Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whostino
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-08-2019
DaBuzzzzz schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 21:13:
Die stock is niet stock omdat er allerlei meuk en multilingiual opties aan toe zijn gevoegd. Installeer een echte stock rom in het engels en je hebt een rostvaste foon. Android is niet inconsequent btw. Android is een open OS en IOS is gesloten. Niet te vergelijken dus. Daarnaast bedoel je i.t.t in plaats van i.v.m.

Deze telefoon hoort ook niet thuis in NL dus je vergelijk gaat op veel meer vlakken mank. Afijn
Heb jij ervaring met ios dan? Ik heb 4 jaar ios gehad t/m ios 7.. Daarnaast heb ik 1.5 jaar stock android t/m kitkat.. Geloof me android werd pas volwassen in kitkat. Nu pas met lollipop wordt voor ontwikkelaars wat makkelijker gemaakt met het material design..
Reminder: google maakt os met als primaire doel dat je hun diensten gebruikt. Ios is meer dan dat, gebruikerservaring staat bij hun heel hoog en dat maken ze waar. Ik Ben volledig overgestapt op android omdat ios beetje uitontwikkeld is en niet meer het 700 euro waard is.

Hoezo hoort niet in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whostino
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:24:
[...]

Zou je kunnen laten weten hoe het bevalt met de tweede sim? Kun je dan net als in de stock rom makkelijk selecteren met welke sim je wilt bellen? En of jij wel data via je tweede sim kunt laten lopen, want mij lukte dat dus niet. :(
Kheb nu 2e sim in.. Antwoord is ja op al je vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Cuoco is op dat punt gewoon hetzelfde als stock, daar is het dan ook op gebaseerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 11:55:
Cuoco is op dat punt gewoon hetzelfde als stock, daar is het dan ook op gebaseerd ;)
Waarom heb je de 2.20 er niet op gezet? Die is gebaseerd op 1.62. Ik weet niet wat het verschil is tusssen die twee..

Edit: oeps wilde wostino quoten, verkeerde post aangeklikt...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pommi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 11:20
Na een volledige dag bezig te zijn geweest om mijn Nubia Z7 Mini gebruiksklaar te maken wil ik hier graag mijn bevindingen delen. Als nieuwe gebruiker zoek je je wezeloos over de verschillende fora.

Mijn vorige smartphones waren de Motorola Droid 4 (april 2012) en Motorola Milestone (juli 2010). Erg jammer om afscheid te nemen van een QWERTY ;w, maargoed. De keuze voor de Nubia Z7 Mini is vanwege de Dual-SIM (werk + prive).

Ik heb de Nubia Z7 Mini besteld via http://www.oppomart.com/ (DHL), helaas onderschept, waardoor er nog 46 euro invoerrechten bij kwamen. Hij werd geleverd met stock 1.42. Een hoop Chinese apps aan boord. Een OTA update gedaan naar 1.62. Maar ik wilde van al die Chinese rommel af.

Ik heb altijd Cyanogen op mn Motorola's gedraaid. Ik heb deze thread erbij gepakt:
http://forum.xda-develope...j-rom-collection-t2916106

Dit gebruikt om te rooten en TWRP (Rayglobe Mini TWRP Recovery) te installeren:
http://forum.xda-develope...-recovery-google-t2846520

Ondanks wat geluiden dat "CM11 ROM by changyuet (&Co-Developers)" onstabiel zou zijn heb ik hem toch geprobeerd. Helaas bleek al snel dat Gallery niet goed werkte en de Camera App geen video's kon maken.

Hierna heb ik zelfs nog even overwogen om zelf aan de slag te gaan met CM11, maar na het lezen van deze thread niet verder gegaan:
http://forum.xda-develope...507j-rom-porting-t2920216

Qua ROM vind ik het belangrijk dat alles werkt (of het vooruitzicht dat het gaat werken) en dat men redelijk actief is. Ik ben uitgekomen op de stock based ROM door Cuoco92. Zo heb je de stabiliteit van stock, maar niet al die Chinese rommel. Cuoco92 is hier redelijk actief:
http://www.androidiani.co...tom-firmware-cuoco92.html

Helaas kreeg ik deze niet geinstalleerd via TWRP ("set_metadata_recursive some changes failed"). dmv Flashify heb ik TWRP vervangen door CWM. Met CWM liep ik tegen "symlink: some symlinks failed" aan. Maar het bleek dat ik de System partitie was vergeten te formatteren. Daarna ging de installatie wel goed.

Deze ROM bevalt me erg goed. Ik heb tot nu toe 2 problemen gehad (en opgelost).

1. Geen dataverbinding (T-Mobile)
Op basis van de APN lijst van CyanogenMod heb ik deze APN toegevoegd en had daarna wel data:
code:
1
2
3
4
5
Name: T-Mobile NL
APN: internet
MCC: 204
MNC: 16
APN type: default,supl

Ook heb ik deze toegevoegd, maar gebruik verder geen MMS, dus ik heb geen idee of dit werkt (en nodig is).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Name: T-Mobile NL-MMS
APN: mms
Username: tmobilemms
Password: tmobilemms
Server: *
MMSC: http://t-mobilemms
MMS proxy: 010.010.010.011
MMS port: 8080
MCC: 204
MNC: 16
APN type: mms

2. De Youtube App werkt niet (Connection to server lost, Touch to retry)
Opgelost (met dank aan houtig):
  • Youtube verwijderd via TitaniumBackup (Wipe data + Un-install!)
  • Reset advertizing ID in de Google Settings App -> Ads
  • Youtube geinstalleerd uit de 1e post van deze thread
Nu rest nog 1 ding. Een actieve houder voor in de auto. Ik ben fan van Brodit. Dit systeem werkte in het verleden super met de Motorola's die ik had. Ik zit elke dag meer dan een uur in de auto, waardoor ik alleen in het weekend mn smartphone hoef op te laden en de smartphone kan gebruiken voor navigatie. Maar helaas heeft Brodit geen houder voor de Nubia Z7 Mini. :-( Ze hebben wel een algemene houder, maar daarbij dit de Micro-USB in het midden. |:( Wat zou ervoor nodig zijn om Brodit een houder te laten maken voor deze smartphone?

Verder moet de werk SIM er nog in. Ik ben erg benieuwd hoe dit me gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_schrik
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-12-2024
Bij mij wil twitter niet aktief blijven, ik krijg ieder keer weer de mededeling dat Twitter gestopt is. Kan ik hier iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Pommi schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:29:
Na een volledige dag bezig te zijn geweest om mijn Nubia Z7 Mini gebruiksklaar te maken wil ik hier graag mijn bevindingen delen. Als nieuwe gebruiker zoek je je wezeloos over de verschillende fora.
[...]
Bedankt voor dit handige overzicht, hier ga ik zeker gebruik van maken. Heb de Z7 Mini in bestelling staan sinds 18 november bij Pandawill, staat nog steeds op Processing, hopelijk gaan ze hem snel versturen.

Ondertussen heb ik toch maar een MicroUSB connector voor mijn Galaxy S2 besteld (die niet meer oplaadt maar ook kuren had met trage GPS-fixes).

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krenton
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-04-2021
Heb de Nubia Z7 mini nu z'n 2 weken in mijn bezit. Had 'm via coolicool.com besteld.
Na ontvangst meteen cuoco 2.10 erop gezet en ik ben er zeer tevreden mee!

Alleen 1 dingetje werkt niet goed bij mij. Mijn locatie in bijvoorbeeld verschillende weer apps wordt niet weergegeven.
De app buienalarm laat bv geen locatie zien en WeatherPro geeft de foutmelding "you could not be located"

Google maps werk wel weer perfect. Het verschil lijkt te zitten in apps die de locatie bepalen via GPS (wat werkt) en de apps die de lokatie proberen te bepalen aan de hand van je mobiele of wifi netwerk.

Zijn er meer die hier last van hebben en/of die misschien een oplossing weten?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krenton schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:04:
Alleen 1 dingetje werkt niet goed bij mij. Mijn locatie in bijvoorbeeld verschillende weer apps wordt niet weergegeven.
De app buienalarm laat bv geen locatie zien en WeatherPro geeft de foutmelding "you could not be located"
Google maps werk wel weer perfect. Het verschil lijkt te zitten in apps die de locatie bepalen via GPS (wat werkt) en de apps die de lokatie proberen te bepalen aan de hand van je mobiele of wifi netwerk.

