Ja, maar als je die flasht ben je de google play store kwijt. Flashen is dus niet heel eenvoudig, je zult je er echt even in moeten verdiepen.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 18:46:
Ik kan wel op systeem update drkken maaar er gebeurt niets.
Ik heb nu inderdaad de standaard ROM multilanguage volgens mij,er is in ieder geval niets aan me toestel veranderd sinds ik hem heb.
Het gaat mij om een goede ROM zodat ik zeker de bug van 1.20 kwijt ben.
Ik ben voor de rest tevreden met hoe het toestel nu is.
originele roms vind ik toch op needrom.com?
Even een update:
Paar roms verder, dacht eerst te zweren bij Cuoco maar dat is het toch niet helemaal, apps in NL en systeem in engels.
Daar cm12.1 weer overheen geflashed en dat lijkt nog effectief te zijn ook; gps werkt weer.
Binnen een fix krijgen en redelijk accuraat is nu mogelijk. Voorheen was het dan 0,0.
Buiten/tijdens rijden naadloos, binnen enkele seconden al een fix en accuraat ook.
Geen idee hoe het kan maar het werkt weer.
Paar roms verder, dacht eerst te zweren bij Cuoco maar dat is het toch niet helemaal, apps in NL en systeem in engels.
Daar cm12.1 weer overheen geflashed en dat lijkt nog effectief te zijn ook; gps werkt weer.
Binnen een fix krijgen en redelijk accuraat is nu mogelijk. Voorheen was het dan 0,0.
Buiten/tijdens rijden naadloos, binnen enkele seconden al een fix en accuraat ook.
Heb je nou nog iets gewipt (Factory reset) of lomp eroverheen gezet op goede gok?dutchgio schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:48:
Even een update:
By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]
Wel factory reset in recovery, die dus weer de interne sd kaart leeg haalt. Dat hoort volgens mij niet zo te zijn maar voortaan maak ik daar maar even een backup van.
Verwijderd
Ik kan wel op systeem update drukken maaar er gebeurt niets.houtig schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 08:20:
[...]
Hangt toch af wat de shop met de telefoon heeft gedaan? Maar ik wou hem een makkelijke guide voorstellen om TWRP erop te krijgen en Cuocu92 V1.82 ROM te laten installeren.
Ik heb nu inderdaad de standaard ROM multilanguage volgens mij,er is in ieder geval niets aan me toestel veranderd sinds ik hem heb.
Het gaat mij om een goede ROM zodat ik zeker de bug van 1.20 kwijt ben.
Ik ben voor de rest tevreden met hoe het toestel nu is.
originele roms vind ik toch op needrom.com?
Dan doen we de uitgebreide versie. Ik ga ervan uit dat je GOED kunt lezen en nadenken welke stappen je doet. Mocht je problemen hebben ga na of je iets verkeerd hebt gedaan en probeer nogmaals de stappen om je fout te herstellen. Ik en anderen zijn niet verantwoordelijk voor een vastgelopen toestel.Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:28:
Hoi Houtig
Ik wil inderdaad wel iets nieuwerigs dan versie 1.20
Maar als ik op updaten druk gebeurt er niets
Voor dit voorbeeld pak ik Coucu92 firmware V1.82 (v2.50). Kitkat 4.4.2. Na installatie kan je ook andere Nubia z7 ROM's gebaseerd op Kitkat installeren. Dan gebruik je een andere .zip bij het kopje TWRP.
Allereerst backup je bestanden! Liefst kopiëren naar je computer! Mocht je bepaalde apps willen backuppen (High score met jewels bv) moet TitaniumBackup gebruiken. TitaniumBackup werkt alleen als je toestel geroot hebt. Je kan tijdelijk je telefoon rooten door Towelroute te gebruiken.
Download de volgende bestanden op je PC:Pak de bestanden uit in aparte mappen om overzicht te houden. De ROM "R3-1.82_TWRP_2.8.1.0_NX507J_Cuoco92&BB72.zip" niet uitpakken! Kopieer deze naar een makkelijke plek op je SD-kaart. Op het interne telefoon geheugen raadt ik af, het kan wel.
Op telefoon
- In je telefoon ga naar "instellingen" >> "Over de telefoon".
- Zoek "Build-nummer" op.
- Dit is een knop druk deze meer maal achter elkaar in totdat je de melding krijgt dat je een ontwikkelaar bent.
- Ga terug naar "instellingen" en kies optie "meer". Nieuw verschenen: "Opties voor ontwikkelaars"
- Kies deze en zet in de volgende scherm deze optie aan als dit nog niet zo is.
- Onder kopje foutopsporing staat optie "USB-foutopsporing". Activeer deze optie.
- Verwijder voor zekerheid: schermbeveiliging, je SIM-kaart.
- Sommige commando's kunnen even duren totdat het verwerkt is. Controleer ook of er geen melding op je telefoon openstaat.
- Ga naar de uitgepakte map "ZTE_Z7Mini_drivers" en run "ZTE_Z7Mini_drivers.exe"
- Sluit je telefoon aan op de pc. Als goed is verschijnt er in de statusbalk van de telefoon dat "USB-foutopsporing verbonden" is.
- Ga naar de uitgepakte map "NX507J-TWRP_2.8.1.0 K" >> "Recovery" en kopiëer "recovery.img".
- Ga naar de uitgepakte map "ADB-Fastboot_Z7Mini" en plak de recovery.img tussen alle .exe bestanden.
- Start "adb_cmd.exe"
- Type volgende commando: "adb reboot bootloader"
- Type volgende commando: "fastboot -i 0x19D2 flash recovery recovery.img"
- Type volgende commando: "fastboot -i 0x19D2 reboot-recovery"
In TWRP:
- Kies optie "Wipe" en Swipe de rode bol onderin naar rechts "Swipe to factory Reset". Je bent nu al je geïnstalleerde programma's kwijt en de telefoon teruggezet naar zoals eerste keer opstarten.
- Ga terug naar hoofdscherm van TWRP.
- Kies optie "Install".
- Zoek de zip "R3-1.82_TWRP_2.8.1.0_NX507J_Cuoco92&BB72.zip" op. Het kan zijn dat je "(Up A Level)" moet kiezen en de map "external_sd" of "sdcard" selecteren. De een is intern de ander extern geheugen.
- Na selecteren van de juiste .zip swipe weer de rode bol naar rechts om de ROM te instaleren.
- Bij deze rom krijg je een installatie scherm.
- Volg hem zoals afgebeeld en je hebt je laatste ROM geinstalleerd. Herstart je telefoon en geniet
. ps 1e keer opstarten kan lang(er) duren, geduld.
