Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
Bedoel je Nubia Guard?Momus schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 22:51:
Problemen met widgets komen vast door dat Nubia security programma.
Ik draai namelijk net Cocou92 ROM en hij heeft dat programma eruit gehaald.
Of bedoel je wat anders?
Ik denk zelf dat er probleem is met nieuwe framework.
Iilama programma werkt ook niet goed namelijk.
By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]
Ik verwacht eerder dan dat je lens vies/beschadigd is...Kasj schreef op zondag 15 februari 2015 @ 09:03:
Ik heb mijn z7 mini al een tijdje. Nog niet veel aandacht besteed aan video filmen. Maar nu viel me op dat de camera blijft 'focussen' tijdens het filmen. Het lijkt alsof er om de paar seconden een beetje wordt ingezoomd. Ik draai cm12 maar heb het ook getest met cuoco 1.82. Het probleem doet zich bij beiden voor. Hebben meer mensen dit? Is er iets aan te doen?
Ik kan nergens een echt degelijke (ip 67 achtige) case terug vinden.
Dat werkt niet, ik kom ook niet meer in de recovery. Kan ook nergens een nieuwe accu vinden zodat ik kan testen of het aan de accu ligtMomus schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:07:
Aan/uitknop een seconde of 10 ingedrukt houden...

en hem een tijdje aan de lader laten hangen? Ook met andere lader geprobeerd?layzzzz schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:22:
[...]
Dat werkt niet, ik kom ook niet meer in de recovery. Kan ook nergens een nieuwe accu vinden zodat ik kan testen of het aan de accu ligt
Ja geprobeerd, ook met een andere lader ik had de afgelopen weken al last van spontane reboots, dacht toen dat het aan de ROM lag.houtig schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:34:
[...]
en hem een tijdje aan de lader laten hangen? Ook met andere lader geprobeerd?
- Kalender widget laad niet.
- llama werkt niet doordat deze niet kan zien of een wifi/bluetooth status veranderd.
- Via mijn auto bluetooth wil hij de media afspelen van de app die als laatste is geweest. Ik heb standaard flitsmeister draaien dus deze selecteerde hij als geluidsbron ipv de muziek app.
Is het mogelijk dat het eventueel aan de ROM ligt? Ik heb Cuoco V1.82 erop geïnstalleerd en slaag er niet in om verbinding te maken met het datanetwerk terwijl de alle toggles aanstaan en de juiste sim geselecteerd is voor gebruik met data.
https://smarthome-fixer.be
Draai wel Mokee.
Instellingen -> Msim settings -> simkaart selecteren -> namen toegangspunten -> nieuwe APN met
APN: internet.proximus.be en dat toevoegen.
https://smarthome-fixer.be
Ik vroeg me af welke back-up apps jullie gebruiken om je gegevens voor het flashen van een rom te backuppen.
Liefst backupp mogelijkheid van het programma zelf. De rest via Titanium Backup om de gebruikersdata te behouden. Opnieuw installeren van een programma altijd via playstore.lhjlu schreef op zondag 22 februari 2015 @ 15:12:
Ik gebruik nu Cm11, bevalt me prima, ik heb wel het gevoel dat de accu een paar uurtjes minder lang meegaat, wat wel erg jammer is.
Ik vroeg me af welke back-up apps jullie gebruiken om je gegevens voor het flashen van een rom te backuppen.
Animu~
Maar je kunt dan beter als eerste de rom naar wens installeren, cuoco bijvoorbeeld, dan ben je in 1 keer klaar.
Wat mij betreft is dat die Cuoco rom. Laatste versie is echt retestabiel en voor mij bugvrij.Siefat schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:03:
Ik wil gewoon de meest stabiele rom. Zijn er bugs in de stock rom?
Oppomart heeft ook aangeboden om de telefoon in Nederland te repareren en hun zullen dan de kosten vergoeden, volgens mij kan ik dan op mijn geld wachten maar goed.
Vraag mee af of je dat zelf wel kunt doen. Wellicht kan je contact met Oppomart opnemen of die een vervangend onderdeel kunnen opsturen.
*zucht* daar had ik nog niet aan gedacht, naja ik heb ze gemailed bedankt voor de tip.dutchgio schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:32:
Is de accu wel vervangbaar?
Vraag mee af of je dat zelf wel kunt doen. Wellicht kan je contact met Oppomart opnemen of die een vervangend onderdeel kunnen opsturen.
Goedkoop is duurkoop denk ik dan toch weer.
Geen telefoon is bestand tegen vochtschade. Duur ofwel goedkoop.layzzzz schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:06:
[...]
*zucht* daar had ik nog niet aan gedacht, naja ik heb ze gemailed bedankt voor de tip.
Goedkoop is duurkoop denk ik dan toch weer.
Naja hij gaat opeens niet meer aan, geen vocht oid.Momus schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:09:
[...]
Geen telefoon is bestand tegen vochtschade. Duur ofwel goedkoop.
Je hebt de binnenkant bekeken?layzzzz schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:14:
[...]
Naja hij gaat opeens niet meer aan, geen vocht oid.
Eerst spontane reboots, vervolgens helemaal niet meer aan zijn toch echt symptomen van vochtschade.
Mee eens. De laatste rom van Cuoco heb ik ook draaien en deze loopt echt super. Nergens last van.Momus schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:12:
[...]
Wat mij betreft is dat die Cuoco rom. Laatste versie is echt retestabiel en voor mij bugvrij.
En mooi voorzien van een OTA updater waardoor je makkelijk zijn updates kunt verwerken.
Heb hem via XDA benaderd om eventueel wat nl vertalingen voor het menu/instellingen aan te leveren. Maar nog geen reactie gehad.
Ik zit te twijfelen om deze mobiel te kopen, zou ik hem kopen?
Heb nu de Nexus 4 en heb al wel ervaring met rooten en flashen.
Tja... Dat is even voor ons niet te zeggen. Hier krijg je eerder een wij van WC-eend antwoord.bram116 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 17:34:
Hallo iedereen,
Ik zit te twijfelen om deze mobiel te kopen, zou ik hem kopen?
Heb nu de Nexus 4 en heb al wel ervaring met rooten en flashen.
Verklaar je zelf nader wat je de pro en cons vind en welk alternatief je over twijfelt. Let op gaan we er te diep op in kan het beter in aanschaf topic voor Chinese phones gevraagd worden.
Wat zijn jullie ervaringen met de zte nubia z7 mini?
Heb nagedacht maar kom er maar niet over uit welke ik moet nemen wel een plus puntje die ik heb gevonden is de nubia z7 mini heeft een micro SD kaart slot en dual sim wat toch wel handig is. Wat zouden jullie doen een Nexus 5 of een nubia z7 mini? Ben erg benieuwd. Jullie mogen ook nog andere suggesties kwa smartphones geven rond de zelfde prijs klasse.
[ Voor 27% gewijzigd door Diablo_GT op 04-03-2015 17:27 ]
nbx
dutchgio schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:25:
Dat is hier eigenlijk niet zo de bekroning, je kunt beter een topic in het aankoopadvies forum aanmaken...
In system/media/sounds en dan startup.mp3/ogg verwijderen,Diablo_GT schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:25:
Heeft iemand de bootanimation kunnen wijzigen? In /system/media zit geen bestand bootanimation.zip die je kunt vervangen of het geluid wijzigen. De plaatjes zijn het probleem niet maar de melodie die daarbij afgespeeld wordt.... Hoe en waar kan dit?
Ik heb niks gedaan met roms e.d. simpel omdat ik daar niks van begrijp en bang ben dat ik straks met een baksteen zit waar ik niks meer mee kan omdat ik iets verkeerds heb gedaan
Op zich tevreden met het toestel, wel loop ik tegen de volgende dingen aan:
- Het unlocken werkt niet altijd, waardoor het beeld zwart wordt (rode cirkel van menuknop en rode puntjes van de andere knoppen branden wel) en er niks gebeurd. IIk hoor wel geluid, alsof het toestel wel moeite doet om te schakelen maar niet genoeg power heeft (kan toch niet?). Alleen op te lossen dusver door de aan knop lang in te drukken en te rebooten. Maar wel iritant als je dus je telefoon wil gebruiken
- Beltonen laten alleen de Chinese namen zien. Maar hier kan ik mee leven ;-).
- Elke keer als ik de telefoon aanzet, wordt er gevraagd om mijn tel.provider te selecteren. Ik vind dit vreemd, 1x hoort toch genoeg te zijn? Oplossing hiervoor?
- Ik probeer net via een USB kabeltje video's van mijn mobiel over te zetten naar mijn laptop. Hiervoor gaat mijn laptop drivers zoeken. Dan krijg ik het verzoek om de geleverde disk voor Android erin te stoppen en als ik die niet heb (wat natuurlijk het geval is) verwijst hij naar de fabrikant. Onder "computer" zie ik nu 2x een extra removable disk. Als ik daar op klik krijg ik geen bestanden te zien, maar wordt er gevraagd om een disk erin te stoppen...
Anybody??
Ok. Maar nieuwe rom is niet zomaar iets upgraden of downloaden en erop zetten, althans die indruk krijg ik niet . En welke raad jij aan (mocht ik de gok toch wagen)?Momus schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 22:23:
Bekende rom problemen bij punt 1 en 3. Nieuwe rom is daar de oplossing. Chinese beltonen ga je niet oplossen. Aansluiten zou normaal een autorun moeten geven die je kunt uitvoeren...
Ik heb net even gegoogled en een site met drivers gevonden waaronder een voor de 7 mini. Kijken of dat gaat helpen
Ik heb dit gevolgd http://translate.google.c...-cuoco92.html&prev=search
-> "Section FAQ"
en dan via Flashify (ja in de tutorial staat Flashfy, typfoutje) TWRP erop gezet. Vandaaruit de laatste Cuoco zoals beschreven daar. (downloads staan onder "section recovery en firmware".
Niet zo moeilijk, en de laatste CuocoROM is echt wel beter dan die oude buggy ROM.
En inderdaad voor USB de autorun uitvoeren die er komt als je 'm in steekt.
Via backup mogelijkheden als Titanium kun je die dan na installatie weer terugzetten.
http://www.titaniumtrack.com/kb/titanium-backup-kb/titanium-backup-howtos.htmlwhostino schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:25:
waar zet titanium die backup dan? maakt die een image van ofso?
Verwijderd
Weet iemand hoe je de irritante melding dat je je hand niet op de sensor mag plaatsen kunt verwijderen. Echt super irritant als je even snel de tijd of berichten wil checken dat ie een full sreen popup geeft dat je je hand weg moet doen... >:( wie verzint dat
Heb geen vertrouwen bij wen aanschaf.
Dit behoort in de top-3 van zulk sport apps??
Verwijderd
ik ben hier inmiddels achter, onder 'pocket mode' in de app 'profile' is dit uit te schakelenVerwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:57:
Heb het al eens eerder gevraagd, maar toen geen antwoord gekregen.
Weet iemand hoe je de irritante melding dat je je hand niet op de sensor mag plaatsen kunt verwijderen. Echt super irritant als je even snel de tijd of berichten wil checken dat ie een full sreen popup geeft dat je je hand weg moet doen... >:( wie verzint dat
ander vraagje: weet iemand een goede manier om een hardware button te koppelen aan de zaklamp functie?
Helaas kan mijn laptop geen driver vinden. Dus geen autorunThmz159 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 00:14:
En inderdaad voor USB de autorun uitvoeren die er komt als je 'm in steekt.

krijg ik als de driver wil installeren de melding dat er geen toestemming is. Dus nu kan ik dus alleen data overzetten van mijn sd kaartje via een mini card reader....omslachtig

Verwijderd
Ha, dat is aardig. Nog niet eerder ontdekt.Momus schreef op zondag 08 maart 2015 @ 15:07:
Dat is er al. Home knop ingedrukt houden in het lockscreen.
Ik zou alleen liever hebben dat hij de zaklamp aan houdt ipv dat je het knopje de hele tijd ingedrukt moet houden. Kun je dit nog ergens instellen?
Dat durf ik niet te zeggen, maar ik zou zeggen van wel.Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:12:
[...]
Ha, dat is aardig. Nog niet eerder ontdekt.
Ik zou alleen liever hebben dat hij de zaklamp aan houdt ipv dat je het knopje de hele tijd ingedrukt moet houden. Kun je dit nog ergens instellen?
Je hoeft niet via een USB kabel en drivers te kloten, gewoon twrp en de ROM op een SD kaartje gezet en gaan met die banaan
https://drive.google.com/...LM0mmNjNwSG01S1hwclk/view
nbx
Ik zit te denken om de 2gb partitie te vergroten echter ben ik hier nog niet helemaal zeker van. Werkt zijn rom dan nog en zal dat problemen opleveren met een eventuele 5.0 versie van Nubia? Voor de z7 max schijnt er namelijk herpartitionering nodig te zijn voor 5.0.Diablo_GT schreef op zondag 15 maart 2015 @ 13:12:
Cuoco92 heeft versie 1.82 van zijn custom rom uitgebracht.
Die heb ik er al weken op staan.Diablo_GT schreef op zondag 15 maart 2015 @ 13:12:
Cuoco92 heeft versie 1.82 van zijn custom rom uitgebracht.
Heb het sinds gisteravond draaien. Zag het toen ook pas op zn facebook pagina. Deze ziet er beter uit dan de vorige, maar de batterij verbruik is wel omhoog gegaan. Bij de vorige hield mijn toestel het iets langer dan 2 dagen vol. Gaat het niet halen met 1.82.
nbx
Nee het verbruik is inderdaad ongeveer zo, ook zonder HTC launcher.whostino schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:17:
Ik heb sinds vrijdag ook cuoco1.82 draaien. Het voelt idd beter dan voorheen cuoco1.60. Jammer vind ik nog steeds de accu duur van deze toestel. Het stond op 99% voordat ik ging slapen en vanochtend was ie 85%. misschien ligt het aan me HTC launcher.
een bugje:
het omhoog swipen van de quicksettings in notificatie werkt niet (meer) in cuoco1.82?
Die werkt prima bij mijwhostino schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:58:
ja dat dacht ik al.
een bugje:
het omhoog swipen van de quicksettings in notificatie werkt niet (meer) in cuoco1.82?
De accuduur van de 1.82 ben ik ook niet tevreden over, heb lang op 1.60 gezeten omdat ik even te lui was om te upgraden, maar nu sinds een week over en hij is heerlijk vlot en werkt goed, maar ik red soms het einde van de (werk)dag niet meer.
"Find what you love and let it kill you"
* Happy puppy
Well, heb er niks aan gedaan... werkt gewoon... Heb je geen apps lopen disablen? Of deed ie het out-of-the-box al niet goed?
"Find what you love and let it kill you"
hmm heb wel wat apps vewijderd.. ik ga maar cuoco1.82 2.50 flashenM-Opensource schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:28:
[...]
Well, heb er niks aan gedaan... werkt gewoon... Heb je geen apps lopen disablen? Of deed ie het out-of-the-box al niet goed?
Het vreemde is dat het menu in de Android settings voor APN instellingen niet zichtbaar is.
Volgens mij zou deze bij Settings/More/Cellular Networks settings/Access Points Names moeten staan.
Maar dit menu staat er niet tussen?
Ik vond de nubia 1.76 ROM wel fijn.lhjlu schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:03:
Ik gebruik nu CM11, werkt opzich prima, maar ik heb wel moeite met het einde van de dag halen. Ik vroeg me af welke rom nou voor de beste accuprestaties zorgt.
Laatste versie van cuoco92 is slechter in gebruik.
Via whatsapp een vcard met contactgegevens ontvangen. Deze wordt standaard in het telefoon geheugen opgeslagen. Ik kan daarna niet wijzigen naar bv een Gmail account. Iemand tips om dit recht te breiden?
Edit: pff. Opgelost door vcard te verzenden naar dropbox, van dropbox naar lokaal, contact verwijderen, vcard importeren onder Gmail account.
[ Voor 22% gewijzigd door houtig op 20-03-2015 14:10 ]