Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Ik loop vast met de poging een andere rom naar de Z7 mini te flashen.

TowelRoot v3, lijkt geen problemen op te leveren. Als ik op make-it-rain klik dan herstart het toestel niet. SuperSu krijg ik echt niet geïnstalleerd, ik klik op de optie 'normal' en na enige tijd komt de melding dat de installatie niet gelukt is.

Zie ik iets triviaals over het hoofd? Andere methode aan te raden / proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Waarom wil je rooten als je bezig bent een andere rom te flashen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Nu online
Omdat ik begrepen had dat rooten noodzakelijk is om een nieuwe rom te kunnen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Oilman schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:52:
Omdat ik begrepen had dat rooten noodzakelijk is om een nieuwe rom te kunnen flashen.
Nee hoor, dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Nu online
Maar als ik via Nubia system recovery de CM12 waarnaar eerder in dit topic gelinkt wordt probeer te flashen krijg ik de melding "failed to verify whole-file signature"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Je moet hem ook via een custom recovery flashen. Dus eerst een custom recovery als TWRP erop zetten en daarna de CM12 rom flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eoghlear schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:14:
[...]

Hoe heb je die versie van Miui er op geflasht? Heb de mijne via twrp er op gezet maar zit al een kwartier tegen een Mi logo aan te kijken.
Had hem maar gereboot en weer de versie door houtig gepost er weer op gezet, maar die wil hij niet meer flashen. Daarop weer de Miui versie er op gezet en deze is wederom een kwartier al aan het laden?
Ik heb de cuoco92 bootloader. Misschien dat dat uitmaakt? Verder doe ik altijd een dalvik cache wis.
Overigens heb ik die miui er al weer af gegooid. Vond het een vage rom. Google play installeren lukte niet.
Nu de laatste cuoco rom (van zijn facebook site) en de accuduur is echt veel beter dan met mijn laatste CM12 rom. Heb aardig wat roms geprobeerd maar vind de stock cuoco roms toch het minst buggy. De nubia camera lijkt ook betere plaatjes te schieten dan in de cm achtige mods. En ik miste de splitscreen functie in andere roms

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2015 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 09:38
Leuk om te zien dat dit topic nog zo druk is!

Ik heb net een Z7 Max gekocht voor (vind ik) een redelijke goede deal van 240 euro, kon niet echt een telefoon vinden met betere specs voor de prijs en wilde per se een snapdragon 801 soc want die zijn gewoon veel beter dan de 810 en 615 qua energiehuishouden.

De Z7 Max thread is dood, is de discussie hierheen verhuisd of zijn die eigenaren er niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:08
Dat zijn er in elk geval veel minder. ;)
Qua prijs en scherm grootte is de Mini voor velen interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de 'mini' al helemaal niet mini eigenlijk. Ik kom van een iPhone 4s, dus van 3,5 inch naar 5 inch. Vind het scherm nog steeds erg groot. Volgende telefoon wordt misschien toch wel een maatje kleiner (als er eindelijk een high end kleine smartphone is). Hoewel het met films kijken wel erg prettig is trouwen. Dus uiteindelijk ook weer niet ontevreden met dit formaat :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 09:38
Ja de mini en de max hebben ook niet de beste phone to screen ratio. Mijn oude lg g2 is kleiner dan de mini en heeft een 5.2 inch scherm.

www.phonearena.com/phones...55/size/LG-G2/phones/7969

Merk ook dat je er heel erg aan went, dacht bij de g2 dit is te groot maar wil zeker niet meer terug. Denk weldat het formaat van de z7 max/oneplusone ongeveer de max is die lekker in je broekzak gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Houtig (of iemand anders die me verder kan helpen)

Eindelijk heb ik de tijd genomen en durf ik het om een andere ROM op mijn nubia z7 mini te gaan zetten.
Nu heb ik de stappen genomen zoals je me die op 15 Juni uitgelegd hebt.
Bij "op de computer" stap 5 gaat met telefoon naar het opstartscherm (geen beeld alleen de nubia letters)
Als ik stap 8 gedaan het volgt er in het scherm een heleboel tekst en aan het einde weer zo'n regel waar ik weer wat kan typen
Nu zou er TWRP recovery op mijn telefoon moeten staan
Ik zie alleen nog steeds de letters nubia staan
ik heb alles zo een half uur laten staan maar er gebeurde niets
toen me telefoon losgekoppeld opnieuw opgestart en krijg dan gewoon me 1.20 versie weer te zien,maar nergens iets van TWRP recovery te vinden.
Wat doe ik verkeerd?
Kan iemand mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:57
Zow kijk je ff niet op forum gaan de post weer lekker door. Fijn hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 18:23:
Bij "op de computer" stap 5 gaat met telefoon naar het opstartscherm (geen beeld alleen de nubia letters)
Arisco; Ik denk dat je met verwijderen van je SIM de telefoon uitschakeld. Start hem eerst normaal op en begin dan pas met de computer stappen. Je telefoon staat namelijk nog niet uit bij stap 5 wat je wel beschrijft. Let wel de omschreven handleiding is voor Kitkat 4.4.2 ROM. Gebruik je de bestanden zoals omschreven dan gaat alles goed. Flashen van Lollipops 5.0 ROM is weer speciale handleiding.

Iemand nog meer problemen? Ik heb namelijk iets te snel door de laatste posts gelezen :D :+

Ik wou mijn telefoon gaan flashen naar CM12.1 maar klopt het dat je geen dag volhoudt met de lading?
EN de versie van C92; zijn daar nog problemen mee met de bluetooth streaming? Ik doe dat laatste erg veel en zou zwaar irritant vinden als die bug erin is blijven zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door houtig op 01-09-2015 21:19 ]

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 01:34
Het ging al een tijdje niet lekker met de vibratie functie van mn z7 mini (soms gewoon 1 uur niet werken etc 8)7 ) maar vandaag liet ik hem vallen en was het echt over... ;w

Dus ik op zoek naar een reserve motor... niet te vinden! :(

Ik kan ze alleen van de z7 max vinden; weet iemand of deze hetzelfde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Houtig

Ik bedoelde eigenlijk stap 6 van dat begin scherm
Ik wil gewoon kitkat 4.4.2 en volg de stappen die jij opgegeven hebt
alles gaat goed tot na stap 8

Ik heb eerst mijn sim kaart verwijderd,toen me telefoon opgestart en toen pas mijn pc aangezet en de stappen gaan volgen
Heb het net weer geprobeerd maar als ik de tekst adb reboot bootloader ingetypt heb zoals bij stap 6 en op enter heb gedrukt gaat mijn telefoon naar het beginscherm met het nubia logo/letters
na het intoetsen van het comando bij stap 8 en op enter gedrukt te hebben verschijnt er een hoop tekst op het commando scherm op mijn pc maar mijn telefoon blijft op het startscherm staan

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2015 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Eoghlear schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:14:
[...]

Hoe heb je die versie van Miui er op geflasht? Heb de mijne via twrp er op gezet maar zit al een kwartier tegen een Mi logo aan te kijken.
Had hem maar gereboot en weer deversie door houtig gepostt er weer op gezet, maar die wil hij niet meer flashen. Daarop weer de Miui versie er op gezet en deze is wederom een kwartier al aan het laden?
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:21:
[...]

Ik heb de cuoco92 bootloader. Misschien dat dat uitmaakt? Verder doe ik altijd een dalvik cache wis.
Overigens heb ik die miui er al weer af gegooid. Vond het een vage rom. Google play installeren lukte niet.
Nu de laatste cuoco rom (van zijn facebook site) en de accuduur is echt veel beter dan met mijn laatste CM12 rom. Heb aardig wat roms geprobeerd maar vind de stock cuoco roms toch het minst buggy. De nubia camera lijkt ook betere plaatjes te schieten dan in de cm achtige mods. En ik miste de splitscreen functie in andere roms
Eoghlear : Volgens mij probeer je vanaf versie 4.4.2 met bijbehorende recovery rechtstreeks een versie 5.0 ROM te flashen. Dit kan alleen na uitvoeren van de Nubia tool zodat je telefoon geschikt is voor ROMS met Lollipop 5.0. Graag even een check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het nu ook geprobeerd met me sim kaart er in maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:42:
heb het nu ook geprobeerd met me sim kaart er in maar helaas
Bij stap 6 als de telefoon naar Nubia scherm gaat krijg je ziet windows ook dat je telefoon is aangesloten?
En kan je anders een print screen van stap 7 maken en deze hier plaatsen? Dan kan ik meekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er al uit
Ik heb ff terug gekeken op pagina 1 van dit forum
Na stap 8 moet ik de volume toets omhoog en de aan/uit toets ingedrukt houden om in TWRP te komen
me telefoon heeft de update nu uitgevoerd en is opnieuw opgestart
:)
Hoe kan ik apps verwijderen di ik niet wil?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
Telefoon opengehaald, vibratie motor losgemaakt... en hey hij doet het weer :D ... voor even |:( .
Daarna trilde die zijn eigen draden los van het pcb (zucht) :/ , na ze weer gesoldeerd te hebben even testen en.... niks.... na poging 2 van het solderderen deed de motor het weer!! voor even... |:(

Toen kwam ik er achter dat de motor het elke keer "even doet" als ik er een tik tegen aan geet, de motor is dus echt defect en zit waarschijnlijk ergens vast...

ik denk dat het einde van mijn nubia avontuur gaat worden, niet omdat de telefoon slecht is en ook niet door dit kleine dingetje( kan elke telefoon gebeuren!) maar omdat ik er geen onderdelen voor kan krijgen en hem ook nergen kan laten repareren... ;w

[ Voor 23% gewijzigd door defiantxtc op 02-09-2015 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 13:29
Heeft iemand misschien een goede handleiding op c92 5.0 te flashen? Lees veel verhalen van verloren IMEI nummers. Zit nu op c92 1.82 inclusief de twrp recovery, kan die recovery blijven of moet ik voor het gebruik van de nubia tool terug naar stock recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:55:
Ik ben er al uit
Ik heb ff terug gekeken op pagina 1 van dit forum
Na stap 8 moet ik de volume toets omhoog en de aan/uit toets ingedrukt houden om in TWRP te komen
me telefoon heeft de update nu uitgevoerd en is opnieuw opgestart
:)
Hoe kan ik apps verwijderen di ik niet wil?
Als het goed is heeft je telefoon nu root (zit ingebakken in de rom van Coucu92). Via de app store programma downloaden app remover. Bij opstarten van de app wordt er door supersu om root toegang gevraagd. Hierbij kan je ja klikken.

LEt wel op welke apps je wilt verwijderen. BV muziek app verwijderen zorgt ervoor dat je geluiden bij beltonen selecteren niet meer afspeelt. Gelukkig kan je met de app ook weer programma's herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
mart3 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 07:00:
Heeft iemand misschien een goede handleiding op c92 5.0 te flashen? Lees veel verhalen van verloren IMEI nummers. Zit nu op c92 1.82 inclusief de twrp recovery, kan die recovery blijven of moet ik voor het gebruik van de nubia tool terug naar stock recovery?
De post van C92 zelf.
Download link in my HOW TO TUTORIAL:
https://www.dropbox.com/s...roid_L_Z7MINI_EN.pdf?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
defiantxtc schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 23:58:
Telefoon opengehaald, vibratie motor losgemaakt... en hey hij doet het weer :D ... voor even |:( .
Daarna trilde die zijn eigen draden los van het pcb (zucht) :/ , na ze weer gesoldeerd te hebben even testen en.... niks.... na poging 2 van het solderderen deed de motor het weer!! voor even... |:(

Toen kwam ik er achter dat de motor het elke keer "even doet" als ik er een tik tegen aan geet, de motor is dus echt defect en zit waarschijnlijk ergens vast...

ik denk dat het einde van mijn nubia avontuur gaat worden, niet omdat de telefoon slecht is en ook niet door dit kleine dingetje( kan elke telefoon gebeuren!) maar omdat ik er geen onderdelen voor kan krijgen en hem ook nergen kan laten repareren... ;w
Heb je die gekke chinezen al gevraagd? (Laatste url was bestelling vanaf 20 stuks. Zit je over E100,- heen... |:( )

[ Voor 14% gewijzigd door houtig op 02-09-2015 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zijn de originele zwarte nubia oordopjes zoveel duurder dan de originele witte oordopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

houtig schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:15:
[...]
Ik wou mijn telefoon gaan flashen naar CM12.1 maar klopt het dat je geen dag volhoudt met de lading?
EN de versie van C92; zijn daar nog problemen mee met de bluetooth streaming? Ik doe dat laatste erg veel en zou zwaar irritant vinden als die bug erin is blijven zitten.
Ik had de "Z7 Mini CM12.1" (uitgebracht op 05/05/2015 op Needrom) en di batterijduur was duidelijk veel slechter dan met de Cuoco roms. Haalde met de CM12.1 soms de dag niet (als ik wat op Netflix keek e.d.). Bij licht gebruik hield hij het wel een dag goed vol. Maar in ieder geval elke avond laden.

Nu met de laatste Cuoco 92 rom houd hij het weer makkelijk 1,5 dag vol. Bij zwaar gebruik in ieder geval 1 dag. Bluetooth streaming gebruik ik normaal ook maar de laatste tijd geen auto gereden dus zou het je niet kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defiantxtc schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 23:58:

Goede reden om een Pebble te kopen. Neemt je trilfunctie over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Heb hem inmiddels weer hersteld. Draai weer jou CM12.1 versie, houtig.
Vermoed dat mijn batterij te leeg was om fatsoenlijk te flashen. Heb er nu geen problemen meer mee.

• defiantxtc
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:17:
[...]

Goede reden om een Pebble te kopen. Neemt je trilfunctie over :)
Ik heb de motor even nagemeten en nu een heel scala aan motortjes gekocht, we gaan het meemaken :o

• houtig
defiantxtc schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:20:
[...]

Ik heb de motor even nagemeten en nu een heel scala aan motortjes gekocht, we gaan het meemaken :o
Ohw lachen! Maak je er een blogje van je reparatie als je tijd hebt? Ik vond al knap van mezelf dat ik de batterij heb kunnen vervangen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defiantxtc schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:20:
[...]

wat heeft dat gekost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
10 euro ofzo? op ebay.. gratis verzenden uit china _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart3
Ik was uiterst ontevreden over de nubia lollipop 3.12 versie, veel bugs (letters buiten beeld, bluetooth handsfree deed het niet meer, zeer slechte accu)

Draai nu sinds een paar dagen CM 12.1:
https://drive.google.com/...xRZ48X01iaW1QR0FZWU0/view

Korte review,
Echt een zeer fijne rom
Accu is waanzinnig (hele dag aan, 3 uur SOT, 20% nog over)
Zeer snelle gps fix
Antutu score 41K.
Ook ineens bijzonder veel LTE bereik, maar dit zal wel toeval zijn (KPN, 90+ mb/s)
Bluetooth handsfree werkt weer perfect

Alles werkt net wat soepeler dan in de nubia roms.

Een kleine bug kunnen vinden, ik krijg het niet voor elkaar om te timeout van de back en menu knop aan te passen.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7637855/Screenshot_2015-09-06-22-59-13.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Werkt inderdaad prima, al kan de batterij nog wel wat beter als het aan mij ligt.
Verder werkt het wel perfect, dus geen noodzaak om te switchen van rom.

Die bug klopt inderdaad, je kunt alleen kiezen voor annuleren of terug naar de standaard instelling, aanpassen is niet mogelijk. Heb dat maar gelaten vor wat het is, niet heel cruciaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mart3 schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:06:
Ik was uiterst ontevreden over de nubia lollipop 3.12 versie, veel bugs (letters buiten beeld, bluetooth handsfree deed het niet meer, zeer slechte accu)

Draai nu sinds een paar dagen CM 12.1:
https://drive.google.com/...xRZ48X01iaW1QR0FZWU0/view

Korte review,
Echt een zeer fijne rom
Accu is waanzinnig (hele dag aan, 3 uur SOT, 20% nog over)
Zeer snelle gps fix
Antutu score 41K.
Ook ineens bijzonder veel LTE bereik, maar dit zal wel toeval zijn (KPN, 90+ mb/s)
Bluetooth handsfree werkt weer perfect
[...]
Ik heb inderdaad ook problemen met Bluetooth in de laatste Cuoco Nubia rom. Heel wisselende functionaliteit, autoradio werkt soms wel soms niet en ook mn Pebble werkt niet lekker meer. Balen want ik vind juist de accuduur wel veel beter dan de laatste CM12 Rom die ik probeerde en de Nubia camera is ook jammer om te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart3
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:47:
[...]

Ik heb inderdaad ook problemen met Bluetooth in de laatste Cuoco Nubia rom. Heel wisselende functionaliteit, autoradio werkt soms wel soms niet en ook mn Pebble werkt niet lekker meer. Balen want ik vind juist de accuduur wel veel beter dan de laatste CM12 Rom die ik probeerde en de Nubia camera is ook jammer om te missen.
Nubia camera is gewoon te gebruiken op CM12, hier staat de APK https://yadi.sk/d/W-0zjn8ohhgq4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart3
dutchgio schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:13:
Werkt inderdaad prima, al kan de batterij nog wel wat beter als het aan mij ligt.
Verder werkt het wel perfect, dus geen noodzaak om te switchen van rom.

Die bug klopt inderdaad, je kunt alleen kiezen voor annuleren of terug naar de standaard instelling, aanpassen is niet mogelijk. Heb dat maar gelaten vor wat het is, niet heel cruciaal.
Toevallig al iets gedaan met xposed, of zeg je bespaar jezelf die bootloop?
Zag namelijk dat deze nu officeel voor 5.1 is uitgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Uiteraard heb ik xposed draaien, kan niet zonder. ;)
Ook al voordat het officieel was, werkt al tijden op Lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart3
Laatste tijd krijg ik te horen dat ik zeer slecht te verstaan ben. Zelf ook even getest, klinkt als het noord koreaanse nieuws.

In apps als whatsapp werkt de microfoon wel gewoon goed. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit bij bellen ook zo is? Kan dit veroorzaakt zijn door cm12.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krenton
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-04-2021
mart3 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 06:53:
Laatste tijd krijg ik te horen dat ik zeer slecht te verstaan ben. Zelf ook even getest, klinkt als het noord koreaanse nieuws.

In apps als whatsapp werkt de microfoon wel gewoon goed. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit bij bellen ook zo is? Kan dit veroorzaakt zijn door cm12.1?
Ik krijg sinds kort dezelfde klachten. Net alsof het geluid overstuurt wordt...
Ik was me nou net aan het afvragen of het aan Cuoco kon liggen, want dat is de ROM die ik gebruik.
Ik denk dat dit dus voor ons beide slecht nieuws betekent :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Als hij in apps wel goed werkt is het een softwarematig probleem en geen hardwarematig probleem.
Dat is dan juist goed nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-08 16:52
mart3 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 06:53:

veel gehoord issue. lijkt te komen door noise cancelling op voice calls (dit staat standaard uit voor voicerecording waardoor deze wel goed werkt).

build.prop aanpassen:

ro.qc.sdk.audio.fluencetype=none
en / of:
persist.audio.fluence.voicecall=false

zou verbetering moeten geven. maar soms ook niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Zou dan "false" moeten zijn.
In de russische cm12.1 is dat al standaard zo.
Heb het niet getest, maar nog nooit gehoord dat ik onverstaanbaar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Ik ben weer over op lollipop. Zit nu op laatste ROM van C92 met lollipop 5.1.1.
Alleen jammer dat er nog steeds 1 stagefright bug actief blijft :(
Komende dagen accuduur en bluetooth checken :)

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-08 16:52
wat zou 'false' moeten zijn?

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
heb beide aanpassingen nu gedaan met buildprop editor, maar na reboot staat het weer default......zal wel een root issue zijn hoewel niet direct zichtbaar. nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc Roy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik zit nu al een tijdje op CM12.1 en mijn bevindingen zijn in het algemeen goed. Alleen de accu kan beter maar die vond ik in het verleden van C92 ook. Ik heb bij cm gewoon meer het pure Android gevoel dan bij C92.
Nu heb ik wel na de laatste update een kleine issue: dat hij niet automatisch verbinding maakt met mijn opgeslagen netwerken.
Is het ergens een instelling of ligt dit aan de ROM zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc Roy
Ik zit nu al een tijdje op CM12.1 en mijn bevindingen zijn in het algemeen goed. Alleen de accu kan beter maar dat vond ik in het verleden van C92 ook. Ik heb bij cm gewoon meer het pure Android gevoel dan bij C92.
Nu heb ik wel na de laatste update een kleine issue: dat hij niet automatisch verbinding maakt met mijn opgeslagen netwerken.

https://www.dropbox.com/s...5-09-14-09-53-50.png?dl=0

[ Voor 11% gewijzigd door Mc Roy op 14-09-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Mc Roy schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:02:
Ik zit nu al een tijdje op CM12.1 en mijn bevindingen zijn in het algemeen goed. Alleen de accu kan beter maar dat vond ik in het verleden van C92 ook. Ik heb bij cm gewoon meer het pure Android gevoel dan bij C92.

https://www.dropbox.com/s...5-09-14-09-53-50.png?dl=0

Heb je al geprobeerd om de netwerk te verwijderen en opnieuw toe te voegen?
Even nieuwsgierig: zijn het allemaal ziggo netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc Roy
Ja ik heb ze al eens verwijderd.

Wat is ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:05
Ik heb al een tijdje in V&A een gloednieuwe groene achterkantje voor een Z7 mini liggen. Helaas is er geen belangstelling voor, maar kan ik er iemand blij mee maken? Je hoeft alleen de verzendkosten voor je rekening te nemen. Ik vind het zonde om weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerke
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:03
Ik zou het achterkantje graag van je overnemen!
Toevallig was ik net op zoek naar een nieuw achterkantje want in mn huidige zitten aardig wat krasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:05
eerke schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:14:
Ik zou het achterkantje graag van je overnemen!
Toevallig was ik net op zoek naar een nieuw achterkantje want in mn huidige zitten aardig wat krasjes.
Stuur me ff een dm, dan regelen we het verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffolk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:28
Momenteel loop ik tegen het bekende probleem op dat ik geen apps meer kan installeren omdat het interne geheugen vol zit. zit op versie V9.42, een hele oude dus.. Nu wilde ik 'm eigenlijk gaan doorzetten naar een stable CM12(.1) ROM maar ik word er maar niet wijzer uit hoe nu van Kitkat naar een Lollipop rom te geraken.. welke stappen zijn hiervoor nodig? Ik heb begrepen dat dit ook niet in één keer te doen is maar dat je van 'versie-naar-versie' moet springen (?). Wie kan mij hier enige duidelijkheid over verschaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Suffolk schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:27:
Momenteel loop ik tegen het bekende probleem op dat ik geen apps meer kan installeren omdat het interne geheugen vol zit. zit op versie V9.42, een hele oude dus.. Nu wilde ik 'm eigenlijk gaan doorzetten naar een stable CM12(.1) ROM maar ik word er maar niet wijzer uit hoe nu van Kitkat naar een Lollipop rom te geraken.. welke stappen zijn hiervoor nodig? Ik heb begrepen dat dit ook niet in één keer te doen is maar dat je van 'versie-naar-versie' moet springen (?). Wie kan mij hier enige duidelijkheid over verschaffen?
Dat is de ROM waar de telefoon ooit mee kwam als ik me niet vergis, en dan een aparte versie geflasht door de webshop zodat er meerdere talen in zitten.
Inmiddels zijn de updates inderdaad al veel verder.

Stappenplan is denk ik het makkelijkste om die van Cuoco te gebruiken.
Die eenmaal uitgevoerd is CM12.1 flashen een koud kunstje, maar daarvoor heb je dus wel de nieuwe partitie indeling nodig.

Heel kort.
ALLES back-uppen (apps, media,interne sd, foto's etc., > flashen naar 1.82
> flashen van 3.01(Lollipop), die de partities wiped en opnieuw indeelt.

Daarna zit je op de nieuwe partitie indeling en kun je CM12.1 vinden.

De guide van Cuoco vind je hier:
https://dl.dropboxusercon...QQGftUorHOb0u165yu9k?dl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
houtig schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:01:
[...]

Ohw lachen! Maak je er een blogje van je reparatie als je tijd hebt? Ik vond al knap van mezelf dat ik de batterij heb kunnen vervangen O-)
Een hele lading motors binnen, die allemaal hetzelfde zijn! heb de reparatie (soort van ) voltooid met een van de random motors, die achter te dik bleek te zijn... 8)7

Nu gaat de achterkan net.. maar dan ook net niet dicht |:( , maar het werkt wel! met een hoesje eromheen merk je er nix meer van :*) ... het is wel prima zo denk ik :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg bij het installeren van xposed de melding dat mijn device niet geschikt zou zijn: armeabi-v7a
iemand hier de oplossing voor?
mart3 schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:06:
[...]

Een kleine bug kunnen vinden, ik krijg het niet voor elkaar om te timeout van de back en menu knop aan te passen.
[afbeelding]
oplossing is je telefoon even draaien zodat hij in landscape modus komt
dan verschijnt daar ineens de OK-knop :*)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2015 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Installeer je wel de goede versie?
64bit oid is niet computabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffolk
dutchgio schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:00:
[...]

Dat is de ROM waar de telefoon ooit mee kwam als ik me niet vergis, en dan een aparte versie geflasht door de webshop zodat er meerdere talen in zitten.
Inmiddels zijn de updates inderdaad al veel verder.

Stappenplan is denk ik het makkelijkste om die van Cuoco te gebruiken.
Die eenmaal uitgevoerd is CM12.1 flashen een koud kunstje, maar daarvoor heb je dus wel de nieuwe partitie indeling nodig.

Heel kort.
ALLES back-uppen (apps, media,interne sd, foto's etc., > flashen naar 1.82
> flashen van 3.01(Lollipop), die de partities wiped en opnieuw indeelt.

Daarna zit je op de nieuwe partitie indeling en kun je CM12.1 vinden.

De guide van Cuoco vind je hier:
https://dl.dropboxusercon...QQGftUorHOb0u165yu9k?dl=1
Top bedankt voor je reactie! Ik ga er vanavond mee bezig, heb je misschien nog een werkende link naar het stappenplan van Cuoco? En welke CM12.1 ROM raad je me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Suffolk schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:18:
[...]

Top bedankt voor je reactie! Ik ga er vanavond mee bezig, heb je misschien nog een werkende link naar het stappenplan van Cuoco? En welke CM12.1 ROM raad je me aan?
https://www.dropbox.com/s...roid_L_Z7MINI_EN.pdf?dl=0
ROM moet dutchgio even doorgeven.

[ Voor 4% gewijzigd door houtig op 15-09-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
defiantxtc schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:09:
[...]

Een hele lading motors binnen, die allemaal hetzelfde zijn! heb de reparatie (soort van ) voltooid met een van de random motors, die achter te dik bleek te zijn... 8)7

Nu gaat de achterkan net.. maar dan ook net niet dicht |:( , maar het werkt wel! met een hoesje eromheen merk je er nix meer van :*) ... het is wel prima zo denk ik :z
Wou dremel roepen maar vergat de backplate |:(
Wel vreemd dat allemaal dezelfde motoren zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Dutchgio, is er van de russische versie van CM12.1 die jij poste (versie 20-07) nog een nieuwe van uit gekomen?
Heb gisteren de laatste van cuoco92 er op gezet maar deze is zo slecht vertaald dat ik weer terug naar cm12.1 ga.

Edit:
Zie dat Mokee ook weer actief aan het bouwen is. Met dagelijks nightlies en op 12-09-2015 nog een release versie. Mijn vrije dag gaat weer besteed worden aan het flashen van telefoons.

[ Voor 35% gewijzigd door Eoghlear op 15-09-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Mokee is indeedaad vrijwel dagelijks nu, CM12.1 is al wat ouder.
Die Russische developer lijkt zich nu te richten op Blisspop, maar dat is een eerste build en lijkt (nog) niet de overstap waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Mijn Z7 Mini geeft een rood kruisje door het rode cirkel laadicoon en wil dus niet meer opladen. Hiervoor deed hij moeilijk met laden en moest ik het kabeltje heen en weer duwen in de MicroUSB connector tot hij hem pakte.

Ik dacht dat het opgebouwd stof was en heb dit met een naald verwijderd, heb er alleen niet aan gedacht dat ik dan kortsluiting kan maken omdat de batterij er nog in zat. Zou dit het probleem veroorzaakt kunnen hebben en zo ja, wat is de oplossing. Nieuwe accu en/of nieuwe MicroUSB connector?

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:54
ikbenwouter schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:04:
Mijn Z7 Mini geeft een rood kruisje door het rode cirkel laadicoon en wil dus niet meer opladen. Hiervoor deed hij moeilijk met laden en moest ik het kabeltje heen en weer duwen in de MicroUSB connector tot hij hem pakte.

Ik dacht dat het opgebouwd stof was en heb dit met een naald verwijderd, heb er alleen niet aan gedacht dat ik dan kortsluiting kan maken omdat de batterij er nog in zat. Zou dit het probleem veroorzaakt kunnen hebben en zo ja, wat is de oplossing. Nieuwe accu en/of nieuwe MicroUSB connector?
je hebt hem waarschijnlijk al gesloopt door '' heen en weer duwen in de microusb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Vlizzjeffrey schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:17:
[...]

je hebt hem waarschijnlijk al gesloopt door '' heen en weer duwen in de microusb
Dat valt wel mee, ik heb het kabeltje niet geforceerd, gewoon licht heen en weer geschoven tot hij wel ging laden. Ik heb dit maar een paar keer gedaan, tot nu toe nooit nodig geweest. Met mijn vorige telefoon heb ik dit heel lang volgehouden totdat ik erachter kwam dat het daarbij ook een stofprobleem was wat je simpel kunt verwijderen met een naald (alleen dit keer stom genoeg vergeten dat de batterij er nog in zat, ik vraag me nu dus af in hoeverre dit kwaad kan en wat er kapot kan gaan als je hierdoor kortsluiting maakt).

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffolk
Eoghlear schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:36:
Dutchgio, is er van de russische versie van CM12.1 die jij poste (versie 20-07) nog een nieuwe van uit gekomen?
Heb gisteren de laatste van cuoco92 er op gezet maar deze is zo slecht vertaald dat ik weer terug naar cm12.1 ga.

Edit:
Zie dat Mokee ook weer actief aan het bouwen is. Met dagelijks nightlies en op 12-09-2015 nog een release versie. Mijn vrije dag gaat weer besteed worden aan het flashen van telefoons.
Zit momenteel ook op de laatste Cuoco, waarvoor dank! Zijn die Mokee nightlies/releases ook normaal via TWRP te flashen, of zijn daar nog andere handelingen voor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Ja dat kan ook gewoon via TWRP.
Alleen waarschijnlijk nog los gapps flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Ja, precies wat dutchgio zegt. Gewoon via twrp flashen en daarna nog een keer los de gapps.

• Suffolk
dutchgio schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 18:17:
Ja dat kan ook gewoon via TWRP.
Alleen waarschijnlijk nog los gapps flashen.
Eoghlear schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 18:29:
Ja, precies wat dutchgio zegt. Gewoon via twrp flashen en daarna nog een keer los de gapps.
Allemaal gelukt en idd nog gapps flashen. Nu maar even kijken hoe de accu zich houdt. :)

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

ikbenwouter schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:22:
...ik vraag me nu dus af in hoeverre dit kwaad kan en wat er kapot kan gaan als je hierdoor kortsluiting maakt).
Vanmorgen de telefoon nog een keer in de lader geprobeerd en nu geeft hij, ipv een rood kruis op een bliksemschicht, een snel knipperend signaal op de rode ring van de home knop. Sta nu op het punt om een nieuwe batterij te bestellen om te vervangen en eventueel ook een nieuwe Micro USB charging port maar vraag me af of het zin heeft.

Edit: Toen de home ring snel knipperde heb ik hem in de lader laten zitten en nu laadt hij gewoon, staat op 19% _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door ikbenwouter op 16-09-2015 11:10 ]

• houtig
ikbenwouter schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:55:
[...]

Vanmorgen de telefoon nog een keer in de lader geprobeerd en nu geeft hij, ipv een rood kruis op een bliksemschicht, een snel knipperend signaal op de rode ring van de home knop. Sta nu op het punt om een nieuwe batterij te bestellen om te vervangen en eventueel ook een nieuwe Micro USB charging port maar vraag me af of het zin heeft.

Edit: Toen de home ring snel knipperde heb ik hem in de lader laten zitten en nu laadt hij gewoon, staat op 19% _/-\o_
Heb je ook al een andere lader geprobeerd?
Mooi dat ie weer levend is. Let je trouwens op dat de USB connector per 10 gaan bij die partij?

[ Voor 4% gewijzigd door houtig op 16-09-2015 11:19 ]

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

houtig schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:14:
Heb je ook al een andere lader geprobeerd?
Mooi dat ie weer levend is. Let je trouwens op dat de USB connector per 10 gaan bij die partij?
Eindeloos veel andere laders en stopcontacten geprobeerd, nu doet hij het met elke combinatie weer. :9~ Ik vermoed dat hij compleet is leeg gelopen en het daarna weer doet. Ik mis met deze telefoon wat dat betreft de optie om het hele circuit even leeg te laten lopen door snel de batterij eruit te halen en power knop ingedrukt te houden. Dat lost vreemde problemen vaak op. Bij deze telefoon moet je dan eerst veel te lang schroeven en maar net dat T5 schroevedraaiertje in de buurt hebben.

Dat de Micro USB connectors 10 gaan had ik gezien, ik kon nergens een losse vinden voor minder geld.

• houtig
ikbenwouter schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:40:
[...]

Eindeloos veel andere laders en stopcontacten geprobeerd, nu doet hij het met elke combinatie weer. :9~ Ik vermoed dat hij compleet is leeg gelopen en het daarna weer doet. Ik mis met deze telefoon wat dat betreft de optie om het hele circuit even leeg te laten lopen door snel de batterij eruit te halen en power knop ingedrukt te houden. Dat lost vreemde problemen vaak op. Bij deze telefoon moet je dan eerst veel te lang schroeven en maar net dat T5 schroevedraaiertje in de buurt hebben.

Dat de Micro USB connectors 10 gaan had ik gezien, ik kon nergens een losse vinden voor minder geld.
Heb jou problemen nog niet tegen gekomen. Gelukkig kon je hem anders leeg laten lopen.
Schroevendraaier

• Gaisor
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-03-2021
Ik heb 2 nubia z7 mini's.

Bij 1 toestel heb ik enkele bug's die ik er uit wil. (hij herstart en loopt vast)

Nu wil ik hem opnieuw flashen met een andere rom zoals ik met het 1ste toestel heb gedaan .

Maar ik geraak niet in de recovery mode. Ook kan ik niet in de bootloader geraken.
Hij blijft telkens vasthangen op het nubia logo.

Iemand enig idee om dit op te lossen?

via emmc download? (maar welke rom?))....

• houtig
Gijsen schreef op woensdag 16 september 2015 @ 23:07:
Ik heb 2 nubia z7 mini's.

Bij 1 toestel heb ik enkele bug's die ik er uit wil. (hij herstart en loopt vast)

Nu wil ik hem opnieuw flashen met een andere rom zoals ik met het 1ste toestel heb gedaan .

Maar ik geraak niet in de recovery mode. Ook kan ik niet in de bootloader geraken.
Hij blijft telkens vasthangen op het nubia logo.

Iemand enig idee om dit op te lossen?

via emmc download? (maar welke rom?))....
Hij start nog wel gewoon op? En welke ROM draai je nu?

• dutchgio
defiantxtc schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:09:
[...]

is het heel moeilijk?
Mijn trilmotor heeft het ook begeven zo lijkt het. :( :'(

• defiantxtc
dutchgio schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:12:
[...]

is het heel moeilijk?
Mijn trilmotor heeft het ook begeven zo lijkt het. :( :'(
Nee! is goed te doen! zelf voor iemand zonder soldeer ervaring en bout! alleen wat soldeertin nodig (soldeerbout zou wel helpen!)

Je hoeft alleen maar de achterkant los te halen, vervolgens het metalen plaatje wat over de batterij zit, daarna het onderste plastic gedeelte (waar de speaker zit, het klikt zo los met een beetje kracht).

Vervolgens een oude weghalen en nieuwe plaatsen!

• Gaisor
houtig schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:34:
[...]

Hij start nog wel gewoon op? En welke ROM draai je nu?
Hij draait: Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/289g5fs.png

Mijn huidige telefoon draait : NX507J_CNCommon_v1.72 , een tijdje geleden er op geflashed via twrp. Heel content van.

[ Voor 16% gewijzigd door Gaisor op 17-09-2015 21:32 . Reden: Size picture ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Gijsen schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:30:
[...]

Hij draait: [afbeelding]

Mijn huidige telefoon draait : NX507J_CNCommon_v1.72 , een tijdje geleden er op geflashed via twrp. Heel content van.
Ugh versie 1.2. Maar zie dat hij nog stock ROM draait. Al geprobeerd om via de update knop onderin te updaten? Verder als hij nog stock is moet je hem nog unlocken om via trwp te kunnen flashen.
Volgens mij had ik hier in begin een handleiding geschreven hoe je kunt flashen. Zoek de juiste wel op...

[ Voor 6% gewijzigd door houtig op 18-09-2015 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
defiantxtc schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:03:
[...]

Nee! is goed te doen! zelf voor iemand zonder soldeer ervaring en bout! alleen wat soldeertin nodig (soldeerbout zou wel helpen!)

Je hoeft alleen maar de achterkant los te halen, vervolgens het metalen plaatje wat over de batterij zit, daarna het onderste plastic gedeelte (waar de speaker zit, het klikt zo los met een beetje kracht).

Vervolgens een oude weghalen en nieuwe plaatsen!
Denk dat dat toch wat lastig wordt, hou het voor nu maar zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
dutchgio schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:11:
[...]

Denk dat dat toch wat lastig wordt, hou het voor nu maar zo. ;)
Dan maar een goede beltoon instellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
houtig schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:53:
[...]

Dan maar een goede beltoon instellen ;)
Ja al is dat ook niet altijd mogelijk. :P
Dan maar periodiek checken op nieuwe berichten. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
houtig schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 08:11:
[...]

Ugh versie 1.2. Maar zie dat hij nog stock ROM draait. Al geprobeerd om via de update knop onderin te updaten? Verder als hij nog stock is moet je hem nog unlocken om via trwp te kunnen flashen.
Volgens mij had ik hier in begin een handleiding geschreven hoe je kunt flashen. Zoek de juiste wel op...
Via gewone update reageert hij niet.

Als ik nu wil flashen wat ik al gepropbeerd heb. Gaat hij niet via adb naar de bootloader.
Dus twrp installeren lukt niet..
Daar zit ik dus vast. Hij blijft achter het toestel zitten. ( de nubia geeft telkens het logo weer. en "hangt dan vast")....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Gijsen schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 18:19:
[...]

Als ik nu wil flashen wat ik al gepropbeerd heb. Gaat hij niet via adb naar de bootloader.
Daar zit ik dus vast. Hij blijft achter het toestel zitten. ( de nubia geeft telkens het logo weer. en "hangt dan vast")....
Klinkt alsof je niet de goede driver hebt geïnstalleerd op de computer. Al dat geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Gijsen schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 18:19:
[...]

Dat klopt. Zo staat hij in de bootloader. Alleen moeten dan wel je drivers goed zijn zoals de persoon hiervoor ook al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
Momus schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 19:19:
[...]

Dat klopt. Zo staat hij in de bootloader. Alleen moeten dan wel je drivers goed zijn zoals de persoon hiervoor ook al aangeeft.
Ik heb het eens geprobeerd met een nieuwe installatie (andere computer) en dan de installatie van houtig gevolgd.

Hier blijft nog steeds het toestel waiting for device bij het commando: fastboot -i 0x19D2 reboot-recovery of bij fastboot reboot-recovery

Ik gebruik de drivers van Houtig. (windows 10 os

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaisor
Ik kan verder. Bedankt!

Ik wist niet dat ik Twrp ook zo kon installeren.
Twrp staat er op.

Bedankt Houtig en Mopus

[ Voor 93% gewijzigd door Gaisor op 18-09-2015 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Geen dank Gijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
8) np hoop dat toestel nu stabieler draait. Wat heb je erop geflasht?

Ah.. Flashen van ROM's. De zoete smaak als het lukt. *O*
De kater als die ene ROM vervelende bugs bevat. -O-
Zodat je daarna weer wat nieuws kan proberen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart3
De slechte verstaanbaarheid is bij mij opgelost met:

ro.qc.sdk.audio.fluencetype=none
persist.audio.fluence.voicecall=false

Stond eerst op fluence/true in build.prop

CM12 rom

• Suffolk
Eergisteren via OTA een nieuwe update van de Mokee ROM binnengekregen, het accuverbruik is merkbaar beter geworden! Verder werkt de ROM erg lekker, weinig op- en aanmerkingen.

• dutchgio
Hier nu ook Mokee geflasht, meteen de meest recente release build, die jij waarschijnlijk als upgrade hebt gekregen.
De GPS doet het op Mokee nu ook prima zo lijkt het vooralsnog, en dus is de Russische CM12.1 daarvoor geen verplichting meer.

Lijkt inderdaad een prima ROM.

• DaBuzzzzz
linkje met wat uitleg van deze rom? kan niet echt een fatsoenlijke pagina vinden.....of staat ie op needrom?

• dutchgio
Hier:
http://download.mokeedev.com/?device=nx507j

Vrijwel dagelijks nightlies, en eens in de zoveel dagen een release, de stabielere versie.

• gdome
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-06-2016
Ben al een jaar in het bezit van mijn z7 mini. Ik heb van in het begin een 1.62 rom van Smartdigi gedraaid waar ik op enkele bugs na redelijk tevreden over was.

Ik heb nooit willen upgraden naar lollipop omdat ik bang was dat de GPS het niet zo goed zou doen. Dankzij dit forum heb ik enkele weken terug de Russische CM12.1 erop gezet.

Wat een verademing! Alles werkt naar behoren en een up to date versie zonder de voor mij vervelende nubia apps.

Het eerste wat mij opviel was dat de batterij maar de helft langer meeging dan mijn vorige rom en de telefoon kwam heel warm in gebruik.

Na wat opzoekingswerk ben ik erachter gekomen dat die Russische CM12.1 met een aangepaste kernel werkt (2.3 GHz en undervolted ). Ik weet dat de normale specs zijn van de SD801, maar ik heb liever een telefoon met een goeie batterijduur dan eentje die goeie benchmarkscores kan voorleggen.

Als oplossing heb ik dan No-frills CPU Control erop gezet en de max. clock freq op 1728 GHz begrensd.
Gevolg is dat ik er weer 2 dagen tegenaan kan met een volle batterij en de telefoon voelt altijd koel aan, zonder aan veel performance in te boeten.

Ben nu wel benieuwd naar die Mokee. Draait die op de standaard 2GHz? Hoe is het met de batterijduur en de warmte?

• DaBuzzzzz
dutchgio schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:24:
Hier:
http://download.mokeedev.com/?device=nx507j

Vrijwel dagelijks nightlies, en eens in de zoveel dagen een release, de stabielere versie.
Thx maar ik zie nergens uitleg? ik zit nog op kitkat 4.4.2 cuoco v1.82

• dutchgio
Moet je dit topic even nagaan zou ik zeggen, updaten van Kitkat > Lollipop en verder is al aardig wat keren langs gekomen.

• DaBuzzzzz
Klopt maar zelden eensluidend.Kan me zo maar voorstellen dat er inmiddels releases zijn die die herpartitionering ingebouwd hebben. Ik blijf dat een tricky handeling vinden.

• dutchgio
Dat is dus niet zo, je moet echt eerst die toolgebruiken voor de andere partitie.
Velen zijn je al voor gegaan, het valt mee hoe tricky het is als je geen gekke dingen doet en vooraf backups maakt.
Maar je kunt ook op Kitkat blijven als je die overstap niet wilt maken.
Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste