEI (you realize it because the sim has no signal and typing *#06# on phone keypad you get back IMEI null), and you have the backup zip file explained into previous page, then the IMEI recovery is simple: 1. Put in the C:\Backup nubia the zip backup (alone) 2. type keypad phone *#7678 # and enabled both ports 3. Open Tool Nubia and connect the phone 4. Wait for the check mark next to the image of the cell to turn green 5. Right mouse click on the top bar and select as shown (1 and 2) 6. Start the flash (3)
1
2
3
ANDROID L COMPATIBLE TWRP 2.8.6.0 INSTALLATION
- Download the zip and unpack it on PC
ttps://www.dropbox.com/s/ji9cqujuelqefvx/NX507J_TWRP_2.8.6.0._ADB-FASTBOOT.7z?dl=0 - Enable DEBUG USB on mobile phone and connect it to PC
- Run NX507J_TWRP2.8.6.0-ADB.exe if you want to install with ADB MODE OR - REBOOT the phone in fastboot mode (IF ADB DON’T WORKS) and run NX507J_TWRP2.8.6.0-FASTBOOT.exe
AFTER YOU INSTALL THE STOCK FIRMWARE 3.01 AND TWRP RECOVERY 2.8.6.0 YOU WILL ABLE TO INSTALL MINE (3.01_v2.70) 1) Copy “NX507J_3.01_UI2.9_COMBO_C92_BB72_TWRP.zip” into Internal or External phone storage 2) Reboot the phone into Recovery (Settings/Phone Info/ SystemUpdates/Recovery)
3)Once on TWRP, go to “WIPE” and do a FACTORY RESET ONLY. DO NOT WIPE OTHER PARTITIONS LIKE SYSTEM!!!!
4) Go back to the main page, and select „INSTALL“.
5) Search for “NX507J_3.01_UI2.9_COMBO_C92_BB72_TWRP.zip”
6) Select the firmware and swipe with your finger from left to right
7) Wait untill the installation process is done
Press „REBOOT“
THE FIRST BOOT TAKES ABOUT 5 MINUTES. SO BE PATIENT
De Cucouo manual:
Installation Android L 3.01 Z7Mini & TWRP Recovery for Android L ATTENTION: The Procedure will DELETE ALL THE MOBILE MEMORY DATA I will not be responsible for any device damage or brick
1)After installing the Android Nubia L rom
DO NOT RESTORE NEITHER BACKUP KITKAT/CM /etc .. OR DON’T INSTALL OTHER FIRMWARE (KK, CM11/12,etc ...)
unless you are 100% sure that they support the new Lollipop merged partition!!
*********************************************************************************
2) THE ONLY and ONLY way to go back to the situation PRE-Lollipop and then downgrade to KitKat is to re-do the procedure with the Nubia Tool installing the KK 1.82 following this guide, but selecting the rom KK 1.82 instead of the Lollipop 3.01!
If the overall procedure is interrupted at the beginning or end, refer to this original thread with possible solutions and remedies (get support with google translator)
http://bbs.nubia.cn/thread-418088-1-1.html
Download the two files from here https://yadi.sk/d/Jk8SMb2igQFix
HOW TO: Android L 3.01 Z7Mini Installation - Remove SIM and SD card - MAKE SURE YOU´RE ON STOCK NUBIA FIRMWARE (1.82, 2.03) or MINE (1.82, 2.03, 3.08) in order to move to 3.01 Lollipop - Make the first boot, type keypad phone *#7678# and enabled both ports - Disable any Antivirus PC and be sure to use the original USB cable - Make sure you have installed the USB Drivers and battery charge is higher than 80%
NOTE: procedure is tested and validated on Windows 7 and Windows 8.1 Pro x64 NX507J_CNCommon_V3.01.tar (ROM Lollipop) NX507J Updater V2.0.0.exe (Nubia Installation TOOL)
Download “Free Download Manager” http://f0.freedownloadmanager.org/fdminst.exe to speedup the download
MY MULTILANGUAGE FIRMWARE 3.01 HERE : (NX507J_3.01_UI2.9_COMBO_v2.78Rel_C92_BB72_TWRP.zip) INSTALL THIS ONE THROUGH TWRP 2.8.6.0, AFTER YOU´VE FLASHED NX507J_CNCommon_V3.01 FIRMWARE Download: https://mega.co.nz/#!epAG...SFWJPXtZM5eBZtdx5VXFxoR-E
FOLLOW THOSE STEPS:
- Install nubia NX507J Updater V2.0.0.exe on PC - Unzip NX507J_CNCommon_V3.01.tar FIRMWARE on PC (make sure to not have too l ong paths) - Connect your phone to the PC turned on - Open (as Administrator) the TOOL Nubia previously installed - Make sure that the check on the cell picture turns green - Select the directory with the ROM Lollipop 3.01 previously unpacked - Press subsequently the button to start to flash the firmware.
DO NOT OPERATE ON PC WHEN INSTALLATION IS ONGOING Process explanation - The first thing the Tool does is the backup of IMEI, NV etc ...that you will find under C: \ Backup nubia - Then tool moves to install the proper ROM (system.img) - At the end the tool restores the previous IMEI, NV backup - If everything goes as it should the procedure ends with 100/100 and a green dot - Wait for reboot (the first boot is long!)
P.S. I received towards the end of the process some red dots but finally 100/100 and green stamp ... so go to the end
IMEI During the flash of the ROM with the Nubia tool, under C: \ nubia Backup it is created a VERY important zip file (containing IMEI etc ...). Make it a double copy for safety and store it to another folder. The structure of the zip file name must be this one
XXXXXXXXXXXXX_IMEI863784********.zip
Where XXXXXXX=Creation date and additional numbers IMEI863784********= Your IMEI
If the folder contains a file with this structure:
XXXXXXXXXXXXX_.zip
This is backup file with NULL IMEI and should be deleted
If C:\nubia Backup doesn’t contain the above backup zip file check also into Nubia tool installation directory E.g.: C:\Program Files\nubia NX507J Updater\Backup
IMEI LOSS
If you lose IMEI (you realize it because the sim has no signal and typing *#06# on phone keypad you get back IMEI null), and you have the backup zip file explained into previous page, then the IMEI recovery is simple: 1. Put in the C:\Backup nubia the zip backup (alone) 2. type keypad phone *#7678 # and enabled both ports 3. Open Tool Nubia and connect the phone 4. Wait for the check mark next to the image of the cell to turn green 5. Right mouse click on the top bar and select as shown (1 and 2) 6. Start the flash (3)
1
2
3
ANDROID L COMPATIBLE TWRP 2.8.6.0 INSTALLATION
- Download the zip and unpack it on PC
ttps://www.dropbox.com/s/ji9cqujuelqefvx/NX507J_TWRP_2.8.6.0._ADB-FASTBOOT.7z?dl=0 - Enable DEBUG USB on mobile phone and connect it to PC
- Run NX507J_TWRP2.8.6.0-ADB.exe if you want to install with ADB MODE OR - REBOOT the phone in fastboot mode (IF ADB DON’T WORKS) and run NX507J_TWRP2.8.6.0-FASTBOOT.exe
AFTER YOU INSTALL THE STOCK FIRMWARE 3.01 AND TWRP RECOVERY 2.8.6.0 YOU WILL ABLE TO INSTALL MINE (3.01_v2.70) 1) Copy “NX507J_3.01_UI2.9_COMBO_C92_BB72_TWRP.zip” into Internal or External phone storage 2) Reboot the phone into Recovery (Settings/Phone Info/ SystemUpdates/Recovery)
3)Once on TWRP, go to “WIPE” and do a FACTORY RESET ONLY. DO NOT WIPE OTHER PARTITIONS LIKE SYSTEM!!!!
4) Go back to the main page, and select „INSTALL“.
5) Search for “NX507J_3.01_UI2.9_COMBO_C92_BB72_TWRP.zip”
6) Select the firmware and swipe with your finger from left to right
7) Wait untill the installation process is done
THE FIRST BOOT TAKES ABOUT 5 MINUTES. SO BE PATIENT
Het zijn een hoop woorden, maar maar enkele stappen en zeer eenvoudig uit te voeren.
Het valt inderdaad eigenlijk wel mee. Het is een boel leeswerk, maar qua echte stappen is het niet zoveel bijzonders.
hmm ik draai nu cyanogen mod 13 android 6.0.. voor alsnog voelt alles redelijk goed aan 
https://www.dropbox.com/s...NOFFICIAL-nx507j.zip?dl=0
https://www.dropbox.com/s...ild.0.x-20151117.zip?dl=0
aiiiii sim 2 werkt niet fatsoenlijk
[ Voor 58% gewijzigd door strikey op 22-11-2015 18:35 ]
Heb je nog problemen gehad na het flashen met data terugzetten? En heb jij één grote partitie of nog 2 losse partities van het ingebouwde geheugen, waardoor één vrij snel vol kan zijn? Ik kan me namelijk indenken dat er problemen kunnen ontstaan bij het upgraden met 1 partitie(wat ik nu heb).strikey schreef op zondag 22 november 2015 @ 18:01:
hmm ik draai nu cyanogen mod 13 android 6.0.. voor alsnog voelt alles redelijk goed aan
ik had 1 partitie volgens mij .. na de laatste officiële update is dit gebeurd.. nu heeft android 6.0 mn sd kaart ook geformateerd als systeem partitie.. om nog meer app ruimte te creeren.. alleen volgens mij vind de wipe funcie binnen twrp dit niet erg leuk... aangezien hij nu al tijden aan het wipen is (15 min) lol:p
Wist inderdaad dat er een 6.0 build beschikbaar was, maar een vroege release en dus nog de nodige bugs en nog niet uitgeprobeerd.
Die nieuwe optie is inderdaad om je sd kaart 'native' als intern geheugen te gebruiken, maar kan dus in o.a. TWRP nog niet evengoed werken. Je kunt die optie dus het beste vooralsnog even laten voor wat het is.
Ik meende ook iets te lezen over de sim kaarten, maar dan vooral dat het bereik niet goed zou worden weergegeven, niet dat deze in geheel niet werkt.
Die 1 partitie is sowieso wel nodig, anders zou je vanaf het oude 4.4 ineens naar 6.0 flashen. Dat kan je beter niet doen.
Die nieuwe optie is inderdaad om je sd kaart 'native' als intern geheugen te gebruiken, maar kan dus in o.a. TWRP nog niet evengoed werken. Je kunt die optie dus het beste vooralsnog even laten voor wat het is.
Ik meende ook iets te lezen over de sim kaarten, maar dan vooral dat het bereik niet goed zou worden weergegeven, niet dat deze in geheel niet werkt.
Die 1 partitie is sowieso wel nodig, anders zou je vanaf het oude 4.4 ineens naar 6.0 flashen. Dat kan je beter niet doen.
Het OS voelt een stuk beter aan als CM12.1 , sneller vooral.. vond het echt jammer dat mn 2e sim het niet fatsoenlijk deed... hij wou gewoon niet aanmelden bij voda .. wat ik ook deeddutchgio schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:05:
Wist inderdaad dat er een 6.0 build beschikbaar was, maar een vroege release en dus nog de nodige bugs en nog niet uitgeprobeerd.
Nu weer terug op een 'fatsoenlijke cm12.1' build ...
Hm, jammer, maar de eerste indruk op de simkaart na voelt goed dus.
Hopelijk kunnen ze het in toekomstige builds verbeteren.
Maar dat met CM12 en die 5.0 update eerst ook zo, dus ik heb er wel vertrouwen in dat dat goed komt.
Zou toch wel mooi zijn, (onofficieel) van 4.4 naar 5.0 naar 5.1 naar 6.0. Niks mis met Android updates.
Hopelijk kunnen ze het in toekomstige builds verbeteren.
Maar dat met CM12 en die 5.0 update eerst ook zo, dus ik heb er wel vertrouwen in dat dat goed komt.
Zou toch wel mooi zijn, (onofficieel) van 4.4 naar 5.0 naar 5.1 naar 6.0. Niks mis met Android updates.
Lal , via recovery SD kaart weer geherpartitioneerd.. die kreeg ik voor geen mogelijkheid meer werkend of gewist in android zelf ...
Ja ik hoop dat ze 6.0 fatsoenlijk krijgen, het voelde beter aan als 5.1.
Ik volg op XDA dit draadje.. hier staan ook nog wat fixes in voor je als je b.v. slecht verstaanbaar bent als je aan het bellen bent
http://forum.xda-develope...iscussion-t2980149/page68
Ja ik hoop dat ze 6.0 fatsoenlijk krijgen, het voelde beter aan als 5.1.
Ik volg op XDA dit draadje.. hier staan ook nog wat fixes in voor je als je b.v. slecht verstaanbaar bent als je aan het bellen bent
http://forum.xda-develope...iscussion-t2980149/page68
Hallo,
Heb alweer een jaartje deze telefoon. En draai al een tijdje cm12.1.
Deze geeft bij mij geen problemen. Maar nu loop ik toch tegen het probleem van het geheugen aan.
Dus ik wil nu graag, dat alles 1 partitie wordt.
Hier heb je dus die nubia update tool voor nodig, Maar deze werkt bij mij niet. Deze ziet niet mijn telefoon.
Ik heb al de zte drivers geinstalleerd, evenzo de adb drivers van google.
Ook een official nubia rom geselecteerd, maar in die tool, blijft er een rood uitroepteken. getest met adb uit en aan.
Ben ondertussen al gedowngrade naar twrp met versie 1.82.
Wie kan mij hiermee helpen?
Heb alweer een jaartje deze telefoon. En draai al een tijdje cm12.1.
Deze geeft bij mij geen problemen. Maar nu loop ik toch tegen het probleem van het geheugen aan.
Dus ik wil nu graag, dat alles 1 partitie wordt.
Hier heb je dus die nubia update tool voor nodig, Maar deze werkt bij mij niet. Deze ziet niet mijn telefoon.
Ik heb al de zte drivers geinstalleerd, evenzo de adb drivers van google.
Ook een official nubia rom geselecteerd, maar in die tool, blijft er een rood uitroepteken. getest met adb uit en aan.
Ben ondertussen al gedowngrade naar twrp met versie 1.82.
Wie kan mij hiermee helpen?
Op dit forum, en anderen zoals die van androidiani en XDA staan duidelijke guides.
Al is het wel goed zoeken, en, toegegeven het komt wel vrij nauw, dus goed lezen wat er staat!
Een paar dingen die aan de hand zouden kunnen zijn:
-Heb je een originele 1.82 versie?
-Heb je onder ontwikkelaarsopties/developer options dubugging aan staan?
Verder gewoon goed de guides volgen.
Al is het wel goed zoeken, en, toegegeven het komt wel vrij nauw, dus goed lezen wat er staat!
Een paar dingen die aan de hand zouden kunnen zijn:
-Heb je een originele 1.82 versie?
-Heb je onder ontwikkelaarsopties/developer options dubugging aan staan?
Verder gewoon goed de guides volgen.
Ik volg de guide van cuoco.
Waar ik blijf steken is. Met de windows drivers. Als ik die code invoer *#7678# invoer on adb ports aan the zetten, Dan komt mijn telefoon Als een unknown device bij get apparaat beheer. Getest op een windows 10 en 7 computer.
Waar ik blijf steken is. Met de windows drivers. Als ik die code invoer *#7678# invoer on adb ports aan the zetten, Dan komt mijn telefoon Als een unknown device bij get apparaat beheer. Getest op een windows 10 en 7 computer.
Via deze site van Cuoco heb ik deze drivers gevonden:
een download link via dropbox
Ik heb eergisteren precies hetzelfde gedaan. Ik zat al een tijd op CM12 maar ik wilde graag verder met CM12.1 en nieuwe partities etc.
Ik heb deze drivers geinstalleerd, en daarmee via de nubia tool de 3.0 versie (lollipop) van zte op 'n telefoon gekregen. Dat is allemaal gelukt met deze drivers
een download link via dropbox
Ik heb eergisteren precies hetzelfde gedaan. Ik zat al een tijd op CM12 maar ik wilde graag verder met CM12.1 en nieuwe partities etc.
Ik heb deze drivers geinstalleerd, en daarmee via de nubia tool de 3.0 versie (lollipop) van zte op 'n telefoon gekregen. Dat is allemaal gelukt met deze drivers
bedankt met die link,
Die had ik net ook gevonden, en daarmee heb ik hem nu geinstalleerd met die drivers.
Het is gelukt.
Morgen maar weer verder om cm12.1 er weer op te zetten.
Die had ik net ook gevonden, en daarmee heb ik hem nu geinstalleerd met die drivers.
Het is gelukt.
Morgen maar weer verder om cm12.1 er weer op te zetten.
Mijn telefoon valt tegenwoordig *soms uit bij 30% batterij... en some is hij van 30% naar 1% in 1 minuut... ben ik de enige? en word het tijd voor een nieuwe batterij? (dat kan na de nieuwe trilmotor er ook nog wel bij...)
Hebben we toch echt dezelfde telefoon.defiantxtc schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:49:
Mijn telefoon valt tegenwoordig *soms uit bij 30% batterij... en some is hij van 30% naar 1% in 1 minuut... ben ik de enige? en word het tijd voor een nieuwe batterij? (dat kan na de nieuwe trilmotor er ook nog wel bij...)
Vanaf 30% gaat het ineens hard, uitvallen nog niet, maar met name vanaf 15% is het heel snel over.
Het is dat de perfecte vervanger nog niet op de markt is, anders had ik die al.
Of batterij/trilmotor vervangen nu dus nog een optie is is ook maar de vraag..
Overigens hoor ik dat van die trilmotor meer, geen idee of dat het toeval is of toch een software issue na flashen van Mokee oid, een andere rom lost het in ieder geval niet op maar helemaal uitsluiten doe ik het niet.
dutchgio schreef op maandag 30 november 2015 @ 23:54:
[...]
Hebben we toch echt dezelfde telefoon.
Vanaf 30% gaat het ineens hard, uitvallen nog niet, maar met name vanaf 15% is het heel snel over.
Het is dat de perfecte vervanger nog niet op de markt is, anders had ik die al.![]()
Of batterij/trilmotor vervangen nu dus nog een optie is is ook maar de vraag..
Overigens hoor ik dat van die trilmotor meer, geen idee of dat het toeval is of toch een software issue na flashen van Mokee oid, een andere rom lost het in ieder geval niet op maar helemaal uitsluiten doe ik het niet.
Ook hier het probleem van het plotseling uitvallen van de telefoon bij <30% batterij.. En de niet meer werkende trilfunctie.. De laatste weken kom ik nauwelijks nog de dag door en dat terwijl ik mijns inziens de telefoon helemaal niet veel gebruik.defiantxtc schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:49:

Een dezer dagen maar de laatste Cuoco ROM flashen en kijken of dat wat helpt. Volgens zijn facebook is Nubia momenteel met beta's aan het strooien en zit er wellicht nog een mooie release in de pijplijn.
Het probleem is een stuk erger geworden bij mij... de Batterij indicator is gewoon willekeurig geworden... soms valt deze uit bij 30 dan 50 of zelf 90%!
Een nieuwe batterij is onderweg; ik hou jullie op de hoogte....
De problemen met de trilmotor zijn helemaal verholpen trouwens na het vervangen! het begon bij mij ook met sporadisch uitvallen... ik zou alvast maar nieuwe gaan bestellen..
P.s. ik begin er wel echt klaar mee te zijn...met de problemen maar vooral ook de praktische onmogelijkheid op garantie.
Een nieuwe batterij is onderweg; ik hou jullie op de hoogte....
De problemen met de trilmotor zijn helemaal verholpen trouwens na het vervangen! het begon bij mij ook met sporadisch uitvallen... ik zou alvast maar nieuwe gaan bestellen..
P.s. ik begin er wel echt klaar mee te zijn...met de problemen maar vooral ook de praktische onmogelijkheid op garantie.
[ Voor 20% gewijzigd door defiantxtc op 21-12-2015 15:00 ]
Verwijderd
Als ik vanuit de Playstore een app instaleer op mijn telefoon krijg ik 2 snelkoppelingen op verschillende tab bladen.
Als in dan 1 van de 2 snelkoppelingen verwijder gaat de andere ook weg en is de app ook weer van me telefoon.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Mijn telefoon draait op Cuoco 1.82
Als in dan 1 van de 2 snelkoppelingen verwijder gaat de andere ook weg en is de app ook weer van me telefoon.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Mijn telefoon draait op Cuoco 1.82
Google play > instellingen > vinkje bij automatisch snelkoppeling maken uitzetten.
@hierboven
Laat idd maar weten of het vervsngen van de batterij de oplossing is, wellicht is dat dan ook een optie.
@hierboven
Laat idd maar weten of het vervsngen van de batterij de oplossing is, wellicht is dat dan ook een optie.
[ Voor 42% gewijzigd door dutchgio op 26-12-2015 12:42 ]
Ik zit me er weer eens in te lezen maar heb nog steeds meer vragen dan antwoorden.
Op de fb pagina van koekoek lees ik:
#NX507J_LOLLIPOP_5.1.1_ROW_v3.69_2.94_CUOCO92
#Changelog:
- Added SIM switch support (you don't need xposed)
- Solved some SD cards issues
- Performance improvements
- Stagefright patch
- Edge gestures
- Added OneTap standby option (right corner over the clock)
- Long press over the clock to show Power menu
- New display lock/unlock sounds
- Added Emoji HD
#Download
https://mega.nz/…
PLEASE PERFORM A BACKUP BEFORE YOU INSTALL THIS RELEASE.
Installation through the TWRP. WIPE CACHE AND DALVIK ONLY.
Lijkt me duidelijk en easy, maar hoe zit het nu met die partitie?
Ik draai nog een vroege rom 4.4.2 v1.82 van diezelfde cuoco
Als ik een nieuwe sd er in frot, kan ik dan eenvoudig die rom installeren en de rest wijst zich vanzelf? kan dat met een bestaande sd met apps en fotos erop? of moet dan juist die herpartitionering via procedure gedaan worden omdat je anders alles kwijt bent? ik start gerust met een nieuwe sd en sync later wel mn mega account en zijn de fotos na een nachtje stampen weer in sync.
kom er niet uit
Op de fb pagina van koekoek lees ik:
#NX507J_LOLLIPOP_5.1.1_ROW_v3.69_2.94_CUOCO92
#Changelog:
- Added SIM switch support (you don't need xposed)
- Solved some SD cards issues
- Performance improvements
- Stagefright patch
- Edge gestures
- Added OneTap standby option (right corner over the clock)
- Long press over the clock to show Power menu
- New display lock/unlock sounds
- Added Emoji HD
#Download
https://mega.nz/…
PLEASE PERFORM A BACKUP BEFORE YOU INSTALL THIS RELEASE.
Installation through the TWRP. WIPE CACHE AND DALVIK ONLY.
Lijkt me duidelijk en easy, maar hoe zit het nu met die partitie?
Ik draai nog een vroege rom 4.4.2 v1.82 van diezelfde cuoco
Als ik een nieuwe sd er in frot, kan ik dan eenvoudig die rom installeren en de rest wijst zich vanzelf? kan dat met een bestaande sd met apps en fotos erop? of moet dan juist die herpartitionering via procedure gedaan worden omdat je anders alles kwijt bent? ik start gerust met een nieuwe sd en sync later wel mn mega account en zijn de fotos na een nachtje stampen weer in sync.
kom er niet uit
Koekoek.
Het gaat om de interne opslag, die moet je nog wel doen wil je de nieuwe roms die op 5.x zijn gebaseerd kunnen flashen.
Daarvoor dus de veel besproken guide gebruiken.
Alles kwijt ben je dan sowieso, dus maak een backup.
Dus van de interne opslag, niet de SD kaart.
Het gaat om de interne opslag, die moet je nog wel doen wil je de nieuwe roms die op 5.x zijn gebaseerd kunnen flashen.
Daarvoor dus de veel besproken guide gebruiken.
Alles kwijt ben je dan sowieso, dus maak een backup.
Dus van de interne opslag, niet de SD kaart.
intern staat er niets, behalve apps en die staan ook in de store, en die guide nekt me dus want hij is gewoon onduidelijk en niet consequent, laat staan chronologisch. Z9 kopen dan maar....koekoek!
Verwijderd
Gisteravond me telefoon in het docking station/wekker gezet zoals iedere avond.
Ging vanmorgen me telefoon/wekker niet af.
wat blijkt;telefoon stond uit.
Een paar keer geprobeerd me telefoon gewoon aan te zetten maar lukte niet.
Na de aan/uit knop een tijdje ingedrukt te houden ging me telefoon weer aan.
Batterij stond 100%,dus wel goed opgeladen.
Is dit een bekend probleem?
Wat hier eventueel aan te doen?
Waar kan ik zo'n trilmotor bestellen? De mijne begint soms ook te weigeren.
Ik kon hem wel vinden van een Nubia Z7 max,is deze hetzelfde?
Ging vanmorgen me telefoon/wekker niet af.
wat blijkt;telefoon stond uit.
Een paar keer geprobeerd me telefoon gewoon aan te zetten maar lukte niet.
Na de aan/uit knop een tijdje ingedrukt te houden ging me telefoon weer aan.
Batterij stond 100%,dus wel goed opgeladen.
Is dit een bekend probleem?
Wat hier eventueel aan te doen?
Waar kan ik zo'n trilmotor bestellen? De mijne begint soms ook te weigeren.
Ik kon hem wel vinden van een Nubia Z7 max,is deze hetzelfde?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2015 09:47 ]
Tips voor een snelle vervanging van het scherm in de benelux?
Gisteren kreeg ik een melding dat er een nieuwe update van Mokee was. Ik blij downloaden en installeren. Maar dat liep even anders
De telefoon ging uit (zoals anders) maar startte niet meer op in recovery.
Nu lijkt de telefoon gebricked. Het scherm blijft zwart wat ik ook doe.
Aan de kabel bij de lader of pc gaat soms de rode cirkel langzaam knipperen. Dan gaat alles weer uit. Dan gaat ook soms de rode cirkel constant branden. De eerste keer dacht ik dat de telefoon het weer deed, maar niets daarvan. De pc ziet 'm niet en de telefoon reageert niet op welke knoppen dan ook door aan te gaan.
Het enige wat er lijkt te gebeuren is dat de cirkel gaat knipperen als ik de power button lang ingedrukt houdt. Maar verder helemaal niets bij ander combinaties zoals
power + vol-,
power + vol+,
power + vol+ en vol-.
Heeft iemand hier nog een idee? Ik heb al even op verschillende plekken gezocht maar kan nog niets vinden.
Het enige wat iets lijkt is Androidiani.com maar daar is de driver die nodig is niet meer te downloaden.
De telefoon ging uit (zoals anders) maar startte niet meer op in recovery.
Nu lijkt de telefoon gebricked. Het scherm blijft zwart wat ik ook doe.
Aan de kabel bij de lader of pc gaat soms de rode cirkel langzaam knipperen. Dan gaat alles weer uit. Dan gaat ook soms de rode cirkel constant branden. De eerste keer dacht ik dat de telefoon het weer deed, maar niets daarvan. De pc ziet 'm niet en de telefoon reageert niet op welke knoppen dan ook door aan te gaan.
Het enige wat er lijkt te gebeuren is dat de cirkel gaat knipperen als ik de power button lang ingedrukt houdt. Maar verder helemaal niets bij ander combinaties zoals
power + vol-,
power + vol+,
power + vol+ en vol-.
Heeft iemand hier nog een idee? Ik heb al even op verschillende plekken gezocht maar kan nog niets vinden.
Het enige wat iets lijkt is Androidiani.com maar daar is de driver die nodig is niet meer te downloaden.
Hm, apart...
Ik kwam van RR maar wel de nieuwste Mokee met succes kunnen installeren.
Zou m eerst even een tijd aan de lader leggen.
Daarna wellicht iets met ADB/Fastboot.
Ik ga vanavond wel eens puzzelen. Ik heb verschillende tips gevonden, zoals het aanpassen van de driver op de pc en dan met een toolkit een nieuwe rom er op zetten. Geen idee of dat gaat lukken, maar slechter kan het in ieder geval niet worden.dutchgio schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:30:
Hm, apart...
Draai sinds enkele dagen de LightX 3.65 ROM in de lichte hoop de problemen die tijdens het draaien van de Mokee ROM voorkwamen iets software-matig zou zijn en dit te doen oplossen.
Helaas heeft het niet mogen baten. Accu gaat nog steeds hard vanaf ±50% en de trilmotor werkt ook hier niet..
Blijft toch vreemd dat meerdere mensen bij het draaien van de Mokee ROM last kregen van identieke problemen..
Helaas heeft het niet mogen baten. Accu gaat nog steeds hard vanaf ±50% en de trilmotor werkt ook hier niet..
Blijft toch vreemd dat meerdere mensen bij het draaien van de Mokee ROM last kregen van identieke problemen..
Ja zoiets heb ik ook altijd gehad, maar het wordt niet opgelost met het flashen van een andere rom waardoor het niet hard te maken is.
Met name de trilmotor die in een redelijk korte tijdsperiode bij meerdere ineens ermee stopte.
De barrerij net zo, maar dat kan ook met de levensduur te maken hebben.
Met name de trilmotor die in een redelijk korte tijdsperiode bij meerdere ineens ermee stopte.
De barrerij net zo, maar dat kan ook met de levensduur te maken hebben.
Ik heb net de accu vervangen... lijkt goed te werken! ook de trilmotor al vervangen met eentje van ebay...werkt ook nog steeds prima! dus ik zou ze gewoon vervangen....ben je van het gezeur af... het kost max een tientje of twee...
Heb je een linkje waar je de accu en trilmotor besteld hebt?defiantxtc schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 04:03:
Ik heb net de accu vervangen... lijkt goed te werken! ook de trilmotor al vervangen met eentje van ebay...werkt ook nog steeds prima! dus ik zou ze gewoon vervangen....ben je van het gezeur af... het kost max een tientje of twee...
En een handleiding voor het vervangen van de batterij?
Echt heel simpel; telefoon open, metalen beschermplaat loshalen; een stekker loshalen.. de batterij zit nu alleen nog met plakband aan de behuizing..rustig met een schroevendraaier los wrikken en klaardutchgio schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:17:
Ik heb inmiddels een Redmi Note 3 in gebruik.
Was wel toe aan wat anders en batterij zelf vervangen is voor mij geen optie..
Mocht iemand wel zelf de batterij (en eventueel de trilmotor) zelf willen vervangen en mijn Z7 Mini over willen nemen voor een zacht prijsje dan hoor ik het wel, stuur maar een PM..
Was wel toe aan wat anders en batterij zelf vervangen is voor mij geen optie..
Mocht iemand wel zelf de batterij (en eventueel de trilmotor) zelf willen vervangen en mijn Z7 Mini over willen nemen voor een zacht prijsje dan hoor ik het wel, stuur maar een PM..
[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 23-01-2016 18:52 ]
Het is mij nog steeds niet gelukt mijn telefoon te unbricken. Er zijn veel manuals te vinden en (betaalde) tools te krijgen, maar ik kom er niet uitovaal schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:24:
[...]
Ik ga vanavond wel eens puzzelen. Ik heb verschillende tips gevonden, zoals het aanpassen van de driver op de pc en dan met een toolkit een nieuwe rom er op zetten. Geen idee of dat gaat lukken, maar slechter kan het in ieder geval niet worden.

De meest uitgebreide manual is in het Italiaans en Google translate helpt ook niet echt. En de betaalde tools vertrouw ik ook niet, zijn toch een beetje vage sites.
Ik vrees dat het

Als er nog iemand is die een idee heeft,
Domme vraag maar heb je de telefoon al aan de originele lader en kabel gehangen?ovaal schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:12:
[...]
Het is mij nog steeds niet gelukt mijn telefoon te unbricken. Er zijn veel manuals te vinden en (betaalde) tools te krijgen, maar ik kom er niet uit![]()
De meest uitgebreide manual is in het Italiaans en Google translate helpt ook niet echt. En de betaalde tools vertrouw ik ook niet, zijn toch een beetje vage sites.
Ik vrees dat hetis, terwijl ik in alle opzichten verschrikkelijk blij was met mijn Z7 mini. Ik zag op Mermobiles een nieuwe voor 150 Euro.......
Jammer dat je overgestapt bent. Ik had nog foto's geplaatst voor vervangen van batterij. Staan nog in mijn Tweakers galerij.dutchgio schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:17:
Edit: post terug gevonden
[ Voor 15% gewijzigd door houtig op 27-01-2016 15:58 ]
Ik had ooit een gebrickte z5s mini (met dezelfde symptomen als jouw z7) en heb veel gehad aan deze manual:ovaal schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:12:
[...]
Het is mij nog steeds niet gelukt mijn telefoon te unbricken. Er zijn veel manuals te vinden en (betaalde) tools te krijgen, maar ik kom er niet uit![]()
Ik vrees dat hetis, terwijl ik in alle opzichten verschrikkelijk blij was met mijn Z7 mini. Ik zag op Mermobiles een nieuwe voor 150 Euro.......
http://www.androidbrick.c...kind-of-rom-qhsusb_dload/
Via facebook heeft de man erachter mij zelfs aan de service rom van de zte z5s mini geholpen.
Wellicht kun jij er ook iets mee!
PS: Werkt die nubia tool van cuoco92 ook niet? Wordt de telefoon daarmee ook niet meer herkend?
[ Voor 4% gewijzigd door Kasj op 27-01-2016 16:21 ]
Ja dat vindt ik zelf ook, was altijd een prima en fijn toestel.houtig schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:55:
[...]
Jammer dat je overgestapt bent. Ik had nog foto's geplaatst voor vervangen van batterij. Staan nog in mijn Tweakers galerij.
Ben zoals bekend wel handig op softwaregebied maar qua hardware wat minder.
Ik was ook wel weer eens toe aan wat anders, het is dan ook altijd wel weer leuk om weer een ander toestel te gebruiken.
Dan zal ik je nog maar even bedankenhoutig schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:55:
[...]
Jammer dat je overgestapt bent. Ik had nog foto's geplaatst voor vervangen van batterij. Staan nog in mijn Tweakers galerij.
Nu voor vrouwlief de telefoon van dutchgio overgenomen en daar is inmiddels een nieuwe batterij voor onderweg
Thanks voor de link. Ik had deze site al gevonden maar de tool is password protected. Ik ben dus eerst op zoek geweest naar een andere oplossing.Kasj schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:18:
[...]
Ik had ooit een gebrickte z5s mini (met dezelfde symptomen als jouw z7) en heb veel gehad aan deze manual:
http://www.androidbrick.c...kind-of-rom-qhsusb_dload/
Via facebook heeft de man erachter mij zelfs aan de service rom van de zte z5s mini geholpen.
Wellicht kun jij er ook iets mee!
PS: Werkt die nubia tool van cuoco92 ook niet? Wordt de telefoon daarmee ook niet meer herkend?
Ik las inderdaad dat de service rom moeilijk te vinden zou zijn, maar wat is eigenlijk een service rom?
Ik heb nu via de mail zijn hulp gevraagd.
@houtig Jammer genoeg maakt het niet uit welke lader/kabel ik gebruik. Ik heb alles geprobeerd
Misschien overbodige opmerking, maar je hebt neem ik al verschillende USB poorten gebruikt om te op je pc?ovaal schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 23:22:
[...]
Thanks voor de link. Ik had deze site al gevonden maar de tool is password protected. Ik ben dus eerst op zoek geweest naar een andere oplossing.
Ik las inderdaad dat de service rom moeilijk te vinden zou zijn, maar wat is eigenlijk een service rom?
@houtig Jammer genoeg maakt het niet uit welke lader/kabel ik gebruik. Ik heb alles geprobeerd
En of op meerdere pc's geprobeerd?
Heb begin vorig jaar tijdens een update ook eens enorm geklooi gehad en dacht hem gebricked te hebben.
Uiteindelijk via andere pc weer aan de gang gekregen, zat toch iets mis in de android drivers op de pc. Vreemde was dat ie daarna wel weer gewoon werkte op de gebruikelijke pc.
Even teruggezocht en volgens mij is het wachtwoord voor de zip file: android1ick23*ovaal schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 23:22:
[...]
Thanks voor de link. Ik had deze site al gevonden maar de tool is password protected. Ik ben dus eerst op zoek geweest naar een andere oplossing.
Aiai mensen: mijn Nubia heeft sinds gisteren serieuze kuren: de home/back knoppen reageren niet meer op mijn aanraking. Vandaag lijkt het nog gekker, niks lukt meer. Kan dus mijn telefoon niet meer bedienen. een idee, is dit een software of hardwareprobleem? Iemand tips of bekent met dit euvel?
Als ik met de aan/uit knop het scherm lock en daarna unlock reageert het soms wel maar kan niet eens meer mijn 4 cijferige pin intoetsen......
Als ik met de aan/uit knop het scherm lock en daarna unlock reageert het soms wel maar kan niet eens meer mijn 4 cijferige pin intoetsen......
[ Voor 20% gewijzigd door MartiFCT op 29-01-2016 18:46 ]
Werkt je scherm en knoppen nog wel in de custom recovery (cwm/twrp)?MartiFCT schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 18:42:
Aiai mensen: mijn Nubia heeft sinds gisteren serieuze kuren: de home/back knoppen reageren niet meer op mijn aanraking. Vandaag lijkt het nog gekker, niks lukt meer. Kan dus mijn telefoon niet meer bedienen. een idee, is dit een software of hardwareprobleem? Iemand tips of bekent met dit euvel?
je bedoelt als ik in de recovery mode ben , dus na indrukken aan/uit en volume knop?Kasj schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 18:51:
[...]
Werkt je scherm en knoppen nog wel in de custom recovery (cwm/twrp)?
nee, helaas dezelfde kuren....
Klinkt dan helaas als een hardware probleem.MartiFCT schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 19:17:
[...]
je bedoelt als ik in de recovery mode ben , dus na indrukken aan/uit en volume knop?
nee, helaas dezelfde kuren....
Potjandrie. Dat betekent een scherm probleem dus. Dat is eventueel te repareren?
Pfff dat durf ik niet te zeggen. Zou denken dat dit wel eens duur en ingewikkeld kan worden. Misschien een andere budget China phone overwegen?MartiFCT schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 19:39:
Potjandrie. Dat betekent een scherm probleem dus. Dat is eventueel te repareren?
Yep, kan ook. Misschien een gelijkwaardige aan de Nubia. Tips?Kasj schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 19:46:
[...]
Pfff dat durf ik niet te zeggen. Zou denken dat dit wel eens duur en ingewikkeld kan worden. Misschien een andere budget China phone overwegen?
Ik kan je van harte de xiaomi redmi Note 2, redmi Note 3 of redmi Note 3 pro aanbevelen. Ik heb eventueel nog een zgan redmi Note 2 liggen, mocht je interesse hebben.MartiFCT schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:19:
[...]
Yep, kan ook. Misschien een gelijkwaardige aan de Nubia. Tips?
Ik heb intussen een aantal poorten geprobeerd, ik ga het nog een keer op mijn oude win xp computer proberen.Cujo74 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:49:
[...]
Misschien overbodige opmerking, maar je hebt neem ik al verschillende USB poorten gebruikt om te op je pc?
En of op meerdere pc's geprobeerd?
Heb begin vorig jaar tijdens een update ook eens enorm geklooi gehad en dacht hem gebricked te hebben.
Uiteindelijk via andere pc weer aan de gang gekregen, zat toch iets mis in de android drivers op de pc. Vreemde was dat ie daarna wel weer gewoon werkte op de gebruikelijke pc.
De man achter androidbrick gaf aan dat mijn telefoon niet gebricked was, maar heeft voor alle zekerheid wel password gestuurd. Erg netjes
Zijn tool doet inderdaad niets, het scherm blijft zwart en rode cirkel doet hetzelfde. Soms constant aan, dan snel knipperen en dan weer even helemaal niets. Het lijkt er meer op dat het scherm kapot is

Ik ga nog proberen met een OTG kabel de telefoon aan de televisie te koppelen, maar als ik op de telefoon niets kan selecteren gaat dat denk ik ook niet lukken.
overigens als je slechtverstaanbaar bent in gekke roms van deze telefoon kan je dit in de build.prop zetten om het te fixen
add some entries on build properties by buildprop editor
ro.ril.def.preferred.network=9
ro.telephony.default_network=9
telephony.lteOnGsmDevice=1
Source : http://forum.xda-develope...iscussion-t2980149/page66
add some entries on build properties by buildprop editor
ro.ril.def.preferred.network=9
ro.telephony.default_network=9
telephony.lteOnGsmDevice=1
Source : http://forum.xda-develope...iscussion-t2980149/page66
Ik heb een probleem met mijn display. Deze geeft na een korte tijd , negatieve kleuren weer. Dit leek mij eerst een instelling, maar ik denk op dit moment aan een kabel/breuk of dergelijke van het lcd.
Zelfs in recovery modus heeft deze het probleem. Zie bijvoorbeeld hier: YouTube: Nx507j
Iemand hier een idee van?
Zelfs in recovery modus heeft deze het probleem. Zie bijvoorbeeld hier: YouTube: Nx507j
Iemand hier een idee van?
[ Voor 3% gewijzigd door Gaisor op 08-02-2016 19:07 ]
Ik zit er heel sterk aan te denken om de z7 mini te bestellen, kost momenteel 140 euro bij merimobiles.
Ik heb nu een Xiaomi redmi 2 en wil graag 2gb ram en een iets betere camera.
Maakt de camera wel goede foto's ,want ik las ergens dat het scherp stellen nog wel eens lastig is?
Verder lijkt me dit een prima toestel of kan ik toch beter voor de Xiaomi Redmi 3 gaan die net uit is?
Misschien kan dutchgio mij advies geven, hij heeft nu ook een Xiaomi en de Z7 gehad.
Maakt de camera wel goede foto's ,want ik las ergens dat het scherp stellen nog wel eens lastig is?
Verder lijkt me dit een prima toestel of kan ik toch beter voor de Xiaomi Redmi 3 gaan die net uit is?
Misschien kan dutchgio mij advies geven, hij heeft nu ook een Xiaomi en de Z7 gehad.
Ik heb ze ook beide gehad. De z7 mini is een goed toestel, maar ik heb de redmi Note 3 en die is wat mij betreft aanzienlijk beter. Zal met de redmi 3 ook zo zijn, al is er momenteel nog geen Europese ROM.bertss50 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 20:28:
Ik zit er heel sterk aan te denken om de z7 mini te bestellen, kost momenteel 140 euro bij merimobiles.
De Z7 is een prima toestel, maar die zou ik nu niet meer kopen, zeker niet in vergelijking met wat er nu verder te koop is, waaronder bijvoorbeeld de Redmi 3.bertss50 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 20:28:
Ik zou dan ook eerder voor de Redmi 3 gaan.
Bedankt voor het goede advies binnenkort maar even bestellen als de eu rom er is
Mijn z7 mini is tijdens het fietsen uit mijn zak gevallen. Met als gevolg, scherm kapot.
Ik heb hem aan de lader gehangen maar hij doet nog bitter weinig. De rode circel pink snel maar stop ook na een tijdje. De power knop langdurig indrukken heeft ook geen resultaat. Is hij voor de vuilbak of heeft iemand een idee? Heb al eens op aliexpress gekeken voor nieuw scherm en batterij maar zou dan wel moeten weten of ik het daar mee kan op lossen.
Ik heb voor de zekerheid ook maar direct een redmi 3 besteld (qua specs misschien iets minder maar qua budget best oké om het verlies van mijn z7 te compenseren)
Ik heb hem aan de lader gehangen maar hij doet nog bitter weinig. De rode circel pink snel maar stop ook na een tijdje. De power knop langdurig indrukken heeft ook geen resultaat. Is hij voor de vuilbak of heeft iemand een idee? Heb al eens op aliexpress gekeken voor nieuw scherm en batterij maar zou dan wel moeten weten of ik het daar mee kan op lossen.
Ik heb voor de zekerheid ook maar direct een redmi 3 besteld (qua specs misschien iets minder maar qua budget best oké om het verlies van mijn z7 te compenseren)
mijn scherm is al 3x kapot gegaan en vervangen. 60,- incl verzending aliexpresMc Roy schreef op zondag 28 februari 2016 @ 08:50:
Mijn z7 mini is tijdens het fietsen uit mijn zak gevallen. Met als gevolg, scherm kapot.
(wel de lcd+frame)
En had je dan de zelfde symptomen? Want hij doet echt niets meer.