Niet denken dat ik zo goed ben; heb alles vertaald naar eigen handleiding vanaf de site waar Couco92 post.
houtig, heel tof dat je het zo uitgebreid uitlegt. 1 vraag, waarom TWRP er zo op? is toch gewoon een apk van?
Google Play: TWRP Manager (ROOT) maar ik wil dit topic niet vervuilen. Kennelijk ben ik een N00b in dit nog steeds maar ik heb geen command line gebruikt en toch een rom geinstalleerd via TWRP
[ Voor 57% gewijzigd door DaBuzzzzz op 16-06-2015 12:35 ]
Ah, die bedoel je.
Kan ook vast wel, alleen de guide van Cuoco gebruikt die ADB tool.
Kan ook vast wel, alleen de guide van Cuoco gebruikt die ADB tool.
Pak ook liever een recovery waarvan ik weet dat hij werkt. Als je sommige flash guides leest van Cuocu dan waarschuwt hij soms voor niet goed werkende recovery's i.c.m. die ROM.
Tevens kijk je op de TeamWin - TWRP website dan wordt Nubia standaard niet ondersteunt. Dus ik verwacht dat Couco wel iets aanpast aan de bestanden.
Maar als die vanuit playstore werkt, waarom niet?
Tevens kijk je op de TeamWin - TWRP website dan wordt Nubia standaard niet ondersteunt. Dus ik verwacht dat Couco wel iets aanpast aan de bestanden.
Maar als die vanuit playstore werkt, waarom niet?
Cuoco maakt die recoveries niet, die gebruikt gewoon die van anderen.
Dat wat wel/niet werkt heeft met de nieuwe partitie indeling voor het flashen met de Nubia tool van 4.4 > 5.x te maken, net als verschillende roms die daarvoorvgeschikt zijn, zijn daar ook verschillende recovery versies voor.
Die Playstore is puur een app die recovery kan flashen, een alternatief voor Fastboot/ADB. Dan moet je nog wel die recovery.img op je sdkaart zetten en die aangeven te flashen met TWRP manager.
Het kan allebei, het is maar waar je voorkeur naar uitgaat.
Dat wat wel/niet werkt heeft met de nieuwe partitie indeling voor het flashen met de Nubia tool van 4.4 > 5.x te maken, net als verschillende roms die daarvoorvgeschikt zijn, zijn daar ook verschillende recovery versies voor.
Die Playstore is puur een app die recovery kan flashen, een alternatief voor Fastboot/ADB. Dan moet je nog wel die recovery.img op je sdkaart zetten en die aangeven te flashen met TWRP manager.
Het kan allebei, het is maar waar je voorkeur naar uitgaat.
Verwijderd
Dank je wel voor deze uitgebreide info.
Is dit een officiele Nubia ROM of is dit de beste die er is?
Heeft deze ook multi language?
Ik krijg wel de volgende melding;
InstallaTWRPRecoveryK.exe kan het opgegeven pad niet vinden
Ik krijg wel de volgende melding;
InstallaTWRPRecoveryK.exe kan het opgegeven pad niet vinden
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2015 20:12 ]
Drivers wel goed geinstalleerd?
En "usb foutenopsporing" aanstaan op je telefoon?
Je kunt ook nog de methode van Houtig proberen.
En "usb foutenopsporing" aanstaan op je telefoon?
Je kunt ook nog de methode van Houtig proberen.
Verwijderd
ik heb alle voorbereiding ff opnieuw gedaan.
het is nu wel gelukt.
ook ff aparte mappen op mijn pc gemaakt.
telefoon staat al wel in ontwikkelaars mode.
voor het rooten en de rest wil ik ff de tijd nemen en goed lezen dat ik ik het weekend.
het is nu wel gelukt.
voor het rooten en de rest wil ik ff de tijd nemen en goed lezen dat ik ik het weekend.
Dit is geen officiële ROM. Nubia brengt in principe alleen chinees en Engels uit. Tevens is het probleem dat de officiële ROM geen Play Store heeft (is wel op te flashen).Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:26:
ik heb alle voorbereiding ff opnieuw gedaan.
het is nu wel gelukt.
Je kan ook CM ROM kiezen. Geen ervaring mee, moet je andere vragen.
Verwijderd
Deze ROM is dus wel Multi language en zit wel Play store in?
houtig schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:21:
[...]
Dit is geen officiële ROM. Nubia brengt in principe alleen chinees en Engels uit. Tevens is het probleem dat de officiële ROM geen Play Store heeft (is wel op te flashen).
Je kan ook CM ROM kiezen. Geen ervaring mee, moet je andere vragen.
JupVerwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 19:44:
Deze ROM is dus wel Multi language en zit wel Play store in?
[...]
Heeft iemand de officiële 1.82 al geinstalleerd? Deze is recentelijk beschikbaar gekomen op de site van nubia onder een nieuw kopje 'z7 mini dual card version'. Ik draai nu de originele 1.76 van nubia welke goed bevalt.
Link:
http://www.nubia.cn/service.php?sid=5
Link:
http://www.nubia.cn/service.php?sid=5
Man.. dit ziet er uit als een zéér interessante telefoon, heerlijk.. high end én toch dual sim.
Waar hebben de meeste in dit topic em vandaan?
Rotterdam
Ik heb hem gekocht bij to2c, werd goed verpakt bezorgd, maar duurde uiteindelijk(wel gratis verzending) bijna een maand, dit kwam doordat ik het kocht in een vakantie periode. En ik raad hem zeker aan, alleen wel rekening mee houden dat je even zit te klooien met je ROMS, op dit moment ben ik namelijk nog niet helemaal happy aangezien de gps het soms niet helemaal lekker doet, dit komt zeker door de rom, want eerder geen problemen mee gehad, dus ja wil je een mooie telefoon, met een accu die elke dag aan de lader moet, en geen zorgen hoeft te maken om snelheid, van raad ik hem zeker aan, maar je moet er wel even voor gaan zitten.GS88 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:08:
Man.. dit ziet er uit als een zéér interessante telefoon, heerlijk.. high end én toch dual sim.
http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-zte-nubia-z7-miniGS88 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:08:
Heb vandaag ook de overstap gemaakt naar lollipop met de merged partitions. Kreeg in het begin met de nubia tool de telefoon maar niet op groen. Na reboot met alle 3 de knoppen ingedrukt deed ie het wel.
Daarna even geduld hebben en het was geregeld. IMEI stond er gewoon in.
Ziet er goed uit en alles lijkt te werken.
Ben nu nog even de cuoco92 roms aan het downloaden om die er over heen te flashen.
Edit:
Loopt netjes. Vertalingen zijn wel minder (slordiger) dan op KitKat. Ook de Nubia aacount aanmaken om bij de rest van je accounts te komen vind ik persoonlijk niet zo fijn.
Verder ziet het er goed uit. Morgen lader mee naar het werk want er zal nog wat getest moeten worden.
Ben nu nog even de cuoco92 roms aan het downloaden om die er over heen te flashen.
Edit:
Loopt netjes. Vertalingen zijn wel minder (slordiger) dan op KitKat. Ook de Nubia aacount aanmaken om bij de rest van je accounts te komen vind ik persoonlijk niet zo fijn.
Verder ziet het er goed uit. Morgen lader mee naar het werk want er zal nog wat getest moeten worden.
[ Voor 26% gewijzigd door Eoghlear op 23-06-2015 01:25 . Reden: Uitbreiding ]
Gelijk van 1.82 naar 3 gegaan? Of tussendoor nog 2... Erop gezet?Eoghlear schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:00:
Heb vandaag ook de overstap gemaakt naar lollipop met de merged partitions. Kreeg in het begin met de nubia tool de telefoon maar niet op groen. Na reboot met alle 3 de knoppen ingedrukt deed ie het wel.
Edit:
Zo... nadat mijn batterij was opgeblazen moest ik een nieuwe bestellen. (Denk echt dat die BETA-rom niet goed was, te warm geworden) Via AliExpress betrouwbare verkoper gezocht en bestelling gedaan. 09-06 besteld, vandaag binnen.
Ik heb het vervangen bijgehouden met aantal foto's:
Batterij kwam binnen in bruine bubbel envelop, tja je moet niet veel van verwachten bij geen verzendkosten.
Meteen aan de slag gegaan om de achterplaat te demonteren. Ik had eerder bij de bouwmarkt een Torx schroevendraaier set gekocht. Voor diegene die willen weten: T5 is de maat van de kleine schroefjes. Zoals je op de foto al kunt zien was de backplate al iets omhoog gedrukt door de batterij. Na verwijderen van de schroeven die de backplate vasthielden was het even pielen om de backplate los te krijgen. De backplate zit ook vastgeklemt en nu hij omhoog was gedrukt hield hij zich stevig vast. Met een kleine schroevendraaier onder zo'n klem gezet en losgewipt. De volgende klemmen gingen erg makkelijk. De backplate is erg dun en verbuigt makkelijk! Voorzichtig dus.
Ik wist dat de batterij met dubbelzijdig plakband vast zat. Voeding loskoppelen en de batterij loswrikken via de bovenzijde. Nieuwe batterij erin proppen (ja echt ze hebben de batterij met plastic ingepakt en de nieuwe was daardoor iets groter/stak iets uit. Eerst gecontroleerd of de batterij het deed (Yes opstartscherm!) en toen de schroeven vastgedraaid. Binnen half uur alles gedaan (na uren voorbereiding
)
De batterij was boller geworden dan ik trouwens verwachte.
Ik heb het vervangen bijgehouden met aantal foto's:
Nubia z7 Vervangen van Batterij op de Z7 Mini | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Batterij kwam binnen in bruine bubbel envelop, tja je moet niet veel van verwachten bij geen verzendkosten.
Meteen aan de slag gegaan om de achterplaat te demonteren. Ik had eerder bij de bouwmarkt een Torx schroevendraaier set gekocht. Voor diegene die willen weten: T5 is de maat van de kleine schroefjes. Zoals je op de foto al kunt zien was de backplate al iets omhoog gedrukt door de batterij. Na verwijderen van de schroeven die de backplate vasthielden was het even pielen om de backplate los te krijgen. De backplate zit ook vastgeklemt en nu hij omhoog was gedrukt hield hij zich stevig vast. Met een kleine schroevendraaier onder zo'n klem gezet en losgewipt. De volgende klemmen gingen erg makkelijk. De backplate is erg dun en verbuigt makkelijk! Voorzichtig dus.
Ik wist dat de batterij met dubbelzijdig plakband vast zat. Voeding loskoppelen en de batterij loswrikken via de bovenzijde. Nieuwe batterij erin proppen (ja echt ze hebben de batterij met plastic ingepakt en de nieuwe was daardoor iets groter/stak iets uit. Eerst gecontroleerd of de batterij het deed (Yes opstartscherm!) en toen de schroeven vastgedraaid. Binnen half uur alles gedaan (na uren voorbereiding
De batterij was boller geworden dan ik trouwens verwachte.
Netjes!
Mooi dat ie het nu weer doet.
Scheelt ook wel weer als je het zelf kunt maken, ondanks de "niet-vervangbare" batterij.
Mooi dat ie het nu weer doet.
Scheelt ook wel weer als je het zelf kunt maken, ondanks de "niet-vervangbare" batterij.
Volgens mij ben ik van 1.82 naar 3 gegaan. Kan me zo niet meer herinerren dat ik 2.03 er op het gehad staan.mart3 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 07:27:
[...]
Gelijk van 1.82 naar 3 gegaan? Of tussendoor nog 2... Erop gezet?
-Batterijduur lijkt nog niets mis mee;
-Heb wel nog een paar puntjes zoals de vertalingen. Lijkt er op alsof er geen woordenboek in Whatsapp staat;
-Verder heb ik geen idee hoe je de achtergrond van het lockscreen veranderd, of de telefoon/camera optie verwijderd;
-GPS is inderdaad niet super;
-Swiftkey? Nooit eerder van gehoord
-Updater geeft aan dat er een update is maar, wil hem niet flashen;
-Notificaties werken veel beter dan op 4.4;
-Widgets van Nova Prime werken nu wel (agenda functioneerde niet op 4.4);
-Fijn dat er een partitie is.
Eens kijken wat voor roms er nog meer zijn. Zag in dit topic smartdigi al voorbijkomen.
Maar eens wat gaan testen nog.
Voor flashen update. Had je al wel trwp recovery?Eoghlear schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:48:
[...]
Volgens mij ben ik van 1.82 naar 3 gegaan. Kan me zo niet meer herinerren dat ik 2.03 er op het gehad staan.
-Batterijduur lijkt nog niets mis mee;
-Heb wel nog een paar puntjes zoals de vertalingen. Lijkt er op alsof er geen woordenboek in Whatsapp staat;
-Verder heb ik geen idee hoe je de achtergrond van het lockscreen veranderd, of de telefoon/camera optie verwijderd;
-GPS is inderdaad niet super;
-Swiftkey? Nooit eerder van gehoord
-Updater geeft aan dat er een update is maar, wil hem niet flashen;
-Notificaties werken veel beter dan op 4.4;
-Widgets van Nova Prime werken nu wel (agenda functioneerde niet op 4.4);
-Fijn dat er een partitie is.
Eens kijken wat voor roms er nog meer zijn. Zag in dit topic smartdigi al voorbijkomen.
Maar eens wat gaan testen nog.
Anders wat je kunt proberen is recovery opstarten en zelf de zip installeren. Werkt soms ook.
Ja, heb de versies van Cuoco ook via twrp geflashd.
Zal er van het weekend of misschien een nog een dezer dagen in de avond proberen de update (is ook maar 187kb wat ie via de OTA updater wilde binnen halen) via TWRP te flashen.
Was gisteren op needrom nog aan het kijken voor andere roms maar kwam er niet helemaal uit welke nu de juiste smartdigi was. En laten die ook de partitie heel? Of blijft die heel in lollipop roms zolang je de system partitie maar niet doet wipen?
Eerst maar eens uitzoeken hoe ik mijn mailadres en wachtwoord van t.net kan aanpassen. Het mailadres is niet meer actief (studententijd) en dat ww weet ik niet meer. Kan dus ook alleen maar op mijn oude macbook nog op het forum.
Zal er van het weekend of misschien een nog een dezer dagen in de avond proberen de update (is ook maar 187kb wat ie via de OTA updater wilde binnen halen) via TWRP te flashen.
Was gisteren op needrom nog aan het kijken voor andere roms maar kwam er niet helemaal uit welke nu de juiste smartdigi was. En laten die ook de partitie heel? Of blijft die heel in lollipop roms zolang je de system partitie maar niet doet wipen?
Eerst maar eens uitzoeken hoe ik mijn mailadres en wachtwoord van t.net kan aanpassen. Het mailadres is niet meer actief (studententijd) en dat ww weet ik niet meer. Kan dus ook alleen maar op mijn oude macbook nog op het forum.
Ik heb een Nubia Z9 Mini , kweet wel dat ik in de verkeerde topic zit maar de Z9 Mini topic is niet zo actief...
Ik kan geen twitter installeren en geen fotos sturen via whatsapp... paar bugs...
Oplossing? Origenele rom..
Ik kan geen twitter installeren en geen fotos sturen via whatsapp... paar bugs...
Oplossing? Origenele rom..
Die foto's is een bekende bug. Die kan je wel sturen, alleen moet je het via de gallery doen.
Is dat ook bij de z7 mini zo? Geen oplossing? Whatsapp crasht altijd bij mijMomus schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:00:
Die foto's is een bekende bug. Die kan je wel sturen, alleen moet je het via de gallery doen.
Modern combat 5 werkt niet zo goed hierop..
Nogmaals, dat is een bekende bug. Die zal met een komende update wel verholpen zijn.Kaya10 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:28:
[...]
Is dat ook bij de z7 mini zo? Geen oplossing? Whatsapp crasht altijd bij mij
Modern combat 5 werkt niet zo goed hierop..
Foto's moet je dus niet vanuit Whatsapp versturen, maar vanuit je gallery.
Pandawill zei dat ik mijn telefon niet moest updaten anders zou het niet stabiel zijn... En ze zeiden dat mijn garantie zou vervallen lijkt me een beetje op onzin..Momus schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:34:
[...]
Nogmaals, dat is een bekende bug. Die zal met een komende update wel verholpen zijn.
Foto's moet je dus niet vanuit Whatsapp versturen, maar vanuit je gallery.
En heb ook een probleem als ik iemand zijn profiel wil bekijken ... Status of foto op whatsapp dan crasht whatsapp ook..
Toestel is niet echt geschikt voor de westerse markt.. Heb liever cynogenmod
Dat is dezelfde bug.
Toestel is prima geschikt voor de Westerse markt, je zal er alleen wat moeite in moeten stoppen. Dat is het gevolg van goedkoop in China een prima apparaat willen halen.
Hier staan wat ROMs die prima zijn aan de scores te zien: http://www.needrom.com/ca...rial-nubia/nubia-z9-mini/
Toestel is prima geschikt voor de Westerse markt, je zal er alleen wat moeite in moeten stoppen. Dat is het gevolg van goedkoop in China een prima apparaat willen halen.
Hier staan wat ROMs die prima zijn aan de scores te zien: http://www.needrom.com/ca...rial-nubia/nubia-z9-mini/
Toestel voelt laatste tijden erg warm aan met name als ik een spel speel.
Ook met andere apps (nieuwsapps enz) wordt het warmer, is pas de laatste weken aan de gang.
Enige idee waar het aan zou kunnen liggen?
Er is voor zover ik het kan zien niets mis met de batterij, het zet niet uit bedoel ik.
Ook met andere apps (nieuwsapps enz) wordt het warmer, is pas de laatste weken aan de gang.
Er is voor zover ik het kan zien niets mis met de batterij, het zet niet uit bedoel ik.
Welke ROM draai je?JustFooL schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 23:49:
De omgevingstemperatuur is sinds een paar weken ook een stuk hoger. Zit het hem daar niet in?JustFooL schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 23:49:
1.20, zo heb ik hem binnen gekregen. Afgezien Twitter-app-bug en het bekende bug met de galerij ben/was ik er tevreden mee.
Maar zoals gezegd hij wordt echt heet met name als ik bijv Candy Cush speel
Laten we hopen van niet, dan heb ik straks een probleem tijdens de vakantieMomus schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:59:
[...]
De omgevingstemperatuur is sinds een paar weken ook een stuk hoger. Zit het hem daar niet in?
Verwijderd
zijn er meer mensen met CM12.1 waarbij je soms de telefoon niet kunt opnemen? Scherm reageert dan niet...
De prijs staat nu zelfs op $199.. not bad! https://www.fastcardtech....7-Mini-Android-Phone.html
Probleem, nubia is gestopt met opladen. Naja aan/uit aan/uit hij denkt dat de kabel er steeds in en uit gaat. Batterij probleem?
Kanmart3 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 03:19:
Probleem, nubia is gestopt met opladen. Naja aan/uit aan/uit hij denkt dat de kabel er steeds in en uit gaat. Batterij probleem?
Andere opties:
- lader is aan begeven. Test met andere lader en/of kabel.
- vuil/stof op de contacten. Zou de NES manier proberen dan.
Problemen met batterij is meer dat hij opeens leeg loopt/uitvalt.
Connector schoongemaakt, probleem opgelost!houtig schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:52:
[...]
Kan
Andere opties:
- lader is aan begeven. Test met andere lader en/of kabel.
- vuil/stof op de contacten. Zou de NES manier proberen dan.
Problemen met batterij is meer dat hij opeens leeg loopt/uitvalt.
@mart3: mooi, gelukkig een simpele oplossing.
Rest: Zit iedereen op zijn eigen ROM en switch niet meer? Het is hier best stil geworden. Ben ik toch benieuwd op welke ROM ieders op is blijven haken en waarom?
Aftrap:
ROM: Cuoco92 versie van 1.82. (KitKat ROM)
Waarom: stabiele ROM met google apps. Batterij duur een dag bij normaal gebruik (overdag tussendoor internetten en mailen, avond nog even een zwaar spelletje). Gebruik van de Nubia foto app.
Had gevoel dat batterij bij lollipop minder was dus daarom weer terug gestapt. Begint wel weer te kriebelen om te proberen nu er weer een nieuwe ROM van Cuoco92 is.
Rest: Zit iedereen op zijn eigen ROM en switch niet meer? Het is hier best stil geworden. Ben ik toch benieuwd op welke ROM ieders op is blijven haken en waarom?
Aftrap:
ROM: Cuoco92 versie van 1.82. (KitKat ROM)
Waarom: stabiele ROM met google apps. Batterij duur een dag bij normaal gebruik (overdag tussendoor internetten en mailen, avond nog even een zwaar spelletje). Gebruik van de Nubia foto app.
Had gevoel dat batterij bij lollipop minder was dus daarom weer terug gestapt. Begint wel weer te kriebelen om te proberen nu er weer een nieuwe ROM van Cuoco92 is.
Ik zit al sinds maart op dezelfde CM12 rom via needrom (zhaocheng), met m'n internal storage en SD-storage geswapped. Het werkt bijna perfect, heel af en toe een force close van iets, maar verder geen bugs.houtig schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:13:
Ik wil eigenlijk al heel lang over naar de nieuwere CM12.1 met merged partitions, maar omdat ik daarvoor eerst terug moet naar stock rom, en dan via zo'n chinees tooltje e.d. ben ik er nog niet aan toegekomen.
Ook omdat het allemaal gewoon goed werkt nu, dus de prikkel om over te gaan is te laag
[ Voor 20% gewijzigd door Mr.Apoptosis op 17-07-2015 10:03 ]
Ik heb dat laatste. CM12.1 met merged partitions.
Zat eerst op een wat oudere build van 5 mei,waar geen updates meer voor leken te komen nadat die Chinezen overstapten op YiOS, wat lijkt op de Chinese versie van Cyanogenmod.
Maar een week terug is er dan toch nog een update uitgekomen.
Geen ingrijpende veranderingen want het werkte al prima, maar toch weer even een nieuwe release is wel fijn. Ook gewoon zonder wipes er overheen geflasht dus niks terug te hoeven zetten.
Waar ik met mijn iOcean X7 veelal problemen had en geen CM voor die MediaTek chipsets echt een gemis is doordat de standaard firmware alles behalve stabiel is, was dat topic ook veel actiever.
Nu werkt alles goed en dan valt er weinig te melden.,.
Zat eerst op een wat oudere build van 5 mei,waar geen updates meer voor leken te komen nadat die Chinezen overstapten op YiOS, wat lijkt op de Chinese versie van Cyanogenmod.
Geen ingrijpende veranderingen want het werkte al prima, maar toch weer even een nieuwe release is wel fijn. Ook gewoon zonder wipes er overheen geflasht dus niks terug te hoeven zetten.
Waar ik met mijn iOcean X7 veelal problemen had en geen CM voor die MediaTek chipsets echt een gemis is doordat de standaard firmware alles behalve stabiel is, was dat topic ook veel actiever.
Nu werkt alles goed en dan valt er weinig te melden.,.
Ik zit op de Smartdigi v5G3.02.
Behalve de whatsapp issue eigenlijk probleemloos. Ook de batterij houdt het prima.
Behalve de whatsapp issue eigenlijk probleemloos. Ook de batterij houdt het prima.
Ik draai momenteel de mokee versie van CM12.1 van 08-07-2015. Heb nog geen problemen ondervonden. Batterij is ook prima te noemen.
Iemand al ervaring met cuoco 3.12? Schijnt de eerste niet beta lollipop te zijn.
Een vraag hierover, als er maar 1 simkaart in de telefoon zit, zie je dan ook maar 1 signaal status icoontje in de statusbar? Zou mij er erg aan kunnen storen als er 2 staan, waarvan 1 met een kruisje.
Een vraag hierover, als er maar 1 simkaart in de telefoon zit, zie je dan ook maar 1 signaal status icoontje in de statusbar? Zou mij er erg aan kunnen storen als er 2 staan, waarvan 1 met een kruisje.
Ik heb een iets eerdere lollipop:mart3 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:23:
Iemand al ervaring met cuoco 3.12? Schijnt de eerste niet beta lollipop te zijn.

Je wisselt wel in voor een continu GPS icoon. Weet niet of je daar zo blij mee wordt...
Sinds twee dagen heb ik iets aparts met mijn Z7 mini. Naast het wifi en telefoon signaal krijg ik een uitroepteken te zien.

Na enig Googlen kom ik slechts op onderwerpen uit waarbij de connectie het dan niet doet, ofwel geen internet of geen connectie naar de Google servers. Na vele malen testen kan ik alleen maar concluderen dat alle data perfect binnen komt, zowel WIFI als LTE werkt prima. De status pagina van WIFI en mobiel signaal geven ook netjes aan dat er correcte verbinding is.

Na enig Googlen kom ik slechts op onderwerpen uit waarbij de connectie het dan niet doet, ofwel geen internet of geen connectie naar de Google servers. Na vele malen testen kan ik alleen maar concluderen dat alle data perfect binnen komt, zowel WIFI als LTE werkt prima. De status pagina van WIFI en mobiel signaal geven ook netjes aan dat er correcte verbinding is.
- Reboots gedaan (soft maar ook hard)
- Dalvik cache geleegd
- SIM kaart eruit en erin
- SIM kaart in andere SIM slot
- Geen nieuwe apps geinstalleerd (er zijn wel updates geweest)
- APN opnieuw ingesteld, wifi 'forget' gedaan en opnieuw verbonden
- VPN software, maar staat slechts af en toe aan (bij hotspots bijv.)
"Find what you love and let it kill you"
Ik heb het ook, en op Russisch forum 4PDA lijken ze het ook te hebben.
De verbinding is inderdaad goed, maar de 'check' of er verbinding is, gaat blijkbaar mis.
Gebeurd op zowel Mokee, CM en volgens mij ook YiOS.
Ik denk dat die 'check' of er verbinding is naar een bepaalde server(?) down is, en daardoor contstant aangegeven wordt dat er problemen zijn met de verbinding terwijl die het verder prima doet.
Heb inderdaad ook al vanalles geprobeerd; reboots, cache wipen, ander sim slot, zonder sim, APN etc. Maar dat mag allemaal niet baten.
Het is dus een server-issue, daar is zelf weinig aan te doen. Vraag me alleen of of at dan bij Google of bij CM ligt, je zou denken dat als het aan Google/CM ligt anderen met een ander toestel verbinding maken met diezelfde server die het niet meer doet en het probleem dan ook hebben, maar op Google oid vind je daar helemaal niets van terug.
De verbinding is inderdaad goed, maar de 'check' of er verbinding is, gaat blijkbaar mis.
Gebeurd op zowel Mokee, CM en volgens mij ook YiOS.
Ik denk dat die 'check' of er verbinding is naar een bepaalde server(?) down is, en daardoor contstant aangegeven wordt dat er problemen zijn met de verbinding terwijl die het verder prima doet.
Heb inderdaad ook al vanalles geprobeerd; reboots, cache wipen, ander sim slot, zonder sim, APN etc. Maar dat mag allemaal niet baten.
Het is dus een server-issue, daar is zelf weinig aan te doen. Vraag me alleen of of at dan bij Google of bij CM ligt, je zou denken dat als het aan Google/CM ligt anderen met een ander toestel verbinding maken met diezelfde server die het niet meer doet en het probleem dan ook hebben, maar op Google oid vind je daar helemaal niets van terug.
Als het een server van Google/CM is dan zouden veel meer mensen er last van moeten hebben. In ieder goed om te weten dat ik niet alleen ben, werd al bijna gek... 
Zag er al tegen op om een wipe te doen met restore, ik heb geen zin in gedoe.
Zag er al tegen op om een wipe te doen met restore, ik heb geen zin in gedoe.
Waar heb je deze vandaan als ik vragen mag? Kan m niet vinden, alleen de 5 mei versie.dutchgio schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:23:
Ik heb dat laatste. CM12.1 met merged partitions.
[ Voor 77% gewijzigd door M-Opensource op 23-07-2015 09:58 ]
Nee inderdaad, niet meteen Google/CM wellicht maar de oorzaak ligt wel ergens server-side.
Die is ook alweer oud.
Die is van 07-07.
Inmiddels heeft zo'n Rus ook een CM12.1 ontwikkeld, die draait prima en lijkt ook meer kans op updates etc. Te bieden.
Dit is de nieuwste versie, 20-07:
https://drive.google.com/...xRZ48X01iaW1QR0FZWU0/view
Die is ook alweer oud.
Die is van 07-07.
Inmiddels heeft zo'n Rus ook een CM12.1 ontwikkeld, die draait prima en lijkt ook meer kans op updates etc. Te bieden.
Dit is de nieuwste versie, 20-07:
https://drive.google.com/...xRZ48X01iaW1QR0FZWU0/view
Grassy ass, deze heb jij zelf over een oudere CM12.1 geflashed zonder problemen?
Ja dat moet prima kunnen, zou voor de zekerheid wel even een backuo maken.
En na flashen nog gapps overheen, deze:
https://www.androidfilehost.com/?fid=95916177934550851
Die haalt de oude gapps weg en zet nieuwe terug, dat voorkomt ook problemen.
Backups mag je nooit skippen, die fout maak je maar 1 keer...
Thanks voor de links!
Thanks voor de links!
Ben ik wel eens nieuwsgierig. Kan je in telefoon volgende intypen:M-Opensource schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:22:
Sinds twee dagen heb ik iets aparts met mijn Z7 mini. Naast het wifi en telefoon signaal krijg ik een uitroepteken te zien.
[afbeelding]
....
*#*#4630#*#* (*#*#info#*#*)
Als je dan pingtesten uitvoert (zowel wifi als 4g - 2 opties in de menus), verdwijnt de icoon dan? Bij mij staat trouwens dat hij www.google.com pingt.
Het invoeren van die code geeft geen enkele respons. Code verdwijnt, zit nog steeds in call scherm.houtig schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:44:
[...]
Ben ik wel eens nieuwsgierig. Kan je in telefoon volgende intypen:
*#*#4630#*#* (*#*#info#*#*)
Als je dan pingtesten uitvoert (zowel wifi als 4g - 2 opties in de menus), verdwijnt de icoon dan? Bij mij staat trouwens dat hij www.google.com pingt.
Klopt ik heb een type fout gemaakt. 4636 ipv 4630. Sorry...M-Opensource schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:12:
[...]
Het invoeren van die code geeft geen enkele respons. Code verdwijnt, zit nog steeds in call scherm.
Hoe heb je hem schoon gemaakt? Laatste tijd al een paar keer gehad dat hij helemaal niet opgeladen heeft als ik wakker word...
Hij doet een ping naar google.co.uk en HTTP Client Test, beide gaan goed. Er staat wel een "Ping IpAddr" die op "unknown" blijft staan.houtig schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:02:
[...]
Klopt ik heb een type fout gemaakt. 4636 ipv 4630. Sorry...
Mij ook dat is normaal. Jammer was dus geen simpele oplossing :-pM-Opensource schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:17:
[...]
Hij doet een ping naar google.co.uk en HTTP Client Test, beide gaan goed. Er staat wel een "Ping IpAddr" die op "unknown" blijft staan.
Zolang alles het blijft doen vind ik het prima, alle manieren van data binnen halen werken goed dus so far so good. Maar als Tweaker blijven die uitroeptekens wel een doorn in het oog 
(edit) Inmiddels de CM12.1 van 20-07 erop gezet, ging zonder problemen. Wat wel gelijk opvalt; GPS fix binnen een paar seconden! Hopen dat ie nu ook blijft werken.
Batterydrain die in de vorige CM12.1 zat ben ik nog wel benieuwd naar, zal ik de komende paar dagen nog wel merken.
(edit) Inmiddels de CM12.1 van 20-07 erop gezet, ging zonder problemen. Wat wel gelijk opvalt; GPS fix binnen een paar seconden! Hopen dat ie nu ook blijft werken.
Batterydrain die in de vorige CM12.1 zat ben ik nog wel benieuwd naar, zal ik de komende paar dagen nog wel merken.
[ Voor 66% gewijzigd door M-Opensource op 24-07-2015 16:04 ]
Toch een redelijk simpele oplossing gevonden op 4PDA; de server waarnaar de internetverbinding gecontroleerd wordt is dus inderdaad down, daardoor zie je nu continu die uitroeptekens.
Het is op te lossen door of de functie uit te zetten, of de server aan te passen.
Via ADB of een Terminal Emulator(Google Play) de volgende commands uitvoeren, hiermee wijzig je de server dus en werkt het daarna weer zoals het hoort:
su
settings put global captive_portal_server liukebin.avosapps.com
reboot
Had het inderdaadnog niet gemeld, maar mijn GPS lijkt ook beduidend beter te zijn op 20-07!
Dit komt weer in de buurt van zoals het op KitKat ook was.
Zelf ook verder geen aanpassingen voor hoeven te doen.
Verder is er standaard een custom kernel die zover ik in het vanuit het Russisch vertaalde stuk heb gelezen ook under- en overvolting onderstend. Maar dat is heel experimenteel en heb ik verder geen ervaring mee.
Het is op te lossen door of de functie uit te zetten, of de server aan te passen.
Via ADB of een Terminal Emulator(Google Play) de volgende commands uitvoeren, hiermee wijzig je de server dus en werkt het daarna weer zoals het hoort:
su
settings put global captive_portal_server liukebin.avosapps.com
reboot
Had het inderdaadnog niet gemeld, maar mijn GPS lijkt ook beduidend beter te zijn op 20-07!
Dit komt weer in de buurt van zoals het op KitKat ook was.
Zelf ook verder geen aanpassingen voor hoeven te doen.
Verder is er standaard een custom kernel die zover ik in het vanuit het Russisch vertaalde stuk heb gelezen ook under- en overvolting onderstend. Maar dat is heel experimenteel en heb ik verder geen ervaring mee.
[ Voor 29% gewijzigd door dutchgio op 24-07-2015 19:08 ]
Cuoco 3.12, de bluetooth van mijn carkit valt regelmatig weg. Heb dit niet met andere gsm's. Iemand tips?
Ik had met Cuoco ook problemen met bluetooth. Koppelde soms niet, soms stotteren. Daarnaast werkten Spotify en mijn navigatie app vaak niet goed. Het leek wel alsof er ten bate van het geheugen een van de apps gekilld werd.
Ik had net een nieuwe autoradio, dus wist niet goed waar het aan lag. Met CM12.1 was ik direkt van mijn problemen af en werkt bluetooth voor 95%. Enige wat niet goed werkt en dus ook aan de radio kan liggen is dat ik niet de actuele nummers op de display van de radio zie. Wel zie ik het nummer waarmee gestart is.
MIjn tip is dus om naar 12.1 over te gaan (let wel je bent al je data kwijt, dus goede backup maken)
Ik had net een nieuwe autoradio, dus wist niet goed waar het aan lag. Met CM12.1 was ik direkt van mijn problemen af en werkt bluetooth voor 95%. Enige wat niet goed werkt en dus ook aan de radio kan liggen is dat ik niet de actuele nummers op de display van de radio zie. Wel zie ik het nummer waarmee gestart is.
MIjn tip is dus om naar 12.1 over te gaan (let wel je bent al je data kwijt, dus goede backup maken)
Tandenstoker! En de usb connector van de kabel met een tangetje een heel klein beetje samen geknepen, lost alle problemen op.Momus schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:10:
[...]
Hoe heb je hem schoon gemaakt? Laatste tijd al een paar keer gehad dat hij helemaal niet opgeladen heeft als ik wakker word...
Hallo allemaal. Sinds een paar dagen eigenaar van de Nubia 7 mini. Mooi toestel, lekker vlot. Helaas heb ik ook problemen met GPS. Krijg momenteel geen enkele fix. Draai volgens mij op Cuoco 3.04. Zou dat kunnen kloppen?
GPS kan mogelijk opgelost worden door nieuwe rom erop begrijp ik. Zal dat eens proberen, maar ben geen door de wol geverfde tweaker op dit gebied, dus tips zijn welkom!
Sorry, het lag dus aan het feit dat ik de fix binnen deed op mijn werkplek. Lukte niet, maar eenmaal buiten prima en snel!
GPS kan mogelijk opgelost worden door nieuwe rom erop begrijp ik. Zal dat eens proberen, maar ben geen door de wol geverfde tweaker op dit gebied, dus tips zijn welkom!
Sorry, het lag dus aan het feit dat ik de fix binnen deed op mijn werkplek. Lukte niet, maar eenmaal buiten prima en snel!
[ Voor 14% gewijzigd door MartiFCT op 28-07-2015 20:49 ]
Haha binnen werkt zowat geen enkel device op GPS. Mocht je met een apparaat binnen en locatie krijgen komt door dat Google zendmasten en wifi locaties herkent en dan een driehoek meting doet.MartiFCT schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:20:
Hallo allemaal. Sinds een paar dagen eigenaar van de Nubia 7 mini. Mooi toestel, lekker vlot. Helaas heb ik ook problemen met GPS. Krijg momenteel geen enkele fix. Draai volgens mij op Cuoco 3.04. Zou dat kunnen kloppen?
Om te controleren op welke ROM je draait kan je beste naar instellingen>over de telefoon kiezen. Onder kopje "build nummer" staat een omschrijving welke ROM je nu draait.
Wat dat betreft valt de ZTE erg positief op vind ik. Ook binnen met gordijnen wist hij mij te lokaliseren aan de juiste kant van het huis.binnen werkt zowat geen enkel device op GPS
Daarnaaast heb ik ook alle lokatieservices aan staan, dus alleen gps is inderdaad misschien niet ideaal. Met een beetje hulp van WIFI etc is het prima.
Laatste Russische CM12.1 is niet kwetsbaar, getest met die app.
Hoe is de camera eigenlijk in CM? Krijg je een beetje mooie/vergelijkbare fotos zoals bij de stock rom?
Prima, en de stock camera app kun je ook installeren.
Dacht dat niet mogelijk was omdat de stock verweven was met de ROM. Of was dat alleen de stock app van lollipop?dutchgio schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:01:
Prima, en de stock camera app kun je ook installeren.
Kitkat zou dat dan moeten zijn.houtig schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:17:
[...]
Dacht dat niet mogelijk was omdat de stock verweven was met de ROM. Of was dat alleen de stock app van lollipop?
Maar nee, blijkbaar niet want de camera is nu ook op CM12.1 te installeren en gebruiken.
Download:
https://yadi.sk/d/W-0zjn8ohhgq4
AH super. Binnenkort CM12.1 installeren en uittesten.dutchgio schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:33:
[...]
Kitkat zou dat dan moeten zijn.
Maar nee, blijkbaar niet want de camera is nu ook op CM12.1 te installeren en gebruiken.
Download:
https://yadi.sk/d/W-0zjn8ohhgq4
Kon je de tool van CM zelf gebruiken of moet je de ROM zelf flashen?
Zelf flashen, het is geen officiele versie die op de site van CM wordt bijgehouden, dus dan kun je dat tooltje niet gebruiken lijkt me.
Ben zojuist weer even naar 2.85 gegaan van Cuoco92. Maar krijg er met geen mogelijkheid een Nederlands woordenboek werkend op.
Meerdere hier problemen mee?
Anders switch ik weer terug naar de Mokee versie. Die had dit probleem niet.
Google toetsenbord erop installeren.Eoghlear schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:45:
Ben zojuist weer even naar 2.85 gegaan van Cuoco92. Maar krijg er met geen mogelijkheid een Nederlands woordenboek werkend op.
Hoe simpel kan het zijn. Dit werkt inderdaad.
Draai nu de Cuoco92 versie 2.85 en die werkt super. Batterijduur is niets mis mee, gewoon werkende GPS. Ook geen problemen met Whatsapp.
Draai nu de Cuoco92 versie 2.85 en die werkt super. Batterijduur is niets mis mee, gewoon werkende GPS. Ook geen problemen met Whatsapp.
Op m'n Oneplus ben ik best gehecht aan Cyanogenmod, maar ik heb eigenlijk niet zo'n zin om veel toeren uit te halen om die erop te krijgen. Welke rom is dan het meest interesant?
Valt best mee hoor, eenmalig flashen en je zit goed. 
Flashen moet sowieso wel.
Is het niet een CM dan wel een Cuoco rom.
Ik zou dan de laatste CM12.1 flashen.
Flashen moet sowieso wel.
Is het niet een CM dan wel een Cuoco rom.
De versie op needrom?dutchgio schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:31:
Nee, die link van mij van een paar posts hierboven.
Die van Needrom is nog een oude versie.
Die van Needrom is nog een oude versie.
Gevonden en inmiddels draaiende. Moet zeggen dat er niets mis mee is. Alles werkt naar behoren. GPS fix in een paar tellen.
Ja inderdaad, werkt erg goed.
Gps was voorheen op een andere versie nog een issue maar nu echt vliegensvlug.
Gps was voorheen op een andere versie nog een issue maar nu echt vliegensvlug.
Verwijderd
Hoi Houtig
enige tijd geleden heb je mij uitgelegd hoe ik een andere rom op mijn Z7 moet krijgen,maar ik krijg mijn telefoon niet geroot met towelroot.
Nu las ik ergens dat je met towelroot allen maar kernel versies kan rooten tot juli 2014.
Mijn telefoon heeft een kernelversie van augustus 2014.
Wat doe ik fout?
wat moet ik nu wel/niet doen?
enige tijd geleden heb je mij uitgelegd hoe ik een andere rom op mijn Z7 moet krijgen,maar ik krijg mijn telefoon niet geroot met towelroot.
Nu las ik ergens dat je met towelroot allen maar kernel versies kan rooten tot juli 2014.
Mijn telefoon heeft een kernelversie van augustus 2014.
Wat doe ik fout?
wat moet ik nu wel/niet doen?
Hi,
De ZTE Nubia Z7 Mini van mijn neefje heeft een nieuwe installatie nodig, De Rom die hij er nu op draait is al lang niet meer onderhouden, en vertoont in toenemende mate kuren. Zo kwam hij laatst langs met het verhaal dat zijn foto's steeds worden gekopieerd en zo ongewild zijn geheugen volloopt.
Welk advies zouden de kenners/ervaringsdeskundigen op dit forum mij geven als het gaat om een stabiele rom waarmee ik op dit moment het best de Z7 mini opnieuw installeer. Een versie die liefst multilangual is, maar vooral weinig bugs toont (mijn neefje is niet zo technisch onderlegt en schrikt dat af). Ik heb zelf al het nodige gegoogled maar zie door de bomen even het bos niet meer. Je zou mij en natuurlijk uiteindelijk ook mijn neefje een groot plezier doen
De ZTE Nubia Z7 Mini van mijn neefje heeft een nieuwe installatie nodig, De Rom die hij er nu op draait is al lang niet meer onderhouden, en vertoont in toenemende mate kuren. Zo kwam hij laatst langs met het verhaal dat zijn foto's steeds worden gekopieerd en zo ongewild zijn geheugen volloopt.
Welk advies zouden de kenners/ervaringsdeskundigen op dit forum mij geven als het gaat om een stabiele rom waarmee ik op dit moment het best de Z7 mini opnieuw installeer. Een versie die liefst multilangual is, maar vooral weinig bugs toont (mijn neefje is niet zo technisch onderlegt en schrikt dat af). Ik heb zelf al het nodige gegoogled maar zie door de bomen even het bos niet meer. Je zou mij en natuurlijk uiteindelijk ook mijn neefje een groot plezier doen
Potjandrie, sinds gisteravond minder blij met mijn Nubia. Hij maakt geen verbinding meer via wifi.
Blijft maar connecten zonder succes. Netwerk thuis lijkt verder ok.
Meer mensen met dit probleem?
Mensen MIUIV7 voor de Z7 mini en de Max zijn uit:
Voor de mini: http://miuirom.xiaomi.com...5.8.28_66ae88b2d9_4.4.zip
Voor de max:
http://miuirom.xiaomi.com...5.8.21_875379231a_4.4.zip
Voor de mini: http://miuirom.xiaomi.com...5.8.28_66ae88b2d9_4.4.zip
Voor de max:
http://miuirom.xiaomi.com...5.8.21_875379231a_4.4.zip
Verwijderd
ik zit op CM12.1 en heb dat bij sommige wifi netwerken (bij de albert heijn bv)MartiFCT schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:36:
Potjandrie, sinds gisteravond minder blij met mijn Nubia. Hij maakt geen verbinding meer via wifi.
edit: Nu miui v7 aan het proberen... in de hoop op betere accuduur, met CM12.1 haalde ik soms nog niet eens 1 dag...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2015 09:51 ]
Ben je zeker van deze gapps?dutchgio schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:25:
Ja dat moet prima kunnen, zou voor de zekerheid wel even een backuo maken.
Want ik heb over mijn cm die nieuwe cm geflasht en deze gapps geïnstalleerd. Enkel davik en cash verwijderd. Maar nu krijg ik dus steeds de melding dan gapps gestopt is en al de rest kan mijn google apps.
Hoe heb je die versie van Miui er op geflasht? Heb de mijne via twrp er op gezet maar zit al een kwartier tegen een Mi logo aan te kijken.Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:20:
[...]
ik zit op CM12.1 en heb dat bij sommige wifi netwerken (bij de albert heijn bv)
edit: Nu miui v7 aan het proberen... in de hoop op betere accuduur, met CM12.1 haalde ik soms nog niet eens 1 dag...
Had hem maar gereboot en weer de versie door houtig gepost er weer op gezet, maar die wil hij niet meer flashen. Daarop weer de Miui versie er op gezet en deze is wederom een kwartier al aan het laden?