Zijn er meer die hier last van hebben en/of die misschien een oplossing weten?

Alvast bedankt.
Heb ik ook, nog geen oplossing. Heb daar ook niet echt actief naar gezocht...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2014 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Maar wat is nu de meest stock rom? De mokee of die versie van cuoco?
De taal maak mij niet veel uit. Engels is prima.

Heb een redmi 1s gehad en ben nu aan het kijken voor een nubia of de mi4. De nubia is qua prijs wel aantrekkelijk alleen zie ik dat er voor de mi4 veel meer aan software ontwikkelingen gedaan word.
Mogelijke problemen zijn daar veel sneller verholpen. Of gaat de mokee rom ook goed qua ontwikkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:03
XIAOMI heeft inderdaad een hele grote community achterig zich en heel veel developers & translators.
Maar voor roms moet je echt een eigen voorkeur hebben, op zte-community.eu/forum.php heb je ook eem MIUI variant voor de mini z7 misschien die gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Pommi schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:29:
...
Dank voor je uitzoekwerk, ziet er netjes uit! Heb ik er wel een vraag bij, hoe is je 4G verbinding met deze ROM? Ik heb zelf namelijk ook T-Mobile en ik las dat sommige ROMs gedoe hebben met 4G.

Thanks alvast :)

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cihanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 12:33
Voor de bezitters van de Z7 Mini :

Twijfel enorm tussen de Z7 Mini en de Zopo 3X, mede door dit forum en alles wat ik lees heeft de Z7 Mini wel een streepje voor.

Paar vragen over de ervaring:

- Antutu benchmark scores (ook al zegt dit niet alles over de performance)?

- Dual sim actieve stand : bij het bellen met één van simkaarten begrijp ik dat de andere kaart op inactief staat : geldt dit ook voor als je aan het surfen bent (met 3G of 4G) met één van de simkaarten??

- Bij 2 simkaarten ; heb je dan ook 4G mogelijkheid op beide simkaarten? Dus hebben beide sims toegang tot 4G?

- Algemeen : snelheid van het toestel (ben nu een Nexus 5 gewend) en de kwaliteit van de camera?

- Prijs ; het lijkt wel alsof de Z7 Mini in prijs verhoogd is ipv verlaagd --> had begrepen dat het toestel ongeveer €180 moest gaan kosten maar kom het toestel niet lager dan €220 tegen?

[ Voor 13% gewijzigd door cihanski op 25-11-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
- Antutu moet je niet op letten, de Zopo zal daar waarschijnlijk meer halen door z'n octa-core, maar in de praktijk spreek je niet alle cores tegelijk aan, maar slechts een paar daarvan en dan is de performance minder.
- nee, alleen tijdens bellen wordt de andere sim even niet bereikbaar.
- beide simsloten hebben 4g, maar zoals dual sim dus is gaat dat niet tegelijk, dat zul je bij geen enkel toestel vinden.
- snelheid is prima, camera net zo.
- 180 euro is ie echt nooit geweest, sowieso niet onder de 200 verkrijgbaar geweest. Hooguit 210-215 door middel van coupon (codes), dus 220 klopt wel en is gewoon de normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cihanski
dutchgio schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 19:16:
- Antutu moet je niet op letten, de Zopo zal daar waarschijnlijk meer halen door z'n octa-core, maar in de praktijk spreek je niet alle cores tegelijk aan, maar slechts een paar daarvan en dan is de performance minder.
- nee, alleen tijdens bellen wordt de andere sim even niet bereikbaar.
- beide simsloten hebben 4g, maar zoals dual sim dus is gaat dat niet tegelijk, dat zul je bij geen enkel toestel vinden.
- snelheid is prima, camera net zo.
- 180 euro is ie echt nooit geweest, sowieso niet onder de 200 verkrijgbaar geweest. Hooguit 210-215 door middel van coupon (codes), dus 220 klopt wel en is gewoon de normale prijs.
Thanks voor de feedback ; heb nu ook een Nexus 5 met Qualcomm Snapdragon 800 dus met de Antutu score wilde ik vooral de vergelijking met mijn huidige toestel bekijken vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dit is dan wel een 801, alleen wat lager geclockt.
Qua rom en setup verschilt het natuurlijk iets, maar ik haal rond de 32.000 punten in AnTuTu.
Weet niet wat de Nexus haalt, maar ik vermoed wel wat daaronder, zo rond de 25.000?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cihanski
dutchgio schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 19:55:
Qua rom en setup verschilt het natuurlijk iets, maar ik haal rond de 32.000 punten in AnTuTu.
Weet niet wat de Nexus haalt, maar ik vermoed wel wat daaronder, zo rond de 25.000?!
39.000... Maar goed dat is dus wel te vergelijken met de Z7 Mini qua performance.
Waar ik vooral over twijfel is de 4G dekking --> helaas werkt de 800MHz frequentie niet bij de Z7 Mini, terwijl deze door Vodafone (mijn provider voor de komende 1,5 jaar) het meest wordt gebruikt (https://mapsengine.google...zO0DHqLdKkdI.kHd6s6iKM7FQ)

En in de grote stad is nou 4G een mooie oplossing on the go ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Ik krijg vaak klachten over een heel zwak spraak volume, terwijl ik de andere kant chrystal clear hoor. Enig idee of dat met een tooltje is op te schroeven? het gaat dus om de mic gevoeligheid/volume

• whostino
dutchgio schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 19:55:
huh mijn (cuoco2.10) antutu zegt 36.000

• M-Opensource
whostino schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:04:
[...]

Is afhankelijk van hoe efficient de ROM is gebouwd, kan op 1 toestel behoorlijk uiteen lopen tussen verschillende ROMs. Ik haal met stock zo'n 38.000.

Uiteindelijk zeggen die getallen overigens vrij weinig...

• Suffolk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-09 16:12
Heeft iemand misschien een mooie handleiding hoe het geheugen te partitioneren? Krijg nu steeds de melding dat mijn geheugen vol zit. Nu las ik dat dit te verhelpen was door opnieuw te partitioneren maar een beetje een leidraad zou prettig zijn.

• dutchgio
whostino schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:04:
[...]

Ik heb Mokee(RC5), maar was nog wel bezig met terugzetten van gegevens etc., wellicht ligt het daaraan en minder optimalisaties etc.
Maar stock android beveelt me wel.

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
cihanski schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:32:
[...]

39.000... Maar goed dat is dus wel te vergelijken met de Z7 Mini qua performance.
Waar ik vooral over twijfel is de 4G dekking --> helaas werkt de 800MHz frequentie niet bij de Z7 Mini, terwijl deze door Vodafone (mijn provider voor de komende 1,5 jaar) het meest wordt gebruikt (https://mapsengine.google...zO0DHqLdKkdI.kHd6s6iKM7FQ)

En in de grote stad is nou 4G een mooie oplossing on the go ...
Als 4G op de 800mhz band een must is kan je de Honor 6 overwegen die bij bol.com wordt aangeboden. Alleen op prijs wint deze het niet van de Nubia Z7 mini. De 4G (800mhz) ondersteund ook geen dual sim, wel sd/tf kaart tot 64gb.

• ouwereus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-08 11:14
Kan iemand mij helpen hoe ik mijn telefoon kan rooten? Heb dezelfde problemen die whostino gehad heeft en zijn tips helpen niet bij mij. De telefoon die ik bij pandawill besteld heb kwam met 1.2 en GAPPS , maar ook met heel veel andere meuk zie: https://drive.google.com/...cs8KlbHQ3U3k5a0NQSzQ/view
Hier staat ook de app Superuser tussen die ik pas kan verwijderen als de telefoon geroot is. En volgens mij is dit nou net de app die ervoor zorgt dat SuperSU de telefoon niet can rooten, omdat hij ook aangeeft dat er ook andere superuser apps gedetecteerd zijn. Superuser uitzetten heeft ook geen effect.

Ben nu al de hele dag bezig maar krijg het niet voormekaar. Via CWM Recovery 6.0.5.0 kan je bij het rebooten ook de optie aangeven om hem te rooten, dit heeft echter ook geen effect. Ik heb hiermee ook geprobeerd cuoco 2.10 erop te krijgen maar krijg de melding "installation aborted (bad). Na format system nog een keer geprobeerd maar daarna startte hij helemaal niet meer op. En nu weer terug bij af na het restoren van de back-up.

Wie o wie kan me uit de brand helpen? Opgelost door de rom opnieuw op mn telefoon te zetten via de verkenner, blijkbaar was hij de eerste keer niet goed overgezet en vandaar de foutcode. Via CWM eerst opnieuw naar recovery gegaan met de "fix root" en daarna alles gewiped, system format gedaan en cuoco erop gezet.

[ Voor 11% gewijzigd door ouwereus op 27-11-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:03
kan je de SuperSU binary en de google app bijwerken, het wordt namelijk vervelend telkens die meldingen te krijgen dat het bijgewerkt moet worden.

Maar aangezien SuperSU een belangrijke rol is binnen de ROM wil ik niet opeens iets kapot maken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
theduke1989 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:22:
kan je de SuperSU binary en de google app bijwerken, het wordt namelijk vervelend telkens die meldingen te krijgen dat het bijgewerkt moet worden.

Maar aangezien SuperSU een belangrijke rol is binnen de ROM wil ik niet opeens iets kapot maken .
Waarom zou dat niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik weet niet of het in dit topic thuishoort, maar ik heb sinds twee dagen een zte z5s mini. Helaas heb ik hem al gebrickt. Ik heb getracht clockworkmod te installeren m.b.v. guides op internet. Dat brak mijn recovery compleet. Vervolgens heb ik met een recoveryinstaller vanuit de rom alsnog CWM te flashen. Dat ging goed, maar vervolgens kreeg ik bij elke rom die ik probeerde te flashen een error. Daardoor kon ik alleen nog in CWM recovery komen. Ik heb toen geprobeerd een andere CWM te flashen, maar dat ging blijkbaar ook niet goed. Daarna kon ik niet meer in recovery komen en ook niet in de ROM. Ik kan wel nog in de zogenaamde QHSUSB_BULK mode komen en dan wordt de telefoon herkend als een removable device in windows. Met adb worden er geen devices gedetecteerd :-(

Iemand die tips heeft en me verder kan helpen? Hartelijk dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:57
Kasj schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 16:19:
Ik weet niet of het in dit topic thuishoort, maar ik heb sinds twee dagen een zte z5s mini. Helaas heb ik hem al gebrickt. Ik heb getracht clockworkmod te installeren m.b.v. guides op internet. Dat brak mijn recovery compleet. Vervolgens heb ik met een recoveryinstaller vanuit de rom alsnog CWM te flashen. Dat ging goed, maar vervolgens kreeg ik bij elke rom die ik probeerde te flashen een error. Daardoor kon ik alleen nog in CWM recovery komen. Ik heb toen geprobeerd een andere CWM te flashen, maar dat ging blijkbaar ook niet goed. Daarna kon ik niet meer in recovery komen en ook niet in de ROM. Ik kan wel nog in de zogenaamde QHSUSB_BULK mode komen en dan wordt de telefoon herkend als een removable device in windows. Met adb worden er geen devices gedetecteerd :-(

Iemand die tips heeft en me verder kan helpen? Hartelijk dank alvast
Het feit dat je zegt dat je als eerste clockworkmod probeert te installeren verteld mij dat je dit niet vaker hebt gedaan. Toen dat verkeerd ging ben je verder aan gaan kloten zonder te checken of je het goed deed.
En nu je telefoon het echt niet doet kom je pas hier (in verkeerd topic).

Heb je zelf al gegoogled op QHSUSB_BULK i.c.m. z5s? Wellicht heeft iemand het al eerder gehad als jij en kan je de oplossing STAP voor STAP volgen.

Editie: en ja hoor 1 search: forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2622645&page=4
En lees goed naar de verschillende posts.

[ Voor 4% gewijzigd door houtig op 29-11-2014 08:40 . Reden: omdat ik toch mensen wil helpen... ]

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
houtig schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 08:21:
[...]

Het feit dat je zegt dat je als eerste clockworkmod probeert te installeren verteld mij dat je dit niet vaker hebt gedaan. Toen dat verkeerd ging ben je verder aan gaan kloten zonder te checken of je het goed deed.
En nu je telefoon het echt niet doet kom je pas hier (in verkeerd topic).

Heb je zelf al gegoogled op QHSUSB_BULK i.c.m. z5s? Wellicht heeft iemand het al eerder gehad als jij en kan je de oplossing STAP voor STAP volgen.

Editie: en ja hoor 1 search: forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2622645&page=4
En lees goed naar de verschillende posts.
Allereerst vind ik het top dat je me probeert te helpen. Wel vind ik de enigszins hautaine reactie wat jammer. Ik heb wel degelijk vaker CWM op chinese phones and tablets geflasht. Ik geef toe dat het een wat experimenteel karakter heeft ;) , maar normaal gesproken gaat dit goed. Verder probeer ik juist zelf zover mogelijk te komen met de oplossing met alles wat er te vinden is op internet. Het topic waar jij naar refereert heb ik uiteraard ook gelezen, maar dat gaat over een ander model, nl. de z5s (niet mini). Maar wellicht heb ik iets over het hoofd gezien, dus ik zal het nog eens grondig door spitten.

Uiteraard heb je gelijk dat ik in het verkeerde topic zit. Ik wist niet goed waar ik me anders kon melden. Overigens heb ik nog een z7 mini onderweg, dus kan ik binnenkort rechtmatig meediscussiëren. ;)

Anyway, ik zal me nog eens wat verder inlezen in QHSUSB_BULK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cihanski
user_tweakers schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:50:
[...]

Als 4G op de 800mhz band een must is kan je de Honor 6 overwegen die bij bol.com wordt aangeboden. Alleen op prijs wint deze het niet van de Nubia Z7 mini. De 4G (800mhz) ondersteund ook geen dual sim, wel sd/tf kaart tot 64gb.
Thanks voor de tip, helaas heeft de NL versie van de Honor 6 geen dual sim functie en heeft de Aziatische versie weer geen FDD-LTE support, dus valt deze ook af voor volledige 4G dekking in NL met dual sim functionaliteit ; de ZOPO 3X / ZP999 is volgens mij the one and only die alle eisen dekt. Deze is dan ook besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Gehoord op XDA:
Er wordt gewerkt aan Android Lollipop 5.0 ;)
De planning is een soort preview/test in december, en in januari ergens een beta versie.
Al met al zal het dus nog wel even duren maar het eerste bericht dat er aan gewerkt wordt is er inmiddels dus uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whostino
heeft iemand ervaring met bluetooth verbinding met autoradio?
Mijn autoradio herkent mijn z7 wel en speelt het muziek ook af, alleen hij ziet geen ID tags van het nummer.
Ik kan nergens vinden of z7 avrcp 1.3 ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-04 13:16
whostino schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:22:
Mijn autoradio herkent mijn z7 wel en speelt het muziek ook af, alleen hij ziet geen ID tags van het nummer.
Mijn Z7 mini is verbonden met de parrot MKI 9200. Ik kreeg op mijn Xiaomi Mi2S altijd alle ID tags, tijdsduur van het nummer (inclusief lopende tijdlijn) e.d. door. Dat is helaas ook bij mij nu verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whostino
heeft iemand al de smartdigi rom geprobeerd uit needrom? schijnt geen bugs te hebben deze rom:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Linkje? Welke bedoel je met Smartdigi?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwereus
Weet iemand hoe je een map aanmaakt op het homescreen? Ik draai cuoco 2.10 en wil graag wat minder gebruikte apps samenvoegen in een map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Gewoon, icoontjes op elkaar slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwereus
Momus schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:52:
Gewoon, icoontjes op elkaar slepen.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ouwereus schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:33:
Weet iemand hoe je een map aanmaakt op het homescreen? Ik draai cuoco 2.10 en wil graag wat minder gebruikte apps samenvoegen in een map.
Je kunt ook een map aanmaken door een stuk of 6 keer heel snel achter elkaar op een leeg stuk scherm op je homescreen te tikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 06:47:
[...]

Je kunt ook een map aanmaken door een stuk of 6 keer heel snel achter elkaar op een leeg stuk scherm op je homescreen te tikken
Haha grapjas. Maar blijft een leuke feature van Nubia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
whostino schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:22:
Ook hier problemen met mijn Peugeot 208 systeem.
tevens start de muziek app ook automatisch op en begint meteen met afspelen van nummers terwijl ik radio luisterd..... iemand daar een idee voor?
Heb al via voice search in settings Bluetooth headset uitgezet. Mocht niet baten.

edit: iemand toevallig al een andere muziek speler geprobeerd? Ik namelijk nog niet. Ff kijken wat dat doet. Tuurlijk niet (niet getest maar) als het probleem aan bluetooth implementatie ligt denk ik niet dat dit gaat werken. Ga het nog wel testen.
edit2: iemand een idee wat de optie onder settings》accessibility 》bluetooth companion doet? Wordt niet wijs uit de omschrijving. Right gewoon een app op de phone. Beter kijken |:(

[ Voor 27% gewijzigd door houtig op 04-12-2014 13:38 . Reden: idee ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
houtig schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:52:
[...]

Ook hier problemen met mijn Peugeot 208 systeem.
tevens start de muziek app ook automatisch op en begint meteen met afspelen van nummers terwijl ik radio luisterd..... iemand daar een idee voor?
Heb al via voice search in settings Bluetooth headset uitgezet. Mocht niet baten.

edit: iemand toevallig al een andere muziek speler geprobeerd? Ik namelijk nog niet. Ff kijken wat dat doet. Tuurlijk niet (niet getest maar) als het probleem aan bluetooth implementatie ligt denk ik niet dat dit gaat werken. Ga het nog wel testen.
edit2: iemand een idee wat de optie onder settings》accessibility 》bluetooth companion doet? Wordt niet wijs uit de omschrijving. Right gewoon een app op de phone. Beter kijken |:(
Google's Play music stuurt dus wel media taggs mee. Weird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBLB
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-07-2016
Ok, ik heb ook de intentie op de ZTE Nubia Z7 mini te kopen. Dit vanwege de specificaties en de prijs.
Maar als ik dit topic lees dan denk ik...yee! Er moet dus van alles worden geïnstalleerd en gedaan om het toestel een beetje te laten doen wat het moet doen? Of is dat iets wat jullie voor je lol doen ;)?
En dan al die termen..sorry, maar akabadabra voor mij :? . Ja ook de "gewone" man leest op het Tweakers forum ;-).

Tja...ik weet niet wat ik hiermee aan moet :-(. Als ik een toestel koop verwacht ik dat het naar wens werkt en ben ik niet van plan om dagen of weken met de telefoon bezig te zijn voordat de telefoon doet wat het moet doen. Het overzetten van bestanden van mijn oude SG kost waarschijnlijk al meer dan genoeg tijd ;).

Oppomart geeft aan "comes with google play,. and has no chinese apps."..dus is dat om in jullie termen te blijven een geflashed en geroot toestel of niet?

In de handleiding van dit topic staat dat "flashen" en "rooten" op eigen risico is....dat klinkt niet erg betrouwbaar of stabiel....

Ook heb ik de link naar Needrom aangeklikt en zag dat bij de een "custom" staat en bij de ander "official". Welke moet je dan kiezen en wat is het vesrchil?
Hoe weet ik wat ik er nog wel of niet op moet installeren als ik het toestel heb?
En "UI" staat voor?
En wat is CWM?
En ik zie ook CM11 en Cuoco genoemd..wat is dat dan en wat pleit voor het een of ander?
Blijkbaar is ook niet iedereen het er over eens wat er wel of niet op moet en begrijp ik dat als je net het 'verkeerde' installeert of in de verkeerde volgorde je weer andere dingen niet kan installeren en eerst andere stappen moet doen...moeilijk hoor :/.

Is er ook nog zoiets als een handleiding voor dummies ;)?

Fijne zondag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whostino
Koop gewoon die van oppomart ideaal for dummies.. Incl google play store en geen chinese apps..
Al die geeks termen hoeft je niet te weten joh;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
MBLB schreef op zondag 07 december 2014 @ 12:34:
Ok, ik heb ook de intentie op de ZTE Nubia Z7 mini te kopen. Dit vanwege de specificaties en de prijs.
Maar als ik dit topic lees dan denk ik...yee! Er moet dus van alles worden geïnstalleerd en gedaan om het toestel een beetje te laten doen wat het moet doen? Of is dat iets wat jullie voor je lol doen ;)?
En dan al die termen..sorry, maar akabadabra voor mij :? . Ja ook de "gewone" man leest op het Tweakers forum ;-).

Tja...ik weet niet wat ik hiermee aan moet :-(. Als ik een toestel koop verwacht ik dat het naar wens werkt en ben ik niet van plan om dagen of weken met de telefoon bezig te zijn voordat de telefoon doet wat het moet doen. Het overzetten van bestanden van mijn oude SG kost waarschijnlijk al meer dan genoeg tijd ;).

Oppomart geeft aan "comes with google play,. and has no chinese apps."..dus is dat om in jullie termen te blijven een geflashed en geroot toestel of niet?

In de handleiding van dit topic staat dat "flashen" en "rooten" op eigen risico is....dat klinkt niet erg betrouwbaar of stabiel....

Ook heb ik de link naar Needrom aangeklikt en zag dat bij de een "custom" staat en bij de ander "official". Welke moet je dan kiezen en wat is het vesrchil?
Hoe weet ik wat ik er nog wel of niet op moet installeren als ik het toestel heb?
En "UI" staat voor?
En wat is CWM?
En ik zie ook CM11 en Cuoco genoemd..wat is dat dan en wat pleit voor het een of ander?
Blijkbaar is ook niet iedereen het er over eens wat er wel of niet op moet en begrijp ik dat als je net het 'verkeerde' installeert of in de verkeerde volgorde je weer andere dingen niet kan installeren en eerst andere stappen moet doen...moeilijk hoor :/.

Is er ook nog zoiets als een handleiding voor dummies ;)?

Fijne zondag :)
Misschien is het voor jou beter om even naar de media markt te fietsen en een standaard Samsung o.i.d. te halen.

OF je gaat een avondje googelen en dit forum doorlezen totdat je genoeg weet. Kennis kun je opdoen. Waarschuwing: het opdoen van voldoende kennis kan moeite kosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Idd, als je helemaal niets wilt doen kun je beter een iTelefoon halen :+
Maar weet waar je aan begint, lees je goed in en voor het helft van het geld heb je een erg mooi al dan niet mooier toestel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBLB
PJOG schreef op zondag 07 december 2014 @ 15:58:
[...]

Misschien is het voor jou beter om even naar de media markt te fietsen en een standaard Samsung o.i.d. te halen.

OF je gaat een avondje googelen en dit forum doorlezen totdat je genoeg weet. Kennis kun je opdoen. Waarschuwing: het opdoen van voldoende kennis kan moeite kosten :P
Nou ik heb hier al heel wat gelezen en wel meer dan een avondje :P , anders was ik nooit op deze telefoon uitgekomen. Feit is dat er veel in "vaktermen" wordt geschreven. En uit wat ik hier gelezen heb blijkt een standaard stappenplan niet altijd te werken laat staan dat all geeks een oplossing hebben voor problemen met en het installeren van de software die echt werkt..dus laat dat hautaine toontje van je alsjeblieft achterwege!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBLB
whostino schreef op zondag 07 december 2014 @ 12:53:
Koop gewoon die van oppomart ideaal for dummies.. Incl google play store en geen chinese apps..
Al die geeks termen hoeft je niet te weten joh;)
Thanks, dat klinkt een stuk positiever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
MBLB schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:13:
[...]

Thanks, dat klinkt een stuk positiever :)
Ik heb sinds een week een z7 mini. Hartstikke mooi toestel. Ik draai gewoon de standaard software in NL taal, wel met playstore erop. Bevalt me prima! Een aanrader dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Oeh nieuwe update.
V1.72
FF chance log opzoeken.

En nu is de update niet meer te verkrijgen via ota

[ Voor 37% gewijzigd door houtig op 08-12-2014 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whostino
Ik wacht wel tot smartdigi rond februari met L komt. Ben nog steeds tevreden met cuoco 2.10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikey
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 11:13
Ik heb last van een sterke ruis tijdens het bellen met vodafone (slot2) .... mijn KPN nummer (in slot 1) heeft nergens last van simkaartje getest in een S3 mini (vodafone).. geen ruis... hoe de F*CK kan dit? :) iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
En als je van slot wisselt? Ruist dan KPN ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikey
Een stuk minder... maar dan ruist de kpn ook..
Vodafone sim in slot 1 , ruist ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
MBLB schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:10:
[...]

Nou ik heb hier al heel wat gelezen en wel meer dan een avondje :P , anders was ik nooit op deze telefoon uitgekomen. Feit is dat er veel in "vaktermen" wordt geschreven. En uit wat ik hier gelezen heb blijkt een standaard stappenplan niet altijd te werken laat staan dat all geeks een oplossing hebben voor problemen met en het installeren van de software die echt werkt..dus laat dat hautaine toontje van je alsjeblieft achterwege!
Het was niet mijn bedoeling om lelijk te doen hoor. Ik probeer je te helpen bij het maken van een goede, weloverwogen keuze en de aspecten van een buitenlandse telefoon inzichtelijk te maken. Niemand wordt op een dag wakker met een onschatbare hoeveelheid kennis van de Z7 mini of alle daarbij horende vaktermen. Deze is opgedaan door hier veel over te lezen. Alle kreten die hier worden gebezigd zijn terug te vinden op google.Stappenplan staat op XDA website. Link staat ook wel ergens op dit forum.

Een chinese telefoon kan namelijk werk met zich mee brengen. Het is en blijft een onzekere factor. Maar goed, daar staat een goede prijs en top hardware tegenover. Dit is mijn 2e chinese telefoon en ik wil nooit meer anders, ondanks het feit dat dit soms meer moeite kost dan een in NL verkrijgbare telefoon.

(voor jouw informatie: bellen, gebeld worden, sms, gps, whatsapp, playstore etc. etc. werkt allemaal prima hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Apoptosis
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 21:41
MBLB schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:10:
[...]
Ik denk dat je prima de telefoon kunt bestellen bij een chinese webstore. Als je het doet bij Oppo zoals hierboven al ergens staat, krijg je een prima telefoon zonder al te veel chinese crap, en je kunt je telefoon ook gewoon Nederlands instellen. Je kunt het ook bij bijvoorbeeld mixeshop doen. daar heb ik wel goede ervaring mee. Je kunt daar ook aangeven dat je het wil met de google play store, en een multi language rom (dus ook met nederlands).

Dan krijg je een goede telefoon met prima software. Als je dan een custom rom op je telefoon wil zetten raad ik je aan om er eerst voor te zorgen dat je een stabiele recovery hebt zoals CWM of TWRP, en dat je eerst een keer probeert om je telefoon te back uppen en weer te restoren. als het flashen van een custom rom dan niet goed gaat of problemen geeft die je niet op kunt lossen kun je altijd weer de rom die wel werkt herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikey
http://nubiaforums.com/index.php Oke forum met wat info btweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ruim 2 maanden ervaring met deze telefoon, beginnen mij 3 zaken tegen te staan.

Ten eerste de batterijduur, bij regelmatig internetten loopt de batterij echt leeg. Halve dag haal ik wel, maar meer ook niet. Ten tweede het RAM geheugen. Zit snel tegen de 80% aan, dien dan volgens Cleanmaster het geheugen op te schonen. Als laatste het niet kunnen verwijderen van bepaalde apps, zoals eerdergenoemde Cleanmaster en DU Battery Saver. Ook komen er steeds meldingen van Cleanmaster om bepaalde spelletjes te downloaden. Zwaar irritant.

Wordt tijd om de boel maar eerst leeg te gooien en een andere ROM erop te gooien. Zit nu nog op V1.20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:11:
Nu ruim 2 maanden ervaring met deze telefoon, beginnen mij 3 zaken tegen te staan.

Ten eerste de batterijduur, bij regelmatig internetten loopt de batterij echt leeg. Halve dag haal ik wel, maar meer ook niet. Ten tweede het RAM geheugen. Zit snel tegen de 80% aan, dien dan volgens Cleanmaster het geheugen op te schonen. Als laatste het niet kunnen verwijderen van bepaalde apps, zoals eerdergenoemde Cleanmaster en DU Battery Saver. Ook komen er steeds meldingen van Cleanmaster om bepaalde spelletjes te downloaden. Zwaar irritant.

Wordt tijd om de boel maar eerst leeg te gooien en een andere ROM erop te gooien. Zit nu nog op V1.20.
Het is hier al zeker 80 keer verteld, maar goed, nog maar een keer dan.
Unused RAM is useless RAM. 80% RAM gebruik is geen enkel probleem, sterker, het zorgt er juist voor dat je snel kunt wisselen tussen apps, doordat die in het geheugen blijven. Het kost geen extra batterij, het kost geen performance en het is zoals het zou moeten zijn in Android. Zo gaat Android nou eenmaal met geheugen om.
Apps als Cleanmaster en Battery Saver zijn juist onwenselijk. Die zorgen voor een hoger batterijverbruik.
En een halve dag met je batterij is niet goed, lijkt me een probleem met je batterij of met je software inderdaad. Ik red altijd de dag, soms zelfs 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Momus schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:27:
[...]

Unused RAM is useless RAM. 80% RAM gebruik is geen enkel probleem, sterker, het zorgt er juist voor dat je snel kunt wisselen tussen apps, doordat die in het geheugen blijven. Het kost geen extra batterij, het kost geen performance en het is zoals het zou moeten zijn in Android. Zo gaat Android nou eenmaal met geheugen om.
Apps als Cleanmaster en Battery Saver zijn juist onwenselijk. Die zorgen voor een hoger batterijverbruik.
En een halve dag met je batterij is niet goed, lijkt me een probleem met je batterij of met je software inderdaad. Ik red altijd de dag, soms zelfs 2 dagen.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn, laat het geheugengebruik voor wat het is. Apps sluiten/killen zorgt er alleen maar voor dat ze volledig opnieuw ingeladen moeten worden, en je toestel dus trager aanvoelt... contraproductief dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Unused RAM is useless RAM. 80% RAM gebruik is geen enkel probleem, sterker, het zorgt er juist voor dat je snel kunt wisselen tussen apps, doordat die in het geheugen blijven.

Wat je schrijft, is me bekend. Ik deel alleen mijn ervaring maar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:37:
[...]

Wat je schrijft, is me bekend. Ik deel alleen mijn ervaring maar.....
Dus het is je bekend, maar het stoort je wel.
Schiet mij maar lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
:D Android is stom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whostino
was ik ook mee eens tot kitkat. nu met L wordt het eindelijk volwassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Bingo, update v1.72 staat online op nubia.

Hierbij de (slechte) Chinese vertaling
V1.72 update:
optimized dual-card switching mechanism
to optimize the preferred network mode is set
to optimize the call once again call the function add
call recording format amr problem is not in effect
during the optimization stand out card unrecognized problem
optimization switching data signal using the card process without problems
after solving pull cards, phone cards tool icon does not disappear problem
solving put out a call is received next screen state, after hanging up the interface is not timely refresh problem
solving environment calling open call background sound, Called the background sound has been ringing off the caller hangs up problem
solving settings - more - to modify the default SMS application for the problem can not receive text messages after 360
Pro optimize the reaction speed of the camera mode
to optimize camera front camera under low light reddish or partial Green issues
to optimize the camera to take video shooting indoors under low light or night light
to solve the next camera light painting pattern metering unsuccessful problem
solving can not unlock the lock screen to the camera problem
solving interval shooting can not respond to a Bluetooth camera to take pictures Problem
Solving camera problems open the splash screen flash video process
Solving camera Super Night and crystal prompt can not cross-screen display problem
solving process, Metered Manual video camera viewfinder screen will flash screen problem
solving camera to take pictures after entering the gallery Delete photo files folder error problem
when switching Solving camera recording to a horizontal screen, the end of the video and return to the emergence of the question of error
is resolved panoramic camera small window disappears, can not continue to take panoramic pictures of problem
solving camera back and forth back and forth under the camera panorama mode switch camera error out of the question
to solve pull the SD card canceled after replacing the main store, you can not view photos pictures problem
solving camera to lock focus, turn camera flash lights, camera stuck error probability problem
solving primary storage for SD, pull out No picture gallery backward, the question of error when deleting images
to solve the camera is turned HDR, still set the interval shooting, has been in a state of preservation after taking questions
contact details to optimize the interface to display the telephone number
to call to solve the blacklist numbers on the dial icon there is still the problem of missed calls prompt
change the preferred network after solving mode "automatically set the network mode" function is not implemented problem
solving terminal insertion dual card setup "Carrier Information" is displayed as "unavailable" issue
standby power consumption optimization
gray screen flashes light up the screen to solve the problem of
solving unlock enter the main interface flickering problem
solving wake when the screen is obviously the current speaker sound problem
solving plug in your headphones to listen to music only after the restart the phone tunes problem
solving conversation in the car, micro-channel voice, QQ voice and other noise occurs, the echo problem
resolved micro SD card upgrade letter, microblogging error
optimization Niu function
optimization nubia electrical function
optimization music playback function
to optimize the performance of video playback experience
to restore the factory settings to optimize the response rate
to solve the sleep mode can only snooze alarm once
resolved to set up the alarm time, change the system time, the alarm does not sound
the alarm when solving Click the Close button to close the latency problem
solving can not be opened after opening wifi hotspot wifi problem by status bar
optimization easy mode function
optimization task management function
optimization folder management capabilities
to solve a third party can not download the theme problem landing
problem wallpaper two overlapping set of display
memory cleanup after solving the need to reboot to restore normal memory remaining issues
resolved compass level meter is turned on, the phone is not flat compass display problems
when viewing solve low power usage can bypass the password using a terminal problem
solving is not the case turned on the card, and then insert the SIM card, the question of error starter
optimization PIN entry display interface
optimized for mobile phone play, schedule, time management, desktop icons and other visual effects UI
firmware optimized content including but not limited to the items listed above. The majority of users are very welcome questions and suggestions put forward by the appropriate content we will continue to optimize our improvement in subsequent versions depending on the circumstances.
Brush Note:
1. Cancel the pattern to unlock the phone, such as a password to unlock the screen lock;
2. Brush the front, back up the important personal data (mobile cloud backup personal information and system information, and will also back up important information on the PC), so as not to cause errors during Brush phone text messages and other personal information of the missing;
3. Brush before, make sure your phone has enough power;
4. Brush, the phone flat on a desktop, be sure not to touch the screen.
http://www.nubia.cn/service.php?sid=5#ph001
Morgen maar even uit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:17
[...]

Hangt er vanaf waar je die 80% ziet. Als je ziet bij "instellingen" -> "apps" -> tab: "wordt uitgevoerd" dat 80% van je RAM vol zit heb je wel degelijk een probleem. De processen die daar staan zijn meestal nog wel actief en zijn over het algemeen services die dingen updaten ofzo (email, widgets, facebook meldingen...) . Ze kunnen wel gekillt worden maar dat gebeurt vaak (wegens slechte configuratie)wanneer het eigenlijk al te laat is en dat geeft dus lag. (al is dat bij de Nubia met 2 gig RAM nooit een probleem)
Alles wat onder "gecachte processen weergeven" staat is wat jij bedoelt en vreet inderdaad geen batterij.

Wat je ziet bij het lang ingedrukt houden van de homeknop is denk ik wel het totale RAM-verbruik (incl cached) en dat zegt inderdaad niets.

Telefoon draait bij mij nu op 1.42 (nog geen zin/tijd gehad om te updaten) en loopt echt perfect. Accuduur is ook redelijk. Heb nu 2 dagen en 8 uur met 2u35 screen on time, meestal met 4G internet, soms wifi. Heb wel Amplify om de google services wakelocks in te perken, Greenify voor al de rest en "Easy Battery Saver" zet m'n 4G aan en uit met m'n scherm (en als het scherm uit is zet ie internet om het half uurtje terug aan zodat ik toch nog notificaties krijg, maar ik ga nog zien of deze app eigenlijk wel nuttig is, en of er niets beter is). En natuurlijk geen rommel apps zoals Cleanmaster ofzo. Double tap to wake staat gewoon aan, vraag me wel af of dat verschil maakt in batterijduur want ik gebruik het eigenlijk bijna nooit. (behalve wanneer m'n telefoon op tafel ligt ofzo)

Enige wat me eigenlijk stoort is het Nubia multitask menu dat zo'n belachelijk trage animaties heeft. Gebruik het eigenlijk nooit omdat het zo slecht werkt. Erg jammer, want die Nubia ROM is nog niet zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Ga je nu echt zeggen dat je wifi aan en uit zet naar gelang je behoeftes? Ik zet hooguit 3g of 4 uit als ik stream en zeker wil weten dat het niet van mn bundle gaat maar verder staat alles gewoon aan, en volgens mij is dat vrij normaal in het gebruik. De Z7 mini haalt daarmee en met bellen mail en social net aan een hele dag. Als jij 2 dagen haalt dan gebruik je de telefoon niet maar zit je in een wedstrijdje "niet oppladen" met jezelf. (excuse le mot) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
DaBuzzzzz schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:16:
Ga je nu echt zeggen dat je wifi aan en uit zet naar gelang je behoeftes? Ik zet hooguit 3g of 4 uit als ik stream en zeker wil weten dat het niet van mn bundle gaat maar verder staat alles gewoon aan, en volgens mij is dat vrij normaal in het gebruik. De Z7 mini haalt daarmee en met bellen mail en social net aan een hele dag. Als jij 2 dagen haalt dan gebruik je de telefoon niet maar zit je in een wedstrijdje "niet oppladen" met jezelf. (excuse le mot) :)
Ik heb het nog erger. Heb llama met profielen die ervoor zorgen dat er wifi, bleutooth en data aan/uit gaat.
Komt doordat:
1. Kleine data bundel heb.
2. Vast patroon van thuis (wifi)<>onderweg (bleutooth)<>werk (wifi) heb.
3. Liefst niet getracked wil worden via wifi en bluetooth als ik in winkel loop.
Kijk maar.

[ Voor 5% gewijzigd door houtig op 10-12-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

De kogel is door de kerk, mijn Z7 mini is besteld. Ik heb lang getwijfeld of ik niet een "goedkope" telefoon met MTK chipset moest kopen, maar alle commentaren hier hebben mij over de streep getrokken. Hopelijk kan ik in de kerstvakantie aan de slag.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balen, nu ik overgestapt ben op android kan ik geen spellen meer spelen tegen mijn vrienden die bijna allemaal een iphone hebben. Eigenlijk niet zo over nagedacht bij de aanschaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Ik zit te twijfelen.. Heb een Jiayu G3T nu al best een tijd, en begin toch wel uit te kijken naar wat anders.. haal ik de Z7 mini, of een telefoon met een MT6595 (of nog even wachten tot MT6795).. bij welke (betrouwbare) reseller kan je de Z7 mini nu voor de laagste prijs halen?

Rotterdam

• defiantxtc
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 01:34
Coolicool,oppomarkt,mixeshop of aliexpress

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:08
GS88 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 23:13:
Ik zit te twijfelen.. Heb een Jiayu G3T nu al best een tijd, en begin toch wel uit te kijken naar wat anders.. haal ik de Z7 mini, of een telefoon met een MT6595 (of nog even wachten tot MT6795).. bij welke (betrouwbare) reseller kan je de Z7 mini nu voor de laagste prijs halen?
1949deal.com, to2c.com, spemall.com, ibuygou.com.

Ik heb slechte ervaring met Aliexpress, met name leveringen die niet klopten met de advertentie-omschrijvingen of totaal niet leveren. Er zullen best betrouwbare verkopers tussen zitten, maar ik blijf er bij weg.

• Momus
barbarian schreef op donderdag 11 december 2014 @ 08:27:
[...]

1949deal.com, to2c.com, spemall.com, ibuygou.com.

Ik heb slechte ervaring met Aliexpress, met name leveringen die niet klopten met de advertentie-omschrijvingen of totaal niet leveren. Er zullen best betrouwbare verkopers tussen zitten, maar ik blijf er bij weg.
Je bedoelt dat er best onbetrouwbare verkopers tussen zullen zitten?
200+ bestellingen op AliExpress zonder problemen. En als er al iets niet goed was, werd het keurig opgelost.

• Suffolk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-09 16:12
Momus schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:15:
[...]

Je bedoelt dat er best onbetrouwbare verkopers tussen zullen zitten?
200+ bestellingen op AliExpress zonder problemen. En als er al iets niet goed was, werd het keurig opgelost.
Zelfde hier, altijd alles netjes binnen gekregen. :)

• houtig
Mensen moeten realiseren dat aliexpress een soort van eBay is met aparte verkopers. Dus goede verkopers en (zeer) slechte.

• whostino
..weer allemaal off topic.

mijn gonemadmusicplayer app heeft een update gekregen en nu kan ik eindelijk id tags zien via bluetooth op mn receiver.. heb nu dus wel avrcp1.3 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarnovanWijk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-07 22:30
Gezien de positieve reviews overweeg ik ook een Nubia Z7 Mini aan te schaffen, maar ook de Honor 6 lijkt me interessant. Kost +- €40 meer, maar heeft 3GB werkgeheugen ipv 2GB, ik vraag me alleen af of die octo-core nou echt sneller is dan de quad-core snapdragon 801. En hoe zijn de prestaties t.o.v. bijvoorbeeld de Nexus 5?

Heeft iemand overigens ervaring met de Winchi? http://www.winchi.nl/zte-nubia-z7-mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
3gb is overkill en onnodig, 2gb is meer dan zat.
Octa-core net zo, dat kan niet tippen aan een Snapdragon 801. ;)
De Nexus heeft een 800, maar de 801 in de Nubia is iets lager geclockt, dus performance zou denk ik ongeveer gelijk of iets beter zijn.

Winchi nog nooit van gehoord en geen ervaring mee, altijd oppassen voor zulk soort shops...
Het idee erachter is dat je met iDeal kunt betalen, maar zij bestellen met dat geld dan vervolgens weer in China. En daar betaal je dan +-30 euro extra voor....
Onnodig lijkt me.

[ Voor 21% gewijzigd door dutchgio op 12-12-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Plus je hebt nog steeds geen garantie of je wel of geen importheffing moet betalen.
Je hebt misschien iets meer garantie op levering en afhandeling gaat makkelijker omdat het Nederlands maar het is ook niet zo groot verschil dat ik meteen voor zou gaan. Beetje zelf uitzoeken kom je er ook. Ideal is ook niet argument. Ik had met ideal overgemaakt naar gratis PayPal account en toen telefoon besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBLB
Het was niet mijn bedoeling om lelijk te doen hoor. Ik probeer je te helpen bij het maken van een goede, weloverwogen keuze en de aspecten van een buitenlandse telefoon inzichtelijk te maken. Niemand wordt op een dag wakker met een onschatbare hoeveelheid kennis van de Z7 mini of alle daarbij horende vaktermen. Deze is opgedaan door hier veel over te lezen. Alle kreten die hier worden gebezigd zijn terug te vinden op google.Stappenplan staat op XDA website. Link staat ook wel ergens op dit forum.

Een chinese telefoon kan namelijk werk met zich mee brengen. Het is en blijft een onzekere factor. Maar goed, daar staat een goede prijs en top hardware tegenover. Dit is mijn 2e chinese telefoon en ik wil nooit meer anders, ondanks het feit dat dit soms meer moeite kost dan een in NL verkrijgbare telefoon.

(voor jouw informatie: bellen, gebeld worden, sms, gps, whatsapp, playstore etc. etc. werkt allemaal prima hoor).
Ok. Thx voor je reply :) .
Ik ga de Z7 mini bestellen, nu nog kijken bij wie ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBLB
Ik denk dat je prima de telefoon kunt bestellen bij een chinese webstore. Als je het doet bij Oppo zoals hierboven al ergens staat, krijg je een prima telefoon zonder al te veel chinese crap, en je kunt je telefoon ook gewoon Nederlands instellen. Je kunt het ook bij bijvoorbeeld mixeshop doen. daar heb ik wel goede ervaring mee. Je kunt daar ook aangeven dat je het wil met de google play store, en een multi language rom (dus ook met nederlands).

Dan krijg je een goede telefoon met prima software. Als je dan een custom rom op je telefoon wil zetten raad ik je aan om er eerst voor te zorgen dat je een stabiele recovery hebt zoals CWM of TWRP, en dat je eerst een keer probeert om je telefoon te back uppen en weer te restoren. als het flashen van een custom rom dan niet goed gaat of problemen geeft die je niet op kunt lossen kun je altijd weer de rom die wel werkt herstellen.
Thx voor de tip :) .
Heb je Mixeshop een lager bedrag en een specifieke omschrijving op je bestelling laten zetten om douane kosten te vermijden?
En gaat de bezorging via TNT (dat idee krijg ik)?
Hoe lang duurde het voordat je je bestelling in huis had (op hun website hebben ze het over 10-20 dagen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Apoptosis
MBLB schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 23:12:
[...]

Thx voor de tip :) .
Heb je Mixeshop een lager bedrag en een specifieke omschrijving op je bestelling laten zetten om douane kosten te vermijden?
En gaat de bezorging via TNT (dat idee krijg ik)?
Hoe lang duurde het voordat je je bestelling in huis had (op hun website hebben ze het over 10-20 dagen)?
Nee ik heb ze er niks op laten zetten, mijn ervaring is dat ze dat meestal zelf al doen. Maar je kunt het altijd vragen natuurlijk. De bezorging ging via China Post (denk ik). Die wordt dan vervolgens in NL verder afgehandeld door PostNL. Ik heb nog nooit op deze manier import kosten of belasting hoeven betalen. Je krijgt van Mixeshop een tracking code, die kun je volgen via http://www.postnl.post/tracktrace. Als je ziet dat het pakketje in NL is aangekomen kun je evt. via een contact formulier van PostNL een vraag stellen, en om het Nederlandse tracking nummer vragen. Dan kun je in NL je pakket ook volgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Apoptosis op 13-12-2014 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Mensen even terug naar ervaringen.
Voor koopadvies is een speciaal thread.
--------------------------------------------------------
Draai nu al tijdje 1.72. Vind de menu's vooral vlotter reageren.
Voor rest merk ik weinig verschil maarja mijn telefoon hangt elke dag aan de lader in de auto...
Dus als iemand vragen over 1.72 heeft; schoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
hoe het makkelijkst n00b proof instaleren van een org rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

houtig schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:42:
Mensen even terug naar ervaringen.
Voor koopadvies is een speciaal thread.
--------------------------------------------------------
Draai nu al tijdje 1.72. Vind de menu's vooral vlotter reageren.
Voor rest merk ik weinig verschil maarja mijn telefoon hangt elke dag aan de lader in de auto...
Dus als iemand vragen over 1.72 heeft; schoot.
camera app al beter?ik krijg met 1.60 nog steeds snel wazige plaatjes
veranderingen in de multitask functie? die vind ik nu zo traag werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
DaBuzzzzz schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:31:
hoe het makkelijkst n00b proof instaleren van een org rom?
Als je zelf gaat flashen is er geen n00b proof handleiding. Het is inlezen in de stukken die er zijn, goed de stappen volgen.
Om eerlijk te zijn al vaker meegemaakt dat ik iemand op weg hielp en dan hele bak vragen over mij heen kreeg omdat die persoon er niet uit kwam.
Kan je wel tips geven:
- kijk op xda voor handleidingen over het flashen.
- lees goed wat er staat.
- lees nogmaals goed wat er staat.
- doe die md5 hash check als je .zip op je telefoon staat. In file Explorer kan je bestand selecteren, eigenschappen kiezen en dan de md5 hash opvragen.
- verloopt de flash/rooting/etc. niet volgens plan lees nogmaals goed wat de handleiding staat. Het kan de stomste ding zijn, van een hoofdletter tot een tussentijdse gestart.
- Kom je er nog niet uit zoek hier op Tweakers het forum of iemand al een oplossing heeft gegeven.
- Kom je er nog niet uit stel je vraag in juiste forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:41:
[...]

camera app al beter?ik krijg met 1.60 nog steeds snel wazige plaatjes
veranderingen in de multitask functie? die vind ik nu zo traag werken
Nee geen last van wazig plaatjes maar kan je een situatie geven wanneer voorkomt? Ik laat hem namelijk in de auto modus rustig focussen.
En multitask menu voelt soepeler aan. Misschien iets te, met een goede veeg zit je aan begin/eind van de lijst...(heb net wel een herstart gehad, ga het morgen nogmaals checken als ie al een tijdje draaid)

[ Voor 8% gewijzigd door houtig op 17-12-2014 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
houtig schreef op woensdag 17 december 2014 @ 07:48:
[...]

Als je zelf gaat flashen is er geen n00b proof handleiding. Het is inlezen in de stukken die er zijn, goed de stappen volgen.
Om eerlijk te zijn al vaker meegemaakt dat ik iemand op weg hielp en dan hele bak vragen over mij heen kreeg omdat die persoon er niet uit kwam.
Kan je wel tips geven:
- kijk op xda voor handleidingen over het flashen.
- lees goed wat er staat.
- lees nogmaals goed wat er staat.
- doe die md5 hash check als je .zip op je telefoon staat. In file Explorer kan je bestand selecteren, eigenschappen kiezen en dan de md5 hash opvragen.
- verloopt de flash/rooting/etc. niet volgens plan lees nogmaals goed wat de handleiding staat. Het kan de stomste ding zijn, van een hoofdletter tot een tussentijdse gestart.
- Kom je er nog niet uit zoek hier op Tweakers het forum of iemand al een oplossing heeft gegeven.
- Kom je er nog niet uit stel je vraag in juiste forum.
Ik lees me suf, het gaat mij er meer om dat de wijzes van installeren nogal ver uiteenliggen in ik zoek naar de meest eenvoudige wijze, thats all. Qua topic een beetje off topic maar ik zie de vraag elders ook niet echt op zijn plaats. TWRP heb ik eerder gedaan maar niet elke rom is te installeren met TWRP, alleen dat al is de vraag waard. Waarom is er geen universele wijze? Ik kan een Exutable uiteindelijk ook alleen maar execute. evt met parameters maar dan houdt het wel op. Waarom kan het anno 2014 niet bij android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Apoptosis
DaBuzzzzz schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:55:
[...]
Ik lees me suf, het gaat mij er meer om dat de wijzes van installeren nogal ver uiteenliggen in ik zoek naar de meest eenvoudige wijze, thats all. Qua topic een beetje off topic maar ik zie de vraag elders ook niet echt op zijn plaats. TWRP heb ik eerder gedaan maar niet elke rom is te installeren met TWRP, alleen dat al is de vraag waard. Waarom is er geen universele wijze? Ik kan een Exutable uiteindelijk ook alleen maar execute. evt met parameters maar dan houdt het wel op. Waarom kan het anno 2014 niet bij android?
De wijze van installeren ligt niet ver uit elkaar in mijn ogen. de basis is dat je via een custom recovery (CWM of TWRP) een custom rom (.zip bestand) op je telefoon flasht. Ik denk dat de beste manier om het te leren is om het gewoon te proberen. het beste met een oud toestel dat je eventueel nog hebt liggen.
hier een handleiding, om TWRP op je telefoon te flashen. (voor andere toestellen gewoon googlen op naam + root)

Ontopic:
zijn er meer mensen hier die Mokee RC6 van zhaochengw draaien? Ik gebruik 'm als daily rom. Hij is heel stabiel, nooit problemen, en alles werkt. Het enige dat me irriteert is de Google camera app. Ik vond de Nubia camera fijn omdat je veel meer kon instellen en aanpassen (ISO waarde, manual focus, etc.)
welke android versie is 1.72? misschien is de camera app uitwisselbaar met de Mokee rom? (4.4.4)

[ Voor 3% gewijzigd door Mr.Apoptosis op 17-12-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
DaBuzzzzz schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:55:
[...]

Maar dat zijn concrete vragen en sommige ook goed.
Van de TWRP moet iemand anders antwoorden maar ik denk dat te maken heeft dat de recovery algemeen voor alle toestellen wordt gemaakt en aangepast naar de betreffende toestel?
En bijna al het werk wordt met reverse engineering / trial and error gedaan. Heel soms helpen de fabrikanten met unlocken maar vaker is dat men een gaatje in de software zoekt om een custom recovery te flashen.
Nadat ze een custom recovery hebben draaien wordt een backup gemaakt van een schone telefoon. Voila basis voor je custom ROM. Dat Nubia de roms gewoon aanbied op hun site is de uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Joren90 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:14:
[...]
Ontopic:
zijn er meer mensen hier die Mokee RC6 van zhaochengw draaien? Ik gebruik 'm als daily rom. Hij is heel stabiel, nooit problemen, en alles werkt. Het enige dat me irriteert is de Google camera app. Ik vond de Nubia camera fijn omdat je veel meer kon instellen en aanpassen (ISO waarde, manual focus, etc.)
welke android versie is 1.72? misschien is de camera app uitwisselbaar met de Mokee rom? (4.4.4)
Nubia ROM v1.72 is nog Android 4.4.2!

[ Voor 32% gewijzigd door houtig op 17-12-2014 11:29 . Reden: post kleiner gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik had ook Mokee, maar ben nu over naar CM.
Qua uiterlijk en features exact hetzelfde, maar schijnt 'beter' te zijn ;)
Camera is ook gewoon stock. Manual focus kun je volgens mij wel instellen..
Die van Nubia heeft waarschijnlijk ook delen van Nubia UI en libs etc. Nodig, die kun je niet zomaar installeren in Mokee.

[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 17-12-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Apoptosis
houtig schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:28:
[...]

Nubia ROM v1.72 is nog Android 4.4.2!
dutchgio schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:32:
Ik had ook Mokee, maar ben nu over naar CM.
Qua uiterlijk en features exact hetzelfde, maar schijnt 'beter' te zijn ;)
Camera is ook gewoon stock. Manual focus kun je volgens mij wel instellen..
Die van Nubia heeft waarschijnlijk ook delen van Nubia UI en libs etc. Nodig, die kun je niet zomaar installeren in Mokee.
bedankt voor jullie reactie :)

misschien flash ik 'm binnenkort ook wel naar CM. 't is me alleen niet duidelijk wat er 'beter' aan is :P .
Merk je verschil tussen CM of Mokee RC6?

Wat de camera betreft, dan wacht ik wel af. Hopelijk komt er binnen een aantal maanden een update naar lollipop, en komen op basis daarvan ook custom roms beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 maanden later en ik krijg importtax!
:( bij tnt
30,75 euro

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2014 17:36 ]

• dutchgio
Er is ook een Miui rom beschikbaar.
Niet geprobeerd maar is wel 'officieel' met OTA updates etc.
http://en.miui.com/download-260.html

[ Voor 29% gewijzigd door dutchgio op 18-12-2014 15:51 ]

• DaBuzzzzz
the link naar de guide doet het niet> of alleen voor geregistreerden?

• dutchgio
Je moet denk ik ingelogd zijn ja.
Maar die guide zal niet afwijken van de reguliere installatie; .zip downloaden en flashen :)

• Kasj
Draait iemand al de 1.72 multilanguage? Ik zie dat die alleengebruik cwm kan worden geflasht. Dat is wel balen.

Update: al gelukt. Wat ik het toch een fijne telefoon

[ Voor 20% gewijzigd door Kasj op 18-12-2014 22:31 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste